Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RadDaddy

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.09.19 - klo: 12.03 »
vastaan sinulle jerzi yksityisviestillä, sillä sen sisältö ei kuulu julkiselle foorumille, niin paljon siinä on väärinkäsityksiä.

32
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.09.19 - klo: 11.34 »
Olkaa nyt nopeita jos haluatte tehdä tästä oman kaltaisen luokkanne.
Meinaan muuten alkaa tää yksi kaveri sitä häärämään ja se voi olla teiltä pois silloin....
Ehkä joku ymmärtää mistä mää puhun..
Jerzi
Kyllä Jertzi on vaan kaikille parasta että sinä alat tätä GT8 luokkaa hääräämään, Aktiivisuutesi on 10+ ja tietosi luokasta suunnilleen samaa luokka. Kun olen sut about 20+ vuotta tuntenut niin  määkin tiedän mistä puhun...
Jos huomasit niin tais olla niin että olen "tää yksi kaveri"...Tsekkaa kommentti  #3628, Samalla voit tsekata kommentin #366 (12.02.09) jossa Jerzi lupaa järjestää kisat "täysin vapailla säännöillä"- Toteutuikohan koskaan ??

Noin yleisesti, luokasta kiinostuneet: kannattaa kahlata läpi kaikki yli kolmetuhatta kommenttia, jotta selviää mitä sekoilua keskustelut kyseisestä luokasta ovat olleet...

33
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 25.08.19 - klo: 16.35 »
 Tarkoittaako tämä sitä että 25-28  motit on tulevassa GT8 sarjassa hyväksyttyjä ?? ileasi tuned 28 truggy motteja ainakin löytyy "laatubrändien" joukosta.

34
Eli onko ajatus TSP ja TSM luokkien ajopäivien vaihtamisesta haudattu kokonaan ? 
Muuten tuossa TSS:ssä pelkkään moottoriin siirtyminen on varmasti hyvä asia. Ainakin ajaja määrien kasvun kannalta katsoen.

TSM- ja TSS-luokat tulevat säilymään lauantailla ja TSP (+ mahdolliset lisäluokat) sunnuntailla. TSM on koko sarjan pääluokka SM-arvollaan ja ajetaan lauantaisin myös kesäkisoissa.
olisko mahdollista ajatella "sponssattua" Formula kisaa lisäluokkana ?

35
toivottavasti ensi sesongilla on kaikki rata nitro ja sähkökasi pilotit ajamassa. lisäksi olisi hienoa jos "uusi tulokasluokka" GT8 saisi rivinsä järjestykseen että täyteluokkana olisi lisää kumirengasmiehiä, jotka myös toivottavasti mekkaisivat muita kuskeja.

36
RC-kerhot ja -radat / rc auto rata hyötykäytössä ?
« : 03.08.19 - klo: 18.42 »
On se hyvä että kelpaa...

37
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.08.19 - klo: 15.18 »
 
Joo ja ei kannata nyt efran tai ifmarin sääntöjä tänne ottaa käyttöön kuin meillä täällä on pohjalla hyvät säännöt jo olemassa.
Jerzi
Ja mitkä ne säännöt on ja missä ??
no löysin ne yleishaulla netin kautta,
moottorisääntö on täysin vanhentunut. mitään listalla olevia Novarosseja ei valmisteta enää, tuskin muitakaan itämaan tietäjien myllyjä.
 samalla löytyi seuraava teksti.. olen 110% samaa mieltä, ei aihetta enempään..

EURO RC:n Axelin tekstiä vuodelta 2012...

"Kauppiaan roolissa vastaan tähän juttuun koska monelle tuntuu epäselvältä miksi GRP:n rengas on huono valinta sarjalle pitkällä tähtäimellä ja miksi monta rengasta on huono juttu. Loppuun kerron myös mikä olisi hyvä tilanne.

GRP:n kate ja hintapolitiikka ei palvele Suomalaista yritystä. Euroopassa on hinnat painettu niin ales että Suomessa ei voi myydä renkaita siten että kauppiaalle jäisi jotain käteen vaivasta. Kyse on siis palvelutuotteesta jonka pitäisi tuottaa katetta muiden tuotteiden kautta.

Tämmöinen tuote on ihan ok kaupassa jos harrastajilla ei ole muuta vaihtoehtoa, silloin voidaan tuoda kohtalainen määrä renkaita maahan ja olla varmoja, että ne menee kauden aikana kaupaksi vaikka ei ole halvin vaihtoehto. Joku tarvii aina pienemmän määrän renkaita tai on kiire. Jos rengasvaihtoehtoja on enemmän, renkaita ei voida juuri tuoda koska riski, että jäävät hyllyyn on liian iso.

Euroopassa rengas maksaa noin 15e pari halvimmillaan, Suomessa renkaasta joutuu pyytämään 18e, että kattaa kulut. Joten moni harrastaja tilaa varmasti omat renkaat ulkomailta mikä on ihan ymmärettävää. En yleensä halua puhua suoria lukuja forumeilla, mutta uskon että tässä tapauksessa on hyvä että harrastajat ymmärtävät tilanteen.

Nyt tilanne, että vaihtoehtoja on enemmän tekee sen että EuroRC tulee ottamaan vähemmän renkaita varastoon kesäksi. Haluamme toki palvella asiakkaita, mutta tämä pitää tehdä maltillisilla riskeillä.

Lopputulos GRP:lle pitkässä juoksussa Suomessa: Kallis rengas(ainakin verattuna keski eurooppaan) ja huono saatavuus. Tätä vielä huonontaa valikoiman pirstaloituminen muilla seoksilla ja tuotteilla.

Hyvä tilanne kauppiaan sekä harrastajan näkökulmasta olisi seuraava:

Oletus, että renkaaksi valitaan rengas joka on riittävän kestävä ja hyvä ajaa sekä muutenkin tukee harrastamista. Tämän jälkeen renkaan pitäisi olla rahapoliittisesti hyvässä valmiudessa. Tätä yleensä tukee _yksi_ mahaantuoja kyseiselle renkaalle. Silloin löytyy aina yksi taho joka on vastuussa siitä että renkaita on saatavilla maassa. (jos maahantuojia on monta tai rengasmerkkeja monta, päästään tilanteeseen missä jaettuvastuu ei kenekään vastuu).

Tärkeää on myös se että rengas on Suomessa hinnaltaan kilpailukykyinen ja jos sen hintarakenne vielä tukee jälleenmyyntiä niin sitä saa myös muista kaupoista kuin yhdestä. Kun tämä puoli on kunnossa harrastajat ostavat luonnostaan tuotteet Suomesta ja raha kanavoituu yhden maahantuojan läpi. Tätä voidaan vielä tehostaa sillä, että kilpailumaksuun kuuluu aina kierros renkaita. Tämä tuottaa positiivisen kierteen missä lopputulos on seuraava:

Maahantuoja voi luottaa, että kuluttajat ostavat tuotteita ja jälleenmyyjät ottavat niitä hyllyyn. Voidaan tehdä reiluja tilauksia keväällä jolloin saadaan pienet extra volyymi alennukset. (jotka siirtyvät kuluttajalle pitkällä juoksulla, kuluttajahan maksaa kauppiaan kaikki kulut)

Kuluttajilla on taas renkaita aina saatavilla järkeävän hintaan eikä tarvitse etsiä ulkomailta jos löytyis tuotteita hyllyssa ja järkihintaan.


Näin pienessä luokassa joka on pienessä maassa on tärkeää lajin kasvun kannalta että tuotteita on saatavilla järkevään hintaan ja sääntöjen pitäisi tätä tukea. Toivoisin että harrastajat nyt ymmärtäisivät paremmin miten rengas puoli toimii ja ymmärtäisivät mikä on hyvä juttu ja mikä on huono."

Axel Toivonen
EuroRC:n omistaja

(Lisäys.. http://rc10.fi/index.php?topic=107018.0 Terveisin JW  lisään vielä  GRP GT8 renkaat vanteilla maksaa firmalle jolla on VAT numero € 11,- siihen lisätään pakollinen suomen Alv 24% tekee €13.64 jos myyt varikolla rengasparia €15,- hinnalla, kannatko ne sinne ja saat palkaksi 1,36 euroa... tilanne tulee olemaan että jokainen kisaaja tilaa nuo GRP nakit mistä saa. onko se rengas säännön tarkoitus ?)

38
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.08.19 - klo: 15.06 »
Joo ja ei kannata nyt efran tai ifmarin sääntöjä tänne ottaa käyttöön kuin meillä täällä on pohjalla hyvät säännöt jo olemassa.
Jerzi
Ja mitkä ne säännöt on ja missä ??

39
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.08.19 - klo: 12.58 »
"Toivottavasti sulla ja mulla on molemmilla omat hiekkalaatikot tulevaisuudessa. Olisiko järkeä mennä takaisin sinne c8:a boostaamaan?"

Näinhän minua jo varoitettiin ennalta, ehkä olisi kannattanut uskoa...

40
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.08.19 - klo: 09.26 »
hohhoijaa...pari esimerkkiä. Ehdotin vapaata rengas sääntöä, yksityyppirenkaan tilalle.
Ehdotan vapaata moottorisääntöä, (ei hinta eikä porttirajoituksia, mitä kumpaakaan rajoitusta ei ole EFRA säännöissä) 25% nitrofuili on ihan OK, kunhan saatte sitä ensi kesänäkin...(tuoreena)

sinä olit tuomassa efraa hallinnoimaan gt-8 sarjaa sääntöineen, sinä olit pienentämässä tankkeja, sinä olit tuomassa 16% fuilia, sinä olit tuomassa rengas shown gt-8 sarjaan.... Mitä lisäarvoa vapaa moottorisääntö tuo tähän sarjaan, kerro???

sen että saa ajaa "nykykalustolla" eikä 4-6V vanhoilla. sellaisilla joita nyt on tarjolla kun auton tilaa. Jos OIKEESTI haluaa että luokka kasvaa. Ei ole mitään mieltä rajoittaa motteija joihinkin itämaan halpismotteihin,
rengasvalikoimaa niihin joita jollakin paikallisella diilerillä sattuu olemaan varastossa edelliseltä  ajettavalta kaudelta (2015... ??). Odotan että porukasta joku ottaa järjen käteen ja te, jotka määräätte missä mennään, laitatte tälle forumille speksit joiden mukaan pitäisi edetä, sitten katsotaan missä mennään.

41
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.08.19 - klo: 22.07 »
hohhoijaa...pari esimerkkiä. Ehdotin vapaata rengas sääntöä, yksityyppirenkaan tilalle.
Ehdotan vapaata moottorisääntöä, (ei hinta eikä porttirajoituksia, mitä kumpaakaan rajoitusta ei ole EFRA säännöissä) 25% nitrofuili on ihan OK, kunhan saatte sitä ensi kesänäkin...(tuoreena)

42
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.08.19 - klo: 19.59 »
ehdotan sinua seuraavaan EFRA kokoukseen sääntöjä muuttamaan, sinullahan sitä näkemystä piisaa...Jos vaikka ottaisivat suomen "spesiaalisäännöt" käyttöön


Kuinka moni kaipaa efraa tms. kansainvälistä tahoa millään tapaa mukaan mahdolliseen Suomen gt-8 sarjaan, käsi ylös?
kunhan ette julista EFRA lallisia autoja laittomiksi

43
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.08.19 - klo: 18.52 »
Niin en tiedä Jukka mutta nää jotka ovat täällä nyt kiinnostuneita uudestaan tästä hienosta lajista niin miksi pitää keksiä uudet säännöt kuin vanhatkin on toiminut todella hyvin.
Esim nyt tankin koko ja renkaat...
Kyllä nää janterit tietää mikä toimii ja mikä ei.
Jerzi
ehdotan sinua seuraavaan EFRA kokoukseen sääntöjä muuttamaan, sinullahan sitä näkemystä piisaa...Jos vaikka ottaisivat suomen "spesiaalisäännöt" käyttöön

44
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.08.19 - klo: 16.19 »
ihan sopii minulle, kumpiakin löytyy laatikoista. 125cc ja 150cc. GRP renkaatkin on ihan OK, niitä tuskin pidän varikolla saatavana, niin huonot on katteet GRP:llä. mutta paperille (nettiin) täytyy säännöt saada ennen sesongin loppua jotta tietää missä mennään ja mihin investoida.

45
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.08.19 - klo: 15.36 »
juu en ole vasenkätinen... jerzihän mesoo niinkuin sillä olisi oikeasti jotakin pelissä. oletko jerry aikeissa ostaa gt8 auto, vai onko vaan kivaa jutskata taas asiasta johon ei mitenkään liity.
Sulla oli aikanaan hyvinkin vankat mielipiteet siitä kuinka skeida luokka ratakasi oli.., nyt on vuorossa uusi hiekkalaatikko.
mulle on ihan sama, mitkä säännöt porukka haluaa, kunhan valitsemani kuski saa ajaa sillä autolla minkä olen tilannut ja sillä moottorilla ja renkailla mitkä siinä tulee mukana.

Se että sillä tultiin toiseksi ja kolmanneksi Saksan epävirallisissa EFRA EM kisoissa, saattaa närästää toisia, mutta  jos alkaa narina, että ei ole sallittu, niin koko touhu on minun kohdaltani passee...

46
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.08.19 - klo: 12.57 »
Sellainenkin sääntö voisi olla että "vanhan liiton autot" eli autot siltä ajalta kun viimeksi sarjaa ajettiin, voisi olla sen ajan sääntöjen mukaisia eli lähinnä melkein mitä vaan, kunhan on koppi kori ja kumipyörät ja motti polttaa nitroa. sitten uustuotanto autot kulloisenkin EFRA säännön mukaisia.
Rengas sääntö voisi olla että jos on rajoitetut renkaat niin kisajärjestäjän edellytetään pitämään niitä tarvittavan määrän (2-3 settiä per kisaaja) aivan kuten sähkötouring kisoissa. muuten olisi rengas sääntö vapaa, kunhan on EFRA sääntöjen mukainen

Minusta on vieras ajatus se että etukäteen aletaan rajoittaa kehitystä, sillä luokasta on tulossa aktiivisin polttis rata luokka- mutaman vuoden aikavälillä.

47
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.08.19 - klo: 11.17 »
jerzin logiikkaa...
Missä gt8 autossa on 125cc tankki?? Jos sellainen löytyy niin hän joko valitsee ajaa sillä mutta säännöt sallii 150cc myös mutta ei pakota..

Kai jokainen ajaa niin isolla tankilla kun mahdollista. Jos olet huomannut, useimmilla valmistajilla on sekä 125cc että 150cc tankki ohjelmassa, johtuen siitä että aina löytyy sooloilijoita.

EFRA onneksi pyrkii loogisuuteen. Sekä Nitrobuggyn että GT8 :n tankki on määrätty 125cc kokoiseksi.
polttoaineen nitroprosentiksi pyritään saamaan 16% kaikissa luokissa

Olen eri mieltä tuosta rengas säännöstä. Kannatan vapaata rengas sääntöä, myös "sadekumien" osalta, sillä kun on yhteiset kisat Nitrokasin kanssa niin sateen sattuessa voidaan ajaa GT8 lähtöjä enemmän-saderenkailla, kun nitrokasi kuskit pitävät sadetta.

48
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 01.08.19 - klo: 19.20 »
hyvä, vuonna 2008 olin Inferno GT GXR28 RTR moottorilla sekunnin hitaampi :) ainakin siis..

Eilen käytiin Tattarisuolla ajelemassa ja saatiin ekaa kertaa ihan numerodataa nopeuksista..

C8 - Raikas - 105km/h - 17.78sec/kierros
C8 - Ollinmäki - 100km/h - 17.98sec/kierros
TP-10 - Raikas - 93km/h - xx.xxsec/kierros
TP-10 - Kuusinen - 92km/h - 19.90sec/kierros
LS-5 - Heikkilä - 79km/h - xx.xxsec/kierros
IGT-8 - Mika R. - 79km/h - 22.xxsec/kierros
Sharkki tms stanu (semmoinen pieni) - 21km/h - xx.xxsec/kierros

Loistava harrastuspäivä, toivottavasti kelejä riittäisi, että pääsisi vielä pari kertaa ajamaan ennen talvea.

-A-

Mä jo ihmettelin: Onks Mr. Ollinmäki palannu radalle ??

49
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 01.08.19 - klo: 19.17 »

BTW mitä fuilii jengi käyttää noissa gt8 autoissa 25% vai jtk 16%?

25%. 16% on liian laihaa kaiketi

EFRA sääntö sanoo 25% ja 125cc tankki. EFRA epävirallisissa  käytettiin 16% ja 150cc tankkia.
Jenkillä oli vaikeuksia saada motti toimimaan 16% fuililla (liian vähän puristusta)
Minun ehdotus olisi: Jos on 150c tankki niin 16% fuili , jos taas 125cc tankki niin saa käyttää 25% nitroa, eli "nopean tankkajan etu"  Helppo tsekata, eikä autoa tartte muuttaa, ainoastaan kansinappi.

50
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 31.07.19 - klo: 12.34 »
aloitin GT8 sääntökeskustelun Emanon palstalla, mutta kopsaan sen tännekin, ehkä oikeampi paikka:



gt8 sääntö keskustelu
« : 27.07.19 - klo: 17.48 »
LainausMuokkaaPoista
laitoin alotuksen tänne, ja pohjustukseksi linkin EFRA sääntöihin: https://www.efra.ws/wp-content/uploads/2014/05/V2%20final%20EFRA%20Version%20GT8%20Rally%20rules%20June%203rd2014.pdf

Paljon on eroa täällä käytettyihin sääntöihin, mutta myös IFMAR MM kisoissa käytettäviin sääntöihin.
Jokaisen joka on asiasta kiinostunut, niin kannttaa tutustua näihin ja käytössä oleviin eroavaisuuksiin, jotta on pohjaa keskustelun aloittamiselle.

51
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 29.07.19 - klo: 12.53 »
Puuhamiehet Aapo Koro ja Vesa Rousku: Asvaltti sekä Kumi & Foum kuskit kiittää..
hyvinhän se meni- yhteiselo ja ajaminenkin. Ehkä jatkossa löytyy useampiakin jotka ottavat hoitaakseen radan siivouksen ja pidotuksen. kimin videolla nähtiin että ei se mikään järjetön urakka ole, mutta jos vuodesta toiseen odotetaan että samat pari jampaa sen parillekymmenelle muulle kattavat valmiiksi, niin josakin vaiheessa näillä puuhamiehillä tulee mitta täyteen.
Tämmöisillä keleillä soisi että Tatiksen käyttöaste nousisi huomattavasti, jotta kun se päivä tulee, että sieltä on lähdettävä, tajuaisi radan "todellinen isäntä" eli Helsingin Kaupungin Nuorisotoimisto, että radalle on todellista tarvetta.

52
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 28.07.19 - klo: 18.49 »
https://www.youtube.com/watch?v=9hpEwaXsAyQ

tällaistahan sen pitäisi olla Tattiksella jokainen KUIVA viikonloppu,  niin alkais Asvalttitouhu nousta kohisten...

53
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 27.07.19 - klo: 20.44 »
muutamaa muutakin rengastyyppiä jampat testasi.GRP on ykkönen testatuista, mutta täytyy hankkkia SWEEP R2 pro:ta jolla mentii kovaa EM kisassa Saksassa. Omalla EMANON palstalla laitan tietoa kun on saatavilla

54
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 25.07.19 - klo: 23.12 »
Wanha ketju, mutta mihin spektrum radiot on kadonnut suomesta?

Spectrum on Horizon hobbyn (iso jenkkiläinen tukkuri) radiobrändi. horizon hobby katkaisi siteet paikallisiin maahantuojiin ja keskitti myyntinsä Euroopassa omaan keskusmyntipisteesen (lähinnä kilpaillakseen Hobby Kingin kanssa) pudotti hintoja jossa ei ollut enää katteita paikallisille diilereille. Eli : Spektrumia saa vain netistä.. Siitähän kaikki harrastajat tykkäävät.. !! ??

55
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 21.07.19 - klo: 11.51 »
Onko ketään kokeillut näitä renkaita gt-8 autoon? https://fi.eurorc.com/product/1331/hobbypro-18-rally-tyre-set-2  Olis järkevän hintaiset ja löytyis hyllystä.


E:Tilasin eurorc:n hyllyt tyhjiksi näistä.
Hobbypro on sama kuin TeamC,  joku renkaita tekevä alihankkija niitä leipoo... Kaikki ne näyttää samalta, kun varmaan samasta muotista sylkee noita vanteitakin... Hinta vaan vaihtelee sen mukaan mihin on tilaajalla paukkuja pistää...Jos on kiire, niin liimauksen laatu vaihtelee.
Tilasin Shepherdiltä Matrix GT8 foumeja testattavaksi, ensiviikolla tulee

56

Ihan mielenkiinnosta on pakko kysyä, mistä tollasia lrp moottoreita löytyy? Googlella ei paljon tietoa heru, eikä näkyny myöskään lrp:n sivuilta.

https://www.frontlinehobbies.com.au/lrp-520020-x10-outlaw-brushless-motor-21.5t

vähän on hinnakas luokitelluksi moottoriksi...

vastaava löytyi LRP omilta sivuilta, mutta kai sellainen on toimitettu valintaan, kun listalla kerran on...

https://www.lrp.cc/en/product/vector-x20-bl-stockspec-215t/

HOBBYLINNA on virallinen LRP edustaja, ehkä ne saa tehtaan laserkirjoittamaan nuo vanhemmat speksit kun tarpeeksi niitä tilaa...

57
Polttisautot / Vs: Polttiksen käynnistys?
« : 20.07.19 - klo: 14.24 »
Vähän tuntuu että jollakin on vaikeuksia hahmottaa luettu teksti... Tuosta polttoaineesta. Nykypolvella on helppoa kun motit mitä käytetään RC autoissa ovat pääsääntöisesti hehkutulppa sytytteisiä. Toista oli kun olin skidi.
Kipinästytteisissä käytettiin tosiaankin bensaa, Dieseleissä Petrolin ja eetterin seosta ja tietenkin öljyä.
Jos erehtyi laittamaan BENSAA näihin vempaimiin, oli seurauksena tulipalo ja kaikkien silikoni tiivisteiden tuho. Ei kovin hauskaa, joka johtui tietämättömyydesta tai laiskuudesta käyttää olikeita termejä.
Tuosta kaasarista vielä. Ota ilmanputsari pois ja mieti miten RC auton luistikaasuttaja toimii...  Ei siinä kovin montaa komponenttia ole: LUISTI joka säätää ilman määrää sekä tyhjäkäynnin seosta. kun luisti on lähes kiinni on luistin sivussa ruuvi joka rajoittaa sen sulkemista- välin täytyy olla noin 0,5-1mm  Luistin päässä on tyhjä'käynnin seos säätö joka täytyy säätää"korvakuulolta" jos kierrokset nousee luistin ollessa kiinni on seos liian laihalla, aukaise säätöneulaa vastapäivään 1/8 kierosta kerrallaan. Jos taas moottori menee rikkaammalle (röpöttää) on tuo neula liian  ulkona. Kierrä myötäpäivään1/8 kierrosta kerrallaan. Täyskaasuneulan "tehdas asetus" on yleensä seosruuvin kanta holkin tasossa. Se kannattaa ruuvata tästä asetuksesta yksi kierros vastapäivään eli auki, jolloin moottori kaasua annettaessa pörrää rikkaalla ja sylkee pakoputkesta öljyä ja savua
Jos sinulla ei ole infrapuna lämpömittaria, hyvä oikean käyntilämpötilan testaus on ruikauttaa vähän vettä jäähdytyskannelle, sen tulisi sihahtaa kiehuen pois, tällöin lämpötila on noin 100-120 C, hyvä lämpötila sisäänajoon, jolloin ABC (alumini mäntä kromatussa messinkiputkessa) sovitus on optimi. Katso vain että seos on rikkaalla että voitelu pelaa Mitä enemmän ajat mottia sisään, sen enemmän-lämpötilan laskiessa- täytyy pääneulaa laittaa laihemmalle  eli "piikimmälle". loppujen lopuksi olet tilanteessa että motin ylä kuoliokohta on timmi mutta ei liian tiukka, ja se käynnistyy herkästi, hiukan vauhtipyörään napauttamalla, edellyttäen että kaikki muu : tuore polttoaine jota on ravistettu ennen käyttöä että öljy on varmasti sekaisin polttoaineessa, tankki ja kaikki letkut ovat tiiviit ja kaasuttajaan ei ole kuivunut öljy jäänteitä ja että tulppa on kunnossa ja hekulaite hehkuttaa sitä oranssin värisenä.  Valitetavasti Nitro motti touhu ei ole "PLUG & PLAY" vaan "THINK-WORK & PLAY" mutta sitten sitä hupia piisaakin...

58
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 19.07.19 - klo: 21.02 »
auto ja rengas sääntö samaksi kuin touring stanuluokassa ja motti/säädin samaksi kuin Formula luokassa. siinä se on mun mielestä.. 

59
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 12.07.19 - klo: 20.28 »
tässä epävirallisen EM kisanosaanottajalista- huom Thilo ajoi GI*MAR GTZ8 autoa ja GiMar moottoria

60
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 12.07.19 - klo: 19.57 »
Moro,

Posti toi pari päivää sitten muutaman laatikollisen uusia Hong Nor DM1:sen osia. Laatikon sisällön tutkimisen jälkeen huomasin harmikseni, että sisällöstä puuttuu kokonaan diffit sisälmyksineen, kardaanien ulostulot, alu wheelhubit ja niiden pinnit sekä kaasu/jarrulinkistöt. Jos jollakulla pyörii näitä osia (tai vaikka kokonainen auto) ylimääräsenä nurkissa, niin otetaan sopuhintaan mielellään vastaan, jotta nitrotykki saadaan viivalle :grin:

Muuten oli oikein kattava paketti osasia ja muuta nitrokampetta sekä pari iskemätöntä koria ja yksi vähemmän isketty ja maalattu kori mukana :azn:
mahtaakohan team c vastavat käydä, niitä on hyllyssä aika lailla ja pilkka hintaan lähtee. jos olet hesalainen niin voisit tlla kaivamaan laatikoita    yv.llä tarkemmat tiedot

Sivuja: 1 [2] 3 4