VTR-auto hankittu. Uusi kori lähti viime viikolla tilaukseen Hobby Peoplen kautta.
Minuakin kiehtoo luokassa näyttävät Wanhan Liiton Old School-korit sekä kunnon leveät renkaat puolavanteilla
Tosin ensin olin, muutama vuosi takaperin, että VTR-luokkaa en tule ikinä ajamaan, kun autojen korit on jotain museokamaa, autojen vauhti on jotain etanamatelua ja luokka on yleensäkin vanhojen patujen "hupiluokka"... Mutta niin se vain näkemys muuttuu, sillä nyt tämä luokka on mielestäni kaikista hienoin touringauto-luokka: korit ovat helvetin hienoja, autojen vauhti on juuri sopiva ja ajettavuuskin on ihan hyvä.
Asiaan. Nykyisen VTR-renkaan kestävyydestä pitkällä aikavälillä en osaa sanoa mitään, koska minulla on takana vasta yhden treenipäivän ajot. Renkaat ovat kestäneet tähän asti oikein mainiosti, sekä toimineet ja pitäneet vallan hyvin matolla ajettaessa. Itseasiassa ihmettelinkin miten näissä renkaissa on näin hyvä pito. Sillä viime talvena ajoin tavallisella turistilla, samoilla Kuopion matoilla, ja kokeilin kaikkia markkinoilla olevia touring-kumirenkaita, niin yhtäkään sileää kumirengasta en saanut pitämään kyseisillä matoilla. Lipsuminen alkoi niin paljon tympäsemään, että kyllästyin koko touringtouhuun ja myin tämän tavaturistin pois...
Moottorista. Itsellä on käytössä 17.5 lankainen kone. Mielestäni kyseisen moottorin rinnalle voitaisiin ottaa vapaa 21.5 t kone. Lisäisikö tämä harrastajia, jos luokassa olisi käytössä vapaavalintainen 17.5 ja 21.5 kone vai ei, sitä voi esittää vain spekulaatiota.
Tosin jos luokassa olisi eri lankaluvuilla olevia moottoreita, niin sääntöihin pitäisi ottaa mukaan jokin tekijä millä autot olisivat samanopeuksisia kilpailutilanteessa. Esimerkiksi kokonaisvälitys tai jokin muu tekijä, millä saataisiin tasanopeuksista kalustoa viivalle.