Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Flameball

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
61
Itse en uskalla laskea, mutta on tonni jo paukkunut rikki ihan varmasti noin puolessa vuodessa. Toki tuo sisältää yhden 1:8 rtr-auton (läjän varaosia ja parannusosia tähän), yhden 1:10 klassikon elvytyksen ja yhden aivan uuden perus Tamiyan kaikkine elektroniikkoineen, että summa ei sinällään ole mikään kummonenkaan. Paljon on mennyt ns. perusjuttujen investointeihin kuten työkalut,akut,laturi, riittävillä säädöillä oleva radio yms. Vähään aikaan ei oo mikään harrastus ollut näin hauskaa mekaanisen säätämisen lisäks. Itse kun tykkään yleensä eniten siitä laittamisesta. Kuiten oon ikäni korjaillut ja huoltanut harrastemielessä moottoreita ja muita härveleitä. Rahaahan tähän saa palamaan aivan jäätävästi kun pikkuhiljaa investoi, mutta niinhän se on kaikissa harrastuksissa enkä itsekään niitä menoeriä jaksa enää oikein miettiä, kun tiedän, että johonkin se sama ylimääränen palaa kuitenkin.

62
vitja.scorpion kulki melko jäätävän hyvin takapihan nurmikolla. Pyrki jopa välistä keulimaan 2s lipolla ja harjamoottorikombolla. Oli vaan vissiin liikaa pitoa niin lähti mun itse tehty muovirissan kiinnitys pyörimään ympyrää. Nooh korjataan. Jykevämpi viritys tilalle.

edit: mietin hetken asiaa ja tilasin 2mm putkisokkia jos semmosella sais sen rissan pysymään paikoillaan paremmin. Taidan laittaa liiman kanssa kiinni lisäks, että varmasti pitää.

edit2: putkisokkapatentti on toiminut hitokseen hyvin jo monta akullista ja sopivalla pidolla keula nousee edelleen satunnaisesti. ei kuitenkaan ajoa haittaavasti pyri tempomaan. tekniikka lienee jotain 20t harjallinen ja lipolla rääkkään. on kyllä nopari ja moottori kovilla lämpöjen suhteen...

63
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 30.04.17 - klo: 15.16 »
tr8e laitoin keskidiffiin uudet vetarien kupit. Samalla katsoin ratasvälykset kuntoon moottorin ja keskidiffin välistä. Lopuks vähän putsailua.

64
Vapaa keskustelu / Vs: Sijoittaminen
« : 29.04.17 - klo: 08.15 »
Juu ja ei. Itsellä pankki hoitaa varsinaisen sijoituspuolen. Tossa vähän aikaa sitten juuri laskeskelin, että jotain 1200e ennen veroja on tullut ns. hyvää kolmessa vuodessa. Kuukausittain laitan 60e tuohon rahastoon. Lisäks juuri alottelin alkuvuodesta lisäsäästöjä eläkkeelle, johon menee 25e/kk. Pankissa otin asian puheeks, niin aspan täti sanoi, että harvempi nykyään laittaa lisäeläkesäästöjä pystyyn vaikka kaiken järjen mukaan nimenomaan pitäis jos meinaa edes jotenkin pärjäillä eläkkeensä kituuttamatta. Luonnollisesti kaikilla pankissa töissä olevilla ne säästörahastot on käytössä. Suosittelen lisäeläkesäästämistä muillekin joilla siitä vielä kerkee hyötyä tulemaan. Oiva aloituskohta on siinä 30v ikävuoden kohdalla. Aiemminkin voi alkaa, mutta harvemmalla käy asia mielessä kun niitä menoeriä nuorena riittää muutenkin. 

Omalle nappulalle loin alkuvuodesta säästökuviot myös. Sillä on vielä alle 3v ikää, niin kerkee hyvin kertyä rahaa säästöillä, joista voi sitten investoida mitä ikinä tarviikaa sitten n. 12-15v päästä.

Aion jatkossakin jatkaa tuota perusrahastojen sijoitusta, koska käytännössä kuudessa, seitsemässä vuodessa leipoo hyvin pienellä kuukausi-investoinnilla itselleen oivan summan rahaa esim. uudempaan käyttöautoon tai taloremppaan. Käytännössä en koko säästämistä edes huomaa, koska siivutus tehdään samana päivänä kun tilipäivä on. Äkkiä se 60e palaa vaikkapa sinne kuppilaan tai pariin rc-autopalikkaan :)

65
Hobbykingistä nopari,moottori, servo ja tarvikkeita tilattu veljenpojalle tehtävään autoon :)

66
Mielestäni foorumi kaipaa osiota korinmaalajille tai auton kasaajilleteen yms. Se touhu kuitenkin Suomessa on niin pientä että puhutaan muutamasta satasesta vuodessa. Ei varmaankaan verottajaa hirveästi kinosta moiset.

Komppaan sitä, että hienoa olis jos niitä korinmaalaajia ilmoittautuis. Nykyisellään tekijöillä varmasti riittää omiin resursseihin nähden hommia, mutta tekijöiden löytäminen vaatii aktiivista etsimistä. Jäätävä työmaa haalia maaleja itse tai tehdä esim. nelivärimaalaus kun maalit maksaa n. 50% siitä summasta, että teettää maalauksen muualla jollain harrastelijalla. Suomen kokoisessa maassa ei edes ns. harrastetyönä jää montaa latia semmosesta erikoismaalauksesta lapaan. Enemmän se tuntuu olevan harrastustoimintaa kaikille maalaajille täällä. Itse en tiedä yhdenkään ammattimaisen suomalaisen rc-korinmaalaajan nimeä vaikka tätä forumia plärännyt jo monta kuukautta. En tiedä mitään yleisistä maalaushinnoista yms. Itsellä tosin pysyy ruisku lavassa, että varmasti itse maalailen omat koppani, vaikka värit vähän maksaiskin kun siinä sivussa taas oppii uutta.

Tuosta auton kasauspalvelusta en tiennytkään. En oo ees kartalla, että moista kukaan käyttäis. Itse tykkäisin kasata kyllä autoja, mutta jotenkin miellän, että kaikki haluaa kasata aina itse omat autonsa. Tästäkin syystä lienee aika marginaalista tuo bisnes.

Itse duunaan kevät/kesän alku pienkoneita (pääasiassa ruohonleikkurit) periaatteella haen paikallisesti kaatikselle lähteviä yksilöitä ja elvytän -> myyn pois. Teen sillä ehkä muutaman satasen extraa kesään kun miinustan kulut. Kyse ehkä enemmänkin ideologiasta ja harrastuksesta, josta saa hyvällä tuurilla jotain extraa. Jos lasken koneisiin käytetyn ajan vs. voiton, niin se on todellakin harrastusta. Siitä saadut rahat voi sitten investoida semmosiin asioihin mihin ei ole arkibudjetissa paikkaa.

Mutta anyways. Ei verottajaa varmasti kiinnosta jos joku tarjoaa jollain forumilla palvelua x jos meininki ei oo sitä, että kaveri ilmoittaa yleisesti jonon olevan 100 työkappaletta ja seuraava aika puolen vuoden päästä kun ei kerkeä muuten. Tuolloin vois puhua ammattimaisesta touhusta.

Yhtälailla esim. murobbs:n sivuilla porukka kauppaa firmojen ylimääräiseksi jääneitä windows lisenssejä eikä niistä taatusti ole mitään merkintää missään kirjanpidossa, että meni myyntiin hintaan x. Kyllä näitä netissä riittää :)

67
Sähköautot / Vs: Lipot
« : 28.04.17 - klo: 08.58 »
Eipä oikeastaan sen perusteella mitä itse ajellut. Mulla on itsellä 1:8 autossa käytössä kahet eri parit turnigyn akkuja. Toisessa parissa 4mm liittimet & 12awg piuhat ja ne on täyskokoset. Toinen pari 5mm liittimillä & 10awg piuhat ja shortyt. Noparilla on 12awg piuhat. Ei tietenkään yllätä, että auto tuntuu tykimmältä shortyilla, koska akkupari on kevyempi ja liittimissä/johdotuksissa pienempi vastus. Lisäksi isot akut on mulla ns. normikäyttöön suunnatut ja shortyt on kisahyväksytyt jos sillä mitään merkitystä edes on. akun kyljessä mainostettu c-arvo on noissa kisahyväksytyissä lähes tuplat toiseen pariin verrattuna. Silti kuitenkin se fiilis, että ainoan eron tekee painosäästö ja johdotukset.

Sanoisin, että konkreettiset erot huomaat vain erilaisia akkuja samassa autossa kokeilemalla etkä oikeastaan mitenkään muuten.

68
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 26.04.17 - klo: 22.15 »
Tr8e huoltoa. Putsasin etuvetarit&cvd:t läpi ja asensin cvd-versiolliset vetarit keskidiffiltä eteen ja taakse. Samalla todettu, että alkuperäispyöränlaakerit lähtee vaihtoon. Ainakin ne sisemmät. Pyörii kyllä vielä, mutta rahisee jo ihan urakalla, mutta eipä noilta ensiasennuslakruilta nyt niin kummosia voi odottaa ja kovalla rasituksella ne siellä on muutenkin.

69
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 25.04.17 - klo: 19.35 »
Veljenpojan kanssa alettiin kasaamaan Neo Scorcheria läjään. Tuommoselle teini-ikäselle hyvää puurtamista ja ajanvietettä muutenkin. Saa käyttää aivojaan. Itsekin toki osallistuin hommaan tulkkaamalla ohjeita ja osittain kasaamaankin ja kerroin vihjeitä. Oli tyytyväinen poitsu lähtiessään. Pari tuntia hääräiltiin rauhalliseen tahtiin ja jatkuu taas parin viikon päästä :)

70
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 15.04.17 - klo: 08.46 »
Revo ja pläts taas vauhdissa.
Nummelan rc radan päivän kunto..  :shocked:
gopron linssikin halkesi sopivasti ajellessa  :grin:
https://youtu.be/Rhyt_WpdXBc

No, onhan siellä sentään rata. Itsellä ei ole paikallista rataa ollenkaan. Muutama puuhapäivä ja menis taas pitkään ongelmitta tuokin rata :)

71
Itsellä autossa alla pyörinyt yhet kiinamalliset ongelmitta (joskin näitä samoja 2 sarjaa) ja sit yhet Louisen kombot (b-ulldozer) missä about sama kuvio kuin sun nandoissa. Eikä ole levinnyt vielä mikään noista käytössä. Ei ole kyllä voimaakaan kaiketi niin paljon kuin sulla. Siinä autossa lienee se vakio 6s-liposetuppi eli renkaat ainakin saa kyytiä reippaasti. Riippuu kyllä todella paljon vanteen muoviseoksesta niiden kesto. Jos on jäykähköä ja/tai vanhaa muovia, niin ei välttämättä jousta riittävästi ja tärskyt hajottaa helpommin vanteen sillon luonnollisesti.

Jos sulla menee pelkkiä vanteita, niin kai tiedät, että renkaat voi siirtää toisiin vanteisiin kunhan vain irroittaa liimauksistaan ja liimaa toisiin uusiks. Eikä nuo perusvanteet kalliita oo esim. team c:n vanteet tais olla 8.5e pari ihan eurorc:ltä suomesta.

72
Team C / Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« : 14.04.17 - klo: 01.19 »
melko tymäkkää pinionia pidät eli vauhtia haetaan koko ajan :)  Mä yritän opetella enempi tota rata-ajoo eli loikkiminen enempi meitsin juttu. Kaverilla kestää 6s setuppia t8 v3 kit versio kyllä hyvin mitä se on kertoillu, mutta valitteli renkaiden älytöntä kulumista. Pienet nypylärenkaat kärsi itselläkin kun irtosoralla/asfaltilla heitin pari lenkkiä, mutta hiekalla ne kyllä kestää ajoa pitkästi :)

73
Kyosho / Vs: Scorpion 2014
« : 13.04.17 - klo: 22.33 »
Tyylikkäät! mulla on ollut tuossa omassa vanhuksessa lamput katolla. ajanmukaisesti ilman mitään valoja tietenkään, mutta ne ei oo kovin pitkäikäisiä, koska yks kippi yleensä irrottaa ne sieltä. Toinen on vielä tallella mutta siinäkin kierteet sökönä. Tänään ruuvasin omaani uudet etuiskarit ja autohan alkoi käyttäytymään. Vanhat iskarit oli lievästi sanottuna sököt. Samalla sitten vähän säätelin pyöräkulmia ja muitakin asetuksia ja kävin pienen testilenkin. Yllättävän hätänen tuli kun on väljät pois voimansiirrosta ja ihan tuo perus kyosho xspeed patti kiinni :)

74
Team C / Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« : 13.04.17 - klo: 08.53 »
ootko sen enempiä mitään muokannut vai laitellut rtr-tekniikalla menemään? Jossain kirjottelivat, että vakiosähköillä ja isolla pinionilla saatu melko kovia nopeuksia irti. Mulla se kokeilu loppui 18 hampaiseen kun tuntui ettei pysy lavassa jos yrittää yhtään ohjata :D Testasin kyllä talvella että se vaikutti kyllä asiaan reilusti. Päädyin tuolloin 16 pinioniin ja silläkin kulkee ihan riittävästi suhteessa omiin ajotaitoihin.

75
laakereita.

76
Team C / Vs: Team C TR8E (T8E RTR)
« : 10.04.17 - klo: 20.31 »
Sesonki tekee tuloaan ja talviajoissa levisi parit muoviosat. Veikkaisin lähinnä valmistusvikoja niissä osissa, koska omasta mielestä auto ei ole juuri ns. sikaa saanut. Tekevälle sattuu jne..
Nyt keväästä ajoympäristöjen sulamisen jälkeen ei oo mennyt mitään rikki. Liekö sitten pakkasella ollut osuutta noihin muoviosiin tiedä häntä. Joka tapauksessa osia sai äkkiä ja ehkä pikku varastoa hyvä pitää muutenkin itsellä jos (kun) sattuu lähtee lapasesta ajossa :)

Puras toi harrastus siihen malliin tässä alkuvuodesta, että tästä mun yksilöstä ei ihan hirveästi enää rtr:n juttuja ole jäljellä. Alustaan pitäs vielä hankkia joskus t8 v3 tasoset iskarit ja iskaritornit sekä taakse cvd-vetarit. Muut hilut ns. raceversioksi mulla vissiin alkaakin jo olemaan joko hyllyssä tai asennettuna paikoilleen. Satuin saamaan edukkaasti poistomyynnistä muutamia parempia osia, mutta korvaan ne vasta kun rtr-palikat kuluu. Autoon on tarkoitus asentaa vielä hobbywingin xerun xr8 sct nopari ja ostin jo lrp:n 2000kv sensorillisen moottorin sille kaveriks. Radio on päivitetty perus sanwa mx-v ja siitä isoimpana hyötynä kääntymisen rajoittaminen, niin ei väännä väkisin ns. tappiin. Lisäks oon käyttänyt kaasumäärän rajoitusta 4s-käytössä, koska tuntu jotenkin turhan lennokkaalta meno omiin ajokykyihin nähden. Lisäks tietty päivitetty ohjausservo järeämpään digimalliin, joskaan en ottanut suositeltua 20kg servoa, vaan 16kg sai luvan riittää ja hyvin on pelittänyt ajoissa. Nopari/moottorikombo tässä autossa on omasta mielestä valmiiks toimiva. Jätänkin ne hyllyyn uusien osien tieltä aikanaan jos sattuu soveltumaan tulevaisuudessa johonkin projektiin. Haluan päästä testaamaan sensorillista setuppia, koska mul on vaan jotenkin semmonen fiilis, että se kaasuliipasin ei käyttäydy kovinkaan lineaarisesti, vaan on vähän niinku "hitaat" kierrokset ja sit täysii eikä mitään välimuotoja tunneta. Oman käsitykseni mukaan sensorin pitäis jeesata nimenomaan pikkukierroksilla ja tehdä kaasun hallinnasta helpompaa. 

Diffit oon käyny läpi ja laittanu 5-5-3k setupille. Suosittelivat kokeilemaan 5-7-3 setuppia jossain, mutta näitä varmaan tulee säädettyä kun on enemmän ajanut autolla. En tiedä kuin äkkiä nuo diffiöljyt mustuu, mutta ne oli tummat jo muutamien akkuparien jälkeen. Määrällisesti öljyä oli omasta mielestä diffeissä liian vähän, mutta se on vallan ymmärrettävää, kun autoja kasataan paljon ja kustannukset pitää pitää matalina. Jostain luin muutenkin, että diffiöljyt kannattaa vaihtaa heti mieleisikseen rtr-autoissa, niin tietää mitä siellä oikeasti sitten on.

Pariin iskariin sai kans täytellä vähän öljyjä ja parissa muussa oli öljyä riittävästi valmiiks jo. Hyvät yksilöt erottui jo aukaisemattakin. Pikkuhuoltoja ja säätöjä. En tiedä oisko tota ees ajossa juuri huomannut tällanen amatööri :D

Vinkkinä - tähän saa aliexpressin kautta ostettua pohjalevyn ja diffien väliset alumiiniset tuet n. 8e hintaan pari kun suomihinta huitelee ~38€. Jostain ulkomailta luin, että must-have päivitys nuo tuet ja kieltämättä onhan se ihan eri juttu että muovi antaa periks kuin että alumiini pitää ryhtiä.

ps. onks näitä enää kellään? onks joku vaihtanut jostain syystä pois? onks joku muu malli toiminut paremmin? mielenkiinnosta tietty kyselen kun tää on mulla eka 1:8 auto ja omasta mielestä jo melko tasokas kunhan kuski osais enemmän :)

77
Tamiyan Neo Scorcherin ostin yhteiseks tekemiseks veljenpojille ja mulle. Saadaan siitä hyvä oma aloitusauto niille :)

78
Plussat:

Tarvikkeista Arrowmaxin tuotteet olleet tähän mennessä pelkkää priimaa. Käytössä hex/allen avaimia sekä rattaita ja kestää käyttöä eikä korkkaa kantoja ellei ole pehmeitä ruuveja ja innostuu kiristeleen kovasti. Istuvuus avaimilla aika jämpti, mutta niinhän se pitääkin olla. 

Lyhyen käyttökokemuksen perusteella Turnigyn akut ajaa asiansa aivan mainiosti käytössä myös.

Imax B6 mini laturi toiminut kuin unelma akkujen latauksessa. Käy hyvin alkuun harrastelijalle, kun ei ole superkiire ladata akkua tai ladata useampaa akkua yhtäaikaisesti. Hinta edukas ja alkuasetusten haun jälkeen superhelppokäyttöinen ja varmatoiminen. Kannattaa tsekata, että mukana tulee riittävä muuntaja antamaan virtaa pihalle täydet.

Aliexpress pyöränmutterit 1:8 - en ees tiedä miten tulin ilman näitä toimeen. Kyseessä siis alumiiniset lukitusurilla olevat mutskut. Taistelin muutaman ekan akkuparin pyöränmutterien kiinnipysymisen kanssa, mutta näiden päivityksen jälkeen ei oo tarttenut enää keräillä pyöriä matkalta. Hinta on edullinen, mutta toimitusaika superhidas. Kannattaa tilata pari sarjaa heti laakista jos huollon jälkeen jääkin kiristämättä kunnolla joku fillari ja mutsku eksyy. Näitä ei tosin saa kuin parissa värissä vakiona, mutta voihan ne aina maalata tai käsitellä muuten. Värit sininen ja oranssi.

Sitten vähän miinusta, mutta paljon plussaakin:

Pikkiriikkisen miinuksen annan Team c:n tr8e:n muutamalle muoviosalle keston osalta, MUTTA muutenhan auto ollut rtr-autona aivan mainio harrastuksen herättelyssä henkiin! Sähköt peruskauraa ja moottori hyväluonteinen (eli vääntöä piisaa) ja nopari toimii harrastajalle riittävän hyvin. Ohjausservo on toimiva ja sillä pääsee hyvin alkuun. Isot pojat tosin päivittää heti järeämmän tilalle kun servossa on ruutia vain 6kg. Radiossa on hyvä kantama, mutta välttävät säätömahdollisuudet. Iskunvaimentimet ja alusta ylipäätänsä ovat aivan riittävät tähän autoon. RTR-mallissa erityisesti metalliosista hieman tingitty sekä määrällisesti että laadullisesti eli esim. iskaritornien laatu ei ole kovin silmiä hivelevä ja itsella oli jonkun verran väljää ohjauksen (steering rack) tangon toisessa ruuvin reiässä. Otin osan irti ja totesin reiän olevan soikea jo uutuuttaan, mutta vain toiselta puolen osaa. Käänsin osan toisinpäin ja se istui hieman tukevammin. Itse päädyin kuitenkin päivittämään sen kisamallin versioon hyvin pian. Metalliosien kesto on ollut ulkonäöstä huolimatta hyvä sen mitä tähän mennessä ajellut autolla. Kokonaisuutta arvostellen hyvä 1:8 buggy peruskäyttäjälle, mutta vaativamman kaverin kannattaa ostaa kittiversio suoraan.

Mua on väitetty trollaajaks tän kyseisen yksilön vioista täällä kertomisen takia, mutta itse veikkaisin yksinkertaisesti huonoa tuuria enkä oikeastaan yhtään mitään muuta.

Isoja miinuksia ei ole tällä vuosikymmenellä vielä päässyt kertymään mistään.

79
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 03.04.17 - klo: 09.02 »
öööh, mee muualle trollailee. kiitos.

"trollausviesti" poistettu. durangoteam voi nyt kaikkien kahden kirjoittamansa viestin voimin myhäillä tyytyväisenä jos saavutti mielihyvää. forumin yleinen ilmapiiri tuntuu mun makuun nyt niin negatiiviselta mua kohtaan, että taidan olla hetken kirjoittamatta tänne yhtään mitään.

80
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 02.04.17 - klo: 20.45 »
-

81
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 02.04.17 - klo: 15.39 »
Kävin testailemassa akullisen ja yhtään pikkukivestä johtuvaa jumitusta ei tullut, joten taisi se ongelma poistua.
Kostea kelikään ei näemmä haittaa, ajon jälkeen noparissa ei ole edes yhtä roskaa että koppa kuitenkin suojaa aika hyvin näemmä, veteen ei tietenkään kannata ajaa.

Hyvä homma! se on kiva ajella kun kaikki futaa :)

82
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 01.04.17 - klo: 17.59 »
Kyllähän se kestää kun massaa ei ole liikaa eikä vauhtia :) se on vaan hemmetin positiivista ettei tartte olla joka ajokerran jälkeen tilaamassa varaosia jos/kun jotain lasahtaa ajossa. Tässä on saanut itse tuta, että tommosen 1:8 ajoneuvon saa melko iisisti rikki juurikin sen massan takia. Tai sit mulla on käynyt vaan aivan törkeen huonoa tuuria :|

Kannattaa valita se ajopaikka huolella. Esim. Itse ajan mielelläni 1:8 bugylläni hiekkaisella jalkapallokentällä tai sitten avoimessa puistossa.En enää kadulla, trx Rallyyn  sai viimeisen 3s-katuajojen jälkeen tilailla tukivarsia nipun...

Juu puistossa ja hiekkakuopalla auto on levinnyt. ei ole tarvinnut ajaa edes mitään kiinteitä esteitä päin vaan ekan kerran levis kovalla lumella ylämäkeen ajettaessa eturipustus toiselta puolen ja tokalla kerralla otti noin 10cm loikan hiekkamontulla tullen keula edellä maahan ja lämäs perän tonttiin= takadiffikotelo päreiks ja iskareiden muoviosat alhaalta poikki. Kyllä ite enemmänkin näiden osien muoviosien suhteen puhuisin muovilaadun virheistä :|

ja palatakseni varsinaiseen aiheeseen. kiva niitä kisoja ajella vaikka kaveriporukalla (jos porukkaa löytyy) jos ei taidot riitä isompiin kisoihin. Pääasia ois kuitenkin, että harrastus on kivaa eikä liian vakavaa touhua. Tips und tricks eli vinkkejä on sit kiva jakaa kun ajaa vaan ja kokeilee eri juttuja. Ite ajoin just tänään vanhanliiton kyosho scorpionilla tässä aamusta piharinkiä ja totesin sen toimivan niin näppärästi, että kivahan sillä ois päästellä radallakin. Vauhti ei päätä tietty huimaa, mutta hauskaa ois ajaa ns. kasarikrossia :D Nyt on nimittäin kiinni aito kasarimoottori vaikka muu tekniikka onkin hieman 2000-luvulle päivitettyä.

ps: mullekin kelpaa vanha perusauto. veljenpojat meinaa tosissaan innostua ajamaan kun päässeet kokeileen scorpionia ja tuota 1:8 autoo :D
Nyt kuulostaa kyllä ihan puhtaalta trollaukselta.

Itsestään hajos ylämäkeen ajaessa ja iskareiden muoviosat alhaalta poikki.
Kyseisiä iskareiden alalenkkejä kun ei saa poikki muuten kuin pihdeillä.
Ja yksikään auto ei itsestään hajoa.
Jos olet pakkasessa kolistellu autolla kaikenlaisia kuperkeikkoja ja auto sitten lopulta antautuu sinne ylämäkeen ajaessa niin hyväksyn...
Mulla on hajonnu auto (eri auto tosin) kun olen pudottanut sen pöydälle 10 sentin korkeudesta renkailleen.
Hmmm... siitäkö se hajos vai siitä että autolla oli kierretty kilparataa tuhannen kierrosta ja kolaroitu ties miten moneen kertaan tätä ennen...


Kyseessä on kilpa auto ja vaikka mitenpäin haluaisi katsoa, laadukas sellainen.
Muovi on aivan samaa laatua kuin missä tahansa muissakin kilpailevissa merkeissä.

Perus RTR autoihin turha verrata, koska rtr autoissa muovi on tarkoituksella tehty monesti joustavammaksi.
Kilpurissa esimerkiksi tukivarret ovat hyvin kovaa komposiitti muovia.

"on noi F1 autot vaan surkee laatusia kun hipasu monacon kaiteeseen ja miljoonien hintasessa autossa repsottaa rengas aivan päin itseään"

eipä ole trollausta ei. pakkasta kyllä oli. ja ylämäki ei kovinkaan kummoinen ollut. oisko ollut noin 3m nousua kovalla lumella ja olin itse siellä päällä ja ajoin ylös niin vetari tipahti matkalle ja ripustus tietty meni sivulle kun eturipustuksen taaempi muovikiinnike petti. Tuolloin ajoin nimenomaan niin suoraan kuin mahdollista sitä mäkeä ylös vaan eikä muuta eli se on jossain aiemmin jo aloittanut murtumisen ja petti vaan sattumalta sillon. Tähän myydään alumiiniversiota, jonka siihen jo päivitin. Kyseisen osan myynnille lienee syynsä... Tuo takapään diffikotelon murtuminen sen sijaan vaikutti kyllä ihan materiaali/valuvialta ja sen pettäminenhän aiheutti niiden alapäiden leviämisen eli seurausta toiselle jutulle.  Pännii vaan että ei ole kovin kummoiset ajosetit olleet edes omasta mielestä, niin silti jo levinnyt pariin kertaan. Mutta en enempää "trollaa" jatketaan asialinjalla. anteeksi jos esitin asian jotenkin väärällä tavalla.

83
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 01.04.17 - klo: 09.42 »
eilen niputin scorpionin kasarihiiliharjalliselle racemoottorilla. ei kulje mihkään :D Tai sanotaanko, että nopeempikin sais olla. Kovalla maalla ei tosin ohjaudu kuin suoraan :D Löi enempi tulta tolla kyosho xspeed moottorilla. Toki vääntöä ja sitkeyttä taitaa olla tuossa racemoottorissa enempi, mutta en tiiä mihin se sitä tarttis. Taidan hankkia jonkun modernimman hiilimotin tuohon vielä kuitenkin.

84
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 01.04.17 - klo: 09.30 »
Kyllähän se kestää kun massaa ei ole liikaa eikä vauhtia :) se on vaan hemmetin positiivista ettei tartte olla joka ajokerran jälkeen tilaamassa varaosia jos/kun jotain lasahtaa ajossa. Tässä on saanut itse tuta, että tommosen 1:8 ajoneuvon saa melko iisisti rikki juurikin sen massan takia. Tai sit mulla on käynyt vaan aivan törkeen huonoa tuuria :|

Kannattaa valita se ajopaikka huolella. Esim. Itse ajan mielelläni 1:8 bugylläni hiekkaisella jalkapallokentällä tai sitten avoimessa puistossa.En enää kadulla, trx Rallyyn  sai viimeisen 3s-katuajojen jälkeen tilailla tukivarsia nipun...

Juu puistossa ja hiekkakuopalla auto on levinnyt. ei ole tarvinnut ajaa edes mitään kiinteitä esteitä päin vaan ekan kerran levis kovalla lumella ylämäkeen ajettaessa eturipustus toiselta puolen ja tokalla kerralla otti noin 10cm loikan hiekkamontulla tullen keula edellä maahan ja lämäs perän tonttiin= takadiffikotelo päreiks ja iskareiden muoviosat alhaalta poikki. Kyllä ite enemmänkin näiden osien muoviosien suhteen puhuisin muovilaadun virheistä :|

ja palatakseni varsinaiseen aiheeseen. kiva niitä kisoja ajella vaikka kaveriporukalla (jos porukkaa löytyy) jos ei taidot riitä isompiin kisoihin. Pääasia ois kuitenkin, että harrastus on kivaa eikä liian vakavaa touhua. Tips und tricks eli vinkkejä on sit kiva jakaa kun ajaa vaan ja kokeilee eri juttuja. Ite ajoin just tänään vanhanliiton kyosho scorpionilla tässä aamusta piharinkiä ja totesin sen toimivan niin näppärästi, että kivahan sillä ois päästellä radallakin. Vauhti ei päätä tietty huimaa, mutta hauskaa ois ajaa ns. kasarikrossia :D Nyt on nimittäin kiinni aito kasarimoottori vaikka muu tekniikka onkin hieman 2000-luvulle päivitettyä.

ps: mullekin kelpaa vanha perusauto. veljenpojat meinaa tosissaan innostua ajamaan kun päässeet kokeileen scorpionia ja tuota 1:8 autoo :D

85
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 30.03.17 - klo: 19.11 »
lrp:n moottorin uudet laakerit asennettu ja patti niputettu takas läjään. parin minsan homma oli se.

86
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 29.03.17 - klo: 10.39 »
Kyllähän se kestää kun massaa ei ole liikaa eikä vauhtia :) se on vaan hemmetin positiivista ettei tartte olla joka ajokerran jälkeen tilaamassa varaosia jos/kun jotain lasahtaa ajossa. Tässä on saanut itse tuta, että tommosen 1:8 ajoneuvon saa melko iisisti rikki juurikin sen massan takia. Tai sit mulla on käynyt vaan aivan törkeen huonoa tuuria :|

87
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 29.03.17 - klo: 08.53 »
scorpioniin tilattu jo 2 settiä erilaisia muka 60mm pitkiä vetoakseleita, mutta kun mittaustavat niin vaihtelee, niin eipä ole oikeaa settiä kohdalle osunut. toiset myytiin 60mm pitkinä, mutta mitta tapista tappiin. toinen myytiin 60mm pitkänä, mutta on oikeasti 61mm pitkä. Eipä ne sinne asetu paikoilleen millään. Sitten kokeilin vanhoja akseleita uusien vetaritumppien kanssa ja istuu hyvin. ilmeisesti sisemmät vetaritumpit oli niin sohlot, että lotas urakalla. Noh täytynee vielä ainakin vaihtaa yks "lukkotappi", koska tuohon on jo kertaalleen vaihdettu ja päästään liikaa viistetty= kuluttaa vetarin tumppia enemmän. Jostain ois kyllä kiva löytää oikeaa kaliiberia oleva malli. Yritin noita pituuden osalta säädettäviäkin katsella, mutta ei löytynyt tarpeeksi pitkiä kun ovat kaiketi drifting-autoihin niitä pääasiassa kehittäneet.

88
no jopas tuli intouduttua osteleen tr8e:n parempaa osaa. ostin toisista päistään nivelletyt keskikardaanit sekä järeämmät keskidiffin ulostulot sekä varalle tukivarret kun edukkaasti sai. näin jälkiviisaana en osta enää toista rtr-autoa itselleni :D

89
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 29.03.17 - klo: 08.43 »
Kysyn täältä ku en löytänyt vastausta mistään eli kuinka montaa akkua kannattaa ostaa/olla ku ajelee radalla esim? ja puhun nyt 1/8 autoista tupla-akuilla. Mietin näin että jos haluaa ajaa esim tunnin putkeen jos auto kestää :), täytyisi olla 3-4 sarjaa akkuja? 4000-5000mAh per akku? korjatkaa tyhmää jos olen käsittänyt väärin.

Juu aivan oikeassa olet akkujen määrän suhteen. Riippuu tietenkin auton moottorista paljon se imee sitä virtaa, mutta pääasiassa tuo 3-4 paria akkuja riittää tunnin aktiiviseen ajoon täydellä höngällä jos se on mahdollista. mah-määrää korottamalla saat lisäaikaa ajamiseen, mutta vastaavasti lataaminen vie aikaa enemmän ja akkujen paino nousee. Jos et tartte aivan 100% tehoja ottaa pihalle, niin tiputa hieman radiosta max tehoja (jos mahdollista) ja taas ajoaika pitenee.

90
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 27.03.17 - klo: 18.21 »
Kyllä se toimii muidenkin valmistajien säätimillä. Ei tarvi olla edes sensorillinen, jollet halua.

Juu, hainkin tosiaan sitä näkökulmaa, että toimiiko sensorillisena hyvin myös muiden valmistajien sensorinoparien kanssa. Kiinnostais vähän ehkä saada lisää voltteja noparin sisäisestä becistä pihalle ja katsoin, että hobbywingin nopari (xr8 sct) ois edukas ja siinä ois tuo toiminto sekä sensoriporttikin. Hobbywing vaan kovasti selittää sivuillaan, että hyvä sensoritoiminta taataan vain omilla moottoreilla. eli onko tuon näkökulman puitteissa viisaampaa ostaa pariksi samaa valmistajaa vai saanko setit toimimaan hyvin eri valmistajien tuotteita yhdistelemällä yhtälailla?

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6