Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RCHessu

Sivuja: [1] 2
3
Kieltämättä siellä aika rauhassa siellä saa välillä ajella.
Onko syynä se, että profiili ei ole kovin kiinnostava ja rata on ollut pari vuotta hiukan huonolla hoidolla? Ja tässä saa ihan itsekin katsoa peiliin, ei se itsestään siellä "hoidu" :embarrassed:

Toinen ongelma on tietysti pari märkää kesää, kun ei se rata meinaa kuivua millään... Eli oli tulevat radat mitä tahansa, kannattaa veden poistoon panostaa.

Se on kuitenkin jopa hämmästyttävää, mihin kaikki 1/10 autot häviää Hakkilasta kesälaitumille?

Tällä hetkellä aika moni tuntuu ajavan 1/8 -autoa, mutta kuten ketjussa jo todettiin trendit muuttuvat.
 
Näkisin niinkin, että 1/8 radalle on aloittelevalla kuskilla korkeampi kynnys tulla ja toisaalta, jos olisi vain 1/8 rata ei sitten millään muulla autolla voisi harrastaakaan...

4
Toivottavasti voimia riittäisi, että saisimme saviradat sekä 1/8:lle, että 1/10 / SC-autoille.

Turffilla kun saa ajella jo pitkän talven, niin kesälle kaipaa jotain muuta alustaa :azn:

5
Heikki Vuokko
SC4-10
M8e

6
SC2-10
SC4-10

Heikki Vuokko

7
Kiitos järjestäjille, hyvät oli kisat :smiley:

Ja hyviä ovat myös kuvat

10
SC-4 Heikki Vuokko

SC-2 Lauri Vuokko

11
Heikki Vuokko
SC4-10

12
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup, Vantaa 26.8.2017
« : 24.08.17 - klo: 19.16 »
Niinpä tietysti :grin:
Kutsussa luki, että pitää ilmoittaa numero ja kuuliaisena suomalaisena toimin ohjeiden mukaisesti :roll:

13
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup, Vantaa 26.8.2017
« : 24.08.17 - klo: 18.38 »
Voi herran jumala :grin: Mistä sitä voi tietää jonkin numeron olevan toiselle niin pyhä, sattui vain olemaan valmiiksi auton kyljessä...

Arvotaan sitten jokin, mistä ei tarvitse vetää hernettä nenään.
Onkohan 21 riittävän neutraali :tongue:

14
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 07.05.17 - klo: 21.11 »
Nyt on ensimmäiset harjoitukset nestemaskillakin. Voittaa kyllä teippimaskauksen helppoudessa ja aloittelijakin saa (ainakin omasta mielestä) ihan ok jälkeä aikaiseksi.
Väreinä on ollut LRP:n sprayt ja plussaa niille. Helppo maalata ja nopea kuivumaan ja tuntuu pysyvän kiinni kauemmin, kuin koppa kestää pojan ajossa   :grin:

15
Onkohan kellään tietoa, mikä offset Kraton/Outcast vanteissa on?
Pro-line tarjoaa 1/2 tuuman offsetilla olevia, mutta kuvassa näyttäisivät levittävän autoa aika paljon, joten tuskin tekee hyvää ajo-ominaisuuksille?

16
Kannattaa myös katsoa, ettei pivotpallojen punaiset mutterit ole liian tiukalla vaan kääntyy siitä kohtaa kevyesti. Olen huomannut huoltojen yhteydessä, että on aika tarkkaa ettei jää välystä / mene liian tiukalle.

Samaa mieltä Maxxin kanssa, että kannattaa ehdottomasti katsoa myös ohjauksen ääriasennot. Vaikuttaa tosiaan, että kääntää liikaa ja vääntää sen takia lopussa servotelinettä. Vaikkei se tuohon palautumiseen vaikutakaan, mutta menee servo äkkiä rikki jos yrittää väkisin vääntää "yli".

Minullakin oli Sentonissa pientä säätöä aluksi, mutta sen jälkeen täytyy kyllä hattua nostaa Arrmalle. Sentonin kanssa on ryskitty nyt puoli vuotta ja se on luottopeli, joka pysyy aina ehjänä ja ajokunnossa...   

Muuten

17
Päivitin noparin ohjelmiston, vaikkakaan uutta versiota ei ollut tullut eli sama uudestaan.
Päivityksen jälkeen toimii? On nää noparitkin näköjään sellaisia tietokoneita nykyään :tongue:

18
Koitin analysoida ongelmaa tarkemmin asfaltilla ajolla.
Eli ongelma ilmenee niin, että kun laittaa kaasun pohjaan esim. puolikaasulta niin normaalisti auto lähtee kun tykin suusta, mutta välillä ei ikäänkuin tapahdukaan mitään? Kuin jatkaisi matkaa puolikaasulla, vaikka kaasu on pohjassa?
Nopari on toki käytettynä ostettu, joten en tiedä voisiko siinä sitten olla vikaa?     

19
Minkä verran sulla on asetuksissa punch rate? Alimmilla kolmella punch rate asetuksella (1-3) menee virranrajotus toiminto päälle joka toimii juuri tuolla tavalla.
Tarkoittaako siis tuolla HW asetuksilla 1. ja 2. punch rate:lle 1-3 samaa kuin 10-30?

20
Tässä vielä kuvana eli noilla Buggy/SCT esiasetuksilla lähdin liikkeelle.

21
Punch rate on sen mikä SCT/Buggy esiasetuksissa tulee eli Switch point 40% ja 1st punch 10, 2nd punch 20.
Mitä lienee tarkoittavat :embarrassed:

22
Kiitos.
Vähän vaikuttaisi tosiaan, että akku kyykkää. Laskin cutoffia, mutta silti katkaisee ajossa näköjään jo ennen kuin akku saavuttaa todellisuudessa cutoff-jännitteen. Vertasin myös kahta akkua ajossa 5000mAh 40C ja 50C ja pahemmin kyykkäsi kovassa ajossa 40C akulla, eli tehokkaampaa akkua ilmeisesti hankintalistalle...

Vielä pitäisi ymmärtää, mitä nuo punch, boost ja turbo -asetukset käytännössä tarkoittavat?

23
Moro,
Osaisiko joku auttaa noviisia säätimen asetuksissa?

Minulla on Xerun 120A v3.1 säädin + Xerun 3656 4700kv moottori. Kombo toimii pääsääntöisesti hyvin ja potkii riittävästi lyhyellä pyörityksellä, mutta kun tulee pidempi suora (>30m) kyykähtää meno. Eli mutkasta lähtee hyvin, mutta kun suoralla on kaasu pohjassa hiljenee vauhti yhtäkkiä selvästi?

Itselle ei oikein nämä punch / boost / turbo aukea, mitä niillä haetaan ja miten kannattaa säätää eli johtuneeko jostain näistä?

Säätimeen olen laittanut esiasetuksista SCT/Buggy-moodin, joten oletin että sillä pitäisi toimia ok. Autona on Tekno SCT410.3 ja akut 5000mAh / 50C.

Toinen kysymys koskisi LiPo CutOffia. Muissa autoissa se katkaisee menoa selvästi eli voi nilkuttaa radalta varikolle, mutta siihen asti voi ajaa normaalisti. Tässä kombossa kuitenkin yllämainittu ongelma tehon "rajoituksesta" suorilla vain korostuu ja sitten meno tyssää täysin yhtäkkiä?

     

24
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 04.03.17 - klo: 15.49 »
Tulipa harjoiteltua ensimmäisen korin maalausta ja Losi sai uuden ilmeen. Ei se ihan nii vaikeaa ollut, kuin pelkäsin :smiley:

Hiukan oli haasteita metallivärin kanssa ja koko purkki meni yhteen koriin, mutta kai se on normaalia kulutusta?

25
Vanteet murtui parista kohtaa isommissa hypyissä :embarrassed:. Ostin kuitenkin vielä uudet alkuperäisvanteet/renkaat. Katsotaan nyt kauanko pysyy ehjänä :wink:

26
Senton tuli hommattua ja nyt muutaman akullisen jälkeen ei ole kyllä mitään huomauttamista. Menohaluja riittää 4S akullakin ja on todella tukevaa tekoa Graniteen verrattuna.
Vähän piti käydä lumisessa skatepuistossakin hyppyyttämässä ja parista epäonnistuneesta hypystä huolimatta pysyi hyvin kasassa.

 
Itse asiassa ainoa heikko kohta tuntuu olevan vanteet, joista kaksi onnistuinkin rikkomaan. Näistä on netissä ollutkin moitteita, mutta olisiko kenelläkään suositella hyvää edullista rengas/vannekomboa vakioiden tilalle?

27
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 05.11.16 - klo: 23.04 »
Ensimmäiset ajot ajettu Sentonilla 2x2S akulla ja eritäin hyvä fiilis autosta :smiley: Erittäin tukevaa tekoa ja sähköt loistavat, helppo hallita liukkaallakin alustalla.

28
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 26.10.16 - klo: 18.14 »
Kiitos, hyviä pointteja. Tuntuu, että siinä saa eniten rahalle vastinetta.
Katselin myös nettiarvosteluja maailmalta ja useammassakin kehutaan, että paras RTR SC ikinä (hyvien perustelujen tukemana). PROSC oli vähän päinvastoin :embarrassed:
Lähti Senton tilaukseen :smiley:

29
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 25.10.16 - klo: 17.48 »
Senton on kyllä käynyt mielessä, varsinkin kun Granitesta olen tykännyt. Haasteena kuitenkin juuri sähköt, kun pitäisi sitten akkuja päivitellä. 2S akkuja kun voisi heitellä edes takaisin Graniteen tarpeen mukaan.
Toinen haaste on ismopi koko, etten jyrää poitsua jos ajetaan leikkimielistä kilpaa 1/10 radalla Graniten kanssa. Vaikka koko ja sähkö yleisesti nimenomaan plussaa Sentonissa olisivatkin :wink:

30
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 24.10.16 - klo: 22.07 »
Kiitos. Osien saatavuus ehdottomasti plussaa Slashille... Onkohan kenelläkään PROSC:n kestävyydestä kokemusta?

Sivuja: [1] 2