Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - evok

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
61

Heitetään vielä ilmoille tämän sivusta seuratun korisesongin osalta ehdotus, jos TSS-10 luokassa mentäisiin vaikka yksityyppikoriin? Voisi pakotetusti ajaa vaikka vähän rauhallisemmalla korilla ja korista paksuin mahdollinen versio käyttöön kulutuskestävyyden vuoksi. Tullut seurattua vuosia, että TSS-10 kuskeilla on tosi laidasta laitaan koreja käytössä ja monesti täysin vääränlaisia ominaisuuksiltaan luokan & kuljettajien vaatimuksiin nähden. Saisi yhden helposti kalliiksi käyvän muuttujan poistettua monien muiden joukosta pois aloittelijoiden osalta.

Tätä olen myös miettinyt. Yhden muuttujan vähentämisen lisäksi monella paranisi tulos vähempien virheiden myötä helpommalla korilla ja täten kilvanajo mielekkäämpää. Vaihtamalla esimerkiksi virikuskien suosiman dogsbolloxin perinteiseen Mazdaan tai LTC-R:n.

62
Samaa mieltä, että kauden kahdessa ensimmäisessä kisassa ollut hyvä rento tunnelma.

Prostockiin lisätreeni niille jotka eivät lauantaina aja on hyvä idea. Näillä osallistujamäärillä sopisi aikataulunkin?
Toisaalta mikään sääntö ei estä myöskään sunnuntaiksi muuttamaan profiilia tai vaihtamaan ajosuuntaa.

63
Kiitos eilisille talkoilijoille! Teitä oli hyvä määrä.

Rata pyritty tekemään 1/10 ja 1/12 kalustolle sopivaksi, sekä testissä uudet ”soiro” mutkat.
Odotellaan hetki että pito kasvaa, mutta voidaan sitten tehdä tarvittaessa pieniä muutoksia tai lisätään mollia jos nähdään tarpeen.

Seuraava kokonainen profiilinvaihdos tapahtuu 29.2. Ajettavaan Yacco 12th scale kisaan.

T. Ratamestarit

64
Aloitetaan noin klo 16.00
Ensimmäiset tulossa purkamaan jo 15.00

Vaikka ehdit myöhemmin - tervetuloa! Kaikki apu tarpeen.

65
Yleinen keskustelu / Vs: Destiny rx10sr Kokemuksia???
« : 24.01.20 - klo: 11.53 »
Ajoin viime kauden RX-10SR:llä ja nyt käytössä RX-10SR 2.0

Pääpiirteittäin erittäin hyvä auto ja olen ollut tyytyväinen. Vertailua muhin en osaa tehdä, koska en ole omistanut tänä aikana muita turisteja.

Hyvin balanssissa, kääntyy luonnostaan paljon (onko se plussa vai miinus on makuasia), ei mene twiikkiin, helppo mekata ja helppo saada toimimaan, kun löytää ensin itselleen hyvän perussetupin. Hetken sai ihmetellä, mutta sitten alkoi löytymään. Auto itse ja osat taitaa olla nyky turistien edullisimmat, mikä ei itselle ole motivaattori mutta kiva plussa.

Vaikka on halvempi kuin muut en näe miksi ei olisi yhtä nopea.

Jokaisessa autossa on omat lastentaudit ja "sulakkeet". Tässä näkisin isoimpana miinuksena ohjauspalojen kestävyyden. Eivät ole heikot, mutta voisi olla kestävämmät. Maksavat 6-10e/pari joten ei kovin suuri murhe.

Kysy jos tulee jotain mieleen

66
Tervehdys! Oliko teillä siellä minkään näköstä kioskia, ruokailua, mikroa, tms. Osaa sitten vähän ennakkoon varautua.

T. Janne Koivisto

Ainakin viime vuonna oli.
Jos on käykö kortti vai tarvitseeko varautua käteisellä?

67
Ovet auki.

68
Jos ei ole tosiaan renkaitaan vielä niin tuo taka-akselin pitkittäisklappi lähtee pois kun laitat kiinni.
Tällöin vetari ja hexi kiinnittyy vasta kunnolla toisiinsa.


69
Mitenköhän miä sen mittaan, ku ei oo renkaitakaan vielä. Paljonko on sen säätökepin pituus?

Lainaa kerholla joltain tai osta jokin perus mittari, jos et heti halua satsata setup asemaan.
Esimerkiksi EuroRC:n haku ”camber gauge” niin löytyy hyviä perus mittoja millä pääsee alkuun.

Toisten linkin pituudella ei kannata alkaa säätämään.

70
Camberia 2.0 astetta

71
Jotain siinä on kyllä väärin.
Tässä kuva minun edellisestä RX-10SR:stä.

Onko etu ja takavetarit oikeinpäin? Luut sekä akseli-osat. Luut ovat ainakin eri pituiset. Akseleista en muista ulkoa koska olen käyttänyt vain tuplanivelvetareita edessä.

 https://drive.google.com/file/d/1uyBlS1Xh3qNLWUbdMOHc949FpAa1GH8x/view?usp=drivesdk

72
Radiolaitteet / Vs: Sanwa kisaradiot ja niiden erot
« : 14.01.20 - klo: 15.21 »
Päädyin lopulta M12S kun tuli hyvä käytetty vastaan.
Kuten Tomi yllä sanoi onhan se enemmän ”työkalun tuntuinen”.

En kyllä jaksa uskoa että olisin sen hitaampi tai nopeampi MT-44:llä.
Erittäin tyytyväinen M12S:n ollut.

73
Jos esim sisemmän laakerin jättäisi hieman niin ettei olisi pesässs ihan pohjassa asti niin silloin välys häviäisi ja vetarin sisäpääkin menis vähän syvemmälle spooliin, nyt sekin jää todella reunalle kun välyksen ottaa pois ulospäin vetämällä.
Toivottavasti ton joku ymmärtää :)

Jos auto on oikein kasattu ei vetarit ulostuloista pois tipahda. Laita toki kuva jos pystyt.

74
Auto on vasta kasattu eikä vielä ajettu ollenkaan. Klappi siis tulee siitä et tuntus niinku hexi olis liian pitkä, eli kun vetari työnnetään laakereiden läpi ja laitetaan hexi paikoilleen niin se välys on siellä, ei painaudu kiinni laakereihin

Tapahtuuko tämä myös kun rengas on kiinnitetty?
Jos kyllä kannattaa tutkia onko laakerit kunnolla hubissa. Sisempää saa joskus vähän painaa jotta menee kunnolla.
Samalla katsoo, että vetari menee varmasti hexin loveen.

75
Kiitos vastauksista.
Sit toinen juttu mikä ihmetyttää on takavetareiden ulommat päät, on klappia päittäis suunnassa varmaan reilu milli, ihan siis reilu liike. Edessä ei välystä yhtään

Voi tulla itse hexistä, vetarin holkista tai vetarin ”luu” osasta.
Yleisin on, että ajanmyötä holkki on syönyt itsensä luu osaan.
Jokatapauksessa mikään noista osista ei paljoa maksa, joten kannattaa paikantaa oikea syy ja tilata vain uusi osa mikäli häiritsevä klappi.

76
Destinyssä nuolet ylöspäin tarkoittaa neutraalia.
Nuolet kohti auton keskiosaa kiristää ja ulospäin löysää.
Käytännössä olen aina ajanut hihnoja ”kireään päin” säädettynä, kun hihnapituudet ohjekirjan mukaiset.

Kuinka paljon kireään päin vähän riippuu kuten Kim yllä kirjoitti.

77
Pidetään onroad kuskien palaveri Hakkilassa 15.1. Klo 18.00

Tervetulleet ovat kaikki jotka säännöllisesti tai säännöllisen epäsäännöllisesti ajavat radalla, sekä kerhon hallitus.

Aiheena keskustella ratastrategiasta keväälle 2020. Olemme testanneet viimeisen kuukauden konseptia jossa vaihdellaan viikonpäivästä riippuen nopeamman ja hitaamman profiilin välillä. Kuulemme tästä mielellään kokemusperäisiä kommentteja, sekä pohdintaa onko vastaava konsepti jatkossakin hyvä. Jos on niin miten.

Terv. Ratamestarit

78
Onko paikanpäällä mahdollista ostaa Rusheja, vai pitääkö hommata etukäteen?

79
Kun katsoo kisakalenteria on jokainen FTT ja 12Track tänä talvena peräkkäin.

Eikö ensi talvelle voisi kokeilla yhdistää viikonloppua tai kahta? Ei tarvitse jokaista. En ymmärrä täysin mattisten lainalaisuuksia ja olosuhteiden mielekkyyksiä koska en ole ikinä kunnolla kokeillut, mutta näin eri lajien kuskit voisi päästä tutustumaan toiseen luokkaan. Joku turistikuski innostuu kiiloista ja vice versa. Se, että pienessä maassa pieni harrastus ajaa omissa siiloissaan en näe harrastusta kokonaisuutta edistäväksi. Säännötkään ei kiellä FTT baanaa muutettavaksi sunnuntaiksi. Toisi lisämielekkyyttä ehkä myös pelkkää Prostockia ajaville, kun tietää että suurin osa kuskeista ei ole edellistä päivää ajanut samalla profiililla kisaa.

80
En olis krossikuskien määrästä huolissani: http://rc10.fi/index.php?topic=107912.0


81
Ymmärrän, että tämä ketju on vain ajatusten vaihtoa ja spekulaatiota, mutta kisan peruuntuessa olisi ollut hyvä samaan hengenvetoon ilmoittaa että uutta järjestäjää samalle viikonlopulle haetaan (jos sellaista nyt tosissaan haetaan). Ehdin buukata jo lomareissun ko. viikonlopulle peruuntumisen jälkeen sillä oletin ettei korvaava tule.

82
Kiitos kilpailijoille ja toimitsijoille.

Rushit pelasi nätisti alusta lähtien. Hakkilan "tahmapidolla" ei aina helpoin rengas ajaa, mutta pääasia että pitoa riittää alusta asti. Välillä sai pienesti liimailla, mutta ei isompia irtoamisia.

7min aamun treenit hyvä uudistus!


83
Hienoa, että mielipiteitä kuunnellaan!

Toivottavasti 2.1 versiossa huomioidaan se, että pienemmät kisat eivät menetä merkitystään niin kisailijoiden, kuin järjestäjienkään osalta. Ymmärrän tuon ajatuksen siitä, että jokaisen pitää ajaa tasoisessaan erässä. Toisaalta koko sarjan kiertämisen pitäisi olla kannattavaa muutoinkin kuin sarjapisteissä. Jos meillä 7 tasaista kaveria ja 6 näistä on kiertänyt useamman kisan, niin heidän ehkä kuitenkin kuuluisi saada se pieni etu ajamalla samassa erässä verrattuna siihen kotikisaan osallistuvaan satunnaiskuljettajaan, tai kahteenkin.
Tuon rankingin on tarkoitus vain tehdä tasaisia eriä, mutta kyllä osa (ainakin minä  :wink:) olen seurannut enemmän rankingia joka kisan jälkeen kuin pisteitä ja on sillä oma merkityksensä myös erätaulukoiden ulkopuolella... Se kun on se sen hetkinen ranking

Asiallista palautetta kuten tämä sinun otamme enemmän kuin mielellään vastaan.

Tarkoitus ei ollut eikä ole aliarvostaa pienempiä kisoja kuten jotkut ovat äkkipikaisesti tulkinneet, vaan luoda tasaisiin tilanteisiin erottava tekijä tätä kautta. 2.0:n painotuksen vaikutus on liian iso ja käsi on pystyssä virheen merkiksi. Tämä on noteerattu ja ranking 2.1 löytyy tähän parannus.

On myös totta, että rankingia halutaan käyttää "kuka on kovin touring kuski" -rankingina, mutta täytyy muistaa että sen perimmäinen ajatus on olla työkalu erälistojen laatimiseen, kun emme reseediä käytä.

84
FTT TALKOOT

Ratatatalkoot suoritetaan Torstai 5.12. Klo 12.30 eteenpäin, jolloin rata menee kiinni. Hommaa riittää iltaan asti, joten talkoolaiset tulkaa kun ehditte.

Rata on täten kisaa edeltävän päivän eli itsenäisyyspäivän 6.12. suljettu kisaan osallistuvilta kuskeilta.
Muut kuin kisaan osallistuvat ovat kuitenkin tervetulleita testaamaan ja pidottamaan profiilia.

T. Juho Koskivuo ja Markku seppälä / Ratamestarit

Tämä koskee siis touring kilparataa, muut radat normaalisti käytössä.

Muistutus

85
Ei nyt kuulosta ihan järkevältä levittää bensaa Hakkilan lattialle?

86
Kiitos ensimmäisestä asiallisesta keskustelunavauksesta. Ei niin rakentavat kommentit toisaalla tai henkilökohtaiseesti saatuna olen tyysti jättänyt vastaamatta.

Minulla on tunne, että kovin moni ei oikein ymmärrä mitä tuolla on haettu.

On kolme syytä miksi ranking näyttää erilaiselta kuin 1.0

1.Ensinnäkin katsomme rullaavasti kahta kautta taaksepäin. Tämä tarkoittaa sitä, että jos olet ajanut kausina 2019 tai 2018 nimesi ilmestyy listalle. 2020 lähtiessä käyntiin alkaa 2018 kisat tippumaan alkupäästä pois.

2.Pisteiden vanhenemiskerroin on otettu kisakohtaisesti pois ja lisätty jokaisella henkilökohtaisesti huomattavasti pienemmälle kertoimella.

Näiden uudistusten ajatuksena on ollut ottaa harvemmin kisaavat tai taukoa kisaamisesta pitävät paremmin huomioon. On kuski sitten motivaatio tai vaikka perhesyistä ollut sivuissa kisoista, tai muuten vaan haluaa ajaa vain muutaman vuodessa on hänellä mahdollisuus saada oman tasonsa mukainen ranking.

Rakingin idea on vain saada ihmiset kisoissa jaoteltua vauhdin mukaan alkueriin. Yksi saamani kommentti ”pitäisi palkita ahkeraan kisoja kiertäviä paremmalla sijalla” – ei. Rankingin idea ei ole palkita, vaan luoda mahdollisimman realistinen kuva kisaajien järjestyksestä. Olit ajanut kauden kaikki kisat tai vaan kaksi. Se että joku on itseään liian nopeassa hiitissä ei ole kenenkään etu. Samoin jos nopea kuski ajaa 1-2 kisaa vuodessa se ei ole kenenkään etu laittaa hänet näihin aina hitaimpiin eriin.
Näitä epäkohtia pyrimme kahdella ensimmäisellä kohdalla oikaisemaan ja mielestäni onnistuimme.

3.   Pisteitä painotetaan osallistujamäärän mukaan.

Tällä halusimme antaa erilailla painoarvoa kisoille. Ajatuksena, että enemmän kisaajia = kovempi taso = enemmän ranking pisteitä. Pidän tästä ajatuksesta edelleen kiinni, mutta painotusta tulisi ehkä hieman muuttaa. Keskustelimme tästä myös tänään lajivastaavan kanssa.
Viime kaudella oli enimmillään 30+ kuskia ja alimmillaan 15 virissä. Stanussa ja Prostockissa osallistujamäärät olivat melko tasaista läpi kauden eikä ongelma mielestäni näissä näy.

Tämä tekee sen, että painokerroin vaihtelee paljon kisasta toiseen.

Tämän takia esimerkiksi Vesa Yli ja Miko Teponoja ovat järjenvastaisesta alhaalla, koska heidän viimeiset kolme kisaa olivat Oulu sisäkisa, Kuusan ja Laukaan ulkokisat – missä oli kauden vähiten osallistujia. Pieni kerroin siis.

Se missä ranking 1.0 nosti kuskeja selkeästi jotka ajoi kesäkisat, ranking 2.0 näillä osallistujamäärillä laskee heidän sijoja.

Olen tähän ehdottanut jo korjauksen. Palaamme asiaan.

Juho Koskivuo / Ranking tekninen toteutus.

87
Rata menee muutostöiden alta kiinni Torstaina 5.12. Klo 12.30 ja aukeaa kisakusleille lauantai aamuna. Kisaa edeltävänä itsenäisyyspäivänä treenaaminen EI sallittua, sillä kisaprofiili jo asennettu.
Jos haluat käydä mattoja testaamassa tee se siis keskiviikko 4.12. Iltaan mennessä.

T. Ratamestarit

88
FTT TALKOOT

Ratatatalkoot suoritetaan Torstai 5.12. Klo 12.30 eteenpäin, jolloin rata menee kiinni. Hommaa riittää iltaan asti, joten talkoolaiset tulkaa kun ehditte.

Rata on täten kisaa edeltävän päivän eli itsenäisyyspäivän 6.12. suljettu kisaan osallistuvilta kuskeilta.
Muut kuin kisaan osallistuvat ovat kuitenkin tervetulleita testaamaan ja pidottamaan profiilia.

T. Juho Koskivuo ja Markku seppälä / Ratamestarit


89
Huomatkaa, että ensimmäinen kisa FTT kisan yhteydessä jossa (FTT sääntöjen mukaan) ilmoittaminen loppuisi normaalisti tänään klo 22.00 mutta venytetty huomiselle klo 22.00.

90
Sähköautot / Vs: Destiny RX-10S / SR
« : 11.10.19 - klo: 15.57 »
Herätellään tämä topic henkiin.

Facebookissa on tänään julkaistu teaseri uudesta autosta.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6