Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - BPee

Sivuja: [1]
1
Traxxas / Vs: Traxxas Unlimited Desert Racer
« : 28.08.18 - klo: 07.32 »
Onko näitä jo moni saanut omakseen? Kertokaahan kokemuksia?

2
Traxxas / Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 12.05.18 - klo: 11.32 »
Aika erikoista...jokuhan ne rikkoo... Minäki käytän lukkoja koko ajan ja zero problems. Väärin säädettynä servo palaa, mutta ratasmenekkiä ei selitä. Servo saverin tehtävä ois estää niitä menemästä. Jos ei hajoa rattaat ihan kokonaan niin käännä hajonneet eri asentoon niin voi käyttää vielä toisen kierroksen  :tongue:

3
Traxxas / Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 12.05.18 - klo: 06.06 »
Ei ole itsellä ollu ongelmia vakioilla. Aikanaan ostin vielä yhden varallekkin, mutta enpä ole tarvinnu. Servo saverin pitäs kyllä tehokkaasti suojata noita rattaita...?
Oletan, että olet manuaalin mukaan säätänyt saverit kohdilleen?

4
Traxxas / Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 18.04.18 - klo: 20.57 »
Njoo... ihan oikeinhan tuo käyttäytyy tavallaan... Laskeppa itte... : 1:1 vehkeissä suositeltu perävaunun aisapaino vetokoukulle on 70kg. Tuollanen yhdistelmä vois in RL painaa n. 2500kg, josta siis 70kg sais tulla vetokoukulle.
Tuossa sen verran pielessä kärrin painojakauma, että todellisuudessa vastaisi varmaan 1000kg aisapainoa.
Laitappa 1:1 henkilöautoon kärry siten, että vetokoukkuun kohdistuu 1000kg kuorma niin näyttää paitsi hassulta, niin myös juurikin tuolta.
Eli, modaa kärryä siten, että suhteellinen kuorma trx-4:lle on sama kun 1:1 kamppeissa 70kg/2500kg niin jopas alkaa toimia ja näyttää ”scale” -meiningille :cool:
Eli jos tuo auto+kärry painaa esim. 3kg, niin vetokoukulle saisi tulla 84g paino.

5
Traxxas / Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 08.04.18 - klo: 17.04 »
Juuri testailin, 9.9v eikä vielä katkaissut tai ollut tehot alennettu 50%. Epäilen vahvasti, että sulla akun jännite notkahtaa raja-arvoon  (joka on mikä?) ja siksi meno loppuu. Kuhan saat sen BT mokkulan niin voit seurata ja näät mihin se jännite todellisuudessa laskee.

Huom tuossa mullakin jännite vielä levossa 11,4v, mutta notkahtanu jo 9,9v.

6
Traxxas / Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 08.04.18 - klo: 15.22 »
Kuulostaa erikoiselle. Mulla on häly 10.2 voltissa, ja sillon kun häly tulee niin mennään vielä täysillä...
Jossain on matoja?

7
Traxxas / Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 06.04.18 - klo: 20.39 »
Juu en o minäkään keksiny mihkä sen rpm -anturin sais, niin en ole laittanu.

8
Traxxas / Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 06.04.18 - klo: 18.33 »
Siinä on kyllä omasta mielestä turhankin reilu deadzone alunperin.. Koita kalibroida se kaasu, manuaalista löytyy selkeet ohjeet - luulen, että tuo sun vaiva loppuu sillä.

Et tarvii mitään uutta vastaria, siinä on kaikki ominaisuudet valmiina antureille ja BT:lle jos niitä haluat lisätä. Ittellä noita antureita useampia ylimääräsiä kertyny, niin laitoin voltti ja moottorin lämpötila-anturin.
Jos avaat vastarikotelon, niin huomaat, että vastarissa on slotit "RPM" ja "V/T", joista jälkimmäinen on siis Volt/Temp anturin paikka.

Aina niitä asetuksia joutuu rukkailee, silloin tarviin BT mokkulaa. Saattaa ebaysta saada puoleen tuosta kun ettii...
Mutta ei se siis mitenkään pakollinen ole.

9
Traxxas / Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 06.04.18 - klo: 18.05 »
Jos laitat ohjaimeen bluetooth mokkulan niin sitten saat helposti säädettyä deadzonet sun muut kännykästä. Voi olla ettei onnistukkaan mitenkään muuten - ainakaan helposti? Ei ole tullut perehdyttyä kun tuo bluetooth mokkula löytyy itseltä.

Ei ole kyllä servot oikein säädetty jos pitää lukot päällä kitinää?! Tai nehän pitää kitinää sen jälkeen kun laitat lukot päälle, mutta lopettaa heti kun lukon hampaat "lopsahtaa" paikalleen. Eli jos näin ei tapahdu lukkojen kytkeytymisen jälkeen - vaatii säätöä. Tuohan ne servot tuhoaa jos ne jää surraamaan. Ei ole ittellä muuten yhtään servoa mennyt (eikä mitään muutakaan) ja 9kk ajoa takana.

On se ohjain vähä rimpula, mutta yllättävän hyvä, ja hyvät ominaisuudet siitä loppuviimein löytyy (se bluetooth mokkula..)
Taistelu juuri menossa kun kaasun tuntuma on mennyt "portaalliseksi", ei liiku liipasin enää sulavasti. Yrittänyt kaikenlaisia liukasteita väliin laittaa mutta ei tunnu mikään auttavan. Joko eivät löydä oikeaan paikkaan tai ovat sitten vääränlaisia..

Itsekkin ajattelin aluksi ohjausservon kanssa pärjätä. Lopulta kuitenkin annoin periksi ja vaihdoin tehokkaamman (+ bec:in). Hyvin se orkkiskin hoiti hommansa, eikä siinä sinällään mitään vikaa koskaan ollut - jäi sittemmin varaservoksi.
Jos tykkää kivikossa möyriä niin ehkä se tuo vähän lisää mahdollisuuksia, mutta ei sillä silti pääse yhtään pahemmista paikoista kuin vanhallakaan servolla, ehkä vähän helpommin. Ehkä.

10
Yleinen keskustelu / Vs: Kuumaliima
« : 04.01.18 - klo: 13.26 »
Suosittelen Pattexin 100% liimaa.

Täytyy ottaa kokeiluun.

11
Yleinen keskustelu / Vs: Kuumaliima
« : 04.01.18 - klo: 13.24 »
Kyllähän aina on super epox ja pikaliima jos haluaa oikeesti pysymään...  Tuo kuumaliima vain olisi joskus kätevä tuon purettavuuden takia.

12
Yleinen keskustelu / Kuumaliima
« : 04.01.18 - klo: 10.16 »
Hyllyssä ollut samaa kuumaliimaa varmaan 20 vuotta. Nyt se kuitenkin loppui. Oli ihan pirun hyvää RC hommissa, koriinkiin tarttui kuin tauti, MUTTA lähti tarvittaessa kuitenkin irti.

No nyt kävin kaupasta ostamassa uutta. Kaikkia erilaisia mitä oli, eli kolmea eri laatua.
Mikään näistä ei ole sitten lähelläkään vanhaa. Irrota poksahtaa esim lexanista pienestäkin kolhusta.

Elikkäs mistä sais kunnollista, pysyvää kuumaliimaa. Pyssyt löytyy tällä hetkellä 7 ja 8mm puikoille.
Merkkejä, malleja, linkkejä?!

13
Traxxas / Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 18.08.17 - klo: 20.26 »
Kiitos vihjeestä!

14
Traxxas / Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 18.08.17 - klo: 10.21 »
Juu tiedän, luin ohjeet :). Paitsi, että kun menee tuohon moodiin niin ei vaihda.

15
Traxxas / Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 18.08.17 - klo: 08.33 »
En ole minä kyselly fb.

Auto tuli eilen taloon, loistava vehje :)

Lukon servojen johdot ristiin + ohjaimesta asettaa servojen toiminta käänteiseksi niin nyt lukot toimii "oikeaoppisesti".

Ja sivussa ne rattaat oli, kosketuksissa ehkä 80 prosenttisesti. En tiedä onko sillä suurta merkitystä, mut nyt säädetty hammaskosketus 100%.

Ekaan ongelmaankin törmäsin. Akkuina lipo ja nimh. Ajoin ensin lipo:n tyhjäksi. Sitte nimh sisään. Mutta kampe meni johki suojatilaan, enkä pystyny jännitteen valvontaa laittamaan pois päältä -> ei suostunut moottorille antamaan virtaa.  Luuli nimh akkua "ylijänniteiseksi" lipo:ksi?
Vasta kun tökkäsin lipon takas sisään -> jännitteen valvonta pois -> nimh sisään. Ja sit mentiin.
Jos vaan lipo:ssa ei olis ollu yhtään virtaa niin mitäs sitte?
Löysin jonki ohjeen miten tuon olis pitäny pystyä ohittaa, mutta en minä ainakaan saanu toimimaan? Ehkä en osannut.

Mutta aivan loistava kampe, voin suositella kaikille hitaasta mönkimisestä pitäville!

Hobbylinnalle erityismaininta hyvästä palvelusta ja erittäin nopeasta toimituksesta.
(Tilattu ke iltapäivällä, to iltapäivällä minulla)

16
Traxxas / Vs: TRX-4 Scale and Trail Crawler
« : 15.08.17 - klo: 14.46 »
Ainoastaan rtr ohjausservo levisi todella rajussa kivikossa joka oli liikaa sille. Servon vaihto ja meno jatkui. RTR-servon hajoaminen oli odotettua.

Ihan uusi tulokas tällä saralla ja juuri kyseisen auton ajattelin hankkia. Lukenut jo ziljoona threadia, mutta näin aloittelijalle kaikki vielä niin outoa eikä ihan aukea.

Eli, jos ja kun tuo servo hajoaa, niin mistä, minkä ja kuinka sitten, ja mikä tilalle??
Ja onko järkevää laittaa sitten uutta samanlaista orkkis servoa?

Mistä tuon auton orkkis osia sitten kannattaa tilailla?

Akkuja mietin, niin oiskos tuo traxxas 5000mA 3s 25c lipo sitten sopiva/hyvä/oikea tuohon autoon?

Ja vielä lyhyesti ja ytimekkäästi: mitä tuolle autolle kannattaa tehdä ennen kun rupeaa ajelemaan?
Luin että moottorin hammasratas on ainakin sivussa - siirto kohilleen. Mutta jotain muuta?
Jos jotain öljyjä/rasvoja kannattaa vaihtaa, jotain öljytä/rasvata niin millä rasvalla/öljyllä??

Kiitos ja anteeksi.

Ps. Offroad:ia "in real life" harrastavana tuo lukon kytky pitäisi muuttaa. Kun meno loppuu niin aina ensin kytketään takaperän lukko, jos ei vieläkään liiku niin sitten etuperän lukko lisäksi. Ja siitä eteenpäin sitten vinssillä :)



Sivuja: [1]