Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - *HOKE*

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 412
61
Tulokset / Vs: Lopputulokset Finnish Open IV, Vantaa 2017
« : 23.08.17 - klo: 22.19 »
1) Liimasin KAKSI kierrosta renkaita täysin samalla tavalla kuin ennenkin, eli huolellisesti ja kuminauhoja käyttäen. Kun ne sitten irtosivat vanteilta monta kertaa, niin ajattelin liiman menneen huonoksi kassissa mukana kulkiessa.
Loppujen lopuksi siitä ei tainnutkaan olla kyse, vaan käyttämästäni "brake cleanerista":
http://www.ikh.fi/ru/brake-cleaner-spray-750ml-xxl-tip90514

Älkää siis sortuko samaan kamaan ja käyttäkää ennemmin jotain muuta, kuin tätä roskaa. Jännä juttu, että halvin on surkeaa kamaa  :evil:

Farssi joka nähtiin kolmannessa SM osakilpailussa lavangossa meidän tiimin neljän finalistin kohdalla, johtui juurikin tuosta.


Kasteluryhmän työkin onnistui hyvin, harmittavasti kommunikaatio ei toiminut kovin hyvin polttisten semi-B:n kohdalla kun aikataulu venyi teknisen kympin takia, ja vesisade alkoi kymmenen minuuttia ennen lähdön loppua  :wink:

Tämäpä perin erikoista, että toisissa FO kisoissa on kymppejä ja toisissa ei...   ...voisko oikeasti nämä asiat huomioida sarjasäännöissä tai sitten pelin henki on rento, eli annetaan kaverin korjata jos pieni vika.

Siis tämä ei nyt varsinaisesti liity Fullspeedin järjestämään kisaa, eikä sen organisaatioon, enempi "kattojärjestöön" liittyvä case :D
Säännöissähän lukee selvästi, ettei teknisiä kymppejä FO:ssa ole ja tästä kyllä kilpailun johtajalle sanoin ja hän myöskin myönsi virheensä!
Kun vaan ihmiset (varsinkin kilpailijat) vaivautuisivat lukemaan säännöt läpi niin vältyttäisiin aika monelta sählingiltä!
Toki tuo tekninen oli juniori kuskin takia ja pääasia, että kaikki saivat ajaa!!

Teknisellä kympillä saatiin itkuun purskahtanut 9 vuotias ajamaan semifinaali.
Täysin oikea ratkaisu ja sarjanhan pitäisi olla rento ja joustava jotta aloittelijoilla olisi mahdollisimman helppoa tulla mukaan.
Olisin minäkin halunnut ajaa kuivissa olosuhteissa kyseisen semin, mutta ennemmin odottelen että saadaan juniori myös mukaan.

62
Tulokset / Vs: Finnish Open II, 2.7, Nokia - tulokset
« : 03.07.17 - klo: 22.50 »
Kivat oli kisat.

Keli melkeinpä täydellinen Nokian radalle koska aurinko pysyi melkein koko päivän pilvien takana eikä posottanut silmiin... Lämpötila silti mukava T-paitakeli.

Uusi HB kulki kuin unelma.
Finaalissa senku pisti cruisen päälle ja naatiskeli ajamisesta.

Kiitos ja näkemiin.

63
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 10.06.17 - klo: 00.50 »
Säädä niin paljon haritusta että kääntämällä käsin saat aikasiks korkeintaan karvan aurausta.

Niin väljällä härvelillä olen kisojakin voittanut että väitän ettei sulla ole lähelläkään sitä

64
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 09.06.17 - klo: 22.06 »
Tuo että ei tunnu menevän suoraan vaan kaartaa aina johonkin on sekin myös siitä että autossa ei ole edessä haritusta.
Tiimalasi suoristaa itse itsensä.

65
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 09.06.17 - klo: 14.40 »
Itse en ole klappeja pahemmin poistellut ennenkuin on oikeasti ollut niin kulunut osa että alkaa jo linkit putoilemaan itsestään.

Ja erittäin pitävällä alustalla olen kisaillut.

En täysin ymmärrä minkälaisesta vatkailusta on kyse, mutta se mikä tuli mieleen niin eihän autossa ole aurausta edessä?

Edessä oltava ehdottomasti hieman haritusta.

"tiimalasi" setuppi eli edessä haritusta ja takana aurausta, pyrkii suoristamaan /vakauttamaan itse itsensä.

66
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 09.06.17 - klo: 02.11 »
Ok... Joo niin se tekee.

Ajattelin ensin että auto ei liikkunut ollenkaan.

67
Team Durango / Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« : 07.06.17 - klo: 20.49 »
Riippuen nopeudensäätimestä, viallinen sensorijohto katkaisee menon kokonaan tai sitten jatkaa menoaan mutta ilman ennakko, turbo jne säätöjen vaikutusta.

Jos menee joskus uusiks säie poikki niin kokeile ottaa koko sensorijohto pois. Jos toimii niin saa tyydytettyä kiireisimmät ajohalut ennenkuin saa ehjän tilalle.

68
Joku ilta vois olla mukana...

Ilman kolareita joo. Muuten tulee turhaa kolarointia ilman että edes tietää kolaroineensa.

69
Tulokset / Vs: Finnish Open I, Turku, 20.5 - Tulokset
« : 23.05.17 - klo: 21.08 »
Tökitään sitten pilkkua joo...

Selvä... Järjestäjät menivät sarjavetäjän mukaisesti.

Kisapaikallakin sai kuulla että fullspeedin suunnalta on tullut ohjeistus... Sen sai lukea täälläkin...
Pyysin infoamaan ketkä näin ovat ohjeistaneet niin pystyn kysymään suoraan heiltä että missä mättää.

Se mitä vuosia on väännetty ja mikä nyt oli lopputulema, eivät kohtaa ollenkaan. En usko että täältä suunnalta tuollaista on useamman suusta vaadittu.
Jossain kohtaa on oltava väärinkäsitys kuten muutkin ovat ihmetelleet.

Minä en ole ollut ohjeistamassa, enkä ole kuullutkaan tällaisesta... Ainoa mitä tiedän on ollut vuosia se kädenvääntö miten ihmeessä voi olla niin usein sekoilu että kun turussa aloitetaan kisat niin nousut ajetaan aloittaen B haarasta kun kaikki muut kisat ajetaan A sta alkaen. Tästä on horistu pitkään ja väitän että ne jotka on mitään ohjeita suuntaan tai toiseen antaneet, ovat juuri tätä sanoneet.

Eli tavoite että koko kaava menis aina loogisesti kuten se menee sitten muissakin esim SM ja muissa arvokkaammissa kisoissa, ettei kenenkään tartte ihmetellä mitä täällä tapahtuu.

no kuten sanoin... nyt ne nousut oli oikeinpäin jonka ääneen varikolla mainitsin että hoplaa... vihdoin.
Kunnes tulikin sitten suuri ihmetys ennen finaaleita kun joku tulee sanomaan että A ajaa ensin... No ei varmasti aja... ajaa ajaa... NO KUN EI AJA... No ajaapas

70
Tulokset / Vs: Finnish Open I, Turku, 20.5 - Tulokset
« : 23.05.17 - klo: 19.43 »
Hauskaahan tässä on se, että olemme kaikki täysín samaa mieltä epäkohdasta, mutta kritiikki nyt vaan kohdennettin täysin väärään paikkaan, eli kilpailunjärjestäjälle.

En ole kyllä nähnyt sarjasäännöissä mainintaa että finaalit ajettaisiin noin niinkuin ne nyt ajettiin.
Kisan järjestäjäthän siis näin päätti tehdä ja sarjan vastaava näin myös päätti pitää.
Todetaan vain että fullspeed kerho on noin käskenyt.

Pistäkää mulle yv:llä nimiä ketkä näin ovat ohjeistaneet niin soitan ja kysyn mitä pilaantunutta ovat aamupalaksi syöneet.

Kyseessä on oltava väärinkäsitys tai sitten ohjeistajat ovat olleet vääriä.

71
Tulokset / Vs: Finnish Open I, Turku, 20.5 - Tulokset
« : 23.05.17 - klo: 17.48 »
Hyvä Jouko... Juuri näin.

Uskallan väittää että tuo fullspeedin suunnalta tullut ohjeistus on ollut nimenomaan tarkoituksena että saatais vihdoinkin ne nousufinaalit jne oikeinpäin, eli A alottaa...

Joko on ymmärretty väärin tai joku on höpissy pehmosia, mutta en usko sekuntiakaan että täällä on kukaan ohjeistanut pääfinaaleita ajettavan aakkosjärjestyksessä.

72
Tulokset / Vs: Finnish Open I, Turku, 20.5 - Tulokset
« : 23.05.17 - klo: 17.21 »
Ymmärsitkö?
Ehkä on parempi jäädä kotiin pelaamaan tietokoneella jos muiden kanssa ajaminen tuottaa tällaista päänvaivaa?

Perin nykyaikaista että virheistä ei saa mainita tai että virhettä puolustetaan vaikka poskea soittamalla.

Väitän että tässä meidän kerhon suunnalta tulleessa ohjeistuksessa on käynyt oikein vanhanaikainen rikkinäinen puhelin episodi.
Tiedän että on jo iät ja ajat väännetty että yllämainitsemani nousut jne pitää ajaa A - B eikä jokatoinen kerta eripäin. Väitän että tätä on tarkoitettu. Ja finaalit käänteisesti.

Kyselenpä täällä päässä ketkä näitä ohjeistuksia on jaellut ja mitä on oikeasti tarkoitettu.

Jokainen varmasti ymmärtää että se ei ole järkevää että mitään asioita sotketaan niin että porukka on paikanpäällä huuli pyöreänä kun kohta aloitetaan finaaleilla ja lopetetaan reseedaukseen.

73
Tulokset / Vs: Finnish Open I, Turku, 20.5 - Tulokset
« : 23.05.17 - klo: 14.44 »
Minä henkilökohtaisesti seisoin sarjanvetäjän vieressä kun Liljeqvist kävi tätä samaista asiaa häneltä kysymässä. Sarjanvetäjän vastaus oli, että syksyllä oli tullut Fullspeedin usealta henkilöltä pyyntö muuttaa tätä järjestystä. Soita Hoke Kaitsulle suoraan ja keskustele tämä selväksi tuleviin kisoihin ni ei tartte täällä tulostopikissa tästä enää vääntää.

Se on ollut nimenomaan kyse vain nousu/semifinaaleista jotka jostain syystä on haluttu turussa ajaa B-A järjestyksessä ja tämä on aina aiheuttanut sekaannusta. Eli vaihtakaa ne oikeinpäin... ensin A ja sitten B niin ei tartte kenenkään ihmetellä kumpi ajetaan ensin. (tämä oli nyt myös tehty ja ihan oikein ääneen mainitsin että kappas kerrankin)
Pääfinaalit käänteisessä järjestyksessä (aivan kuten sähköissäkin)

Ymmärsitkö?

74
Tulokset / Vs: Finnish Open I, Turku, 20.5 - Tulokset
« : 23.05.17 - klo: 11.09 »
Aapisessa A kirjain on ensin... sitten B

Kun ajetaan finaalit käänteisessä järjestyksessä niin silloinhan lähdetään aakkosten toisesta päästä.
Aivan kuten sähköissä.


Turussa on poikkeuksetta ollut aakkoset sekaisin. Kerrankin sentään nousu/semi erät oli tajuttu laittaa aakkosjärjestykseen eli A ensin... mutta sitten oli menty laittamaan pääfinaalitkin samalla järjestyksellä.

Polttis kaavio on ollut iät ja ajat aina samalla tavalla. Aina kun on jaettu nousut A ja B haaroihin niin tietysti A aloittaa ensin.

Finaaleissa aina pääfinaali ajaa viimeisenä.


Eli rautakankivääntönä. Kerrankin ihan yllätykseksi turussa oli laitettu nousuerät aakkosjärjestykseen. Finaaleita EI laitettu käänteiseen niinkuin niiden pitäisi olla, eli ensin B sitten A

Yhtenä selityksenä oli että FullSpeed kerhon suunnalta on tämä idea tullut... Voi nyt hyvänen aika... sitä samaa on yrittänyt varmaan joka kerhon jäsenet selittää turussa että ne nousut mennään aakkosjärjestyksessä oli kyseessä FO, SM tai vaikka MM kisat.
Käännetyllä järjestyksellä tarkoitetaan aina että jos ne on aakkosilla nimetty niin käänteisessä järjestyksessä A on luonnollisesti se viimeinen. Jos on numeroilla nimetty niin se viimeinen on silloin 1

Eikai tuohon käyttöohjeita tarvita

75
Tulokset / Vs: Finnish Open I, Turku, 20.5 - Tulokset
« : 22.05.17 - klo: 21.46 »
Rata oli mahtava...

Mut olisko nyt vihdoin mahdollista saada aakkoset turussakin kuntoon?

Vuosia ja vuosia on väännetty että nousu/semifinaaleissa järjestys on A ja sen jälkeen B
No tämä suureksi yllätykseksi oli vihdoinkin saatu oikeinpäin taiottua.

Mutta kuinka kävikään kun piti ruveta ajamaan pääfinaaleita...?

No mennäänpä fiksusti samalla tyylillä eteenpäin eli alotetaanpa aasta... Voi hyvänen aika sentään.

Finaalit ajetaan aina käänteisessä järjestyksessä... AINA!!!!

Nousut ja semit ihan perinteisesti aapisesta opitussa järjestyksessä.

76
Kilpailukutsut / Vs: Finnish Open I, Turku, 20.5
« : 19.05.17 - klo: 21.56 »
Pääkaupunkiseudulta käyneet vakoojat kuvas radan läpikotasin.
Ajoikin vieläpä.
Kommenttina oli että oikein loistokunnossa...
Vähän on raffia mutta ei siellä mitään reikiä ole.
Ruotsiin verrattuna silee kuin vauvan pehva.

Se mitä kuvista ja videoklipeistä näin niin se on karkee... Paremmassa kunnossa kuin lavanko.

77
Jonesilla oli botti käytössä joka piti serverin auki ja starttaili kisoja kun oli tarpeeksi kuskeja.

Pistelaskennassa oli myös joku systeemi että piti olla ylipäätään tarpeeksi monta kuljettajaa jotta se oli hyväksyttävä tulos.
Tällä tyylillä mentiin aika ajot.

Finaali ajettiin ihan live kisana kaikki A finaaliin päässeet siis samaan aikaan serverille... Pyydettiin finaalin ulkopuoliset poistumaan ja startattiin kisa.

Ongelma tässä kolarit päällä ajetussa kisassa oli että ikävä kyllä tässä on liikaa kiinni porukan netin nopeudesta.
Pahinta on että näet omalla ruudulla että olet selvästi kaverin takana, mutta mukamas osut. Ja kaverin ruudulla olet ajanut kylmästi päin.

Tätä on huomattu useahkosti kun on Vacklinin kanssa treenattu ja puhuttu samaan aikaan skypessä.
Tommi puhuu että vaikee ajaa kun autot on päällekkäin ja toteen että onhan tossa selkee ero vielä.

Eniveis... Ihan kiva oli ajaa kyseinen live kisa. Hieman haastavaa oli vain herätä ennen kukonlaulua ja tulittaa kisa ja takas nukkumaan... Mutta voittohan siitä tuli  :azn:

78
Itseä ihmetyttää ainoastaan että miksi eräharjoitus on 7 minuuttia eikä yhtä pitkä kuin alkuerä eli 8min???

Eräharjoituksen tarkoitus on olla nimenomaan harjoitus myös alkuerää varten.

Leikkaamalla minuutin pois, korkeintaan sotketaan rutiinia ja voitetaan aikataulullisesti vain muutama minuutti.

Turhaa ja korkeintaan alottelevia kuskeja vielä enemmän sotkeva... "eli miten mä nyt sit ajankaan alkuerässä"

Huomattavasti helpompaa kaikille kun eräharjoitus menee täysin samalla idella alkuerän kanssa, eli 3+5 min... Porukka saa koneet lämpöseks, kuulutetaan minuutti... ja aika käy.


Selityksenä tähän saa varmaan taas "päivät on lyhyitä jne."
Mutta kun meillä ei ole niin montaa kuskia että saatais tolla 7 minuutin eräharjotuksella edes kymmenen minuutin hyötyä aikatauluun niin tuo on vain turhaa.

79
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 18.04.17 - klo: 16.31 »
Tervehdys!

KYSYMYKSIÄ?

* Mikä on hehkutulpan käyttöikä?

* Käykö muun valmistajan tulpat ja kenen?


Itsellä on Alpha Dragon III pre broken-in moottori ja moottorin mukana tuli Alphan T3 tulppa.

Kaikki O.S. valmistamat P3 tulpat.
Eli esim Bullit, JQ, O.S. ja muut jotka ovat ossin tekemiä.

80
Viileä keli vaikuttaa todella paljon kaikkien muoviosien kestoon.

Betan vanteita on mun käsien läpi kulkeutunu lukematon määrä ja pakko todeta että nyt saan kyllä kuulla ainoan kerran kun kukaan toteaa että on ollut halkeilua.

Olen yrittänyt päästä lavangon lauta aidastakin läpi niin että tukivarret on lennelly, mutta Beta vanne on pysynyt täysin halkeamattomana.

81
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 01.04.17 - klo: 20.12 »
Ilmeisesti kyse ei ole topikin autosta eli takavetoisesta dex210 autosta. Muuten ei olis etuvetarin mahdollista pudota  :wink:

Tarkemmin ottaen kun lukee juttua ja katselee allekirjoitusta niin eipä taida olla edes Durangon autosta kyse.

82
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 01.04.17 - klo: 12.58 »
Kyllähän se kestää kun massaa ei ole liikaa eikä vauhtia :) se on vaan hemmetin positiivista ettei tartte olla joka ajokerran jälkeen tilaamassa varaosia jos/kun jotain lasahtaa ajossa. Tässä on saanut itse tuta, että tommosen 1:8 ajoneuvon saa melko iisisti rikki juurikin sen massan takia. Tai sit mulla on käynyt vaan aivan törkeen huonoa tuuria :|

Kannattaa valita se ajopaikka huolella. Esim. Itse ajan mielelläni 1:8 bugylläni hiekkaisella jalkapallokentällä tai sitten avoimessa puistossa.En enää kadulla, trx Rallyyn  sai viimeisen 3s-katuajojen jälkeen tilailla tukivarsia nipun...

Juu puistossa ja hiekkakuopalla auto on levinnyt. ei ole tarvinnut ajaa edes mitään kiinteitä esteitä päin vaan ekan kerran levis kovalla lumella ylämäkeen ajettaessa eturipustus toiselta puolen ja tokalla kerralla otti noin 10cm loikan hiekkamontulla tullen keula edellä maahan ja lämäs perän tonttiin= takadiffikotelo päreiks ja iskareiden muoviosat alhaalta poikki. Kyllä ite enemmänkin näiden osien muoviosien suhteen puhuisin muovilaadun virheistä :|

ja palatakseni varsinaiseen aiheeseen. kiva niitä kisoja ajella vaikka kaveriporukalla (jos porukkaa löytyy) jos ei taidot riitä isompiin kisoihin. Pääasia ois kuitenkin, että harrastus on kivaa eikä liian vakavaa touhua. Tips und tricks eli vinkkejä on sit kiva jakaa kun ajaa vaan ja kokeilee eri juttuja. Ite ajoin just tänään vanhanliiton kyosho scorpionilla tässä aamusta piharinkiä ja totesin sen toimivan niin näppärästi, että kivahan sillä ois päästellä radallakin. Vauhti ei päätä tietty huimaa, mutta hauskaa ois ajaa ns. kasarikrossia :D Nyt on nimittäin kiinni aito kasarimoottori vaikka muu tekniikka onkin hieman 2000-luvulle päivitettyä.

ps: mullekin kelpaa vanha perusauto. veljenpojat meinaa tosissaan innostua ajamaan kun päässeet kokeileen scorpionia ja tuota 1:8 autoo :D
Nyt kuulostaa kyllä ihan puhtaalta trollaukselta.

Itsestään hajos ylämäkeen ajaessa ja iskareiden muoviosat alhaalta poikki.
Kyseisiä iskareiden alalenkkejä kun ei saa poikki muuten kuin pihdeillä.
Ja yksikään auto ei itsestään hajoa.
Jos olet pakkasessa kolistellu autolla kaikenlaisia kuperkeikkoja ja auto sitten lopulta antautuu sinne ylämäkeen ajaessa niin hyväksyn...
Mulla on hajonnu auto (eri auto tosin) kun olen pudottanut sen pöydälle 10 sentin korkeudesta renkailleen.
Hmmm... siitäkö se hajos vai siitä että autolla oli kierretty kilparataa tuhannen kierrosta ja kolaroitu ties miten moneen kertaan tätä ennen...


Kyseessä on kilpa auto ja vaikka mitenpäin haluaisi katsoa, laadukas sellainen.
Muovi on aivan samaa laatua kuin missä tahansa muissakin kilpailevissa merkeissä.

Perus RTR autoihin turha verrata, koska rtr autoissa muovi on tarkoituksella tehty monesti joustavammaksi.
Kilpurissa esimerkiksi tukivarret ovat hyvin kovaa komposiitti muovia.

"on noi F1 autot vaan surkee laatusia kun hipasu monacon kaiteeseen ja miljoonien hintasessa autossa repsottaa rengas aivan päin itseään"

83
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 31.03.17 - klo: 22.31 »
Kyllähän tuolla autolla täällä suomen karkeloissakin ajellaan.

Tietysti jos pitää katsoa EOS sarjan meininkiä niin siellä ei paljon näy, koska pääsääntösestihän kytätään factory tiimikuskien menoa ja durango potki tehdaskuskit pihalle jonniin aikaa takaperin.

Sitä olen ihmetellyt että mitenkäs ihmeessä se suomikuskien mihinkään toimintaan vaikuttaa millä merkeillä on palkkakuskeja ajelemassa...

Jos ei suomen kisoissa pääse A finaaliin niin sillä "tiimituella" ei ole ulkomaan kisassa suoraan sanottuna mitään merkitystä. Se että joku maailman stara ajaa samalla merkillä, ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten perus kuski suomesta pärjää ulkomaan kisassa.

Itse olen ollut WJ kisoissa tällä kaudella podiumilla molemmissa luokissa... Kuten pari muutakin Durango kuskia.
Vaikka se mun tekeminen radalla ei ole siellä päinkään samalla tasolla kuin pari vuotta sitten... Mutta jos koko talvena ei ole metriäkään treenannut ja pystyy podiumille ajamaan suomen kovatasoisimmassa kilpasarjassa niin autossa en näe mitään vikaa.

Autoa radalle vaan ja treenaamaan.

84
Tulee parannusta.

Jos ei muuta niin ainakin saa ylläpidettyä ajotaitoa.

Täydessä paketissa on paljon enemmän ratoja ym. mitä muuten pitäisi hankkia erikseen.

85
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä on suosikki pelisi?
« : 14.03.17 - klo: 22.58 »
Virtual RC niinkuin ennenkin.

Nyt tosin World of Tanks pyörii harva se ilta pienen hetken.

86
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 13.03.17 - klo: 21.28 »
Miksi kytkin ei kiristy vaikka ruuvi on käännetty ihan loppuun ?

Olisiko se pieni tappi pudonnut pois siltä akselilta?

Arvaa mitä, juurikin se :) huomasin itsekkin juuri että jotain puuttuu.

Tuon yhden kuvan perusteella se ulommainen kitkapahvi ei ollut kunnolla paikallaan. Kun sitä akselia asentaa boxin sisään, niin se menee parhaiten kasaan kun käännät auton kyljelleen niin, että työnnät rattaan, akselin ja muut kamat yhdessä nipussa alhaalta päin.

Tai niinkuin mä teen... Auto on kyljellään niin että spurri on se ylin osa...
Kasaan osat paikalleen ja tiputan pitkän tangon läpi koko hommasta... Silleen menee varamasti osat myös omiin hahloihinsa ilman että edes slipperipädit muljiuilee vastaan.

87
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 13.03.17 - klo: 09.39 »
Suurin osa kitin ruuveista on 12.9 terästä aivan kuten monissa muissakin.
Eli ei pehmeitä nähnytkään.

Todellinen syy on avaimet.

Mainittuja pieniä ruuveja tukivarsissa ja iskareiden hatuissa, en ole saanut edes mun ruuvausmäärällä pyöräytettyä kuin yhden. Sekin jo kuluneella avaimella.

Aina olen nähnyt merkistä riippumatta olevan mainintaa miten on pehmeitä ruuveja jaadijaa...
Silti en ole yhdessäkään laatumerkissä nähnyt koskaan pehmosia.
Sitä tulee kyllä yllättävän usein eteen että kuusiokolon tarkkuus vaihtelee.
Ihan valmistajan sisällä näkee että joissain ruuveissa on kanta paljon tiukempi kuin esim eri kokoisessa tai eri kannalla olevassa ruuvissa.
Eli uusi avain istuu todella tiukasti esim vaikka 3x10 linssikantaiseen ruuviin, mutta 3x8 uppokantaan sama avain on heti uutena hivenen holo.
Mitä pienempi ruuvi kyseessä, sitä herkemmin voi valmiiksi välyksen omaava kanta pyörähtää hivenen kuluneella tai huonolla työkalulla.

88
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 12.03.17 - klo: 06.25 »
Aika reilu korkeus vieläkin.
Perus setuppi on että pudotat auton pöydälle ja vetoakselit asettuu vaakasuoraan.

89
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 11.03.17 - klo: 01.42 »
Hobbyfactor pelasti jälleen, osat hyllyssä :) minkä kokoista pinionia tuohon kannattaa laittaa jos motti 10.5T ja 3 rattainen laatikko ? Vakio spurri.

25T about

Mulla on 7,5T koneella ja 81 spurrilla 25 pinioni... Turbot kaakossa ja tuntuu välillä vähän vajaalta välitykseltä.

Eli liian pieni tuo 25T 10,5 moottorin kanssa.

Spurri kannattais vaihtaa pienempään koska tuo V1 auton vakio on turhan iso 87 hampainen.
Uudemmissa 81T joka sekin sais olla karvan pienempi.


90
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 10.03.17 - klo: 11.08 »
Kannattaa hankkia heti se juotosasema ja siihen vielä leveä kärki.

Oikeasti todella hyvä ja ollut käytössä kymmenen vuotta.
Rinnalla käytetty Wellerin juotosasema ei ole pätkääkään parempi vaikka maksaakin moninkertaisesti enemmän.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 412