Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tvih

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 9
91
Joo, SkyRC:n motti ainakin sulaa tommosessa :grin: Olis kyllä ihan hauska joskus johonkin enduranceenkin päästä osallistumaan. Vois kyllä tosin omakin fyysinen endurance loppua turhan nopiaan tällä hetkellä :o

92
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 17.3.2018 Ulvila
« : 14.03.18 - klo: 15.56 »
Sehän on toki fakta että millään ei voi tehdä kaikille optimaalista aikataulua. Ite oon vaan tyytyväinen jos yleensä pääsen ajamaan, kun en ole päässyt Äänekosken kisan jälkeen.

93
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 17.3.2018 Ulvila
« : 13.03.18 - klo: 21.06 »
Noh, pitkän päivänhän se kyllä pukkaa kun osasto Jyväskyläkin on yhden päivän taktiikalla liikenteessä, mutta elämä on :shocked:

Sikäli kuin kuitenkin paikan päälle tästä suunnitellusti suoriutuu - mainitsen jo ennakkoon että varsinkin koska olisin sitten ajamassa pieniväkimääräisissä hitaimmissa lähdöissä joista normaalisti jokaisen ukon tarttis nostamaan, niin tarttisin nostovuoroille paikkaajaa kummassakin luokassa.

94
Tulokset / Vs: MattoCup 4 Joensuu 10.3.2018
« : 13.03.18 - klo: 16.25 »
Sanoinkin että nykyformaatissa kun se kerran on olevinaan se suola jo nyt ;) Mutta oma mielipide on että nousuhässäkät vaan suotta hankaloittaa/sekoittaa ajoformaattia vaikka sitten meille hitureille joku lisäerä muuta kautta tulisikin. Jos ei aika-ajoissa vauhti sinne parempaan finaaliin riittänyt niin miksi sinne pitäisi jälkijättöisestikään nousta. Ei pronssiottelustakaan voittamalla kultamatsiin nousta.

95
Tulokset / Vs: MattoCup 4 Joensuu 10.3.2018
« : 12.03.18 - klo: 22.40 »
No jaa, en tiedä millainen suola se nykyformaatissa on muille kuin niille ~1-2 kuskille (finaaliryhmien määrästä riippuen) jotka nousevat muiden ajoajan kustannuksella. Vähissä ainakin on sitten mausteet. Aloittelijaystävällistä se ei joka tapauksessa mielestäni ole. Kyllä sitä itselläkin tylsistyminen iski päivän päättymistä odotellessa kun compin C-finaalissa oli Äänekoskella ja sitten vaan pyöritteli peukaloita ja ootteli että josko kotiin pääsis. Se ajominuuttien määrä jää oikeasti kovin pieneksi.

Mutta noh, näistä mielipiteistä on se eräs se eräs sanontakin...

96
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« : 10.03.18 - klo: 23.40 »
No jos nyt vielä sen verran sohaisen... siis itsehän kyllä toivon nimenomaan että jossain vaiheessa vielä sielä FTT:ssäkin suharoisin, tää GT2000 vaan just vois olla semmosta sopivaa treenisettiä ensin. Ei se stanucombo tosiaan paha ole silloin kun sillä monta kautta ajaa, mutta jos ostaakin nyt ja ei olekaan käypä siinä vaiheessa kun FTT-kisaan olisi valmis osallistumaan? Auts! Siltä kannalta mieluummin ~34€ moottoriin kuin ~135€ komboon juuri nyt tällä hetkellä. Eli ei oo tarkoitus dissata FTT:tä mitenkään, en vaan henkilökohtaisesti koe olevani valmis siihen ajotaidollisesti ja sitä kautta muutenkaan panostamaan siihen riittävästi kuten SM-sarjaan ainakin omasta mielestäni kuuluisi.

Turistirunkohan mulla on tuo alta 70€ uutena maksava, ja vaikka se asiallinen onkin niin se osaltaan ilmaisee tätä mun budjettilähtöisyyttä. Koko auto GT2000 kelpoisena ja päivitysosat sisältäen mutta radio/ponderi poislukien on ~275€. Kun on monta autoa eri luokkia varten niin ei voi kaikkiin upottaa paljoa rahaa vaatimattomilla tuloilla - tähänastiset hankinnatkin on tehty pitkälti myymällä entisen urheiluharrastuksen välineet pois kun siihen ei enää hajonneen selän takia pysty.

Mun pitäis varmaan ottaa tarkemmin selvää tuosta välitysasiasta että miten pieneen spurriin tässä mallissa yleensä on järkevää vaihtaa, aattelin just että jos tuonne johonkin 4.0 kieppeille yrittäisi.

Mutta koitanpa nyt olla tähän spämmäämästä näistä aiheista tämän enempää, ettei ketju ihan aiheesta eksy mun henkilökohtaisiin löpinöihin. Tahtoo mennä tää touhu taas mulla liian "näppäimistökuski"-linjalle kun ei oikein talvisaikaan radalle pääse kuin joskus ja jouluna, niin sitä notkuu sitten liikaa keskustelufoorumeilla huutelemassa.

97
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« : 10.03.18 - klo: 02.40 »
Välitys oli max 5 VTR:ssä viimeisimpien sääntöjen mukaan ainakin, ja sillä ei tosiaan 17.5t moottori lämminnyt nollaennakkona nimeksikään vaikka tykitti 40 minuuttia putkeen. Omaan autoon ei vaan vakiona isompi pinioni enää edes mahdu, pitäisi ensin pienentää keskiratasta jos haluaisi sitä kautta nopeutta lisätä. Mutta juuri tuo välityksellä pelaaminenhan se käytännössä isoimmaksi nopeussäädöksi jää jos sitä ei ole rajoitettu. Toki sikäli ei kai sitä edes "voi" rajoittaa koska käsittääkseni ei sitä ole TSS-luokassakaan tehty (en ainakaan säännöistä löytänyt), ja on tarkoitus pitää autot suht yhtenevinä. Vähän kyllä veikkaankin että ei tuolla 5:n välityksellä paljon suorilla tule muiden vauhdissa pysymään kun porukoille viritysvimma iskee, mutta onneksi en pysyisi muutenkaan.

98
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« : 09.03.18 - klo: 23.06 »
Pahoittelut  :lipsrsealed:

99
Mikä ponderi käy rossipaanalla? Jos aamulla tultas autoista ja kuskeista talven ruosteita pöläyttää...
Perinteiseen tapaan MyLapsin RC4 ja RC4 Hybrid-ponderit.

100
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« : 09.03.18 - klo: 22.09 »
Jep jep. Kerhokisa on kerhokisa, FTT on FTT. Kerhokisassa voi ajaa lisäksi erilaisia luokkia samanaikaisesti ja kuten MonsTTer mainitsi niin tuleehan sitä hintaakin enemmän FTT:lle. Stanukombon osto kirrasi taas kiinni, lähinnä budjettiin. Ei pelkästään sen itsensä kombon budjettiin vaan myös nuo rengasasiat ym. ja lisäksi rupesin miettimään sen todennäköisyyttä että jaksaisin sen yhden FTT-luokan takia reissata kalliilla pitkin Suomea, varsinkin kun olen ensisijaisesti offroad-kuski. Eli kuten MonsTTer sanoi, hintavaa ajettuihin kisaeriin/ajoaikaan nähden.

Niin ja lisäksi sitten vielä sekin FTT:ssä että pysyykö se "kallis" stanukombo edes samana ensi kautta pidemmälle, kun ei näytä tuota nykyversiota moottorista edes valmistajan sivuilla enää olevan, on vain V2. Poroonhan mulla olis jo käypä setti mutta olen aivan liian hidas kuski sinne menemään suoraan.

101
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« : 08.03.18 - klo: 22.49 »
Pääasiassa TrackStaria just aattelin, kun on parhaillaan tuo ale niistä menossa Hobbykingillä. Ja TS V2 17.5t mulla tosiaan oli VTR:ääkin varten tällä hetkellä asennettuna, jäi nyt vaan vähän turhaksi sitten kilpakäyttöä ajatellen. On vaan just noissa TrackStareissakin 21.5t:n V1 ja V2-malleissa melkein 300kv eroa, ennakolla huippunopeusero tasoittuu. V1 tosin tuon +300kv lisäksi myös edullisempi jos nyt ihan viimeisen päälle haluaisi halpistella. Ei vaan houkuttele nuo kolvaustolpat siinä joten veikkaan että V2:lla mennään. Mutta potentiaalisille budjettikasaajille voin myös suositella nollaennakkonopariksi samasta paikasta TrackStar Sportsman 60A-mallia, sekin on pienessä alessa parhaillaan. On mulla käytössä sekä tässä turistissa että comppi-Minissä. Tai vanhemmalla moottorimallilla on myös tämä combo - tuo nopari multa löytyy puolestaan tuuppikrossista.

Mutta joo, noi TS V2-moottorit varsinkin on kyllä ihan laatukamaa, ainoa merkittävä heikkous on nollaennakkokäytössä vakioluokissa, niissä ei huipuille pärjää. Multa löytyy myös short coursesta 6.5t-versio, ja ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa - jos ei lasketa sitä että ihan liian nopea näin sisäkaudelle :wink:

102
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« : 08.03.18 - klo: 22.14 »
Varmistelen vielä että oliko nyt siis niin että moottorissa saa kuitenkin sitä ennakkoa olla/käyttää? Tiedän vaan katsoa vähän sen mukaan, kv-arvoissa on suht paljon heittelyä kuitenkin mikä nollaennakolla varsinkin vaikuttaa. Taitaa tuo Fleta-combo ja FTT-osallistuminen jäädä toistaiseksi haaveeksi niin aattelin jos pistäis jotain edullisempaa katsoen.

103
Mutta todettakoon kuitenkin taas että "kunhan huutelen." Ainakin olettaen (toivoen) että tuo GT2000 nyt ottais tuulta alleen niin tuskin sitä classicia tulee omalta osalta jatkossakaan ajettua, kun pitäs sitten comppiin verraten poistaa alumiiniosaa, hommata erilainen akku ja toki ne harjalliset sähkötkin vielä (no itse asiassa riittäisi moottori nykymuodossa, nopari jo olis).

Äh, ehkä vaan parempi olla kirjoittamatta mitään mihinkään, en suotta sotke asioita :lipsrsealed:

104
Kyllä vaan, kuten lontooksi sanotaan, "ignorance is bliss" :cool:

105
Täytyy sanoa että on jo aika runsaasti hintaa. Varsinkin classicia jos ajattelee niin maailmalta shoppailemalla saisi jo ehkä radiota lukuunottamatta uuden ajettavan harjallisen M-05:n alle tuon Carson-setin hinnan (joo, ei sillä kisassa pärjäis, mutta jos nyt näin ihan pakollisia aloituskustannuksia ajattelee).

Itse kyllä silti olisin noparin osalta edelleen vapaan 0-ennakon kannalla jos classic harjattomaan menee, kun ei sitä kisaa kukaan noparilla voita - tai jos voittaa, niin johan niin käy jo kaikissa muissakin kerhokisojen sarjoissa. Monelta muultakin kuin minulta varmasti kuitenkin jo löytyisi joku tuommoinen nopari valmiiksi, ja käytännössä kisaaja voisi halutessaan käyttää samaa noparimallia kaikissa kerhokisaluokissa sen myötä.

106
Kyllä siinä radalla ajajakorokkeelta normaalisti näkee molemmat nurkat aivan hyvin. Jos joku nojailulla aiheuttaa ongelmia niin ei se ole radan vika, vaan sen kuskin. Lisäksi ainakin muissa tämän sisäkauden kisoissa Äänekoskella äänenvoimakkuus selostuksessa oli täysin riittävä. Itsessään selostuksessakaan ei ongelmia ollut, mutta toki riippuu kuka siellä selostamassa sattuu olemaan. Ei se helppoa hommaa joka tapauksessa ole.

107
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« : 04.03.18 - klo: 00.41 »
No lähinnä kai sillä ajatuksella että vaikuttaahan ne välityksetkin nopeuteen. Mulle sikäli sama kun tulen olemaan hitain kuitenkin :cool:

Mutta niin, moottorilistan perusteella kyllä sieltä aika hyvin malleja löytyy, myös TrackStar (tosin vain uudempi ja parempi V2-versio, vanhemmalla ei taida virallisia hyväksymisiä olla missään).

108
Jepjep, kai se olis sitten 21.5t moottori laitettava sitten ostoslistalle johonkin väliin. En tiedä olisko sitten kuitenkin harkittava ihan sitä koko stanucomboa vaikka hinta vähän korkea mun budjettiautoihin verraten onkin. Ei siihen TSP-luokkaan kuitenkaan suoraan uskalla hiturina lähteä vaikka siihen se moottori tulikin hetkellisessä mielenhäiriössä alennuksesta hankittua. Ja toisaalta ettei jää sitten nyt 17.5t VTR-koneen tapaan jonkun muun merkkinen/mallinen 21.5t tyhjän pantiksi jos GT2000 ei kerääkään osallistujia... :lipsrsealed:

Mutta josko saisi aikaiseksi kesällä käytyä Laukaalla treenailemassa edes vähän enemmän tuota onroad-ajoa niin turistilla kuin Minilläkin ettei sitten jäisi ihan niin jalkoihin kisoissakaan.

109
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2017-2018
« : 24.02.18 - klo: 21.51 »
Niin joo, totta tietysti tuokin että vaikuttaahan se muihinkin kuin pelkkään ykköspaikkaan.

110
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2017-2018
« : 24.02.18 - klo: 19.39 »
Liekö näitä tilanteita miten usein tulee, mutta onhan tuo sikäli vähän hassu ainakin ensisijaiseksi vertailutavaksi että puolustavalle sarjajohtajalle automaattinen pakkovoitto viimeiseen kisaan jos takaa tuleva olis voitolla tulossa tasoihin.

Eikö voisi ensisijaisesti vaikkapa niistä kolmesta parhaasta sarjataulukkopistelaskuun käytetystä kisasta laskea toissijaiset pisteet finaalieräsijoitusten perusteella, ja niistä vähemmän pisteitä kerryttänyt voittaa? Eli siis käytännössä että esim. kisan finaalieräsijoitukset 1+1+1=3p on parempi voitto kuin 1+1+2=4p. Eli ikään kuin kisassa jo muutenkin käytetty systeemi vaan laajennettaisiin kattamaan kolme kilpailua. Täten minimivertailupisteet olisi teoriassa 9, tosin silloin olisi voittanut puhtaasti kolme kisaa ja voittaisi sarjan ilmankin vertailua. Ja toki tälläkin vertailutavalla voi tasuriin päätyä, mutta olis tuo minun nähdäkseni loogisempi tapa ensimmäiseksi vertailukohteeksi, muut keinot käyttöön sitten jos tämä pettää.

No, kunhan taas louskutan leukojani, kun en itse ole merkityksellisillä pistesijoilla juhlimassa :lipsrsealed:

111
Kysymällähän sitä opitaan, eikös? Mutta niin, tasapuolisuus toki - mutta nollaennakolla mennessä en ole enkkufoorumien keskusteluissakaan nopareista niitä eroja huomioonotettavissa määrin eroja löytänyt varsinkin kun puhutaan tämmöisistä pienitehoisista autoista, kyllä ne erot on ollut moottoreissa. Vaikka olis ihan täsmälleen samaa moottorimallia, voi silti kahden moottoriyksilön reaalispekseissä olla enemmän eroa kuin kahden peruspätevien nollaennakkonoparin väliltä löytyy. Tai sitten vastaavasti jo radioista ja servoista - jotka taas ovat vapaita - löytyy äkkiä enemmän eroja. Mutta kuten sanottua - jos yksityyppinopari täytyy olla, niin tuo HW 10BL60 on oikein hyvä ja se mitä itsekin siihen olisin "äänestänyt" jos siihen äänestys olisi ollut.

En vielä ainakaan tällä hetkellä aja classicia, alkujaan juuri siksi kun en halunnut ajaa harjallisella joten valitsin compin. Enkä toki vielä tänä talvena aja aktiivisesti sarjaa muutenkaan, pitkälti koska terveyssyyt ja kyllä, myös se ympäri Suomea matkustamisen ja majoittumisen hinta. Tulee käytyä eri autoluokkien kisoissa sen mukaan mihin helpoiten edullisesti pääsee.

(Semi-offtopic-varoitus) Oheismainintana tästä oli hyvä huomio tuolla enkkukeskusteluissa kun pohdittiin harrastuksen ja varsinkin kisaamisen suht alhaista suosiota nykyään jopa lajin "mekassa" eli jenkkilässä - kalustokulujen ohella niille kisa-ajominuuteille tulee melkoisesti hintaa, verrattuna moniin muihin harrastuksiin tai muuten vaan lähiradalla huvikseen ajeluun. Kaikki mikä lisää hintaa kasautuu esteeksi, ja karsii varsinkin uusia osallistujia. Ja sanon tämän vaikka olen ennen terveysongelmia harrastanut ulkomaita myöten kilpaurheilulajia joka oli vielä kalliimpaa kuin tämä ja "suoritusajat" vielä lyhyempiä. (Varoitus päättyy.)

Ja niin, "ajamattomuudesta" huolimatta tuon näkemykseni esille tässä vaiheessa kun asiasta vielä keskustellaan, sehän se kuitenkin paras aika on. Ei se tuo jälkikäteenkään huutelukaan paljoa tunnu auttavan - kuten vaikka niiden classicin takaohjauspalojen osalta mitä aiemmin kyselin :grin: En siis toki vaadi mitään, mutta kunhan pohdin ja kyselen, mielestäni ihan asiallisesti kuitenkin. Toki jos "vanhat parrat" haluavat mieluummin puhua/päättää asioista ilman uudempien potentiaalisten harrastajien näkemyksiä, niin ei kai siinä sitten - jatkakaa! :lipsrsealed:

112
Vähän kans kattelin että aika lähelle comppia menee speksit. Mulla on tuo SkyRC:n comppikone, ja sehän on tosiaan siis 3000kv. Sitä säädinennakkoakin sais siinä käyttää, mulla tosin on nollaennakkosäädin. Mutta ei kyllä tuon SkyRC-koneen kanssa meikä edes uskaltais ennakkoa laittaa - on niin tulikuuma jo meikäläisen hitaalla ajolla ilmankin.

En siis kuitenkaan sanois että harjaton vaihtoehto classiciin ois mielestäni huono, sikäli kun harjallinenkin nähdäkseni edelleen sallitaan. Mieluummin itse harjattomalla ajelisin lisähinnasta huolimatta kun ei tarttis koko ajan miettiä koska se harjallinen lahoaa kesken ajon.

Tosin tuota noparia vähän ihmettelen siinä mielessä, että onko se just niin tarkkaa mikä nollaennakkosäädin käytössä on kun lopulta moottori sen vauhdin kuitenkin määrittää? Tuolla FTT-puolella ihmettelin vastaavaa kun TSP-sarjassa voipi ajella vaikka tuolla multa löytyvällä halvalla 25€ säätimellä mutta sitten TSS:ssä pitäs olla kallis tietty säädinmalli. Tai siis okei, 10BL60 toki on hyvä ja edullinen säädin että sikäli oikein hyvä valinta jos nyt yksityyppisäädin olla pitää, mutta kun vastaava erimerkkinen nollasäädin jos on jo ennestään jne.

113
Losi vähän kuittailee... :grin: (no okei, en tarkistanut onko itsensä Losin julkaisema kuva)


114
Jos renkaassa ei ole vyötä , on aiwan saletti , että siitä tulee ilmapallo kisakäytössä .... koska jo Mineissäkin on sama ilmiö , esim. Classicin pienissä slickseissä esiintyy ....... ja kehänopeudet ovat huomattavasti pienemmät verrattuna Veturin renkaaseen ..... se on vaan niin , että pitoaine pehmentää rengasta siinä määrin , että ilmapallo-ilmiö on enemmän kuin todennäköinen ......
Kaikella kunnioituksella testaajia kohtaan , luulen , että todellinen käyttötotuus on kuitenkin toisenlainen ...... Ja jos kumi vaatii lämmittelyä , kemiallisia aineita (bräkleen/pitoaine) tullaan käyttämään sekä renkaiden lämmittimiä ......
Pitäytyisin varmassa vaihtoehdossa ........ asiaa puoltaa vielä yhteneväisyys FWD:n kanssa.
Eihän se lisätestaus varmaan pahitteeksi olis, ei se yhteneväisyyskään olis niin justiinsa sikäli kun nuo RIDE:n kumit on noin halvat. Kyllähän ne tuolla USGT:ssäkin nähdäkseni rengassoosseja käyttää mitä olen lukenut, joten jos siellä toimii niin voishan ne täälläkin. Keskustelua noista renkaista esim. täällä.

Toisaalta ite en oikein ymmärrä noiden rengassoossien päälle muutenkaan, rengas on mikä on ja sillä voi mennä semmoisenaankin, mitä siihen litkuja enää pitää tuoda (kirjaimellisestikin) sotkemaan, turhaa häsläystä. Jos hitusen enemmän luistaa ilman pitoaineitta niin mitäs sitten, luistaa muillakin yhtä lailla jos kukaan ei käytä. Siinähän sitä ajotaitoja koetellaan kun ei ajeta koko aikaa kuin slottiautoilla.

115
Hinta ainakin kohdillaan noissa kumeissa.

116
Samat jätkät sitä sm-sarjaa ajaa kuin fo sarjaakin on ajanut. Lisenssi joo pitää olla mut 27€ ei ole iso panostus jos kiertää useamman kisan.
No toki joo, mutta onhan se nyt SM-sarja totisempaa menoa, ikävämpi toheloida siellä. Oli se jo kerhokisojen mini-kisassa vähän noloa olla sekuntitolkulla seuraavaksi hitainta hitaampi.

Mutta katsoo nyt, se autodiili tosiaan lipesi käsistä kun myyjä pakitti varauksesta. Nythän tuolla taas oli/on tuo XRay XB8e tarjolla, mutta uppos pennoset SC-autojen varaosiin just päivää ennen kuin tuo tuli tarjolle :roll: Hyvä ajoitus.

117
Oho, on ainakin hinta kohdillaan Traxxasin UDR:in ennakkotilaushintaan verraten. Molemmat näyttää kyllä videoissa oikein hyvältä, olis varmasti hauskoja rällästysvehkeitä jos sopiva ajopaikka olis. Keskimäärin esim. 1/8-radalle ainakin tää Losi olis jo liian iso, sais radan pinta varmaan aika kyytiä. Tarttis 1/5-radalla käydä.

118
Voihan sillä m8e autolla ajaa myös sm-sarjan.
Periaatteessa toki joo, jos hommaa sen lisenssin ja kehtaa sitten vielä olla tientukkeena mestaruussarjassa :tongue:

119
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 07.02.18 - klo: 13.02 »
Miniin viimein alutakaohjauspalat. Teki vaan niin tiukkaa saada kuulalaakerit paikoilleen että saakohan niitä tarvittaessa edes irti  :shocked:

120
Jos ei ole sarjaa niin ei ainakaan niin paljon harmita kun jäi m8e-autodiili saamatta, kun meinasin tätä varten  :wink:

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 9