Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Teemu L

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 17
91
Sähköautot / Asso Talk
« : 01.06.03 - klo: 22.16 »
Kiitos! Ainakin se rätisee ja ratisee...pitää vaihtaa takadiffi, koska niitä on mulla 2kpl :)

92
Sähköautot / Asso Talk
« : 01.06.03 - klo: 21.48 »
Onko kellään tietoa mikä vialla. Tulen suoralta kaasupohjassa, ja käännyn vasemmalle, auto kääntyy, mutta kun yrittää painaa kaasua,  auto suoristuu, eikä siis pääse mutkasta ulos! Suoralta tullessa, kääntyessä oikealle, auto taas kiepsahtaa 360 astetta ympäri. :mrgreen: eli jossain on jotain pahasti vialla??!?!?! Etujouset ovat kupariset ja takajouset siniset, öljyt on molemmissa päissä 40wt.

PS: kuinka usein muuten vaihdatte öljyt iskareihin?...menee meinaan aika nopeasti löysäksi öljyt...

93
Vapaa keskustelu / Peruskoulu ohi!!!
« : 01.06.03 - klo: 14.30 »
Jeps. Pääsin määkin 8:lle, 7.3 keskiarvolla. ainoat huonot olivat kielet, molemmista 6  :cry:

94
Osanottoni.

95
Sähköautot / Tamiyan tuotteet?
« : 31.05.03 - klo: 08.10 »
Uhhuh!! Kylläpä on hieno. "Hieman" säätövaraa iskarin kallistuskulmalle.

96
Sähköautot / Asso Talk
« : 30.05.03 - klo: 23.03 »
Itselläni on edessä iskarit keskiasennossa,, 50wt öljyt ja kultaiset jouset, takana on iskarit ovat kokonaan "vinossa" ja 40wt öljyt sisässä, hopea jouset.  Hyvin toimii, kunhan muistaa laittaa oikean paksuiset klipsit  kohdalleen  :mrgreen: .  Miten tuo kick up säädetään, entä anti-squat?
Edit: Mulla on myös ton diffin kanssa jotain häiriöö...takadiffin. Kuinka kireälle se pitäsi laittaa? Mulla meinaan käy sillein, että takadiffi pyörii vain tyhjää, kun pitää päärättaasta jonkin verran painamalla kiinni. Pitäisikö sen olla sitten niin kireä, ettei kädessä pysty vääntämään hahloista erisuuntiin?  :mrgreen:

97
Sähköautot / auttakee aloittelijaa!
« : 28.05.03 - klo: 07.46 »
Yokomo on juu hyvä merkki, kehumien perusteella. Merkkejä, mitä suomesta saa, on melkeimpä tässä:
Shumacher: www.medasec.com
Team losi: www.rc-superstore.com
Team Associated: www.rcpiste.pp.fi
Yokomo: www.power-racing.net


Siinä taisi olla kaikki, laittakaa pari lisää jos unohtui.

98
Sähköautot / Touring-autot
« : 27.05.03 - klo: 14.03 »
Suosittelen ostamaan sellaisen auton, joita on paljon kerhollasi. Näin kerho-kaverit voivat auttaa sinua säätämään autoa jne. Ensimmäinen touring-auto kannattaa mielestäni ostaa käytettynä, mahdollisesti vanhalta kisaajalta, jolla on kokemusta kisaamisesta, tällöin myyjä kertoo sinulle säätöjä, ja kaikenmoista. Yleensä kisaajien myymissä autoissa tulee myös paljon tärkeää tavaraa mukaan ja varaosia.

Ostin oman Assoni edelliseltä kisaajalta (Mikko Huttunen ;)), ja se oli koko huikean 1.5 vuoden pienoisautoilu-urani kannattavin kauppa. :)

99
Tulokset / Mikä kilpailemisessa on pelottavaa?
« : 26.05.03 - klo: 23.50 »
Okei. Nyt on kaikki asiat suunnilleen selvillä. Varmaan turusssa olen jo kisaamassa.  :)

100
Tulokset / Mikä kilpailemisessa on pelottavaa?
« : 26.05.03 - klo: 19.44 »
Sitten vielä tuosta kilpailun kulusta...eli ensin ajetaan eräharjoittelu, 3(?) alkuerää ja finaali. Näinkö se menee: Eräharjoituksissa katsotaan radiohäiriöt yms. 1 alkuerässä kaikkilähtevät samanaikaisesti ja katsotaan, kuka pääsee mihinkin lähtöruutuun. 2 alkuerässä lähdetään 1 AE:n ratkaisemista lähtöruuduista. 3 alkuerässä...?! ja sitten finaali...

Selittäkääpä nyt tarkasti mulle tämä kilpailun kulku, kun se on periaatteessa enää ainoa asia mikä on epäselvä ennen kisoja. Lukeeko "ajovuorot" missään, vai kuulutetaanko ne vain ja sitten matkaan?

101
Tulokset / Mikä kilpailemisessa on pelottavaa?
« : 26.05.03 - klo: 00.26 »
Aivan mahtava topic! Minä ajattelin tulla kesällä ainakin fintrackeihin, mutta nyt ei ole koneita muutakuin Reedy rage ja kohta Trinity Monster horse power. Minua ainakin hämää, jos auto ei toimikaa lähdössä,jostain kumman syystä, jää vain paikalleen. Minulla meinaan oli juuri tuollaisia häiriöitä, LRP-hpi Syndicate koneen kanssa, eikä tiedä vielläkään mikä siinä on. Ja jos ei saa ennen erää autoa kuntoon, eli säätöjä. Oikeastaan on itsekkin vaikea ymmärtää mikä siinä on, etten ole jo kisaamassa. No, kun saan moottorin, akun ja 27 renkaat niin tuun löylyttämään teidät TJ-10 sarjan A-finalistit.  :mrgreen:

Edit: Kuinka usein muuten kannattaa moottori sorvata? Kuka sorvaa kisoissa?

102
Sähköautot / Touring-autot
« : 26.05.03 - klo: 00.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"
Usein Ni-Cad akuissa on suuremmat voltit. Eli 2400mah voisi olla ihan hyvä stanussa koska kapasiteetti ei ole ongelma, ja voltteja on enemmän kuin Nimh akuissa (3000mah,3300mah)


aivan. Sama pätee myös latauksessa, ni-mh akuissa mulla on yleensä jännite latauksen loppuessa 8.5 - 9 voltissa, ni-cd akuissa jännite latauksen loppuessa on 8.5- 10.5 volttia. Tietenkin, jos on vanhoja akkuja, niin akkujen jännitteethän tottakai ovat pienemmät mitä uusissa.

103
Sähköautot / Touring-autot
« : 24.05.03 - klo: 10.02 »
Nimen omaan. Topicin tarkoitus oli kerätä säätöjä, kokemuksia ym. Touring-autoista. Sitten tulee mr. kaide jakyselemään kuka tulee ajamaan johonkin, ja mistä te ihmiset saatte rahaa harrastukseen. Kiitos kaide, näin se on hyvä! Eikös vain!?

104
Sähköautot / Noparissa vikaa?
« : 23.05.03 - klo: 08.28 »
Joo. Mulla on LRP:n Hi-amp steackereita (tai jotain tollasia stiikkereitä), eli just LRP Liittimiä. Jotkut hopeoidutliittimet, jotka johtaa hyvin sähköä, olisi kivat moottoriin. kalliiksihan se tulisi, mutta ei tulisi ainakaan sähkönjohtamis ongelmia. Tänään meen hakeen lattaliittimet, saa nähdä mitä tulee ;)

105
Sähköautot / Noparissa vikaa?
« : 23.05.03 - klo: 07.32 »
nonii...Kulkeminen johtui kuin johtuikin moottorin johtojen kiinnityksestä moottoriin. Koitin painaa kaasun pohjaan,ei kiertänyt paljon mitään, pidin edelleen kaasua pohjassa ja painoin moottorin johtoja enemmän moottoriin päin, ja kierrokset nousi. johtuisko se mun huonosta tinasta kun ei sähkö kulje? Onko mitään parempia liittimiä joilla ei moottorinjohtoja tarttis kolvata, esim lattaliittimet. Toimiiko lattaliittimet?

106
Sähköautot / Touring-autot
« : 23.05.03 - klo: 00.21 »
Kannattaa ostaa vaan stanu moottori, siitä on hyötyä enemmän tulevaisuudessakin kuin syndicatesta, käsittääkseni Pro-stock kisoja ei taida pahemmin olla, toisin voi sanoa TJ-10 luokasta.

107
Polttisautot / proline ford f-350
« : 22.05.03 - klo: 23.17 »
Mun mieleeni on ainakin tälläiset!

http://www.rcxotic.com/pkg-gallery/tc_full/0181.jpg

Ihan spraylla maalattuna saattaa saada todella hienoja koreja. Tuolta saat sitten printattua maskeja koriin: http://www.rcxotic.com/mask.shtml

108
Sähköautot / Minkälaisia lataus laitteita käytätte
« : 22.05.03 - klo: 07.14 »
Itse latailen CS space charger prolla:
latausvirta säädettävissä 0.5 - 6.3 a
Lämpökatkaisu
Latauksen voi aloittaa ajastimella (0-99min)

laturi näyttää kuinka paljon virtaa on mennyt akkuun, akun jännitteen, kuluneen ajan, latausvirran ja lämmön.

....ja onhan tuossa mahtava space peli.... :mrgreen:

109
Sähköautot / Sähkötouring aloitettelijalle
« : 21.05.03 - klo: 15.19 »
100 eurolla ei taida uutena saada, eikä saakkaan sähkötouringia, käytettynä voi löytää.

110
Sähkötouring.

111
Sähköautot / Noparissa vikaa?
« : 20.05.03 - klo: 21.59 »
Noniin, setuppasin sen ja tuntu menevän sopivaa vauhtia...mielestäni normaalia, mutta en kerinnyt minuuttia kauempaa ajamaan, koska moottorin johto oli huonosti kiinni eikä saanut kosketusta. Matti, onko sulla hajua missä ne tuossa olisi, meinaan V6 ei eroa v7.1 paljon tippakaan, jopa ulkonäkö on sama;)

112
Sähköautot / Noparissa vikaa?
« : 20.05.03 - klo: 19.39 »
En löytänyt. Nopari ei edelleen toimi, niinkuin pitäisi  :cry:  Auttakaapa kokeneemmat  :roll:  Olin just ajamassa, ei taho kulkea ei yhtään, välillä ottaa spurtin, mutta kun päästää kaasun niin ei menekkään kaasun uudelleen painamisen jälkeen samaa vauhtia. Ei tässä uskalla kisoihinkaan mennä, jos toi nopari temppuilee, vai voiko olla, että aina seisokin jälkeen auto lähtee lujempaa? putsasin jo noparinkin, ja luulin ,että toimii, mutta ei ei ei!!! Ensin se otti täydet kierrokset 3 kaasun painamisen jälkeen, sitten taas hiljenty..........

113
Yleinen keskustelu / Nolojen tilanteiden (RC) mies
« : 20.05.03 - klo: 07.19 »
No onhan sitä töpeksitty. Mulla oli tässä joskus tollanen pure ten alpha, ja reilu vuosi sitten ajoimme kaverin kanssa ulkona huviksemme.  No, eteen tuli mahtava hyppyri, josta oli pakko vetää (ralli-autolla). kaasu pohjaan ja hyppyriin, auto lensi 20 volttia ja tuli suoraan väärinpäin alas...Alas tultaessa, auton ollessa väärinpäin auto oli vielä käynnissä, mutta sammui, koska ilmanputsari täyttyi bensalla. katsoin sisään...oikean renkankaan ohjauspala ja laakeri pesä rikki...Taas järjetöntä puuhaa tuli tehtyä. Onneksi osat ei maksanut yhteensä kuin 11 euroa, ja sai kaupanpäälle vielä toiselle puolelle toiset, jos halusi. Menihän vasemmankin renkaan laakeripesä rikki myöhemmin, pikkusiskon ajaessa pyörällä auton päältä  :|.

muuta pahaa ei ainakaan suparulle ole tapahtunut, mutta lähellä on ollut, kerran ajoin tiellä ja radioissa oli punaisella led, auto lopetti singnaalin ottamisen ohjaimesta ja kuin sattuikin, auto tuli (1:1) vastaan, ja oli ehkä 1cm päästä subarusta kun se villiste veteli p*skarinkiä..

114
Sähköautot / Noparissa vikaa?
« : 20.05.03 - klo: 06.59 »
Juu, akuissahan se vika oli... noi mun 2000mah akut ei oikein skulaa:P 3000mah akuilla oli ajo aivan erilaista..

115
Sähköautot / isoratas
« : 19.05.03 - klo: 07.21 »
Ultimassa on muistaakseni tuo 48dp hammas jako. Eli siihen käy kaikki 48dp hammasjaolla olevat pinjonit.

116
Sähköautot / Touring-autot
« : 18.05.03 - klo: 17.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"
Lainaus käyttäjältä: "TeMe The RC man"
Otsomaani: juu negatiivista tarkoitin, kukas hullu nyt positiivista käyttää  :)
'

MINÄ!
On sitä tullu kokeiltuu kun tuli niin levottoman hyvä pito solukumeilla kerran...
Mites noitten eri autojen yks-suunta diffien kanssa. On vaan ollu puhetta siitä ettei jotkut niistä diffeistä oikein kestä. Sitten on myös tullu luettua kaikennäköistä diffien jäykkyyksistä, että millon pitää olla löysä, millon jäykkä?
Tieto mitä oon saanu on ollu vähän ristiriitaista... :roll:
Joku kokenut Pro kuski (Vesa, Teppo...) voisi selittää.

Mulla on yksisuunta diffi, ilmeisesti vaikuttaa kaarre ajossa, en oo eteen koittanutkaan vakiodiffiä, joten vaikea vertailla. Käsittääkseni, jos on löysä etudiffi, auto yliohjautuu, eli etupää pitää paremmin kuin takapää = takapää lähtee slaidaamaan. aliohjautuva auto on siis helpompi ajaa, eikä auto tule mutkiin perä slaidissa. Itse säädän auton aina iskareilla ja jousilla, niinkuin varmaan suurin osa tekee.

117
Vapaa keskustelu / Foorumin siirto ja uusi lookki
« : 18.05.03 - klo: 15.06 »
Onhan tää ihan ok, mutta vanhempi oli mielestäni oli selkeämpi.

118
Sähköautot / Noparissa vikaa?
« : 17.05.03 - klo: 22.06 »
akut on juu vanhoja, tai onhan niitä uusiakin. En osaa sanoa ikää, mutta veikkaisin että noi mun 2000 on joku 150 latausta ladattu...sitten noi 3000 ehkä 30-

119
Sähköautot / Touring-autot
« : 17.05.03 - klo: 21.57 »
Norsu, kisoissa sallitut renkaat ovat Take off CS-22, CS 27 ja kaippa CS-32(?). Numerointi merkitsee renkaan pehmeyttä, eli ns. mitä pienempi numero sen pehmeämpi, vaikka noita CS renkaita ei olekkaan muutakuin 22 asti. Itse käytän  take off CS 22 renkaita, jotka mielestäni ovat todella hyvät ja pitää, muista CS renkaista ei ole tietoa, koska sellaisia ei ole tullut vielä ostettua. Radiolaitteena mulla on Futaban PCKA 2, josta löytyy kaikki tarvittavat trimmit, ja niille vielä hienosäädöt! Mielestäni loistava radio!
Otsomaani: juu negatiivista tarkoitin, kukas hullu nyt positiivista käyttää  :)

120
Sähköautot / Touring-autot
« : 17.05.03 - klo: 18.51 »
Feenovi: Tuo 0.5 astetta camberia on mielestäni aika vähän. Mitä enemmän camperia sitä tasaisemmin auto kulkee. Käytän itse 1-2 asteista camberia joka puolella ja hyvin toimii!

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 17