Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - HVoltage

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 96
61
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 2018
« : 29.03.18 - klo: 14.37 »
jäähdytystä varten koriin saa tehdä 9 kpl reikiä, halkaisijaltaan maksimissaan 10 mm

Tarkoitaa siis käytännössä, joko pyöreitä tai ellipsin muotoisia reikiä? Miten katsastus valvoo, ettei reijät ole yli 10mm halkaisijaltaan, tulkilla?

Mitä jos reikiä on tiheästi yhdessä paikassa ja niiden välissä oleva korin osa irtoaa esim. kolaritilanteissa, tai jos, kori särkyy ao. tavalla kisapäivän aikana, onko silloin maalattava uusi kori ja tehtävä uusi reijitys?

Hylätäänkö silloin tulos, jos kori ei ole sääntöjenmukainen?
Moro,

tuskin Suomen kisoissa tulee niin kuumia säitä tulevalla kaudella, että koria tarvitsee rei'ittää kovinkaan paljon ja miettiä reikien hajoamisia yhdeksi isoksi aukoksi kolaritilanteessa.

Ajoin kesällä 2016 4kpl M8e-kisaa. Korissa oli 4 isoa reikää. Kaveri ohjeisti että reiät kannattaa teipata umpeen. Teippasin. Ei ilmennyt ylikuumenemisia. Tosin silloin kisoissa ei ollut kertaakaan +35 asteen helteitä. Silloin varmaankin tulee rei'itys tarpeelliseksi sekä lisätuulettimet moottorille liikalämmön siirtämiseksi korin ulkopuolelle.

En kysynyt reikien tarpeellisuudesta, kysyin miten sääntöjä tulkitaan.

62
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 2018
« : 29.03.18 - klo: 10.19 »
jäähdytystä varten koriin saa tehdä 9 kpl reikiä, halkaisijaltaan maksimissaan 10 mm

Tarkoitaa siis käytännössä, joko pyöreitä tai ellipsin muotoisia reikiä? Miten katsastus valvoo, ettei reijät ole yli 10mm halkaisijaltaan, tulkilla?

Mitä jos reikiä on tiheästi yhdessä paikassa ja niiden välissä oleva korin osa irtoaa esim. kolaritilanteissa, tai jos, kori särkyy ao. tavalla kisapäivän aikana, onko silloin maalattava uusi kori ja tehtävä uusi reijitys?

Hylätäänkö silloin tulos, jos kori ei ole sääntöjenmukainen?

63
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« : 26.03.18 - klo: 18.48 »
Minimipaino 1380g

Miksi? FTT-kisapaino on 1350g ja siihenkin painoon saa mättää autoon 50-70g lisämessinkiä. Vai onko tarkoitus ajaa rauta-akuilla?

64
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« : 25.03.18 - klo: 14.55 »
Kävin tänään kokeilemassa miten rengas toimii. Täytyy sanoa, että varsin on onnistunut valinta. Helppo ja looginen.


65
FWD-10 ja TSS-10 ajaa ennakkotiedoista poiketen samoissa lähdöissä. GT2000 luokassa on niin mukavasti kuskeja, niin ei sekoitella muita. Tämä on sikäli uutinen, että FWD kisa järjestyy nyt varmasti.

66
GT 2000 luokan säännöt löytyy täältä -> http://rc10.fi/index.php?topic=103397.0

67
Kerhokista CUP V

Rannikkoseudun RC-autoilijat kutsuu kaikkia RC-autoilijoita kauden viimeiseen Kerhoskista Cup V osakilpailuun.

Kilpailupäivä: Lauantai 31.3.2018
Kilpailupaikka: Raision Lukio - Kirkkoväärtinkuja 18, 21200 Raisio

Kilpailuorganisaatio:
Kilpailun johtaja: Tero Piipponen
Tuloslaskenta: Pekka Poutiainen ja Jeppe
Päätuomari: TBA
Katsastuspäällikkö: Marko Tammi
Rata mestari: Valtteri

Ilmoittautuminen ennakkoon: 27.3.2018 klo 23.59:59 mennessä.
https://tinyurl.com/CupVraisio

Ilmoittautuneet:
https://tinyurl.com/CupVilmot

Ajettavat luokat:
- Mini Classic
- Mini Competition
- FWD-10
- GT2000
- TSS-10

Kukin luokka ajetaan, mikäli luokassa on vähintään 5 -osallistujaa.
Jos TSS-10/GT2000 ilmoittautumisia tulee vähemmän kuin 5, luokat ajavat samoissa lähdöissä (ts. riitää siis kun GT2000 ja TSS-10 kuljettajia tulee väh. 5), tulokset kuitenkin erikseen.

TSS-10 ja FWD-10 ajavat samoissa lähdöissä, mutta tulokset luokkakohtaisesti.

Osallistumismaksu:
- 15e/ensimmäinen luokka 10e/ luokka seuraavat
-- Tilille ennakkoon FI35 8141 9710 0046 92
-- Maksu paikanpäällä käteisellä (muista tasaraha)

Tilille maksettaessa mainittava nimi ja luokat joita ajaa.

Kierroslaskenta:
AMBrc4 Decoder / RCM ohjelmisto, AMBrc personal transponder, RC4/Hybrid Huom. Mikäli et omista personal transponderia (kierrosten laskentaa varten), voit sen vuokrata 5€ hintaan. Palauttamatta jääneet tai rikkoutuneet ponderit laskutetaan täysimääräisenä. VUOKRATTAVIA TRANSPONDEREITA RAJOITETUSTI! Transponderi varattava ennakkoon ilmoittautumisen yhteydessä.

Säännöt:
Kerhokisat säännöt ja mitä kilpailun johto erikseen määrää. TSS-10 FTT säännöillä.

Rata:
FTT-tason neulehuopamattoa.
Ainutlaatuinen, valokennoihin perustuva tarkka nopeusmittaus käytössä.
https://www.facebook.com/rsrca/videos/1056579694460080/

Palkinnot:
Kaikki TSS-10 osallistuneet palkitaan.

Muuta:
Pöytiä, tuoleja ja jatkojohtoja erittäin rajoitetusti, omien mukana tuominen hyvin suositeltavaa. Akkujen lataus aina latauspussissa, ehdoton sääntö! Purtavaa puffetista. Lukion liikuntasalissa ei saa kulkea ulkojalkineilla, joten sisäjalkineet suotavat.

Tervetuloa!

Sponsorit:
EuroRC -Turku
ProRacerShop
EuroRC

68
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« : 03.03.18 - klo: 15.07 »
sensorillinen 21.5T moottori EFRA:n tai BRCA:n listalta.
Listalta löytyvien moottoreiden kiinteä päätyiset versiot sallittu.

Kannattaisko miettiä uudelleen tuo pääty. EFRA listalla on kaksi (LRP ja HW) fixed timing päätyinen kone. 21.5T koneita lojuu formulakuskeilla hyllyillä. Käytännössä luokkaan osallistuminen vaatii uuden moottorin ostamista.

69
Kyllä tästä Jeppe oli kanssasi jo Raumalla juttua 12TrackTour kisan jälkeen. Tosin kisa väsymys taisi vaivata kaikkia. Ja olet oikeassa kyllähän tässä teoriassa ollaan uudelleen lämmitämässä VTR luokkaa...

Kyllä varmaan juteltiin, mulla ei ole mitään muistikuvaa yksityiskohdista. Tähän varmaan tulee jotain säännönmuotosta aika pian? Kisat raisiossa 4vko päästä ja jos jotain renkaita vielä niin viikot palaa äkkiä...

70
Näillä näkymin tuo Raision Kerhokisojen lisäluokka GT2000 tullaan ajamaan tuolla RIDEn renkaalla.
Koetan saada vielä tämän viikon aikana alustavat säännöt ja korilistan julki tähän keskusteluun.

Näin järjestäjänäkökulmasta ois kiva tietää, että mikä ihmeen GT2000? VTR luokan uudelleenlämmitys toimivilla renkailla?

Lisäksi kaipaisin ajoformaatin korjaamisen MINI luokissa samanlaiseksi kuin FTT luokissa ja/tai esim: Miten FWD ajetaan.

71
Pahoittelut myöhäisestä julkaisuajankohdasta, mutta tässä linkki aikatauluun ja erälistoihin http://bit.ly/2BijaLI

Valtteri

...ja ovat vielä hetken ainakin päivitettävänä. Eilen puolen yön aikaan silmät ristissä tehty...

Done, huomiseen!

72
Pahoittelut myöhäisestä julkaisuajankohdasta, mutta tässä linkki aikatauluun ja erälistoihin http://bit.ly/2BijaLI

Valtteri

...ja ovat vielä hetken ainakin päivitettävänä. Eilen puolen yön aikaan silmät ristissä tehty...

73
LS-5 Luokka hakee uutta luokkayhteyshenkilöä. Halukkaat voivat olla yhteydessä minuun (HVoltage). Homma on simppeli, pitää laskea sarjapisteet, pitää yllä sääntöjä ja huolehtia sarjapalkinnoista.

Luonnollisesti luokkayhteyshenkilö soisi olevan henkilö, joka myös kilpailee ao. luokassa.

Kauden 2018 säännöt ovat lajiryhmän katsastettavana, joten sääntöjen osalta päivitystarvetta ei enää varsinaisesti ole. Haettavat muutokset koskevat käytettävää ajoformaattia kun kilpailijamäärät ovat pienet.

FG Mini ja LS-5 sääntöjä itse kilpailun osalta yhdistelty/harmonisoitu entisestään, ei varsinaisia muutoksia teknisiin sääntöihin.

74
Kilpailukutsut / Vs: Stanukunkku XI 30.12.-31.12. 2017
« : 31.12.17 - klo: 15.35 »
Stanukunkku XI saatu päätökseen, kiitokset kaikille mukana olleille.

Tulokset:
https://tinyurl.com/StanuXILA
https://tinyurl.com/StanuXISU

Yhteistulokset:

75
Kilpailukutsut / Vs: Stanukunkku XI 30.12.-31.12. 2017
« : 29.12.17 - klo: 11.30 »
Kisa-aikatauluja löytyy MyRCM:stä

Lauantai:
http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/36803/201830

Sunnuntai:
http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/36804/201838

Korjaukset kisa-aamuina.

Lyhyesti...
Lauantai ~8-20 ja ovet aukeavat klo 7:00
Sunnuntai ~9-16 ja ovet aukeavat klo 8:00


Kisapäivinä kulku pääovesta, perjantaina eli tänään, salin ala-ovesta.

76
Kausi saatu pakettiin. LS-5 SM-sarjan tuore suomenmestari on ANTTI LAURINKOSKI, onnittelut! Antti keräsi myös kauden aikana eniten TQ Master pisteitä ja vei tämänkin pytyn muiden edestä.

SM-Hopeaa Juha Rousku ja Pronssia Thomas Sojakka.

Senioreissa kärkikolmikko, 1. Kari Ikävalko, 2. Jukka Paavilainen, 3. Ilpo Koivisto

Muutama kuva palkintoseremoniasta -> https://www.facebook.com/FuelPowerTourFinland




77
Huomio!

Lauantain aikataulua muutettu siten, että LS-5 aloittaa. Asiasta keskusteltiin luokkayhteyshenkilön kanssa ja ratkaisu tehtiin paremman kilpailun nimissä.

Muutoksella saatiin enemmän mekkausaikaa ennen LS-5 semejä, kuitenkaan pidentämättä päivää.

78
Tulokset / Vs: Lopputulokset Finnish Open IV, Vantaa 2017
« : 23.08.17 - klo: 21.16 »
Kasteluryhmän työkin onnistui hyvin, harmittavasti kommunikaatio ei toiminut kovin hyvin polttisten semi-B:n kohdalla kun aikataulu venyi teknisen kympin takia, ja vesisade alkoi kymmenen minuuttia ennen lähdön loppua  :wink:

Tämäpä perin erikoista, että toisissa FO kisoissa on kymppejä ja toisissa ei...   ...voisko oikeasti nämä asiat huomioida sarjasäännöissä tai sitten pelin henki on rento, eli annetaan kaverin korjata jos pieni vika.

Siis tämä ei nyt varsinaisesti liity Fullspeedin järjestämään kisaa, eikä sen organisaatioon, enempi "kattojärjestöön" liittyvä case :D

79
Sarjatilanne ennen kauden päätöskilpailuja.



EDIT: Korjattu Laurinkosken ja V.Rouskun AE pisteet Hyvinkään kisasta.


80
Stinden viestissä on raakaa faktaa, voisko sen mutuilun nyt tässä ketjussa jättää sivuun ja rehellisesti pitää M-Chassis Comp-luokka sellaisena, jossa ajetaan M-chassis autoilla, oli ne uusia tai vanhoja.

Toron 3000kv kone noiden valossa, käytännössä sama, kuin se HW:n version. Bonuksena parempi väri, tosin tämä nyt on ihan täysin makuasia.

Sitten vielä kun siitä comp luokan korilistasta luovutaan, niin ollaan jo aika hyvällä mallilla. Tilalle mielummin vaikka minimikorkeus, niin silloin kitketään pois kaikki mattis ja formulakorit...  Minimikorkeus on olennainen asia jos halutaan autojen suorituskykyä tasapäistää...

Tohon moottoriasiaan vois olla yksi kuvio sellainen, että noi 3000kv koneet classikiin ja comppiin jokin "geneerinen" malli, esim: 540 sarjan 13.5T (~3300kv) ja blinky säätimellä, silloin ei tartte mettästää koneita ympäri maailmaa.

Tällä kuviolla kaikki nykyiset comppikuskit voi alkaa ajaan myös classikkii ja rakentaa uuden lelun comppiin tai sitten myy sähköt classik kuskille ja hommaa itelle toiset tilalle. Sanoisin, että tilanne on aika Win-Win.

81
Noin 30-40 kisan ajanoton/päivän kulun järjestelyjen kokemuksella sanon, että kaikkein arseinta on jälki-ilmoittautujat, väärän ponderinumeron ilmoittajat ja myöhässä nostovuoroaan suorittamaan tulevat kilpailijat.

Se, että miksi jälki-ilmo maksaa tuplana tjms. on oikeutettua, se lisäraha pitäisi vain antaa suoraan sille, joka ne listat vääntää uusiksi, ja vielä niin että kyseinen kuski hoitaa asian itse. Lisäksi, kilpailuilmoittautumisen jälkeen, ponderinumeron muutos saisi maksaa 5 eur, maksusuoritus ed. mainitulla tavalla.

PS: Alkuperäisen kysymyksen esittäjälle? Missä ja milloin on kisassa ollut 20 jälki-ilmoittautunutta? Tämä on täysin ylimitoitettu määrä. Yleensä se on 1-2 kuskia ja noin puolen tusinaa väärää ponderinumeroa. Lisäksi päivän aikana keskimäärin odotetaan nostajia 1-3 kolme kertaa.

Sitten tähän päälle vielä ne erälistanalkuttajat, "en osannut ajaa loopin yli" korjaukset päivän aikana.

Harmi, että osaltani tuli näin negatiivinen palaute ao. ketjuun, en yleensä toimi näin, mutta jos tämän saman asian kirjoittaa kilpailijoille ohjeeksi, se ei herätä minkäänlaista reaktiota.

Lähtökohta on kuitenkin se, että kilpailuorganisaatio on vain avustamassa kilpailupäivänä kilpailun kulkua läpi. Miten kaikki sujuu ja millaisella fiiliksellä on täysin kiinni siitä, miten kilpailijat toimivat ja nauttivat.

82
Sarjatilanne kahden ajetun kilpailun jälkeen.


83
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 31.05.17 - klo: 18.26 »
Kauden ensimmäinen kisa lähestyy ja ilahduttavasti on Ministerien määrä noussut .....
Tähän mennessä 8 kuskia on listalla !!!!!! Ja vielä odotellaan muutamia ....
Jospa nyt saatais 10 kpl vähintään niin olishan se jotain ....... ainakin tähänastinen ennätys  !!!!!


 :cool:  BarbieThePinkBeast  :cool:

Tämä on kyllä mahti uutinen! \o/

84
Moi,

Tuosta linkin takaa näkee viime kauden tulokset, joilla saadaan ekaan kisaan annettua numerot.
Uudet kaverit saavat isomman numeron. Poisjääneiden numero täytetään seuraavalla numerolla.

Esimerkkinä: siirryn tällä kaudella FO:ssa ajamaan M8:ia, joten M8e numero yksi annetaan listalla seuraavana olevalle. Ja M8:issa ensimmäisen kisan numeroni on 43 tai sitä aiempi vapaa numero.

http://rc10.fi/index.php?topic=94855.msg801743#msg801743

Seuraavan kisan numerot järjestetään taas sen hetkisen sarjatuloksen mukaan.

Numerot on tilattu.

t. Kai

Tämä numerosysteemi aiheuttaa kyllä kovasti töitä ajanoton valmisteleviin töihin. Olisi parempi jos, numerot ovat niinkuin SM-sarjassa tai sitten henkilökohtaiset, jolloin kilpailija ilmoittaa oman numeronsa ilmoittautumisen yhteydessä.

Toki tässä voisi nyt velvoittaa osallistujat ilmoittamaan sen hetkisen kilpailijanumeron ilmoittautumisen yhteydessä, mutta historiasta opittuna, voin todeta, että se olisi hauska nähdä. Varma on kuitenkin se, että aamulla on asian parissa hässäkkää...

Nyt kun esim: uudella kuskilla ei ole numeroa, mistä hän sen saa tai näkee mitkä on vapaana? Kisajärjestäjä katsoo parhaansa mukaan = ylimääräistä hommaa ja selvittämistä?

85
Joo, noihan se menee...

86
SÄHKÖKASIT:
-muutoksia: alkuerän laskutavassa 1/3 pistein

Tämä on käytännössä sama asia kuin tuloksen ajaminen, ellei sitten erikseen määritellä, että tasapisteissä ratkaiseekin 2/3.

87
Tulokset / Vs: Rata Cup I 15.4. 2017 Raisio
« : 16.04.17 - klo: 20.31 »
Kiitos, pikkukisat olivat oikein mukavat. Rane oli pitelemätön tällä kertaa, mutta minulle jäi best läp. Itse tein muutaman kerran liikaa mokia, joten ranen haastaminen onnistui vain toisinaan, mutta tiukka kisa jaksettiin loppuun asti vääntää. Nyt mini menee hyllyy kunnes taas joskus syksyllä, ehkä...

88
Kilpailukutsut / Vs: RATA CUP I 2017 15.4.2017 Raisio
« : 13.04.17 - klo: 21.47 »
Tässä olisi näitä...

89
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 18.03.17 - klo: 09.13 »
Sääntöjenmukaisuus on vielä selvitettävä voiko tuon osan tehdä jäykästä levystä, kun säännöissä mainitaan seuraavaa: "mutta joustava etupuskuri pakollinen"

http://www.efra.ws/wp-content/uploads/2016/06/EFRA%20Handbook%202016%20Large%20scale.pdf

Sieltä sivu 13/18 tai 161

Puskuri pitää olla pehmeä ensimmäiset 35mm = foam ja sen pitää olla koko kovan rakenteen leveydeltä.

90
Fuel Power Tour 2018 kausi on lähestymässä.

- LS-5 ajetaan virallisena SM-luokkana kuiten aiemminkin.
- Mini Challenge ajetaan kerhosarjana.

LS-5 luokkaan ei isoja sääntömuutoksia.
- pending

LS-5 yhteyshenkilönä <TARVITAAN UUSI> ja Mini Challenge luokassa Kai Jansson

Sarjaan ilmoittaudutaan (ei sitova) etukäteen luokkayhteyshenkilölle, täten saadaan selkeä kuva mittakaavasta ja annettua kilpailijanumerot hyvissä ajoin. Kaudella 2017 käytetyt kilpailijanumerot ovat ensisijaisesti käytettävissä ao. kuljettajilla myös 2018 ensimmäisen osakilpailun ilmoittautumisaikaan asti, mutta tämä vaatii silti ennakkoon ilmoittautumista, joko YV:llä tai s-postilla.

Yhteystiedot löytyvät sarjasääntöoppaasta (liitteenä).

FACEBOOKISSA: https://www.facebook.com/FuelPowerTourFinland/

Kauden 2087 kilpailijanumerot (xx).

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 96