Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Flameball

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6
91
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 27.03.17 - klo: 16.54 »
noobikyssäri tai ei mutta ostin just vähän aikaa sitten lrp:n sensorillisen moottorin. Toimiiko se patti jollain muulla sensorinoparilla pätkääkään vai vaatiiko aina saman valmistajan noparin kylkeen toimiakseen?

92
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 27.03.17 - klo: 09.49 »
Vähän elämää vintagepuolellekin. Mul ois kysymys koskien vanhaa sähköracemoottoria. Onko kellään enempää tietoa mille aikakaudelle osuu SRM Racing Scorcher Plus 27T Timed vaihdettavilla hiilillä oleva moottori? Meinasin tämän tunkea vanhaa Scorpioniin. Moottorin pitäis käsittääkseni olla aivan sen aikakauden tuotteita.

Tuota konetta kutsuttiin skorseriksi ja oli aikansa ykkös stanukone.
Itsekkin sillä ajoin mutta se aika oli tyyliin -85-88.
Jos en väärin muista se oli oranssi hopea värinen.
jerzi

Joo oranssia muovia hiilipääty ja sit semmosta valkoista ja osittain krominväristä tarraa patin ympärillä. Tämä yksilö on melko vähän ajetun näköinen eikä ulkoisesti häviä juuri uudelle. Soveltunee hyvin scorppariin kun se on oman ymmärrykseni mukaan mk4 versio eli lienee jotain vuosmallia -86-87. Kiitokset vähistäkin tiedoista :)

93
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 27.03.17 - klo: 09.44 »
Avonaisemmat vanteet voi ehkä hieman helpottaa kiviongelmia vanteiden sisäpuolella.

94
aivan täysin mahdollista, että edellisessä softassa ollut yks bitti vinossa. Jos on päivitettävä softa, niin kyllähän se vähän tietokoneen emolevyy lähentelee :D

95
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 25.03.17 - klo: 10.20 »
kiinarenkaiden liimailua. sain tällä viikolla postissa semmoset vanteet mitkä mahtuu pyöriin ton teamc:n alla, niin sain jo talvella hankitut laparenkaat vihdoinkin vanteille. Kait niillä kesällä voi hiekkamontulla viihdyttää itseään :D jos ei muualla, niin kalajoella sitten jos vaan mahtuu kamppeet matkaan lomareissulle :)

96
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 25.03.17 - klo: 09.12 »
Vähän elämää vintagepuolellekin. Mul ois kysymys koskien vanhaa sähköracemoottoria. Onko kellään enempää tietoa mille aikakaudelle osuu SRM Racing Scorcher Plus 27T Timed vaihdettavilla hiilillä oleva moottori? Meinasin tämän tunkea vanhaa Scorpioniin. Moottorin pitäis käsittääkseni olla aivan sen aikakauden tuotteita.

97
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 24.03.17 - klo: 12.59 »
teamc pohjalevyn ja perien väliset tuet vaihdettu alumiinisiin muovisista.

edit: posti toi scorpioniin sisemmät vetaritumpit eli nekin vaihdettu. Oli melkosen jämptit verrattuna vanhoihin :D

98
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä on suosikki pelisi?
« : 24.03.17 - klo: 11.00 »
Tän hetken pelauksessa Steamworld Heist. Viimeisimmäks hakannut Fallout 4 läpi ja siis ehdottomasti parhaimmistoon kuuluu nuo vapaan maailman pelit missä saa mennä minne lystää :)

99
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 23.03.17 - klo: 18.32 »
(tuplaviesti)

100
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 23.03.17 - klo: 18.30 »
siis tuleeko sulla niistä uusistakin akuista piuhat pihalle? Jos näin, niin eihän sitten koko erillisjohdotusta voi tehdäkään. Itsellä on vaan noita malleja mihin menee 4-5mm (bullet connector) liittimet kiinni ja käytännössä johdotuksen voi rakentaa kuntoon lähes kokonaan akun mukana tulevasta johtonipusta.

hyvä kun löyty jokin ratkaisu kuitenkin tilaongelmaan. pääasia, että ongelmat saa jotenkin ratkaistua kuntoon :)

101
Scorpioniin yritän löytää sopivia vetoakseleita ja mittojen perusteella löysin muuten oikeanlaiset, mutta täytyy käyttää päätypalloja vielä vähän pylväsporakoneessa, että sopivat paikoilleen. Kyllä mä yhet jo luulin löytäneeni oikeilla mitoilla, mutta myyjän antamat mitat mettään ja pituus oli otettu pallojen tappien välistä. Nämä uusimmat ostokset oli nyt juuri oikeilla mitoilla pituuden suhteen. Tuon lisäks löytyi jo viikko takaperin kanadasta sisemmät vetotumpit siihen scorpioniin, niin saa väljät voimansiirrosta vihdoin pois.

tr8e ostin sensorillisen moottorin ja eilen sen saadessani käsiini myös uudet lakrut meni tilaukseen. Tuohon kun vielä löytyy sopiva nopari kaveriks, niin seuraavan ajokauden setuppi oli siinä :)

102
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 23.03.17 - klo: 10.11 »
Olikos sulla nyt siinä ne erillisjohdot suoraan akuille vai ootko vielä laittanut esim. t-liittimen väliin? erillisjohdoilla johdotus noissa ahtaissa toimii parhaiten. Eli käytännössä kolvaat akun käyttämän liittimen piuhan jatkeeks 90-asteen kulmassa ja kutistesukka niskaan. Huomaa, että käytettävä kutistesukka pitää olla kooltaan runsas, että mahtuu nätisti 90-asteen liitoksen ylitse. Noita liittimiä saa myös suoraan 90-asteen liitoskulmia varten, mutta ovat keksineet niille aika suolaiset hinnat.

103
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 20.03.17 - klo: 11.50 »
Mielestäni servo on riittävän tehokas, ja pitäisi sopia vakio servon tilalle.

Ääni tälle. Aivan riittävä sekä väännöltään että nopeudeltaan. Nää on vähän mielipideasioita. Osa mieltää, että hemmetin tehokkaat ja nopeat servot ovat se paras vaihtoehto. Suurin osa ei tee niillä yhtään mitään. Pääosin kuskin tasosta kiinni mistä alkaa olemaan oikeasti jo hyötyä.

104
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 17.03.17 - klo: 10.25 »
Nuo on onneks tuommosia ostoksia, että kerran kun ostat ni seuraavan 10v käytät ellet aktiivisesti koko ajan häärää jotain. Sama koskee hyvää kolviakin kunhan ei jätä käryämään täysillä. Joku kerran vinkkas, että pistorasiahimmennin väliin, niin kätevä säädellä kolvin lämpötilaa käytössä. Itse ostin kans sellaisen, mutta käytän lähinnä on-off tyyppisesti ettei tartte nykiä johtoa seinästä välissä pois (löysin muuten clas ohlsonilta sen himmentimen).

Tinakin tietty parempaa jos siinä on mukana juoksutetta lisäksi. Tinoista kannattaa lukea etukäteen netistä, niin tietää mitä hakee.

105
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 17.03.17 - klo: 10.12 »
Sähköhommat luonnistuu, kun käytät riittävästi juoksutetta ja hyvää perustinaa. Osta motonetista, puuilo tms. semmonen pieni purnukka juoksutetta. siihen kastat kuuman kolvikärjen ni jo alkaa tulemaan nättiä jälkee. Hommaa auttaa jos vielä käyttää sitä juoksutetta myös vastapintaan (johto/moottorin liitospisteet) ja käyttää kuumana. 12awg-johdotuksissa minimi kolvi 60w ja 10awg piuhoilla 80w mieluiten 100w, että riittää potku. Treenaamalla paranee. Osta lisäks kutistesukkaa ja laita liitosten päälle, niin näyttää liitokset näteiltä eikä oo niin sitä sähkövaaraa mistä puhuit :) ja tosiaan katkoo ylimääräiset niin akkupiuhoista kuin noparilta moottorillekin pois, niin menee hitokseen siististi tonne kopan alle sitten. Jos käytät aina 2s+2s liposetuppia, niin melkein kannattaa ostaa suoraan banskuliittimet, jotka sitten juotat 90-asteen kulmaan valmiiks. Tuolla tavoin saa lyhyimmät johtovedot ilman turhia liitoksia.

106
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 15.03.17 - klo: 18.25 »
teamc taas ajokunnossa kun iskarin alapäät sain taakse. samalla tilasin niitä useammat ettei jää noiden takia ajot lyhyeks tulevaisuudessa.

107
Ostin tuossa jokin aikaan sitten kyoshon Mad Force cruiserin gp 2.0. Ja sellaista tässä kirjoitan että onko kellään mitään varaosa paikkaa mistä tilaa kun paikkoi ei oikeen meinaa löytyä. Sitten haluisin kuulla että miten olette auto parannelleet esim. aluosilla? T.Tomppa

jenkkilästä www.amainhobbies.com löytynyt varaosia. Suomen Kyoshoedustus tilaa sulle mitä vaan mutta odotusaika on sama kuin tilaisit jenkkilästä plus kovempi hinta plus suomen toimitusaika päälle.

108
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 14.03.17 - klo: 14.38 »
Innostuin illasta vielä nakertamaan scorpionin perän takasin läjään. Aika jämpti tuli kun otti kaikki kuluneet helat pois ja heitti lakrut tilalle& teki yhen uuden akselin ja shimmas perän. Sit pitäs vielä jostain ettiä hyvät tumpit siihen ja/tai rakentaa&soveltaa jostain.

109
tjoo-o kävin hiekkakuopilla sillä miettein että ajelen taas parit akkuparit. Ikinä oo kerennyt kahta akkuparia ajamaan ennen auton hajoamista. Tällä kertaa murtui takatornin kiinnitys diffikotelosta ja vei mukanaan takaiskarien alalenkit. Tuntuu kuin rtr-autoissa käytetty muovilaatu ois heikompaa kuin itse kasattavissa malleissa. sit ootellaan että eurorc saa noita takaiskarien korjaussarjoja varastoon. Muut osat tilasinkin jo.

Sama huomio, nyt ku kasaillut tuota dex210 niin osat ihan eri planeetalta, mitä lie composiittia mutta tuhdilta tuntuu.

Tänään tuli uus perämurikan kuori. Kyllä se vaan oli vanha joustavampi kuin tuo uusi eli todennäköisesti tinkaavat muovilaadusta teamc:n rtr tekeleitä tehdessä. Uusi kuoren takaosa jousti huomattavasti vähemmän kun otin molemmat käteen ja sormin puristin kasaan. Lisäksi vanha kuori oli huomattavasti kiiltävämpi pinnaltaan kuin uusi. Tämä systeemi ei vaikuta yhtään hölmöltä kun samaa sovelletaan autoteollisuudessa muutenkin... lisää vaan varaosamyyntiä ni hyvä tulee :D

110
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 13.03.17 - klo: 19.15 »
Kasasin teamc:n takasin läjään poislukien takaiskarit. Vielä ootellaan loput varaosat, niin saa taas auton ajokuntoon. Ei ole kuin kahdesta muoviosasta kiinni, mutta välillähän tuo tuppaa oleen pikkujutuista kiinni.

111
Eilen tilasin läjän varaosia team c:hen kun halvalla sai. lähiaikoina muutoinkaan tartte muuta kuin varaosia kun tuntuu että puol tuntii kerkee ehjänä ajamaan :D

112
jep. aloin jo pohtimaan laittaisko kuntoon jollekin joka ei aja niin kovasti ja ostais tilalle jotain rakenneltavaa. Kaveripiirissä ois monta kiinnostunutta. Tuntuu käsittämättömältä lähinnä että onnistun hajottamaan noinkin monta osaa näin vähillä ajoilla. En siis vielä metriäkään oo ajanu radalla eikä autolla oo vedetty edes mitään sikaa isoista hyppyreistä ja silti levinnyt osia useampi kappale. Koppakin tietty otti kipeetä kun venähti siinä samassa rytäkässä tuon kiinnityksen sijainnin takia. Ja kovasti kuiten markkinoidaan, että auto kestää isoja hyppyjä vaivatta. No mutta tsiikataan vielä hetki. Ainahan näistä eroon pääsee jos tarttee päästä :)

113
tjoo-o kävin hiekkakuopilla sillä miettein että ajelen taas parit akkuparit. Ikinä oo kerennyt kahta akkuparia ajamaan ennen auton hajoamista. Tällä kertaa murtui takatornin kiinnitys diffikotelosta ja vei mukanaan takaiskarien alalenkit. Tuntuu kuin rtr-autoissa käytetty muovilaatu ois heikompaa kuin itse kasattavissa malleissa. sit ootellaan että eurorc saa noita takaiskarien korjaussarjoja varastoon. Muut osat tilasinkin jo.

114
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 09.03.17 - klo: 19.52 »
Scorpionin voimansiirtoa ihmetelty. Tartten näköjään shimmilevyjä perään. Nyt on laakeroitu vetaritumpit sekä voimansiirron väliratas ja tehty akseliteräksestä uus akseli voimansiirtoon ja sekin toki laakeroitu. Enää pitäs miettiä miten saan uuteen akseliin vanhan muovirattaan kiinni. Taidan porata reiän ja laittaa lukkoruuvilla&liimalla kiinni että pysyy paikoillaan. Sit kun vielä sen perän saa shimmattua, niin voi miettiä miten sais noi sisemmät vetaritumpit korvattua joillain uusilla tarvikemalleilla. Aikaa palaa, mutta alkuperäisyys säilyy ja osat kestää. Vaikuttaa vähän siltä, että jos jotain voimansiirron muoviosia tarttee, niin pitäis melkein 3d-printteri olla, että sais samanlaista väsättyä :) menee jo turhaa harrastamiseks siin vaiheessa :D

115
Kyosho / Vs: Scorpion 2014
« : 04.03.17 - klo: 16.52 »
vanha scorpion kaipais ehjiä sisempiä vetaritumppeja. Jos en mistään löydä, niin täytynee tehdä sitten käsityönä. Sain siihen nyt uudet renkaat alle, niin auto toimii tosi paljon paremmin. Voimansiirrossa vaan niin paljon löysiä, että pakko ottaa osiks ja askarrella vähän tukevammaksi kokonaisuutta, että toimii paremmin ja luotettavammin. En nyt oikein vielä lämmennyt koko voimansiirron päivitykselle uudempaan, koska sit on melkein viisaampaa ostaa koko rakennussarja kun pelkkä voimansiirto on kaikkine osineen noin puolet koko kitin arvosta. Uudet ulommat vetaritumpit tuonne täytyy kyllä vaihtaa 2014 mallista, koska vanhat ulommat tumpit on kartiomallisia ja laakerointi on väljähkö niiden kartioiden takia. Kiva kyllä näprätä kun edes jotain saa suoraan sovellettua uustuotannosta.

edit: koko voimansiirto purettu ja todettu, että aika hyvin saa nykyään laakereita. Tilailin nyt koossa 3x6mm ja 6x10mm lakrut laipallisina. Isommat menee vetarien tumpeille ja pienemmät välitysrattaalle, koska ainakin mulla siinä on ikivanha messinki/pronssihela mikä aivan loppu. Vetareiden helat oli loppu ja tuo yks hela minkä vaihdoin aiemmin 4x8mm lakruun kaipas samanlaisen toisellekin puolelle. Lisäksi se akseli siinä ylempänä on koko 3.94mm, joten vaihdan siihen karkaistun 4mm tapin, jolla saan loputkin väljät siitä pois. Nuo sisemmät vetaritumpit käytännössä semmoset, että ilman koneistajaa en saa tehty sinne mitään fiksua ratkaisua, joten pakko kokeilla auttaako pelkkien laakerointien vaihto jo riittävästi.

116
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 02.03.17 - klo: 17.25 »
Scorpion sai alleensa uudet takarenkaat sekä vanteet kyoshon beetlen uustuotannosta. Jahka Tomahawkin vanteita tulee tarjolle, niin voi sitten semmoset laittaa kun tohon semmoset kuuluu. Etuvanteetkin ois menneet paikoilleen, mutta en hokannut tilata laakereita. No laitoin tilaukseen saksasta, niin saapi ens viikolla vielä eturenkaatkin vaihdettua ja on taas renkaissa pitoa. Ei tuommoset kasarirenkaat oo enää kovin kaksisessä hapessa :D

117
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 24.02.17 - klo: 21.47 »
keskidiffin öljyjen vaihto autosta. samalla vaihdoin vakiorenkaat takaisin, niin saa kääntyvyyden etupäähän takaisin. ei vaan ottanut toimiakseen louisen b-ulldozerit kun joutui rajoittamaan kääntymistä. En tiedä saisko ne jotenkin sullottua himpun kapeammille vanteille, niin toimisivat alla kunnolla.

118
On olemassa kahdenlaista omatekoista osaa. Toisia tehdään erikseen myyntiin ja toiset ovat kokeiluluontoisia projekteja/omien kädentaitojen kehittämiseen suunnattuja juttuja eli harjoituskappaleita, jotka voi sitten myydä pois jos ei koe tarvitsevansa niitä itse. Onko oikeasti niin paljon tätä myyntiin tehtyä tavaraa, että se vaatisi tuon oman osionsa? Käsittääkseni forumin ylläpidolla ei ole minkäänlaista osaa eikä arpaa siihen jos joku mainostaa&myy valmistamiaan yksittäistuotteita forumilla kun päävastuu maksujen maksamisesta jää myyjälle itselleen.

Mitä näitä nyt täällä seurannut omavalmisteosien osalta myyntiä, niin ensinnäkin myynti-ilmot on jäätävän kehnoja eli ilman kuvia ja hyvin minimalistisia. Toisekseen myydyt osat tuntuvat olevan enemmän ja vähemmän yksittäiskappaleita ja todennäköisesti niihin nähty vaiva on 100% suhteessa hinnoitteluun mikä kielii enemmän harrastuksesta kuin varsinaisesti liiketoiminnasta. Mun puolesta jatkakoon samaan malliin.


119
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 22.02.17 - klo: 10.18 »
Eilen latasin tr8e:n takasin nippuun kun sain rikkoutuneen osan. Siinä sivussa vaihdoin muutkin tukivarsien kiinnikkeet ns. normaaliversion sarjaan eli 3/4 osista on metallia ja kulmia voi säätää kulutuspaloilla takana. Ei ihan suoraan mennyt taakse osat eli joutui hieman viilaa näyttämään kun on rtr-auto ja sen perus pohjalevy. Muutenhan tuo meni näppärästi. Ensimmäinen peräöljyvaihtokin suoritettu ja keulasta tuli melko paljon jämptimpi uusilla öljyillä. Kivaa näpräämistä kun tulee kuntoon taas :) 

120
Viikonloppuna meni tilaukseen tukivarsien kiinnikesarja etupään petettyä sekä kevlarsäätöpalat samalla vaivalla. Tarvikepuolelle diffiöljyjä, rassausalusta autolle sekä kasaan taittuva alupöytä. Scorpioniin täyty tilaa rengas-/vannesarja kun edelliset on 30v vanhat. Rahanmenoo ei voi taas estää...

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6