Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Honkkari

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 13
91
Itseasiassa oon ehkä yhden turhan topicin perustanut , muutenki 8 aihetta tehnyt koko foorumi aikana ja niistä 5 myynti/osto ilmoitusta. Seon pois modeilta jos niitten ei tarvi hullun lailla siivota "turhia" aiheita pois. Tämä nyt oli vain minun näkemykseni joten ei herneitä kiitos.

92
Nää Robbins and myerssit on kans kovia. Löytyy kaikenmoosiin vimpaamiin jahka seo tavarajunaa isompi. Pystynnee myös kolokkaamaan snäkärijonos röyttöölijät.

http://i.ebayimg.com/00/s/MTU3NlgxNjAw/z/34YAAOSwBahVA10c/$_1.JPG


Pointtini siis että eikö tämä nyt oo aika turha topikki. Kohta on ”hiilelliset moottorit ja niiden valmistajat" , "li-po akut ja niiden valmistajat" , "ni-mh akut ja niiden valmistajat"....
Kiitos anteeks näkemiin

93
En olisi ikinä uskonut että 60e:n autossa olisi niinku hyvin menohaluja  :shocked:
Nooo siitä se harrastus lähtee. Nälkähän kasvaa syödessä  :wink:

94
Traxxas / Vs: REVO 3.3 Kuumenee
« : 15.06.15 - klo: 15.52 »
Hae tehdas säädöt koneeseen ja ruuvaa pääneulaa varmuudeks 1/8 osaa enemmän rikkaalle. Tankista nousee kyllä höyryä , ei vaarallista paitsi itsellesi. Jos höyryä nousee kun tankin "korkki" kiinni niin silloin tankki ei oo tiivis. Moottori käy kuumana yleensä liian laihan seoksen takia.

95
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 15.06.15 - klo: 09.28 »
Raddaddyn kanssa samoilla linjoilla. Aivan niinku 1:1 autoissa. Re85 tarvii enemmän koneeseen vrt 95/98, mutta varsinkin turbo moottoreissa saadaan ahtopaineita huomattavasti enemmän re85:lla ilman ikävää nakutus reaktiota.

96
Miksei se pala jos väkisin jurruttaa paikoillaan kymmeniä sekunteja tai minuutteja  :evil: itsellä ei ainakaan oo mitään käyny vaikka ollu sensorillinen (onkohan ihan kieliopillisesti sanottu...) combo. Miksei se sensoritonkin pala jos kauan jurruttaa piuhat vääris asennois. Järjellä järjellä poijjaat.

97
Yleinen keskustelu / Vs: Aloittelijan *Opas*
« : 15.06.15 - klo: 06.39 »
Väliäkö tuolla kun metanooli haisee ja kärisee nii pahalle   :afro:

98
http://rc10.fi/index.php?topic=12687.0

Kokeile. Keskeltä lähtevät johdot yhteen ja reunimmaisia kokeile molemminpäin. Ei se moottori hajoa , nykii vaan eikä lähde pyöriin jos väärinpäin.

99
Kyllä se aika lähelle puoleen tuntiin menee per akku. Sanotaanko että 20-25min ajelee yhellä.

100
Hommasin xrayn 808, jossa olis sähkökonversioon raudat kans. Ajattelin vähän, jotta polttiksesta siirtyisi sähköön.

Olisiko tämä käypänen?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__39663__Hobbyking_X_Car_Brushless_Power_System_2150KV_150A.html

Sitten tartten varmaan laturin ja 4s lipoja jonku kolme?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9177__Turnigy_5000mAh_4S_20C_Lipo_Pack.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__58285__IMAX_B6AC_V2_Professional_Balance_Charger_Discharger.html

Mites noi välitykset sitten? Tommosen jos ostaa kans. Muistaakseni 41 hampainen on iso ratas.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8998__13T_5mm_M1_Steel_Pinion_Gear.html

Saakos noissa nyt sitten vastari ja ohjausservo virran tuosta liposta?

Mitäs muuta mä tartten? Liittimiä?

Ikinä en oo sähkövimpainten kans pelannut, niin olen suht ulkona noista laturi, moottori ja nopariasioista.

Moottori - nopari combo ihan käypänen. Akut , nojoo ajaa varmaan asiansa mutta ei olis pahitteeksi olla isompi c arvoset. Laturi... Panosta siihen. Tollasella 50w laturilla saat ladata 4 kennoosta 5000mah lipo akkua muutaman tunnin. Ei jaksa ladata täysillä amppeereilla. Joku 100w laturi jaksaa jo ladata.

Kyllä , servo ja vastaanotin toimivat noparin antamalla virralla joka tulee siis akusta. Liittiminä ihan hyviä on deanssit (ovat aika vaikeita tinata) ja sitten ec5 liittimet on helppo tinata ja ovat hyviä
http://fi.eurorc.com/product/5662/eurorc-ec5-5mm-liitin-3


Välitykset ei kannata olla liian pitkät , hajottavat moottorin.
Valitukset voit karkeasti arvioida niin että moottorin KV luku x käytettävän akun voltit = montako kierrosta minuutissa (rpm).
Jos luku tulee hyvin lähelle poltto moottoreiden kierroksia , pidä valitukset samana. Jos kiertää sähkömoottori paljon vähemmän kuin polttomoottorit = pidemmät välitykset jne. Ymmärsit varmasti pointin.

Tosiaan panosta laturiin , säästät hermoja.

Ps. Valitukset = välitykset. Perskuleen puhelin korjailee mukamas sanoja.

101
Elikkäs kaikille selvennykseksi että huomenna klo 15-16 olemme menossa Kauhavan rataa kunnostaan. Kaikki joille orjatyö maistuu nii mukaa vaa  :afro:

Eli lauantaina 13.6.2015 klo 15-16 ollaan paikalla.

102
Pistäkääs mille yv:llä vaikka Puh numeroa niin tehdään whatsapp ryhmä ketkä sinne nyt tahtovat liittyä nii helpompi kommunikoida.

103
Nojoo kävääsin rataa kattomas. Onsejoo vähä karun näkönen nytten. Vikingistäkin oli takapyörät kadonnut? Voin penkoa tuolta varastosta takapyörien akselin ja pyörät nii kivee lykätä. No ei siinä lopouviimein kauhea homma ole. Lauantaina tai sunnuntaina talkoosiin ja autot mukaan?  :roll:

104
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 11.06.15 - klo: 17.56 »
Ei polttikset oikein napannu joten e-revo kotiutumassa vlopulle sopivasti. En jaksa plärätä koko keskustelua läpi niin mitäs osia kannattais pakin pohjalle ostella eli mitä osia jannuilla paukkuu eniten?

105
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 11.06.15 - klo: 14.57 »
Ilmansuodatin? Onko likainen tai kostea? Kokeile putsata kaasari. Koita kääntää pääneulaa hivenen auki ja katso muuttuuko mihinkään päin. Voi savuuttaa vanhan löperinkin takia.

106
Kehtooko sinne hyppiä aidan yli vaan kattelemaan jos ei kukaan avaimenomistaja kerkiä paikalle tulemaan. Vai astuuko sitä johonkin miina kenttään...  :roll:

107
Lauantaista en aivan takuuseen mee kerkeenkö , se selvinee huomenna. Sunnuntaina kerkeän takuu varmasti.

108
Talkoo päiviä?

109
RC-kerhot ja -radat / Vs: Sisäratahanke Kauhava/Lapua
« : 03.01.15 - klo: 21.51 »
Pitää kysellä et jos alkuviikosta ne matot sais haettua. Ennenku mattoja ei mulla auton kyydis oo nii turha ees miettiä menemistä Kauhavalle.

110
Sekun ei itseä petiin saa ajoissa  :embarrassed:

edit: eikä ylös..

Juuri näin. Uutena vuotena mentiin nukkumaan siinä seittemän aikaa aamulla ja heräsin puol viis iltapäivällä ja oli kyllä niin hirvee olo et huhhuh :roll: Pitäis vähitellen palata normi työ rytmiin joka on aika vaikeeta..

Uutenavuotena kymmeneltä illalla petiin ja keskiyöllä herätys kauheeseen jytinään. Tovin siinä katselin raketteja ja takas maate. Aamulla 6.00 pirteänä uuteen päivään. :grin:

Mäku luulin et olin ainoa joka oli selvinpäin koko uudenvuoden  :grin:

111
RC-kerhot ja -radat / Vs: Sisäratahanke Kauhava/Lapua
« : 03.01.15 - klo: 10.45 »
Ei saatu mattoja vielä tällekkään lauantaipäivälle joten paikalle sinänsä turha tulla. Yritetään nyt ensviikoks ne sieltä varastosta saada käyttöön.

112
kyllä sen noparin 3a riittää. Itellä kans toi 20kg sävoxi ja piisaa virta hyvin.

113
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18789__5V_5A_UBEC_2_5S_Lipoly_7_2_21v_.html

Oliskos tollanen käypänen?
Eli onko becin idea antaa suora virta akulta vastarille?

kyllä tuo käypäseltä näyttäis. Juurikin niin eli beci muuttaa akulta tulevan jännitteen vastarille sopivaksi. Erillisissä beceissä virrananto on yleensä suurempi kuin noparien beceissä ( esim omassa HW:ssa on 3A )

114
Sähköautot / Vs: Ensimmäinen autoprojekti aluillaan
« : 30.12.14 - klo: 13.02 »
Mitä hobbywingin comboon tulee niin itsellä on tuo m6c ja saman sarjan 1800kv moottori. 4s:llä ruutia on jo niin kerpuleesti etten tiedä tekeekö 6s:llä mitään. Huippunopeus nyt n. 80km/h luokkaa ja ottaa tuon 80 jos pitoja riittää niin alta aika yksikön. 6s:llä ei voi edes kuvitella.
Okei joo 6s:llä varmaan tämmönen truggy keulii tarpeeks jäykällä keskidifillä , miksei toki 4s:lläkin mutta onko siinä järkeä? Ja mitä kestävyyteen tulee niin auto tykkää varmasti paljon enemmän 4s setupista kuin 6s:n pommituksesta.

Joten älä hätäile Zufee , ihan tarpeeks tiukka setti kyseessä  :wink:
Mitä tekinin moottoreihin tulee en ota kantaa onko

Ja mitä noihin tekinin moottoreihin tulee niin eivätpähän ilmoittele minkäännäköisiä tietoja esim. watteja , amppeereja tai mitään oleellista tietoa. Hobbywing ilmoittaa tehon suoraan watteina (m6b 1350w , m6c 1300w )

115
RC-kerhot ja -radat / Vs: Sisäratahanke Kauhava/Lapua
« : 28.12.14 - klo: 23.22 »
Nyt tulevalle viikolle olis tarkotus se rata vihdoin ja viimein saada. Mattoja ei ole ollut mahdollista hakea säilytyksestä ennen tätä tulevaa viikkoa. Lauantaina , puol 12 - 12 rataa ruvetaan rakentelemaan.
Osoite:
Lentokentäntie 19 , Kauhava

Paikalla ollaan viimeestään klo 12:00 ja pyritään touhuamaan aina sinne iltatunneille saakka eli ajoaikaa on.
Kaikki joita radan suunnittelu ja väsääminen kiinnostaa ( ja tietysti siinä ohella autoilla leikkiminen  :roll: ) sekaan vaan pyörimään.

116
Team C / Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« : 28.12.14 - klo: 21.02 »
Itellä ei ainakaan oo kulunut vetarit yhtään  :shocked:
Ainut mitä niin takakeppi on vähä mennyt kieroon muttei näytä siitä enää enempää menevän vaikka 40 akullista rupeaa takanapäin olemaan.

Eiku aa , siinä onkin eurorc:n tuoteselosten mukaan kaikki vetarit ja "kardaanit" cvd versiot jo.

Anyway onko kukaan keksiny mitään kestävempää ratkaisua noitten tukivarsien pinnien tilalle? Tuppaa olemaan katki ne kun vähänkin enemmän hyppyyttää.

117
Pitääkö se nopari mitään elämää ( eli pitääkö se ääniä ) kun laitat virrat päälle? Onhan kalibrointi tehty nyt oikeassa järjestyksessä?
Jotkut noparit myös tunnistaa että onko kaasu neutraalissa asennossa noparin käynnistyessä ja ei tällöin liiku suuntaan eikä toiseen. Näin ainakin castlessani.

118
Nyt on jotain henkimaailman juttuja kysees tai muuta vastaavaa. Kaveri just osti ekan "kunnon" rc autonsa. Noparina toimii siis tämä: http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=279

Ihan aluksi kun auton sai , menimme pihalle vähä rälläämään ja n. 5 minuuttia ja kappas, auto ei enää liiku mutta ohjausservo pelittää. No hetken pihalla otettiin akun piuhoja irti ja laiteltiin takaisin , sammuteltiin noparia ja kalibroitiin uudestaan. Ei vaikutusta. Tultiin sisälle ja avattiin nopeudensäädin. Pienen pientä hapettumaa näkyi jossakin paikoissa ( noparissa lukee teksti waterproof , ei suinkaan splash proof). Suihkuteltiin wd40 piiriin ja kuivattiin hyvin. Niputettiin ja kokeiltiin , ei vaikutusta. Rämpättiin taas virtakytkintä ja akunjohtoja muttei mitään. Oltiin jo luovuttu toivosta kun auto sitten oli lattialla ( virrat vielä päällä ) ja kaveri rämppäs kaasua niin yhtäkkiä auto rupes liikkumaan. Liikku aivan normaalisti. No kello oli paljon ja ajateltiin ettei jaksa tänään enää ajella ja sanoin kaverille että tiivistä silikoonilla kaikki johdonjuuret ynnämuut ettei pääse vettä sinne. No tänään aamulla kaveri laitto viestiä et sama homma , ei liiku. Oli ottanut auton sisälle ja kuivatellut sen ja ei vaikutusta. Tunnin päästä oli kokeellu uudestaan ja toiminut. Oli ajellu yhden akullisen ihan onnistuneesti. Hetki sitten mentiin ajelemaan autoilla ja n.5 min ja taas sama homma. Ei liikkunu eteen eikä taakse. Valo kyllä syttyy säätimeen ja pystyt ohjelmoimaan sitä ja kalibroimaan mutta ei liiku. Moottoria kokeiltiin minun säätimellä ja toimi kyllä samantien.

Onko nää ny niitä henkimaailman juttuja että säädin roskiin --> uutta tilalle?

119
Team C / Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« : 18.12.14 - klo: 23.41 »
Omaan makuun aurasi aivan liikaa. TeamC:n T8Te V2:ssa tuo oli onneksi säädettävissä.
kuinka ajettavuus säilyy kun heitetään 6s setuppia kiinni? 4s:llä auto ainakin täysin kontroltoitavissa. Kestääkö paikat 6s:n kokoonpanoa?

120
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 17.12.14 - klo: 23.27 »
Onkos kukaan törmännyt seuraavanlaiseen ongelmaan?

Minulla on käytössä 4kpl 6s 5ah akkuja joita lataan samaan aikaan rinnan, ongelmana on että jokaisen akun kuudes kenno meinaa ylilatautua eikä akku balansoidu oikein, tällä hetkellä akun ollessa "täynnä" kennot 1-5 ovat 3.99v ja kuudes kenno 4.22v, laturi lopettaa tässä vaiheessa lataamisen.
Olen koittanut balansoida akkuja yksi kerrallaa, tästäkään ei ole apua, akkuja ei ole purettu ikinään alle 3.6v ja uutena kennot oli melkotasaiset(3.77-3.82), nyt latauskertoja on noin 20

Lataus tapahtuu aina tasalatauksena, laturina toimii turnigyn mega 400w v2, (ichargerilla sama ongelma) akut ovat turnigyn 6s5ah 20c

Tuossahan se lukee , ichargerilla sama ongelma. Kun ajat akut tyhjäksi ( elikkä siis vaikka niin että lipo cut offi tulee vastaan) niin onko silloin kennon jännitteet tasan vai onko silloinkin vipassa kennossa tuo n. 0,2volttia enemmän?

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 13