Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RadDaddy

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Muistakaa pidotus, ettei tule drifting kisaa... 

2
Nitrojen semi-finaalin ekat minuutit löytyy Youtubesta. Tässä vaiheessa rata oli kostea ja pientä tihkua tuli taivaalta.

https://youtu.be/kjCt6oTrxIU


3
Koska tuo toinen nitrojuonne on lukkiutunut, laitan tähän faktoja jotka selventävät tilannetta:
- Puhtaan nitron myyjä Suomessa on Specialty Engineering ja he toimittavat nitroa nykyään VAIN ennakkotilauksen mukaan. Myytävä erä on 55 galloonan tynnyri ( 220 litraa) pienenpiä eriä ei toimiteta. He myyvät vain muutamalle Dragster tiimille, jotka joutuvat pitämään tarkkaa kirjanpitoa käytetyistä määristä. Poliisi tarvittaessa nostaa tynnyrin vaa-alle josta selviää, pitääkö kirjanpito paikkaansa. Toinen ja ylivoimaisesti suurempi käyttäjä on Suomen Ilmavoimat, yhdessä Patria konsernin kanssa ja käyttö on Hornet hävittäjien korjaukset ja huollot..
Kuten tiedetään, on Nitro eritäin tehokas Cyanoakrylaatti pikaliiman liuotin ja monet komponentit Horneteissa on asennettu käyttäen pikaliimaa.

-Joten jotta anomuksesi ei turhaan jumittuisi, älä yritä saada lupaa puhtaale nitrolle. Itse tein anomuksen 50% nitrolle ja sain, koska perustelin RC hydrokisoissa käyttäväni 50% nitroseosta maksimaalisen väännön aikaansaamiseksi Siitä on sitten hyvä Laimentaa RC autokisoihin tarvittavaa fuilia, sillä Metanoli ja rissa eivät ole luvanvaraisia nykyään.

4
:police: Lähtöainelupa maksaa 30e, oli päätös myönteinen tai kielteinen!  :police: käsittelyaika 1-2viikkoa

Eli käytännössä kannattaa hankkia useampi kannu keralla kesän ajoja varten. Aika kallista ajelua nitrolla jo! :angry: 

Noh, voihan sitä aina vaihtaa sähköluokkaan........
todellisuudessa käsittelyaika on 1-2 kuukautta. ja voimassaoloaika yhden vuoden

5
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 15.05.21 - klo: 15.27 »
Tuon X-Ray GT8 auton kytkin on uudenmallinen säädettävä 2nopeusvaihteen kanssa käytettävä kytkin.
Se tuli ensimmäisenä GI*MAR GT8 autoon viime maailmanmestaruuskisoihin, ja aiheutti aika lailla polemiikkia, koska se muistutti rata nitrokan CENTAX kytkintä (Serpentin innovaatio) ja oli säädettävä. IFMAR ja EFRA ratkaisivat asian siten että Centax kytin on horisontaalisesti liikkuva ja säädettävä, joka on siis kielletty, mutta tämä GI*MAR kytkin liikkuu säätöineen säteettäisesti ulospäin. Kummassakin kytkimen säätövara on millin kymmennysosia, Kummankin säätö täytyy toteuttaa soveltuvaksi vaihteen kanssa, jotta nopea kiihtyvyys ja eteneminen on taattu. Kummatkin kytkintyypit, oikein käytettynä, kestävät koko sesongin, tosin kuin buggyn palakytkin vaatii jatkuvaa huolenpitoa. Tuo tuning palakytkin on lähinnä tarjolla niille, jotka eivät saa tolkkua sarjan kytkimeen.

6
treenauksesta on hyvä aloittaa. tässä pieni tavoite.. https://www.facebook.com/GensAceGlobal/videos/253925346474653

7
Polttisautot / Vs: Tulpan kestävyysongelma
« : 13.05.21 - klo: 11.53 »
Tässä tiivistetyt ohjeet minun 1986 luettelosta. Mikään ei ole muuttunut paitsi ehkä polttoaineen nitropitoisuus.
Klikkaa isoksi ja tutustu hartaudella...

Lisäksi voi mainita että "laittaa motin säätöihin" ja kuvittelee että säädöt on sillä hoidettu.. EI PIDÄ PAIKKAANSA !!
Joka päivä, uudella ajokerralla täytyy moottori ensn ajaa oikeisiin lämpöihin, ja vasta sitten alkaa säätää.
Säädöt muuttuu ilman lämpötilan ja ilman paineen sekä kosteuden vaikutuksesta. Ne saattaa olla huomattavan erilaiset kisapäivän aamulla ja iltapäivällä.
Säätöön auttaa infrapuna lämpömittari ja hyvä sävelkorva, joka erottaa rikaalla röpötyksen liian laihalla kirkumisesta..
Tämä saattaa tuntua aloittelijasta vaikealta, mutta myös saattaa olla se harjaantuneen nitroharrastajan "harrasteen suola"

8
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 13.05.21 - klo: 11.45 »
Rata Nitro kausi on alkamassa, ja ilmassa leijailee ihana kukkainen kasvistuoksu...

9
koskakohan kilpailun järjestäjä reagoi tähän:
https://www.kouvola.fi/koronavirustiedotus/

10
Kenellä pitää olla lupa?
-kuskilla joka saattaa olla alaikäinen
-mekaanikolla joka mahdollisesti on huoltaja ja ainoa joka käsittelee nitroa
-tallipääliköllä
-naapurin Jormalla

Laki kai lähtee siitä, että hallussapitäjällä pitää olla lupa.
Keneltä tarkastetaan lupa kisapaikalla?

Entisen M8-mekaanikon näkökulmasta ihmettelen  :grin:
ainakin sillä joka yli 12% fuilia meinaa ostaa ja varmaan kuskilla joka on "loppukäyttäjä"

11
onnetonta js vastuutonta!
Olen käsittänyt että putiikki on myynyt liiketoimntansa jo ajat sitten muualle.
saitko jonkunlaisen laskun ostoksistasi jossa pankkiyhteys. voithan kysyä pankista.
onko enää liiketoimintaa.
Tämä tuli kun laitoin yrityskyselyn:
 https://www.finder.fi/Urheiluv%C3%A4lineet+ulkoiluv%C3%A4lineet+ja+varusteet/RC+Rajala+Ky/Harjunp%C3%A4%C3%A4/yhteystiedot/3231070
liiketoiminnan tulosta ei ilmoitettuviimeisen viidn vuoden ajalta...

12
Mitä tulee taas tuohon nitron ostamiseen Suomessa, niin sitä on saatavilla "rajattomasti" aina 99% pitoisuuteen saakka, kunhan:
-Siihen on osto/hallussapito lupa, joka hankitaan vuodeksi kerrallaan. Lupaan on merkitty seoksen paino prosentti määrä Nitrometaania, käyttötarkoitus, ostetut määrät ja ostopaikan allekirjoitus.
-Kun lupa on olemassa, kilpailun johto varmaan todentaa luvan voimassaolon. Ongelmia syntyy kun kilpaillaan ulkomailla, sillä luvat ovat maakohtasia.
-odotusajat luvan saantiin ovat tällä hetkellä todella pitkiä, sillä luvan antaja, poliisihallinnon räjähdysaine lupa jaos on pahasti ruuhkautunut: kun ampuma- ase  lupia annetaan pääasiassa samalle joukolle jotka ovat niitä vuosittain uusimassa, riittää että lyödään leima uusiin todistuksiin vanhojen tietojen pohjalta. Nyt kuitenkin lupia anoo-arviolta 200-400 uutta anojaa, ja jokaisen taustat, rikosrekisterin ja "nuoruuden toilaukset" täytyy käydä läpi...
Kukaan tuntemistani kisakuskeista ei ole vielä lupaa saanut, vaikka anottu ja jopa maksettu muutama kuukausi sitten...

13
Nyt kun vastaamaan taas pääsen, totean että "puutaheinää" on tuo EFRAN mollaaminen. Kun Efralta pyydettiin lausunto, kuten muiltakin pienoislaite tahoita (Naviga=veneet, FAI=lennokit siimaohjatut combat lennokit ja Sport pylon RC lennokit sekä RC helikopterit) EFRA antoi vastauksen, niin kuin se tämänhetkisessä säännössä on eli TILAVUUS prosentteina kuten jokaisessa alkoholipullossakin se on merkitty. Mielestäni se on ihan EU virkamiesten moka mennä sekoittamaan asioita. Tosin EFRA:n "munattomuutta" todistaa se ettei mennä heti korjaamaan virhettä tehokkaalla lobbaamisella.

14
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 11.05.21 - klo: 10.59 »
Luokkaan kova uutuus: https://www.youtube.com/watch?v=sNMtlZCK8ZE

Vertaa tähän:  Nyt olen todella tyytyväinen, miten nuo minun motti tuunaus ideat on toteutuneet: pyysin leasia tekemään muutoksia 21 nitromotin sylinteriin ja kampiakseliin.. hän ei niitä tehnyt vaan sanoi että hänellä on omat koe ja testisessiot. No, sitten pyysin Atanasio Giuseppe Morvillo:n (MAG Tuned) tekemään ne motteihin jotka tilasin häneltä, hän teki ne ja tulokset olivat vakuuttavia... Nyt OS julkaisi detalit uusimmasta 21 on road ratamoottorista: "Shimano Edition", jossa nuo muutokset on toteutettu tehtaalla, kuvia ohessa. Muuten... myös Ileasi tekee nuo muutokset ratamoottoriinsa tänä vuonna... Kunpa vielä tuo minun tulppaidea saisi suosiota... Eli muutokset ovat sylkynreijät pakoportin alapuolella voitelemassa kuuminta kohtaa männässä ja avarrettu kampiakselin imuaukko sekä avautumis että varsinkin sulkeutumis puolella.. Aika hyvä video, muuten.. Lisää mukavasti intoa mennä taas radanvarteen diggaamaan menoa ja tuoksuja.. Piirroskuvat OS: Shimano Edition uutuusmotista- valokuvat aikaisemmin tehdyistä testimoteista...Ihan vaan tiedoksi Suomalaisesta Nitro "know howista"
Kierrosluvun nousu 40.000 rpm:stä 45.000 kierrokseen.. Merkittävä tehon lisä..

15
Vapaa keskustelu / Vs: Ola Pedersen RIP
« : 09.05.21 - klo: 11.40 »
Juttelin Olan kanssa viikkoa ennen tätä surullista uutista. Koetin saada hänet kiinnostumaan tulemaan kesällä Aip Circuitille seuraamaan kisoja tai treenejä, tai jopa ajamaan LS-5 luokan autoaan. Ola valitteli hengitysvaikeuksia. sanoi että lisähapea täytyi ottaa tämän tästä. Ikävä kuulla että tämä ongelma vei sitten suuren RC autoilun puolestapuhujan ja myös kisaajan. Menetys on meidän kaikkien yhteinen...

16
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 09.05.21 - klo: 10.37 »
GT-8 luokan kommentti: jo vuoden hallussani ollut GI*MAR Gt8 auto lähti takaisin Italiaan ja tulee sieltä ensi viikolla modifioituna GT8E luokan kisa-autoksi. Sähköt 2800Kv Hobbywing  ja Gens 8600Ah X 2 sähköt.
Kuski ainakin aluksi Micsa... Jos muita GT pirssejä ei näy Aip circuitissa treenaamassa, niin sitten ottamassa mittaa LS-5 ja PanCar 8E autoista. Tervetuloa tsekkaamaan..  :)

17
Polttisautot / Vs: Mistä nitroa?
« : 15.11.19 - klo: 12.13 »
Parhaita valmisfuileja myydään muovikannussa (CooL Power, RunnerTime) eikä ikinä ollut pienintäkään ongelmaa. Sen sijaan huomaa kyllä hyvin eroa potkussa jos on avattu kannu joka on ollut puolillaan useamman kuukauden. Kondensio on se todellinen ongelma ja se ei erota peltikannua muovikannusta. Kondensoituu ihan yhtä paljon molempiin jos/kun lämpötilanvaihtelua ja ilmanmäärä kannuissa sama. Tämän ilmiön takia ei kannattaisi koko 5 litran tonkkaa viedä mukanaan jos tarvitsee vain litran päivän aikana.
tarkoitan säilytystä talven yli ja pitempäänkin... nitro ei ime kosteutta mutta metanooli kylläkin. Parhaita fuileja on tosiaankin Runner Time, kävin heidän sivuillaan ja totesin että he valmistusvaiheessa laittavat kannuun ainetta joka estää kosteuden tulemisen (typpeä...??) lisäksi sanovat pinnoittavansa muovipänikän sisäpuolelta suojakalvolla.. ei siis mikään tavallinen muovipänikkä...jos ihan "pro" haluaisi olla, laittaisi pönikän kanteen fuilipumpun ja imisi tankkaus pumppuun tai pistooliin fuilin avaamatta pönikkää jotta typpikerros säilyisi fuilin pinnalla.

18
Tässä hieno nostalgia pläjäys vuoden -85 MM-kisoista. Paljon kuvia ja videoita.
Samoilta sivuilta löytyy myös -82 vuoden tulokset ja voi tarkistaa muistiko Jerzi oikein. :wink:

http://vintage.dirt-burners.com/2018/04/07/1985-ifmar-sanyo-1-10-scale-off-road-world-championships-del-mar-usa/
makeata historiatarinaa tuolta Kalifornian auringon alta... Kävin Asson tehtaalla vähän sen jälkeen kun RC kymppi oli tullut markkinoille. Siihen aikaan mulla oli Racing Hobbyn lisäksi Skatefirma CITY HOBBY, Losi oli yksi firma jolta ostettiin dekkejä ja muuta kamaa, Niden putiikki oli Pomonassa ja meidän päämerkki oli Powell & Peralta Santa Barbarassa. Siihen aikaan Skatebisnes oli jotakin 10 kertaa suurempaa kuin RC. Tarkoitus oli ostaa kaliforniasta Skate rahoilla joku makee oldtime auto.. toisen vaimon kanssa kierrettiin noita vintage auto kauppoja. no ei tullut ostettua, rahdit oli niin älyttömiä Suomeen. Loppujen lopuksi päätin lopettaa seka Skeittibisneksen ja RC bisneksen ja keskityin ihan muuhun touhuun 20 vuodeksi. Hienoja muistoja ja muutama vihamies jäi niiltä vuosilta... Ne firmat joille Brändini möin on kaikki lopettaneet.. :(

19
johtuen joistakin EFRA/AKK kielteisistä kommenteista foorumilla, olisi hyvä että "sivistettäisiin" kisaajia siitä mihin nuo maksut päätyvät, ei suinkaan Jokkis kisojen ja Lasipalatsien vuokrien maksuihin...

20
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 17.09.19 - klo: 10.58 »
Rc techissä on juttua Sweepin uusista GT renkaista ja muista

Lainaus
GT: Our original GT tires debut on Sep/2010. larger in diameter. later we debut GT EXP as well which is Hybrid rubber.
GT2: Debut on early 2018, smaller diameter, low profile tires. Hybrid rubber. (recommended for natural asphalt)
GTR2: Debut on late 2018, same as GT2, Pro compounds Hybrid rubber. (recommended for sealed asphalt)
More information coming!

Lainaus
SweepRacingUSA's AvatarSweepRacingUSA , 05-17-2019 12:37 PM
<#GTR2 Tires tip> #GT8
1: Because of the ultra low profile shape of the tire, you may experience Steering gains 1st time when you mounted, please do not de-tune your front end to understeer, this can be resulting in excess heat on front tires.
2: if you found any cracks starting of cracks on the outside bead (where the rubber meet wheel) drop of CA glue is needed. otherwise, that can continue cracks to shorten the tires life span. This crack starts from understeer GT8 machines.
Mika, mulla on Sweep GT2 renkaita varastossa jos haluat vielä testata... meilaa

21

ihan vaan tiedoksi että asvaltti nitroluokkien kontaktihenkilö onTeemu Saarinen ja rata sähköluokkien on Mikko Mäkelä
 Mahdolliset rakentavat ehdotukset kisakalenterista tms. sinneppäin...


22
lue jerry tämä ja varsinkin alleviivaukset..(editoitu pois)
katsotaan kuviot Toukokuussa 2020. jos tajusit, kirjoitukseni #11 koski KAIKKIA RATALUOKKIA jota Enderin Listaus tarkoittaa..en mitekään erikoisesti tuota "kotimaista hupiluokkaa" GT8


23
Eikö olisi Ender hyödyllisempää kysyä: Kuka haluaa GT8 luokan yhteyshenkilöksi, kuin tivata yhdeltätoista että ajavatko he  yhdeksän kuukauden kuluttua luokkaa joka ei ole missään kalenterissa eikä sääntökirjassa Suomessa?
Yhteyshenkilön toimenkuvaan kuuluu varmaan alkaa ottaa yhteyttä kerhoihin jolla on luokan edellyttämä asvalttirata sekä kenties jäseniä jotka haluavat sen kisan järjestää. Sensijaan että ylläpidät tällaista "kenties" listaa, ryhdytkö oikeesti luokan kontaktihenkilöksi ?

24
Harkitsen vakavasti GT-8 ajamista. Kaikki radat vain himpulan kaukana Jyväskylästä. Todella hienoa, jos sarja saadaan pystyyn.

/Teemu
peukkuja Pihtiputaan radan toteutumiselle

25
Kyllä mulla on sellainen kutina että kaikki 18 nitrokasi jamppaa tulee ensi vuonna kisoihin ja muutama uusi autokin on jo myyty (tilattu) että jos ei kukaan läiskää hanskoja tiskiin niin yli 20 ajaa ensi sesongilla nitro ratakasia ja muutama siinä välissä sähkö ratakasia. Ongelma on nitro kymppi turisti joka olisi erinomainen aloitusluokka, mutta ilmeisesti ne pelkää tuon nitromyllyn "vaikeutta" mitä valitusta foorumi on täynnä. Ei se vaikeata ole kun tekee asiat niin kuin manuaalissa neuvotaan ja on hiukka "sävelkorvaa"
shepherd jamppojen kanssa keskusteltuani, on vähän aikaista mitään nimilistaa laittaa.Sensijaan Ender voisi laittaa listausta siitä, minne tärkeät kisat sijoitettaisiin, mukaanluettuna kansainväliset karkelot. Tuntuu vähän siltä että luokkavastaavt on aika sokeita muitten luokkien kisojen sovittelun suhteen. Mitä tulee asvalttikisojen sijoitteluun niin, kiitos tuon EteläSuomen "harjumuodostelman", loppukesästä on enemmänkin sääntö että sataa Hyvinkäällä. Jos Teemu saa junailtua Hyvinkään rataan uuden muodon ja pinnan, niin hyvinkään kisat kannattaa sijoittaa alkukesään, Tattis sinne väliin ja Kouvola sitten loppusesongile, huomioon ottaen Ruotsin kisojen sijoittelu.

26
Kyllä mulla on sellainen kutina että kaikki 18 nitrokasi jamppaa tulee ensi vuonna kisoihin ja muutama uusi autokin on jo myyty (tilattu) että jos ei kukaan läiskää hanskoja tiskiin niin yli 20 ajaa ensi sesongilla nitro ratakasia ja muutama siinä välissä sähkö ratakasia. Ongelma on nitro kymppi turisti joka olisi erinomainen aloitusluokka, mutta ilmeisesti ne pelkää tuon nitromyllyn "vaikeutta" mitä valitusta foorumi on täynnä. Ei se vaikeata ole kun tekee asiat niin kuin manuaalissa neuvotaan ja on hiukka "sävelkorvaa"

27
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.09.19 - klo: 17.27 »
piti jonkun jo taas vängätä.... jos huomasit, nuo olivat vuoden 2008 sääntöjä. ei minun vänkäämistä,
yritän vaan saada framille mustaa valkoisella siitä mitä säännöissä aikanaan päätettiin. vuonna 2008
'harrastin täysin muita lajeja kuin rc autoja..

28
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.09.19 - klo: 17.07 »
sääntöä vuodelta 2008:
Tässä jo jonkun aikaa vierestä lukeneena tästä GT autoilusta ja itsekkin siitä kiinnostuneen nyt kun ruvetaan puhumaan enemmän GT autoilusta kuin jostakin mallimerkkisarjasta. Itsellä kun on noita kauden kaksi ajettuja laatu krossareita joista moisia värkkejä saisi rakenneltua. Tässä jo aikaisemmin muiden toimesta monta hyvää sääntöehdotusta ja ohessa omat ajatukseni.

Tuohon moottori asiaan on mielestäni helpoin lähestyä siten että...
...ostohinta ei saa ylittää tiettyä summaa.
...moottori pitää olla suomesta yleisesti saatavilla. (Hankitapaikka kuitenkin vapaa)
...hinta on kaikkien nähtävillä. (Internet)
...moottoria ei saa muokata työstämällä tai vaihtamalla toisesta muun mallisesta moottorista osia. (Poislukien esim: laakerit)
...autosarjan mukana tullut RTR moottori on sallittu.

Se että mikä tuo raja ostohinnalle olisi niin katsoin että alle 180€ löytyi pikavilkaisulla 16 moottoriehdokasta viideltä eri kauppiaalta hintavälillä 99-179€. Tuo 180€ on ilmeisesti hyvin lähellä "K-marketin" RTR moottorin hankintahintaa.

Se mitä tuohon virittämiseen tulee niin en usko että kukaan saa kovinkaan suurta etua vaikka se saisi olla vapaata, kunhan virittäminen ei ole ristiriidassa muiden sääntöjen kanssa. Polttoainejärj. maksimikoko kuitenkin vaikka tuo 150cc joka on ilmeisesti vakiona tuossa IGT2 autossa.

Yksi tärkeä sääntöjuttu olisi mielestäni se että sallittaisiin vain rajattu määrä rengaskierroksia per kisapäivä. Vielä parempi jos se olisi yksityyppinen (En ole mitään tuntumaa kuinka paljon ne kuluvat näissä). Renkaat kuitenkin ovat se suurin yksittäinen menoerä. Rengas on kuitenkin se jolla saadaan tasapäistettyä eroja.

peitsamon sääntöehdotus vuodelta 2008   Ovatko nämä säännöt nyt voimassa ??

Hyvä, keskustelu on saatu takaisin uomiinsa.

Olen HVoltagen kanssa samaa mieltä siitä, että ns. työryhmä pitää perustaa. Jos ei tule suurempia vastaväitteitä, voin toimia tuon ryhmän "koordinaattorina", eli kerätä ajatuksia ja ideoita yhteen paikkaan ja toisaalta pitää "sääntöjä" yllä.

Kaikki halukkaat ikään, sukupuoleen tai automerkkiin katsomatta, ovat lämpimästi tervetulleita tulevan GT Touring-luokan kehittämiseen ja myöhemmin myös mahdollisiin käytännön järjestelyihin. Ilmoittakaa halukkuudestanne osallistua minulle YV:nä tai sähköpostilla osoitteseen pekka.kuronen(ät)elisanet.fi. Ilmoittautuminen ei luonnollisestikaan velvoita mihinkään, aktiivista osallistumista ja avointa suhtautumista peräänkuulutetaan. Tämän työryhmän tehtävänä on sopia luokan säännöt, kisaformaatti ja -ajankohdat, huolehtia asiallisesta ja riittävästä tiedottamisesta sekä olla aktiivisesti auttamassa ajajia mukaan lajin/luokan pariin.

Kisoja tullaan GT Touring-sarjassa järjestämään ensi kesänä (mahdollisuuksien ja säiden salliessa kenties vielä tänä syksynäkin). Alustavassa suunnitelmassa on 3-4 kisaa. Yhteistyökumppaneita on jo alustavasti lupautunut mukaan kisoihin. Pitäisin erittäin tervetulleena ajatusta, että kisoja ajettaisiin myös muualla, kuin Tattarisuon radalla.

Ehdotan edelleen, että nuo aiemmat sääntö draftit toimisivat lähtökohtana jatkokeskustelulle, toki kaikki mielipiteet pyritään huomioimaan, joskin lopputulos on aina jonkin sortin kompromissi. Ohessa vielä nuo alustavat säännöt:

- Auton mittakaava 1:8 tai 1:7 (polttomottorikäyttöinen)
- Kumirenkaat
- Renkaat peittävä, GT-tyyppinen realistinen kori ja siihen tarkoitettu siipi
- GT-autopaketin mukainen moottori / vaihtoehtoisesti mikä tahansa .28 tai sitä pienempi moottori, kun se asennetaan muuhun, kuin valmiiseen GT-autoon. Pakoputki vapaa.
- Polttoainejärjestelmän koko max. 150 ml
- Autossa tulee olla toimiva jarru
- Muuten auton ja moottorin virittäminen ja osien vaihto / rakentaminen vapaa.

EDIT: Sääntöehdotelma on tässä vaiheessa todellakin vain ehdotelma, joka koskee kautta 2009. Tulevan kauden alkuun on vielä reilusti aikaa, joten pohditaan asiaa kaikessa rauhassa.

29
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.09.19 - klo: 16.58 »
viiskytä kuskia... no en ole elossa silloin, mutta ei paljon  kukaan  muukaan.. end of conversation...

säännöt vuodelta ??
Mitä noihin sääntöihin tulee, mielestäni esim. seuraava voisi olla lähtökohta:

- Auton mittakaava 1:8 tai 1:7 (polttomottorikäyttöinen)
- Kumirenkaat
- Renkaat peittävä, GT-tyyppinen realistinen kori ja siihen tarkoitettu siipi
- RTR-paketin mukainen moottori + pakoputkisto
- Vaihtoehtoisesti etsitään porukalla "budjettiluokan" .28/.21-koneita ja niihin sopivia pillejä esim. 2-3 kpl, joilla saa ajaa. Budjettiluokka ei tarkoita osmon spiidejä tms.
- Autoon saa vaihtaa muita osia mielensä mukaan, kunhan ne ovat ko. autoon alunperin tarkoitettuja.
- Pyritään välttämään rinnakkaisia luokkia, itse en kannata täysin avointa luokkaa, mielummin sellaiset säännöt, että ne vapaaluokan autot saadaan samaan kisaan.

Kisaformaatti voisi alustavasti olla se, jolla viikonloppuna ajettiin? Kokonaiskisaan laskettaisiin esim. 3 parasta sijoitusta neljästä kisasta

PEITSAMON SÄÄNTÖEHDOTUS vuodelta 2008.. Ovatko nämä säännöt nyt siis voimassa ??

Hyvä, keskustelu on saatu takaisin uomiinsa.

Olen HVoltagen kanssa samaa mieltä siitä, että ns. työryhmä pitää perustaa. Jos ei tule suurempia vastaväitteitä, voin toimia tuon ryhmän "koordinaattorina", eli kerätä ajatuksia ja ideoita yhteen paikkaan ja toisaalta pitää "sääntöjä" yllä.

Kaikki halukkaat ikään, sukupuoleen tai automerkkiin katsomatta, ovat lämpimästi tervetulleita tulevan GT Touring-luokan kehittämiseen ja myöhemmin myös mahdollisiin käytännön järjestelyihin. Ilmoittakaa halukkuudestanne osallistua minulle YV:nä tai sähköpostilla osoitteseen pekka.kuronen(ät)elisanet.fi. Ilmoittautuminen ei luonnollisestikaan velvoita mihinkään, aktiivista osallistumista ja avointa suhtautumista peräänkuulutetaan. Tämän työryhmän tehtävänä on sopia luokan säännöt, kisaformaatti ja -ajankohdat, huolehtia asiallisesta ja riittävästä tiedottamisesta sekä olla aktiivisesti auttamassa ajajia mukaan lajin/luokan pariin.

Kisoja tullaan GT Touring-sarjassa järjestämään ensi kesänä (mahdollisuuksien ja säiden salliessa kenties vielä tänä syksynäkin). Alustavassa suunnitelmassa on 3-4 kisaa. Yhteistyökumppaneita on jo alustavasti lupautunut mukaan kisoihin. Pitäisin erittäin tervetulleena ajatusta, että kisoja ajettaisiin myös muualla, kuin Tattarisuon radalla.

Ehdotan edelleen, että nuo aiemmat sääntö draftit toimisivat lähtökohtana jatkokeskustelulle, toki kaikki mielipiteet pyritään huomioimaan, joskin lopputulos on aina jonkin sortin kompromissi. Ohessa vielä nuo alustavat säännöt:

- Auton mittakaava 1:8 tai 1:7 (polttomottorikäyttöinen)
- Kumirenkaat
- Renkaat peittävä, GT-tyyppinen realistinen kori ja siihen tarkoitettu siipi
- GT-autopaketin mukainen moottori / vaihtoehtoisesti mikä tahansa .28 tai sitä pienempi moottori, kun se asennetaan muuhun, kuin valmiiseen GT-autoon. Pakoputki vapaa.
- Polttoainejärjestelmän koko max. 150 ml
- Autossa tulee olla toimiva jarru
- Muuten auton ja moottorin virittäminen ja osien vaihto / rakentaminen vapaa.

EDIT: Sääntöehdotelma on tässä vaiheessa todellakin vain ehdotelma, joka koskee kautta 2009. Tulevan kauden alkuun on vielä reilusti aikaa, joten pohditaan asiaa kaikessa rauhassa.

30
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.09.19 - klo: 15.25 »
ajakaa itsenäisenäluokkana ja kerhokisana
näin saatte todnäk eniten kuskeja kisoihin
rento meininki se on kaiken perusta.
pois kaikki joutava häslääminen.

Niin samaa mieltä.
Turhat säännöt vain karisee uusia kuskeja pois..
Jerzi

Toisin sanoen "vapailla säännöillä".. onko sallittu ?:
- Pikavaihto vanteet
-28 motti
-35% nitrofulii
- vapaat lisäkkeet korissa
-takaikkunan poisto
-150cc tankki
-erilliset etujarrut kolmannella servolla.
ja niin edelleen...
Edelleenkin olen voimassa olevien EFRA sääntöjen kannalla...

Sivuja: [1] 2 3 4