Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - evok

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6
91
Ovet auki.

92
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 03.09.19 - klo: 14.53 »
Noniin, taas olisi palattu harrastuksen pariin parin välivuoden jälkeen, nykyinen auto on ostettu 2015 yokomon b-max4 iii johon ei näytä löytyvän tarvittavia  varaosia sitten millään.

Onko tosiaan niin että täytyy taas ostaa uusi kitti että varaosia olisi taas saatavilla ? Kuinka kauan sitten tähän uuteen kittiin löytyy osia ?

Eli kysymys lopulta olisi että mikä 4wd racing buggy kannattaa ostaa sillä silmällä että varaosia tällaiselle satunnaiselle ajelijalle olisi mahdollisimman pitkään saatavilla ?

Kiitos !

Xray tai Asso sen verran kestosuosikkeja, että niihin varmasti löytyy osia pitkään vähän vanhempaankin malliin.

93
Ok, kiitokset tiedosta. Perjantaina siis voi reenata radan aukiolon puitteissa, mutta moneenko asti se käytännössä on auki? Tietoa en löytänyt Fullspeedin sivuilta tai enkä turffin keskustelusäikeestä täältä.
Vaikuttaa omiin ja koko perheen kulkemisiin, että koitanko ehtiä perjantaina jonkun akullisen ajamaan vai tuunko suosilla vasta sunnuntain nelkkujen eräharjoituksiin.

Paikallisillahan pitäisi olla juhannuksesta asti karanteeni, jos kuskit haluttaisiin samalle viivalle :D

Vähän tämmöistä aloittelijan täpinää..

22.00 taitaa olla ohjeistus (?), mutta ei siellä yhdeksän jälkeen kovin mukavasti enää näe ajaa.

94
Lähtöjärjestystä en haluaisi lähteä sotkemaan. Suurin osa päivästä (alkuerät) kuitenkin menee sen arpomiseen, joten jättäisin sille sen mukaisen arvon.

95
Hobbylinna / Vs: LRP kisa-akut
« : 13.08.19 - klo: 20.00 »
Hienoa! Kiinnostaisi myös painot.
Ensimmäisenä tämän: https://www.hobbylinna.fi/tuote/hv-lcg-stock-spec-graphene-3-6000mah/430281/

96
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 13.08.19 - klo: 11.48 »
Hommasin 2 kpl 5000 mAh:n 2S-akkuja ja vauhtia on omaan tarpeeseen vähintäänkin riittävästi, samoin ajoaikaa. Pikemminkin parilla viime ajelulla on tullut ylikuumentumista, jonka takia ajelut on pitänyt lopettaa.

Ihan ensimmäinen lääke olisi laittaa pykälää tai kahta pienempi pinjoni. Yllättävän iso vaikutus lämpötiloihin.

97

Korien osalta on suunnitelmissa jäädyttää korilista syksyllä ennen kauden alkua. Tällöin tulevan kauden aikana julkaistavat korit eivät tule olemaan sallittuja. Listaan tulisi kaikki siihen mennessä julkaistut korit, eri EFRA 2019 listassa olevat korit ja sen jälkeen julkaistut korit. Muutoksen tarkoituksena on rauhoittaa varsin villiksi räjähtänyt koripeli ja hillitä kustannuksia.


Tämä olisi fiksu uudistus.

98
Kiitos Ospalle hienoista kisoista.
Ei ole kuin pelkkiä plussia antaa.

Etukäteen puhututtanut rengas-gatekin osoittautui turhaksi peloksi. Pito kehittyi nopeasti ja oli oikein passeli pitkin viikonlopun.



99
Isot kiitokset hienoista ja hauskoista kisoista EuroRC:lle ja Fullspeedin porukalle (Aapo & co.).
Hyvän meiningin lisäksi iso käsi päivän päätteeksi oleville arpajaisille. Sain päivitettyä työkalut 13v tuoreempiin :)
ETS rengaskin toimiva ratkaisu.

Hyvin keräsi osallistujia, vaikka keskellä FTT kalenteria. Kertoo vain, että tämän tyyppisille kansallisille kisoille on kysyntää. Toivottavasti tästä tosiaan saadaan perinne.

Ainoa kehityskohde, että itse en äänestä lähtöjärjestyksen muuttamista 2. ja 3. finaaliin edellisten perustellaa -systeemiä jatkoon. Vaikka hauska oli kokeilla.


100
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 14.02.19 - klo: 09.06 »
Onko KENELLÄKÄÄN Muulla Ollut Ongelmia  hobbywing quicrunsäätimen päivitysten kanssa. Laitoin säätimen säätöpalikkaan kiinni ja ajattelin tarkistaa setupit , palikka ilmoittaa että pelasi upgrade your software. No säätöpalikka kiinni piuhaan ja usb linkki ohjelma käyntiin, sieltä uusin softa. Yllätys yllätys sama ongelma toistuu ja säätöjä ei edelleenkään voi muuttaa. Melkoista kuraa alkaa hw olemaan kerpele

Kannattaa tsekkaa säätimen sekä boxin softatpäivitys.

101
Miten renkaat. Onko "FTT luokissa" kaksi sarjaa, jotka tuodaan itse ja merkataan aamulla?

102
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 14.12.18 - klo: 16.25 »
Mikään selitys yksityyppirenkaan vaikutuksesta helpompaan lähestyttävyyteen ei mene mitenkään läpi.

Oli sitten uusi RC skenessä, tai vanhakin kettu muissa luokissa miten yksityyppi ei helpota lähestymistä?

Uuteen luokkaan/lajiin tultaessa täytyy opetella ajamaan ja säätämään uuden luokan autoa. Yksityyppi poistaisi tästä yhden valtavan muuttujan, joka on vielä päälle testata säkillinen renkaita puhumattakaan auton säätö renkaan mukaan.


103
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 13.12.18 - klo: 09.51 »
Hiukan ulkopuolisen ajatuksia.
Vakavasti harkitsemassa ajavani pari krossikisaa tulevana kesänä pitkän tauon jälkeen.

Kymppikrossi, sekä patterikasi kiinnostaa, mutta mahdollisen satunnaiskisaajan näkökulmasta rengassääntö ajaa vaakaa tällä hetkellä vahvasti kymppikrossin pariin.

Vaikka pari kisaa vain suunnitteilla ihan turistina ei halua lähteä ajamaan. Kynnys repullisen renkaiden testaamiseen on melko iso versus kymppikrossin yksityyppi per turffi/savi.

edit: typo

104
Tulokset / Vs: Lopputulokset FinTrack Tour 1. - LTCC 2018
« : 05.11.18 - klo: 12.10 »
Kiitos Lahtelaisille loistavista kisoista!
Hyvä rata, järjestelyt, aikataulu piti ja aktiivinen selostus oli varmasti ei vain katsojien vaan myös kuskien mieleen.

Samassa hallissa ollut Subway ansaitsee myös pienen MVP palkinnon.

105
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 06.09.18 - klo: 11.48 »
Btw. EuroRC:lta tuli juuri näppärä pieni opas:

https://www.eurorc.com/page/102/how-to-paint-an-rc-car-body-with-liquid-mask

Nestemaski äärimmäisen suositeltavaa. Todella paljon helpompi ja varmempi kuin teippi.
Hinta mielessä euron-kaksi kallimpaa kuin teippi, mutta maksaa itsensä jäljessä heti takaisin

106
Radiolaitteet / Vs: Sanwa kisaradiot ja niiden erot
« : 04.09.18 - klo: 00.01 »
Kyllä ruorissa painoa pitää olla ja tuntua työkalulta  :shocked:

Täytyy siis jatkaa M8:lla.

Eivaan, kiitos kommenteista! Ensimmäinen mitä halusinkin kuulla on ominaisuudet, mistä en itsekään löytänyt merkittäviä eroja. Samat säädöt mitä (oikeasti) tarvitsee ja telemetriaa, jos haluaa.

Seuraavaksi täytyy varikolla tehdä käpelöinti kierroksia. Erittäin tärkeä ominaisuus myös tuntuma.

107
Radiolaitteet / Sanwa kisaradiot ja niiden erot
« : 03.09.18 - klo: 12.16 »
Jokaisesta radiosta on oma aiheensa, mutta vertailuun radioiden väleillä en saanut kovin hyvää kuvaa.

Aloitin kisaamisen keväällä reilun kymmenen vuoden tauon jälkeen uudestaan. Ainoita asioita mitä vanhoista kamoista sain uudelleen käytettyä oli Sanwa M8 mankka. Toiminut hienosti eikä kiteitä tarvitse enää huudella kun nousee korokkeelle (  :wink: ). Nyt kun kisa kärpänen on jälkeen puraissut, tulee se vaihdettua kuitenkin jossain kohtaa uudempaan, vaikka kideradioiden cadillac onkin.

Mitään viimeisenpäälle featureilla täytteen pumpattua, kuten M17 tai M12 en usko tarvitsevani, joten olen tällä hetkellä kiinnittänyt huomion M12S-RS ja MT-44.

M12S-RS on karsittu versio M12/M12S:sta, jossa omaan silmään kaikki tarvittava ja tuntuu olevan monella käytössä.
Miten MT-44, onko siitä totiseksi kisaradioksi? Ensisilmäyksellä sisältää myös kaiken tarvittavan vaikka halvempi onkin.

Hintaeroa radioilla on 100€ (350€ ja 250€).
Hintaero ei ole kynnys, mutta haluaisin ymmärtää mitä käytännön eroja näillä kahdella mankalla on keskiverto kuskille, joka kuitenkin yrittää mennä kovaa? 

Virituristi ensisijainen käyttökohde.

108
Mitään full re-seediä ei ole tulossa, mutta räikeimmät tapaukset varmasti saadaan siirrettyä toiseen erään, ongelmien välttämiseksi. Ja tuon voi kirjata helposti myös sääntöihin, eikä aiheuta suuria muutoksia eriin, näkisin että koskee alle 5 kuskia per kisa

Minusta tämä on hyvä ja riittävä ohjeistus

Tämän tyyppinen kompromissi olis hyvä.
Esimerkiksi ajajakoukouksen jälkeen väärässä erässä itsensä tuntevat (ollut treeneissä selkeästi nopeampi tai hitaampi kuin muut omassa erässä) voisivat pyytää re-seediä.

Kuten sanottu Ranking hyvä toimiva systeemi, mutta tällä saisi paikattua mahdolliset pienet aukot.

109
Meillä heräsi pit-talkissa hyvä keskustelu isosta maailmasta tutusta re-seedistä.

FTT ranking on todella hyvä, etenkin työkaluna kisajärjestäjälle laatia erälistat.
Mutta miten tilanteissa, joissa nopea kuski joka ajaa muutaman kisan vuodessa tai nopea kuski joka on esimerkiksi vaihtamassa luokkaa?

Hän joutuu tällöin itseään selkeästi hitaampaan erään, jossa kärsii sekä hän itse, että kanssakilpailijat jotka joutuvat antamaan tilaa. Kapeilla sisäradoilla kisa-kiimassa kolisee helposti.

Ohjattujen treenien perusteisilla re-seedillä voitaisiin täten tasoittaa erät. Mitä mieltä? Onko miten helppo toteuttaa ajanottosoftien kannalta?

110
Henk. koht. maksan mielellään 40€ laadukkaasti järjestetyistä kisoisata, mitä Suomessa tehdään.

Ennen kuin ensimmäinen vapaa harjoitus alkaa, on seura (=harrastajat) tehty jo paljon työtä kisan eteen.
Siitä on kohtuullista myös vähän palkita.

EDIT: Täytyy myös muistaa, että RC "treenimaksut" (=seura ja ratamaksut) ovat melko edullisia, jos on pakko verrata muihin lajeihin.

111
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 13.08.18 - klo: 09.51 »
Toinen kysymys koskee diffien öljyjä tai rasvoja. Kyseisen auton alkuperäiset diffit ovat huonoja pitämään nesteitä sisällään. Kuinka iso virhe on käyttää diffeissä jotain paksumpaa rasvaa, jos ne pysyisi paremmin sisällä?

Kuulostaa ongelman kiertämiseltä.
Avaa diffi ja tarkista tiivisteet, että rattaa pyörii ilman vastusta ja ettei edellisessä kasauksessa ole jäänyt jotain roskaa väliin, mikä aiheuttaisi vuodon.

Edit: ja ylipäänsä, että se on kasattu oikein. Ohjekirja / räjäytyskuva avuksi.

112
Huhut maailmalta kertoo, että ETS-sarjaan ja jenkkien ROAR-kisoihin olisi tulossa koreille minipainoraja. Tällä ilmeisesti rajoitettaisiin uusien, paperinohuiden ultra lite -korien käyttöä jotka eivät kovin montaa iskua kestä. ETS:ssä on jo ilmeisesti myös sääntö, että finaaleissa ei saa ajaa yksivärisellä korilla joka on seurausta siitä että halutaan pitää kori kevyenä.

Onko näitä pohdittu Fintrackin osalta? Lähinnä kyselen nyt ennen kuin kukaan ehtii tilaamaan isoa pinoa superohuita koreja

Tästä on lähipäivinä ollut juttua ainakin ETS:n, että Protoformin facebookissa, mm:

"...Fast forward to the current time and we have all witnessed how the quality of racing has been compromised by these paper thin bodies. What used to be a spectacle of beautiful prepared bodies with awesome paint designs is now filled with a one color wonders and my favorite white painted bodies 🙂. Then let talk about the quality of racing since the ultra thin bodies. All we have now is close racing with many body tucks, the slightest tap or brush as you pass someone can tuck a body and ruin your race. That is all behind us now.

Starting in the new ETS Season, we will implement a 90 Gram minimum weight of a body shell ready to run. I have done much research, weighing and chatting with our family of racers as well as the body manufacturers to find a solution and 90 grams is what it is. This weight will be measured as the body is ready to race. Wing,Stickers, Anti Tuck supports and foam pieces in front to take up the gap between the body and bumper are all allowed when bringing the body for inspection. Extra tape or materieal added to the body to add weight will not be allowed. All current manufacturers have bodies that will make this weight. Going to this heavier weight will eliminate the Ultra Light bodies. Lightweight bodies will all make this 90 Gram limit if prepared properly. We will inspect all bodies during the free practice times and mark them to show they meet the 90 Gram limit and we will spot check bodies throughout the event to ensure everyone is meeting this limit.

There is no downside to this rule, only positives. Bodies will last longer, Racing will be improved and we hope it brings the end to one color paint jobs and elevates the quality of racing and presentation we strive so hard to give in the ETS"

113
Mielestäni FTT:n suurin kehityskohde olisi juurikin saada lisää stanu kuskeja mukaan.

Syy tuntuu olevan edelleen sama kuin reilu 10v sitten kun edellisen kerran harrastin - lisenssi. Vaikka se ei euromääräisesti ole kuin yhden rengassarjan verran on mielestäni vain hyväksyttävä, että kynnys sen hankkimiseen on iso ja miettiä miten voisi TSS:n ajaa ilman lisenssiä. Tai miten saisi lisenssin leivottua suoraan seuran jäsenmaäksuun.

Miten tuo on hoidettu em. mainitussa GT-12?

Tämän lisäksi yleinen ajatus: "Perjantaina eikä lauantai-iltana ei ole vapaata harjoitusta. Kisaradan tulee olla profiililtaan uusi ja ajamaton". Voisiko parjantai harjoittelun sallia, mikäli järjestäjän puolesta mahdollista? Perusteluna tasaisempi pidon kehitys lauantaina.

114
Vapaa keskustelu / Vs: Jenkkifutarit?
« : 26.06.18 - klo: 23.34 »
Pelasin LB yhden kauden Saintsissa ja neljä Wolvoissa 1,2 ja 3-divareissa.
Lopetin pelaamisen toissakesänä, mutta NFL:ää tulee seurattua vielä paljon.


115
Eli pääsiäisen sais ajella vielä matolla?

1.4. ei enää

Onko mattorata pääsiäisen ensimmäiset päivät (30 ja 31.3.) miten auki?

116
Tulokset / Kuusankosken jälkilöylyt
« : 22.01.07 - klo: 19.32 »
Kisat eivät olleet vanhaa tuttua laatua... vaan jotain vielä parempaa!
Etenkin hinosti ajateltu ja toteutettu lankkubaana oli parasta ikinä, lisää näitä! Sai lähes vuoden tauon jälkeen taas kisakärpäsen syttymään, vaikka tulos oli mitä oli.

+++Baana
++huolettomat hiilikoneet ;)
+4 alkuerää ja yksi lasketaan -periaate
+Tilat
+fiilis, havaittavissa pipojen löysenemistä(?)
+TamUA <3
+sorvaava pizzakuriiri
+maden viridebyytti!

-tulostaulu kaukana
-multitweak

semmosta... see ya @ ylistaro

117
RC-kerhot ja -radat / Porvoolaiset kuskit tänne!
« : 19.03.06 - klo: 03.16 »
Itsekkin Porvoossa asustan. Treenaamassa olen kylläkin käynyt säännöllisesti jo 4 vuotta talvisin Vantaalla (kuulun VAU:un) ja kesäisin pääosin Hyvinkäällä. Matkaa nyt tulee, mutta siihen on kerennyt jo tottua. Sähkötourinkia siis ajan.
En tiedä ketään muuta Porvoosta joka ajaisi. Jokunen nimi taisi kesällä näkyä M8 tuloslistalla, enempää ei tietoa. Yksi kaveri oli passiivisesti mukan noin vuoden jossainvaiheessa.
Olisihan rata lähempänä tietenkin mukava, mutta aktiivista ja innostunutta porukkaa vaatisi. Onhan nyttekin Hyvinkää, Vantaa ja Mäntsälä sopivan matkan päässä.

118
Kilpailijoiden kanava / Re: FTT 2006 renkaat...
« : 26.09.05 - klo: 23.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"


A) Nopeamman renkaan, mikä myös kuluu nopeammin?

vai

B) Hieman hitaamman renkaan, mikä kestää pidempään?



Onko antaa viitettä minkälainen tuo ero noin käytännössä on?

119
Tulokset / Reedy Race 2005
« : 01.06.05 - klo: 13.31 »
Ainakin Drescherin autossa oli ihan normi:

http://www.rctech.net/forum/attachment.php?attachmentid=72795

Olisi kyllä kiva tietää mitä tuolla todettiin harjattomista..

120
Sähköautot / Asso Talk
« : 31.05.05 - klo: 12.53 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "evok"
Losihan kokeili uutta ja ihmeellistä ja hienoa ja erikoista, tuloksella jolla ei ainakaan toistaiseksi olla leijailtu...

Jos tarkotit XXX-S tai vanhempia malleja niin nehän
oli vaan modattu 4wd krossarista, eli Losi ei oo jaksanu
jännitää touringeja liikaa.



En, vaan tuota "uutta" JRX-s:ää.
Copterilla se kyllä tuntui istuvan rataan/käteen todella hyvin viikonloppuna kuusalla.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6