Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - iippo777

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8
121
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 06.01.16 - klo: 21.56 »
Itselläni ei ole kokemusta Blitzistä, mutta tästä on kittinä:
http://www.rcm.fi/team-associated-sc10-rs-rtr.html
Itse ostaisin tämän. Tuo on ihan pirun hyvä laite ja selvästi mun noviisi lapasissa nopeampi kuin esim. Tuo TR2

Tuo käytetty TLR 22 on myös kelpolaite ja hintakin on ihan asiallinen.

Omissa kokemuksissa plussaa tulee Assolle:
+ratasdiffistä
+iskareista
+tuunaus osista
Miinuksena olen itse Assosta tuhonnut pohjalevyn ja tämä temppu ei tuosta TeamC:stä ole minulla onnistunut. Mulla on TeamC TR2:stä vaihdettu:
iskarit alumiinisiin n.80e
kone tehokkaampaan n.40e (orkkis noppa on edelleen ja on ok)
servo n.40e (RTR:n joidenkin mallien akilleen kantapää)
ratasdiffi n.30e

Loput on ajamalla hajotettua tai "ajatuksella" päivitettyä.

TeamC TR2 on kyllä hyviä ajoja minulle tarjonnut enkä tätä autoa aio ikinä hävittää, sillä varaosien saatavuus on todella hyvä ja hinnat kohtuullisia.

Varaosien saatavuus sekä hyvä paikallinen kauppias on mielestäni tärkein tekijä auton valinnassa. Mekkaaminen tulee myös tutuksi. Aina näistä jotain hajoaa ja kannattaa ostaa kerralla hyvät työkalut esim. Hudyä tai EDSiä. Siihen palaa se minimi 80e tosin se on pakko hyväksyä. Työkaluissa on eroja. Mulla on ollut Kamasan satsi nyt kohta 21 vuotta ja se on edelleen aivan tikissä ja sillä on rakennettu muutamia 2 ja 4 pyöräisen moottoreita yms. Remppaa, joten se kyllä kannattaa muistaa, että mekkaaminen kannattaa suorittaa hyvillä tuökaluilla.

Joku viisas sanoi, että RTR tarkoittaa Ready To Rebuild ja ei se kauhean kaukana ole ainakaan mun kokemuksista.

Noissa akuissa itse käytän rahani muihin merkkeihin. Akuissa on kyllä eroa. En nyt mainosta, mutta tämän huomaa kyllä ajossa.

122
Hieno projekti. Mielestäni ajatuksesi top3 suhteen on järkevin tapa edistää projektia. En ymmärrä mitään projektisi teknisestä puolesta, mutta ehdotan, että mallinnat aluksi "simppelin" pohjan, eli betoni, eos-matto, tennismatto tms. Kuvittelen, että savipohja tms. "luonnon" pohja on hankalampi mallintaa ?



123
Nimenhuudon mukaan on tänään auki 07-16

124
Fullspeed RC on upea nimi ja sillä mennään.
Ei nimi kerhoa pahenna ellei kerho nimeä.
Yt. Yksityishenkilö Iippo
--
Nimet poistettu.

125
Team C / Vs: Team C TM2SC
« : 26.11.15 - klo: 23.17 »
Mielenkiintoinen corri. Olisiikos kuvia niin näkisi tuon saddlen asettelun ja miten paksut vakaajat ?

126
Parkkisakko on 60€

Siinä Bunkkerin ja sataman välissä on iso MAKSULLINEN parkkialue, jossa varmasti pysäköit halvemmalla ajalle ja matkalla hintaa laskien. Eilen tämän läpi ajoin (illalla n.21) ja eiköhän siitä ihan n.10-20 € päivä selviä ?

Ohessa on kartta miten toimii pysäköinti. Myös osa kakkosen ja kolmosen alueesta on viikonloppuisin maksullista pysäköintiä (en muista mikä, mutta näitä on lisätty tasaisesti)

http://www.hel.fi/static/hkr/pysakointi/kantakaupunkipysakointikartta.pdf

Tuo Vatasen ehdotus on mielestäni hyvä mikäli ei lähemmäs saa rahalla, mutta kannattaa varautua, että matka (joka on lyhyt) voi kestää yllättävän kauan autolla, eli 5minsan matka aamulla saattaa olla päivällä 20 minsaa, kun oikein kivasti osuu siihen laivat ja muut sekoilut kohdalle.

Toi Bunkkerin sijainti on nimittäin aika hyvä neulansilmä. Itse olen reilun 10-vuotta asunut kantakaupungissa ja toi Ruoholahden alue on mennyt hullummaksi pikkuhiljaa, mutta mitä voi odottaa, kun niemennokassa sijaitsevaa kaupunkia laajennetaan meren päälle ? Just tätä.

127
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 26.11.15 - klo: 08.48 »
Itse annan täyden kunnioituksen Full Speedin toiminnalle. Tämän asian nosti Remppa esille Facessa n. Kuukausi sitten ja kysyi kuskien mielipiteitä ja kertoi mitä asialle voi tehdä (eos-maton voi myös vaihtaa)

Tämä EOS matto on hankittu kaikkia harrastajia varten. Näitä asioita ei voi tietää ilman kokeilua.

Ps. En edusta millään tavalla FULL SPEED Racing Clubin kantaa tai omaa mitään siteitä kerhon hallitukseen vaan kirjoitan 100% siviilinä siltä pohjalta miten asia on somessa ilmoitettu.

Iippo
Liikkuva Jarrupala

128
Kukin myy millä hinnalla haluaa, mutta ottaen huomioon, että koittaa siinä myyjän ominaisuudessa edes hieman miettiä mitä sinä olisit valmis maksamaan tästä autosta tai muusta tavarasta niin voisi joskus hieman avartaa sitä omaa näkemystä.

Onhan tällä foorumilla myyty kymmenittäin uusia ajamattomia autoja viimeisen vuoden aikana n. 50% hinnalla uudesta autosta. Olen vielä täältä ostanutkin 2 uutta ajamatonta kasattua autoa ja tarjonnut kolmesta muusta (meni muualle) niin kyllä se taitaa olla aika lailla siinä se hinta millä ainakin itse olen ostanut ja myynyt autoja.

Itse näitä ilmoja seurailen seriffinä niin tuntuu ne uuden ovh. miinus 20% autot aika pitkään vauhtia hakevan.

Toki vapaassa maailmassa kaikki myy just sillä hinnalla millä myy, mutta onhan se tehty kauppa aina paras kauppa. Myyjälläkin on 99% tapauksissa enemmän rahaa taskussa kaupan jälkeen ja ostajalla uusi kiva lelu. Kaikki voittaa.

129
Tämä on mielestäni taas varsin ajankohtainen.

En lähde sormella ketään osoittamaan, kun eihän näissä mitään absoluuttista totuutta ole (yllätys) Ihmiset myyvät millä hinnalla haluavat, mutta olisi ehkä hyvä miettiä asiaa vaikka näin:
Millä hinnalla sinä tämän tuotteen ostaisit ?
Esim. Ostaisitko uutena 300e autosi käytettynä 2-vuotta vanhana 260e kun katsot sitä autoasi ?

130
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4 & MT-4S
« : 20.11.15 - klo: 00.15 »
Onkos tämä niinku yhtä hyvä, kuin mt-4s ? Jotenkin tuleen mx-v mieleen ekana.

131
Sähköautot / Set-up "arkisto" perustus / tarve ?
« : 16.11.15 - klo: 18.45 »
Tervehdys.

Mietin tässä selaillessani petit rc:stä set uppeja niin olisikos täällä tarvetta perustaa set-up osiota ? Miten tämä olisi viisain ylläpitää ?
Olisiko se viisain laittaa tuonne valtamerkkien alle omana osionaan esim. Durango desc210 set-up sisä ja ulkopuoli erikseen ? Voin toki tuolta noita kaivella ja tuonne copy pasteta, mutta ideana olisi, että niihin postailtaisiin uutta ja vanhaa lappua käyttäjien kätköistä.

Olisiko tälle käyttöä ? Vai onko nykyinen malli riittävä ?

132
Yleinen keskustelu / Vs: Kynäruiskuun kompressori?
« : 16.11.15 - klo: 14.03 »
Itse olen pelannut typellä sotkupalloa n. 7-vuotta toimii, kun tonnin seteli. Mukamas Typellä saa tasaisemman flow:n. Kronottaessa kuulalla typellä sai hieman paremman tuloksen. Ruiskumaalauksessa en usko, että tästä on hyötyä, sillä käsiteltäessä suuria virtoja ilmamääriä vs. Kynäruisku.
ps. Vuoden offtopic postaus.

133
Saa kokeneemmat oikaista minua, mutta itse olen tänä vuonna yhden motin "polttanut" samalla tavalla eli ajoin tuuppi corrilla tyhmyyttäni yhden koneen tuohon samaan tilaan, eli kuumaksi ja kunnes meno stoppasi. Heitin koneen roskiin ja ostin uuden. Kokeneemmat varmaankin kertoo mitä kaikkea se voi sieltä tuhota.

134
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 14.11.15 - klo: 10.57 »
Upeaa ovat myös noi Tomyn osat. Kauan meni rakennellessa noita hexei, joissa on levyt ? On meinaa todella komeat. Mun drifteri olisi välittömästi parempi noilla.

135
Yleinen keskustelu / Vs: Kynäruiskuun kompressori?
« : 14.11.15 - klo: 10.50 »
Ongelmana saattaa noissa sisärengas virityksissä olla myös tuo ulostulopaine vai oletteko laittaneet tuohon säädettävän ulostuloventtiilin ?

Kuva ois kiva nähdä ko. laitteesta.

 

136
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 13.11.15 - klo: 13.20 »
Mennäänpäs taas asiaan :)

Jos rakentaisin hiilikuitupohjalevyn 3kg SC autoon, niin riittääkö 3mm ainevahvuudeksi? Periaatteessa voisi tehdä vaikka 2mm materiaalista ja sitten jäykistää tarpeen mukaan sivuilta?

Jerzillä tuosta jotain juttua:
http://rc10.fi/index.php?topic=91853.0

137
Onnea. Upeaa työtä.

138
Yleinen keskustelu / Vs: Kynäruiskuun kompressori?
« : 13.11.15 - klo: 09.02 »
Minulla on tämä http://www.maalikauppa.org/sparmax-ac100-airbrush-kompressori-p-1024.html ja on todella hiljainen. Tämä on käsittääkseni ihan noviisille (minä) ja edistyneille toimii myös.

Tämän pitäisi olla todella pitkäikäinen ja huoltovapaa. Olen ymmärtänyt, että tähän saa myös osia mikäli jotain tarvitsee.

Tässä on ulostulon säätö ja voi puksuttaa vaikka metrin päässä korvasta ja ei ärsytä. Iso plussa myös todella laadukkaan oloisesta viimeistelystä.

Negatiivisena puolena:
'ei ole pulloa
'ei riitä ulostulot muuhun kuin kynäruiskuun
'maksimi aika yhtä mittaa suihkia 1-3 h (en muista) ja sitten annettava levätä jonkin aikaa.

Minulle nuo ei merkitse, sillä en viihdy maski päässä niin pitkää aikaa ja työskentelen osissa (kompura kiinni) näitä välillä liikkuu käytettynä n. 100e hinnalla.

139
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 13.11.15 - klo: 07.49 »
Pysytään asiassa. Molemmilla on ihan mielenkiintoisia juttuja niin jatketaan otsikon mukaisessa aiheessa.

Yt. Iippo/ Mode

140
Yleinen keskustelu / Vs: Iskareiden öljyt
« : 10.11.15 - klo: 21.10 »
Itse olen huomannut, että Ultimate Racingin öljyt saa nopeahkosti ilmattua ja minulla Asson öljyt taas tuntuu olevan työläämmät.

Onko minulla ollut jotain unbilieving satsia mun öljyt vai onko joku huomannut tätä samaa. Ko. syystä olen vältellyt Asson öljyjä. Olenkos noviisina missannut jotain ?

141
Team Associated / Vs: Team Associated B5 / B5M
« : 09.11.15 - klo: 06.58 »

142
Aihe lukittu. Ongelma on ratkennut.

Muistuttaisin, että pysytään otsikon mukaisessa asiassa. Ei kiusata / osoitella sormella.

Kiitos.

iippo / mode


143
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 30.10.15 - klo: 16.40 »
Mun Off Topic:
Mua ilahdutti 2014 heinäkuussa, kun näin Re-Issue Lunch Boxin. Kuukautta myöhemmin ostin TS2:n ja sittemmin olen hankkinut mm. SCTE-TEN:in 2xReiskan T3:sta ja Dex210:n ja DESC210:n

Samalla Lunch Box hakusanalla löysin tämän foorumin ja edelleen tämä on kivaa puuhastelua.

144
Joo EuroRC:n toiminta on kyllä laadukasta. Ihmeellinen yhtälö, että ymmärtääkseni kauppa käy ja samaan aikaan tilaukset käsitellään todella nopeasti.

Hinta tasossa mielestäni hieman edullisempi kuin moni eurooppalainen firma ja itse ajan sen 80km kotoa (Hesaaaasta) hakemaan osia.

145
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 27.10.15 - klo: 20.24 »
Tuolta poimin sinulle polttisvehkeen setupin, eli näin kirjoittaa HOKE:
--
Diffit ei tollasella toimi seiskassa, eikä kasissakaan...

Seiskaan 4000,7000,3000

Iskareissa parhaiten tomiva setuppi käytännössä kaikkialla oli:
Poraa mäntien reiät, etuiskareihin molemmat 1.4mm / taka iskareihin toinen reikä 1.4mm ja toinen 1.7mm
Öljyt eteen 60 ja taakse 35... Asson öljyt.
Mikäli käytetään ultimate öljyjä niin kympin käytä kympin jäykempää.

Iskareiden kiinnityspisteet:
Etuiskarit alapäästä tukivarressa sisempään reikään, yläpää sisimpään reikään.
Takaiskarit alapäästä sisempi reikä ja yläpäästä toiseksi uloin.

Maavara tietenkin tukivarret suoraan.
--
Toivottavasti on apua. Sähköistetyn auton ero polttikseen niin en osaa arvata lainkaan ? Miten on painot jne.

146
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4 & MT-4S
« : 20.10.15 - klo: 20.53 »
Olin viime vuonna driftailemassa Tixissä ja yksi mukava herra opetti mulle ihan perussäätöjä MT4:n ja driftailun saloihin (olen ja olen edelleen pihalla, ku lumiukko) niin hän asetti radiosta tuota kaasun lineaarisuutta ja näytti mistä se tehdään. Katsoin huvikseen nyt tuota radion pdf:stä, kun luin postisi niin siellä sivun 23 alalaidasta tuo juttu alkaa (ohjaus + kaasu)

Niin katso oiskos tuossa jotain apua ?

nim. Ikuinen noviisi

147
Kiitos.

Ilmeisen nopea laite.

148
Ajoin sekä tuupin että nelkun samalla autolla ja samalla setupilla jos ei pientä maavaran muutosta lasketa.  :laugh:
mikä on ko. Auto ?

149
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 15.10.15 - klo: 19.05 »
Itse olen aloittamassa tätä harrastusta monen vuoden jälkeen uudelleen ja kehitys mennyt huimasti jollain saralla eteenpäin.
Nyt kysymys kuuluukin Li-Po akuista, autona Inferno VE RaceSpec ja siihen nyt uutta toista akku etsimässä teholuokassa 14,8v ja ~5000mAh. Mikä C arvo pitäisi olla että se riittäisi tuolla autolle ettei akku rupea ahdistamaan auton kulku haluja ja mitä akku suosittelisitte hinta/laatu suhteessa?
Nykyinen akku on Nvision 11,1v 3200mAh ja 45C
Kiitos vielä vastauksesta.

Nyyppä auttaa toista, eli tää ei ainakaan jää akusta menohalut kiinni; http://fi.eurorc.com/product/10925/team-orion-carbon-pro-6400mah-90c-4s-148v-deans-plug

Itse olen noita genssin c40-c70 akkuja pitänyt timmeinä c-arvoon nähden, eli gens c50 vs. Kilpailijan c50 niin tuntuu ainakin offissa antavan paremman potkun (en viittaa orioniin)

150
Sähköautot / Vs: Buri 1:8
« : 15.10.15 - klo: 18.15 »
Kaikella kunnioituksella kaikkia tämänkin viestin lukijoita kohtaan;
Mielestäni on upeaa, että tuollainen auto on yht. äkkiä tuossa kuvissa. Minä näen siinä tyyliä ja hyvää asennetta harrastusta kohtaan.
- -
Mikäli siitä pitää loukkaantua ja lähettää minulle yv tai viitata foorumin tapahtumiin niin se on valitettavaa.

Minua kokeneemmat ja viisaammat käyttävät tämän tyylistä sanontaa;
"Foorumin sisällöstä ja tasosta on jokainen foorumin käyttäjä vastuussa"
Lainaan ko. lausetta ja minä henk.koht. en ymmärrä mikäli asia on suoraan puolikas lasi vertaukseen verrattavissa oleva niin se tyhjä puoli nähdään, mutta ei jäljellä olevaa nestettä.

Onhan toi Buri upea juttu just siitä lankkurakenteesta johtuen.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8