Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Yippo

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 21
91
Yleinen keskustelu / AMBrc Personal Transponder
« : 17.01.06 - klo: 11.38 »
Selvennyksenä siis että tuo MRT:n ponderi ei ole vielä personal ponder vaan ohjelmoitava vanhan mallin ponderi joka ottaa virran autosta.

92
Vapaa keskustelu / Lemmikit ym elukat.
« : 19.12.05 - klo: 12.11 »
Murrosikäinen (1,5v) uroscollie Väinö, 7vko narttucollie Nila, 2 kania, 500l vettä + kalat, 130l vettä + kalat ja 120l vettä + 150l ilmaa + tuliliskot.

93
Vapaa keskustelu / Kikka lähtenyt pois
« : 12.12.05 - klo: 11.17 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"
Lainaus käyttäjältä: "racer"
ööö...ai teki vai :oops:


Makuasia...


Niimpä..makuasioista ei voi kuin kiistellä!


Mistä sitten kiistellä jos ei makuasioista. Tosiasioista on ihan turha kiistellä...

94
Kilpailijoiden kanava / HUOM !!! ***** Lisenssit 2006 !!!!
« : 09.12.05 - klo: 11.27 »
Pitihän sitä heti lisenssi ostaa ensi kaudelle, vaan mites kävikään. Rahat kyllä lähti tililtä mutta systeemi tiltti heti maksun jälkeen. Onkohan mulle tulossa lisenssiä?

95
Vapaa keskustelu / Jäljitä käyttämäsi eurosetelit
« : 25.10.05 - klo: 00.17 »
Kotijäätelöauton kuski oli seteliseuraaja... Maksoin tällä ja sain vaihtorahaksi vitosen, kympin ja kakskymppisen... Meinasi olla illalla hauskaa kun tajusin osumien tultua että kuka jäätelöauton kuski oli... :-)

96
Vapaa keskustelu / MM YLEISURHEILU HELSINKI
« : 11.08.05 - klo: 19.09 »
Kalevassa oli juttu tuosta kenttäauton kuskista. Joku 20v virolainen joka harrastaa muutenkin RC-autoja...

97
Vapaa keskustelu / Virossa tippunut kopteri mereen
« : 11.08.05 - klo: 19.08 »
Muunmuassa Oulun SEPE -kopteri on Copterlinen kopteri...

98
Polttisautot / Re: Genesis tuning
« : 27.07.05 - klo: 23.12 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Sisältä muoviratas petti. Ihmetyttää kyllä koska servon pitäisi olla vahvempi kuin alkuperäinen ja rattaan vaihdettuani vielä löysensin auton seivariä mutta silti hajosi...

Ei kai tän kokoluokan autoissa kannata käyttää ollenkaan muovirattaisia
servoja ohjauksessa, eihän se servon voima rattaiden kestävyytään
suoranaisesti viittaa.


Servo on metallirattainen, mutta on niissäkin ainakin joissain yksi muovinen "sulake"ratas.

Halpa ja hyvä on harvoin tulleet samassa paketissa... Niinhän se on.

99
Polttisautot / Re: Genesis tuning
« : 27.07.05 - klo: 21.23 »
Lainaus käyttäjältä: "domiac"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "domiac"
Itse tilasin jp:ltä allaolevan ja olen ollut siihen tyytyväinen:
http://www.jp-nitroracing.com/index2_new.php?category=Servot&ryhma=Blue%20Bird#
(uusi 14kg ohjaukseen, vanha ohjausservo 10kg kaasuun ja vaihteeseen riittää alkup. 5kg).


Minäkin tein juurikin näin mutta ensimmäisellä kerralla servo kesti noin puoli tankillista ja kun vaihdoin vahvemman muovirattaan paikalleen jopa puolitoista kierrosta.


Eli servosi sisältö hajosi, vai muovinen vipuvarsi? Minulla ylläolevat servot ovat kestäneet toistaiseksi hyvin, toki ajoa on vähän (2 litran edestä) mutta aika rankkaa sellaista.


Sisältä muoviratas petti. Ihmetyttää kyllä koska servon pitäisi olla vahvempi kuin alkuperäinen ja rattaan vaihdettuani vielä löysensin auton seivariä mutta silti hajosi...

100
Polttisautot / Re: Genesis tuning
« : 25.07.05 - klo: 21.02 »
Lainaus käyttäjältä: "domiac"
Itse tilasin jp:ltä allaolevan ja olen ollut siihen tyytyväinen:
http://www.jp-nitroracing.com/index2_new.php?category=Servot&ryhma=Blue%20Bird#
(uusi 14kg ohjaukseen, vanha ohjausservo 10kg kaasuun ja vaihteeseen riittää alkup. 5kg).


Minäkin tein juurikin näin mutta ensimmäisellä kerralla servo kesti noin puoli tankillista ja kun vaihdoin vahvemman muovirattaan paikalleen jopa puolitoista kierrosta.

101
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 12.07.05 - klo: 22.15 »
Saatko kaasu/jarru -servoa kääntymään enemmän jarrun suuntaan jarrutettaessa? Kääntymiseen voi auttaa saverin kiristäminen. Ja 5 kennoa vastariin 4 sijaan. Siinä avut kaikkiin noihin vaivoihin.

102
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 11.07.05 - klo: 00.22 »
Kuulostaisi vähän siltä että tukehtuu eli saa liikaa löpöä vajaalla kaasulla, mutta se on ihan normaalia sisäänajossa. Pääneulan asento on ihan hyvä sisäänajoon mutta tyhjäkäynnin neula vaikuttaisi olevan aika laihalla, siitä voi johtua tuon tyyppinen sammuminen. Ja tulppa on mahdollisesti liian kylmä. Se 8 voisi olla parempi.

Mulla käy auto muuten hyvin mutta puolen tankin jälkeen tahtoo sammua tyhjäkäynnille päästäessä.

103
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 10.07.05 - klo: 17.42 »
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
Juuh :)
Meikällä autot kokeillaan ääriä myöten.. ilmanko on kaikki aluosat melkein jo paikallaan.piti tilata tuo ohjauksen aluosakin.
Laskin tossa et 2 kuukauteen kun ostin auton ja osat niin on mennyt reilu tonni rahaa jo :)


Aino alu osa jonka minä olen ostanut on juuri tuo ohjauksen center link. Ja minäkin odottelen 23mm hexejä. Semmoinen tieto on että parin viikon sisään JR:n pitäisi niitä saada. Rahaa on kans mulla palanut ihan liikaa (ei uskalla laskea), olis muitakin rahareikiä, jopa tärkeämpiä kuin RC-harrastus :-)

104
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 10.07.05 - klo: 15.55 »
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
Eli näin kävi renkaalle eilen..
Räjähti just kun pykälti kolmosta rinkiä pyörittäessä.
Levis noi foamit 5 metrin säteelle :)
Niin ja ohjauksen ohjauspala murtui.


Siis oliko "normaalia" ajoa vai pyörititkö paikallaan ja rengas ilmassa?

105
Polttisautot / Re: lämmöt
« : 10.07.05 - klo: 10.48 »
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
joo tuossa kokeillessa tulikin vaihdettua OS3 tulppa. laitetaanpas OS5 takaisin..


Otas huomioon että OS5 on kylmin ja 3 lämpimin tulppa. 8 on siitä välistä ja mun mielestä toiminut parhaiten vaikken ole 3:sta kokeillut. Mullakin vaihteeksi taas auto rikki, meni molemmat pinionirattaat, liian suuren välyksen (mahdollisesti kone liikahtanut hieman) ja 2 vaihteen irronneiden ruuvien vuoksi (vaihteen pienempi ratas oli enään löysästi yhdellä ruuvilla kiinni.

106
Tulokset / Kisojen radiohäiriöt
« : 07.07.05 - klo: 19.24 »
Kännyköistä puheenollen:

Sääntökirjasta:

3.3.3.
...
Muut radiotaajuiset laitteet kilpailuissa: Radalla, ratavarikolla ja ajajakorokkeella ei saa käyttää muita kuin kilpailun järjestäjän yhteysliikenteeseen tarvitsemia, ja häiriöitä aiheuttamattomiksi todettuja langattomia viestintävälineitä. Huoltovarikolla ja katsomossa GSM, VHF tms. langattomat viestintävälineet on sallittu.

Eli EI KÄNNYKÖITÄ lavalle tahi radalle (nostotehtäviin mukaan).

107
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 06.07.05 - klo: 18.33 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
tässä yhteydessä se "flush"=samassa tasossa kuin.eli tuolla jossa ylempänä-->2.5turns in from flush=2.5 kierrosta kiinni kaulan tasosta.ja se "kaula" on=syvennys johon ruuvi uppoaa....josko ymmärrätte mitä yritän kertoa... :?


Niinpä, kyllähän tämä on jo saatu selville mutta ongelma tuollaisessa säädössä on ettei se enää saa bensaa tyhjäkäynnillä :-) Jostain muistelen lukeneenin että oikea säätö on hyvin lähellä "flushia" tai siitä auki suuntaan 1-1,5 kierrosta.

Lainaus käyttäjältä: "99999"
ottakaa sit huomioon et polttoaineissa on viskositeetti eroja esim. modeltechnics on jäykempää ku moni muu ja näin ollen tarvii isomman kanavan saavuttaakseen oikean ilma/löpö seoksen. samasta asiasta johtuen jotkut fuilit lämmittävät konetta enemmän kun toiset eli puhutaan fysiikanlaista nimeltä kitka. en yritä olla ylipätevä vaan jakaa ne harvat asiat teidän kanssanne joista tiedän.


Tämän takia ei ainakaan kannata polttoainetta vaihtaa jos kaikki toimii hyvin. Sitten ei yhtäkkiä mikään toimikaan.

108
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 05.07.05 - klo: 21.01 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Lainaus käyttäjältä: "Casull"
Mikä on tyhjäkäyntineulan sisäänajoasetus? Käyttöohjeissa sanottiin että täysin
auki ja siitä 2,5 kierrosta sisään. Mitähän tuo tarkoittaa suomeksi...
Jos neulan ruuvaa täysin auki, se lähtee irti.


Tämä on kyllä erittäin kummallinen ohje jos se on juuri noin päin. Olisiko mahdollista, että se olisi kuitenkin neula täysin kiinni ja sitten 2,5 kierrosta auki. Tähän asti kaikissa ohjeissa on asia esitetty näin päin. Tämä olisi siten ensimmäinen kerta noin päin. En siis ole koskaa nähnytkään kyseisiä ohjeita, joten arvailen vain.


On se ainakin ihan väärin suomennettu. Ameriikan kielinen vastine kuuluu: 2,5 turns in from flush.

Mutta käsittääkseni menee aina laihalle tyhjäkäynnillä noinkin.

109
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 05.07.05 - klo: 20.51 »
Tuo ensimmäinen käynnistys on hankala. Tyhjäkäynnin neulan sisäänajoasetus on jotakuinkin ruuvin kanta servovarren tasalle (tarkoittaa siis sitä että kanta tasalle sen osan pinnan kanssa johon sitä ruuvataan ja siitä 0,5-1 kierros auki. Suomennos tuosta on täydellisen väärä, olen siitä JR:ää huomauttanut mutta mitään ei ole ilmeisesti asialle tehty.

Tulppana sisäänajoon kannattaa käyttää OS 8 tai jopa 3sta. Itse en saanut ekaa kertaa käyntiin vaan kaveri kävi auttamassa. Homma tehtiin silti väärin ja kone ajettiin sisään puolella kaasulla ja nyt sen kanssa on ongelmia.

Servot ovat todella hitaita 4 kennon vastarinakulla, siksi tein itse uudet 5 kennoisen paketin, ja liikkuu vilkkaammin mutta myönnetään että silti aika heikosti. Paketin vakioradioon ja vastariin koskin sen verran että laitoin ne takaisin pakettiin. 20% löpö voi olla vähän turhan metanolirikasta käsittääkseni sisäänajoon (eka polttis mullakin ja sähköjä olen kyllä harrastanut 10vuotta).

Kyllä se siitä.

110
Polttisautot / Ajokäyntiongelma.
« : 04.07.05 - klo: 21.48 »
Lainaus käyttäjältä: "MarGox"
Ainoa mahdollinen "vuotokohta" nähdäkseni olisi tankin korkki, jonka kaivan syyniin .


Mulla vuoti suht uuden auton tankki nimenomaan korkista ja sitä pahensi vielä se että korin reuna saattoi nostaa tankin korkkia. Kävi välillä todella laihalla ja kuumana. Toinen mistä mulla vuoti oli moottorin ja käyrän välinen liitos.

111
Polttisautot / Puhallusryypytys.
« : 04.07.05 - klo: 21.41 »
Imeytyy se sitäkin kautta ja vieläpä tehokkaammin eli voisi luulla että pienempi annos on vaarallisempi...

112
Polttisautot / k
« : 03.07.05 - klo: 21.40 »
Käytäs vähän hakua tai lueskele läpi aiemmat Genesis topicit. Siellä ne löytyy.

113
Onkos Savagen BigBlock myöskin suoraan Oultlaw -luokan auto moottorin koon puolesta? Tuli vaan tuossa mieleen kun pohti mikä voisi olla seuraava auto Genesiksen jälkeen...

114
Tuskinpa vaan. Minä en henk koht ole ehtinyt radalla käydä eikä mulla olisi nyt kameraakaan käytössä. En tiedä muiden tilanteesta miksi ei ole mitään juttua tullut tai miksei Vesa ole listaa päivittänyt.

EDIT: Kyllähän Vesa nyt näkyy päivittäneen osallistujat. Aika köyhältä näyttää. Jotka nyt tietävät olevansa tulossa laittakaa ihmeessa Vesalle viestiä niin näkee empivätkin että porukkaa on tulossa ja saadaan lisää porukkaa. Huomenna olis tarkoitus mennä ajelemaan pitkästä aikaa. Kameraa en saa mukaan. Vesa on kuulemma rataa eilen viikolla kunnostanut joten siellä olisi nyt hyvä ajella.

Karttaa kaipaaville tässä, jos se toimii. Jos ei toimi niin kokeilkaa esim keltaisiltasivuilta haulla Oulu, Iinatintie 185 niin näyttää oikean risteyksen. Siitä pitää ajaa siihen suuntaan mihin kartassa EI ole tietä. Siis missä kartassa EI ole tietä.

115
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 29.06.05 - klo: 21.15 »
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
En tiedä saako mainostaa mutta JR-HOBBY on paikka mistä ne tilasin..


Oliko JR:llä hexojakin jo? JR Hobbystä olen ainakin itse kaiken tähän mennessä paria osaa lukuunottamatta hommannut.


Siis ensiviikolla lupailivat minullekkin nuo hexat ja vanne/rengassetit.
Eli siis ensiviikolla ilmeisesti on heillä noita hexoja.


Joo, ei oo kun melkein kuukausi mennyt mutta huomenna noita pitäisi olla.Ja sitten testaamaan miten BowTiet toimii.

116
Eli noiden sääntöjen mukaan Genesiksellä ei tartte ajaa ellei vaihda puolta pienempää konetta? Ja minun tietääkseni desibeli on ainakin tähän asti kirjoitettu dB, ei Db...

117
Miksi edelleen yritetään vääntää 3 luokkaa? Ja miksi Outlaw luokan kone ei saa olla isompi kuin .28?

118
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
Rehellisesti sanottuna en lukenut koko threadia läpi. Yritys ja ajatus paistaa kyllä läpi, mutta haluaisin silti esittää välikysymyksen; viime monsterikilpailujen osanottajamäärään viitaten, mitä arvelette, riittääkö kilpailijoita luokkiin? Kaksi autoa per luokka ei ole järin kilpailuhenkistä.


Puhut asiaa. Ei ole mitään järkeä tehdä kolmea luokkaa. Olikos ekoissa kisoissa se 19 kuskia? 3 luokkaa -> 6 kuskia per luokka...

119
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Semmonen kysymys tuli mieleen että yleensä tullaan vissiin ajamaan
vaan rata-ajoa, mutta jos kisat pidetään ulvilan tyyliin(rata+trial+hyppyri)
tms niin pitääkö käyttää samaa rengassarjaa koko kisan (rikoutuneen saa
vaihtaa) eli ei saa rata-ajon jälkeen vaihtaa trialiin paremmmin soveltuvia?


Samat renkaat joka lajissa. Sehän lisää heti 100-200e per laji lisää panostusta jos renkaita saa vaihtaa... :-)

Eihän lisää ku vakiot jää triali ja mettä ajoo varte kuitenki 8)
Ne on ne ratarenkaat josta rutisin jo ennemmin jotka niitä
kustannuksia lisää!


Mun tilanne on se että olen hommannut kunnon ratarenkaat ja myynyt kaikki muut eli että saisin kunnon trial renkaat niin ne pitäisi ostaa. Kallista!

120
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Semmonen kysymys tuli mieleen että yleensä tullaan vissiin ajamaan
vaan rata-ajoa, mutta jos kisat pidetään ulvilan tyyliin(rata+trial+hyppyri)
tms niin pitääkö käyttää samaa rengassarjaa koko kisan (rikoutuneen saa
vaihtaa) eli ei saa rata-ajon jälkeen vaihtaa trialiin paremmmin soveltuvia?


Samat renkaat joka lajissa. Sehän lisää heti 100-200e per laji lisää panostusta jos renkaita saa vaihtaa... :-)

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 21