Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Yippo

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 21
31
Osta Jose multa hyvä Yokomo kun minä en sitten kisoihin pääse maksamatta. Eihän apurahatutkijan lompakko sellasta kestä...

32
Sähköautot / Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« : 30.03.07 - klo: 00.29 »
Minä veikkaisin myös että jos sähköllä halutaan mennä lujaa niin C10 ja vähintään 8 kennoa. Ei moni säädin enempää kestäkään, mutta kyllä tuollakin jo vauhtiin pääsee. Voisin veikata että 140km/h menisi helposti.

33
Tulokset / Vs: Mäntsälä SM, jälkipuheet ja Tulokset
« : 27.03.07 - klo: 19.13 »
Kun katsoo poro_rulaa videon, niin ymmärtänee tuomaroinnin vaikeuden  :p

Eihän siitä olisi edes voinut ketään tuomita. Siinä tilanteessa muuten aino kellä ei kolahtanut oli Janne.

34
Sähköautot / Akkujen purkaaminen
« : 19.03.07 - klo: 10.54 »
Jännite pysyy 0,9V:ssa jos purkulevy on toteutettu diodilla ja vastuksella. Silloin purkulevy ei koskaan "vapauta" kennoa, vaan pitää jännitteen katkaisujännitteen tasolla. Tämä ei nykyakuille tee hyvää kuulemma ollenkaan. Jos taas purkulaite on toteutettu jollain katkaisumenetelmällä, rele tms, purkulaite vapauttaa kennon lepotilaan kun katkaisujännite saavutetaan. Tällainen on ainakin Integy Eagle ja Novakin kallein laite mahtaa myös katkaista purun.

35
Joo sattuu noita itse kullekin... Minä olen myynyt Balck Widdow:ia ja nyt mulla on kuulemma myynnissä Yokomon korssari...

36
Sähköautot / LRP Sphere competition 07 edition
« : 26.02.07 - klo: 17.43 »
Mulla on vähän samaa ongelmaa ollut mattoautossa oma säätimen kanssa. Ja uskoisin että se on kuitenkin lämpenemisongelma. Johtunee siitä että fettien päällä oleva alumiini (?) levy eli se joka näkyy säätimen päällepäin, pääsee irtoamaan hieman feteistä kiinnittävän aineen pettämisen vuoksi. Eli silloin lämmönsiirto ei enää toimi kunnolla ja säädin lämpenee sisältä yli ja se ei päällepäin näy/tunnu. Paras ratkaisu lienee ottaa levy irti ja piitahnaa väliin ja levy hyvin kiinni esim pikaliimalla kuoren reunoihin. Tein kyseisen operaation omalle säätimelleni, mutta en ole sen jälkeen päässyt vielä testaamaan että operaatio on omalla vastuulla ja LRP:n "takuu" on varmaan sen jälkeen mennyttä.

Toisen huomion tein säädintä aukaistessani että fettejä on myös piirilevyn toisellapuolen ja niille ei ole mitään jäähdytystä vaan ne ovat ihan suljetussa tilassa säätimen "ytimessä". Uskoisin tuon lämmön olevan kuitenkin se pääsyyllinen.

37
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"
Tuo laturi on mallia automaatti joten se tunnistaa akku tyyppi ja kennojen määrän joten siinä vika ei voinnut olla.
Samaan aikaan latasin toista lipoa(laturilla voi lataa 2 akkua samaan aikaan) ei siinä ilmennyt mitään ongelmia.
Jerzi


Aina kannattaa kuitenkin tarkistaa miksi akuksi se laturi sen tunnistaa. Kuten tuossa on keskusteltu, voi olla että se on tunnistanut kennomäärän väärin ja sen jälkeen mennään ylijännitteelle. Olen lukenut että 1% jännitteen ylitys on jo kohtalokas. Se käynnistää pysäyttämättömän ketjureaktion. Kannattanee kaikkien muistaa myös että suurimmassa osassa teidä kännyköistä ja kannettavista on LiXXX akku. Se saa aikaan suhteellisen samanlaista jälkeä. Ja ainakin minun kännykässä on LiIon, mikä on vielä herkempi ja voimakkaampi räjähtämään kun auto ja lennokkipuolella käytetyt LiPo akut.

38
Mulla löytyi kuvat jotka on kisan jälkeen otettu. Nyt treeneissä ajettava profiili on vielä nopeampi, mutta seuraavaan kisaan tulee ajamaton erittäin haastava profiili  :twisted:



39
Radiolaitteet / FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« : 28.01.07 - klo: 16.54 »
Ja näytti olevan moduli ja vastari (3PK radioon) Racing Factoryn sivuilla myös, yhteishintaan noin 200€.

40
Mattokauden jälkeen minäkin voisin lähteä mukaan, jos kukaan ei vielä ole krossaria pois ostanut.

41
Tulokset / Kuusankosken jälkilöylyt
« : 21.01.07 - klo: 23.36 »
Kisan järjestelyt olivat perinteistä Kuusankosken laatua, mutta omat fiilikset latisti radiohäiriöt, joiden vuoksi taisin ajaa kaikenkaikkiaan vain yhden ihan täysin häiriöttömän erän. Viimeisessä alkuerässä oli tulossa arviolta kierroksen tulosparannusta kun 5 minuutin kohdalla auto jäi pyörimään lähtölinjan nurkkaan ympyrää. Tuloksena 17 lähtöruutu. Eka finaalista helposti 3 sija, toisessa finaalissa oli turvallisesti muistaakseni sijalla 4 kun viimeisen erän tapahtuma tositui pienen omasta virheestä johtuneen kolhun päätteeksi. Tuloksia tarkastellessa toisesta finaalista sija 7 olisi riittänyt lopputuloksissa 13 sijaa, mikä sekään ei kyllä olisi tavoitteisiin nähden tyydyttänyt. Huonon päivän kruunasi vielä uimahallin majoituksen varaus joka oli jotenkin onnitunut muuttamaan yhden 3 hengen huoneen viikonlopun varauksen yhdeksi vuoteeksi yhdeksi yöksi! Mutta tämähän ei missään nimessä ole KyPakin vika eli jälleen kerran hienot kisat.

42
Kilpailijoiden kanava / 1/12 stanuluokka
« : 12.01.07 - klo: 11.31 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Mistäs tämä VALTAVA tuli?


C-12 Kuusankoski 31 kuski vs TSM-10 30 kuskia... :wink:

43
Tulokset / Blue Carpet Race - Lopputulokset ja jälkipelit
« : 17.12.06 - klo: 23.57 »
Kiitos myös täältä kaikille kisoihin osallistuneille, etenkin Tonylle ja Antille, jotka pisimmän matkan päästä tulivat. Toivottavasti ensi vuonna saadaan enemmän porukkaa kasaan mattokisaan.

Omia fiiliksiä ja kommentteja kisasta. Kuten paikan päällä juteltiin lauantaina niin mehän oltiin toki rataa jokunen kerta treenattu, mikä varmasti vaikutti dominointiin mattoluokassa. Omaan vauhtiin olin erittäin positiivisesti yllättynyt, ekaa kertaa ikinä pesin Mikan alkuerissä ja olin vain kierroksen Veskua perässä. Vauhtia kuvaa se että eka alkuerässä ajoin omat henk kot pohjat baanalle (treeniakulla vielä) ja siitä vain paransin joka erässä eli vielä 4 kertaa. Koska alkuerät laskettiin yhdeksi finaaliksi niin mullahan oli loistavat asetelmat finaaleihin. Kun Mika teki heti virheen eka kierroksella ajattelin että on varaa hieman himmailla ja sitten himmailin vähän liikaakin ja Mika oli yhtäkkiä perässä. Etupitoja saattoi olla vähän liikaa koska auto tuntui vähän vaikealta. No, sittenhän tuli heti virhe ja Mika pääsi ohitse. En kuitenkaan päästänyt Mikaa karkuun mutta yritys loppui akkujen dumppaamiseen. Toinen finaali meni paljon paremmin, laitoin vähemmän etupitoa. 3 kertaa Mika pääsi rinnalle, mutten ohi kuitenkaan laskenut. Jossain vaiheessa (tässä muisti pätkii että miksi) Mika pääsi ohitse ja hieman karkuun. Ajoin kuitenkin eron kiinni noin 6 ja puolen minuutin kohdalla mutta sitten piti itse tössiä, lukuisia pieniä mollakosketuksia ja jäin melkoisesti. Ohitus olisi kuulemma ollut aika helppo kun Mikalla dumppasi, mutta 2 sija jäi siis haaveeksi. Vauhti on kuitenkin kohdallaan, ainakin kotiradalla.

Laskennan hoidosta suuri kiitos Jussille ja kiitos myös kaikille muille kisojen järjestelyistä vastanneille. Ensi vuonna isommat ja paremmat sitten. Ja vaikken sunnuntaina paikalla ollutkaan niin tuloksista päätellen Miika on ajanut kyllä todella hienosti!

EDIT: Niin, tuosta mattoautossa käytetystä formaatista, eli mun mielestä oli erittäin toimiva ajatus että alkueratulos on yksi finaali.

44
Tuloksia netissä. Paremmat tulokset myöhemmin kun niitä saadaan fiksusti koneelta ulos. Erinomaiset kisat, oma vauhti oli itsellekin yllätys mutta silti 2 sijan lipsahtaminen Mikalle harmittaa, vaikken aluksi ajatellut että Mikan kyytiin vauhti riittäisi.

45
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Myös Christer Andersson on mahdollisesti tulossa kisoihin! Kaikki 1/12 ja touringkuskit mukaan!


Ajaaks Chrisu turismoa vai mattista ? ;)


Mattista tietenkin.

46
Kilpailijoiden kanava / 1/12 stanuluokka
« : 06.12.06 - klo: 17.30 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Yippo: Jos tarkoitat Mäntsälän SM kisaa, niin siellä ajetaan vain SM kisojen normaalit luokat. Syksyn Kapinoissa kokeillaan sitten uutuukisa.


Tarkoitin ihan yleisesti, että se otettaisiin normaaliin ohjelmaan kaikissa kisoissa. Toisena päivänä viri-matto ja toisena stanu-matto, johon vapaa osallistuminen, mutta esim alle 18-vuotiaille pisteet erikseen tms...

47
Kilpailijoiden kanava / 1/12 stanuluokka
« : 05.12.06 - klo: 22.29 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
No, mulle ihan sama. Ainahan kaikki ajaa tosissaan kun "lauteille" nousee.

Kerroinpahan omia ajatuksia. Saapa nähdä jos teamin kuski ajaa joskus ovikiilalla :?:


Ettekös luvanneet heti luokkaa vaihtaa kun kennot vähenee turistista? :-) Olisiko mitenkään mahdoton ajatus ajaa stanu-mattokisaa viikonlopun toisena päivänä? Itse voisin kuvitella ajavani molemmat luokat, mikäli säännöt sen mahdollistaisivat. Näinhän suuressa maailmassakin...

48
Joo, tämmöistä formaattia päätettiin ehdottaa viime viikonloppuna asiaa treeneissä pohdittuamme. Ajoimme tällä formaatilla myös ensimmäisen kerhokisan. Ja alkuerät tosiaan parhaalla tuloksella, ei pisteillä.

49
Kilpailijoiden kanava / EFRA-säännöt 2007
« : 05.11.06 - klo: 14.59 »
Niin ja mihin sitä pohjalevyä tarvitsee kun kenno pois toiselta puolen ja 70g painoa toiselta puolen niin painojakauma on taas sama.  :roll:

50
Kilpailijoiden kanava / EFRA-säännöt 2007
« : 05.11.06 - klo: 14.28 »
Ei oo. Me ollaan täällä pohjoisessa vaan vähän fiksumpia :-)

51
Kilpailijoiden kanava / EFRA-säännöt 2007
« : 05.11.06 - klo: 11.22 »
Jaa, pitääköhän sitä turisti taas hommata kun säännöt menee fiksuun suuntaan...

52
Mitä kerholla ollaan juteltu (itse en ole touringia ajanut vuoteen), mutta jos kennoja vähennetään niin painorajaa voisi samalla huomattavasti tiputtaa, 4 kennolla kohtuullinen painoraja voisi olla esim 1300g, maksimissaan 1350g. Nykyautot saa siihen helposti. Tällöin tehon väheneminen vaikuttaa vielä vähemmän. Voisin jopa itse harkita jälleen touringia jos siirryyttäisiin 4 kennoon, muuten pysyn kyllä mattoautossa.

53
Aika hyvän näköinen tuo ALi:n tekemä taulukko. Mutta eikös Reedyn idea ole että kaikki ajavat kaikkia vastaan vähintään kerran. Tuossa on esim kilpailijat 1, 2 ja 3 aina samassa hiitissä... Mutta startteja on jokaiselle kiitettävä määrä ja hieman vielä sekoittelemalla saadaan vaihtelevammat lähdöt. Täytynee paneutua asiaan...

54
Juu, se on kyllä aivan tosi. Ehkä tuo perinteinen on paras loppujen lopuksi.

55
No kun nyt alettiin formaatista vääntämään niin reedy race vois olla ihan mielenkiintoinen.

57
Vapaa keskustelu / MATTI NEIROLA in memoriam
« : 17.09.06 - klo: 18.38 »
Otan osaa.

58
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 17.09.06 - klo: 18.37 »
Edellinen 3.0 V6 Camry vaihtui reilu viikko sitten 1.4 D4D Yaris Versoon. Vuosimalli vaihtui -92:sta -02:een, mittarilukema ei muuttunut. Kulutuslukemat on hieman eri näköiset ja kun menovesikin maksaa sen 25-30 senttiä vähemmän, niin...

59
Vapaa keskustelu / Formula-1
« : 11.09.06 - klo: 22.53 »
SlidSlide kirjoitti paljon asiaa! Olen hyvin pitkälle samaa mieltä joka asiassa.

60
Vapaa keskustelu / Formula-1
« : 10.09.06 - klo: 20.07 »
Kuinkas moni huomasi että ainakin Ferrarilla oli "levyvanteet" käytössä Monzassa.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 21