Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - moti

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Motin Projektiosasto
« : 30.01.17 - klo: 11.55 »
Hep.

Ja anteeksi.

Olen kirjoitellut tuolla RC-Offin puolella muutamasta autostani noita rakennustopickeja ajankuluksi ja jostain fiksuna päähänpistona sain ajatuksen koittaa kerätä niitä samaan paikkaan.  Noh. Aloitin keräilemään niitä blogiin ja koitan saada projekteja päiviteltyä vähän sitä mukaan kun etenevät. Varastoista löytyy kyllä jo tehtyjä ja dokumentoituja "historic" projekteja joita kirjoittelen tuonne näin jälkijunassa.  Hirveän syväluotaavaa materiaalia ei kaikista projekteista löydy, mutta yritetään jatkossa panostaa myös niihinkin.

Eli tylsää yksinpuhelua tiedossa. Osaa kiinnostaa ja osaa ei. Jos kiinnostaa niin käykää lukemassa ja jos ei kiinnosta niin, noh sitten ei kiinnosta :)

https://motingarage.wordpress.com/

Koitan välttää otsa rytyssä tehtyä ja kirjoitettua. "Race"-juttuja ei varmaankaan paljoa tule kirjoitettua ihan oman harrastuneissuunnan takiakin. "Jos ei ole seppä syntyessään niin ei kannata edes yrittää."  Joten jätän suosiolla tuon Race puolen niille, jotka tietää :)

Tuosta Revo projektista on ketju hyvää vauhtia menossa ja tässä ihan lähipäivinä tipahtaa viimeisin osa siitä. Samoin pari muutakin - On going- projektia on mitä tipahtelee tässä lähipäivinä.

https://motingarage.wordpress.com/2017/01/21/revo-overhaul-pt-1/

-Virtanen

P.S. Palautetta ja rakentavaa ehdotusta voi tuupata tuolta sivuilta tai vaikkapa tätä kautta jos haluaa asiansa tuoda julki.

Pistetään vielä Revo possusta kuva loppuun niin saadaan väriä :)




2
Sähköautot / Nelivedot krossipuolelle
« : 23.12.05 - klo: 21.56 »
Eli lähinnä kaipaan itseäni viisaammilta tietoutta ja kokemuksia. Vuoden toikkaroinnin jälkeen takavetokrossin rinnalle tekisi mieli ostaa nelivetoinen vipeltäjä.

Malleja katsastaessani olen löytänyt kolme varteenotettavaa vaihtoehtoa: Losi xxx-4, Kyosho (uusi)Lazer zx-5 ja Yokomo MR-4BC..  Näistä ainoana Kyosho on keppivetoinen ja molemmat Yokomo ja Losi ovat hihnalla.. Onko käytännössä huomattu mitään erityisiä etuja tai haittoja? Ainakin Losin aikaisemmassa mallissa xx-4 tuli todettua kuinka rassaavaa on vaihtaa hihnoja kun kuluvat lian tai ajotuntien takia.

Ko. asiasta kun saisi tänne tietoutta ja kokemuksia niin ainakin itse olisin kiitollinen. Nämä kolme mallia lähinnä sen takia että näitä saa varmasti suomesta kuten varaosiakin eli harrastaminen olisi helppoa..  Jos on vielä joku malli jota en ole huomannut niin tuokaa toki sekin esille.

Tässä vielä linkit näiden kolmen mallin sivuille
kyosho:
http://www.kyosho.co.jp/web/products/car_bike/buggy/ep4wdracing/laser_zx5/laser_zx5-e.html

Losi:
http://www.teamlosi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSA0015

Yokomo:
http://yokomousa.com/newproducts/pict_kit/MRBCS1pict.htm

virtanen

3
Sähköautot / losi xx-4
« : 05.09.04 - klo: 22.05 »
kysyn neuvoa viisaammilta...  onko kenellään jolla kyseinen auto on ollut/on  ollut ongelmia hihnojen kestävyyden kanssa???  

kun omassa autossa hihnat paukkuvat turhan tiheään... nyt viiden akun aikana kaksi hihnaa mennyt...   lähinnä keskimmäinen hihna (lyhyt)  on osoittautunut ongelmalliseksi...  auto on purettu,putsattu ja tutkittu jo useaan kertaan mutta vikaa ei tahdo löytyä...
 autossa on uudet hihnapyörät sekä akselien laakerit...   välyksiä ei ole missään välissä..  soraa tai kiviä ei hihnojen alueelle ole päässyt... eli tuntuvat paukkuvan "itsestään"

4
Sähköautot / mootttori lämpenee
« : 18.07.04 - klo: 18.09 »
Eli ongelma olisi tällainen...  
Hudyn 12 lankaisesta moottorista ajon aikana toinen virtajohdoista sulaa irti tinauksista tai vastaavasti hiilen johdin...  tinaukset on kumminkin tehty kunnolla...  

Ilmiö esiintyy ainoastaan gp:n 3300  ni-mh "kisa-akuilla" vaikka toisella ni-cd "kisa-akulla" ei vastaavaa lämpenemistä tapahdu...      Moottori ei ole palanut.. ainakin suojalakat on tallella...  

 Moottorin kuormituksella ei ole osuutta asiaan kun on sama ajaako vain tasakaasua vai kiihdytteleekö koko ajan..  noparina käytän Novakin cyclonea ja johdotukset tehty 2.5 neliöisellä kunnon johdoilla ja kunnollisilla liittimillä...

auttakaahan kaikki gurut ja ammattilaiset tai pihasudittelijat mikäli joskus samanlaisia oireita ollut...  


p.s Olisihan se kiva ajella tuolla akulla.. menee ainakin mukavasti..

Sivuja: [1]