Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tvih

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 9
61
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 05.05.18 - klo: 18.44 »
Itse tilasin yeah racingin 1,5 asteen takahubit ja kanssa ilokseni huomasin ettei vanhat laakerit sovi pesiin... Mitkähän Suomesta löytyvät laakerit sopis noihin että pääsis ensi viikolla kokeilemaan noita?
Ilmeisesti käyttää samankokoisia laakereita kuin 3racingin osa, eli 5x10x4. Jos nyt googlasin täsmälleen oikean osan. Ainakin EuroRC:ltä saapi mokomia, siitä voi valita mieleiset: http://fi.eurorc.com/search/?q=5x10x4

62
Erittäin hyvän talkoo-osallistujamäärän ansiosta saatiinkin kertalaakista rata kondikseen, eli huomenna 6.5. saakin jo talkoilun sijaan tulla ajelemaan :cool: Itse ainakin menossa.

63
Yleinen keskustelu / Vs: 3S akku?
« : 02.05.18 - klo: 23.59 »
Sekä noparin että moottorin pitää olla suunniteltu toimimaan myös 3S-akulla, muuten kärähtää.

64
Piippaukset yleensä vaan kertoo nopariin kiinnitetyn akun kennojen määrän (2 piippausta = 2S jne).

Tiedä sitten onko noissa olevinaan uudemmissa erissä korteissa - tai nopareissa - jotain ongelmaa, ei ainakaan tuonne HK:n tuotearvosteluihin näytä haukkuja tulleen (EDIT: tosin tuotesivun keskusteluissa näköjään joitakin). Osaltaan helpottais jos sais testattua jonkun kanssa jolla on toimiva kombo, vois kokeilla ristiin noparit ja kortit että mitä tapahtuu. Mutta jos ei kellään lähellä ole niin hankalaksihan se menee.

65
Ja vielä ihan varmasti on tämän näköinen se ohjelmointikortti?



Jos on ja ei skulaa niin joku firmware- tai muu häikkähän siinä on oltava. Mulla toimii tosiaan tuo kortti mainiosti tuon 120A noparin sekä Sportsman 60A-noparien kanssa. Ohjelmointikortin firmware tosin tais olla jotain versiota 1.xx. Ehkä 1.07? Jos omistaa sopivan USB-kaapelin että saa koneeseen kiinni, vois kattoo saisko kortin ohjelmaversiota vanhennettua ja että siten tuurilla toimis.

66
120A Gen2:n kanssa nimenomaan pitää käyttää erillistä porttia, ei vastarijohtoa. Eli jos olis vastarijohdolla yrittänyt niin siinähän sitä olis heti syy ;) Mutta jos on se ohjelmointiportti käytössä ja piuha oikeinpäin niin sitten on kyllä hankala sanoa mikä mättää.

67
Ykstyyppihommista sen verran että se voi myös nostaa hintaa, se on myös kuskista kiinni. Varmaan se säästäisi jos vaikka tulee vapaan renkaan tilalle ykstyyppirengas yks kierros per kisa sääntöihin, ja aiemmin kuski on pitänyt sen oman optimaalirengassarjan jokaiseen kisaerään ja keliolosuhteeseen. Mutta sanoisin että nämä säätäjät on niitä joita ei ne kulut juuri haittaa muutenkaan. Itsehän ajoin esim. talvella short coursessa samalla rengaskierroksella koko kauden kisat, ja treeniä vielä päälle.

Ykstyyppilaitteet noin muuten kuitenkin harvoin on se markkinoiden edullisin vaihtoehto - enkä edes puhu mistään täysistä pommilaitteista vaan käypäisistä budjettivälineistä. Ja ykstyyppimoottorissa toki se että ainakin offroad-puolella kaikki luokat on "viri"luokkia muutenkin, FTT stanu/poro-puolle puolestaan ne ykstyypit on jo - mutta ei silti stanussa varsinkaan hirveästi säästöä tuo koska se ykstyyppikombo on suht kallis. Ja sitten jos syystä tai toisesta sitä tyyppivarustetta muutetaankin niin johan taas kaikki joutuu ostamaan vaikka vanhakin vielä toimisi.

Lisäksi maailmallahan ns. stock-luokat on usein todettu lähes kalleimmiksi luokiksi koska saadakseen rajoitetuista sähköistä kaikki irti pitää sitten hifistellä ihan kaikki muu mahdollinen autossa että saa niitä sekunnin sadasosia karsittua kärkikahinoita varten. Viriluokissa taas auton saa kulkemaan kovempaa kuin mihin kädet riittää aika edullisestikin. Muutenkin niitä eroja kun on jo kaikessa siitä autokitistä lähtien (vaikka mun n. 120€ päivityksineen maksava touring-auto-kitti vrt jonkun muun 530+€ maksava Xray T4-kitti) niin jonkun yhden osan tarkka kontrollointi tuntuu vähän joutavalta varsinkin keskiverron tai huonomman kuskin vinkkelistä.

No mutta, ehkä tässä on taas tarpeeksi monta yhdentekevää novellia tullut kirjoitettua, joten lopetan sopan hämmentämisen tältä erää.

68
Otetaanpa hiukan toisenlainen näkökulma
Mitä jos väittäisin osallistumismaksujen korotuksen aiheuttavan aktiivikuljettajalle vain 1-2% lisän harrastuskuluihin?
Johan tuohon on otettu kantaa ;) Mutta ongelma onkin usein enemmän "psykologinen" kuin puhtaasti rahallinen. Toisaalta kuitenkin minä kävin sisäkaudella neljässä kisassa, ja vaikka ei ollut SM-kisoja niin kokonaiskustannuksista lähes puolet oli kisamaksuja, puolet sitten matkakuluja (bensa tai bussiliput). Autot sitten tottakai maksaa, niitä on itsellänikin iso kasa, mutta niitä kun käyttää ilman kisojakin joka tapauksessa. Kyllähän koko keskustelu ehkä sinänsä on kärpäsestä härkäsen tekemistä, mutta kyllä se vaan joillakin vaikuttaa.

Mainitaan nyt vielä kuitenkin kertaalleen että ymmärrän kyllä sen että seurat sitä rahaa kisoista (ja yleensäkin) tarvitsevat, rahoitusongelmat tuttua mm. erään toisen (vielä marginaalisemman) harrastuksen kautta vaikken RC-puolella olekaan järjestäjänä ollut. Ja toisaalta täällä Jyväskylässä tämä RC-toimintakin on tosiaan erittäin heikolla hapella tällä hetkellä. Kisoja ei ole tiedossa, tuskin edes kerhokisoja kun viime kesän kisojen jälkeen ei radallakaan käynyt oikein ketään, pitkälti yksin siellä sai ajella. Ja sitä omaa sisärataa ei ole ollut pariin vuoteen ollenkaan. Mitään yhteistoimintaa ei muutenkaan ole ollut, ja ne vähäiset keskustelunavausyritykset asioiden parantamiseksi ovat olleet pieruja Saharassa. Että symppaan kyllä muiden seurojen pyrkimyksiä olla päätymättä vastaavaan tilanteeseen.

69
Palkintojen osalta kuluja voisi karsia. Jos pokaaleja jaettaisiin vain junioreille ja vaikkapa lahjakortit kilpailun kolmelle parhaalle, muille riittää plakaatit joista ilmenee sijoitus. Tällä säästettäisiin helposti 150 euroa järjestäjän rahaa kisaviikonloppua kohden.
Onhan se kieltämättä vähän "kumma" kun sanotaan että tarvii enempi rahaa koska palkinnot ja koska AKK, ja lopulta kumpikaan menoerä ei ole pakollinen jos me harrastajat ei itse tehdä niistä pakollista. Onhan se varmaan kiva jotain palkintoa/muistoesinettä saada, mutta jos joka kisassa menee se 150€ ja sarjapalkintoihin vielä 400€ niin oliskohan siinäkin tosiaan karsimisen varaa ennemmin kuin että nostetaan osallistumisen hintaa? Jos kuskeja jää pois kun nostetaan hintoja että saadaan parille tyypille pystejä hankittua tai etäiselle "byrokratialle" syydettyä rahaa kyseenalaisella(?) vastikkeella niin tuntuu vähän harrastamisen perusidean vastaiselta. Näkisin kuitenkin harrastaja- ja kisakuskimäärän kasvattamisen aika ensisijaisena tavoitteena isommassa kuvassa.

70
Toivotaan, toivotaan.

71
Ratoja on joka tapauksessa enemmän kuin ajankohtia kisoille, niin pakostihan sitä joku ulkopuolelle jää ;) Hyvä saada noita uusiakin ratoja ja sitä kautta järjestäjäporukoita mukaan (itsehän en ole vielä ajanut millään muulla ulkoradalla kuin Jyväskylän, että mulle kyllä sinänsä kaikki on henkilökohtaisella tasolla uusia).

Lavangossahan nyt on joka tapauksessa ralleja kesällä enempi vähempi, ymmärtääkseni myös niitä säännöllisiä kerhokisoja jotka tuntuvat olevan harvinaista herkkua Suomessa, että sikäli "virallisen" SC-osakilpailun väliin jääminen kertaalleen siellä tuskin maailmaa - tai klubia - kaataa.

72
Teppo Hytönen, 2WD & 4WD

73
Eipä kukaan lähes kukaan kieltämättä NiCd-akkuja käytä. Jopa NiMH on suht harvassa, eli kyllä se on nuo litiumiakut millä mennään. Kapasiteetti ja suorituskyky muutenkin on vaan niin paljon parempi.

74
Kun on oikein tittelöitykin noobikysymykseksi ni eikös sen sillo ois voinu laittaa noobikysymysketjuun? ;)

Mutta itse asiaan, jos kyseessä on sensorillinen nopeudensäädin & moottori niin ensimmäisenä syyllistä etsisin viallisesta sensorijohdosta. Seuraavaksi sitten muiden johtojen mahdollisista kontaktihäiriöistä.

75
Mutta sitten voisi kaivaa vanhan aiheen esiin eli onko oikeasti tarvetta maksaa AKK:n alaisuudesta ja SM-arvosta. Kerhokisatittelillä kustannukset putoavat melko paljon ja kisaorganisaation ei tarvitse olla niin raskas kuin AKK kisoissa. Kyllä se suomen paras löytyy ihan samanlailla ilman hienoa titteliä.

Eihän ne WJ-kisat talvellakaan mitään SM-arvoa tarvii ja kuitenkin porukkaa on enemmän kuin missään kisoissa Suomessa... Ja ovat samalla kisajärjestäjille paras tulolähde.
Sama kävi mielessä, en vaan uskaltanut ensimmäisenä sohaista kepillä... :grin: Eli jos sinne AKK:lle pitää sitä rahaa syytää niin järjestäjien kuin kilpailijoidenkin taholta niin saadaanko sille oikeasti riittävää vastinetta vai onko se syy vain ja ainoastaan "virallisuus"? Kisat kun tosiaan saa ajettua ilmankin moista rahareikää.

76
Sieltä tulikin ihan hyviä vastauksia, kiitos. Kukaan ei varmaan ole eri mieltä siitä, etteikö seurat tarvitse rahaa toiminnan pyörittämiseen (meillä ei täällä Jyväskylässä nyt ole yhtäkään kisaa ja toiminta pitkälti kuollutta muutenkin, joten saas nähdä miten käy). Mutta sitten se, että saako sillä korotuksella oikeasti enemmän sitä rahaa - no, sehän varmaan selviää sitten tällä kaudella kuten varmaan oli tarkoituskin, sitä ennen voidaan vain arvailla.

Ja symppaan kyllä sponsoripuolen ongelmaa - ei varmasti monia firmoja kiinnosta tällainen marginaalitoiminta ja ei se niiden läpikäyminen varmasti ole kivaa. Tämmöisenä erakkoluonteena itse kuolisin viimeistään kolmannen firman kohdalla moista tehdessä.

77
Katsokaa itseänne peiliin ja kysykää mitä tekisitte paremmin kuin nykyiset kilpailujen järjestäjät.
Jos keksitte hyviä ratkaisuja,kertokaa ne meille tai täällä,mut älkää ruvetko moittimaan edellisiä.
Toki hatunnosto niille jotka kisoja yleensä jaksaa järjestää että on meillä kitisijöillä jotain mistä kitistä, mutta kyllä minä silti sitä ihmettelen että millä taikuudella sitten joissain sarjoissa saadaan kisat järjestettyä selvästi vähemmällä rahalla kuin toisessa? En tiedä onko AKK:n virallisissa kisoissa järjestäjän jotain maksua AKK:n suuntaan maksettava tai muuta, mutta ellei maksu ole melkoisen iso niin ei sekään sitä oikein selitä. En usko että niissä edullisemmissakaan mitään massiivisia rahallisia tappioita tehdään, tai ei niitäkään järjestettäisi.

78
Varsinkin kasiluokassa jossa FO lopetettiin että saadaan lisää kuskeja sm kisoihin niin mun mielestä maksujen nosto ei ainakaan kannusta siirtymään sm kisoihin.
Joo, vain 40€ nousee per kuski kisamaksut yhteensä kesässä 1/8 luokassa mut jossain raja tulee monilla vastaan.
Kyllä mä esim. jo tässä kerkesin vakavasti pohtimaan - siis jo ennen tätä hinnannostokeskustelua - että olikohan huono idea tuo patterikasin kasaaminen kisareissubudjetin huomioiden. Lopullista vastausta ei ainakaan vielä ole mutta vahva ehkä :shocked: Tiedä sitten päätyykö myyntipalstalle radan sijaan.

50€/kk ei hyvistä ajomahdollisuuksista paljoa olisi kun voi ajaa niin paljon kuin sielu sietää ja itsekin sen mieluusti maksaisin jos siellä päin olisin, mutta kuten HVoltagekin tuossa mainitsi niin kisahommissa sitä euroa kohden ei välttämättä paljon ajella. Ja joo, toki se kisamaksu on vain pieni osa homman kokonaiskustannuksista, mutta aina se kaikki kertyy kun ei ne muutkaan kulut ainakaan vähenemässä ole. Lisäksi jos nyt vaikka miettii että raha riittäisi vain toiseen niin lähtisinkö M8(e)-kisaan johon vielä tarvitsee sen lisenssin vaiko lisenssittömään short course-sarjan kisaan niin ei tartte kyllä kahdesti miettiä, kun jälkimmäisessä - sen lisäksi että SC:t ovat suosikkiautojani muutenkin - on saanut ajaa kaksi luokkaa yhteishintaan 25€ ja ajoaika per luokka on lähes tunti. Mutta toki tilanne olisi lähes sama entisilläkin M8-hinnoilla.

Aina voi sanoa että jos hinta vaivaa niin väärä harrastus, mikä toki voi pitää paikkansa. Mutta siinä kohtaa jos harrastajamäärä kuihtuu - mikä tuntuu maailmalla ainakin trendi olevan - erinäisten kustannusten takia niin että koko kilpascene lässähtää, onko siinä niin sanoessa oikeassa olemisessa enää paljon juhlimista? Kyllä sen yhden kisareissun hinnalla - siis sisältäen myös matkat ym. - tekee jo yhtä sun toistakin muuta. Ostaa vaikka jopa parin sadan pelitunnin edestä videopelejä pelattavaksi, kuten nuoriso varsinkin herkästi tekeekin.

79
Kyllähän sitä joku varmasti rientää sanomaan että kisamaksu on pieni osa kisaamisen kokonaishinnasta, mutta väittäisin että ei sen korottaminen silti kyllä osallistumisintoa satunnaiskuskeilla ainakaan nosta. No, josko vaikka nostaisi korotuksen piiriin kuulumattomien kisojen osallistujamäärää..? :grin:

80
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ja Hobbico lakituvassa ?
« : 06.04.18 - klo: 19.18 »
Durangoon en jaksa uskoa, koska se ois suotta suoraa sisäistä kilpailua TLR:lle ja pitäis oikeasti herättää kuolleista siinä missä noiden muiden kohdalla tarttee "vaan" jatkaa pyörittämistä. Mutta ainahan tietysti voi toivoa.

Traxxasilla on vaan se markkinalevinneisyys niin kova sana, sitä on ns. kaikkialla, ja tuokin että on niitä antiikkimalleja on sikäli vetonaula kun vanhoihinkin autoihin saa edelleen osia hyvin, ei oo pakkopäivitystä jatkuvasti.

81
Perinteisiä kesän aikatauluongelmia, samaan aikaan short course-rallit Nokialla :undecided:

82
Yleinen keskustelu / Vs: Traxxas ja Hobbico lakituvassa ?
« : 06.04.18 - klo: 16.34 »
Ilmeisesti hyväksyntä jo tuli, Hobbicolta jotkut saanut mailia että oikeus on sen hyväksynyt.

Eipä sitä Arrmaa oikein olis järkeä ostaa vain haudatakseen. Hobbicon toilailut poislukien menestyvä brändi, rahaahan siinä vaan hukkaan heittäisi, enkä usko että Horizonilla niin paljon on ylimääräistä että ostaa vain ettei kukaan muu ostais "kilpailijaa" (varsinkin kun kukaan muu ei edes tarjonnut). Sama homma Axialin kanssa. Arrmaan liittyenhän on jo tiedossa minkä mallien valmistus/tukeminen loppuu, sisältää ne joista tuon Traxxasin kanssa kiistaa oli.

83
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 30.03.18 - klo: 20.55 »
Löytyy viimein crawlerikin "tallista" kesän rientoja varten, Gmade Komodo:

Loppui lexan-maali kesken niin käytin toisenlaista, testipalasta ei ainakaan hilseillyt vaikka väänteli ja hakkasi miten, toivotaan että kestää... :shocked:

Sitten toinen "uutuus" kesää odottamassa, JQ:n The E Car RTR:n pohjalle uusilla sähköillä ja renkailla:


Ja vielä toisessa ketjussa linkattu Turnigy TD10v2-pohjainen Porsche GT2000-luokkaan:

84
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« : 30.03.18 - klo: 15.13 »
Noni, nyt ois menopeli päivitelty GT2000-yhteensopivaksi.

85
En ole noihin softia päivitellyt, on mitä tuli toimitettuna, toiminut kyllä ihan OK (olen todennut että suotta päivittää firmwarea jos ei ole oikeaa tarvetta, tuntuu turhan usein tulevan ongelmia). Onko tuoreet laitteet ja ei olekaan toiminut, vai nyt yhtäkkiä lakannut toimimasta?

86
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 2018
« : 28.03.18 - klo: 15.39 »
Taitaa olla aika harvassa moottorit jotka tuohon sääntöön eivät mene. Halkaisijaltaan isompi kone ei yleensä autoon mahdu.
Joo, noinhan se varmaan. Piti omastakin autosta ottaa yksi pohjan läpi tuleva reunamuovin kiinnitysruuvi ottaa pois ettei tuo 4270-kokoinen moottori kanittanut siitä kiinni.

87
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 2018
« : 27.03.18 - klo: 20.50 »
Sain juuri tässä patteriauton ajovalmiiksi akkuja myöten, saa nyt nähdä eksyykö sitä moisiin SM-kisoihin vielä. Heräsi kysymys tuosta moottorisäännöstä jota en tajunnut ennakkoon tarkistaa viime vuoden säännöistä, eli 39mm staattorin ulkohalkaisija? Miten se tarkalleen lasketaan? Tai no, lähinnä olennaista kai että kai vielä 42mm kannulla ainakin menee tuohon mittaan? Jos ei, niin se sitten ainakin ratkaisee osallistumisen (tai paremminkin osallistumatta jättämisen).

88
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« : 26.03.18 - klo: 19.28 »
Mun autohan on sitten "sopivasti lihava", se on tällä hetkellä 1455g täysmittaisella pötköakulla :cool:

Olin tässä jo kääntymässä Raisioon lähtemisen kannalle kun olis ekaa kertaa GT2000-kisaa tarjolla, mutta nyt sitten lemmikki sairastui joten huonolta näyttää sikäli. Hittolainen. Moottori on postissa hakua vaille ja renkaat ja uus spur/pinion pitäisi tulla huomenna, joten olisi auto ollut säännönmukaisesti kisavalmis.

89
Tulokset / Vs: SC wintercup 2018 V tulokset
« : 19.03.18 - klo: 12.44 »
Joo, kattelin noita tuloksia jo eilen aamusta ja tuon mainitun lisäksi myös tuupin C-finaalin kakkoskierros puuttuu. Ja tuupin group 1-3 harjoitusten eka kierros.

-

Mutta niin, kiitokset järjestejille ja kilpakumppaneille. Omalta osalta kisaaminen oli melkoista vuoristorataa. Jos näin omalta osalta "kisaraporttia" kirjoittelee, niin alkuun harjoitusten aikana/jälkeen teki jo mieli hypätä ikkunasta, kun ajamisesta ei tullut yhtään mitään, varsinkaan tuupilla. Pari kierrosta seuraavaksi hitainta jäljessä ei hirveästi mieltä lämmittänyt. Sen siitä saa kun ei ole päässyt ajamaan pariin kuukauteen ollenkaan.

Onneksi aika-ajoissa rupesi hieman paremmin homma toimimaan. Tuupissa kakkosharjoituksen 24,374 keskimääräinen kierrosaika nousi Q1:ssä 21,604:ään, ja Q3:ssa jo 19,593:een (ja sivuhuomiona sanonpahan vaan ettei alle 16 sekunnin keskiaikoja ajavat ole enää ihmisiäkään :shocked:). Auto toimikin lopulta aiempaa paremmin, muutoksia olikin tehty edellisen Äänekosken ajokerran jälkeen melko runsaasti.

Finaalit sitten menikin taas vuoristoradaksi. Ekan rundin onnistuin voittamaan - eka erävoitto ikinä - loppusuoran itsemurharynnäköllä Kallen ohi kaasuttaen. Toisella kierroksella puolestaan autosta hävisi varsinkin ensimmäisten n. kymmenkunnan kierroksen ajaksi pito takarenkaista jonnekin, en tiedä mitä oikein tapahtui. Neljänneksi jäin, muutamia sekunteja Kallea hitaampana. Kolmannessa erässä taas tulin kolatuksi niin monta kertaa, kertaalleen myös sillan alle jossa oltiin sitten jumissa ihan pidemmän aikaa, että viidenneksihän siinä jäi.

Neljäs erä oli taas tiukkaa vääntöä. Monet kolaroivat alkuvaiheessa keskenään sen verran tehokkaasti, että itse päätin pyrkiä rauhallisesti ajamalla pitämään siinä ollutta toista sijaa. En oikeastaan odottanut saavani Kallea kiinni, mutta lopulta toisin kävi. Harmillisesti kuitenkin kun erää oli jäljellä alle minuutti, kierroksella ohittaessa tuli kontaktia ohitettavalta sen verran että autoni spinnasi, ja sitten takaa-ajoa yrittänyt Kalle vielä kolaroi niin että autoni meni ihan jonnekin muualle kuin radalle nokka oikeaan suuntaan. Kalle pääsi jatkamaan suoraan, minä en, ja aika ei enää riittänyt saada kiinni :undecided:

Tästä D-finaalin tasaisuudesta kertoo jotain että kolmella parhaalla oli 6 pistettä, minä sitten neljäntenä 7 pisteellä. Jokaisella erällä oli eri voittaja! Pienestä jäi siis lopputulokset kiinni. Jos olisin tuon viimeisen erän voittanut, niin olisinko jopa peräti voittanut kokonaisfinaalin? Niin ei kuitenkaan käynyt, mutta olishan se kiva päätös "tuloskaskaudelle" ollut.

Nelkun puolellakin keskikierrosajat parani harjoitusten 20,302:sta parhaillaan 18,119:ään aika-ajoissa. Finaaleissa vauhti tosin tippui lisääntyneen ruuhkan ja siten kierroksella ohittajien määrän takia - tuntui ettei siinä muuta ehtinyt tekemäänkään kuin päästämään muita ohi. Muutenkaan ei ollut omasta nopeudesta oikein ketään haastamaan. Tosin aika-ajoissa oli välillä hyvää vääntöä Kallen kanssa, varsinkin kakkoserässä. Kallen auto-ongelmat vaan johti siihen että lopulta oma ajelu oli vain itseäni vastaan.

Noh, sitten vaan kesäkautta odottelemaan. Toivottavasti saisi mahdollisimman moneen kisaan osallistuttua, tosin häämöttävä isompi selkäleikkaus luultavasti kisan tai kaksi pakottaa välistä jättämään. Mutta ainakin saa sentään taas harjoiteltua paikallisesti, toisin kuin tässä talvisarjan aikaan. Saa nähdä riittäkö se haastamaan muita yhtään sen enempää.

90
Miten usein tällä kaudella on tuo A-finaali ollut kolminkertainen? Äänekoskella missä itse olin mukana oli kaksinkertainen, oletin sen olevan yleisempi kun on sääntöjen minimi. Mutta jos kolminkertainen on yleisempi, niin onhan tuo erotus sitten vielä suurempi kuin oletin :shocked:

Päivän pituuteen jatkossa tosiaan tietysti vaikuttaa nuo turistiluokat jos niihin nyt (toivottavasti) sitä väkeä riittää.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 9