Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - pintakaasu

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 20
91
Onko videota uudesta krossirataprofiilista?

92
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 21.03.21 - klo: 16.55 »
Hyvä homma!

Toivottavasti lumet kerkeää sulaa ennen ratatalkoita, kun tuossa wanhan liiton sääprofeetat ja erilaiset kissankäpälästä säitä ennustajat ovat povanneet varsin kylmää kevättä ja saattaa luntakin olla maassa pitkälle kevääseen ja jopa vielä alkukesästäkin.

93
Moro,

onko kuvia siitä miltä Lavangossa näyttää nyt kun radat on raivattu? Siis kuvia ennen lumentuloa maahan.. Muutama kuva selkiyttää paljon paljon enemmän tilannetta kuin miljoona sanaa....

94
Joo, se on jengi tottunut siihen että kaikki pitää tapahtua helposti. Ja sitten kun joku vähän rajoittaa jotakin niin asia on liian vaikea tai se on liian kallista tai liian mitä tahansa.

Aiemmin kun nitrovehkeiden polttoaineisiin tarvittiiin aina viranomaisen myrkynostolupa, niin se oli jännää että myöntääköhän se poliisilaitoksen tuima setä (silloin poliisit olivat jämptin asiallisia ja eivätkä hymyilleet) tällä kertaa sen ostoluvan vai ei... Lentokoneeseen tarvittiin lupaa. Ja myöntihän se, se oli kuin lottovoitto ja pitkällisen odottelun tulos kun lupa oli taskussa ja sai lähteä ostamaan polttoainetta lentsakariin.

Ja toisaalta ei se sähköautoilla ajaminenkaan ole ilmaista, hommasin tuossa sähkökalustoa ja siihen pitää hankkia uutta akkua ja niihin menee se ~500 euroa. Ja ei ne 4 s akutkaan ole kovin pitkäikäisiä, niitähän uupuu melkein vuosittain. Just tuossa yhdestä 4 s akusta katosi yksi kenno, ja kyseessä oli kuitenkin hyvä akku, eikä mikään made in pingpingpong.

95
Joo, kannattaa ehdottomasti testata krossinajamista betonilla. Sillä betonikrossi on parasta homma mitä voi tehdä housut jalassa :grin:

96
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 07.03.21 - klo: 23.42 »
Miun arvio on että ensi kesänä nitrotötteröillä ajaa noin 25-30 kuskia ja sähköillä vähintään 20 kuskia, jopa 30 kuskia saattaa tulla sähköluokkaan. Nämä siis ratakasiluokkaan.

Eli tämä kirjoitus ei liity mitenkään gt8-luokkaan ja tähän ketjuun, mutta menköön nyt tähän tämän kerran :)

97
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 07.03.21 - klo: 12.40 »
Samaa mieltä.

Ei näissä hommissa kannata kasvattaa itselle myrkkysientä otsaan, vaan kaikki reiskat ja norrit sekä kyöstit ja muut ratalle vaan karkeloimaan tulevana suvena :azn:

98
Mistä olette tilailleet tuota Blitzin sähköautokoria? Joku suositeltava kauppa Euroopassa?

-e

Täältä: https://www.t2shop.de/epages/61746328.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/61746328/Products/25-60418-10

99
Moro,

tuosta Burin Airscoopista. Niin, onko tuossa nyt niin, että kun siinä on tuo moottorille tuleva scooppi, niin silloin siihen ei voi erillistä moottorin jäähdytinpuhallinta asentaa?
Ja onko mitään kokemusperäistä näyttöä siitä, ei varmaankaan vielä Suomen radoilta, että millaiset ovat moottorin jäähdytykselliset erot kun käytetään moottorin jäähdytinscooppia tai vastaavasti erillistä tehokasta moottorin tuuletinta?

Itsellä on muutama 1/8 koon offroad-sähkömoottori. Niin, niitähän voi toki käyttää. Mutta varmaankin kannattaa hankkia on road-käyttöön suunniteltu moottori sähköratakasiin.
Mutta mitkä ovat ne merkittävimmät erot offroad ja on road moottorien välillä, esim. kestääkö on road-moottori suurempia lämpökuormia kovan pitkäaikaisen rasituksen aikaisena puutumatta tms tms.

100
Joo, viime kesänä ajettiin 3 kpl kansallista on road-kisaa ja 3 kpl SM-arvon omaavia ratakisoja.
Mutta hyvä että päästään tykittelemään kesällä radalle.
Ps. Laitoin vasta tilausta saksanmaalle ja sieltä tulee uutta sähköratakasikoria, ärhäkkä duolaturi sekä iso repullinen laakeria ja muuta tilpehööriä.

101
Hyvä!

Ajetaanko molemmat ratakasiluokat, sähkö sekä nitro, kansallisena sarjana tms?

102
Hyvä!

Onko teillä jokin osallistujamäärärajoitus kisoissa esim. 20 kuskia/päivä tai jotain?

103
Sitähän se minäkin. Samoilla linjoilla ollaan. Nimittäin mietin tuossa, että mitenhän tuo diffirasva kestää tuolla laakereissa, kun akselit kiertää aikasta paljon...
Nimittäin jo M8 autoissa joissa ei ole niin kovat kierrosnopeudet vetoakseleissa ja diffeissä, niin siinäkin diffeistä diffirasvat katoavat lämmön vuoksi...

No joo, on se sitten niin tai näin, tilailen tuohon uusia laakereita ja laitoin mietintämyssyyn että voisi poistaa noista akseleista nuo laakereiden ja bulkheadien väliset muovipuslat ja laittaa tilalle isommat laakerit.
Sillä siihen saisi hieman paksummat (1mm) ja ulkokehältään suuremmat (3mm) laakerit asennettua paikalleen. Suuremmat laakerit todennäköisesti tulevat kestämään akseleilla paremmin.

104
Kun tänne ei näköjään kovinkaan paljon kirjoitella, niin pitää sitten varmaankin miun, jos sitä sitten muutkin riehaantuisivat kirjoittelemaan :wink:

Tuli hankittua käytetty Corallyn sähköratakiila. Ensin tietenkin koko auto osiksi, jotta selviää autonrakenne ja mitä käytetystä autosta on vaurioitunut, kulunut etc. Kun auto oli pieninä palasina, kaikki osat joissa ei ole liukuvia/rasvaa sisältäviä pintoja, kuten pyörän laakerit, servosaverin laakerit etc., tolupesuun. Toki ennen pesua rappasin hiilikuituisesta pohjalevystä vanhan pohjatarran irti joka suojaa pohjalevyä isommilta naarmuilta. Eli vessan käsienpesualtaaseen tulppa pohjaan, allas lämmintä vettä täyteen ja sitten sinne sopivankokoinen luraus mäntymetsänraikasta Tolua. Ah, ihana tuoksu! :grin: Sitten osat sinne lillumaan ja hammasharjalla puhtaiksi. Sitten osien huuhtelu tolujäämistä. Ja pöydälle kuivumaan.
Kun osat olivat kuivia, liimasin kaikkien hiilikuitulevyjen ja -osien reunat pikaliimalla (jostain syystä aiempi omistaja ei ollut yhdestäkään hiilikuituosasta vahvistanut levynreunoja pikaliimalla, ei edes pohjalevystä... Kummallista...). Sitten pikaliiman kuivumista odotellessa tutustuin hieman kasausohjeeseen. Se oli hyvin selkeä ja havainnollinen kirja, hyvät kuvat sekä paksut kannet. Sitten vähän katselin siinä osasia, ja huomasin että puolet pyöränlaakereista oli aika huonossa jamassa ja toisen etuvetarin pinni oli irti (kasatessa vaihdoin sitten uuden etuvetarin rikkoontuneen tilalle). Laakerit rahisivat aika pahasti. Ei muutako laakereista peitelevyä irti ja uudet rasvat sisään. Justiinsa sopivasti laakerirasva loppui, joten laitoin laakereihin 2000 wt diffiöljyä. Varmaankin ajaa saman asian. Laakerit herkistyivät todella paljon, rahina loppui ja rasvauksen jälkeen olivat kuin uudet. Kannet kiinni laakereista ja autoa kasaamaan. 

Auton kasaus oli varsin simppeliä meininkiä. Autossa on ikäänkuin kelluva keula, joka on isojen o-renkaiden ja "pallojen" päällä (jotka ovat pohjalevyssä kiinni), vähän samaan tyyliin kuin 12-kiilan perä. Mutta kuitenkin varsin erilainen.
Auton 4-veto on toteutettu auton vasemmassa reunassa olevalla hammashihnalla. Takana on jäykkä akseli ja edessä one way, joka aktivoituu vetämään molempia eturenkaita vedon ollessa moottorista päällä, kuten nitroratakasissakin. Tämä on tuttua ratakasia ajaneille.
Kasatessa taka-akseli sekä one way-akseli olivat hieman jäykkiä laittaa paikalleen laakereiden läpi, mutta kyllä ne menivät paikalleen kun hieman käytti voimaa kirosanojen kaikuessa seinistä :grin:
Kasausohjeessa oli tehty pieni virhe parissa kohtaa, mutta siitä oli tulostettu erillinen 4-värinen A4 mukaan josta näkyivät muutokset kasaukseen, kuten taka-akselille pitää laittaa 0.5 mm prikka alkuperäisen 1.0 mm:sen tilalle etc.

Kun auto oli läjässä liimasin pohjalevyyn uuden pohjatarran (pohjalevy kannattaa putsata ennen tarran  liimausta Bräkleenillä jotta tarra pysyy paremmin) sekä asentelin sähköt. HW 150 A säädin, LRP 2400kv kone (löytyy myös miedompi 1900 kv moottori, jonka varmaankin vaihdan, kun tuossa 2400 on kulkuja varmaankin aivan liikaa, ja ei se ole edes kisalaillinen pannu :tongue:), Savöxin 20 kg servo sekä kunnollinen turbotuuletin moottorinjäähdytykseen. 4S pötköakuilla autoa sitten ajetaan. Skuupillisia eli tuuletusaukollisia sähköratakoreja hankitaan sitten jossain vaiheessa, niitä löytyy muutamalta valmistajalta.

105
Isot kiitokset ylläpidolle että olette saaneet rc10-foorumin toimimaan!!
 
Rc10-foorumia on paljon mukavampi ja selkeämpi käyttää kuin muita olemassa olevia interaktiivisia keskustelukanavia.

Kiitos!

106
Korkeat on lämmöt...

Koriahan voi rei'ittää hieman ilmankierron parantamiseksi, vai kieltääkö säännöt korin muokkaamisen jäähdytyksen parantamiseksi?

Mitkä ovat luokkaan suositeltavat ja parhaat korit sekä korien vahvuudet?

107
Huomenta!

Kesä alkaa jo lähestyä ja joulu on vietetty.

Tuli hankittua uuden karhea Team Corally SSX 8R.

Säätimenä toimii Hobbywing Xerun 150 A esc,  moottorina mennään Reds 1900 ja LRP 10L 2400 pannuilla, servona vanha Savöx 1256. 4 s pötkölipoilla tykitellään menemään, tällä hetkellä ei ole kuin yksi vanha Gens Ace 7000 mAh akku. Pitää hankkia myöhemmin lisää.

Varaosat saa kätevästi tähän Eurorc:ltä, ja ilmeisesti myös uutta autosarjaa tulee myöhemmin myyntiin heille.

108
Kilpailukutsut / Vs: KuopioRC.fi Kerhokisa I 23.1.2021
« : 06.01.21 - klo: 07.14 »
Hei,

onko Kuopiossa rajoituksia osallistujamäärän suhteen esim. 20 henkilöä tms?

Tuossa kilpailukutsun Covid19-ohjeistuksen linkin takana olevassa tiedotteessa on ajankohtainen tieto 3.11.2020 tilanteesta...  Varmaankin erilaisiin sisäliikuntatapahtumiin on kyseisen ajankohdan jälkeen tullut muutoksia...

Voisiko kilpailunjärjestäjä hieman täsmentää, että minkä osallistujamääräohjeistuksen mukaan mennään tässä kilpailutapahtumassa?

109
Kilpailukutsut / Vs: KuopioRC.fi Kerhokisa II 19.12.2020
« : 20.12.20 - klo: 08.47 »
Kotona suositus on Savossa 20henkee.kuvausryhmä jouduttiin jättämään tästä syystä parkkikselle

Harmi homma.

Ensi kerralla sitten toisella tavalla.

110
Kilpailukutsut / Vs: KuopioRC.fi Kerhokisa II 19.12.2020
« : 19.12.20 - klo: 12.44 »
Onkohan videoita tulossa finaalilähdöistä?

111
- turffirenkaana joko Schumacherin Dart, tai mahdollinen uusi rengas, mikäli uusista vaihtoehdoista löytyy kulutuskestävämpi

Olisi kovasti hyvä jos löytyisi kestävämpi rengas, nykyinen ei ole kovinkaan kestävä ja sen huomaa meillä kuskien siirtymisessä touringin pariin koska krossin rengaskulut on kovat.

Schumacher block kestää varmaan 500 kierrosta ja sen jälkeen kääntö, niin kestää uudestaan melkein saman verran. Ne on vaan pirun hankalat saada vanteelle


Schumacher Blockit eivät ole vaikeaa saada vanteelle.

Hankkii niitä Jconceptsin halkaistavia ja ruuveilla hexin puolelta kasaan ruuvattavia musta-valkoisia vanteita. Niin jo vain on pikkuautoilijan elämä taas helpompaa ja monelta ärrinmurrin-kirosanalta taas säästytään :grin:

Ja mitä tulee muihin mahdollisiin kisarengasvaihtoehtoihin, Minispike on myös yksi mahdollinen vaihtoehto Mini Dartin tilalle.

112
Tämän vuoden osalta viimeinen kerhokisa torstaina 10.12 on peruttu vallitsevan poikkeustilan vuoksi.

Kerhokisojen pitämistä mahdollisesti jatketaan kun yhteiskunnallinen poikkeustilanne rauhoittuu ja kilpailuja on turvallista järjestää.

113
Tuloksia onroad-kerhokisat 26.11.2020

GT-12
1. Jouni Ronni
2. Esa Hintsala
3. Tauno Meriläinen

TSS-10
1. Tauno Meriläinen
2. Oliver Kuuse
3. Meeme Kuuse

Kiitokset kilpailijoille ja ajanotossa avustaneille!

114
Ainakin arki-iltoina on varsin vähän jengiä mestoilla. Silloin mahtuu ainakin hyvin mukaan.

115
Torstaina 26.11 klo 18 ajetaan seuraavat on road-kerhokisat.

Tervetuloa!

116
Onko Hakkilan radat huomenna auki normaalisti, kun ilmeisesti Fullspeed Offroad-kisat pidettiin 1-päiväisenä?

117
Kiitokset palautteesta!

Saamani tiedon mukaan on road-kerhokisat ovat olleet toivottuja, joten nyt niitä sitten järjestetään.

Toivottavasti saadaan myös viriluokka mukaan ensi kerralla :azn:

118
Tuloksia onroad-kisoista 12.11.2020:

GT-12
1. Jukka Häkämies
2. Jouni Ronni
3. Tuukka Tiainen
4. Thomas Svartbäck
5. Tauno Meriläinen
6. Eero Häkämies

TSS-10
1. Kuuse Oliver
2. Aleksi Otsavaara
3. Tauno Meriläinen
4. Kuuse Meeme

TSP-10
1. Markku Seppälä
2. Tomi Saari
3. Juha Sallmén

Kiitokset kaikille osallistuneille ja ajanotossa avustaneille!

119
Hei,

huomenna torstaina 12.11 klo 18 ajetaan kauden 2. onroad-kerhokisa.

Tervetuloa!

120
Hei,

On road-kerhoilta on muutettu torstaiksi. 

Ajetaan joka toinen viikko kerhokisat http://rc10.fi/index.php?topic=109529.0 ja väliviikkoina ajellaan ihan muuten vaan.

Eilen oli kerhoillassa 5 mattoautoa ja 7-8 touringautoa.

Hienoa!

Ensi viikon torstaina 12.11 klo 18 on seuraavat on road-kerhokisat.

Tervetuloa! :azn:

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 20