Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JyrkiL

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 9
61
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

Tuo bunkkerin kisa kun lähestyy niin mitenkäs on rajataanko ettei 4wd autolla saa ajaa takaveto luokassa ottamalla etu kardaani pois? Se kai on ihan lyömätön auto tuolle alustalle?

Krossissa nämä 2wd-konversioidut 4wd-autot kiellettiin joskus 90-luvulla (?) juurikin tästä syystä.
Tämän takia krossipuolella on tehty erikseen takavetoisia keski- ja "etu"moottorisia, nuo etumoottoriset siis käytännössä vastaavalla runkoratkaisulla kuin nelivetokrossarit. Esimerkiksi TeamC TC02C Evo vs. Team C TM2 V2

Kisat oli ja meni joten ei näitä vissiin vielä ehditty kieltää...  :wink:
En sano että pitäisi kieltää, mutta näin tilanne oli joskus kaukaisessa menneisyydessä että 4wd-rungot kiellettiin 2wd-luokassa.

-Jykä

62
Tulokset / Vs: SC Winter Cup #4 5.3.2016 Ulvila Tulokset
« : 07.03.16 - klo: 11.14 »
En ollut edes lähellä kisapaikkaa (Indonesiassa tällä haavaa), mutta tuolta nousi tuo kärkiauton stoppari silmiin. Tuomariltakin sain asiaan liittyen sähköpostia, lähisukua kun on...

Jos ajetaan perään, niin stoppari siitä tulee. On sitten niin että kolaa kierroksella ohitettavan tai ohittajan. Kierroksella ohitus vaatii malttia myös ohittajalta, ei voi olettaa että 'kaikki tietää mut ku oon superstara ja ohitan kaikki', sakissa voi olla kokemushaitaria laidasta laitaan ja tällä saadaan epävarmoja tilanteita syntymään.

En sano, että tässä tapauksessa olisi ollut kyse nokkavuudesta, mutta tosiaan jos tilassa ei ollut kuulutuksia/ne eivät muuten toimineet, niin vaikeaahan se tiedottaminenkin on. Ja siten kierroksella ohitukset vaativat paljon pelisilmää. Useasti tuo kierroksella ohittaja on kuitenkin se kokeneempi kaveri, joten hänenkin on hyvä muistaa vastuunsa siistin ohituksen aikaansaamiseksi.

Stopparin pituus "määräytyi" siitä, että autoa ei pysäytetty Stop/Go-paikalle ja tuomari oletti auton rikkoutuneen kun pysäytti vain johonkin satunnaiseen paikkaan ja siten ei arvannut antaa Go-käskyä.

Kiva kuulla että kotikerho sai hyvät kisat pidettyä. Koitetaan joskus pitää kisat sillai että pääsis itsekin mukaan (Viime kesänä Singaporessa, nyt menee reilu vuosi täällä Indonesiassa...)

-Jyrki Lehto

63
Kilpailukutsut / Vs: 12TrackTour II Eurajoki
« : 29.01.16 - klo: 10.07 »
Kansallisiin luokkiin ilmoittautumislinkki vanhentunut, joten niihin ilmoittautumiset 1.2. klo 18.00 mennessä sähköpostilla: lehto.arto (a) outlook.com


Jyrki Lehto
ATAK/UA

64
Mors,

Varmaan kaupan aukiolojen puitteissa passaa myös tulla sisäänajamaan 'savirenkaita' (kirjaimellisesti) ?

Viimeksi olivat melko liukkaat, mutta toisaalta matto-osuuksilla ei kaatanut vahingossakaan. Sanoisin, että viime kesänä Savibaanalla oli melkolailla yhtä liukas kuin nyt kovemman seoksen renkaalla...

Tai sitten aika on kullannut muistot ja savella oli vielä liukkaampaa !

-Jykä

65
Team Losi / Vs: Team Losi 22-4
« : 18.01.16 - klo: 15.50 »
Moro,

Joo, ja sehän noissa krossipeleissä, silloin Vanhan Testamentin aikaan kun kuuladiffit niissä oli, nyrkkisääntönä pidettiin että diffit eivät luista vaan slipperi luistaa. Tällöin diffihuolto eliminoitiin siihen muutamaan hassuun kertaan kauden aikana. Itse olin sen verran laiska, että talven aikana huolsin auton kunnolla ja ajoin sitten miltei koko kesän samoilla diffeillä, ellei jotain särkynyt. Toki ajoin silloin BJ4:llä ja siinäkin tuo diffiremppa vaati puolen auton purkamista...

Jyrki Lehto

66
Suomesta en ole hetkeen löytänyt, mutta pari Brittilinkkiä:

http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/205555/

http://www.zen-racing.co.uk/catalog/product_info.php/spider-grip-blue-strong-125ml-p-479

http://www.zen-racing.co.uk/catalog/product_info.php/sxt-traction-compound-p-491

Nämä siis SXT 3.0 ja Spider Grip Blue-pitoaineiden osalta, jotka olen itse todennut toimiviksi. H-Speed sai turhan tahmaavan tuomion Jukan testeissä (Korian kisassa). Briteistä kun tilaa niin vielä kerkee Eurajoen kisoihin ja tulleista ei tarvitse murehtia.

Jyrki Lehto

67
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 14.12.15 - klo: 09.33 »
Jep, noi on kyllä hyvät pointit siihen, että auton saa "perustoimivaksi" ja kun kiila on sellainen niin hyvääkin tulosta pystyy tekemään.

Itselle jäi pieneksi mysteeriksi tuo "kolmannen pidotuksen" setuppi. Toki ajoin Magenta (32Sh) renkailla GT-luokassa ja ne tuntuivat pehmenevän liiaksi iltaa kohden ja auto joko kaatoi tai perä "skippasi" nopeammissa mutkissa. Nämä siitä huolimatta että pidotusaika oli enää kolmasosa alkuperäisestä ja eturenkaille en laittanut kuin puolen sentin raidan pitoainetta...

Tähän varmaankin lääkkeeksi jäykempää sivutuubiöljyä taikka jäykemmät sivujouset, mutta jäi siinä tohinassa sitten vaihtamatta.

Jatkoa ajatellen 35Sh tai jopa 40Sh edessä olisi varmasti parempi ratkaisu GT-luokassa, ainakin nykyisellä rengassäännöllä.

Kenties ensi kaudeksi 3+3 rengasta koko päiväksi? Vain kolmanteen finaaliin tulisi kolmas pidotus yksille renkaille ja nekin olisivat saaneet olla pari eräkierrosta "freesiintymässä". Nämä siis sillä oletuksella että vapaat harjoitukset ajaa eri renkailla kuin itse kisan. Yksi rengaskierros ei kuitenkaan ole kuin sen ~20€ ja A-finaaliin pyrkivät ovat siihen varautuneet varmaankin jo nykyiselläkin säännöllä (poislukien allekirjoittanut, finaaleihin piti kerätä harjoitusrenkaista yks setti).


68
Ylistyksiin ja kiitoksiin on helppo tulla mukaan myös täältä Lounais-Suomesta, KyPak hoitaa asiat aina 'ammattilaisten ottein'. Äänentoiston ainoat häiriöt oli ajajakokouksessa joten saatiin nuo haukutkin sitten alta pois... ;)

Kilvanajo GT12-luokassa oli tosiaan näytöstyyliin Eetun dominointia, Luodon Antti veti myös hyvin pesäeroa meihin 'tavallisiin kuolevaisiin'. Sain itse nelospaikalta haastettua Häkämiehen Jukkaa, toisessa finaalissa taisi sijat 2-4 vaihtua 10 kertaa lähdön aikana. Viimeinen lipsahdus sattui kuitenkin minulle ja sen turvin Jukka lujitti asemansa podiumilla. Koko päivän ajan Jukka ajoi kyllä muutamia sekunteja kovempia erätuloksia, joten ansaittu Jukan podiumrappunen kyllä oli.

Kiitokset myös Vesalle sarjan elvyttämisestä! Eilen kisan jälkeen ainakin Eurajoella nähtiin jo kiinnostuksen kukkasten nuppuja: oma auto teki kauppansa ja yksi uusi kuski sai omat kiilansa naftaleenista ajokuntoon.

Tervetuloa helmikuussa Eurajoelle!

Jyrki Lehto

69
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 03.12.15 - klo: 06.25 »
Sähköjen puolesta, varmasti. Samalla "voimakombolla" liikkuu oma HB ja kulkua riittämiin. Vähän ehkä liikaakin siihen nähden millaisiin pitoihin kotiradalla (Ulvila) päästään...

-Jyrki Lehto

70
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 11.11.15 - klo: 13.54 »
GT-korit ovat nimenomaan autuaan aliohjaavia, joten tuo "tasakokoisuus" ei tuota minkäänmoisia ongelmia, ainakaan täällä Länsirannikolla...

Ja tosiaan kun eturenkaat kuluvat nopeammin kuin takarenkaat, niin renkaat loppuvat about samaan aikaan.

Ja kun mutkissa ei vauhtia ole niin kuin virikiilassa, niin sivuttaiset voimat eivät revi foamia vanteelta niin kovin kuin virissä, senkin puolesta rengas kestää isomman halkaisijan.

Kuusankoskella tuo sitten nähdään että kuinka hukassa näiden pirssien oikeasta ajamisesta täällä ollaan...

Jyrki Lehto

71
Loistava profiili! Tollasta vois olla aika muikea päästellä...

Ja joo, toi "Pöytänurkka" heittää autot väärään paikkaan, mutta vain väärin ajettaessa. Ja toisaalta U-käännökseen harvemmin lasetellaan ihan täysillä, joten nopeus tossa kohtaa oikein/kohtuullisesti ajaessa on niin pieni ettei pitäis lentää kyllä pääsuoralle...

Kannatetaan, isosti!

-Jykä

72
. . . Ja kun radan pito kasvoi siten, että auto kääntyy, niin nuo yllämainitut muutokset otin takaisin.

Asson sininen sivujousi, pitkä ylätukivarsi ja tällä kertaa hiilikuitutuki ehjänä.

Renkaat vaihtunut magenta-magenta seokseen ja kyllä tässä stock-luokassa kovempi takarengas pysyy "samanlaisempana" koko erän kuin pehmeä pinkki. Tasaisimmat erät olen ajanut Vesan varastoista löytyneillä silver- ja gold-seoksen renkailla, "for high traction" mainitsee valmistaja. Eli ovat tavallisia renkaita kovempaa seosta.

Mutta todella makea luokka tuo GT12 on, todella tasaisia kahinoita odotettavissa. Saatiin kerholla jo kymmenysten erolla laskettuja erätuloksia...

Jyrki Lehto

73
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 10.11.15 - klo: 11.12 »
Ainakin Future-RC tarjoaa renkaiden sorvauksen haluttuun kokoon huimaan euron hintaan/rengaspari.
Nopealla matikalla pitää 469 paria sorvata itse, niin saman kaupan sorvin hinta on tienattu...

Toki jos kerholle sorvin hommaa niin kynnys aloittaa mattoautoilu madaltuu kun saadaan renkaista heti toimivat.

Itse olen ajanut nyt tuota GT12-luokkaa niin mahtaisiko renkaat kulua n. 1mm/10 akullista ? Ainakin hyvin lähellä moista kulutuslukemaa ollaan päästy Eurajoella. Virikoneella takarenkaiden kuluminen on hivenen nopeampaa, isolla teholla jokin saattaa takarenkaita jopa kuormittaa...

MobGumsin renkaat on tullu tosi hyvän kokoisina suoraan kaupasta (42,5mm etu - 43,5mm taka), mutta kaikkia muita on tähän asti saanut sorvata tuohon kokoon. Viimeisimmät renkaat itse sorvasin molemmat tuohon 43,5mm kooon, eteen sekä taakse. Lähinnä sen takia kun GT-luokassa eturenkaat tuntuvat kuluvan nopeammin, treenatessa noilla kuitenkin pystyy vallan hyvin ajamaan.

Jyrki Lehto

74
Noniin, herätellääs aihetta nyt kun pari ajokertaa on päästelty tällä kaudella.

Eli GT12 luokka tekee esiinmarssiaan ja vaikken sarjaan ehdi kisailemaan niin koitan toimia kirittäjänä Länsirannikon kisakuskeille...

Oma CR V nostettiin naftaleenista vuoden ajotauon jälkeen. Huolellinen putsaus, diffin huolto (levyjen hionta, rattaan vaihto, kuulien putsaus), tuubien ja iskarien öljyjen vaihto. Keulassa kaikki liikkui herkästi joten ei muuta kuin ajoon...

Alkuun ajoin suoraan Ripperin tehdassetupilla, mutta nopeimmat läpit on nyt ajettu seuraavilla muutoksilla:

Asson Kultainen sivujousi
Lyhyet ylätukivarret, keulan hiilikuitutuki katkaistu

Renkaina yli(kaksi)vuotiset MobGumsit, edessä magenta (sh32) ja takana pink (sh30), edessä 42mm ja takana 44mm. Pitoaineena SXT, taakse koko leveydeltä ja eteen 1/3.

Sivujouset vaihdoin kun pohja suttaantui ja kori raapi aika paljon rataan kiinni, keula nousi nopeimmissa kaarteissa todella paljon. Lyhyet ylätukivarret auttoivat mutkaan sisäänkääntymisessä todella paljon, tuo Protoformin PFM-12 kori kun oli tavattoman rauhallinen kääntymään. Toki siihen osasyyllinen voi olla nuo "ikäloput" renkaat. Nyt nekin ovat taas pehmenneet hyvin toimiviksi kun olen kahta settiä kierrättänyt joten yhdelle rengaskierrokselle tulee lähtöjä 3 tai 4 ajopäivän aikana ja siten pitoainetta niihin imeytyy kohtalaisesti.

Todella pienillä muutoksilla virikiilasta nopea etenijä tuohon GT-luokkaankin kuoriutuu, harmittaa melkoisesti ettei näillä näkymin sarjaa pääse kiertämään. 2017-kaudella sitten!

Jyrki Lehto
ATAK/UA

75
Noniin, päivä on ajettu ja mitä tästä sitten jäi käteen...

Iltakuuteen asti saimme ajaa kuivaa/pintakosteaa rataa pitkin, käytännössä yhdet vapaat harjoitukset, yksi alkuerä ja neljä finaalilähtöä. Sitten taivaat aukesivat ja radalle jäi pikku lammikoita venekisoja varten...

Tuuppicorreja viivalle löytyi allekirjoittaneelta sekä Jukka "Tuumaruuvi" Jaloselta, eli meillä meni kerhokisailuksi. Ja tasaväkistä kilvanajoa olikin. Mulle jäi finaalivoitot 3/4 mutta Jukalle Best lap 49,4 sek (oma jäi 49,7 sek) joten kaadoissa ne erot tehtiin, ei ajamalla.

Kasiautoja oli sitten radalla pari truggyä ja SC4-10-sarjan dominoinut Jani Ravantti muunsi CorriCupCunincaasta M8e-auton ja päivän mittaan muutti säädöt asvaltilta Ulvilaan. Ja varmaan osan matkaa takaisinkin.
Janin auto oli ainut, jossa oli ponderi joten ajanottotietokoneelta katsottuna ylivoimainen voitto. Ja kyllä voidaan sanoa ettei paikalliset sankarit oikein kyenneet haastamaan...

Kivaa oli, kattellaa ens vuanna lissää!

Jyrki Lehto
Ulvilan FK-kerho

76
EIpä liian montaa ilmoittautunutta ole, muutama epävirallinen ilmoittautuminen näiden lisäksi kyllä on.
Mutta lyödään joitain faktoja lukkoon...

Ajetaan nyt 1/8 ja 1/10 luokat erillään, kuitenkin vauhtieroja noissa on niin paljon että tulee ehkä turhaksi tapahtumia. Ja aikaa kuitenkin on.

Josko aikatauluna pidettäisiin seuraavaa:

Klo 12.00-12.55 'ilmoittautuminen' (Katsotaan ponderinumerot ajanottosoftan syövereihin kuntoon).

Klo 13.00   1/8 alkuerä
Klo 13.15   1/10 alkuerä

Klo 14.00 1/8 Fin 1
Klo 14.15 1/10 Fin 1

Ruokailu tässä välissä?

Klo 15.00 1/8 Fin 2
Klo 15.15 1/10 Fin 2

Klo 16.00 1/8 Fin 3
Klo 16.15 1/10 Fin 3

Klo 17.00 1/8 Fin 4
Klo 17.15 1/10 Fin 4

Klo 18.00 1/8 Fin 5
Klo 18.15 1/10 Fin 5

Klo 19.00 1/8 Fin 6
Klo 19.15 1/10 Fin 6


Tämä on vain aikatauluehdotus, voidaan hioa suuntaan jos toiseen sitten tapahtuman aikana. Mutta jos puoliltapäivin olis kaikki tontilla niin se olis hyvä. Toinen luokka nostaa toisen, plus mitä apumiehiä radalle saadaan houkuteltua.

Lopputuloksiin voidaan laskea ihan niin monta lähtöä kuin halutaan, päätetään ohjaajakokouksessa kun viisaampia on tontilla. Päätavoite on pitää hauskaa harrastuksen parissa.

Tervetuloa vielä ihan jokainen!

Jyrki Lehto
Ulvilan FK-kerho

77
Ja toisaalta ainakin tuossa HB:n nelkussa korissa on sivuponttoonien päälliset tarkoituksella leveemmät kuin pohja, saadaan enemmän ilmapinta-alaa niin hypyissä sukeltaa nopeammin kun tuo jarrulla nokka alhaalla...

Joten jostain Tjugotvån korista vois kuumailmapuhaltamalla saada vastaavaa aikaiseksi. Toki jos homman pointtina on saada koko paketista kapea, niin eikös puolen litran limupullon puolikas olis melkee oikeen levyinen? ;)

Tuosta "extrakapee,supernopee"-projektista pitää kyllä sitten saada kuvamateriaalia!

78
Ilmoitus tännekin:

5.9. Ajetaan perinteikkäät hämärän rajamaa-ajot. Aloitetaan puoliltapäivin ja ajellaan kunnes ei enää mitään näe.

79
Ulvilan FK-Kerho kutsuu kaikki sähkökrossin harrastajat paikallisperinteeksi muodostuneeseen Hämärän Rajamailla-ajotapahtumaan.

Melulupa radalla päättyy viikonloppuisin klo 19.00 mutta sähköautojen rattaiden rahina ei ole naapureita häirinnyt. Siispä pidetään näin alkusyksystä koko päivän ajotapahtuma, jossa viimeinen noparin ledien mukaan suunnistava voittaa!

Jengiä radalle saapuu varmasti jo aamupäivällä ja tosiaan ennen klo 19.00 radalla passaa ajaa myös nitrokalustolla, 1/8 mittakaavan tai pienemmällä. Kellon lyödessä seitsemän ajetaan vielä parit taikka kolmet finaalilähdöt luokkien määrästä ja laadusta riippuen.

Tervetulleita ovat siis kaikki seuraavien luokkien autot:

M/S2-10
M/S4-10
M8e

SC2-10
SC4-10

Alustavasti paikallisten kaluston mukaan ollaan ajateltu ajattaa M8e autot omassa erässään ja SC2/4-autot sekaisin omassaan. Toki jos yleisöryntäys räjähtää käsiin niin pitää funtsia uudelleen.


Mutta mitään suurempia katsastuksia ei autoille suoriteta. Pidetään lähinnä turvallisuusseikoista sen verran huolta että akut mielellään ladattaisiin liposäkeissä ja akkujen olisi syytä olla kovakuorisia.

Ilmoittautumiset minulle yv:nä. Ilmoita seuraavat asiat:

-Nimi
-Seura (jos on)
-Luokka
-Ponderinumero (Vuokrapondereita rajallisesti, ilmoita jos moiselle on tarvetta)

Jos jollain Historic-kalustolla tai muuten vähän huonommin "sääntöjenmukaisiin luokkiin sopiva", niin ilmoittaudu silti niin pistetään "oikean nopeeseen" sakkiin sekaan vain!

Tarkoituksena ajaa yksi alkuerä ja niin monta finaalia kuin vain suinkin ehtii näkemisen rajoissa.

Palkintoja emme kilpailussa jaa, mutta iloista autourheiluhenkeä sekä Satakuntalaista välittämistä senkin edestä.

Pyrimme järkkäämään jonkinmoisen buffettipalvelun kisapäiväksi. Kaasugrilli ja vauhtimakkaraa löytyy ainakin.

Kisapäivää ei missään nimessä tulla aloittamaan klo 8.00, katsotaan "kilpailu"aikataulu sitten osallistujien määrän ja tulomatkan mukaan. Ehtii vähän kauempaakin mukaan eikä tarvitse herätä ennen kukkoa.


Tervetuloa!



Ilmoittautuneet:

M8e
Markku Huhtala/Ulvilan FK-Kerho
Jani Ravantti/PKSRCA
Markku Honkanen/PKSRCA
Marko Tammi/Turun Urheiluautoilijat

M2-10
-

M4-10
-

SC2-10
Jyrki Lehto/Ulvilan FK-Kerho
Jukka Jalonen/Ulvilan FK-Kerho
Mika Lehtiö/Turun Urheiluautoilijat


SC4-10
-



80
Rata rimmeröity ja kuivassa ajokunnossa. Hikee vaa pukkaa...

81
Moro,

Juu eilen koitin pääsuoralta suurimmat vetet ottaa ja pari pienempää sai lastalla leviäksi. Sitten pitikin alkaa juonimaan sunnuntain Karting-riehaa ja homma jäi vähän vaiheeseen.

Hyvä että paikalle on ehditty, tulen itsekin iltasella.

82
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup III Ulvila 11.7.2015
« : 06.07.15 - klo: 15.33 »
Singaporesta asti pitääkin vastailla kun joku tuli YV:llä kyselemään, pistetään kisataktiikat uusiksi ja kerrotaankin kaikille...

Radalla toimivista renkaista...

Minulla ei ole corripuolen kokemusta juuri lainkaan, mutta buggyllä olen ajanut parhaat kierrokset M4-seoksella HoleShoteilla. Radan pintaan ei "Blue Groovea" juuri synny, pinta menee ennemmin rikki. Toki viime aikojen suolausten yms taikatemppujen vaikutuksesta minulla ei ole tietoa kun en juhannuksen jälkeen ole ollut tontilla työmatkan osuessa huonoon saumaan.

Eli Supersoft-seos ja nappularengas niin pitäis hehtaarilleen osua.

Jykä-poika Singaporesta

83
"Ajanottopäällikkö" täällä raportoi Singaporen ytimestä...
En nyt ole kuukauteen virittelemässä kompuutteria tontille (työmatkasyistä johtuen), mutta jos FK-porukkaa on tontilla, niin kahvio saadaan auki -> tietokone ja muut roippeet on siellä -> FK-porukan luvalla voitte vehkeet laittaa tulille.

Rakettitiedettähän se homma ei oo, kenenkään on turha sanoa että "mää saan sen vaa jumii".

Jykä

84
Kilpailukutsut / SC Summer Cup III Ulvila 11.7.2015
« : 18.06.15 - klo: 07.56 »
Ulvilan FK-kerho  kutsuu kaikki kurakaaharit SC Summer Cup osakilpailuun 11.7.2015 Ulvilaan !

Kilpailupaikka:
Ulvilan RC-rata
Moottoriratatie, Ulvila. Pori-Helsinki (tienro 2) varrella. Seuratkaa FK-radan opasteita.

Luokat:
SC2-10 - Short Course 2wd
SC4-10 - Short Course 4wd

Rata:
 
Radan maa-aines on savea. Radan pituus on noin 300m ja leveys 4-5m.
Ratavarikolle ei tulla kisojen ajaksi leiriytymään, omat tuolit ja pöydät mukaan. Sähköä saamme varikolle, omat jatkojohdot suotavia.


Ilmoittautuminen:
Ilmoittautumiset sähköpostilla kilpailunjohtajalle peltsi(a)webinfo.fi keskiviikko 8.7. klo 24.00 mennessä.
Ilmoita:
-Nimi
-Seura (jos on)
-Luokka
-SC-sarjanumero
-Ponderinumero


Ajanotto:
AMB rc4, vuokratranspondereita tarjolla rajoitetusti, vuokra 5€

Ainoastaan AMB:n valmistamat ponderit toimivat!

Osallistumismaksu:
20€/luokka . Maksetaan mieluiten etukäteen tilille ja kuitti mukaan.

IBAN tilinumero: FI23 5700 2020 0366 85
BIC/SWIFT  OKOYFIHH
Saaja: Ulvilan FK-kerho
Viesti: Nimi, SC Summer Cup  2015 Ulvila kilpailuosallistuminen

Maksu perinteisesti käteisellä ilmoittautumisen yhteydessä käy myös.

Ajoformaatti:

Harjoitukset 1-2 kertaa
Alkuerät 2 kertaa 7 min. Laskentatapa: Paras kahden kierroksen tulos. Poikkeuksellinen laskentatapa ajanottosoftan rajoitteista johtuen.
Finaalit 4-5 kertaa riippuen aikatauista (Laskenta, 2/4 tai 3/5). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten punnerretaan.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.



Aikataulu:
Ilmoitetaan tarkempi aikataulu ilmoittautumisen päättymisen jälkeen. Pyritään suunnittelemaan kisapäivä 08-20 haarukkaan.

Säännöt:
SC-luokissa SC Summer Cup 2015 sarjasäännöt

Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

Harjoittelu radalla:
Rata avoinna harjoittelulle pe 10.7.2015 (kelivarauksella). Muista ilmoittaa ilmoittautumislomakkeella jos tulet perjantaina treenaamaan.

Lauantaina SC-kisan ajan kartingrata on suljettuna!

Kilpailuorganisaatio:

Lauantai:
Kilpailun johtaja: Kimmo Peltoniemi, Ulvilan FK-kerho
Tuloslaskenta: Väinö Peltonen, Ulvilan FK-Kerho
Ilmoittautuminen / katsastus: Marko Grönfors, ATAK/UA
Ratamestari: Kimmo Peltoniemi & kaleeriorjat
Tuomarit: Arto Lehto, ATAK/UA & Tomi Leppänen, Ulvilan FK-kerho
Buffetti: FK-kerhon Flikat


Muuta:

Rata-alueella mahdollisuus asuntovaunu/automajoittumiseen sekä sauna joka lämmitetään tilauksesta.

Akkujen lataus aina latauspussissa. Kilpailunjärjestäjä pidättää oikeuden muuttaa formaattia, luokkia, aikataulua, jne. tarpeen mukaan hyväksi katsomallaan tavalla, muutoksista ilmoitetaan tässä ketjussa ja/ tai ohjaajakokouksessa.



Tervetuloa!

SC Summer Cup 2015 -sarjaa tukemassa:
 
http://fi.eurorc.com/

85
Huhhuh, olipa taas ajokerta...

Omat huippusuoritukset tapahtuivat kyllä nostaessa ja radanhoidossa kastelukannulla.

Ennen Spurrin antautumista taisi jäädä 42,4 sekkaa M4-10-luokan virallisesti kellotetuksi ennätykseksi. Vähän on siis vielä kirittävää epäviralliseen 41,99 sekunnin läppiin. Onneksi tuleva työmatka antaa aikaa ajatella kaikkea muuta kuin autourheilua...

Iso kiitos paikalla olleille, oli upeaa nähdä radan kimpussa tällainen sakki, myös rataa huoltamassa ajamisien välissä.

86
Tänään hyvinkin häppeninkiä radalla ja suuri luotto löytyy siihenkin että rata on kuiva, maanantaina Kipin kanssa käytiin pääsuora pumputtelemassa melko tyhjäksi, muut lätäköt olivatkin jo niin matalia ettei pumppu käynnistynytkään. Loppujen luulis olevan nyt jo haihtuneena taivaisiin ja tulevat sitten Juhannuksena räntänä takaisin.

Onko taas kellotukseen intoa? Vois taas pistää koneet tulille, omakin auto olis ampumakunnossa niin saatais viralliset vertailuajat noille kymppibuggyillekin.

-JyL

87
Mä tuun kuudeks ja tuon ajanotto-pc:n mukanani. Oma auto sanoi "mäsäx" joten itse en pääse nauttimaan kellotetuista kierroksista, mutta voitais harjoituksen nimissä testailla tota ajanottoa ja sen toimivuutta jos teilta ponderit löytyy.

-Jykä

88
Lainaus
Alkuerät 2 kertaa 7 min. Laskentatapa: Paras kolmen kierroksen tulos. Tämä on käytössä ensimmäisessä kisassa jonka jälkeen päätetään jatkosta.

Ilmeisesti kun asiasta on vaiettu, niin edelleen jatketaan tuolla kolmen nopean kierroksen menetelmällä?

Tarkentava kysymys: Onko kyseessä siis kolme nopeinta perättäistä kierrosta (tarkoittaa ainakin meidän "karting"-ajanottosoftalla jonkin verran käsipeliä) vaiko vain kolmen nopeimman kierroksen yhteenlaskettu summa?

Tietenkin kisakutsussa lukee "Kilpailija suostuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä", mutta jos edes yritettäis tehdä suunnilleen samalla tapaa kuin muualla...

Jyrki Lehto
Ulvilan FK-kerho

89
HPI / Vs: HPI D413
« : 26.05.15 - klo: 08.59 »
Noniin, herätellääs keskustelua taas tämän auton ympärillä...

Kurakausi on jo alkanut ja vaikka en kilpaa ehkä ajaisi, niin kuitenkin toimivalla kalustolla on mukavampi ajella kuin "ihan mettäs" olevalla.

Säätöjä tähän autoon löytyi Petit RC-sivulta jonkin verran ja itse ruuvailin tietyiltä osin seuraavaa setuppia autoon:

http://www.petitrc.com/setup/hotbodies/setupd413/D413_Hoogeueen_MVB20140518.pdf

Lähinnä tuon "Bumpy, low grip, dusty" ja HoleShot-renkaan takia kiinnostus heräsi enemmän kuin "sugared clay, smooth"-setuppeihin. Tuon setupin mukaan katsoin Roll-centerin ja camberlinkkien paikat sekä muut ripustuksen kulmat. Iskarisetup itsellä on ollut edessä 37,5 wt (AE), vakiomännät sekä keltainen HB:n jousi. Takana 32,5wt /AE), vakiomännät sekä sininen HB:n jousi, molemmissa päissä siis pykälän löysemmät kuin tehdassetupissa.

Kallistuksenvakaajat olen asentanut, edessä kupari ja takana musta. Takana voisi kokeilla ohuempaakin lankaa.

Diffeissä on liemet tehtaan puteleista 10k/100k/10k, voisihan noita löysentää mutta toimii nykyiselläänkin jo kohtuudella.

Kori on toistaiseksi vakiokori, maalaamossa on kyllä odottamassa Type-R. Siipenä Prolinen Trifecta.

Auto on ollut todella vakuuttava, yhden saranatapin kiersin poikki rakennusvaiheessa kun huomio kiinnittyi pihamaalla tappeleviin luontokappaleihin.

Todella pätevän oloinen laite, vielä kun oppii krossia ajamaan niin hyvä tulee...

Jykä

90
Rata on nyt kunnostettu ja todella siloisessa kunnossa, kiitos kipille ja muille talkoolaisille!

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 9