Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - juska

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 28
31
 Kilpailun järjestää:



TRKMANS RACING 
 

Paikka:
Männikkötie 6  Hyvinkää


Aika:
23.2.2013 klo 08.00 alkaen



Auto luokat:
x-4 rally cup 

avoinluokka 


autokohtaiset säännöt   :
http://rc10.fi/index.php?topic=73170.0


Rata:
Jääkiekkokaukalo

kilpailunkulku:
Ilmoittautuminen klo.8:00 alkaen.

Ilmoittautuminen loppuu klo. 8.45 jonka jälkeen ei oteta enää vastaan osallistuneita kilpailijoita vaikka olisit maksanut ja ilmoittautunut ennakkoon.
Klo 8:55 julkaistaan aikataulu ja ajojärjestys.


Ohjaajakokous klo.09.00,
Ohjaajakokouksen jälkeen alkavat ohjattu harjoitukset. Kilpailun järjestäjä ilmoittaa ajajakokouksessa harjoitusten ajoajan.

Kilpailu muodostuu viidestä erikoiskokeesta.
Erikoiskokeet ajetaan yksi auto kerrallaan.

Tulokset muodostuvat siten, että kilpailijan kaikkien erikoiskokeiden
suoritus-ajat lasketaan yhteen.
EK.n keskeyttämään joutuneelle kuljettajalle annetaan
ek.n hitain aika +10s

Katsastus:
Katselmus
 
Tuomarointi:
Kilpailujen järjestäjä
 
WC:
50m läheiseen kauppaan missä wc

Muuta:
Sähköä ja paineilmaa on, omat pöydät ja tuolit mukaan. teltta käytettävissä radan vieressä.
säävarausta ei ole.

Osallistumismaksu:
30€, joka sisältää kilpailumaksun ja paikalla tarjottavan lämpimänruuan ja kahvin.
Kilpailumaksu maksetaan tilille  FI 91 4260 0010 1472 93 ilmoittautumisen yhteydessä, jonka jälkeen ilmoittautuminen vasta rekisteröityy.
osallistumismaksut maksetaan vaan ja ainoastaan pankkisiirtona!
eli käteismaksuja ei oteta vastaan!



Ilmoittautuminen:
Sähköpostiosoitteeseen toni.jarvinen@pp4.inet.fi , 18,2-2013mennessä
Ilmoita kiteesi (jos on) autonmerkki, malli, taka- tai neliveto ja koko nimesi.

32
Ja sitten nastat myös kuskeille... on liikkuminen paljon mukavampaa!!



Itellä on kuvan setti ja hyvin toimi viimevuonna, 5€ setti.

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=39-2678

33
Kilpailun järjestää:


TRKMANS RACING

Paikka vaihtunut


http://www.fonecta.fi/kartat/Aleksis+Kivenkatu+6%2C+05900+HYVINKÄÄ

Aleksis kiven katu 6
Hyvinkää
 
Aika: 2.2.2013 klo 09.00 alkaen
auto luokat:
x-4 rally cup 
avoinluokka 
autokohtaiset säännöt   :
http://rc10.fi/index.php?topic=73170.0


 
Katsastus: Katselmus
 
Rata: Jääkiekkokaukalo

 
kilpailunkulku:
Kilpailu alkaa ajajakokouksella klo:09.00, jonka jälkeen alkavat ohjattu harjoitukset. Kilpailun järjestäjä ilmoittaa ajajakokouksessa harjoitusten ajoajan.
Kilpailu muodostuu viidestä erikoiskokeesta.
Erikoiskokeet ajetaan yksi auto kerrallaan.
Tulokset muodostuvat siten, että kilpailijan kaikkien erikoiskokeiden
suoritus-ajat lasketaan yhteen.
EK.n keskeyttämään joutuneelle kuljettajalle annetaan
ek.n hitain aika +10s
 
 
Tuomarointi:
Kilpailujen järjestäjä
 
WC:
50m läheiseen kauppaan missä wc

Muuta:
Sähköä ja paineilmaa on, omat pöydät ja tuolit mukaan. teltta käytettävissä radan vieressä.
säävarausta ei ole.

Osallistumismaksu:
30€, joka sisältää kilpailumaksun ja paikalla tarjottavan lämpimänruuan ja kahvin.
Kilpailumaksu maksetaan tilille  FI 91 4260 0010 1472 93 ilmoittautumisen yhteydessä, jonka jälkeen ilmoittautuminen vasta rekisteröityy.

Ilmoittautuminen:
Sähköpostiosoitteeseen toni.jarvinen@pp4.inet.fi , 30.1.2013 mennessä
Ilmoita kiteesi (jos on) autonmerkki, malli, taka- tai neliveto ja koko nimesi.

34
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 27.01.13 - klo: 21.27 »
Ihmetyttää ton männän kohtalo edellisellä sivulla. Ylösvirtauskanavan kohdalta kuitenkin ottanut kiinni. Yleisempäähän se on että pakoaukon kohdalta menee kuumaksi.
Oma resepti tolle ois että, kaasari vaihtoon ja kaikki muut hilut pytyn ja ilmanputsarin välillä.
Viime talvena mulla X4:n kone otti pakoaukon kohalta kiinni ja oireili aiemminkin jo laihuuttaan. Kaasari vaihtoon ja sen jälkeen on pelannut. Kaasari oli jotenkin tukkiutunut/hapettunut jumiin.

Halpa moottorin henkivakuutus heittää uus kaasari kun oireilee tai muuten vaan yllättäen rupee moottori moomottamaan. Varsinkin silloin jos ei yläruuvi tossa tilanteessa reagoi mitenkään.

35
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 27.01.13 - klo: 21.09 »
Ja Shellin öljyissä se advance tarkoittaa mp puolelle suunnattuja tuotteita. Advancen jälkeen oleva teksti tai kirjain kertoo öljyn tyypin/käyttökohteen...

-SX mineraali
-VSX osasynteettinen
-Ultra täyssyntettinen

-Racing M Rissapohjainen karting öljy
-Racing X Täyssynteettinen kilpaöljy

Jotenkin näin se meni... toki 7 vuotta aikaa kun noita olen ollut myymässä.... Aiheeseen liittyvää rekvisiittaakin löytyy jos joku tarvii.... tarroja yms...

36
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 27.01.13 - klo: 21.03 »
joo niinpä näyttäis... en vaan sitä oo lukassut läpi... vastasin tähän kun se pomppas silmille.

Panolin ainakin toimii niin talvella kuin kesällä. On ajettu about 10 litraa talvella ja 40 litraa kesällä.
Pytyn pinnat, männän helmat ja laki näyttää juuri siltä kuin pitääkin.

37
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 27.01.13 - klo: 18.43 »
Tohon öljy hommaan...

Heikkilän Pekan kanssa ollaan nyt vuosi ajettu Panolin Extreme race 2t öljyllä.
Pitää koneen todella puhtaana, voitelee erittäin hyvin ja jättää paksun kalvon sylinteriin ja kampikammioon kun jättää seisomaan. Ei karstoita yhtään siis ei yhtään. 8 litraa ajetun männän kun otin esille ja rätillä pyyhkäisi männän päältä niin se oli samanlainen kuin kaupasta tullut.
Valmistaja antaa tälle öljylle suosituksen ajaa 1% seoksella. Itse käytin LS5 autossa ja kaikissa muissa 3% seosta.
Itse voin suositella tätä tuotetta ja lainata Heikkilän sanoja... Parasta öljyä mitä olen käyttänyt!

Bensoista...
Ehdottamasti sitä vihreässä kannussa olevaa nesteen pienkone bensaa. Oranssissa valmiina jotain nesteen bio 2t öljyä. 
Pumppubensa on paljon likaisempaa ja jättää moottorin sisään harmaan kalvon ollessaan likaista.

Mistä tätä öljyä saa ja millanen etiketti tossa on tarkalleen?
Suomesta en tolla nimellä löytänyt..
Lie sit etsijässä vika :roll:

http://www.tokimoto.fi/panolin-offroad-2t-race-1l.html

Tuossa olisi tarkalleen mikä purkki...



Tuossa aiemmin lueskelin että jollain ois käytössä talvella Shellin Racing M... Kesällä pirun hyvä rasva mutta talvella EN käyttäisi. On rissa/mineraalipohjainen rasva ja menee kohmeeksi alle -0 ast. eli ei siis voitele.

Käyttäkää talvella vain synteettisiä öljyjä ja jos oikein haluaa herkutella niin moottorikelkka öljyt pysyy varmasti oikeassa kuisissa vaikka olisi oikeesti kylmä.

38
Kilpailijoiden kanava / Vs: 1/5 jääspeedway säännöt
« : 27.01.13 - klo: 15.48 »
Missä viipyy kilpailukutsu?

39
Kovilla pakkasilla olen moottorin lämmittänyt sinolilla.
Kippoon desi sinolia sukka kipon reunalle, että syttyy. Kippo öljypohjan alle ja 10 minuutin päästä lähtee käyntiin kuin palmun alta.

Ihan jees muuten mut tän malmikasa painaa semmosen 600-700kg  ja on öljyinen pohjasta joten ei otettu riskiä että syttyisi moottorin ulkopuolinen öljy palamaan. Hallilämppäri oli 2 tuntia päällä ja samalla sai lämmitettyä öljysäiliön kun on sumppukone.

Tuo mainitsemasi tapa on oikein hyvin toimiva suht koht puhtaaseen moottoriin!!  :wink:

40
Kestotesti meni hyvin... kilometrejäkään tullut kuin 998 km per sivu.
Reissu meni moitteitta muuten mutta, Ylläksen päässä oli viikon verran 25-32 piirua pakkasta. Poislähtiessä joutui vähän tekemään taikatemppuja jotta sai käyntiin. Tämä oli tiedossa joten oli hallilöpölämmitin mukana joten saatiin moottori läpimäksi niin lähti kuin palmun alta tulille.

Menomatka kesti 19h kaikkinen pysähdyksineen ja paluu kesti 14h neljällä 30min tauolla... tulipahan ajettua  :grin:

41
Tere,

Tää keksintö lähtee tänään kohti Yllästä... 1100km sivu  :azn:

Et hyvää jouluu ja uutta vuotta vaan kaikille!

42
Polttisautot / Vs: Hubipainot, miksi
« : 14.11.12 - klo: 16.29 »
Kyllä me on tätä koitettu ralliautossa 90 luvulla ihan hyvin tuloksin.... Okei, isossa autossa 10-30kg:n painoilla.
Silloinen idea lähti Juha Honkasalon suusta. Rata-autoissa 70 luvulla tätä kikkaa käytettiin taka-akselilla esim. formula w-max:eissa...

Ei siis mikään ihan uus juttu. Tosin nykytrendi isoissa autoissa kuten Jose jo mainitsikin niin voi rangaistuksena saada lisäpainon autoonsa jos menestyy hyvin...

43
Ja täältäkin jälleen kiitokset järjestävälle osapuolelle.
Erityis kiitos Matti "moottoriturpa" Korvenmaalle  tsemppauksesta.

Olipas vaiherikas kausi joka sitten päättyi jo nyt hyvinkäälle.
Aamun ajossa ei oikeastaan suurta ihmeellistä ongelmaa muutoin kuin auton kanssa. Auto puski ja perä oli irti kokoajan oli sitten seos renkaissa mikä vain.
Erätreenin jälkeen Hoke "The Doc" totes et lähe nyt menee täst pilttuusta... me laitetaan sun auto nippuun. Noh, puoli tuntia varikkoa ympäri hiippaille ja mietiskellen syntyjä syviä. Menin sitten kattelemaan autoa ja ukkoja ei näkynyt missään... aattelin et mitäköhän tästä taas tulee kunnes Tohtori tuli sanomaan et mee ajamaan. Voe ristus, On kyllä herra lisänimensä veroinen. Auto oli ihan siis aivan eri auto. 

1 alkuerässä oli pääkopan kanssa vielä vähän ongelmia. 2AE menikin sitten jo pulkkaan ja siihen sijalle 3.
3AE oli Napen sanoja lainaten "technical problems with the bee" Eli ampiaiset sekoitti kun rupesi kiusaamaan. Stonde sieltä tuli ohi putosin ruutuun 4.

Finaalissa auto toimi 90%sen hyvin ja olin siihen kohtuu tyytyväinen. Ennen lähtöä oli jotain säätöä jäljellä olevan treenin ajan kuulutuksessa ja tulin liian aikaisin tankille. Jarrut olivat lähdössä vielä aivan kylmät ja muutama rinki meni ennen kuin niitä sai toimimaan.
Finaali kulki omalta osalta siihen mihin vehkeet ja omat kädet riitti. Ilman suurempia virheitä pysyi kuitenkin ihan kohtuu hyvin herrojen kyydissä. Lopullinen sijoitus Kolmas.
Ja SM PRONSSI kotiin... Tätä on metsästetty pitkään vaikkakin vaan pronssi mutta SM mitali on aina SM mitali.

Se mitä tulee Hyvinkään rataan niin Shikaani on kyllä vitosautoille liian ahdas. Kallista romua tuli siinä yhdellä jos toisella. Tosin kun oman auton sai ajettevaksi niin ei se enää ollut niin ongelmallinen. Jos auto on vähänkään mettässä ja ei tee niinkuin käsketään niin kanttarit paukkuu jotka ovat aivan kohtuuttoman kokoiset. Eihän Ahvenistollakaan ole AUTON KORKUISIA kanttareita... vai onko? Shikaani vois olla ihan jees jos kanttarit ois edes 10cm matalammat ja radasssa hieman leveyttä lisää siinä kohdassa.

Hianoa oli olla näkemässä sitä kuinka Jokinen paiskoi Contrastia hirmuiseen vauhtiin. Suuri takaisku oli pikkurymistelyt kierroksella ohitettavien seassa stonden kanssa, siihen loppui se liito sitten siltä osin.
Todella hyvä fiilis autosta ja olihan se myös nopea. Heikkilän Moottori versus Jirin moottori... EI voi puhua samana päivänä edes... Ensi kautta odotellessa.

 

44
No niin,

Nyt on saatu suomeen ensimmäinen Contrast NEOX GS.
Auto kasattu ja ensi metritkin onjo otettu. Auto tulee täysin kasaamattomana jolloin kuskin/mekkarin paneutuminen auton sielunelämään alkaa "nollasta".
Niksejä ja tipsejä päivitellään ensiviikon aikana.


Jiri Jokinen osallistuu autolla Hyvinkään päätöskilpailuun. Hyvinkäällä mahdollisuus tulla hypistelemään autoa tilaisuuden mukaan.


Terv.
Racers Group Finland Oy

45
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 20.08.12 - klo: 10.41 »
Okei... tuohon osallistujien siirtymiseen.
Pari sivusta huutavaa juttua...

Puhun nyt meidän porukan puolesta (Jiri, Vesku ja minä). Siirtyminen LS5 autoihin oli syynä että haluttiin ajaa SM-arvoisessa kilpailussa. SM-arvon jos saisi hommattua GT8 luokalle voisi tuoda kuskeja lisää, tällä on kuitenkin aina varjopuolena se että sieltä putoo myös muutama kuski pois.
Ymmärtääkseni tämä vaatii kuitenkin 15 osallistuvaa kuskia jotta SM-pisteitä jaetaan. Jotta sarjalle saisi uskottavuutta ja luotettavuutta niin tätä tulisi jollain tavalla viedä eteen päin.

Esimerkkinä OR5 luokka joka ajetaan ns. kertsikisoina... tiedän heti muutaman kuskin joka tulee ajamaan kunhan sarjasta tulee SM-sarja. Täytyy myös mainita että tässä sarjassa oli parhaat palkinnot mitä olen koskaan pienoisautoilussa tavannut!!

Luokkana GT8 on kyllä mainio kuten kaikki muutkin.
Eikä kannata muita luokkia arvostella jos ei ole kokeillut.

46
Tässä pala onnistunutta tiedottamista  :undecided:

47
Hop,

Olipas hienot kisat.
Itellä homma alkoi aamulla ihmettelyyn kun ohjaus oli niin pirun hidas... syyksi osoittautui vastarin akku josta oli yksi kenno pimeenä. Siinä sitten akkua vaihdettiin ja siihen sitten liitin piti vielä vaihtaa, kiitos Iivoset kolvin lainasta. Myös yksi pari renkaita piti taikoa vanteille. Harjoitukset jäi täten väliin.
Suoraan alkuerään testaamaan että toimiiko Vehmaalla tehty setuppi Raisiossa ja hyvin toimi. Auto oli helppo ajaa vaikka nyt ei ehkä ihan nopein ollutkaan. Kääntyvyyttä taiottiin siihen vähän lisää ja parani kokoajan.

Alkuerissä vauhti olikin ihan paikallaan mutta taas ne kaadot... Ei kestä kaataa enään tässä porukassa vaan jää heti pari sekkaa. Ite olin taas päättänyt ajaa menetelmällä upporikas ja rutiköyhä meiningillä.
Tämä jatkui sitten myös finaaliin jossa niitä kaatoja olikin sitten taas useita.
Moottorista sen verran... Sillä nyt ajettu koko kausi ja alkaa puhti olemaan poissa, pikku huoltoa luvassa.

Oma ajo oli vähän sellasta pommittamista ja auton kestotestiä. Kyllä näitä bensamörköjäkin voi viedä lähes samoin kuin M8 autoja... Antaa mennä vaan eikä aattele!!

Oli hienoa huomata todella kauden aikana kuinka sarja taso oli koko kauden nousujohteista.
Nyt sitten vaan finaaleita pidemmiksi ja SM sarjaksi muuttamaan niin saadaan paaaaljon lisää kuskeja mukaan.

Kiitos Järjestäjille ja kanssa kilpailijoille.
Erityis kiitos Elfving racing team:in tuesta kuluneella kaudella.

48
Joopa joo,

Olipas taas kisat.
Autoa en saanut toimimaan alkuunkaan koko kisapäivän aikana. Alkuerissä oli erittäin aliohjaava eikä ollut minkäänlaista pitoa ei edessä eikä takana. B-finaalista sateen kastelemalla radalla joutui oikeasti taistelemaan viimeisestä nousupaikasta sen nyt sai onneksi sieltä poimittua.
A-finaalin alkaessa viivasta heti spinnaus ja pitoa ei ollut enää sitäkään mitä aamulla oli. Finaali oli todella vaikea, heti kun painoi kaasun yli puolenvälin niin auto spinnasi. Tilanne auton kanssa on nyt hieman hälyyttävä koska mitään ihmeellistä muutosta ei ylistaron jäljiltä ole tehty ja se ei toiminut nyt lainkaan. Aivan kuin olisi pitoaineen seassa ollut diffiöljyä tai jotain vastaavaa...

Viimeisen alkuerän lämmittelyssä tapahtuneen kolarin johdosta Heikkilälle anteeksipyyntö. Mitään ei ollut tehtävissä kun auto lähti piirtämään.

Bussin saunakin oli taas ahkerassa käytössä Pernujen avustuksella... Kivat pileet oli perjantaina.

Suuri kiitos KYPAKille anteliaasta varikkopaikasta! ja hyvistä kisoista.

Ainoa mistä tulee meidän porukalta miinusta.
Kun on kuumassa alkuerässä niin mekkaaminen keskeytyy kun joutuu menemään nostamaan, tämä nyt koskee kaikkia kuuman erän kuskeja.
Kouvolassa ollut erittäin tiukka aikataulu ei myöskään saa plussaa.
Muuten todella hyvät kisat.

Kiitos.

49
Hieno homma, kiitos!

50
Saako lauantaina reenata 18:30--->

51
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 29.07.12 - klo: 16.09 »
Rata kuiva @nyt
 

52
Joopa joo...

Olipas taas ristus notta varsinaista kilvanajoa. Maukas päivä vaikka mieltä jyrsii kuin kirppu koiraa...
Ekat kaksi alkuerää meni kohtuullisesti vaikka tulos ei itseäni miellyttänyt lainkaan. Viimenen alkuerä sitten onnistuikin jo ajollisesti ja tuloksellisesti... TQ. Heikkilän päänahasta rupeekin jo tuppoja irtoilemaan...
Sitten odottelua A-finaaliin. Siinä sitten renkaita rupesin kattelemaan niin hetkinen HÄLYYTYS!!! Näissähän ei oo karvan karvaa. Noh niillä oli mentävä vaikka team kaveri oli luvannut paremmat renkaat mutta ei niitä sitten tarpeen tullen ollutkaan...
A-finaalin piikistä ja ekat 10 kiekkaa vein letkaa ja kakkosena ollut olikin jo pääsuoran verran takana. No ei passaa nuolaista ennen kuin lipulla... Renkaat loppui sitten täysin ja meni ihan luisteluksi. Moottorissa on niin paljon löylyä että, kun se tuli alueella lähti kirjottamaan samantien. Ei siis pystynyt ajamaan.

Autoon tehtiin taas päivän aikana paaaaaaljon asioita ja sain sen mieleiseksi sekä tottelemaan annettuja käskyjä.

Taisin sitten kuitenki olla ainoa kuka kilpailun aikana veti takatuplat ykkösellä yli :)

Ja tässä fiilistä kisan jälkeen...

Vittu kun vituttaa

Kiitos Elfving saunaseurasta... oli mukava rupatella.

53
Halukkaille A-Finaalin jälkeen tarjolla BUSSISAUNAA!!


Edit: Nää lähtee nyt kohti vesivehmaata.

54
Meidän nyt 5V. likka on jo ajellut pari vuotta Hobbyfactorystä ostetulla flysky halpisgigaradiolla. Kämmen yltää hyvin ympäri ja liipasimen ohutta kieltä lämmön kanssa taivutin. Kovin on tyttö tyytyväinen kun pääsee ajelemaan. Gigasen valitsin siksi jos tyttö radalla mukana niin ei tarvii huolehtia muiden kiteistä.

Nyt alkaakin olemaan aika jo siirtyä cravlerista seuraavaan asteeseen  :azn:

55
En kyl aatellu et kirjoittaisin tänne mut tänään meni vähän enempi hiekkaa...
Ostettiin Veskun kans Linja-auto josta tarkoitus tehä "kisabussi".
Mut onpahan eka teemi millä on sauna aina mukana  :mrgreen:

Näin pari vuotta jälkikäteen...

10 000 ja 15 000 välissä mennään kaluston suhteen... mukaan lukien itse kilpailuvälineet ja kuljetuskalusto.
Elämän tavaltahan tää rupee jo vaikuttamaan  :grin:

http://rc10.fi/index.php?topic=53765.0
Ihanan kallista.

56
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 13.07.12 - klo: 11.05 »
mä yritän päästä availee portit 15 aikaan.

57
Racers Group Finland / Contrast Racing edustus
« : 11.07.12 - klo: 23.22 »
Racers Group Finland ja Contrast Racing ovat solmineet maahantuonti sopimuksen.



Terveisin
Racers Group Finland Oy

Tilaukset ja Tiedustelut
p:0400-935553
myynti@racersgroupfinland.fi

58
Racers Group Finland / Racers Group Finland Oy
« : 11.07.12 - klo: 22.26 »
Tervehdys kaikille.

Racers Group finland Oy on perustettu erittäin pitkän pohdinnan jälkeen kaverusten kesken. Yrityksen omistajina ovat Juha Rousku, Vesa Rousku ja Jiri Jokinen.

Tavoitteena on tarjota pääasiassa bensa-autoilijoille palveluja sekä tarvikkeita. Valtaosin toimintamme pohjautuu LS5 luokan ympärille mutta, jatkossa myös Ralli ja OR5 luokan tarvikkeisiin.
Myös autojen kasaaminen, moottorien virittäminen, moottorien peruskorjaukset, autojen kunnostukset ja ylläpitäminen tulee olemaan tarjoamiamme palveluita.
Eikä pidä unohtaa Motorhomella tarjottaviin kisaretki paketteja.

Nettisivut ovat tulossa kuten myös nettikauppa.

Tällä alueella voit myös seurata Racers Group Finlandin kilpateamin ja motorhomen kulkua.


Parhain terveisin

Racers Group Finland Oy
Saukkolantie 294
08500 LOHJA
myynti@racersgroupfinland.fi
puh:0400-935553

59
Harmi kun jäi tänä vuonna nää kisat välliin.

Joo, kyllähän nää on ehkä yks hienoimpia kisoja mitä oon pyörinyt... Huhu oli radalla etteivät ensivuonna järjestäisi kisoja. Todella harmi, on vaan niin makee mesta ja hyvät kisat.

60
No niin,

Avataanpas sitä sanallista arkkua täältäkin.

Lauantain kisasta meinasi tulla omalta osalta farssi jo heti ekassa treenissä. Tuntui ettei auto olllut laisinkaan hanskassa ja aattelin että pitäisköhän pistää sauna päälle.
Ensimmäisessä alkuerässä rupesi sitten satamaan vettä ja ajokin rupesi luistamaan.
Aamun mittaan Hoke siinä katteli autoa läpi eikä siihen mitään suuria muutoksia tarvinnut tehdä. Löysennettiin ihan älyttömästi jotta saatiin autoa edes hieman elämään. Ruuvejakin tais pöydälle jäädä kymmenkunta...
No, finaaliin lähdettiin ruudusta 4. Ensimmäisen kierroksen jälkeen olinkin jo sitten toisena kunnes mokailua taas hieman ja johonkin 7 seuduille tais putoaminen jäädä. Finaalin puolenvälin tienoolla sain kuin sainkin itteni kasattua ja sitten älytön nousu ja olinkin jo Heikkilän ja Sojakan kannassa. Siinä sitten viimeinen kymmenen minuuttia sellaista kunnollista kilvanajoa herrojen kesken. Tönimistäkin oli puolin ja toisin, herrasmies touhusta kun on kyse niin kaikki kuitenkin antoi hyötynsä heti takaisin eikä tullut stoppareita saati huonoa mieltä.
Veskun laittamasta videosta näkee kuinka tiukka vetoa finaalin loppu oli Ylistaro LS-5 SM1 30.6.2012 Ja pirulauta, VOITTOHAN se sieltä tuli joka oli minulle ensimmäinen pienoisautoilussa SM tasolla.
Finaalia ennen heitettiin jo sauna tulille ja palkintojen jaon jälkeen suoraan poika saunaan.

Sunnuntai sitten jo lähtikin hieman helpommalla käyntiin.
Autoon ei oikeastaan tehty muutoksia kuin iskarin kulmiin ja taakse vähän jäykempi litku.
Alkuerät 1-3 meni ihan OK mutta, Sojakka tuli ohi sijalle kaksi josta sitten hieman sisuunnuin... Vikassa alkuerässä päätin olla upporikas ja rutiköyhä samaan aikaan. Se lähti kulkemaan todella liukkaasti ja tulikin hyvä aika... edellisiin eriin parannusta vain 1 kierros ja pari sekkaa... joten ruutuun 2 Heikkilälle 9 sekkaa jääneenä.
Finaalissa sitten rupesi pääkoppa kukkoilemaan ja toisella kierroksella kaiteisiin ja viimeiseksi. Atteelin jo heittää radion takasuoralle metta jälleen koppa nippuun ja menox. Aloitin raivoisan takaa-ajon pääsin jo kolmannelle sijalle Sojakan ohi mutta aika ei riittänyt parempaan nousuun. Sijoitus oli neljäs.
Finaalissa takajarrujen pääsylinteri oli päästänyt mehut ulos joten ei ollut takajarruja. Takaa-ajon aikana myös renkaat sitten suli alle, koska ei ollut takajarruja etukumit menetti pitonsa täysin joten mahdotonta oli puristaa lisää. Myös itselle ihmetystä aiheutti että miksi auto ei kulje niin kuin ennen. palkintojen jälkeen tulin teltalle ja mietinnän jälkeen katoin radioo... WTF epa oli jäänyt sadekelin jäljille -35%, ei siis ihme.

Saldona tolta reissulta kuitenkin bussillinen bisteitä ja sarjajohto joka näkyy sillä että autoa hierottu nyt pari täyttä päivää pajassa kuntoon.


Suuri kiitos kilpailun järjestäjille. Rataprofiili oli todella mahtava ja hieno ajaa molempina päivinä! Toivottavasti järjestätte myös ensi kesänä että saada edes yksi kunnon RACE weekend sarjaan mukaan.

Erittäin suuri kiitos Doctor Hoke ja master mechanic SamiL. Muuta Bussijengiä unohtamatta, kivaa oli ja tätä lisää.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 28