Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - AAKE K.

Sivuja: 1 2 [3] 4
61
Tulokset / ETS 3 Gran Canaria 2013
« : 05.03.13 - klo: 17.45 »
ETS 3 Gran Canaria 2013

Viljamin kisaraporttia:

Saimme tiedon että treenaamaan pääsee torstaina ja lennot oli varattu sen mukaan. Paria päivää ennen kisaa tieto osottautui vääräksi eli treenaamaan pääsee keskiviikkona. Lento olis pitänyt olla keskiviikkona klo 17.40 ja suunnitelma oli ajaa parit akut illan pimetessä. Lento oli 4.5h myöhässä, joten oltiin tyytyväisiä, että päästiin perille.

Torstai
Vapaa treeni
Uusi ulkorengas, uusi rata. Tiimin ainut jäsen paikanpäällä oli Viljami. Vaikeusastetta luvassa riittävästi. Ennakko-odotukset ylittyi reippaasti, nimittäin rengas oli todella liukas eli sen opettelussa tulisi kestämään tovi (= viikkoja). TITC -kisassa käytettiin samaa rengasta ja isot tiimit oli siellä treenaamassa pari viikkoa ja kisat päälle. Eli oltiin noin 20pv jäljessä rengas tiedoissa. Rengas on kaikille sama, se on totta. Lähinnä se, että pitoaineet ovat sallittu tekee ongelman eli sen opettelussa menee tolkuttomasti aikaa ja vaatisi testauspäiviä runsaasti. Viljamilla oli 5 settiä uusia renkaita mukana kahta autoa varten. Jälkikäteen kuultiin, että stockin kärkikuskit käytti 10 settiä parin päivän aikana kun olivat treeneissä ajoissa.  No oltiin hukassa ja vauhtia ei löytynyt, autot piti laittaa kokonaan uusiin säätöihin ja lopetimme treenit aikaisin ja Viljami käytti illan rakentaen autot uusiksi.

Perjantai
treenit ja eka alkuerä
Sama ongelma jatkui koko päivän, jos ei oo pitoa niin ei ole. Treenit oli täyttä tuskaa, mutta stockissa kuitenkin toiseksi nopein treeni tulos, nopeimpaan jäljessä n 7 sek. Sen mikä stockissa pystyy ajamalla kikkailemaan tuloksen, ei onnistu virissä, vaan siinä tulee virheitä helpommin mitä enemmän käyttää kanttareita apuna muuttamaan ajosuuntaa. Virin treenitulos ei ollut sitä mitä haettiin eli 19. nopein.
Alkuerän ekan ajon jälkeen alkoi näyttää, että jos A-finaaliin kerkee niin hyvä on. Virissä tulisi olemaan kovan työn takana B-finaali. A-finaaliin tarvittaisiin roppakaupalla lisää pitoa, sillä auto veti sutia joka kiihdytyksessä (myös stockilla).
No illalla täytyy tehdä kovasti töitä, tehtiin näin: laitettiin laitteet pussiin ja ajettiin toiselle puolen saarta syömään ja unohdettiin koko juttu.

Lauantai
Alkuerät 2-6
Perjantaina ennustettiin sadetta lauantaiksi ja peruttiin viimeinen harjoitus ja muutettiin se alkueräksi. Lauantai oli kuumin päivä koko viikonloppuna ja saattoi olla jopa T-paidalla monta tuntia. Aamuisin olin talvitakki päällä ja sen alla villapaita.
Alkuerät oli takkuamista koko ajan pitoaineiden kanssa, vinkkiä oli moneen suuntaan ja kokeiltiin kaikennäköistä. Stockissa Viljami nappas hyvällä ajolla ollen yhden kerran kierroksen nopein ja muuten vauhti oli vaihtelevaa. Lopulta kakkospaikka, jonka hän otti enemmän ajamalla kuin muilla toimenpiteillä, lähinnä tietämys renkaista ja miten niitä piti käsitellä eli se työ oli kesken pahasti.
Virissä hukassa olo jatkui koko ajan. Tosin ajamalla kieli keskellä suuta Q2:ssa sai Viljami tuloksen 10 sakkiin. Viimeisessä alkuerässä Juho ja Viljami ajoi loistavan ajon molemmat ja näytti siltä, että sillä ajolla pääsisi nousemaan kunnolla, mutta olivat lopulta 10 huonommalla puolella sillä kaikki nopeimmasta erästä ajoi vielä kovempaa ja maaliin saakka. Viljami nousi yhden sijan eli ruutuun 7 B-finaaliin.

Sunnuntai
Finaalit
Nyt oltiin jo saatu uusinta “tietoa” renkaista ja niiden pidottamisesta. Uudet renkaat oli jo käytetty alkuerissä ja ajettu “loppuun” ja stockissa melkein kaikilla muilla oli uudet toiset renkaat jäljellä. Virissä kaikki oli joutunut käyttämään vähintään kerran molempia sallittuja rengassarjoja. Kovimmat taktikoijat pystyi 3:lla ajolla tekeen tarvittavan suorituksen käyttäen kuitenkin molemmat uudet sarjat.
Stokki
Kaikissa finaaleissa Viljami joutui ajamaan alusta loppuun pidon rajoilla ilman mitään varmisteluja, ekassa se kostautui pieneen virheeseen, joka tiputti sijoituksen kolmanneksi, minkä Viljami paikkasi todella tiukalla ohituksella ja nousi takaisin toiseksi. Toinen finaali oli kovaa vääntöä ja taas yksi virhe pääsuoralle tulevassa pomppuisessa mutkassa ja tulos ansaittu 3. sija. Kolmas finaali oli tiedossa, että siitä tulisi todella vaikea  sillä renkaat olivat myös finaalissa. Hitaasti kiiruhtaen olisi pystynyt pitämään sijoituksen, mutta sitten eräät päätti tulla kolmeen otteeseen läpi, joten se siitä.
Virin finaalit
Renkaat lopussa ja finaalit alussa. Vähän oli sama juttu kaikilla B-finaalilaisilla, että yritystä oli ollut jo alkuerissä ja nyt sitten lipsuteltiin menemään. Ekan finaalin lähtö oli todella varovainen ja näytti enemmän hidastukselta kuin varsinaiselta kilpa-ajolta. Viljami noukki heti ekoilla kierroksella pari tyyppiä ja jatkoi kovaa taistelua sijoituksista läpi finaalin. Rata osottautui loistavaksi ohitusharjoitukseksen kannalta. Paikkoja oli monta. Viljamin suosikiksi nousi ajajakorokkeen edessä oleva pieni suora, eri ajolinjojen valinta ennen ko paikkaa antoi mahdollisuuden mennä joko ulkoo tai sisältä ohi. Sen paikan Viljami hyödynsi ainakin kolmeen kertaan, ja kunnon show oli  valmis. Ekan finaalin 3. mikä on tuossa seurassa hyvä jos ei loistava. Ensimmäisen finaalikierroksen jälkeen nousi kova tuuli ja hiekkamyrsky toi tokaan finaaliin todella liukkaat olosuhteet. Toinen finaali alkoi vähän liian vauhdikkaasti ja ohituksia tuli taas hyvin. Mutta renkaita ei oltu säästelty yhtään ja sijoitus tippui pikku osumien saattelemana ja turhautuminen näkyi ajossa pitkine sladeineen ja lopulta driftaus -tyylinen ajo poltti renkaat menettäen pidon täysin. Kolmanteen finaaliin piti taas kerätä ammattimainen ote ajoon. Nyt oli alku erittäin tarkkaa ja Viljami poimi yhden kerrallaan ja ajaen finaalin toiseksi ja lopputulokseksi B-finaalin kakkonen, lähtöruudukosta 7 eikä armoa annettu eikä pyydetty. B-finaalin voitti polttiksen hallitseva maailmanmestari Meen Vejrak.

62
Tulokset / LOPPUTULOKSET FTT2013
« : 28.01.13 - klo: 19.28 »
FTT 2013                                                
Loppupisteet Suomen Mestaruus -sarja                                                
TSM-10         FTT 1   sij   FTT 2   sij   FTT3   sij   FTT4   sij   FTT 5   sij   FTT6      FTT7   
Sijoitus   Kuljettaja   Yhteensä   sij   pisteet   sij   pisteet   sij   pisteet   sij   pisteet   sij   pisteet   sij   pisteet   sij   pisteet
1   Kutvonen Viljami PKSRCA    500   1   100   1   100   1   100   1   100   -   0   1   100   1   0
2   Salmela Karri PKSRCA   430   3   82   4   76   2   90   3   82   1   100   -   0   5   0
3   Teponoja Miko TamUA   407   7   0   10   0   4   76   6   69   3   82   2   90   2   90
4   Minkkinen Joni LMM   392   20   0   5   0   5   72   5   72   2   90   4   76   3   82
5   Valander Joel RiiUA   356   5   72   11   0   8   63   8   63   8   0   3   82   4   76
6   Lehto Kalle KyPak   340   16   0   8   63   7   66   7   66   4   76   -   0   6   69
7   Heinonen Ari PKSRCA    339   2   90   2   90   6   69   2   90   -   0   -   0   -   0
8   Poutiainen August TUA   309   6   69   3   82   3   82   4   76   -   0   -   0   -   0
9   Helin Pauli TamUA   300   8   63   9   60   14   48   10   57   5   72   -   0   -   0
10   Trofimov Kirill Russia   295   4   76   14   48   11   54   11   54   -   0   8   63   -   0
11   Chmigal Georgy Russia   295   13   0   13   0   9   60   9   60   12   52   9   60   8   63
12   Pesonen Eetu LahUA   280   19   0   19   0   16   44   13   50   10   57   6   69   9   60
13   Niinivirta Toni MäntsMK   276   17   42   15   46   13   50   -   0   7   66   5   72   -   0
14   Eklund Valtteri KyPak   234   18   40   18   40   15   46   14   48   9   60   -   0   -   0
15   Louhi Jaakko Raision SRK   229   21   34   24   28   -   0   -   0   16   44   10   57   7   66
16   Kiselev Kirill Russia   226   15   46   20   36   17   42   -   0   13   50   12   52   -   0
17   Tiit Jörg Estonia   189   11   54   7   66   -   0   -   0   6   69   -   0   -   0
18   Salmen Henry LahUA   178   12   52   6   69   10   57   -   0   -   0   -   0   -   0
19   Södergård Kenneth VUA   174   -   0   -   0   -   0   -   0   11   54   7   66   11   54
20   Rytsy Teemu PKSRCA   161   10   57   12   52   12   52   -   0   -   0   -   0   -   0
21   Sushkov Vitaly Russia   144   22   32   23   30   19   38   16   44   -   0   -   0   -   0
22   Södergård Björn VUA   140   -   0   -   0   -   0   -   0   14   48   16   44   14   48
23   Haapsaari Sami TUA   120   -   0   21   34   18   40   15   46   -   0   -   0   -   0
24   Lindvall Niko PKSRCA   111   -   0   -   0   -   0   -   0   -   0   11   54   10   57
25   Lukkari Harri MäntsMK   102   9   60   17   42   -   0   -   0   -   0   -   0   -   0
26   Pausio Tommi Raision SRK   102   -   0   -   0   -   0   -   0   -   0   13   50   12   52
27   Luukkonen Eetu MäntsMK   92   14   48   16   44   -   0   -   0   -   0   -   0   -   0
28   Perola Patrik PKSRCA    90   -   0   -   0   -   0   -   0   15   46   -   0   16   44
29   Tuomainen Petri PKSRCA   84   -   0   -   0   -   0   -   0   19   38   -   0   15   46
30   Salminen Teemu EPUA   82   -   0   -   0   -   0   -   0   17   42   18   40   17   0
31   Åfelt Markus LohUA   62   23   30   22   32   -   0   -   0   -   0   -   0   -   0
32   Lasse Ilvessalo   50   -   0   -   0   -   0   -   0   -   0   -   0   13   50
33   Lindgren Kai EPUA   48   -   0   -   0   -   0   -   0   -   0   14   48   -   0
34   Erkkilä Taneli FED   46   -   0   -   0   -   0   -   0   -   0   15   46   -   0
35   Egorov Alexey Russia   42   -   0   -   0   -   0   -   0   -   0   17   42   -   0
36   Kokarew Andrev Russia   40   -   0   -   0   -   0   -   0   18   40   -   0   -   0
37   Savolainen Teppo TUA   28   24   28   -   0   -   0   -   0   -   0   -   0   -   0
38   Hujanen Niko LMM   26   25   26   -   0   -   0   -   0   -   0   -   0   -   0

      

63
Tulokset / Euro Touring Series R2 Hrotovice/ CZ
« : 18.01.13 - klo: 16.41 »
Kisa alkanut matkavaikeuksista huolimatta, Wienin lentokenttä oli suljettu lähes koko päivän. Viljamin matka kesti n 20 h.

Vapaat harjoitukset on ajettu, nyt ajetaan pari harjoitusta ja taistellaan lähtöpaikasta alkueriin. Viljami on hereillä, 3 nopeinta peräkkäistä kierrosta lasketaan

ProStock:
1  Kutvonen Viljami FI power-racing.net 3  0:39.906 3
2  Lissau Martin DK Hrcr 3  0:39.963 3
3  Cerny Marek CZ Mibosport 3  0:40.015 3
4  Kunak Zdenko SK Team XRAY 3  0:40.046 3
5  Neudinger Philipp AT ERC Wr. Neudorf 3  0:40.112 3
6  Streit Tony DE MSC Höckendorf 3  0:40.165 3
7  Leinburger Steffen DE TS Groß-Auheim 3  0:40.166 3
8  Hettrich Valentin DE MCG-Stohgäu 3  0:40.201 3
9  Gosvig Mike DK   3  0:40.244 3
10  Hofer Martin DE Schumacher Racing Team 3  0:40.332 3
11  Martini Francesco IT Team XRAY 3  0:40.400


Virin vastaava:

Practicerankinglist  -  Run: 1,2,3  -  Ride Modified Class 
Rank  Driver Nat Club Rnd  Besttime [3] Heat

1  Berntsen Adrian NO OMK 3  0:36.565 3
2  Südhoff Freddy DE MCC Rheda-Wiedenbrück e.V. 3  0:36.665 3
3  Völker Ronald DE MBC Goldstein e.V. 3  0:36.748 3
4  Dankel Eric DE RCMSC-Greuthof 3  0:37.100 3
5  Rheinard Marc DE DJK Andernach e.V. 3  0:37.148 3
6  Hagberg Alexander SE MHF-U Skarpnäck 3  0:37.231 3
7  Moore Andy GB   3  0:37.276 3
8  Vässmar Magnus SE XRAY 3  0:37.295 3
9  Jasmin Loic FR MRC LONGWY 3  0:37.344 3
10  Urbain Lucas FR MRC LONGWY 3  0:37.355 3

25  Levanen Juho FI Team Associated 3  0:37.831 3

30  Kutvonen Viljami FI power-racing.net 3  0:38.094 3
 
71  Valander Joel FI RiiUA 3  0:39.795 3
 
80  Louhi Jaakko FI White Elephant Racing Team 3  0:41.022 3

93  Haapsaari Sami FI White Elephant Racing Team 3  0:42.465 3
 

64
Kilpailukutsut / Round 3 – Gran Canaria, Spain (Outdoor)
« : 23.12.12 - klo: 11.40 »
Kauden ulkokisat avaava ETS-kisa käydään Kanarian saarilla:

http://ets.redrc.net/series/

Norwegian lennoilla pääsee alle 300e, mitä pidän kohtuullisena. Sis 1 kpl matkatavara 20kg (pitää varata/maksaa erikseen).
4 tähden hotelli aamiaisineen maksaa alle 100e/yö 2 hengen huone.


65
Samana viikonloppuna ajetaan sekä touring ja offroad.

Ilmoittautumiset:
http://www.yatabearena.com/

Kisa on avoin kaikille myös Aasian ulkopuolisille.

PS Finnairin Hki - Tokyo 649e tarjous osuu tolle ajankohdalle.

66
Kilpailijoiden kanava / FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 13.10.12 - klo: 08.04 »
Ohjeisto luettavaksi.

7.1.2013
Muokattu seuraavat kohdat:
C-12
Lisätty 4. kilpailu 17.2. KyPAK ja loppupisteisiin lasketaan 3/4.

Touring
Viimeinen kilpailu on su 18.8. PKSRCA.

67
Tulokset / Euro Touring Series R1 Mülheim-Kärlich / GER
« : 12.10.12 - klo: 12.59 »
Kisa käynnissä 12-14.10:
Prostockissa 176 kuskia!

Prostock treenit 2. ajetun jälkeen, tiukka nippu:
1  Vogl Dominic ERC Wr Neudorf 3  0:41.258 2 [1]   
2  Franke Oliver Rc-Team Pr.Oldendorf 3  0:41.266 2 [1]   
3  Asmer Jan MSC Braunschweig 3  0:41.411 2 [1]   
4  Kutvonen Viljami AWESOMATIX 3  0:41.511 2 [1]   
5  Iversen Morten bmrc 3  0:41.533 2 [1]   
6  Janssen Rob AD AMCA Apeldoorn 3  0:41.537 2 [1]   
7  Nemcek David Author racing 3  0:41.616 2 [1]   
8  Gosvig Mike   3  0:41.691 2 [1]   
9  Wiessmann Felix AMC Lahntal 3  0:41.738 2 [1]   
10  Hepp Tobias   3  0:41.801 2 [1]   

Tulos on nopein 3 kierrosta peräkkäin. Eli Viljamin olis pitänyt kiriä vajaa 0,1 sek / kierros.

68
Ensi kauden Suomen EM-kisapaikkoja anotaan EFRA-kokouksessa marraskuun alussa. Kilpailujen päivämäärät vahvistetaan kokouksessa, mutta alustava(t) päivämäärät ovat esillä alla.

C-12
C-12 Stock 10.5t
07.-10.3.2013 Oulu Finland

1/10 Touring Car
August 2-4 – 1/10th EP on road Euros – Torres Novas, Portugal

1/10 Touring Car Stock 10.5t
X.X.2013 paikka ?

Sitovat ilmoittautumiset halukkuudesta lähteä toimitetaan minulle lokakuun loppuun mennessä sähköpostilla osoitteeseen aake (a) power-racing.net.
Saadaksemme kaikille mahdollisuuksien mukaan kisapaikka ja toisaalta ei jouduta maksamaan tyhjästä, siksi tämä sitova ilmoittautumismenettely. Ilmoittautumalla nyt sitoutuu myös maksamaan HELMIKUUUSSA kisamaksun. Jos jättää paikkansa käyttämättä ja korvaavaa kuljettajaa ei löydy niin maksua ei saa takaisin. Kansainvälisessä kilpailussa tarvitset lisäksi EFRA-lisenssin. Kansallinen lisenssi hyllytetään, jos ei maksa kilpailumaksua.

Paikat jaetaan luokkayhteyshenkilön esityksen mukaan lajiryhmän päättämänä, kun paikkamäärä on selvillä.

69
=com&pLa=en]http://www.myrcm.ch/main?hId[1]=com&pLa=en tuolta UPCOMING EVENTS, sivulta 11.

Ilmoittautuminen käynnissä.
Viljami Kutvonen lähdössä.

70
Kilpailijoiden kanava / ETS 2012-2013 kalenteri
« : 23.08.12 - klo: 18.47 »
Ensimmäinen versio, kalenterit esille:

The 2012/13 ETS race schedule is in the final stages of completion however to assist racers with planning for Season No.6 here are the details of the four race venues already confirmed -
 
Round 1 - Muelheim-Kaerlich, Germany
 Date: 12th - 14th October 2012
 
Round 2 - Hrotovice, Czech Republic
 Date: 18th - 20th January 2013
 
Round 3 - Gran Canaria, Spain
 Date: 1st - 3rd March 2013

 
Round 4 - Itävalta
 
Round 5 - Apeldoorn, Netherlands
 Date: 17th - 19th May 2013
 
Round 6 - Slovakia

71
Kilpailijoiden kanava / ISO Alue-8 sarja 2012-2013
« : 07.08.12 - klo: 17.43 »
Tähän ensimmäiseksi laitetaan säännöt ja jäljempänä keskustelua:

ISO etuliite tulee siitä, että aiemman 2+2+2 sijasta pyritään ajamaan joko 2 harjoitusta, 3/4 alkuerää ja finaalit 3 kertaan.

Luokat ja säännöt (tarkennetaan myöhemmin)
TSS-10
TSP-10
TSM-10

Järjestäjät:
Riihimäki
Mäntsälä
Lohja
Vantaa

72
Kilpailukutsut / ProStock Kunkku 2012-kilpailu 2.9.2012
« : 23.07.12 - klo: 07.36 »
ProStock Kunkku 2012-kilpailu

1. PKSRCA ry kutsuu pienoisautoilijoita kilpailemaan TSP-10-luokkaa  Helsinkiin Tattarisuon radalle
sunnuntaina 2.9.2012

KILPAILUPÄIVÄN ALUSTAVA AIKATAULU

Rata-alueen portit aukeavat klo 08.00

Kilpailu aloitetaan aamulla klo 9.00.
Päivän aikana ajetaan:
- Harjoitukset klo 9-10
Alkuerät 4 kpl
Kaikki finaalit 3 kertaa

KILPAILUN JOHTO

Kilpailun johtaja – Aake Kutvonen
Katsastus - Harri Valander, Asko Niinivirta
Kilpailutuomaristo – Rauli Louhi
Tuloslaskenta –
Ratamestari – Petri Hoffman

ILMOITTAUTUMINEN
18.8.2012 mennessä JATKETTU 25 kuskia mahtuu mukaan.

Ilmoittaudu ja osta 2x sarjaa renkaita, lisää transponderi numero lisätietoihin 40,00e
http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=26_40&products_id=5749


Tiedustelut: Aake Kutvonen p 0407607607 tai aake(a)power-racing.net

KILPAILUMAKSUT
5e + renkaat (yhteensä 45,00)

SÄÄNNÖT

Autourheilun sääntökirja 2012 TSP-10
Renkaat LRP 30X, maks 2 sarjaa, HUOM. 1 alkueriin ja 1 finaaliin. 24E/srj. Kaikki finaalit ajetaan samalla sarjalla renkaita. Alkuerä ajetaan harmailla vanteilla ja finaali valkoisilla vanteilla, vannetarra.

Poikkeukset:
Korin ei tarvitse olla hyväksytty, mutta kuitenkin sedan 4-, 2-ovinen tai coupe mallinen, ei gt.
FTT-sarjan 2012 TSS-10 luokan juniorit voi käyttää, omia kisaleimattuja renkaita. Eli kesällä 2012 käytetyillä renkailla.
Kilpailuun voi osallistua myös TSS-10 luokan koneella, mutta erillistä luokkaa ei järjestetä.

PALKINNOT

3  parhaalle LRP tuotteita.

PUFFETTI

KILPAILUPAIKKA

Tattarisuon pienoisautorata, joka sijaitsee Helsingin kaupungin Nuorten liikennekoulutusalueella
(Tattarisuontie 32, 00770 Helsinki). http://kartta.hel.fi

RADAN PIDOTUS

Pidotetaan keliolosuhteet huomioiden.

MUUTA

Kilpailupaikalla on saatavissa sähköä.
Omat pöydät, tuolit ja jatkojohdot mukaan.
Suosittelemme oman telttakatoksen mukaanottamista. Katettua varikkoa ei ole.

VASTUU

Jokainen kilpailija vastaa siitä, että tuntee viralliset kilpailusäännöt ja oman luokkansa säännöt. Ei lisenssipakkoa, mutta suositellaan.

TERVETULOA

73
Tulokset / C-12 ja TSM-10 MM2012
« : 22.07.12 - klo: 18.04 »
Eilen crossia Vantaalla ja tänään Hollannissa matolla harjoitukset:

1      Naoto Matsukura JP JMRCA 38  8:04.488 3 [2, 4, 1]
2  D-1866 1984 Ronald Völker DE MBC Goldstein e.V. 38  8:09.678 3 [2, 4, 1]
3      Jilles Groskamp NL MACH 38  8:10.423 3 [4, 2, 1]
4      Simo Ahoniemi FI   38  8:10.920 4 [3, 2, 1]

9      Juho Levänen FI   37  8:11.262 3 [4, 1, 2]

17      Vesa Yli FI   36  8:06.129 2 [4, 3, 1]

27      Teemu Saarinen FI   35  8:00.141 2 [3, 1, 4]


Jotain viitettä tämä antaa ja hyvältä näyttää.

http://www.ifmarmach2012worlds.com/index.php/2011-10-16-13-44-10/2011-10-16-13-45-09


74
Controlled practice, Qualifications and finals:
Only two sets of controlled tyres to be used without any additives.The first two controlled practices must be run on new tyres.
These wheels and tyres must be marked as to identify the proper driver and may not leave the tyre
impound area except when fixed on the car being on the way to/from tech/track/impound and vice
versa.
Tyre treatment may be checked by all available means without warning, even during impound.
Suspicious tyres may be confiscated for further investigation during or after the race. When found
positive the concerned driver may be banned from any IFMAR event for four years
____________________________

Tuossa ote IFMARin MM-säännöistä tulevalle kesälle.
Pitoaineet kielletään. Nyt omat mixaukset voi ja pitää unohtaa. Voidaan keskittyä kisaamiseen. Toivottavasti valitaan laadukkaat renkaat, jotka on hyvin liimattu ja tasapainossa. Mekaanikolla on syytä olla puhtaat kädet kun menee asettaan autoa radalle. Ens kesänä voisi ajaa Suomessa samalla säännöllä. Tai ainakin seuraavana.

Reipas askel hyvään suuntaan.

75
Tulokset / Euro Touring Series R1 Mülheim-Kärlich / GER
« : 28.10.11 - klo: 18.53 »
Harjoitusten tulokset (kolmen peräkkäisen kierroksen keskiarvo), viriluokka.

1  Wilck Viktor   3  0:12.910 3 [4]
2  Völker Ronald MBC Goldstein e.V. 3  0:13.005 4 [3]
3  Hagberg Alexander MHF-U Skarpnäck 3  0:13.231 4 [3]
4  Rheinard Marc DJK Andernach e.V. 3  0:13.260 3 [4]
5  Matsukura Naoto   3  0:13.282 4 [3]
6  Prümper Yannic MAC Walsum e.V. 3  0:13.286 4 [3]
7  Krapp Christopher RCRT Quakenbrück 3  0:13.314 4 [3]
8  Jasmin Loic MRC LONGWY 3  0:13.320 4 [3]
9  Franke Oliver Rc-Team Pr.Oldendorf 3  0:13.329 4 [3]
10  Fischer Marc MC Megadrom Heinsberg 3  0:13.334 4 [3]

22  Levanen Juho Team Associated 3  0:13.520 3 [4]
24  Kutvonen Viljami PKSRCA 3  0:13.529 4 [3]
55  Mairue Tomi SRC 3  0:13.935 3 [4]
74  Ilvessalo Lasse PKSRCA 3  0:14.218 4 [3]

Suomalaisten pitää saada vauhtia lisää ja reippaasti. Kova on taso.

76
Tulokset / European championship 2011 Touring Car
« : 11.08.11 - klo: 07.58 »
Sähkö EM-kisat alkaa harjoituksilla tänään. Mukana vahva edustus Suomesta:

Andersson Christer   FI             
Kutvonen Viljami   FI             
Leino Teemu   FI             
Levänen Juho   FI             
Minkkinen Joni   FI             
Niinivirta Toni   FI             
Teponoja Miko   FI

Tuloksia:
http://www.myrcm.ch/at/rmcw/20110811_827622/TWMEU/index.html

77
LS-5 SM-osakilpailu sekä  GT-5 kansallinen kilpailu  12.6.2011


1. PKSRCA ry kutsuu pienoisautoilijoita kilpailemaan LS-5 luokan
SM I -osakilpailuun sekä GT-5 luokan kansallisen kilpailuun Helsinkiin Tattarisuon radalle
sunnuntaina 12.6.2011 (Akk:n lupa no:xxx)

KILPAILUPÄIVÄN ALUSTAVA AIKATAULU

Rata-alueen portit aukeavat klo 07.00

Kilpailu aloitetaan aamulla klo 8.00-9.00.
Päivän aikana ajetaan:
- 1 kpl ohjattua vapaata harjoitusta a’ 10 minuuttia - 4-5 kpl alkueriä a’ 10 minuuttia.
- C-, D- …finaalit 15 minuuttia
- 5 nopeimman harjoittelu 10 minuuttia
- B- finaali 15 minuuttia
- A- finaali 30 minuuttia
Tarkempi aikataulu julkaistaan RC10.fi -foorumilla 3 pv ennen kilpailua.

KILPAILUN JOHTO

Kilpailun johtaja – Pentti Minkkinen
Tuomariston pj. –  Matti Korvenmaa
Katsastus –
Kilpailutuomaristo –
Tuloslaskenta –
Ratamestari –

ILMOITTAUTUMINEN

Ilmoittautumisessa käytetään AKK:n KITI järjestelmää osoitteessa
http://kiti.akk-motorsport.fi
Ilmoittautuminen alkaa xx.5. ja päättyy xx.06.2011 klo 23.59

Tiedustelut: Aake Kutvonen p 0407607607 tai aake(a)power-racing.net

KILPAILUMAKSUT

LS-5 SM 30 €
GT-5 kansallinen 30 €
Maksetaan käteisellä kilpailupaikalla. Jälki-ilmoittautumismaksu 50 €

SÄÄNNÖT

Autourheilun sääntökirja 2011 sekä voimassa olevat
-   FIN LS-5 sarjasäännöt
-   GT-5 sarjasäännöt

PALKINNOT

LS-5 luokassa palkinnot sarjasääntäjen mukaisesti.  GT-5 kansallisessa palkitaan 3 parasta.

PUFFETTI

Monipuolinen


KILPAILUPAIKKA

Tattarisuon pienoisautorata, joka sijaitsee Helsingin kaupungin Nuorten liikennekoulutusalueella
(Tattarisuontie 32, 00770 Helsinki).    http://kartta.hel.fi

RADAN PIDOTUS

Pidotetaan keliolosuhteet huomioiden.

MUUTA

Kilpailupaikalla on saatavissa sähköä.
Omat pöydät, tuolit ja jatkojohdot mukaan.
Suosittelemme oman telttakatoksen mukaanottamista. Katettua varikkoa ei  ole.

VASTUU

Jokainen kilpailija vastaa siitä, että tuntee viralliset kilpailusäännöt ja oman luokkansa säännöt. Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

TERVETULOA

78
Autot LS-5 ja GT-5 ovat sallittuja. AKK säännöt.

Aikataulu n klo 14.00 - 17.50 vapaa harjoitus.
Klo 18.00 Finaalilähtö 1 30 min. Nopeat kuskit.
klo 18.40 Finaalilähtö 2 30 min. Vähän hitaammat kuskit
(klo 19.20 varalla)
Lopputulokset yhdistetään eli voittaja voi olla kummasta lähdöstä tahansa. Samalla autolla voi osallistua molempiin lähtöihin, kunhan kuljettaja vaihtuu. Max 30 kuskia.
Ilmoittautumismaksu 10e.

Ilmoittautumiset:
nappe(a)power-racing.net





79
Tulokset / DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 28.10.10 - klo: 19.17 »
Paikat täyttyy pikaista vauhtia:

Kotisivut:
http://www.dhi-cup.dk/forside.asp

80
Tulokset / ELECTRIC CHAMPIONSHIP 2010 ANICHE FRANCE
« : 05.08.10 - klo: 17.40 »
Toisen harjoituksen jälkeen Suomi-poijjaat:
15  ANDERSSON Christer
19  LEVANEN Juho
33  LEINO Teemu
49  VILJAMI Kubvonen
53  TEPONOJA Miko (ajanut 3 eräkierrosta)
65  AHONIEMI Simo
69  MINKKINEN Joni


81
C-12 alkoi tänään 27.6.
http://www.dmc-online.com/wm/?page=9&kat=1/12&namesub=Entry List

Suomen joukkue
Simo Ahoniemi
Sakke Ahoniemi
Juho Levänen
Vesa Yli


Touring alkaa torstaina 01.07
http://www.dmc-online.com/wm/?page=12&kat=1/10&namesub=Entry List

Suomen joukkue
Simo Ahoniemi
Sakke Ahoniemi
Juho Levänen
Viljami Kutvonen
Matias Kuusinen
Teemu Leino
Christer Andersson


82
Tulokset / Alue-8 kilpailusarja 2009-2010
« : 25.10.09 - klo: 18.28 »
KERHOKISAKUTSU



Järjestämme syksyn 2009 ja talven 2010 aikana jälleen suositun harjoituskilpailujen sarjan alue-8 kuljettajille.

KILPAILUJEN AIKATAULU

Vantaa 21.11.2009, Rajatorpan rata, ovet aukeaa klo 09.00.

Hyvinkää 13.12.2009
Lohja 17.01.2010
Riihimäki 14.03.2010

Tarkempi aikataulu ilmoitetaan kilpailukohtaisesti myöhemmin.

ILMOITTAUTUMINEN

Ilmoittautumiset ennakkoon kilpailukohtaisesti viimeistään edellisenä tiistaina,
eli 4pv ennen kilpailua.
EMAIL: nappe(a)power-racing.net HUOM!! Ei liitetiedostoja


Ilmoittautumisen pitää sisältää:
-nimi
-kilpailuluokka
-kolme kidetaajuutta (uusille kuljettajille joustetaan)
-henkilökohtaisen transponderin numero (jos on)
-yhteystiedot, puhelinnumero tärkeä
-seura (jos on)

Kilpailijoiden määrä rajoitetaan n. 50 kilpailijaan/max 8 alkuerää. Etusija osallistumiseen annetaan TSS-10 luokan sekä
alue-8:n kerhojen kuljettajille.
Siinä tapauksessa, että osanottajien määrää joudutaan karsimaan, tieto tästä
annetaan henkilökohtaisesti niille, joita se koskee.

KILPAILULUOKAT JA AJOAJAT

C-12 8min hajuttomat pitoaineet sallittu, 4-kennoa tai 1-kennoinen lipo. Painot sääntökirjan mukaan. Eli säännöt voi vaihtua 2010.
TSS-10 5min valetut kumirenkaat, hiilellinen vakiomoottori 27 lank. (6-kennoa tai lipo) tai hiiletön 13,5 lank. + 5-kennon akku tai hiiletön 17.5t lipo -akun kanssa
TSM-10 5min sääntökirjan mukaan, LRP VTEC 27R (vapaa vanne ja insertti) tai Xenon (EM Warm Up ja sääntökirja 2010)
TSP-10 5min sama rengassääntö kuin ed. hiilellinen 17 lank.(6-kennoa tai lipo) tai hiiletön 8,5 lank (5-kennon akku), tai 10.5t lipo -akun kanssa.
Pappaluokka on poistettu liian hurjan vauhdin takia, papat ovat tervetulleita muihin kilpaluokkiin kykyjensä mukaan. Suositus on TSS-10 luokka.
HYVINKÄÄN KILPAILUSTA LÄHTIEN:
Painorajat: TSM-10 luokka 1350g, TSS-10 ja TSP-10 luokat 1375g. C-12 730g.


WGT- ja VTR -luokat voidaan ajaa, jos aikataulu antaa myöten. Kisan järjestäjä päättää kilpailukohtaisesti.
VTR-luokan autolla voi osallistua TSS-10 luokkaan.

AJOKAAVIO

2 ohjattu eräharjoittelua, 2 alkuerää ja kaksinkertaiset finaalit, lähtöpaikka finaaliin määräytyy
tuloksen perusteella.
Finaaleitten tuloksissa tasapisteissä ratkaisee lähtöruutu.
Finaalierien koot ilmoitetaan ajajakokouksessa ja ne määräytyvät osanottajien ja radan mukaan.
Alkueriin sijoitetaan vakioluokissa max 8 autoa ja viriluokissa max 10 autoa.

MUITA TIETOJA

Järjestäjä antaa kilpailijanumerot autoihin.

Osallistumismaksu 10€ ajettua luokkaa kohti.

Palkinnot:
Kymmenen parasta TSS-10 -luokassa ja muissa luokissa
yhteispisteiden kolme parasta.

Sarjakilpailun pisteet lasketaan 60, 57, 55, 54 jne. Neljästä osakilpailusta kolme huomioidaan yhteispisteissä.

Kilpailuissa noudatetaan Pienoisautoilun sääntökirjaa ainakin seuraavin poikkeuksin:
- kilpailulisenssi ei ole pakollinen, mutta suositeltava. HUOM! AKK:n tapaturma
vakuutus voimassa vain lisenssin omaavilla kuljettajilla.
-vakioluokissa joustetaan autojen mitoissa ym, jotta kaikki pääsevät mukaan.

Opastusta vasta-alkajille tarvittaessa.

KAIKKI MUKAAN!!!

83
Tulokset / LRP Touring Car Masters 2009
« : 08.12.08 - klo: 18.48 »
Kilpailut pidetään Eppelheimissä (Heidelberg) 27.-29.3.2009.
Tämä kilpailu on erittäin sopiva ensimmäiseksi kilpailuksi ulkomailla. Siellä on mukana paljon suomalaisia ja apua annetaan yli tiimirajojen. Luokkina on viritetyn lisäksi HPI-LRP Challange 9,5t -yksityyppikoneilla ja viidellä kennolla sekä 13.5t koneilla ja 6 kennolla. Ainakin 9.5t koneilla auton merkki on vapaa ja välityssuhde määrätty samaksi kaikilla. Eli helppoa on. Copteri ajoi ko luokkaa menestyksekkäästi vuonna 2008.
Aikataulu on leppoinen. Lento Frankfurtiin perjantaiaamua ja ovet avataan puolenpäivän jälkeen. Treenit (vain Masters) aloitetaan perjantaina klo 16.00 ja jatkuu klo 22.00, treeniä pystyy ajaan n.6 akullista eli riittävästi. Lauantaina ajot alkaa puolelta päivin (Masters) ja Challange -luokkalaiset ajavat lauantaiaamuna treenejä. Joten autoja voi mekata perjantai-iltana myöhään tai tutustua Heidelbergin yöhön ... Lauantaina ajetaan 3 akullista aika-ajoa, riittävän harvakseen eli auton voi vaikka rakentaa uudestaan joka erään, niinkuin Rytsyn Teemu teki vuonna 2008. Sunnuntaina yksi alkuerä + finaalit: A-finaali x 3 ja muut x 1. Onpa vähän ajoa. Joo mutta kisasta nauttii silti tai sen takia paljon. Buffetti on ollut hyvä, muttei paras mahdollinen kasvissyöjille.
Kallista? Varasin jo Lufthansalta edestakaiset lennot n. 100e/tyyppi ja hotelli esim IBIS (Heidelberg) n 120e/kolme yötä/tyyppi/2 hgen huoneessa. Autonvuokraus alle 200e, 3-4 vrk ja mahtuu 2-3 hlöä.
Heidelbergissä on paljon kulttuuria, joten kannattaa varata vähintään yksi päivä museoille ja mm. Heidelbergin linna kuuluu 1001 nähtävyyteen, mitkä jokaisen "täytyy" nähdä elämänsä aikana eli jokaisella on hyvä syy lähteä mukaan. Joopajoo, mekin ajettiin linnan ohi, otettiin kuva ja mentiin sitten läheiselle Hockenheimin moottoriradalle päiväksi.

84
Tulokset / EC Nitro Touring 2007 Madrid
« : 16.08.07 - klo: 17.13 »
Kyllä se siitä ...
First Timed Practice Result
Top 10
1. Teemu Leino - 18 laps in 5:16.218
2. Jilles Groskamp - 18 laps in 5:16.367
3. Rick Vrielijnck - 18 laps in 5:16.821
4. Alessio Mazzeo - 17 laps in 5:00.833
5. Mark Green - 17 laps in 5:01.751
6. Teemu Saarinen - 17 laps in 5:01.820
7. Victor Pelaez - 17 laps in 5:02.680
8. Daniel Tomaschko - 17 laps in 5:02.760
9. Diego Palacios - 17 laps in 5:03187
10.Oscar Cabezas - 17 laps in 5:03.493


85
Power Racing / Power Racing Oy
« : 16.12.06 - klo: 17.59 »
YHTEYSTIEDOT:
Myymälä:Power Racing Oy, Keinutie 1, 00940 Helsinki. myynti(at)power-racing.net. Avoinna sopimuksen mukaan.

www.power-racing.net .
Aake Kutvonen, 040-7607607, myynti. aake(at)power-racing.net
Carl-Magnus Fager, huolto ja tekniikka. nappe(at)power-racing.net

86
Tulokset / TP-10 kisakausi 2006
« : 31.08.06 - klo: 22.23 »
Tässä kertomusta meidän TP-10 kisoista kesällä 2006 ja kokemuksista.
Keväällä vasta pari-kolme viikkoa ennen ensimmäistä osakilpailua saatiin tietää millä autolla ajetaan kisat ja että ylipäätänsä ajetaan koko sarja.

Hyvinkää
Kone saatiin sisäänajettua ja päästiin radalle Hyvinkäällä kisaa edeltävänä perjantaina ja todettiin auton ja moottorin toimivan niin kuin pitää. Huomio kiinnittyi hyvään ajettavuuteen. Ainoa huolenaihe oli liian lyhyt välitys radalle. Ajettiin 36 min ja todettiin kaiken olevan kunnossa. Autona on Kyoshon V-One RRR ja koneena RB Consept V2 ”Rody”. Lauantaina aamun harjoituksissa todettiin kaiken olevan hyvässä kunnossa. 1. alkuerässä painotin Viljamille, että nyt ajetaan sitten rauhallisesti tarkkaa ajolinjaa, eikä mihinkään ole kiirettä. Lopputulos oli 4. nopein eli hämmästys oli suuri sillä vauhti puuttui pääsuoralla. Sillä tuloksella pääsis jo suoraan finaaliin. Loput alkuerät meni taistellessa sijasta 4-5 Siltasen kanssa, Viljamin päätyessä sijalle 5 eli semi A:n paalulle. Kierrosajassa Viljami jäi n 0,5 sek kärjestä, Teemu Saarisesta. Erittäin positiivinen kokemus.
Semi A-finaali: Loppui ensimmäiseen mutkaan kun takaa tullut ajoi suoraan renkaaseen ja tukivarsi rikki. Kone vähän ryki lähdössä eli oli annettu käydä tyhjäkäyntiä liian pitkään (?). Vauhti oli ollut hämmästyttävän hyvä, kuitenkin.

Kuusankoski
Kahden viikon päästä oli seuraava SM-kisa ja sinne laitetaan pitempi ykkönen ja muuten samat säädöt. Huiput pitäisi riittää sinne radalle.Osakilpailu nro 2 ajettiin Kuusankosken uudella upealla radalla. Rata tuli tutuksi edellisenä päivänä sähkötouringilla eli siellä ei tarvinnut edes treenata rataa. Todettiin vain auton olevan edelleen hyvissä säädöissä. Aamun harjoituksiin laitoin liian isot eturenkaat ja ajaminen oli mahdotonta rataan laitetun pitoaineen vuoksi. Alkueriin laitettiin samaa rengasta kuin suunnittelimme laittavamme finaalin, josko sinne saakka päästäisiin. Alkueräsijoitusta en nyt edes muista, mutta semin Viljami vei kotiin, Tom Kalvesin kanssa väänsivät kilpaa melkein koko erän ajan. Totesin renkaiden kulumisen olevan huomattavan vähäistä muihin verrattuna, joten luottavaisina sorvasin renkaita pienemmäksi finaalia varten. Finaalissa meni Mugen kaksikko menojaan, mutta Viljami peesas Tony Raikasta vain 2-3 sekunnin päässä ja olin kuullut etukäteen Tonyn suunnittelevan renkaanvaihtoa kesken finaalin. 17 minuutin kohdalla Viljami tuli tankkaukseen, mutta kun lähti tankkauksen jälkeen ajamaan niin servo kääntyi oikealle ja se siitä. Jälkikäteen syyksi selvisi transponderin hajonneen ja aiheuttaneen häiriön. Saarinen teki oman maalin (!) kisan puolenvälin jälkeen ja Tony hoiti kisan kotiin. Jossittelulle jäi varaa. Vauhti meinasi yllättää taasen. Tyytyväisiä oltiinkin auton ja kuskin vauhtiin.

Kouvola
Kouvolassa ajettiin radalla, jossa kumpikaan ei ollut ikinä käynyt ja tarkoituksella ei käyty treenaamassa etukäteen. Syy oli se, että Viljami oli menossa ajamaan sähkö EM-kisoja ja halusin nähdä kuinka nopeasti kundi oppii uuden radan. Rata on Suomen nopein eli tarvittiin voimaa ja tarkkuutta. Pääsimme aloittamaan sunnutaiaamuna rataan tutustumisen parilla harjoituskerralla, alku olikin aika vaikean näköistä. Mutta alkuerässä sijoitus oli heti lupaava, 6. nopein aika. Olimme päättäneet ajaa harjoitusta finaalia varten ja Viljami ajoi kovemmilla renkailla mitä muut. No semin kautta oli tarkoitus päästä finaaliin. Sanoin Viljamille, että peesaa semissä nopeinta autoa, että se riittää finaaliin. Ensimmäisellä kierroksella kuitenkin Viljamin vauhti oli omaa luokkaansa ja johti jo puolella kierroksella ennen 1. tankkausta. No polttoaine loppui ajassa 4.45 eli vauhti tarvitsi polttoainetta enemmän kuin olin laskenut. Pari kierrosta jäljessä Viljami pääsi matkaan taas. Hän ajoi kaikki kiinni ja jäi 1,7s. voitosta, finaaliin kuitenkin. Finaalissa taas toitotin tasaisen ajon tärkeyttä. 8 paikalta hän alkoi napsia sijoituksia tasaiseen tahtiin, lopputulokseksi tuli 3. sija. Tony Raikas voitti ja Teemu Saarinen oli toinen. Tutkalla mitattiin huippunopeuksia, Tonylla ja Teemulla nopeudet olivat 95 km/h ja Viljamilla 90 km/h.

Helsinki
4. osakilpailu ajettiin 27.8. Helsingissä. Kouvolan jälkeen oltiin laitettu auto näyttelykuntoon ja otettiin tositoimiin vasta kisa-aamuna. Luotimme autoon täysin. Viljami ei treenannut polttisrataa ollenkaan ennen kisaa.  Aamun treenit oli taas vähän hankalaa, mutta viimeisessä alkuerässä Viljami ajoi suoraan finaaliin neljänneksi nopeimmalla ajalla, taas ajettiin alkuerät samanlaisilla renkailla kuin finaalissa oli tarkoitus ajaa. Finaali oli sitten tapahtumarikas. Teemu Saarinen lähti menemään omia menojaan ja Tony Raikas peesas perässä. Viljami taisteli tiukasti sijoista 3-5, kunnes poistui pensaaseen (kaasu hirtti pari kertaa täysille/ radiohäiriö??) No sen jälkeen Viljami aloitti takaa-ajon. Totesin, että tolla ajolla renkaat ei kestä maaliin saakka, mutta olihan se hyvä purkaa kiukkua pois. Aika moni vaihtoi renkaan (oikea takarengas). Olin laskenut pääsevämme maaliin  yksillä renkailla kun Viljami ajaa pehmeästi, mistä ei ollut tietoakaan. Yht´äkkiä kuulutettiin , että Viljami johtaa kisaa. Heti takana oli kuitenkin sekä Tony uusilla renkailla että Teemu. Molemmat pääsivätkin ohi kunnes Teemulla särkyi vaihteen rattaita muutamaan otteeseen ja jäi lopulta tien varteen. Loppuen lopuksi Viljami ajoi toiseksi vain reilun kierroksen Tonyn takana. Oikealla puolella oli 2 mm rengasta jäljellä. Lisäksi olin ollut hidas tankkauksessa, Ola huomautti. Finaalissa 8 kuskia ajoi yli 114 kierrosta ja tämä kuvaa hyvin nykyisten autojen ja moottorien (polttoaineiden) laadun. Täytyy siis oikeesti ajaa kisaa koko 45 min ajan eikä vain kruisailla maaliin. Kustannukset meidän kisassa oli 1 l pottoainetta n 10e, 1 kpl hihna n 16 e (meni kolarissa), 2 settiä renkaita a 28 e sekä 1 kpl tulppa 5 e, vaihdoin varmuuden vuoksi kun kone oli ollut piikillä viimeisessä alkuerässä.

Kauden lopputulos oli SM-sarjassa upea 3. sija, kokemusta tuli runsaasti. Ensi kesänä on tarkoitus testata autoa enemmän ja treenata ratoja etukäteen ja kokeilla mihin vauhti sitten riittää. Luokkaan on tulossa lisää porukkaa ja uskon osallistujamäärien liikkuvan 30 ja 40 välillä. Tämä on rata-autoilua parhaimmillaan.

87
Tulokset / VAU kerhokisat 2006, touring sähkö ja polttis
« : 15.05.06 - klo: 08.23 »
Torstaina 18.5.2006
Paikka: Tattarisuo, Helsinki. Aloitus n. 17.00 ulos viimeistään klo 21.00. Luokat: yhdistetty TSS-10 ja Syndicate sekä TSM-10, sekä TP-10. Säännöissä joustetaan aloittelijoiden kohdalla. Tervetuloa.
Sähkö: 2 x alkuerä, 2 x finaali.
Polttis: 2 x alkuerä, finaali 20 min.
Ladatkaa akkuja valmiiksi, sillä aikataulu on tiukka.

88
Tulokset / VAU kerhokisat KESÄ -05
« : 03.05.05 - klo: 20.05 »
Tattarisuolla, Helsinki.
Kartta:
http://www.kolumbus.fi/karvonen.tapio/VAU/tattarinsuo.gif
Ajetaan 1. osakilpailu sunnuntaina 22.5.
Luokat: TS-10, Syndicate ja TP-10
Rata: pieni rata
Kilpailukaavio: sähkö 2 x alkuerä, 2 x finaali, TP-10 2 x alkuerä finaali 20 min.
Aikataulu:
Sisään klo 11.00
12:30 1. alkueräkierros
14:00 2. alkueräkierros
15:30 1. finaalikierros
16:00 TP-10 finaali 20 min
17.00 2. finaalikierros

Syndicate 6min
TS-10 5min
TP-10 alkuerä 5 min

Tervetuloa kaikki kauempaakin, ei lisenssipakkoa. Osallistumismaksu 5 e.
Lisätietoja aake@power-racing.net

Paikka avoinna: kierroslaskija

89
Tulokset / Model Expo 2005 -kilpailukutsu
« : 05.04.05 - klo: 13.44 »
Model Expo 22.-24.4.2005

Järjestäjä: Vantaan Autourheilijat ry
Luokat: la TSS-10, TSP-10 ja su Syndicate ja TS-10
Kilpailupaikka: Helsingin Jäähalli, Nordenskiöldinkatu  
Kilpailun toimihenkilöt:  
Kilpailun la Carl-Magnus Fager, su Tapio Karvonen
Katsastus: Vau
Tulospalvelu: Leif Malmström
Tuomarit: valitaan paikanpäällä
Ajotapa: Ohjattu harjoitus 2 kpl Alkuerät 3 kpl, finaalit 3 x Kaikki (Erien määrät voivat muuttua ajajamääristä riippuen).
Rata: Huopamatto, pinta-ala n 30 m x 14 m
Säännöt: Autourheilun sääntökirja 2005.
Hajuttomien pitoaineiden käyttö sallittu.
Harjoittelu: Perjantaina klo 12-18.
Ilmoittautuminen leif.malmstrom@saunalahti.fi , viimeistään ti 19.4. , nimi, seura, luokka/luokat, 3x kiteet (aloittelijoilta hyväksytään vähemmänkin)[/size]
Osallistumismaksut Kaikki luokat 10 e, sis.sisäänpääsymaksun. Ei lisenssipakkoa.
Vastuu: Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.
Alustava aikataulu: Perjantai n. klo 12-18 vapaa harjoittelu
Lauantai ja sunnuntai:
klo 8.00 ovet aukeaa
klo 8.15-9.45 ilmoittautuminen ja vapaa harjoittelu
klo 9.50 ohjaajakokous
Tarkka aikataulu ilmestyy nettiin kun erälistat on tehty
Muut asiat: Kilpailupaikalla saatavana  sähköä. Varikkopöydät on kaikille, tuolit mukaan.
Tervetuloa
Vantaan Autourheilijat
Lisätietoja aake@power-racing.net

90
Tulokset / Model Expo 2005 -kilpailut
« : 22.03.05 - klo: 19.26 »
Varatkaa viikonloppu 22.-24.4.05 pienoisautoiluun. Kisat tullaan pitämään Helsingin vanhassa jäähallissa. Kilpailuhan on "pakollinen", koska se on ainut kisa, jossa on paljon yleisöä. Alustavat luokat ovat: la TSS-10 ja TSP-10 ja su Syndicate ja TS-10. Perjantaina vapaata harjoitusta koko päivä. Kisat ajetaan kerhokisana eli lisenssiä ei tarvita. Lisätietoja tulee kun saadaan yksityiskohdat sovittua.

Sivuja: 1 2 [3] 4