Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JyrkiL

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 9
31
Team Associated / Vs: Team Associated TC7.1 Factory Team
« : 27.12.17 - klo: 12.34 »
Tuli tämä pirssi omaankin talliin ja mitäs jäi ensiajosta "med-low" pidolla käteen...
Tehdassetupista poiketen keula leveämpi (1dot palat etummaisessa ja taaemmissa kiinnikkeissä) ja PSD-osat iskareissa (umpimäntä ja kolmion malliset reiät sylintereissä joista öljy pääsee virtaamaan).
Taakse vaihdoin pykälän löysemmät jouset (AE Gray) ja takalinkin alle 2mm prikka kitin 1mm tilalle.

Näillä muutoksilla nykyisellä prostock-moottorilla auto tuli todella ketteräksi ajaa, mutta myös perä pysyi kyydissä.
Kaasua pystyi antamaan todella aikaisin mutkista ulos ja auto kääntyi hyvin myös veto päällä.

Autoa rakentaessa Asson uusi pakkaustyyli ei säväyttänyt, osia ja asennustarvikkeita on pakattu tavallista suuremmiksi kokonaisuuksiksi ja siten pöydälle jää helposti ylimääräisiä ruuveja yms lojumaan pidemmäksi aikaa kun osakokonaisuudet täytyy saada rakennettua ennen runkoon asentamista. Osien laatu oli kyllä erinomaista.

Auto oli myös todella kevyt, vaihdoin topdeckin ja iskaritornien ruuvit (ylimmällä olevat) alumiinisiin ja käytettäessä Sanwan Super Vortex Zero-noparin ja vastarin yhdistelmää auto jäi reilut 60g alipainoiseksi. Nyt auto on n.2-3g alipainoinen mutta tuon verran saa painoa ponderilla ja puhaltimella.

Kaikin puolin loistava auto!

32
Team Losi / Vs: TLR 22-SCT
« : 22.11.17 - klo: 09.59 »
Ulvilan SC-kisoissa näkyi jo muutamia 22 SCT 3.0 autoja ja vielä hyvillä tuloksilla!
Mutta missä on setupit? Onko niissä käytetty jotain mustaa magiaa ettei kukaan tohdi julkaista?

33
Kisapaikan ovet aukeavat aamulla 7.30

34
Aikataulusta voisi nipistää 30-60min, jos alkupäivän erävälejä lyhentäisi...toisaalta finaalien eräväli on melko tiukka.

Joo, samaa katselin. Erävälit on pahasti pielessä. Treeneihin 3 minuutin erävälit, koska autoja ei tarvitse järjestellä vaan kellon voi laittaa laittaa lennosta päälle.

Finaaleihin ihan minimissään 4 minuutin välit, mutta sekin tekee joskus tiukkaa. 5minaa riittää varmuudella.

Kiitoksia neuvoista. Pistetään aikataulut uuteen uskoon hetimiten palkkatöiden jälkeen kolmen jälkeen iltapäivällä.

35
Numerot lisätty, pahoittelen eilisten silmien haritusta.  :shocked:

Jatkoin juoksevalla numeroinnilla jos sama numero ei ole vaatimuksena.

-Jyrki Lehto

36
Nopsaan ja aamutuimaan katsottuna ei muita kahden luokan kuljettajia ollut kuin Rajala joten tein sen mukaan listaa että hän saa ajaa samalla numerolla (samalla korilla...) molemmat luokat:

SC2

1   Simonen Miro
2   Rinne Jussi
3   Toivonen Jari
4   Heikkilä Mikko
5   Mykkänen Sampo
6   Pakkala Kimmo
7   Saarelainen Teemu
8   Nepponen Mikko
9   Teittinen Ilkka
10   Tetri Marko
11   Ljungqvist Johan
12   Ljungqvist Albin
13   Sundberg Janne
14   Rajala Mikael
15   Peräsalo Urmas
16   Rauäng Juuso
17   Heikkilä Joel
18   Heikkilä Juha
19   Kaukovirta Aki
20   Hytönen Teppo
21   Myllylä Toivo
22   Ingman Joakim
23   Ingman Theo
24   Suuripää Tommi
25   Kuuse Oliver
26    Ylinen Mikko


SC4

1   Ylinen Mikko
2   Myllyntaus Martti
3   Maula Mikko
4   Nuotio Juuso
5   Suokas Sami
6   Vilkman Aleksi
7   Maula Janne
8   Pähn Janek
9   
10   Saarelainen Samuli
11   Palonen Olli
12   Erkkilä Vesa
13   Mäkelä Mikko
14   Rajala Mikael
15   Hytönen Teppo
16   Lotila Jon
17   Tuomainen Petri
18   Roine Petri
19   Luodemäki Sami
20   Suontausta Heikki
21   Kuuse Meeme
22    Rinne Jussi

Mikäli joku haluaa ilmoittautumiseen numeron kirjata niin voidaanko tätä listaa käyttää?
Sarjapäälliköt, onko hyvä?

37
Kysyn nyt varmuuden vuoksi jos 9v aloittelia on tervetullut mukaan näihin kisoihin, ajetaanko esim aloittelia luokkaa? Oli kyllä mukana sisäkauden avauskisassa, mutta onko tämä liian kova paikka nuorelle kuskille?

Ja onko jotain ehdotuksia missä voisi halvalla majoittaa?

Kiitos!

Terve!

Mukaan vain, ei erikseen ajeta "aloittelijaluokkaa", mutta eiköhän eräjakoa saada tehtyä siten että maailmanmestarit ja teropetterit ajavat eri erässä.
Majoitustarjous päivitetty kilpailukutsuun, saimme tarjouksen vasta tänään.

38
Kelit näyttävät tällä hetkellä ilmatieteen laitoksen arvausten mukaan suosivan kisoja joten alustava aikataulu:

Harjoituskierros

12:00 - M8e
12:15 - SC2
12:30 - SC4
12:45 - M2

FIN 1

13:00 - M8e
13:15 - SC2
13:30 - SC4
13:45 - M2

FIN 2

14:00 - M8e
14:15 - SC2
14:30 - SC4
14:45 - M2

FIN 3

15:00 - M8e
15:15 - SC2
15:30 - SC4
15:45 - M2

FIN 4

16:00 - M8e
16:15 - SC2
16:30 - SC4
16:45 - M2

jne niin kauan kun intoa, valoa ja ehjää kalustoa riittää, voidaan äänestää kisapäivänä sopiva määrä lähtöjä ja niille sopiva aikataulu.

39
Ilmoittautuneet:

M2-10
Jyrki Lehto
Marko Grönfors

SC2-10
Jyrki Lehto
Jukka Jalonen

SC4-10
Jukka Jalonen
Vesa Erkkilä
Markku Huhtala

M8e
Vesa Erkkilä

M8
Markku Huhtala

40
Ulvilan FK-Kerho kutsuu kaikki sähkökrossin harrastajat paikallisperinteeksi muodostuneeseen Hämärän Rajamailla-ajotapahtumaan.

Melulupa radalla päättyy viikonloppuisin klo 19.00 mutta sähköautojen rattaiden rahina ei ole naapureita häirinnyt. Siispä pidetään näin alkusyksystä koko päivän ajotapahtuma, jossa viimeinen noparin ledien mukaan suunnistava voittaa!

Jengiä radalle saapuu varmasti jo aamupäivällä ja tosiaan ennen klo 19.00 radalla passaa ajaa myös nitrokalustolla, 1/8 mittakaavan tai pienemmällä. Kellon lyödessä seitsemän ajetaan vielä parit taikka kolmet finaalilähdöt luokkien määrästä ja laadusta riippuen.

Tervetulleita ovat siis kaikki seuraavien luokkien autot:

M/S2-10
M/S4-10
M8e

SC2-10
SC4-10


Mitään suurempia katsastuksia ei autoille suoriteta. Pidetään lähinnä turvallisuusseikoista sen verran huolta että akut mielellään ladattaisiin liposäkeissä ja akkujen olisi syytä olla kovakuorisia.

Ilmoittautumiset minulle yv:nä. Ilmoita seuraavat asiat:

-Nimi
-Seura (jos on)
-Luokka
-Ponderinumero (Vuokrapondereita rajallisesti, ilmoita jos moiselle on tarvetta)

Jos jollain Historic-kalustolla tai muuten vähän huonommin "sääntöjenmukaisiin luokkiin sopiva", niin ilmoittaudu silti niin pistetään "oikean nopeeseen" sakkiin sekaan vain!

Tarkoituksena ajaa Reedy Race-formaatilla osanottajamääristä riippuen lähtöjä niin että jokainen starttaa ainakin kerran jokaisesta ruudusta.

Palkintoja emme kilpailussa jaa, mutta iloista autourheiluhenkeä sekä Satakuntalaista välittämistä senkin edestä.

Pyrimme järkkäämään jonkinmoisen buffettipalvelun kisapäiväksi. Kaasugrilli ja vauhtimakkaraa löytyy ainakin.

Kisapäivää ei missään nimessä tulla aloittamaan klo 8.00, katsotaan "kilpailu"aikataulu sitten osallistujien määrän ja tulomatkan mukaan. Ehtii vähän kauempaakin mukaan eikä tarvitse herätä ennen kukkoa.


Tervetuloa!

41
Kilpailukutsut / Vs: Kerhokilpailut Ulvilassa 23.7.
« : 22.07.17 - klo: 09.09 »
AIKATAULU

Vapaat Harjoitukset

SC2-10     9:00
SC4-10     9:10
M2-10       9:20
M8e          9:30

AE

SC2-10    10:00   11:00
SC4-10    10:10   11:10
M2-10      10:20   11:20
M8e         10:30   11:30

Finaalit

SC2-10  12:15   13:15  14:15  15:15
SC4-10  12:25   13:25  14:25  15:25
M2-10    12:35   13:35  14:35  15:35
M8e       12:45   13:45  14:45  15:45

Palkintogaala ja kahveet klo 16:00

42
Kilpailukutsut / Vs: Kerhokilpailut Ulvilassa 23.7.
« : 18.07.17 - klo: 14.43 »
Ilmoittautuneet:

SC2-10

Jukka Jalonen Ulvilan FK
Jyrki Lehto     Ulvilan FK
Mikael Rajala  Ulvilan FK


SC4-10

Jukka Jalonen Ulvilan FK
Vesa Erkkilä      Ulvilan FK
Mikael Rajala    Ulvilan FK

M2-10

Jyrki Lehto    Ulvilan FK
Marko Grönfors  ATAK/UA

M8e

Vesa Erkkilä  Ulvilan FK

43
Kilpailukutsut / Kerhokilpailut Ulvilassa 23.7.
« : 17.07.17 - klo: 07.30 »
Ulvilan FK-Kerho kutsuu kaikki Sähkö-Offroad kuljettajat harjoituskilpailuun

Kilpailupaikka:
Moottoriratatie, Ulvila. Pori-Helsinki (tienro 2) varrella. Seuratkaa FK-radan opasteita.

Aika 23.07.2017

Ilmoittautuminen: yv allekirjoittaneelle taikka s-posti lehto.jyrki ( a ) gmail.com

Ilmottautuminen päättyy: 20.7.2017 klo 23.59

Kierroslaskenta:
 AMB RC4 dekooderi / RCM ohjelmisto, Vuokra transpondereita tarjolla rajoitetusti, ilmoita tarpeesta ilmoittautumisen yhteydessä.
 
Ainoastaan Mylaps / AMB:n valmistamat ponderit toimivat!
Palauttamatta jääneet ponderit laskutetaan täysimääräisenä.

Luokat: SC2-10, SC4-10, M8e (M2-10 ja M4-10 myös tervetulleita, katsotaan kuljettajien määrän mukaan laitetaanko esim samaan erään SC2-luokan kanssa).

Osallistumismaksu: 0€

Aikataulu: Aikataulu pyritään sovittamaan klo 9-18 väliin.


Ajoformaatti:
Yksi harjoituskierros aamulla, noin 5min/erä
 
Alkuerät:
2x5min, paras tulos
Finaalit 3 kertaa a' 5 min (Laskenta, 2/3 ). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin Kivi-paperi-sakset
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.

Harjoittelu: Olisi kai pitänyt jo...

Säännöt:
Autot muistuttavat ko. luokan kalustoa suurimmaksi osaksi, renkaat mustia ja suunnilleen pyöreitä.

Rata:
 Radan maa-aines on savea. Radan pituus on noin 300m ja leveys 4-5m.
Omat tuolit ja pöydät mukaan. Sähköä saamme varikolle, omat jatkojohdot suotavia.

Muuta:
Akkujen lataus aina latauspussissa.
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.
Kilpailun Järjestäjä pidättää oikeuden muuttaa formaattia, luokkia, aikataulua, jne. tarpeen mukaan hyväksi katsomallaan tavalla, muutoksista ilmoitetaan tässä ketjussa ja/ tai ohjaaja kokouksessa.

Rata-alueella mahdollisuus asuntovaunu/automajoittumiseen sekä sauna joka lämmitetään tilauksesta.
Maksu 15€ joka sisältää sähkön ja saunan/WC:n käytön.

Buffetti: On

Tiedustelut: Jyrki Lehto nolnelnol 75 83 678

Tervetuloa!

44
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 15.06.17 - klo: 06.50 »

Hiukan oli haasteita metallivärin kanssa ja koko purkki meni yhteen koriin, mutta kai se on normaalia kulutusta?

Metallivärit eivät yksinään peitä paljoa, itse usein käytän normaalia väriä "taustavärinä" eli ensin metalliväriä sen verran että värin näkee. Tämän jälkeen voi päättää vähän minkä sävyinen lopputuloksesta tulee:

Mustalla taustalla metallivärin sävystä saa tummemman.
Hopealla taustavärillä melko lähellä sitä mitä korkissa on.
Valkoisella vaaleampi sävy.

Itse olen käyttänyt eniten "samaa" väriä taustalla, jolloin lopputuloksessa sävy ei oikeastaan muutu (met. sininen ja tavallinen sininen taustalla).

Tässä video-ohjetta aiheeseen liittyen:
https://www.youtube.com/watch?v=yrVkOuRbusI

Hyvä että esitit kysymyksen, omaan seuraavaan koriin tulee LRP:n metallisävyistä "grafiitinharmaa" ja sininen, taustalle meinasin hopeaa ja/tai sinistä.

Jyrki Lehto

45
Tulokset / Vs: Lopputulokset Maastosarja 2 Vaasa
« : 12.06.17 - klo: 11.43 »
Kiitos järjestäjille hienosti hoidetuista kisoista ja upeasta radasta!
Aikataulussa pysyttiin vaikka se tiivis olikin (SC-cupissa tuo 2min vaihto erien välissä ei toiminut edes huonosti...).

Omasta ajamisesta ei jäänyt paljoa kerrottavaa mutta "keltanokka" otettiin TLR-porukan puolesta tervetulleena vastaan ja muutenkin meininki oli juuri niin hyvää kuin toivoa sopii.

T: Jyrki Lehto
ATAK/UA

46
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 12.06.17 - klo: 06.33 »
Vaasan kisoista kotiuduttu, mitä jäi käteen?

Taka-auraus 4 -> 3,5 astetta ja etucamberlinkin sisäpäästä prikat 3mm -> 2mm.

Auto on todella helppo ajaa, tämmöinen ovikiila/touringautoilija ei vain ole kunnolla sisäistänyt krossin hienouksia (hyppyihin tullaan RIITTÄVÄLLÄ vauhdilla, varmistelu hiljaa ajamalla sotkee rytmin; kiihdytykset lyhyilläkin suorilla riittävän nopeasti mutta kuitenkin spinnaamatta) joten alkuerien jälkeen D-finaalin toisesta ruudusta liikkeelle.

Ekassa finaalissa pattien kohdalla ekalla kierroksella kärkeen ja siellä reilulla etumatkalla... kunnes hypyn alastulossa takaiskaritorni irtosi pohjasta ja matka katkesi siihen.
Toisessa finaalissa ensin aliyrittämistä (yllämainittua liian hiljaa ajamista) ja sen jälkeen yliyrittämistä (pari kaatoa kanttareista) ja paketti oli sekaisin muutenkin, mutta viidentenä maaliin.
Kolmas finaali alkoi kuin ensimmäinen: pattien kohdalla kärkeen. Tällä kertaa en antanut osien irtoilla ja koko finaali johdossa kruisaillen maaliin.

Eli tuo Tomin edellisen kisan setup yllämainituin muutoksin niin ajo maittoi kyllä, kuskilla vain alkukankeutta.

Lisäksi erityismainintana koko TLR-tiimille: Suurkiitos telttapaikasta, setup-vinkeistä ja muutenkin loistavasta ilmapiiristä. En ole aiempiin kisoihin tullessani "joutunut" antamaan autoani kenellekkään ihan vain tsekattavaksi että onko se hehtaarilleen oikein tehty... Muutenkin tiimin tuki oli läpi kisapäivän loistavaa. Kiitos, vielä kerran.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

47
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 29.05.17 - klo: 06.50 »
Tuli ruuvattua tuo Tomin setup omaan 22 3.0 autoon, suurimmat muutokset wanhan mallin tehdassetuppiin oli pitkä VLA, jouset ja iskarin öljyt. Takahubin shimmasin "pitkäksi" eli kaikki shimmit hubin etupuolella, taitaa olla räikein ero tuohon Tomin lappuun, ymmärtäisin että sinulla on hubi edessä, ns. perä lyhyenä.
Ja minulla on autossa tuo Losin uusi ratasdiffi 3k öljyillä. Riittävän notkea omasta mielestä, kun on liian laiska huoltamaan kuuladiffiä...

Toisaalta Ulvilan rata jossa pääsen eniten ajamaan on aina melko pölyinen ja pito ei ole päätähuimaava joten tuo pitkä perä voi siellä olla parempi kuin SM-sarjan radoilla...

Mutta auto muuttui paljon rauhallisemmin kääntyväksi ja ylipäänsä helpommaksi ajaa. Jonkun kerran mutkasta kiihdyttäessä perä saattoi lähteä luistamaan, mutta täyspyörähdyksiä en enää saanut aikaan eli merkittävää parannusta vanhaan setuppiin.

Kuljettajan taustat ovat kiveenhakatun lujasti Onroad-puolella joten krossissa on aina ollut hieman haastetta saada kaasusormi riittävän pehmeäksi kurveista kiihdyttäessä. Nyt tuo ongelma näytti saaneen oivaa lääkettä ja ajaminen oli suorastaan mahtavaa!

Vaasassa nähdään taas yhdet Losit lisää viivalla, toivotaan että myös maaliviivalla.

Jyrki Lehto
ATAK/UA

48
Jees, tuli käytyä tekemässä ensipäristelyt. Hieno rata ja myös neuvoja ja apuja löytyi kiitettävästi newbielle  :smiley:

Kiva kun kävitte ja aina parempi jos viihdyitte niin hyvin että tulette takaisin kun uusi saranatappi "löytyy"...



Noniin!
Kävipäs nyt niin ihme juttu että myin autoni tilaisuuden tullen  :huh:

Nyt sitte kauhee aivoriihi menossa että mitä tilalle?
Olisko 1/8 buggy
Vai olisko se SC auto vihdoin ajan kohtanen...

Hyviä ideoita otetaa vastaan  :laugh:

En mää hyvis ideoist tiiä mut tällä hetkellä taitaa eniten olla SC-autoja. Pari jämerämpää nelivetoista ja jokusia takavetoja. Toisaalta on muutama "patterikasi" eli sähkökäyttöinen 1/8-buggy myös, eilen näkyi yllämainittu nitroautokin päristelemässä mutta niitä on kyllä jo vähemmän...

Ulvilan pitkät hypyt ovat hieman myrkkyä SC-autoille kun kori ottaa tuulenpuuskat vastaan ja hypyt saa usein menemään pieleen tuon takia. Buggyt ovat tässä kohtaa hieman helpompia (siksi minä ajan niillä...) mutta SC-auton pidempi akseliväli ja leveämpi raideleveys kyllä auttaa pitämään autoa pystyssä jos rata pääsee röykkyiseksi.
1/10 buggyjä ei ole radalla juuri näkynyt minun lisäkseni, Masilla on 1/10-nelivetobuggy mutta taitaa ajaa sitä vain sisällä ja ulkona ajaa 1/8-buggyä...

Summa Summarum: Joko SC-auto taikka 1/8-buggy ovat yleisimmät, mutta myös 1/10-buggyillä pääsee rataa ympäri niin että on hauskaa.

-Jyrki

49
Menen tänään radalle, suunnilleen kolmen jälkeen ainakin hieman ruuvaamaan pirssejä, katsotaan kerkeekö oikeen ajamaan asti.

Jyrki

50
No sitte pitää vaan kaivaa se jäsenkuponki jostain, eiköhän Kipi semmoisia löydä. Saatan löytää minäkin...
Koitan ilmoittaa tänne menenkö tänään taikka huomenna radalle...

Jyrki

51
Nöyrä pyyntö, saisiko koko kisaa mitenkään upattua myrcm tuloksiin?

olisi kiva katella tarkemmin tuloksia.

Kyllä tuo onnistuu, jahka seuraavaksi päästään ajanotto-pc:n ääreen ja löydetään vähän verkkoyhteyttä.
Tänään en uskalla luvata, mutta maybe tomorrow.

Jyrki

52
Terve!

Jos meinaa enemmänkin käydä ajamassa niin halvemmaksi tulee kerhon jäsenyys (40€) huomattavasti halvemmaksi kuin ratamaksujen maksaminen (muistaakseni 10€ kerta).

Meinasin itse mennä joko huomenna taikka viimeistään viikonloppuna ajamaan säiden salliessa.
Tule rohkeasti katsomaan ja kokeilemaan ajamista. Voidaan vaikka eka yritys tarjota "firman piikkiin".

-Jyrki Lehto
Ulvilan FK-kerho

53

Toinen asia on päivän läpiviennissä pitää kuskeja tietoisena aikataulusta. Jos printtiversio ei pidä paikkaansa, on hyvä kuulutella seuraavan kierroksen alkamisesta useampaan otteeseen esim 15, 10 ja 5 min. Nyt joillakin meinasi tulla vähän ohjelmaa kun yllättäen kuulutettiin että erä starttaa kahden minuutin kuluttua.


Ja seuraavaksi lainaus AKK:n sääntökirjasta...

3.6.4. AJAMINEN KILPAILUSSA
Erän alku ilmoitetaan ajajille:
• kolme (sähköluokissa 2) minuuttia ennen lähtöä taululla
tai kuulutuksella. Tällöin saa radiolähettimen noutaa
säilöstä ja viedä auton radalle lämmittelyä varten.

Myönnän että tiedotus olisi voinut olla parempaa, mutta kuitenkin eräjärjestys ei muuttunut mihinkään päivän aikana eli omaa erää edeltäväkin kuulutettiin 2 min ennen heidän lähtöään. Tästä kuulutuksesta jos pystyi ottamaan kopin sai jo tietää omasta erästään 7 min ennen erän alkua. Tämän takia ei juolahtanut mieleen kuuluttaa eriä 2-3 erää etukäteen vaan eräjärjestyksen ollessa selvä oletin että siitä jokainen pystyy arvioimaan että jos mun erä on tämän erän jälkeen niin sitten pitäisi olla pian valmis.

Re-seedistä olen samaa mieltä Jussin kanssa, paras kierrosaika taikka 3 kierrosta olisi ollut parempi.
Toki tähänkin olisi voitu puuttua jos suut olisivat auenneet kisakutsun julkaisun jälkeen, en miettinyt koko re-seediä kun ei ole omissa kisaluokissa (onroad) moista riesaa ole ollut aikaisemmin. Lisäksi kisaa edeltävät viikot olivat siviilielämässä hektisiä, joten jäi suurin osa kisapalavereista käymättä...

Mutta lupaan ottaa tästä opikseni ja ensi kerralla koitan palvella paremmin.

Jyrki Lehto

54
Kiitos järjestävän tahon puolesta kilpailijoille ja tuloslaskennan puolesta pahoittelut aikataulun venymiselle alkuperäisestä. Harjoitusten jälkeinen eräjaon "korjaus" oli ehkä tarpeeton ja vei turhaan aikaa, nopeat kaverit menestyivät myös hitaissa erissä kun radalla kerran oli tilaa temmeltää. Tästä otamme opiksi.

Toisaalta tauot ajanoton sähellyksissä voidaan ottaa perinteen mukaisina sadetaukoina Ulvilassa ;)

Vielä täälläkin suuret kiitokset Sami Suokkaalle ajanoton pelastamisesta ja paremman perustuntuman opettamisesta tuohon MyRCM:ään!


Kovasti parjaamani YT-rengassääntö on nyt kisat päättyneenä ja pölyn laskeuduttua sittenkin ehkä hyvä juttu... Renkaat ei kuluneet kisapäivän aikana yhtään ja säästöä renkaan kalleudesta huolimatta tulee,,, laskin et koko kesän ajaa kahdella sarjalla..(nelkkua siis) Lisäks helpottaahan se säätötuskaa kun on yks kohde vähemmän. Vielä kun saadaan rillukoita suomeen niin eiköhän se siitä.


Tähän haluan sen verran lisätä että Ulvilan rata on mielestäni yksi Suomen rengasystävällisimmistä radoista joten tämä ei ole ihan absoluuttinen totuus. Kovapitoisemmat saviradat (Jyrkkälä, siellä kun on ollut sitä "nurmikkoakin"...) kuluttavat rengasta merkittävästi enemmän kuin Ulvilan ulkomutkaan karkaava "Yyterin Hiekka".

Sarjan muuhun kehittämiseen annan omia ajatuksiani siihen sopivampaan säikeeseen...

T: Jyrki Lehto
Ulvilan FK-kerho

55
Yleinen keskustelu / Vs: Ulvilan rc sisärata
« : 15.03.17 - klo: 03.51 »
Moro!

Katsotaan kesällä, miten porukalla on aikaa ja intoa. Voin lähteä omien aikataulujen puitteissa kerhokisa-sähläriksi. Tuossa säännöllisessä järjestämisessä on vaan nimenomaan se murhe ettei aina saada tarpeeksi porukkaa ajanottoon, tuomariksi ja nostajiksi jne. Jos tontilla on 4 ukkoa niin yksi pyörittää ajanottoa ja tuomaroi, yksi nostaa ja kaksi ajaa...

Tähän asti tuo porukan määrä on ollut rajoittava tekijä tähän hommaan. Tosiaan voin itse lähteä puuhailemaan ensi kesänä "savisarjaa" Ulvilan porukalle jos vaan päästään yksimielisyyteen, esimerkiksi yhtenä tai kahtena lauantaina kuussa kilpailut kesä-syyskuussa?
Toukokuussa loppuu lauantait kun on SC Summercup ja seuraavalla viikolla alkaa myös Maastosarja johon olen itse menossa...

-Jyrki Lehto

56
Moro,

Jos rata on pölyinen niin varmasti onkin liukas. Nopea luutuaminen auttaa jo paljon. Todistettu juttu, kävin viime lomalla pari kertaa ajamassa ja luutuamisen jälkeen oli hyvä pito, viikon pölyyntymisen jälkeen oli jo puskevampaa.

Toinen juttu on tietysti renkaiden kuluminen, mutta mitä olen ymmärtänyt niin että niillä voi ajaa hyvin sliksiksi asti.

Jyrki

57
Team Associated / Vs: Asso B6 ja B6D
« : 30.04.16 - klo: 05.07 »
Äkkiseltään B5M FatoryLite ei eroa kovin paljoa tuosta "Kurakutosesta": Suorat tukivarret, pysty-3-ratasboksi, kuuladiffi eikä kummassakaan ole Kashima-iskareita.

Eli varmaan Suomen ulkoradoille (pääosin savea) lienee vielä harrastajalle se ja sama ajaako vanhalla mallilla.
Geometriamuutoksista ei juuri puhuta joten kuraversion ja vanhan Factory-mallin erot jäänevät minimiin...

Toki markkinamielessä hyvä veto lanseerata mattomalli uudella numerolla, vitosesta oli kuitenkin jo Team, FactoryLite ja Champion-mallit. Tuohon jos olisi vielä sekoittanut mattomallin sekaan niin olisi voinut olla uudelle harrastajalle liian vaikea paikka valita... Kuitenkin materiaalihallinnollisesti vähempi ompi parempi.

-Jykä

58
HPI / Vs: HPI Baja Q32
« : 29.04.16 - klo: 04.41 »
Itse hommasin näitä pari Porin Puuvillan HobbyMax-liikkeestä ihan vain huvin ja urheilun vuoksi.

Ohjaus saattaisi olla kyllä ihan servolla, mutta ohjausrattaan hammastus on niin harva, että liikkeet jäävät sen takia kovin pykälämäiseksi.

Kyllä näillä olohuoneen matolla pääs ihan kivaa rallia.

59
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 23.03.16 - klo: 08.04 »
Ulkoradoilla 10,5t-8,5t taitaa olla hyvä haarukka mistä lähteä etsimään itselle sopivaa kulkua. Sisäradoilla varmaan piisaa joku 13,5t konekin.

Mutta esimerkiksi Ulvilan 1/8-autoille suunnatulla ulkoradalla alkuperäisellä 22-buggyllä ajoin parhaat kierrokset 8,5t koneella, sillä pääsi isommistakin hypyistä yli.

Jyrki Lehto

60
Pointti taitaa pyöriä sanojen "tätä tarkoitusta varten valmistettuun" ympärillä, 2wd valmistettu 2wd-luokkaan ja 4wd sitten 4wd-luokkaan.

Tosiaan, erittäin tulkinnanvarainen sääntö ja joku V-mäinen kilpailunjohtaja voisi halutessaan liputtaa 4wd-koversiot pois 2wd-lähdöstä koska kyseistä runkoa ei ole valmistettu SC2-sarjaan.

Löytyykö noin V-mäisiä kilpailunjohtajia? Olis taas foorumeilla tohinaa :D

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 9