Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Flameball

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6
31
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen UA:n pienoisautokerho
« : 20.01.18 - klo: 09.29 »
Tämä selvä. vielä kun tietäis mikä se oma tahti sitten on :D no kokeilemalla selviää.

32
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen UA:n pienoisautokerho
« : 19.01.18 - klo: 16.04 »
mites meneeks tuolla seassa hyvin Tamiya tt01e pohjanen MAN-nuppi? Kuvissa näyttäis olevan vaan noita supernopeita touringpelejä :o ehkä jos kerkeen modaamaan akkukiinnityksen lipolle (että saa akun tukevasti kiinni), niin voisin tulla koeponnistamaan mattoajeluja. En oo ikinä tullut matolla ajaneeks ja nyt tuli tuo tamiya hankittua kun halvalla sain :)

33
Ei millään voinut vastustaa kiusausta kun halvalla sai. Tamiya  Tt01e pohjallinen ajamaton kampe.

34
Team C / Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« : 16.01.18 - klo: 13.46 »
Nyt tuli vielä tuo racekeula (torni&iskarit) laitettua kiinni. Jälkiviisaana ois ollut viisaampi ostaa suoraan kittiversio, mutta eihän siinä ois ollu tätä päivittämisen iloa ja eron huomaamista huonompaan :D tietää jatkossa ostaa vaan racemallin kittejä jos joku rc-auto vielä tulee hankittua.

35
Tamiya / Vs: Tamiya M07
« : 09.01.18 - klo: 17.13 »
no mut hyvä kun eksyit. aloin rapsutteleen päätä ton turnigyn osalta just nyt. se tosin tarkottais, että ajelut pitäs hoidella esim. vtr:n puolella. mutta joo ei tuosta sen enempää tässä.

36
Tamiya / Vs: Tamiya M07
« : 09.01.18 - klo: 11.07 »
no kuten mainitsit niin auton saa varmaankin ihan kohtuurahaan nippuun mutta ns. starttipaketti eli renkaita ja vanteita varalle, ohjausservo, kuulalaakerit (ilman ei tartte ajaa kyllä mitään rc-autoa), harjattomat sähköt mulla must have (halvimmat luokkaa 50€ motti&esc), pari hop-up osaa heti alkuun yms. niin hinta lähtee yllättävästi lapasesta. m07 vaatii koriksi vähintään 225mm wheelbase kopan joita löytyy vähempi tarjolla superhalvalla. Rungon katoin suomesta ja loput osat ulkomailta (rcmart) uutena siten, että sillä saa ajaa mini comppiluokassa kisaa. Tuolloin ostoslistalle eksyi mm. eri pinionia ja niitä kisaluokiteltuja renkaita, inserttejä yms. Tietty jos haalis pikkuhiljaa palikoita käytettynä niin säästäähän siinä aina selvää rahaa :)

Kävi muuten mielessä että jos se sun m05 on pitkään seissyt varastossa ennen myyntiä niin muovihan vanhenee ja sitä myötä heikkenee. Väärin säilytettynä ottaa vielä entistä enempi siipeensä eli jos on säilytetty semmosessa paikassa missä aurinko päässyt porottamaan, niin se vie kyllä muovista niin sanotusti mehut. Tämä on myymälässäkin täysin mahdollista..

37
Tamiya / Vs: Tamiya M07
« : 08.01.18 - klo: 23.48 »
M07 näytti saavan jopa kuuladiffiä tai sitten vaan ne metallisisäosat täydellisenä mikä varmasti lisää kestävyyttä ja tarttee harvemmin elvyttää. M07 on ainakin sanottu olevan nimenomaan ajogeometrialtaan m05 parempi ja lähtökohtaisesti siinä on huomattavasti toimivampi alusta, josta saadaan m05 parempi kun opitaan kunnolla säätämään. Tiedä sitten milloin tuo oikeasti tapahtuu, koska m05 on ajettu niin paljon, että sitä ajaneet tietää kyllä miten sitä alustaa säädetään ja mihin se kykenee (tai näin mä ainakin oon asian ymmärtänyt). M05 voimansiirto on ymmärrykseni mukaan lähtökohtaisesti aika karkea (ja päivitettävissä toki), kun taas m07 on jo valmiiksi nivelletyt vetarit ja optiona on tuplanivelvetarit, jotka tekee voimansiirrosta väkisinkin tasaisen. Tasaisesti joka tilanteessa välittyvä veto pyörille näkyy kyllä varmasti kierrosajoissakin. 

M07 osalta hinta kyllä aika räikeä. Varsinkin sellaiselle, joka on vasta aloittelemassa, niin hinta kohoaa yllättävän paljon kaikkien erikseen hankittavien tarvikkeiden ja muiden juttujen osalta. Jos aiemmin on omistanut m05, niin loikka m07 ei taas kirpase niin paljon kun on jo valmiiks elektroniikka, renkaita, vanteita ymsyms. Aivan perus m05 kun ei maksa 150e enempää ja siihen tarvikkeet päälle niin liikutaan varmaan jossain 250e-300e hujakoilla jos ei tartte radioita erikseen hankkia. Tää voidaan tietty myös lukea siten, että Tamiya on halunnut tehdä M07 enemmän sellaisen rakennettavan kilpapelin kuin massa-auton joilla ajetaan edullisesti kisaa. Tietynlaista profilointia tuokin. M06 ja M05 eri versiot on edelleen mallistossa ainakin ulkomailta todella hyvin saatavissa ja hankintahinnat maltillisia.

Mulla kun on muitakin härveleitä tuolla hyllyllä ja niissä on erilaisia muoveja käytetty, niin kyllä muovi kestää nykyään yllättävän hyvin kovia mällejä. Varsinkin tossa 1:8 buggyssa kesällä saa heittää aivan tajuttomia voltteja eikä ole vielä edes takasiipi hajonnut kertaakaan. Talvella meininki sitten eri pakkasella. Kovimmat muovit kärsii silloin todella helposti. Heikoimmat kohdat kyllä löytyy äkkiä jos oikein kovasti antaa kyytiä ja sit oppii pitämään tiettyjä osia varalla.

38
Tamiya / Tamiya M07
« : 08.01.18 - klo: 19.28 »
Tämän julkaisusta kulunut nyt noin puolisen vuotta, mutta ei ole juuri juttua missään miten toimii tai mitä kannattaa heti uutuuttaan hankkia hop-up osina perusvaivojen paranteluun. Havaitsin ettei ole topicciakaan tälle luotu, joten jostain alettava. Itse harkinnut M07 ostamista, mutta toistaiseksi jarrutellut investointia, koska tietoa ei oikein ole missään. Edes kunnolla englanniksi. Hankintahinta on m05- sarjalaisiin nähden aika korkea perusversiollekin, mutta ilmeisesti on hintansa väärti sen mitä netistä lukenut. Ilmeisesti pystyy suoraan laatikosta ajamaan kilpaa ihan mallikkaasti.

Kommentteja ja spekulaatioita kyseisestä automallista saapi jatkella tähän. Itsellä ei ole toistaiseksi vielä kokemusta näistä, joten jos vaikka joku auton omistava raottaisi sanaista arkkuaan :)

39
Team C / Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« : 02.01.18 - klo: 17.35 »
Mulla sen verran päivityksiä, että cvd-vetarit sekä racemallin  takaiskarit ja torni laiteltu. Kelit niin kuraa ettei oo tullu juuri ajettua. Jossain vaiheessa päivitän vielä ton keulan paremmalle tornille ja iskareille. Sen verran huima ero oli ajettavuudessa perän päivityksen jälkeen, että keulakin pakko jossain välis päivittää. Muutama muoviosa ottanut kipeää ajojen aikana, mutta ei mitään radikaalia. Kylmä on muoviosille täyttä myrkkyä eikä kannata kylmällä kelillä rankoa pomppuisella jäisellä alustalla. 

40
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 02.09.17 - klo: 20.15 »
Luulin, että scorpioniin vaihdettu nopari toimi kunnes havaitsin sen olevan tykimpi taaksepäin. Kaikki setupit kävin läpi ja totesin, että ei vissiin nyt vaan radiot ja nopari sovi yhteen. Sit loppu aika reiluks kuukaudeks kun talossa riittää kesäsin aina proggiksia. Vaihdoin tänään hobbywingin noparin tilalle ja toimi testiajot ainakin tosi nätisti eikä nyppäillyt kuten vanhoilla nopareilla. En sitten tiedä oliko kiinni siitä, että vanhat eivät olleet lipokäyttöön suunniteltuja...

41
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 09.07.17 - klo: 22.28 »
Scorpionista vaihdoin radiot kun toisinaan sekoillut ihan huolella tolla vanhanliiton teknologialla. Ei meinaa tajuta lähteä eteenpäin ja ohjaus sekoillut laidasta toiseen. No kun radion sain vaihdettua ja noparin kalibroinnin tehtyä, niin ei tapahtunut kaasusta enää mitään eli ilmeisesti nopari sanoi sitten samalla itsensä irti tai en tiedä mikä siihen meni? no kaapista uus nopari tilalle ja ongelma ratkaistu ja toimii kuin unelma. Sit vähän aikaa siinä annoin auton seistä ni ohjausservo rupes sekoileen ja veti itteään vasempaan koskematta yhtään mihinkään. Se oli mallia turnigyn halpis ja sekin oli sitten päreinä. Uus servo hyllystä sitten vaan ja nyt futaa. En sinällään yhtään ihmettele sen noparin leviämistä kun oli joka kerta ajon jälkeen tulikuuma ja tottakai myös vähintään kohta 10v vanha ja meitsi rääkkäs lipolla sitä :D. Se servo sen sijaan oli melkolailla uus halpis. Taas tulee varmaankin katsottua hieman arvokkaampia servoja kun joskus tulee hankittua jos kerran noin huonoja ovat.

42
duo-laturi tuli investoitua ja sit teamc kaipas mökkiajojen jälkeen uutta muovisuojaa etuiskareiden yläpäihin, koska muovi pääs töksähtään kuperkeikassa rikki. Vähän hiljentynyt osahankinnat, kun niin pirun kiire töissä ettei kerkee harrasteleen.

43
Kyosho / Vs: Kyosho Tomahawk 2015
« : 22.06.17 - klo: 14.25 »
Jep, eiköhän sitä Lavangossa olla Juhannuksena.

Nyt on seuraavana Optiman kasaus  :cool:

Joten ennen sen valmistumista ei ennätä ajamaan :)

itse jussin jumissa appien kanssa mökillä :P

44
Kyosho / Vs: Kyosho Tomahawk 2015
« : 20.06.17 - klo: 09.28 »
Mulla olis vanhus scorpion ajokunnossa. siinäkin vaivana, että lipolla ajeltaessa ottaa aika tiukasti lämpöjä. Pitäskö ottaa joskus joku päivä millon ajelis vanhuksilla?

edit: tosin tähän pitäs ostaa joku gigamankka, koska vanha kyosho perfex välillä sekoilee...

45
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 14.06.17 - klo: 14.39 »
Veljenpojan tamiya tuli vedettyä eilen maaliin. Taidan hankkia nestemäistä maskia. Sen verran paljon tuli fiboja tohonkin vaikkakin pitäis olla armollisempi itselleen kun eka maalaus lexankoppaan ikinä.

edit: metrin päästä se on jo ihan nätti. unohtui mainita, että tarrat vielä pitäs lätkiä kiinni :)

46
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 11.06.17 - klo: 11.02 »
Lauantaina vaihdoin hobbywingin noparin ja lrpn moottorin teamc.

edit: ja sunnuntaina sain sen jopa toimimaankin oikein. Kiitoksia nopeille vastanneille facebookin puolella.

47
Onko sähköautoissa muka "sisäänajo" kun poitsu osti sellaisen ja myyjä sano että pitäs ajaa pari kolme akullista rauhallisesti. Itellä ei oo kokemusta kuin nitro vehkeistä.

Harjallisissa moottoreissa suositellaan "sisäänajoa", koska hiilet ovat yleensä suorat uutena ja ankkuri on muodoltaan pyöreä. Jos ei aja rauhallisemmin alkuun, niin voi lyhentää moottorin elinikää. Osa kuitenkin lataa menemään täysiä suosituksista huolimatta. Harjattomassa sähkömoottorissa ei tarvitse suorittaa mitään sisäänajoa. Kovaa ajoa vaan.

48
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 06.06.17 - klo: 16.39 »
Kylläpäs nyt vastustelee kun ensin ei team c tr8 löytynyt sopivia iskareiden yläpäiden kiinnityksiä, niin nyt kun ne sai, niin jäi vielä uupumaan kahdesta prikasta lopullinen asennus. Eilen sain tosin jo racemallin takaiskarit paikoilleen niitä yläkiinnityksiä lukuunottamatta. Aika jämptit on nuo kisamallin iskarit versus rtr, mutta niin kait se kuuluukin olla. Nyt vaan tuntuu, että keula tarvis saman hoidon... Täytynee stalkata tarjouksia tai sitten jos jollain roikkuu turhana racemallin etutornia ja -iskareita, niin voin ostaa sopivaan rahaan ;)

49
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 25.05.17 - klo: 19.47 »
Teamc asentelin eilen uudet takadiffintumpit ja cvd-vetarit. Samalla meni uudet diffiöljyt tietty. Lopuks tsekkasin shimmaukset kuntoon ja laitoin uuden takaiskaritornin. Siihen sit jäikin. Rtr- iskarikiinnikkeet ei soveltuneet racemallin torniin. Eli lisää palikkaa tilaukseen.

Tänään sitten laitettiin veljenpojan Tamiya neo scorcher ajokuntoon. Hauska peli ajaa muovisuudesta huolimatta. Ja akut kestää aivan mielettömän pitkään. Tolla setillä mikä siinä on kiinni aika mahdoton kipata koko auto eli soveltuu hyvin ekaks autoks. Tarvittaessa kuitenkin kulkee kun vähän ruuvaa välityksiä.

50
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 23.05.17 - klo: 11.16 »
Nuo nano-techit tosiaan olleet aika huolettomat. Oon lataillut niin paljon kun mun laturista irtoaa eli noin 5.6A eikä oo ollu mitään huolia. Ei pullistele eikä kuumene paljoa käytössä. Eihän tuo kova rasitus sille akulle vielä ole.

Sen sijaan ns. racemallin nano-techit eli ultimatet (2s 4600mah) ei oo tykänneet alusta alkaenkaan noista 5.6A latauksista vaikka ovat raportoineet niiden kestävän kovaakin rääkkiä latauksessa. Ekoista latauksista asti täyslataus pakannut tekemään pikku pullistuksen kovaan kuoreen siten, että kaks akkua keinuu toistensa päällä jos ne lämää päällekkäin. Ajon jälkeen kuori näyttää hetken pullistuneelta, mutta antaa myötä painellessa. Tyhjänä taas suojamuovi asettuu eikä akut juurikaan tunnu turvonneelta ja keinuu päällekkäin laitettaessa tosi vähän. Käsittääkseni on ihan normaalin elämisen rajoissa, mutta selkeästi sullottu saddlepackkiin liian pieneen tilaan tuo akku. Mun shorty 2s 2600mah ultimate latautuu laskurin mukaan hieman alle 2600mah kun oon ajanut akun loppuun ns. lipocuttiin (mulla tuossa autossa vain säädettävä jännitevaroitin) eli niihin on sullottu ehkä kokoon nähden turhan paljon sisälle noihin ultimateihin. Yleensähän latausmäärä ei ole noin paljoa kun akku on ajettu "tyhjäksi" eli jätetty raja-arvon yläpuolelle. Tuon pienemmän mah-arvon omaava ei ole kyllä pullistellut pätkääkään.

Eiköhän tuo zippy ihan hyvin toimi starttiboxissa. Osa käyttää noita ajamiseenkin ongelmitta kuitenkin :)

51
team c vetarintuppeja ja taakse cvd-vetarit, parempaa iskaria ja iskaritornia.. ei ollu halpa keikka, mutta eipä nää harrastukset ikinä ole :D

52
Pari perusservoa tilasin hobbykingistä, joista toinen veljenpojan autoon ja toinen varalle.

53
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 17.05.17 - klo: 22.36 »
Veljenpojan tamiyaan sovittanut sähköjä rauhalliseen tahtiin. Hyvin sai sullottua sensorillisen tekniikan paikoilleen kun vähän kairas tilaa ja jätti muutaman osan asentamatta. Paras veto olis ollut käyttää saddleakkua niin noparin ois voinut sijoittaa akun puolelle ja vastari ois saanut kotelonsa. Nyt vastari saa sijoittua ohjausservon päälle ja sillä ei ole niin hyvin suojaa. Näillä nyt mennään kuitenkin. Toimii kyllä kaasuliipasin tosi nätisti kun on sensoroitu tekniikka.     

54
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 12.05.17 - klo: 12.28 »
Sivuilta ei löydy edes manuaalia... En ehkä tilaisi näitä.

Jos vain uskaltaa, niin mikäs siinä :)

55
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 12.05.17 - klo: 11.11 »
tuossa ei mene kytkimelle kolmea johtoa eli siinä ei ole sitä nappia. tarttet kortin ton säätämiseen.

56
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 12.05.17 - klo: 10.02 »
haiskahtaa vahvasti siltä, että kyseinen nopari vaatii kaverikseen ohjelmointikortin.

57
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 07.05.17 - klo: 21.15 »
Eilen tein vähän johtohommia Scorpioniin. Vaihdoin rimpulat johdot moottorilta 14awg-piuhoihin, kolvasin noparilta tulevat johdot kiinteäksi moottorin kanssa ja vaihdoin tamiyan virtaliittimen deansiin. Sitten väänsin semmoset liitosjohdot akulle, että ei kampea akkukoteloa/sitä scorpionin ammetta mihinkään suuntaan liittimien tai johtojen takia. Tein myös shorty lipolle ja saddle lipolle sovituspalat akkukoteloon. Otin näistä myös kuvia, mutta laiskottaa niin jäätävästi kun vääntänyt koko viikonlopun pihavajaakin läjään, että jätän kuvat postaamatta suosiolla. 

58
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 04.05.17 - klo: 18.49 »
Scorpionin vetopuolta korjattu yhden rattaan kiinnityksen osalta. Jos se nyt kestäis kun laitoin akselin läpi 2mm putkisokalla. Pari akkua ajoin ongelmitta piharinkiä testiks.

59
neo scorcheriin parit hopupit ja paremmat iskarit.

60
Itse en uskalla laskea, mutta on tonni jo paukkunut rikki ihan varmasti noin puolessa vuodessa. Toki tuo sisältää yhden 1:8 rtr-auton (läjän varaosia ja parannusosia tähän), yhden 1:10 klassikon elvytyksen ja yhden aivan uuden perus Tamiyan kaikkine elektroniikkoineen, että summa ei sinällään ole mikään kummonenkaan. Paljon on mennyt ns. perusjuttujen investointeihin kuten työkalut,akut,laturi, riittävillä säädöillä oleva radio yms. Vähään aikaan ei oo mikään harrastus ollut näin hauskaa mekaanisen säätämisen lisäks. Itse kun tykkään yleensä eniten siitä laittamisesta. Kuiten oon ikäni korjaillut ja huoltanut harrastemielessä moottoreita ja muita härveleitä. Rahaahan tähän saa palamaan aivan jäätävästi kun pikkuhiljaa investoi, mutta niinhän se on kaikissa harrastuksissa enkä itsekään niitä menoeriä jaksa enää oikein miettiä, kun tiedän, että johonkin se sama ylimääränen palaa kuitenkin.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6