Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tvih

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9]
241
Sai sitten sisäradalla pitävät renkaat alle ja viimein testaamaan "kunnolla" - mutta eipä kauan juhlittu. Meni takaa yksi punainen härpäke rikki (toe link?) ja kotona nyt tässä totesin että taisi mennä servokin, vaikka sitä en kyllä radalla auto tutkiessa huomannut. Nyt kun virran ollessa pois kääntää renkaita, ne liikkuu vapaasti, servo ei pistä vastaan kuten normaalisti. Ja kääntäessä, varsinkin hitaasti, häröttää ja "loksuu" tietyssä kohdin. Eli ilmeisesti jokin ratas sieltä sisältä rikki. Hieno homma, autolla kuitenkin tässä vaiheessa ajettu ehkä max 3 tuntia, eikä mitään oikeasti pahoja kolhuja kovasta vauhdista ole tullut :undecided: Tuolla nykyisellä ei varmaan enää kovin pitkään aja ennen kuin se on kokonaan rikki.

Mutta sikäli kun tuosta vakioservosta noin helposti voi mennä rattaat, niin pitäisi varmaan katsoa tilalle joku metalliratasservo, kunhan löytää sopivan jonka kanssa ei tarvitse liikoja säätää.

Pitäisi myös ilmeisesti samalla huoltokierroksella ostaa black-tason jouset ja vaikkapa kuusikymppiset öljyt iskareihin, kun pienimmissäkin hypyissä hakkaa pohja maahan. En kyllä oikein ole muutenkaan vakuuttunut tämän hyppykyvyistä, todennäköisesti nuo rikkoontumisetkin tuli siitä kun hypyn alastulo muuttui kärrynpyöräksi.  Muutenkin tuntuu olevan ihmeen hankala saada alastulot järkevästi.

242
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 26.12.14 - klo: 19.58 »
Tänään vielä vähän ajelin, ei kyllä oikein vakuuta tuo vakioservokaan. "Välystä" on aika paljon, renkaat pääsee heilumaan koska servo itsessään antaa myöten. Siihen kun vielä lisää tuon todella löysän servo saverin (ja ei niin hyvin tuolla alustalla pitävät renkaat) niin ei ihmekään että ohjaustuntuma on vähän kehno. RCM:ltä pitäisi varmaan hakea JConceptsin alumiinibellcrank että pääsisi servo saverista eroon, nyt kun minulle tänään radalla avuliaasti kerrottiin että JConceptsiltakin semmoinen löytyy. Tietysti voisi liimatakin kuten puhe oli, mutta sitäkään tiedä kauanko se lopulta kestäisi, siinä missä tuo alumiininen varmaan kestää iät ajat vaikka toki sitten hintaakin sillä. No, teki kummin tahansa, kun sitten vielä saa nuo sopivammat kumit alle niin sitten pitänee varmaan verrata tuossa B5M:ssä olevaa Savöxin 1257TG-servoa tuohon SC10:n vakioservoon ajossa, että pitääkö sekin vielä vaihtaa jossain vaiheessa jos ajotuntuma on Savöxillä merkittävästi parempi.

243
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 25.12.14 - klo: 16.28 »
Tottakai ajaa voi vakiokumeillakin, mutta olishan se kiva saada parempi käsitys oikeanlaisilla kumeilla siitä paljonko muita hitaampi sitä onkaan ;)

Tai itse kumithan minulla uudet jo onkin, mutta ei sopivia keskiöitä/vanteita/mitälie.

244
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 24.12.14 - klo: 00.13 »
Joo, luin jostain tuosta että jengi on niitä liimaillut, se olisi tietysti yksi konsti näin alkuun.

Pääsisi lauantaina tuota autoa periaatteessa testaamaan pienimuotoisessa kisassakin, mutta vaikkei muutenkaan osaa nopeasti ajaa niin olisi kyllä tarvinnut ne uudet renkaat sitä ennen. Noh, pitää katsoa kehtaako sitä.

245
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 23.12.14 - klo: 19.05 »
Ei näemmä liiemmin eloa tässä topicissa enää nykyään :D

Nyt kun tuon SC10 RS:n hankin (semi-varma lähtölaukaus uuden version myyntiin tulolle, hah!), yksi ensimmäisistä asioista mikä ihmetytti ajotuntumassa oli tuo servo saver - moisesta mitään ensin edes tiennyt, kun ei noissa toisissa autoissa moista ollutkaan. Vähänkään tiukempaa käännöstä ei saanut tehtyä jarruttelematta, koska ei vaan suostunut renkaat melko hitaassakaan vauhdissa kääntymään tarpeeksi. Melkein tekis mieli pistää Avid AV1000 alumiiniosat tilalle tuolta osin, ei vaan tunnu tällä hetkellä mistään mokomia saavan.

Hauska ajettava noin muuten, vielä kun saa paikallisradalle sopivammat renkaat alle niin hyvä homma - muista päivitysosista en vielä tässä vaiheessa tiedä. Nuo vakiokumit antaa muuten ainakin paikallisradalla melkoisen Hollywood-fiiliksen ulisemisineen ja vinkumisineen! Odotan kuitenkin ennen kaikkea innolla että tällä pääsisi ulkoradalle, olisi vähän enemmän tilaa missä kaahata.

246
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 17.12.14 - klo: 01.10 »
Olen tässä pohdiskellut tämmöiset nelivetoisen SC-auton hankkimista. Olisi vähän erilainen tarvittaessa kisakelpoinenkin auto kuin tuo nyt oleva takaveto-B5M. Esim. 2WD RTR:n saisi edullisesti, mutta ehkä juuri tuo 4WD toisi sitä erilaisempaa ajotuntumaa.

Anyway, koska harrastukseen on mennyt rahaa jo moninkertaisesti aiottuun nähden, niin sikäli jos hankintaa tekisi (mikä ei vielä varmaa ole), yritän kartoittaa mitä osia voisi "jakaa" tuon B5M:n ja SC-auton kesken.

Olen siis katsellut lähinnä tuota Factory Team-kittiä. Kuvan perusteella siihen saattaisi mennä tuollainen neliöakkukin? Minulla on Reedyn #314 5800mAh akku, ja sitten CoreRC:n "saddle pack"-akku.

Sähköpuolelta on moottorina Speed Passion Competition 3.0 7.5T (5100KV), ja noparina Speed Passion Reventon Pro 1.1. Minulle on vähän epäselvää menisikö nuo suoraan järkevästi, tai lähinnä tuo moottori. Yleensä noihin kai menisi/suositellaan 550-koon, tuo on 540? Ja onko muutenkaan järkevä. Ei tarvitsisi tässä vaiheessa olla mikään kisojen kunkku-combo, mutta kunhan toimisi "kärsimättä".

Jos nuo sähköt ei sovi niin aika vaikeaksi menee perustella tuo 4x4:n hinta vrt SC10 RS-kittiin, jonka saisi uutena 299€, siihen riittäis lisänä pelkkä akku :undecided:

EDIT: Tuli sitten napattua lopulta tuo SC 10 RS kuitenkin edullisuutensa vuoksi, ei tarvinnut lopulta edes pakosti akkua kun kävihän siihen B5M:n kakkosakkuna ollut saddle pack.

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9]