Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - markova

Sivuja: [1] 2 3 4 5
1
AKK-Motorsport ry:n alaiset kilpailut perutaan 31.5. asti henkilömäärästä riippumatta.


https://www.autourheilu.fi/uutiset/akk-n-alaiset-kilpailut-peruttu-toukokuun-loppuun-saakka/

2
AKK-Motorsport ry:n alaiset kilpailut perutaan 31.5. asti henkilömäärästä riippumatta

https://www.autourheilu.fi/uutiset/akk-n-alaiset-kilpailut-peruttu-toukokuun-loppuun-saakka/

3
Ja kisan järjestäminen (sittenkin alkuperäisen suunnitelman mukaan) Oulussa ei ole vaihtoehto?

4
Jos tuolle päivämäärällä on suunnitelmissa toinen kisa Ospan tilalle, niin mieluummin joku järjestäjä, jolla ei vielä kisoja ole. Jos ei järjestäjää löydy, niin sitten ei ja sitten se jäisi välistä

5
Hienoa, että mielipiteitä kuunnellaan!

Toivottavasti 2.1 versiossa huomioidaan se, että pienemmät kisat eivät menetä merkitystään niin kisailijoiden, kuin järjestäjienkään osalta. Ymmärrän tuon ajatuksen siitä, että jokaisen pitää ajaa tasoisessaan erässä. Toisaalta koko sarjan kiertämisen pitäisi olla kannattavaa muutoinkin kuin sarjapisteissä. Jos meillä 7 tasaista kaveria ja 6 näistä on kiertänyt useamman kisan, niin heidän ehkä kuitenkin kuuluisi saada se pieni etu ajamalla samassa erässä verrattuna siihen kotikisaan osallistuvaan satunnaiskuljettajaan, tai kahteenkin.
Tuon rankingin on tarkoitus vain tehdä tasaisia eriä, mutta kyllä osa (ainakin minä  :wink:) olen seurannut enemmän rankingia joka kisan jälkeen kuin pisteitä ja on sillä oma merkityksensä myös erätaulukoiden ulkopuolella... Se kun on se sen hetkinen ranking

6
Kimin kanssa hyvin pitkälti samaa mieltä

7
Sunnuntain aikataulu lienee inhimillisempi näin pitkänmatkalaisen kannalta, kun osallistujia on vähemmän?

Jos pitäisi lähteä kahdeksalta ajelemaan Oulua kohti matka-ajan ollessa plus 7h talvikeleillä, niin aamulla 06:00 töihin meno on pikkasen nihkeää...  :shocked:


8

Jollekin 5+3 on paljon, jollekin vähän. Vertailukohtana voi käyttää 1/10 krossia, joiden pääsarjoissa ajetaan tyypillisesti 6 kilpailua talvella (Winterjumps) ja 4 kilpailua kesällä (Maastosarja). Joka tapauksessa sarja on "optimoitu" niille jotka panostavat FTT-sarjaan pääluokkana. Jos ajaa rinnalla muita sarjoja, joutuu varmasti priorisoimaan.

Näinhän se nimeenomaan on: mielipiteitä on yhtä monta kuin kuskiakin ja enemmistön päätöksellä mennään. Itsellä FTT:stä on tullut nimenomaan se "pääluokka" ja krossikisat ovat jääneet pikkuhiljaa kokonaan pois juuri sen vuoksi, kun ei ole ollut mahdollisuutta kiertää koko sarjaa. Samaa mietin omalta osaltani myös FTT-sarjan suhteen: mikäli  ei ole mahdollista kiertää koko sarjaa, niin yksittäisten kisojen väliin jättäminen on helpompaa ja jopa todennäköistä kun vapaan viikonlopun järjestäminen vaatii aika paljon vaivaa. (Onneksi viime talvena jäi välistä vain sen Vantaan kisa FTT-sarjasta ja kesäkisojakin oli itselle just sopiva määrä... WinterJumpsin kisamääriin ei oma aika riitä/riittäisi millään)

9
Onko päivämääriin tulossa milloin tarkennusta? 

Etenkin tuo marraskuun kisan ajankohta kiinnostaisi työhommien ym muiden menojen vuoksi...
(nimim työvuorolistojen muokkaaminen ja toiveet ajalle 1.9.-31.12. mennyt jo umpeen  :roll: )

5+3 kisaa on turhan paljon omalta kantilta katsottuna. En usko että töiden järjestäminen onnistuu siten, että pystyisi kiertämään koko sarjan, kun tähän mennessäkin on jo ollut haastavaa.

10
Tulokset / Vs: Tulokset: Fintrack Tour III/2019
« : 02.03.19 - klo: 11.06 »
Katselin tuossa videoita kisoista ja jäin ihmettelemään, että miten TSP-sarjaa johtava ja rankingin ykkönen ajaa kakkoserässä alkuerää?!?  :huh:   Ja sama homma virissä?
Vai katsoinko vain väärin?

11

Lisenssin tuomat edut kisaajalle ovat kuitenkin 27e hankintahintaan nähden vallan mainiot, koska se kattaa treeni-matkat/päivät kuten myös kisapäivät, mikäli kisoista on siis ilmoitettu AKK:lle, olivatpa harjoituskilpailun, samaisen sarjan, kansallisiakisoja tai SM-kisoja. Toivomus olisi, että kaikilla kisaavilla olisi lisenssi oma-alotteisesti siis.

Ei kait 30€ lisenssi ole kenellekään kynnyskysymys kisoihin osallistumiseen?

Ensimmäiseen kisaan osallistumiseen ehkä, mutta kynnys osallistua ensimmäiseen kisaan on muutenkin suurempi.

Nuo vastuu- ja vakuutusasiat tuossa lähinnä mietityttävät edelleen ja ei pelkästään nostovuorojen osalta.

Mitä jos: Kisoissa lisensittömän kuskin lipo poksahtaa aiheuttaen palohälytyksen ja savuvahingon ja joku katsojista tai kuskeista loukkaa itsensä säikähdyksestä johtuvasta lisävahingosta tai joku muu isompi hässäkkä sattuisi. Kuka vastaa ja miten menee järjestäjien tai vastuuhenkilöiden vastuut hankalimmissa tilanteissa.

Nyt käsitykseni mukaan nuo vakuutukset nimenomaan turvaavat myös järjestävän osapuolen vahingot tiettyyn rajaan saakka.

Jopa harjoituksiin osallistumiseen vaaditaan monessa harrastuksessa lisenssi, kuten aiemmin totesin ja monesti seuramaksu kattaa suoraan lisenssin, joten siitä ei tule "lisäkuluja".

Itse ehdotan, että jokainen seura huolehtii lisenssit suoraan jäsenmaksuun, joten silloin ei tarvitse miettiä noita lisenssiasioita kuin erityistapauksissa.


12
Lisenssin myötä tulee myös vakuutukset kilpailijoille ja myös järjestävälle taholle. Miten edellä ehdotettu kerhosarja ja sen myötä lisensittömänä ajaminen muuttaa tätä näkökulmaa? Vai muuttaako? Muiden ajajien, ilman lisenssiä ajavan tai järjestäjän vastuun osalta. Onneksi isommilta vahingoilta ollaan toistaiseksi vältytty... Mutta jos isompi vahinko sattuisi

Joissain urheiluseuroissa/lajeissa vaaditaan jopa treeneihin osallistumiseen lisenssi nimenomaan noiden vahinkojen varalta omien henk koht vakuutusten lisäksi.

13
Kunhan tuossa siivenmittausboxissa on riittävästi (sopivasti leikkaajan mittavirhettä ja pientä kolistelua varten 😉) toleranssia ettei mene siiven mittaus nysväämiseksi. Esimerkiksi niiden sivulle liimattavilla ohjainten, korkeuden tai minkään muunkaan osalta. Siitähän haluttiin eroon...

Oulussa katsastus toimi sujuvasti ja mallikkaasti tuolla tulkki-mitalla. Laatikkomalli ei anna anteeksi samalla tavalla siiven kaarevuutta, mahdollista vääntymistä ja rotationaalista virhettä, tai leikkaajan saksien käytöstä johtuvia heittoja mm.

Hienoa, että Janne viitsii tehdä katsastukseen apuvälineitä.

Nimim, muutaman kisan samalla korilla ajava

14
Tuomarointi on haastavaa ja tilanteet tulevat sen verran nopeasti, ettei yhdet tai kahdet silmäparit aina ehdi huomata kaikkia tilanteita. Olen itse toiminut aikanaan paljonkin tuomarina lentopallopeleissä. Homman pitäisi olla helpompaa, kun saa keskittyä vain yhden pallon seuraamiseen?! Vaan eipä aina ole. Tilanteet tulevat nopeasti ja päätökset pitää tehdä nopeasti. Hyvin monesti molemmat puolet näkevät asiat eritavalla, omalta kantiltaan.

Hyvä, että meillä on tuomarointia ja hyvä että siihenkin hommaan löytyy vapaaehtoisia. Hyvä myös, että tuomaroinnista puhutaan. Vielä tärkeämpää on itse kunkin ja vanhempienkin kiinnittää huomiota rehtiin ja reiluun ajotapaan ja toisen kuskin kunnioittamiseen ihan junnusta lähtien.

15
Kiitokset järjestäjille mukavista kisoista! Loistavat puitteet, kuten aina ja rata mukavan haastava, mutta vauhdikas ja ajettava. Yksi parhaista kisaprofiileista, millä olen ajanut. Omat kisat meni mukavasti etenkin pro stockin osalta ja finaaleissa oli hyvää ja rehtiä vääntöä sijoituksista! Kiitokset myös Teemulle setup vinkeistä.

16
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kiimingin sähkökrossirata
« : 10.07.15 - klo: 21.25 »
Sää näyttää arvaamattomalta, mutta huomenna voisi käydä kruisaamassa jos kelit sallii

17
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« : 01.06.15 - klo: 19.46 »
Saatan sohaista ampiaspesään, mutta silläkin riskillä kirjoitan oman kommenttini...

Minusta Prostockin kiinnostavuutta lisäisi, jos se ajettaisiin lauantaisin ja siellä ei ajaisi virin huippukuskit. Nykyinen malli, jossa se ajetaan avoimena luokkana sunnuntaina on sikäli huono, että lauantaina viriä ajamalla saa aika paljon treeniä vain poroa ajaviin nähden. Sinänsä poron kova taso on hyvä juttu, mutta nykyisessä mallissa pitäisi tulla lauantaina kisapaikalla ajamaan viriä vain treenin vuoksi.

Samoilla linjoilla Micsan kanssa

18
RC-kerhot ja -radat / Vs: Ylivieskan rc- harrastajat
« : 20.04.15 - klo: 11.30 »
Hyvän näköistä meininkiä niin radan kuin videonkin puolesta! Pitää ittekin lähteä joku kerta poikien mukaan, kunhan kevään kiireet laantuu!  :grin:

19
Tulokset / Vs: FTT 3 Oulu Tulokset
« : 02.03.15 - klo: 06.58 »
Kiitokset kaikille osallistujille. Saatiin mukavat kisat aikaiseksi ja touring-luokkiin hyvin osallistujia.

Omat kisatkin meni kohtuullisesti ja jälleen taisteltiin Samin kanssa A-finaalin 10-paikasta. Tällä kertaa Sami vei voiton, ansaitusti. Tasaisuus ei tällä kertaa riittänyt, vaan pikkasen olisi pitänyt vielä kiristää. Seuraavalla kerralla toistepäin tai molemmat A-finaaliin :wink:.  Rata oli haastava ja rankaiseva, etenkin nykyisillä renkailla. Kaikille kuitenkin sama.

Kiitokset setup-vinkeistä Jukalle ja Markukselle mm, sekä Hokelle noparineuvoista. Kiitokset mukavalle pöytäseurueelle, talkoolaisille ja etenkin kahvion väelle!

-Marko

20
Ilmoittautuminen päättyy tämän viikon torstaina 19.2.2015.

Muistakaahan ilmoittautua!

21
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kiimingin mattorata
« : 28.12.14 - klo: 15.28 »
Kyllä 3.1.2015 on ajot  (Ellei ihmeempiä yllättäviä esteitä ilmene)

Radan rakennus klo 09:00 alkaen.

Mukaan vaan!

22
Kiitokset koko Pääkaupungiseudun rc-porukalle mukavista kisoista! Hyvät puitteet, mukavan vauhdikas rata ja hyvä meininki.

Omat ajot meni kohtuullisesti. Lauantaina vauhtieroa on vielä liikaa ja se haittasi omaa ja vähän muittenkin ajoa omassa erässä. Ei auta muuta kuin parantaa...  :wink:

Sunnuntaina saatiin mukavat väännöt niin alkuerissä kuin finaaleissakin. Vielä jäi liikaa kärjelle ja vauhtia ja varmuutta pitää saada myös sunnuntaille lisää. Kaiken kaikkiaan kuitenkin mukava alku kaudelle. Toisekseen hyvällä porukalla ajaminen on sijoitustakin tärkeämpää tällä (omalla) tasolla!

23
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 24.11.14 - klo: 18.12 »
Muistutuksena kaikille, eli edellä olevan suunnitelman mukaan tulevana vkonloppunna krossaillaan Jokirannan koululla! Kaikki mukaan!

24
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kiimingin mattorata
« : 24.11.14 - klo: 18.12 »
Muistutuksena kaikille, eli edellä olevan suunnitelman mukaan tulevana vkonloppunna krossaillaan Jokirannan koululla! Kaikki mukaan!

25
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2015 keskustelua
« : 10.11.14 - klo: 17.08 »
Renkaita joutuu liimaamaan aiempaa enemmän tuon huonolaatuisen liimauksen vuoksi, mutta lisäksi renkaita joutuu liimaamaan koska liimauksesta huolimatta rengas repeää edellisen liimaukset vierestä.

Liimausta huonompi piirre on renkaat repeäminen ilmeisesti tuon vyömateriaalin vierestä pitkittäin. Noita repeämisiä on ollut treeneissä ja LTCC:ssäkin useampia.

26
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2015 keskustelua
« : 16.10.14 - klo: 15.08 »
Kisakalenteri?

FTT kausi lähestyy ja kalenterista on tiedossa vain Vantaan osakilpailun päivämäärä. Oulun kisojen päivämäärä on tiedossa muutaman viikon tarkkuudella... Mites asia on edennyt? Onko Vantaan kisan lisäksi muita päivämääriä lyöty lukkoon?

Nimim,

työvuorotoivomukset pitäisi saada eteenpäin...

27
Komiat on pokaalit pojilla. Ja ansaitut!
Hyvät kelit sattu ja saatiin mukavat ajelut aikaiseksi!
Kiitokset Villelle laskennan läpiviemisestä ja Jannulle kaikesta muusta duunista!
Alkaapi pikkuhiljaa olla krossikausi paketissa, joten ei muuta kun kaikki sisävuorolle Jokirantaan!  :wink:

28
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 17.08.14 - klo: 15.29 »
Jätkillä taas hienon näköistä meinikiä ja porukkaa mukavasti! Ittellä meni eilispäivä/ilta ja yö töissä, niin eipä päässyt kattelemaan hommaa paikan päälle...

29
Tulokset / Vs: Laukaa Touring, FTT 6, tulokset
« : 30.06.14 - klo: 09.53 »
Kiitokset Laukaan porukalle ja kanssakilpailijoille mukavista kisoista!

Itselle ensimmäiset ulkokisat asfalttibaanalla. Siihen nähden ajot meni yllättävänkin mukavasti. Eetu meni menojaan, samoin eri sekunneilla menivät myös Kenneth ja Tomi. Muutoin pysyi kohtuullisesti muiden mukana ;) Tiukin vääntö ittelle syntyi viimeisessä finaalissa Laurin kanssa, joka kyllä kieltämättä oli tuossa vaiheessa aavistuksen nopeampi... Ohituspaikan löytäminen tosin tiukalla radalla on haastavaa.  :azn:

Kiitokset myös setup-vinkeistä, matkailuauton renkaan alustan lainaamisesta ja sadekelin auton valmisteluista. Onneksi viimeisintä ei tarvittu...

Säätkin pysyi aurinkoisina ennustuksista huolimatta ja ehdittiin käydä hyvin tapaamassa Hilariushiirtäkin, joten erittäin onnistunut reissu!

30
Itte hommasin tuommoisen kasattavan pöydän aikoinaan. Tuommoisia oli joskus Biltemassakin myynnissä. Mahtuu henkilöauton takapenkin taakse pussissa tarvittaessa. Kätevä kuljettaa. Yllättävä tukeva, mutta vaatii toki mekkausalustan erikseen.


Sivuja: [1] 2 3 4 5