Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - juska

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 28
91
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 02.04.12 - klo: 19.10 »
Niin ja siihen hallinointiin kuuluu esim. Radalle johtavan tienvarsien siistimiset, varikon siivous, ohjaajakerokkeen maalaus ym. huolto, radan huolto ja ylläpito sekä pidotus! Eli siis kaikki radan hommat.
Mielestäni on erittäin hyvä että, asiansa OSAAVA taho huoltaa rataa ja sen ympäristöä.
Mitä siitäkin tulisi kun kaupungin duunarit tulisivat tätä meille ylläpitämään ja tuhlaamaan veromerkkejä nojaamalla lapioon--> Moni asia olisi varmasti tehty väärin jolloin sen joutuisi kuitenkin aktiivit tekemään. Nämä aktiivit tekevät kuitenkin kaiken TALKOOVOIMIN!!!

Se mitä tulee talkoovoimiin niin moni asiasta tietää ja siitä on täällä käyty näppisrallia aiemminkin.
Talkoovoimathan on nykyään katoavaa kansanperinnettä ja tämä on ongelma kilpailuiden järjestämiseen. Tämä tuottaa myös suurta päänvaivaa esim. Tattiksen radan ylläpitäjille ja akltiiveille jotka sitten joutuvat aina/usein tilanteeseen että, kun on talkoot tms. niin porukkaa talkoissa on 1/3 osa kesän harrastajista. Tämä ongelma ei ainoastaan ole tattiksella vaan myös muualla suomessa.
Tosi olemme PK:seudun tuntumassa ja täällä tuntuu olevan tabu että kaikki mulle heti. Tämä jos joku paistaa hra matkustajan tekstistä läpi!

Pienoisautoilu = harrastusta, talkoilua ja hauskanpitoa kilpailemista unohtamatta.

Mulle voi hra matkustaja soittaa niin voin antaa ohjeistusta miten pienoisautoilu suomessa toimii jos se ei ylläolevasta käynyt selville. Numero löytyy profiilista!

92
Vapaa keskustelu / Vs: Motorhome projetki
« : 02.04.12 - klo: 18.22 »
Puulämitteisen saunan ilmastointi on aika yksinkertainen
yksi poisto lauteiden alle joka aina auki ja toinen ylälauteella pään korkeudelle johon säädettävä lautanen tai itse tykkään tehdä panelista räppänän. Korvausilma kiukaan alle ja jos haluaa hifistellä niin koneellinen tulo vielä kiukaan päälle.
100mm kanava riittää.
Puulämmitteisissä ei ylensä kosteus ongelmaa esiinny kiuas kun kuivaa huoneen saunomisen jälkeen.

Kiitos...

Kiukaan alle on tarkoitus tehdä kaukalo jossa 160mm reikä joka toimii myös löylyveden mahdollisena poistona kun kiukaalle heitetään kuitenkin koko ämpäri kerralla... Ja se oon mä! :)
Tulo tullaan tosiaan tekemään koneellisesti ja siihen on olemassa 100mm kanavapuhallin.
Kiukaan vastaiselle seinälle tehdään molempiin seiniin juurikin tuollainen "säädettävä" poisto räppänä, hyväksi havaittu mökin saunassa.

Lauteiden alle tulee 3x200ltr:n muovitynnyreitä pesuvedeksi ja yksi laitetaan harmaille vesille. Harmaavesi säiliöön laitetaan 12volttinen pilssipumppu jolla sen saa tyhjennettyä toki siihen tulee ihan perinteinen pallohanakin ja pitkä poistoletku.



160mm kanavapuhallin säästetään makuutilan raitisilma tuloon koska, viime kesä näytti sen että se tarvitsee olla.

93
Vapaa keskustelu / Vs: Motorhome projetki
« : 01.04.12 - klo: 19.28 »
Heh hee jätkät...

Kevättä ilmassa, Motorhome kaivettu naftaliinista ja ovet avattu.

Saunaa on nyt siis aloitettu rakentamaan todenteolla. Lauderungot on valmiina ja istumapaikkoja olisi tulossa ~10kpl joten porukkaa siis saunaan tulee mahtumaan eikä aina tarvii vuoronumeroa. Kokoa saunalle tulossa 2.5m x 3m ja melkein O-muotoinen.
Alkuperäinen "modulisauna" idea hylättiin ja bastua ruvettiin nyt sitten rakentamaan ruumaan kiinteäksi. Ja kyllä, puukiuas tulee vesipadan kera.

Kuvasaastetta myöhemmin...

94
Kilpailijoiden kanava / Vs: FIN LS-5 2010 Ohjeisto
« : 31.03.12 - klo: 21.22 »
Säännöt tulee tämän kuun aikana.

No no

95
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 31.03.12 - klo: 12.23 »
ootko muuten jo kokellut jäykkää jousta tuohon diffiin?
eli jousi laitetaan noiden kahden rattaan väliin mitkä on tapilla kiinnitetty koteloon...

Mut Mikahan haluaa ettei kirjoittas niin paljoo joten lukkoa vähemmälle... jousta ei silloin kannata laittaa.
Ja mitä siihen kirjoittamiseen tulee niin syy miksi kirjoittaa ei ole diffissä. Ihan iskareiden/jousien jäykistämisellä lähtisin liikkeelle.

96
Vapaa keskustelu / Vs: Home home
« : 30.03.12 - klo: 21.53 »

Sähkölasku tammikuulta liki kaksinkertainen, helmikuulta yli kaksinkertainen, ja maaliskuulta odotettavissa yli kaksinkertainen. Vakuutusyhtiön mielestä ei kuulu heille, hassua, sitä vesivahinkoahan siinä kuivatettiin aina 2-3 lämmittimen voimin. Maaliskuussa kahden tuplakokoisen.
Niin, lämmintä antoivat 70 astetta, joten voin vakuuttaa että hyvin on tarkennut, on se toki maksanutkin....


Mikä yhtiö?

97
Tulokset / Vs: X4 Rallycup Hyvinkää 10.3.2012 Tulokset
« : 10.03.12 - klo: 19.57 »
Täältäkin tulee taas suuret kiitokset hyvin järjestetylle ja toimivalle kisapäivälle.


Oma aamu alko sillä että, tulin paikalle kone irtonaisena kun rata auton kytkin ei kestänyt näissä hirviöissä.
Noh, kykä paikoilleen ja paanalle... kerkesin just ja just.

Treenissä meni sitten kone yheksi puuksi. Syyksi löytyikin sitten kaasari joka viime kesänä toimi kuin kello mutta, ei enää. Veti jostain syystä yäpäätä lämmetessään laihalle ja narskis. No siitä sitten sisuuntuneena pannu pöydällä ja pytty ylös. Kiitos Heikkilälle männän pikavaihdosta. Tuuriakin oli mukana kun ei pyttyyn jäänyt kuin pieni nokare alumiiniä joka sitten poistui sieltä 2000 paperin avustuksella.

Eka erä sitten meni konetta sisään ajaessa ja toisessa kun "vähän" kiristettiin ruuvia niin laitoihinhan se meni. Pääsuoralle tulossa täysi laulu ja ponderilinjan suojalevystä lähti jakamaan ja laitaan. Iksarin varsi ja alakiinnike poikki.

Kolmannessa erässä pientä smoo smoo smoo meininkiä kun meni yläruuvi vähän tiukalle.

Neljännessä ja viidennessä erässä olikin sitten jo sit tuttua yritystä joka ei tällä kertaa riittänyt vaikka alle 90sek ajat. Pytty paikasta 4,5 sek...

-Kiitos  Elfving osista!
-Kiitos Heikkilä jeesistä koneen kanssa!

Kyllä tänä talvena vielä yhet kisat vedetään!!! vaikka väki kirveitä jo hautaili.

98
Kilpailijoiden kanava / Vs: FIN LS-5 2010 Ohjeisto
« : 08.03.12 - klo: 21.40 »
Tää letkan perään lähteminen tarkoittaa esim tattiksella 1 1/2 kierroksen selkäsaunaa siitä että lähdet varikolta. Sen mä ymmärrän jos ponderilinja olis tattiksella just sen ruudun 10 jälkeen en muuten.
Vois niinku sanoo että aika kohtuuton rangaistus, eikö?

Saahan Aake tankata 2 minuutin kohdalla ja ajella vielä ruutuun kun jossain vaiheessa oli sitäkin ettei silloinkaan saisi tankata.

OL--> tämä on taas tilanne missä kilpailunjohtajan oltava hereillä joka lähettää auton varikolta.


99
Kilpailijoiden kanava / Vs: FIN LS-5 2010 Ohjeisto
« : 06.03.12 - klo: 22.44 »
Hokelta hyvä pointti. Muistan että tästä oikein väännettiin jossainpäin suomen maata.

100
Jeppe,

Minun perusteluni on seuraava.

Kun nostaja hoitaa omaa sektoriaan niin se tietää miten ja mistä ne autot tulee.

Kun taas mekaanikko ryntää varikolta radalle silmät kiinni "omassa" autossa, silloin helposti jää muut rataa kiertävät autot huomaamatta.

Mekkari on mekkari ja nostaja on nostaja.

Mun osalta tää oli tässä.

101
En ymmärrä mitä yrität sanoa.

Nostovuorot ovat pienoisautoilun ihan normaalia toimintaa.

Kyllä LS-5/GT kisoissa on vähintään 2 erää, nostot vuorotellen/rotaationa.
väännetään rautalangasta kun et ymmärrä:

1 kuski ajaa, 1 mekkaa, 1 nostaa. Esim 8 autoa per erä tästä tulee nopeella ala-asteen matikalla: (1+1+1)*8=24

Jos eriä on kaksi se tarkoittaa että GT8 kuskeja on yhteensä 16kpl, eli tarvitaan 8 ulkopuolista per erä. Eli kahdelle erälle 16 ylimäärästä ihmistä pyörittämään showta.

Tällä hetkellä on ollut ihan tarpeeksi hankalaa saada mekkari, mistä se ylimääräinen 16 henkilöä tulisi yhtäkkiä?

Kuka ei nyt ymmärrä... Edellinen erä nostaa, siis ne jotka on juuri tulleet pois radalta. LS5 kisoissa ja LS5 luokassa toimitaan juuri näin ja miksi ei voisi GT8 luokassa "samassa" kilpailussa toimia samoin.

102
Tästähän vois tehdä sellasen oikeen äänestyksen johon ottavat osaa VAIN ne jotka ovat sarjaan osallistuneet.
Jonka jälkeen luokkavastaava muuttaa sääntöä jos on tarpeen.
Johan se Pakari:kin sanoo että pitää kuunnella kenttää eikä tehdä päätöksi kabineteissä.

Tää on taas mun näkemys miten tätä pitäisi viedä eteenpäin.


103
Tulokset / Vs: X4 Rallycup Hyvinkää 11.2.2012 Tulokset
« : 05.03.12 - klo: 21.17 »
Hienoa tekstiä niinku kansainvälisesti  :afro:

104
Hyvä jätkät... tässä luokassa on aika paljon aloittelevia kilpailijoita. Autotkaan ei käyttäydy niin kuin TP-10 joten ihan turha verrata.

Mulle on ihan sama koska en tätä luokkaa aja.
Mutta, syy miksi toin mielipiteeni esiin on se että, olen nähnyt 4 kertaa kun mekkarisählärinostajaa ajetaan jalkaa tai no siis se mekkaarisählärinostaja tulee siis radalle eteen.

-Juska-

105
Tarkoitin tietenkin, että paikalla olisi ”kaikki” maahantuojat esittelemässä tulevan kauden uutuuksia. Juuri kuten kirjoitit keväällä esillä olisi ulkokauden tuotteita ja syksyllä sisäkauden.

Ja ehkä joskus tämä tapahtuma on RC-autoilijoiden ”model expo” missä esitellään aidosti tulevia uutuuksia ja kaikkea alaan liittyvää. Paikalla voisi olla myös muiden seurojen edustajia jne, jne

Täähän on kauppiaille mahtava mahdollisuus saada kontakti harrastajiin ja uusiin tulokkaisiin. Kisakuski kuitenkin tietää mitä haluaa ja mistä.
Varsinkin jos paikkahinnat ei lähde käsistä niin kuin on tapahtunut kaikilla messujärjestäjillä.
Tämä on suunta oikeaan!!!

106
Toi mekkari nostaa sääntö on ihan hanurista. Itse olen sitä vastaan äänestänyt monesti!

GT8 luokassa kuitenkin saattaa yksi mekkari tankata kolmeakin autoa.... koita siinä sitten vielä nostaa.
Ei vaan toimi ei.

LS5 luokan kanssa kun ajettiin 2009 ja 2010 niin oli ihan normaali kiertävä nostosysteemi kuten M8:ssa ja se toimi hyvin!
Ihmettelen kovasti että miksi ei näin voisi taas toimia kun ajatte LS5 luokan yhteydessä.

EDIT:
Mekkari kun nostaa niin on monesti huomattu kuinka siitä syntyy vaaratilanteita kuten esim. tattiksella 2010. Mekkari lähtee varikolta tuijottaen omaa nostettavaa eikä huomaa rataa kiertävää autoa ja poks koipeen. Monesti mekkari on vaan jostain haalittu eikä välttämättä ole koskaan ajanut RC-autoa.
Nämä jo pelkästään minun mielestä puoltaa sitä että mekkari ei nosta.

107
Kilpailijoiden kanava / Vs: FIN LS-5 2010 Ohjeisto
« : 04.03.12 - klo: 22.06 »
Noh... ei kysyvä tieltä eksy  :roll:

108
Kilpailijoiden kanava / Vs: FIN LS-5 2010 Ohjeisto
« : 04.03.12 - klo: 13.22 »
Mites menee jos ja kun auto ei ole ruudussa 15 sekunnin kohdalla.
Kun lähdetään varikolta, eikös lähdetä silloin kun lippu heilahtaa eikä, letkan perään muiden mentyä varikon ohi?

Tohon ylläolevaan vois jo saada vastauksen.

Säännöt vuodelle 2012 on vissiin valmiina niin niitäkin voisi Stonde heitellä esille.
Kaudella 2011 oli huhua että, ulkoppuoliset sytkä kiellettäisiin... kilellettiinkö?

PM:t on ruotsissa ja niistäkin olisi kiva saada tietoa kotta voi ruveta matkoja varailemaan.

109
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 02.03.12 - klo: 19.33 »
vaimon mummon hautajaiset

Hyväksyttävä syy...

110
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 02.03.12 - klo: 19.30 »
Kai sul Mika piikkipyörät on siihen rallirossiautoon. 10 päivä hyvinkäälle kisoihin, HÄ?

111
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 29.02.12 - klo: 22.28 »
Ottakaa nyt sitten ees yks valokuva jos joku siel käy/ajaa ohi.

112
Mun mielipiteeni on että, ei todellakaan. 1:8 autot on ihan piiperöitä 1:5 autoihin verrattuna.

113
Yleinen keskustelu / Vs: Mistä hiilikuitulevyä?
« : 19.02.12 - klo: 09.29 »
itse tilasin millin paksuista, 300mm*600mm levyä. 60€+10€rahti.

Toihan on edullinen mesta... Kiitos!

114
Yleinen keskustelu / Vs: Mistä hiilikuitulevyä?
« : 19.02.12 - klo: 09.24 »

Otin yhteyttä tuohon Miron ehdottamaan csi-composites firmaan, sain nopean vastauksen & asiantuntevaa palvelua. Hinnatkin ihan OK, joten tilaan sieltä!

Voitko laittaa vähän esimerkkiä levyjen hinnoista?... Ettei koko foorumi laita sinne viestiä. Jos kerta asiallinen paikka löytyi.

115
Tulokset / Vs: X4 Rallycup Hyvinkää 11.2.2012 Tulokset
« : 11.02.12 - klo: 21.18 »
No niin, ensimmäinen kosketus näihin keksintöihin on sitten otettu.
Täytyy kyllä myöntää että ei voi ymmärtää kuinka mahtavaa puuhaa ajaa pitkillä piikeillä jäällä.

Kisapäivän keli oli mitä mainioin ja järjestelyt toimivat todella hienosti. Ensimmäinen kerta kun osallistumismaksuun kuuluu ruoka!! Tästä voisivat muutkin järjestäjät ottaa oppia.
Sitten saa plussaa varikon ja itseasiassa koko kilpailun RENTO meininki sekä porukan avoimuus. Aistittavissa oli että kaikki olivat pitämässä hauskaa pienen kisailun merkeissä.

Itse lähdin aamulla kotoa ja mielessä pyöri että nooh, minkäköhän moisia keksintöjä nämä autot mahtaa olla??
Pääsin ottamaan kosketuksen tähän luokkaan Pekka Heikkilän AUTOlla ja täytyy sanoa etten ole koskaan ajanut näin tehokkaalla autolla!!! Siis aivan KAUHEE laite kulkemaan!!!
Autoa oli todella helppo viedä ja korjata virheet ajamalla eikä ollut tarvetta odotella että, auton pysähtymistä virheen korjaamiseksi.
Ajoformaatti tekee tästä luokasta mielenkiintoisen siksi että heti kun pilli soi niin on mentävä täysillä maalipilliin asti. Itse olin aiemmin skeptinen tästä formaatista mutta, nyt kun sitä on kokeillut niin sehän toimii oikein hyvin.

Eli kisakokonaisuus saa minulta arvosanan 9,5.

Oma ajo sujui ihan kivasti mutta, siihen mahtui taas puutteitakin.
No, auto oli laina auto eikä sillä uskaltanut soittaa kunnolla... 2 rundilla auto ei käynyt kunnolla... Lauantai aamulla näin ko. luokan autot ekaa kertaa... Eka kisa luokassa ja kannu kotiin!!!

Kiitos järjestäjille ja Heikkilän Pekalle auton liisaamisesta!!

116
Bensa-autot / Vs: mcd 1/5 autot
« : 10.02.12 - klo: 19.14 »
MCD.n vastariboxi on jo itsessään kohtalaisen vesitiivis. Omasta tein täysin vesitiiviin. Säilytyksessä aina pikkasen raolla boxi jotta mahdollinen kondenssi haihtuisi pois. Näillä eväillä ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa sähköissä ainakaan veden tai kosteuden takia. :grin:

Vielä kun liimaa vastarin sen boxin kattoon. Tämä siksi jos boxiin kuitenkin jostain pääsee vettä niin ei sitten vastari ui siellä boxin pohjalla. Voi saada muutaman tärkeän minuutin lisää, nimim. kokeiltu on  :wink:

117
Bensa-autot / Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« : 07.02.12 - klo: 18.04 »
Nyt kun on teemana teettää/tehdä kaikki itse. Tässä pieni apu niille jotka miettivät että, missä saisi teetettyä pieneriä CNC-koneella. Työ edellyttää että olisi CAD-kuvat valmiina jonka kautta myös hinnoittelu. Heiltä löytyy myös suhteet kaikenlaiseen metallin pinnoittamiseen. Materiaaleja laidasta laitaan.
Toivottavasti tästä ei nyt tuu sanomista mutta, firma ois Top-nc.com.

118
Bensa-autot / Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« : 28.01.12 - klo: 22.43 »
Niin ja toi tturku boyn ongelma lähti sittä liikkeelle että, pakotiiviste romuksi ja jatkettiin ajoa. Pytty/lohkojen tiivistepintoihin heittoa eikä enään pysy tiiviinä vaikka liimaisi kiinni.

119
Bensa-autot / Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« : 28.01.12 - klo: 22.37 »
Millä/missä/miten vois kokeilla plaanailla kantta ja pyttyä tasaiseks? Falconin kansi sai viime kesänä kipeetä ja kansipahvi pysyy välissä vain muutaman minuutin ajelut.

Heität se vanhan kiukaan vaan roskiin.
Oikasun mukana tulee aika monta muuta asiaa mitä pitää lähteä muuttamaan... mm... puristus suhde joka onkin tällaisen koneen koko sielu. Jos lähdet hiomaan siitä pytyn alaosasta sen vain sen verran että saat pinnan suoraksi niin joudut toki hiomaan myös lohkon pinnan. Tällöin poistettua materiaalia on jo ~0.15-.020 ja se on paljon koska moottorit on jo nyt maksimissaan puristussuhteen osalta.
nimim.0.05mm matalampi tiivistte niin ei mosa enään pyöri.

pääset halvemmalla helpommalla ja vähemmillä hermojen menetyksellä kun hommaat treenikoneeksi jonkun toisen kiukaan ja paat sen kisakoneen sit kisoihin. Tai sit vaan vedät sillä kisakoneella treenit ja huollat useammin. Treenaus ajat on kuitenkin kortilla yhdellä jos toisella  :wink: ja silloin ei vaan oo aikaa mekata radalla kun pitäis vähän ettii setuppiakin.... Toki jos vaan harrastaa mut...

120
Ihan kysymyksenä, kun GT-8e kaapista löytyy, notta oisikohan tuo viikonloppu patteriautoille mahdollinen? Sanooko ympäristölupa, että radalla ei saa päristellä viikonloppuisin vai sitä ei saa käyttää viikonloppuisin?

Ongelma ei ole ympäristölupa vaan se että tarkoitus on muuttaa karting rata hybridiksi jotta siellä voi ajaa RC-autoilla. Kartingia ajavat viikonloppuna toisena päivänä.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 28