Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Honkkari

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 13
31
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 13.03.16 - klo: 13.39 »
Katotaas osaisko täällä joku neuvoa. Elikkäs konversoin tuossa savage x 4.6SS autoa sähköiseksi. Moottoripukki autoon on jo ja nyt sitten tuon vaihdelaatikon kimpus olisin. 47T teräksinen spurgearikin löytyy (näissähän mahtanee olla muovinen vakio). Onko tämä se osa jolla lukitaan tuo vaihdelaatikko?
http://www.hobbylinna.fi/tuote/idler-gear-44t-shaft-set/100905/

 Eli nythän siinä olisi 2 vaihdetta ja pakkia ei ole ollenkaan(laatikko pyörii vapaasti toiseen suuntaan). Jarru/Pakki toimisi ihan sähkömoottorin avulla ja tuo polttiksen jarrusydeemi lensi pois autosta.

Sähköiksi tulis luultavasti turnigyn 200A säädin ja joku 8S kestävä moottori. Sitä en tiiä mitä särkyy ekana mut kattoo sitä sitten  :cool:

32
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 12.03.16 - klo: 23.00 »
Cocista  :cool:

33
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 12.03.16 - klo: 18.04 »
Tuohon 100€ budjettiin varmasti sanwa mx-v on se paras vaihtoehto. Eurorc:ltä saa nyt vähän alle satkuun uuden.
http://fi.eurorc.com/product/2558/sanwa-mx-v-3-kanavainen-24ghz-fhss-2-radio-rx-37w-roiskesuojatulla-vastaanottimella

34
Eli jaskamyrskyhän tästä alkoi. Itse aiheen aloittajana ei minua nyt aiheen lukitseminen ketuta. Mutta faktahan se on mitä zufee sanoi. Kyllä ne junnut etsii tiedon/aiheen oikeilla hakusanoilla ja lukee varmasti esim. sähkötupakeista jostain aivan muualta kuin täältä. Ja loppujen lopuksi se valvonta jää vanhempien käsiin mitä se junnu siellä netissä katselee ja tilailee.
Mielestäni tämän aiheen voisi jo unohtaa ja keskittyä olennaiseen , eli rc-harrastukseen.
No peas please

35
No ei kai tästä nyt kannata pojat sotaa vetää pystyyn kummiskaan  :angel:

36
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 11.03.16 - klo: 18.49 »
Savagen konversio sai pukin kiinni. Nyt kun moottorin ja noparin jostakin saisi  :huh:

37
Okei tuo on hyvä pointti tuo varustekikkailu. Välillä ihmettelen kyllä sitä että "vapetetaanko" sitä tosiaan ihan huvikseen ja kisataan siitä kenellä irtoaa eniten höyryä ja watteja. Tuossa yksi syy miksi en lähekkään mihkään sähkötupakki foorumeilla koska eipä sieltä mitään "vertaistukea" tai vastaavaa löydä. Ainoastaan keskustelua modeista ja uusista enemmän "höyryävistä" laitteista. Mut eipä täs nyt kukaan mielestäni mitään hirveitä herneitä ole vetänyt joten en koe tarvetta rauhoittumiselle  :smiley:

Pojat vois vähän rauhottua. On noita muitakin foorumeita minne sähköröökistä voipi mennä kirjottelemaan. Sen verran asiasta tiedän, että pohjaan tämän ihan kokemuksiin. Sinänsä tuo on hieno juttu, mutta täällä pyörii junnuja sen verran paljon ja sen lisäksi tuo vape homma tuntuu olevan aika varustekikkailua mikä omiaan lisäämään "turhaa" kiinnostusta vapottamiseen. Olen sähkötupakkaa itsekkin koittanut, ei ollut mua varten. Lopulta lopetin kylmiltään. Pari tapausta tiedän jotka ei koskaan olleet röökiä vetäneet, mutta tuo vape homma veti puoleensa noine varustekikkailuineen sun muine maku sekoitteluineen.

38
Veit vähän niinku sanat suustani mutta pidin mölyt sisällä ettei turhaa jaskamyrskyä synny. Mun mielestä kys. topikissa asiallista keskustelua ja nimenomaan siitä että sillä voi päästä OIKEASTA tupakista eroon eikä mitenkään kannustettu ihmistä aloittamaan kys. tuotteen käyttöä huvikseen. Onhan tuolla mitä juot nyt keskustelussa alkoholin kuvia. Pitäiskö se lukita ettei junnut lähe kaljoitteleen?

Parin Natzi moden toiminta täällä on kyllä todella säälittävää,ensimmäisen pellen viesteihin en jaksa enää reagoida mutta se joka lukitsi sähkötupakki säikeen on kyllä melkonen ääliö/asioista mitään tietävä.
Kumma kun ei sanonut että sähkötupakit johtavat piikittämiseen tai lsd:n käyttöön.
Nyt vähän tsemppausta ja pää pois sieltä terveestä.

39
Panosta kunnon kuusiokoloavain settiin ja laadukas ruuvimeisseli sarja niin sillä pötkiikin jo näitten kans hyvinkin pitkälle. Halvalla kuusiokoloavain sarjalla saat vain palaneet hermot ja pyöristyneet ruuvin kannat.

40
Aloittelijoiden kannattaa muutenkin pinionin ja spurrin välys laittaa paperin palalla kohdilleen. Eli normi vaikka A4 paperista repäset palan ja laitat sen spurrin ja pinionin väliin. Sitten vain säädät moottorin niin että pinioni ja spurri osuvat toisiinsa (paperin pala edelleen välissä). Paperin pala kun pyörähtää "kivuttomasti" välistä pois niin pitäisi olla sopiva väli. Muista että pinionia ei tässä säätö menetelmässä kuitenkaan punnata spurria vasten hampaat irvessä. Pinionin ja spurrin välyksen oppii säätämään ajan kans ihan näppituntumalta sitten.

Tätä sivustoa ei voi ikinä painottaa liikaa , saa todella hyvän perustiedon tästä lajista lukemalla jonkinlaisella ajatuksella läpi: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/index.html

41
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 10.03.16 - klo: 18.54 »
5,4miljardia akkua , 30% lentokoneilla kuljetettu eli noin 1,5miljardia  akkua pelkästään vuonna 2014 ja monestako akusta on syntynyt joku katastrofi lentokoneessa?? Ainakaan yhtäkään artikkelia/uutista en ole lukenut missä lipo akku olisi aiheuttanut vaaratilanteen saatika tiputtanut lentokonetta alas. Luulisi että voitaisiin kehittää lentokoneisiin joku erillinen tila tämänkaltaisille kuljetus kohteille. Kyllähän tuosta on pakko jo jonkinlainen miinus kertyä lentofirmoillekkin kun puhutaan kumminkin aika suurista määristä tavaraa mitä ei enää aiota kuljettaa laisinkaan.

Tietty tämä riski pitää tiedostaa että tämmöinen akku voisi sytyttää esim rahtitilan palamaan. Sen jälkeenhän olisi ihmishenkiä kyseessä jos näin kävisi, mutta sen sijaan että kielletään näitten kuljetus voisivat he ehkäpä miettiä vaihtoehtoa että miten kyseisiä tuotteita voisi kuljettaa turvallisesti lentokoneessa.

Kansainvälinen siviili-ilmailujärjestö ICAO on odotetusti kieltänyt litiumioniakkujen lentorahdin matkustajakoneissa. Päätös tulee voimaan huhtikuun alussa.

ICAO:n päätös on odotettu. YK:n paneeli päätyi helmikuun alussa suosittamaan akkujen lentokuljetusten kieltämistä. Aiemmin YK oli ollut asiassa erimielinen.

Kyse on pitkään jatkuneesta kiistasta. Jo viime maaliskuussa suuria lentokonevalmistajia edustava järjestö ilmoitti, että litiumioniakkujen kuljetukset muodostavat riskin, jota ei ilmailussa voi hyväksyä. Valmistajien mukaan yksi syttyvä akku voi sytyttää koko rahdin tuleen, mikä tietenkin johtaisi suureen katastrofiin.

Vuonna 2014 maailmassa valmistettiin 5,4 miljardia litiumioniakkua. ICAO:n mukaan noin 30 prosenttia näistä kuljetettiin lentoteitse.

ICAO:n mukaan reilun kuukauden päästä voimaan tuleva akkujen rahtikielto voidaan tulevaisuudessa purkaa, mikäli akuille kehitetään uusi turvallinen kotelointi.

42
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 10.03.16 - klo: 17.48 »
Mikähän tässä nyt on sitten kun tuskin tuon laitteen akku on ylittäny 100Wh teholtaan. Maksimi mitä lentokoneessa saa nyt kuljettaa niin on PER paketti maks. 8kennoista akkua, max 20Wh per kenno ja kokonaisteho akulla saa olla tuo 100Wh. Ja tämä tosiaan luokiteltu että per pakkaus. Sitä en sitten tiiä mikä tämä "pakkaus" on.
Edit. Vai saako kuljettaa enää lentokoneessa sitäkään vähää? Lentorahtina? Maarahtinahan ne ainakin tulee ulkomailta.

Tosin en tästä aiheesta sen enempää tiedä , mutta lipo akkuja lähetellyt enemmän ja vähemmän 8v aikana ja mikään ei ikinä ole tullut takaisin  :grin:

Saako lipoja lähettää postissa, sillä nehän saatettaisiin luokitella vaaralliseksi jos oikein turvallisuudesta innostutaan?

Niin, on melko naurettavaa joskus; tässä muutama kuukausi sitten, ostin Itävallan verkkokaupasta jonkun Rc-mittarin, joka ei toiminut, pyysivät palauttamaan sen, lähetin sen takaisin, posti toi paketin parin päivän päästä takaisin, saate oli: "Sisältää lipo-akun , ei voi kuljettaa lentorahtina"
Olivat kuvanneet sen, ja löytäneet akun.
Laite sisälsi 3,7  V sormenpään kokoisen akun, oli kauhea pommi.. :shocked:
Eli vaikka se oli tullut lentorahtina, niin Suomesta sitä ei voinut lähettää lentorahtina, liike kyllä keräsi pisteet, lähetti uuden tilalle lentorahtina, ja ilmoitti , että voin pitää sen, hain siihen uuden akun ja sain senkin toimimaan :smiley:

43
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 10.03.16 - klo: 12.53 »
Päivitellääs!

Käyttäjille:

remu
Baijeri_328
Traxxas slayer
Lepa87
mtmlfv
mkk73
miksu5

Ruusuja mutkattomasta kaupankäynnistä  :azn:

44
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 10.03.16 - klo: 12.14 »
En tiedä huvittaako vai ärsyttääkö , ehkä enemmän huvittaa varsinkin torissa nämä rc-auton myynti ilmoitukset välillä ja se hinta. Parista 4-5v vanhasta infernosta mhz ratioilla joku pyysi tonnin  :grin: Toinen on kun otsikkona on laadukas tuunattu rc auto ja webkameralla otettu kuva maverickin autosta  :grin: Niinno kukin taplaa tyylillään  :cool:
Ei siinä ohan maverickillä varmasti laadukkaitakin autoja mutta kys. yksilö halvimmasta päästä ja hintanakin vielä 80%< uuden hinnasta  :roll:

45
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 09.03.16 - klo: 18.43 »
Swami-rc:n videoita kans ite kattelin joskus kaaauan sitten. Enää ei taida tehdä tai ei oo vissiin tehnyt vähään aikaan?

46
Savageen tuli tilattua sähkökonversioon moottoripukki ja muutama koko pinioneita.

47
Eurorc.com / Vs: Anna Palautetta EuroRC:n toiminnasta
« : 09.03.16 - klo: 16.18 »
Jälleen kerran, eurorc pelasti hermoni. Savageen conversio kittiä etsinyt hobbylinnasta , kysellyt hobbylinnasta (HPI:n maahantuoja kun on) mutta ei löydy. Eurorc:lle sähköpostia ja n. 15 min ja sieltä tuli vastaus ja vieläpä hyllystä löytyi! On tämä vain mahtava kauppa  :azn:

48
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 08.03.16 - klo: 20.53 »
200 on vettä ja 200k on tervaa. Siinä niitten erot.

49
HPI / Vs: Savage projektit
« : 08.03.16 - klo: 18.10 »
Hmmph sinänsä kai kysymys tänne kuuluu mutta löytyykö suomenmaalta mistään conversion kittiä millä saisi savage x4.6 ss:n sähköistettyä? Eli lähinnä vain moottoripukki kiinnostaisi , loput kyllä onnistuu tehdä itsekkin  :smiley:

50
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 08.03.16 - klo: 09.11 »
Sprint 2 on hihnavedolla kun taas E10 Drift on kardaanilla eli kepillä.  Sprint 2:ssa lukee että kuulalaakeroitu , E10:ssä ei niin voisikohan siitä löytyä liuku laakereita? Sähköt lienee samat.
Tuo sprint 2 tuntuisi olevan enemmänkin perusauto touring luokkaan kun tuo e10 Drifteri taas ns. täysverinen driftiauto.

Driftiautonkin saa tietty melko edullisesti rakennettua myös esim joltakin varmasti löytyy joku asson tc3 tai muu vastaava halpa auto komeron perukoolta joka tuskin liian montaa kymppiä maksaa  :smiley:


Tännää tuli käytyä RC ratakeskuksessa omilla autoilla taas cruisailemassa.. Wltoys perinteisesti hajosi taas radalla, joten oppirahat olen jo maksanut.. Ei halpoja kiinalaisia enää. Kyseessä oli toinen kerta kun vetarin tappi petti..Lisäksi, että kääntyvyys oikeqlle oli heikko mikä hankaloitti mutkissa ajoa.. No se siitä

 Carsonin XCrawleekin koki ensimmäisen takaiskun pojan crusaillessa sillä.. Takakardaani näes hävisi kun auto jäi jumiin radalla ja poika sitä yritti saada irti.. Onneksi löytyi ja sain sen takaisin paikalleenkin..

Testaisin myös Nandan drifteriä jälleen ja kyllä se vaan on hauska laji tuo Drifting..

Nyt kun olen googletellu, niin kovasti vaan simmua miellyttää nuo amerikan kulkineet.. Hpi Racingilta löytyisi useampi auto..

Hpi e10 mustangia kattelin ja sitten tätä joka miellytti eniten simmua.. http://www.hobbylinna.fi/tuote/sprint-2-sport-rtr-with-1969-chevrolet-c/106133/

Boonusta on, että liike on lähellä ja siten myös varaosia saanee kohtuullisella ajalla..

Tässä Mustang http://www.hobbylinna.fi/tuote/e10-drift-rtr-vaughn-gittin-jr-monster-/111664/

Hinta ero on pieni, mutta tekniikassa kai jonkinlaisia eroja.. Mustangissa ei ole öljyiskareita ja siten ei ole säädettävissä.. Camarossa taas on..

Mites kokeneemmat driftaajat.. Ostanko jomman kumman näistä, vai Nandan johon vaihdan korin vai jonkun muun x laitteen.. Kestävyys ja varaosien plussaa..

51
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 08.03.16 - klo: 05.21 »
näitä -rcmh-:n tekemiä videoita on aina ilo katsella kahvikupin kera. Niis on meininkiä  :cool:

52
- In Win 703 tyylikäs kotelo.
- Asus F2A55 Emolevy
- Asus Gtx 960 Strix 2Gb GDDR5
- Amd Athlon X4 750K Quad Core 3,8Ghz
- 16 Gb Kingston 1600mhz muistia
- Samsung 120GB 850 EVO SSD -levy
- Western Digital 1,5TB 32mb cache Sata levy
- Polttava DVD asema
- Corsair CX 600 virtalähde
- Benq G2222HDL 21,5" näyttö

Sekä Läppäri. Jos jotain kiinnostaa niin pöytäkone vois lähtee vaihdos rc kamaan  :wink: :wink:

55
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 06.03.16 - klo: 18.50 »
Ongelmana vain oli että en saanut ohjaimesta trimmiä tai neutraali asentoa mitenkään kohdilleen. Iippo neuvo yv:llä jonka avulla sain sitten ohjaimesta neutraali asennon kohdilleen. Eli näyttö näytti että jarru/pakki oli puolessa välissä koko ajan. Mutta nyt se on kondiksessa  :azn:

56
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 04.03.16 - klo: 09.41 »
Eikö käytetyt nelkku traxxas slashit pyöri tuossa 250-300€ pinnassa rtr:nä? Joten itse lähtisin tuossa tilanteessa etsimään nelkkuslashia käytettynä  :wink:

57
Radiolaitteet / Vs: Futaba 4pl
« : 03.03.16 - klo: 20.33 »
Tuli tuossa tollanen Futaban 4PLS hommattua ja auttakaa nyt tyhmää kun en tiedä sainko itse jotain sekasi mankasta vai mitä lie. Anyway en saa kaasun neutraali asentoa kohdalleen ohjaimesta. Eli kun meen ohjaimesta adjuster ja sieltä sitten throttle josta nämä päätepisteet saisi laitettua kohdalleen niin radio ei suostu ollenkaan kalibroimaan neutraali kohtaa silloin kun liipaisinta ei paina. Mutta heti kun painaa kaasua ihan pikkusen rupeaa välkkymään se merkki että painaa "kalibrointi" nappia tai sitä joustikkia. Muut päätepisteet kyllä menee ihan kohdilleen. Elikkäs nyt se näyttää CH2:ssa että pakki olisi päällä jatkuvasti taikka jarru...

58
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 02.03.16 - klo: 20.50 »
Stampedeahan saat nelikkona että takapotkuna. Hyvä ainakin näistä "paremmista" autoista ensiautoksi nua stampedet. Joka puljusta melkeen saa varaosia ja ne ei päätä huimaa. Optio- ja viriosaa myös paljon saatavilla.
Kompromissina joo radalle ja pihasuttailuun voisi toimia shortcouse ja truggy sekä crossit.

59
Team Durango / Vs: Durango DEX410v5
« : 02.03.16 - klo: 13.06 »
mistä tilasit oman durangosi?

60
Meinaatko siis onko noissa steering blockeissa tuolla vetarin "puolella" myös laakeri? Kyllä steeringblockeissa pitäisi 2 laakeria olla. Irrota ylempi tukivarsi blockista irti jolloin saat vetarin irti. Sitten hexi pois ja hexin tappi. Sitten tuo vetarin "pää" pitäis lähteä painamalla irti jonka jälkeen pääset käsiksi takimmaiseen laakeriin.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 13