Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - iippo777

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 8
31
Toivotaan, että joku laitteen konkari kertoo kokemuksistaan, sillä minulla ei ole todellakaan riittävästi kokemusta.

Aina on hyvää se, että saat nopeasti pulputtamaan kuplat ja laitehan imaisee sen 4kpl iskareita kerralla niin teoriassa mikäli valmistelet iskarit identtisesti niin ko. Laitteella saat 4 samantyyppisesti kasattua iskaria suht. Nopeasti käyttökuntoon. Laitettiin kaverin Truggyyn 1000cst öljyä eteen niin näissä luonnollisesti kuplat nousee hyvin hitaasti. 350cst vastaavasti kuplii ylikin.

Diffejä en todellakaan availe muulloin kuin liian harvoin huollossa ja voin taata, että sinne jää varmasti ilmaa edelleen,

32
Threadin idea on jakaa niitä hyviä ideoita puolesta ja vastaan mitä näiden käytössä on. Omat kokemukseni olen kerännyt lyhyessä ajassa yhdellä sähköpumpulla ja iskarileikeissä crossin, turren ja truggyn kanssa. Alla huomiot ja opit. Korjatkaa ja oikaiskaa kiitos, sillä alla oleva on suppea otanta.

Iskarileikeissä tärkeintä on aina lukea manuaali ja sitten lukea manuaali uudelleen ja tarkistaa myös tuliko se iskari kasattua oikein.

Pumpun plussat:
+ Nopeuttaa kuplintaa
+ Ihan yhtä likasta kuin aina öljyn kaa pelatessa, eli saa sen fiiliiksen kattoon.
+ Tekee herkemmin uudelleen, kun ei mene nappiin.
+ Kisapäivinä ainoa tapa saada iskarit kasaan nopeasti.

Miinukset:
- Ääni (moottoroidut mallit)
- Hankintahinta (moottoroidut mallit)

Huomiot omalla kohdalla iskarien kaa:
- Perus hidas täyttö ja varren "pumppailu" kuten aina
- 30 max 45 sekkaa riittää paineistukseen (riippuu varmasti moottorista, pumpusta ja säiliöstä)
- Kuplat saa paremmin nousemaan alipaineen antaessa olla putkilossa ja samalla hellästi naputtaen pumppua. (HELLÄSTI)
- Mikäli meni hyvin niin vikat kuplat nousee pintaan samalla, kun hiljalleen (korostan hitaasti) päästät paineet tasaantumaan.

Huomiot diffien kaa:
- Ainakin 10k (CST) nousee hienosti kuplia (muutama) ja tasaantuu pinta.
- Saa kasaan paremmin esim. Reiskan XB2 niin, että pinta tasaantuu ja ei tiiviste kastu. Kasaan siis vaa-alla käyttämällä diffit.

Muiden huomiot ja kommentit (molempiin suuntiin) olisivat erittäin tervetulleita.

33
Xray / Vs: Xray XB2
« : 26.11.23 - klo: 22.12 »
24 on julkaistu ja saattaa olla isoin päivitys aikoihin.

https://teamxray.com/xb2/2024/

Vaikuttavat speksit ja Reiskalle erittäin epätyypilliseen tapaan boksissa tulee tupla askit, tupla jouset jne...

34
Iso kiitos kisoista. Olivat minun ekat RC kisat ikuna. Oli mukavaa, MUTTA täsmällistä kuten aina hyvissä kisoissa.

Hienoa, että Stokki luokan voittaja ajoi samalla autolla sekä stokin, että virin. Oli kiva katsoa vierestä menoa ja rata oli mielestäni todella hieno ajaa onnistunut.

35
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 30.10.23 - klo: 20.29 »
Tilanne elää, MUTTA eniten ilmoja tällä hetkellä Stokki Buggyssä. Erikoista, mutta ainakin mua toi luokka himottaa ja oli pakko ilmoittautua.

36
TeknoRC / Tekno SCT 410 2.0 Nelkku Corri
« : 20.10.23 - klo: 02.46 »
Teknolta tulee taas uusi nelkku corri.

Varmasti hyvä tuote. Varmasti hieno tuote.
Kasin voimansiirto ja muuta hieman kestävämpää tarjolla.

https://www.teknorc.com/shop/tkr9500-sct410-2-0-1-10th-4x4-short-course-truck-kit/

37
Olisiko mahdollista saada Rc- autoilu -- Suomi sanakirja johonkin?
Olen jo vanha äijä ja en näköjään tunne sanoja/slangia mitä täällä paljon käytetään. Helpottaisi palon jos tietäisi mistä palstoilla puhutaan.
Mielestäni on hyvä aina kysellä asioista, eli mikäli et ymmärrä jotain niin kysy. Tämänkin harrastuksen piirissä korostetaan rentoa mukavaa harrastelija porukkaa niin tämä saisi myös näkyä foorumin kirjoituksissa.

Ei ole tyhmiä kysymyksiä vain kysymättä jättämättä on tyhmää.

Edustan vain omaa näkökulmaa, mutta kyllä täällä yleensä apua saa.

38
DIY / Vs: Eikö todelakaan löydy aksiloita Suomesta
« : 04.05.18 - klo: 11.00 »
Kannattaa kysyä suoraan koneistajilta mitä haluavat rahaa tuollaisesta.

Epäilen, että helpoimmalla ja halvimmalla pääset tilaamalla tuotteen mihin saa haluamasi osat joko tarvikkeena tai suoraan paketissa mukana.

Ei RC-autojen osat käy niin vain yhteen, kun halutaan jämptiä lopputulosta. Eihän 1/1 puolellakaan Volkkariin ja Opeliin laiteta osia ristiin.

Special osista saa maksaa special-hinnan.

39
Ehkä helpoin tapa saada noi osat on ottaa yhteyttä tuolta kauppias osiosta firmaan joka myy ko. Autoa. Kysyt mitä maksaa ? Mitä saat ja millon alustavasti tavarat tulee.

Off topiccina: Onko sulla millainen moottori jne ?

40
Tervehdys.

Alustavasti voi kysellä minulta lisää privalla tietoa ko. Asiasta. Meillä on ko. Tallin soppari katkolla (päävuokralainen irtisanonut) ja mikäli saadaan ko. Talli siirrettyä meidän omalle ry:lle (ei RC-kerho) niin otamme mielellään myös RC harrastajia tai heidän tavaroitaan sinne.

Itse olen ko. Tallissa ollut mukana useita vuosia ja minua on palvellut hyvin, eli minulla on ko. Tallissa sähkö sekä nitrolaitteet ollut säilössä ja minulla on oma pöytä jne ko. Tilassa.

Kyselen onko muilla pk-seudulla karannut käsistä harrastus ja on kertynyt hyllyihin enemmän tavaraa, kun puoliso, asunnon säilytystilat tai oma mielenterveys kestää katsella päivittäin.

Kulku 24/7 omilla avaimilla.
Hintaan kuuluu sähköt, vesi (tila on lämmin)

Mahdollisuus säilyttää RC-kamojen lisäksi kaikkia muita härveleitä pl. 1/1 koon autoja. Toimii kaikkien moottoripyörien, kelkkojen, mönkijöiden tms säilytykseen ja mekkaukseen.

Hintalupaus 60€/kk tai (matalampi mikäli splittaamme RC:eille paikkoja) tai korkeampi mikäli otat isomman tilan.

Huom. Alustava kysely. Tila on vanha joten turha odottaa mitään laboratorio oloja, mutta hinta on sopiva johtuen tilan puutteista ja kunnosta. Ei ole mikään prätkäkerho tms vaan miesten askartelutila.

Ps. Tila on toiminut nykyisessä käytössään kymmeniä vuosia ja tarkoitus olisi, että näin jatkuisi pitkälle tulevaisuuteen. Olemme (hallia itselleen haalivat tyypit) olleet tilassa vuosituhannen alusta ja mitään ongelmaa omien tavaroiden säilyvyyden tai kunnioituksen kanssa ei ole koskaan ollut. Jatkossakin valkkaamme vuokralaiset hyvin tarkasti, kun aina on mennyt kivasti tähänkin saakka.

Talouspuoli on turvattu myös pitkäikäisyyttä miettien ja taustalla tulee toimimaan ry, jonka tarkoitus ei ole kerätä omaisuutta vaan edistää moottoripyörä harrastusta. Tilassa tulee olemaan paljon harrastepyöriä mm. Krossi, trial, enduro jne. Eli tila ei ole mikään liivikavereiden kerhotila tms.

41
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ja Hobbico lakituvassa ?
« : 06.04.18 - klo: 19.11 »
Katsotaan mitä tuleman pitää. Mistä sitä tietää vaikka Team Durango nousis uudelleen tuhkista, mutta seuraavat vuodet kertoo mitä tekevät. Arrma ja Axial ovat toki molemmat netissä aika pidettyjä ja ko. Merkkejä ei lytätä samalla tavalla, kuin jotain muuta (esim. Traxxas on kovasti onnistunut jakamaan mielipiteitä)

Traxxas on kyllä ihan ihme firma. Muutamat mallit on käsittääkseni 90-luvulta ollut hyvin samankaltaisena myynnissä, mut kauppa käy.

42
Polttisautot / Vs: CEN merkkinen auto
« : 06.04.18 - klo: 16.33 »
Googleen:
Rc cen
Löytyy dollarhobbyz jne

43
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ja Hobbico lakituvassa ?
« : 06.04.18 - klo: 12.08 »
Kauppaa ei ole vahvistettu. Vahvistus / kaato tulee tänään johonkin aikaan.
 
Mikäli kauppa vahvistuu niin tulee mielenkiintoisia aikoja. Mitä brändejä haudataan ja mitä jatketaan tai yhdistellään. Internetissä on jo haudattu Arrma, kun kauppa toteutuu.

Itse veikkaan, että seuraavan 3 - 5 vuoden aikana on Horizon Hobby Chapter 11 alla.

44
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ja Hobbico lakituvassa ?
« : 06.04.18 - klo: 07.21 »
Tänään on kyseinen päivä (6.) Kun yllämainitun uutisen huutokauppa päätyy. Saa nähdä onkos Horizon Hobby kelvollinen ostaja ? Meneekö maaliin hyväksyttävänä vai ottaako Horizon Hobby vielä 3% sakot tai 540.000 $ ko. Tarjouksesta ?

Onko Horizon Hobby riittävän vakaa toimija ko. Kauppaa tekemään ?

45
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaan palauttaminen muotoonsa
« : 05.04.18 - klo: 07.34 »
1/1 autoissa kyseistä keinoa käytetään juurikin noin. Tosin 1/1 puolella käytetään, maalaamon uunia ja renkaat itsessään ovat huomattavasti uudemmat, heitot pienemmät renkaissa ja renkaat ovat tubeless ja helpommin täytettävissä.

Itse moista projektia en kuitenkaan lähtisi totettuamaan kuvan renkaissa. Itse koittaisin (omalla riskillä) keittää renkaita HUOLELLISESTI valvottuna ja katsoisin miten se reagoi keittämiseen.

HUOM ! OMALLA RISKILLÄ ja ERITTÄIN huolellisesti valvottuna.  Mulla oli kattila erikseen alatukien varsien keittämiseen. Keittämisen jälkeen koittaisin olla polttamatta itseäni ja pyörittelisin rengasta käsissä ja katsoisin, joko klommo oikenee.


Veikkaan, että mikäli meinaa ko. laitteella ajella niin uudet renkaat olisi hyvä sijoitus. Tosin jos tulee koristeeksi hyllyyn niin ehkä tuo oikaisu voisi olla riittävä. Mun kokemuksen mukaan kaikki renkaat muuttuu voimakkaasti ominaisuuksiltaa, kun aika kuluu.

46
Siellä on jollain pisnekset mielessä. Voi olla, et Jerzin hinnat on 100% oikein, mut ainakin 70e plus alvit, tullit jne tota saa Suomeen.
Ei vissii oo huono auto kuitenkaan ?

47
Tuli ostettua LRP S10 Twister 2 MT Limited Edition auto tuolta Hobbylinnasta. Heidän ilmoituksen mukaan
Lainaus
Kestää myös päivitysmoottorin, joten myöhemmin päivitettävissä vieläkin nopeammaksi
Ja että vakioakulla ajoaika noin 10 min.

Kiinnostaisi tietää että miten tuohon saisi pidemmän ajoajan ka ehkä lisää tehoa?
Tässä linkki tuon auton tietoihin: https://www.hobbylinna.fi/tuote/lrp-s10-twister-2-mt-limited-edition/120811LE/
Helpoimmalla saat menemällä linkkisi osoittamaan kauppaan ja kysyt sieltä suoraan zätistä.
Käytännössä itse ostaisin tuohon autoon:
* 1 - 2 akkua (Vaihtaa akun kun tyhjä) Lipolla toki löytyy heti ruutia sekä kulkua lisää (tosin en tiedä toimiiko toi auto Lipoilla ?
* Laturi edellä mainituille.

Mikäli alat jotain muuta tekemään niin yht.äkkiä siihen uppoaa vino pino rahaa.

48
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ja Hobbico lakituvassa ?
« : 13.01.18 - klo: 18.56 »
Mullon myös epäuskoa noitten sivuihin ja omistuksiin, ainakin Futaba on ja pysyy olemassa. Futaballa on Jenkkidiilerinä Hobbico ja Ripmax taitaa olla Britti, Saksa jne diileri.

Futaba on merkattu Hobbicon brändiksi ja toisaalta samalla tavalla on Arrma ja Arrma Durango LTD on saatavills olevan tiedon mukaan Hobbicon tytäryhtiö. 

Ottaen huomioon, että Traxxas haastoi Hobbicon ja tytäryhtiö Arrma Durango LTD niin Arrmalla on ainakin jotain pientä haastetta niskassa sekä toi Hobbicon tilanne niin ei se tilanne ainakaan ideaali ole Arrmalle.

49
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ja Hobbico lakituvassa ?
« : 12.01.18 - klo: 21.33 »
Toi Hobbicon tilanne on aika kurja. Johtoa syytetään ja tutkitaan liittovaltio tasolla henkilökunnalta varastamisesta.

Ihme on jos ton joku ostaa. Kaikki aiemmat yritykset pelastaa firma on mokattu ja nyt koitetaan toimia pää pinnalla vaikka haetaan samaan aikaan konkurssia.

On siellä kyllä karmivia mokia tehty. Taitaa mennä mukana Towerhobbiessit sulki ja loppua aika monta merkkiä koko maailmasta.

Sääli.

50
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4 & MT-4S
« : 13.12.17 - klo: 23.03 »
Todennäköisesti ei toimi mikään 37-sarjan vastari MT-4s kanssa.
Vanhemmissa MT-4 malleissa toimivat hyvin (itselläni on tälläinen käytössä) kun MT-4 radiota muutettiin jossain vaiheessa niin ei enää toimi lainkaan. MT4s radiosta ei ole kokemusta, mutta mulla oli tuollainen uudempi MT-4 jonka myin käyttämättömä eteenpäin kun sattui tulemaan MT-44 kohdalle. Olisi kovin hassua mikäli MT-4s malli toimisi noilla vanhemmilla perus vastareilla, kun ne Sanwalla nimenomaan tekivät tuosta MT-4s mallista nopean ratin.

Mun henk.koht. mielipide Sanwan "edullisemmista" radiosta on;
MT-44 on paras käteeni ja logiikka radiossa on nykyaikaisempi tämä olisi (ja onkin) mun valinta.
MT-4 / MT-4s loistava radio (S on valot ja paremmat softat) lisäksi istuu ilmeiseti moneen käteen hyvin.
MT-S tosi muovisen oloinen (puuttuu se laadukkaampi muovi kahvasta vs. Ylläoleva.) hyvä näyttö tosin.
MX-V mainio hinta vs. Laatu tykkäsin. Tosin valikko ja käyttis kevyehkö.

Olen yllä olevat siis kaikki omistanut, joten testiä on tullut pl. MT-S joka oli epämiellyttävä käteeni ja myin pois välittömästi.

Ps. Suomessa on mahdollisesti maailman halvimmat vastarit Sanwan radioihin. Katso EuroRC:stä. Oli juuri 49€/kpl tarjouksesssa joku laatu vastari. Itse myin aikoinaan MX-V:n pois vastareineen päivineen. On hyvä radio ja mikäli et kuuta tavoittele niin myyt sen nopeasti.

51
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 09.12.17 - klo: 09.07 »
Itse taistelen saman probleeman parissa, eli eikös nämä korjaa tuon pienen offsetin vanteen.
http://fi.eurorc.com/product/14770/team-associated-b5b6-clamping-wheel-hex---70mm
On siis itsellä mm. DeRacingin väärän offsetin vanteita niin tulee todella kapea auto.


52
TeknoRC / Vs: TeknoRC EB410
« : 16.11.17 - klo: 19.59 »
Mullon kasaus "hieman" vaiheessa. Paketti on avattu, mutta pussit koskemattomat. Yllä olevasta viisastuneena tilasin alucäpit ja jotain muuta. Tossa on linkki cäppeihin. Toimitusaikaa toki on jonkin verran:
https://www.eurorc.com/product/20033/tekno-rc-aluminum-emulsion-shock-caps-2

53
LIITÄN APK:N kommentin tähän:
---

Kiitos Lahden UA:lle ja etenkin Henkalle kisan järjestämisestä lajille näyteikkunapaikalle!
Pääsin tutustumaan kisajärjestelyihin lauantaina kuuluttajan pöydän takaa, lähes nollakokemuksella.
Ilmeisesti sujui kohtalaisesti  

Virissä nähtii la tiukkaa kisanajoa, stanussa nähtiin myös monta eri alkuerä ja finaalivoittajaa!
Su kisassa ajelin GT:tä, sille autolle nopeavauhtinen rata teki ajamisen haastavaksi niin että virheitä ei tulisi.
Tiukkaa kisaa oli Jannen kanssa alkuerissä ja ekassa sekä kolmannessa finaalissa . toisessa finaalissa finaalin voitto meni keskittymisen herpaantumiseen.
kiitos kisailijoille ja onnea muillekin voittajille!
--
Pahoitteluni poistin APK:n kommentin kun muokkasin threadia.
Yt. Iippo
Ps. Moderoin threadin.

55
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ja Hobbico lakituvassa ?
« : 01.10.17 - klo: 22.03 »
Jonkun amerikan huhun mukaan tämä olisi sovittu syyskuussa, mutta kuten aina nää on näitä ja mitään puolesta tai vastaan ei ainakaan kuluttajalle näy.

56
Yleinen keskustelu / Traxxas ja Hobbico lakituvassa ?
« : 01.10.17 - klo: 20.54 »
Onko joku tätä https://www.scribd.com/mobile/document/320063741/Traxxas-v-Hobbico-Amended-Complaint seurannut tarkemmin ?
Täällä on aihetta sivuttu, mutta käsittääkseni ei seurattu ?
Itse aluksi kuvittelin, että kyseessä oli "diff brain" mutta sitten päädyttiin pintapuolisella googlailulla laydown iskareihin, joka oli tämän haasteen kulmakivi ?

Tämä asia on siinä mielessä mielenkiintoinen, että esim. Towerhobbies on syystä tai toisesta Traxxasin tuotteissa aika jännissä varasto saldoissa.

Vastaavasti Arrma on Hobbicon kanssa aika jännässä tilanteessa.

Onko mitään tarkempaa tietoa missä mennään ? Linkkejä kiitos.

57
TeknoRC / Vs: TeknoRC EB410
« : 08.09.17 - klo: 23.43 »
Toi leiska on niin hieno. Pakko ostaa kun tulee paremmin saataville. Tosta sais upeen etuvetoisen ja kaikki on niin eritavalla ja esim. Sähköt menee aika hienosti. Varmasti erilainen ja todennäköisesti myös nopea.

58
Hyvä pointti, mutta valitettavasti tätä asiaa on puitu ja koitettu muuttaa monestikin.

Eräs lähestymistapa oli, että liimataan ns. "sticky-pohja" jonka saa sitten täyttää, mutta tämän kanssa oli ongelmia toteuttamisessa.

Ymmärrän hyvin turhautumisesi. Yleisesti hieman "nuoremmat" helposti jättää kokonaan vastaamatta viestiin.

MUTTA positiivisesti sanottuna. Mikäli myyt jotain ja hinta on oikea niin yleensä se tavara liikkuu TODELLA nopeasti. Tämä ei ole puolustus, mutta tarkoitan, että täällä tavara liikkuu. Ehkä seon sitten myyjän stiplu mikäli ei halua todellisuudessa myydä tuotettaan.

Mikäli jollekin tulee tilanne, ettei tavoita myyjää niin tekee raportin kyseistä ilmoituksesta niin heittelen sitten roskiin ilmon.


59
Kyllä harmittaa kovaa pyytetöntä työtä tekevien aktiivien (erityisesti Remppa) puolesta lukea tälläista roskaa. Mielipiteitä radan pinnasta varmaan on puoleen ja toiseen mutta tällaisia itkupotkuraivareita ei odottaisi keneltäkään yli 3 vuotiaalta.

Ville
Olen itse 100% samaa mieltä, mutta toivon kaikkien näkevän jotain hyvää asiassa, eli itse pidän provosoivaa otsikkoa ja siitä herännyttä keskustelua kokonaisuudessaan hyvänä lanseerauksena FullSpeedin tulevan talven hallin tiedotukselle sekä osoituksena, että foorumi elää.

Yt. Iipppooo

60
Anteeksi aiempi postaukseni, joka myös rikkoo sääntöjä, mutta tässä vielä vahvistus yleisistä säännöistä:
--
Yleiset säännöt
•Nimimerkkisi allekirjoitus ei saa pitää sisällään värejä tai boldattua tekstiä.
•Ennen kuin aloitat uutta aihetta,
               1. tarkasta että kirjoituksesi menee oikealle alueelle
               2. katso ettei aihetta ole jo ennestään olemassa (käytä tarvittaessa hakutoimintoa)
               4. pyri aina pysymään aiheessa
               5. kiinnitä huomiota aiheen otsikointiin
               6. mieti myös voiko tekstistäsi saada väärän käsityksen ettei kukaan loukkaannu
•Älä kiroile.

•Älä kikkaile väreillä.
•Isoilla kirjaimilla kirjoittaminen (HUUTAMINEN) on kiellettyä.
•Yritä kirjoittaa aiheesi kielioppia noudattaen. Tässä auttaa esikatselu toiminto. Hymiöt eivät ole tarkoitettu aiheen otsikkoon.
•Foorumilla ei saa esittää kenestäkään henkilöstä (käyttäjästä tai julkisuuden henkilöstä) vahingollista tietoa.
•Foorumissa ei saa esittää toisen käyttäjän yksityiselämästä sellaista tietoa, vihjausta tai kuvaa, joka saattaisi aiheuttaa vahinkoa, kärsimystä tai halveksuntaa.
•Foorumia valvovat moderaattorit, jotka muokkaavat / poistavat sääntöjen vastaisia ilmoituksia ilman erillistä ilmoitusta kirjoittajalle.

--
Takaisin aiheeseen:
Itse olen käynyt Kuusaan Turffilla ajelemassa aika paljon ja siitä pidän kovasti. Toimii myös kosteana ei sottaa ja siellä voi sähläillä erilaisilla renkailla. Itse ajellut ko. pinnalla corrilla tuuppina sekä 4-vetoisena ja luonnollisesti myös crossia 2- sekä 4-vetoisella. Siellä saa erilaisilla renkailla erilaisia kokemuksia. Itse leikitellyt siellä erilaisilla renkailla riippuen kelistä sekä omasta mielenkiinnosta. Kiirekuskit varmaankin siellä osaa sanoa sen parhaan renkaan (spike ?) mutta itse en kellon kanssa siellä ole metriäkään ajanut mutta ratana miellyttävä. 

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 8