Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - *HOKE*

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 412
91
Pelin kehittäjiltä loppuu pelinappulat mikäli rahavirta hyytyy.
Ja se on hyytynyt johtuen näistä elinikäsistä tileistä.
Tämän takia ikuisten tilien myynti on lopetettu.

Ja koska tosiaan se deadline oli vuoden lopulla niin tämä nyt hieman ihmetyttää... varsinkin kun se onkin steamin kautta noin paljon halvempi.
Siitä ei ole aavistustakaan mikä ero itse pelissä on sen suhteen onko se steamin kautta vai ei.

Itse en steamia käytä ollenkaan niin ei hajuakaan.

Hölmöimmän tästä hommasta tekee se että jos on aikaisemmin pelannut lyhkäsemmillä paketeilla ja nyt haluaisi tuon elinikäsen steamista niin tarvitsee uuden tilin peliin.

Tiedänpä yhden suomalaisen maailmanmestarin jonka näin tarttis tehdä.

No eipä tuo muuhun sinäänsä vaikuttais kuin että tili millä titteli on voitettu, jäisi käyttämättömäksi.

92
Jos se on elinikäinen niin eikös tuo tarkota että vrc on tietoinen millon se henki lähtee...
Eli nyt voi hyvillä mielin tehdä mitä tahansa kun tietää että ei lähe henki vuosikymmeniin.  :afro:


Näyttäis siltä että steamissa todellakin on lifetime paketti halvalla tämän kuun loppuun asti saatavilla.
Mikähän juttu tossa on että noin halvalla...

93
Hieman oudolta kuulostaa ja tuo hinta vielä kaiken lisäksi vielä oudommalta... Kun se ei alkujaankaan maksanut noin vähän se lifetime.

Tilin voimassaoloajan voit käydä tarkistamassa VRCworld sivustolta... Kirjaudut sisään... meet E-shoppiin... Subscriptions... Ja sit näkyy oikeella valid till...

Ps: mulla kun on lifetime tili ja toi peli näyttää että se on voimassa 12.7.2063 asti niin...? Siinäkö se sit on vai...?

94
Mulla on kolme erilaista.
Jupen kuvassa olevat sekä yksi nopeammaksi kehuttu kiinalainen malli...

Ei mitään eroa.

Pelissä pystyy näkemään nopeuden, eikä tuossakaan mitään eroa.

Ainoa ero on ollut sanwan eri vastareissa, mutta sekin kohtuu pieni.

95
Tai sitten päinvastoin, eli osaa tehdä Winukalla kaikenlaista jolloin se kaikkein yksinkertaisin ei tuu mieleen.

Mä olin joskus kyseisen wintööt päivityksen jälkeen senverran yksinkertanen että kun alko kikkailu niin poistin koko vermeen asennuksen miettimättä sen enempiä. Sit kun seuraavalla kerralla päätin pelata ja tökkäsin tikun muistamatta edes että olin poistanut laitteen niin tikku asentui ja tämän jälkeen tosiaan kaikki toimi niinkuin pitääkin.

96
Poistakaa koko laitteen asennus,

Koneelle boottaus ja tikku uudestaan paikoilleen... Pitäis oikeella alanurkassa taas näkyä että uusi laite löydetty ja ajureita asennetaan jne.

Tämän jälkeen itsellä ainakin loppui kikkailut kokonaan.

Tuo kyseinen pipe ihmeellisyys alkoi joskus windows kympin takia ja se tuli jokaisella koneella... Poisto ja uudelleen asennus korjasi niin ettei ole koskaan enää kikkaillut, eikä mitään väliä mikä usb portti mulla on käytössä.

97
Vielä kannattaa muistaa että jotku kuskit jättävät jopa tulematta kisaan koska ajavat vain nelkkua ja kokevat ettei kiinnosta lähteä ottamaan käkättimeen kavereilta jotka on ensin treenannu koko perjantain ja tahkonnu tuupilla koko lauantain.
Kenties on myös kuskeja jotka jättävät tuupinkin ajamatta koska ei ole mahdollisuutta tulla perjantaitreeniin.
Tällaisia mainintoja on minulle tullut muutamilta jotka eivät esim olleet äänekoskella nyt ollenkaan.
Siihen en ota kantaa oliko syy sitten todellinen vai ei, mutta ehkä se on nostanut kynnystä sen verran että jäi sitten kaikkien muiden syiden ja tekosyiden takia väliin.

Eli väitän että jos jokainen kisa mentäis ilman perjantaitreeniä, uudella edes puoliksi muutetulla profiililla... (edes vaikka suunta käännetty tai pari hyppyriä siirretty) Olis kisoissa jopa enemmän kuskeja.
Jolloin huomattais nopeesti että se vitonen olis kattanu helposti kerhon "menettämän" summan.

Taipalsaaressa tosiaan ajettiin ekan kerran lauantai aamuna... Lauantai iltana pojat siirsi paria hyppyriä.
Lauantaina rata oli kaikille yhtä uusi tuttavuus... Sunnuntaina oli hieman vaihdettu hyppyreiden paikkaa joka muutti radan luonnetta, ollen siis eri rata nelkuille.
Keltään ei tullut napinoita ettei päässyt perjantaina treenaamaan.

Bunkkerissa tehtiin edellistalvena niin että perjantai iltana treenien jälkeen todettiin... Ähäkutti ja käännettiin radan ajosunta toisinpäin.
Lauantaina jokaiselle uusi profiili. Sunnuntaina radasta oli poistettu yksi hyppyri... Jälleen radan luonne muuttui eikä lauantain tuuppailusta ollut niin selkeää hyötyä.

Ihannehan olis mitä vuosi sitten mainitsin meidänkin kerhon porukoille, että uusi profiili kisoihin... Ja lauantai iltana otetaan hyppyreiden kulmista kiinni ja käännetään radan kulkusuunta. Tällöin ne rataesteet ja kanttarit voi olla edelleen pultattuna lattiaan... Vain ne pari hyppyriä joita ei pysty ajamaan väärään suuntaan, täytyy kääntää.
Tällä tyylillä saadaan molemmille päiville uusi rata. Eikä ole pienillä kerhoilla myöskään ongelma henkilöstön suhteen kun lauantain palkintojenjaossa kuulutetaan että paikalla olijat nappaa hyppyreistä otteen ja kiepsahtaa sen 180 astetta. Ei mee minuuttia ihmeempää aikaa ja parhaimmillaan järjestävän kerhon kaverit ei edes kumarru kuin korkeintaan kiitokseen.

98
Vuokrien, ja muiden kulujen maksamiseen pe treenit pidettiin Äänekoskellakin. Parempihan se olisi, jos rata olisi neitseellinen kaikille la aamuna. Ei kukaan saisi etulyönti asemaa.

Katsotaan, jos päättävät herrat tekee sääntö uudistuksia, tämän asian suhteen.

Minullehan se on sama, miten päättävät, kun en kyseistä sarjaa aja.

Kalle

Tästä puhuttiin jo vuosi sitten kisoissa monien kuskien kanssa...
Tästä oli jopa aivan samanlaista keskustelua täällä foorumilla.

Olen useaan kertaan jo maininnut sen että uusi rata, perjantaitreenit pois. = Todella iso rahallinen säästö kuljettajille. Mattoradoilla puhutaan pahimmillaan jopa satasista per naama.
Se mainittiin jo vuosi sitten erään kerhon toimesta että kerholle se on 300-400 tienesti perjantain treeneistä.
Jos meillä edelleen on isoimmissa kisoissa yli 100 ilmoittautumista... Aikalailla vois lonkalta heittää että keskiarvo on tällä kaudella ollut päälle 80... Kisamaksun nostaminen vitosella tuo kyseisen summan kerholle... Jopa enemmän.
Kuskit säästää jopa satasia, vaikka maksaa isomman osallistumismaksun.
Kuskit on tyytyväisempiä kun lähdetään mahdollisimman tasapuolisista asetelmista ja säästyi rahaakin iso potti.

99
Ainoa kotikenttäetu mitä äänekosken kisoissa koin oli puhtaasti vain ja ainoastaan profiili.
Kaikki reunamerkinnät kun on tehty lankusta mihin ei missään nimessä saa hipaista kovassa vauhdissa.
Tottakai 2000 kierrosta treenannut vetää sentin päästä lankkua kaasu pohjassa silmät sidottuina.
Myös joidenkin kohtien hahmotus oli hieman hankalaa, joka korjaantuu treenaamisella.
Alustalla en ollu koskaan ajanutkaan, mutta lattiapinta... Ihan verrattavissa nokian ja turun lattiaratoihin.
Ei ihmeellistä.
Renkaat liimailin lauantaina, illan parin treeniakun alussa suditin lattiaa vasten ihan niinkuin kaikki muutkin teki.
Kaks treenivetoa ja renkaat sisäänajettu ja mentiin jo kovaa.
Tuupissa otin taipalsaaressa ajetut finaalirenkaat taakse. Samantien toimivat...

En nähny äänekoskella yhtään laikkua mistä olisi iskariöljyjä putsiailtu pitkään aikaan.
Ihmeellisen vähän hajoamisia jne.

Mutta siis... Mä en ole koskan nähny ajoalustan tuntemusta edes 10%
Eos matolla elämäni eka kerta ja tokassa eräharjotuksessa ajoin jo kovemman läpin kuin kukaan muu päivän aikana.... Noin niinkuin esimerkkinä.

Profiilin tunteminen että voi ajaa kovaa ja tarkasti... 90% koko hommasta oli rata kuin rata.

100
Missäs tällaista on kyselty?

Se nyt on ollut iät ja ajat tiedossa että mielummin halutaan uusi rata ja sillä ajetaan ekaa kertaa vasta kisa aamuna.
Ennen muutettiin jopa ulkoradat pienemmällä jäsenmäärillä jne.

Se on koko kilpailun kannalta kaikille paras ratkaisu.
Oikea selitys sille perjantain treenille on aina ollut... Kerholle rahaa.
Se sama ja jopa enemmän saataisiin nostamalla osallistujamaksua vitosella.
Vitosen korotus mutta jopa satasien säästö kuskeille.
Radat on usein ollu perjantaisin muutenkin kiinni että on saatu talkoiltua.

Nykyään alkaa näkymään hävyttömän usein että rata on sama vanha millä paikalliset on ajanu tuhansia kierroksia treeniä. Tottakai kotikenttäetu on valtava ja sen tietää jokainen.
Perjantaitreenit siihen päälle jolloin kisoissa on kolme lokeroa lähtökohdille. Paikallinen = osataan jokainen sokeakin kulma vaikka kädet selän takana. Perjantaina aamulla paikalle = otin palkattoman, käytin lomapäiviä, jne jne. Kylmiltään paikalle = thanks guys.

101
Tässä luokassa kisataan tällä hetkellä siitä kenellä on paras työnantaja että voi pitää päivän tai pari vapaata...

Jokainen kisaaja haluaa tasapuoliset lähtökohdat. Ihan turhaan nyt puolustelet.


102
Kehitys loppuu tyytyväisyyteen.

Itse olen aina kakarasta lähtien ollut sellainen että on sitten ollut mistä tahansa lajista kyse niin aina olen halunnut touhuta itseäni parempien kanssa mielummin kuin niiden kanssa joita voitan jatkuvasti.
Tosin hauskaahan se voittaminenkin on, mutta että siihen voittamiseen pääsee, täytyy olla halua kehittyä yhtä hyvin kuin paremmat.
Se ei onnistu vain yksin treenaamalla oikein missään vastaavanlaisessa kilpailemisessa.

Treeniä... treeniä.. Vielä enemmän treeniä, ja sit kun luulee että nyt on treenannut aivan järkyttävän paljon niin saa huomata että ei ole treenannut promilleakaan moneen muuhun verrattuna.

Tää on hyvin ollu havaittavissa vuosien saatossa junioreissa jotka rupeaa harrastamaan RC autoilua ja on verrannut kerholla itseään minuun.
Heti kun alkaa homma vähän toimimaan niin paukutellaan henkseleitä... sit kun tulee se kylmä totuus eteen niin ollaan valmiina vaihtamaan harrastusta kun ei ymmärretä miten ihmeessä ei ollutkaan heti ekana vuonna yhtä hyvä tai parempi.
No esimerkkinä... Mulla oli eka rc auto vuonna -85
Oon voittanu kisoja jo silloin kun moni nyky junnu ei ollu edes syntynyt vielä...
Miksi ihmeessä edes ihmetellä miten toi vanhus voi olla niin hyvä ja miks en mä voittanu sitä jo nyt jne jne.
Kokemus... Joka on tullut hirveällä treenimäärällä... Kauhealla määrällä pettymyksiä, onnistumisia ja vielä isompia pettymyksiä. Silti takana halu olla parempi ja joskus voittaa.
Kilpaa ajamaan oppii vain ajamalla kilpaa.
Paremmaksi oppii oppimalla paremmalta.

Jos haluaa ajaa yksin niin ei se väärin oo...
Mun mielestä todella tylsää pidemmän päälle. Haasteet puuttuu ja toisten ajoa tuijottamalla oppiminen puuttuu myös.

Tässä pelissä olen ajanut ziljoona kilometriä esim Warren Jonesin kanssa moninpelissä.. zättäillyt siinä samalla liirumlaarumeita... Hän on katsonut kun ajan ja kommentoinut missä näkee mahdolliset paikat missä voisin parantaa... Sama toisinpäin.
Samaa olen tehnyt monen muun kanssa.
Vacklinin kanssa treenattiin paljon Lasvegasissa corria... Molemmat voitti maailmanmestaruuden, Rallikrossia treenattiin kimpassa... Sarjan ekassa osakilpailussa kohtuu selkeä kaksoisvoitto jne.
Ja huom... Vacklin aloitti rc autoilun viimekesänä ja vrc touhut tais alkaa syksyllä.
Yksin jos olis pelaillu niin ei varmasti ajais niin kovaa kuin nyt.

103
Ja tottakai jos kuskeilla on tavoitteena on A-finaali, niin silloin hyödynnetään kaikki mahdolliset treenimahdollisuudet kisaradalla, ja protasonkuskihan on tyhmä tai helvetin hyvä, jos kaikkia mahdollisia treenimahdollisuuksia ei hyödynnetä...

No joo se siitä. Ratahan oli hyvä ja kisaaminen tiukkaa.

Kiitokset hyvin järjestetyistä kisoista kilpailunjärjestäjille ja reilusta ajosta kilpakumppaneille! :azn:

Kaikilla ei ole mahdollista olla koko perjantaina treenaamassa.
Ja jokainen "pro" tason kuski haluais mielummin ajaa uunituoreella radalla jolla saa ajaa ekan kerran vasta kisa aamuna.
Tällöin kisat on aina tasaväkisimmätja ylipäätään tarjoaa kaikille tasapuoliset lähtökohdat.

Ikuisuus kysymys ja tätähän ei kaikki tajua ennenkuin itse on ajamassa niistä korkeimmista sijoista kilpaa vuodesta toiseen ja silti pitäis hoitaa omat velvollisuudet.

Nimim: Yksi tyhmä joka ei treenaa metriäkään, eikä ollut oikein mahdollisuutta olla perjantaitreeneissä.

104
Tulossa.

105
Jahas... Eli se pitää siis selvittää mitenkäs se homma hoidetaan.

106
No ehkä nyt ei yhtä kuitenkaan, tässä kuitenkin ainakin itse olen sen verran kaatoherkkä että on ihan hyvä jos ei nyt ole peli heti selvä. Toki sitten jos nää "ammattilaiset" haluaa ajaa kerrasta poikki-kisoja, niin ne vois sitten vaikka tehdä jollain PRO-statuksella.

Kerrasta poikki meininki on aina koettu liian vaativaksi ja sitä käytetään pääsääntöisesti vain MM kisoissa... Joissa niistäkin on valiteltu.
Finaaliveto kun voi mennä pilalle ihan vaan sen takia että tietokoneelle pätkähtää jokin päivitys jne jne. Netti katkoo jotain kummallista yms.

Yleisin sarjakisoissa on ollut 6 alkuerä ja 2 finaali yritystä.
Tämä on koettu yleisesti fiksuimmaksi kompromissiksi.
2 finaalitulosta on myös välillä tasottanut pakkaa kun ei vielä voittoja saavuttanut kuski on jännittyksissään tehnyt ekan tuloksen joka on mennyt jännittelyn piikkiin pilalle... Toisella sitten saanut onnistumisen aikasiks.
Itse tietysti pidän eniten yhden ajon tyylistä joka treenauttaa samalla kisahermoa oikeaan kisaamiseen... Mutta siihen tosiaan tulee liian usein kaikenlaisia bugeja jne jotka voi pilata koko homman... Toisaalta... Motorsporttia se on sekin.
Katsotaan mikä on yleinen mielipide ja duunaillaan seuraavat kisat sen mukaan.

Mutta Jupen kysymykseen vastaten, olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että käytin aika-ajokierrokseen liikaa aikaa... :P
Yritin löytää asetuksen jolla tuohon voisi vaikuttaa... Eipä löydy. Täytynee laittaa Pieterille viestiä  :tongue:

107
157 kierrosta ajettu... Lähestyy lähestyy  :wink:

Huomasin myös että unohtupa radan asetuksista säätää kosteus jne.
Noh... Näillä mennään kun testikisasta kyse.

108
Just tsekkasin paljonko radalla maailmanmestaruuden 2015 ajanut Martin Wollanka sai averageksi finaalissaan 2015, 18.115....huh huh....

Onko tuo modified luokassa vai 13.5T spec

109
Kyllä mä lähinnä odotin iteltäni huonompaa suoritusta mutta kai se sit lähtikin heti rullailemaan.

Akullinen lisää treeniä ja nyt lipsahti 10 kierroksen putki alle 19 sekunnin averagella  :shocked:

Kai mä rauhotan pariks päiväks etten ala tykkäämään tosta radasta  :cheesy:

110
Muutama treenikierros multiplayerissä nykästy ja suunta on niinkuin veikkasinkin.
Nyt yhteensä 50 kierrosta ajettu koko radalla ja alkaa napsumaan kierroksia alle 19 sekunnin ja average painuu alle 20 kohtuu reippaasti.

Pistäkäähän treenaten ja tervetuloa moninpeliin mukaan.

111
En ollu koskaan nähnytkään rataa kun kisan tein.
Otin alle akullisen treeniä ja ajoin tuloksen.

Ei tuossa ollut vielä vauhdista tietoakaan.
Jos tän radan kanssa pätee sama kuin muidenkin ratojen suhteen niin parin illan kevyellä treenillä saan bestläpistä ainakin sekunnin pois ja averagesta vähän vajaa sekunti.

Vaikee rata oli mulle ja tuntuu kuin olis hiekkaa väärässä välissä kun rataa kierteli.
Sillä laitoin ton radan kun ei mulla ollu edes aavistusta minkälaisesta radasta on kyse niin ei olis se eka testikisa sellanen missä painelen oikeasti kovaa.
Oletin että vähän tasasempaa olis, mutta onhan teillä aikaa reenata ja sit finaalissa pistää kampoihin.

Ei tolla radalla ollu mistään muusta kyse kuin kiertelee mollat ja loikkii pikkuhyppyrit nätisti yli.

Ps: siellä eventissä on mahdollista katsoa toisten ajoa ja vaikka treenata haamua vastaan.

112
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 06.01.17 - klo: 14.04 »
Joytokey:llä ei tartte kirjotella scriptejä...
Valmis softa missä valitset napille toiminnon ihan kuten peleissä määrittelet näppäimet mistä mitäkin tapahtuu.

Eli avaa ohjelman... klikkaa jarru kohtaa... painaa L
Valitsee repeatin päälle ja sille vaikka sen 3 kertaa sekunnissa niin homma on sitämyöden selvä.

Repeatti tarvii olla että tankkaus alkaa itsestään heti kun vauhti on tippunut tarpeeksi.
Pelihän ei alota tankkausta mikäli vauhti on liian kova, rämpytyt sitten miten monta kertaa tahansa nappia.
Ja arvatenkin mikäli repeat ei ole päällä niin silloin L nappia painetaan vain kerran juuri silloin kun kosket jarruun... vauhdin ollessa edelleen liian korkealla... Eli pitää päästää jarrusta irti ja painaa uudelleen jotta tankkaus voi alkaa.
Repeat näpyttää nappia jatkuvasti, eli varikolle ajetaan vain normaalisti sisään... jarrutetaan ja heti kun vauhti on pudonnut tarpeeksi alas että peli hyväksyy tankkauksen alkamisen... auto nousee ja tankkaus alkaa.

Myös autohotkeytä olen kokeillut...
joy to key selvästi yksinkertasempi... valmis ohjelma... ei tarvii tajuta yhtään mitään scriptien kirjottamisesta.
Ja minulla myös AHK vaati ohjelman käynnistämisen ylläpitäjänä... Eli jos ei joy to key ohjelma ota toimiakseen niin yllä on selitetty miten ohjelmat saa käynnistymään automaattisesti ylläpitäjänä ja softa siis toimii tästä lähtien aina... kunhan sen ylipäätään muistaa käynnistää.
Toisaalta... joy to key ohjelman saa asetuksista myös käynnistymään automaattisesti kun käynnistetään peli... Yksinkertasempaa tapaa täysin valmiille ohjelmalle en keksi.

113
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 05.01.17 - klo: 23.53 »
Moi

JoyToKey näyttääs olevan maksullinen.

Ilmainen ja yksinkertaisin.
Ei kirjotella scriptejä... ainoastaan valitaan toiminto napille ja thats it.

114
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 02.01.17 - klo: 18.36 »
Savulle haiskahtaa kyllä kovasti joo tuo kytkentä.

Softaa ei tullu mainittua kun kuvittelin sen jo tulleen eteen kun on kaikenlaista muutakin jo onnistuttu löytämää   :laugh:


Joy To Key

Ja se kannattaa hakea suoraan viralliselta sivulta niin sa toimivan ja ilman roskaa.

115
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 01.01.17 - klo: 13.20 »
Istuen.
Ja spacea painetaan isovarpaalla  :wink:

116
Aina merkataan kalenteriin molemmat päivät viikonlopulta. Toinen on varapäivä.
Sm kisatkin merkkailtu tolleen niin kauan kuin muistan.

117
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 22.11.16 - klo: 14.48 »
Viimeisimmästä kisasta kolmoisvoitto suomalaisille.

VRC PRO 2016 SEASON 3 1:8 NITRO BUGGY ROUND 6, Silver Dollar 3


118
Vapaa keskustelu / Vs: VirtualRC
« : 26.10.16 - klo: 08.18 »
Hiljaista näyttäis täällä palstalla olevan vaikka sentään pelissä on alkanut näkymään hieman enemmän suomalais panosta.
https://www.vrcworld.com/events/news.aspx?event=16644&id=1465#detail

119
Radiolaitteet / Vs: Futaba r203gf ongelma
« : 21.08.16 - klo: 02.36 »
Ihan vaan tarkistuksena kun asiasta ei ollut ollenkaan mainintaa...
Onhan radio ja vastari kokeiltu bindata?

120
Tarkennuksena.

Olen kyllä helatorstain jälkeen ajanut, mutta ainoa kesän treeni on ajettu helatorstaina.

Muuten olen mennyt kisapaikalle "kylmiltään".

Koko kesän ajot on helpoin mitata polttoaineen määrässä.
Yhteensä 3 tonkkaa eli 12 litraa on nyt ajettu.

Se on totta että lavangossa olin viimeksi ajanut helatorstaina.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 412