Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - V6

Sivuja: 1 2 [3] 4 5
61
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT OHJEISTO 2014
« : 15.01.14 - klo: 19.12 »
Koska korit ovat kisalaillisia, aikasemminhan on ollut saanto etta toukokuusta eteenpain, mutta en loytanyt tasta mainintaa.

Ne ovat olleet jo viimekeväästä, joten laillisia ovat tälläkin hetkellä.
2014 lista tulee yleensa tammikuun lopussa missa on laja uusia koreja taas.

Taitaa tulla helmikuun 28.päivä.

Ainakin viime talvena osa käytti koreja jotka olivat vasta ilmestyneet listaan. Silloin ei siis käytetty tuota 1.toukokuuta sääntöä.

62
Samaan kaavaan maastosarjan kanssa, tuuppi lauantaina ja nelkku sunnuntaina.

WJ on kuitenkin virallista mandaattia lukuunottamatta yhtä suosittu/ arvostettu kuin maastosarja - ellei jopa auositumpi/ arvostetumpi.

En nyt tiedä voiko tuon rengaslottoomisen(anteeksi jos joku ei pidä sanavalinnasta) ohella sanoa sarjaa yhtä arvostetuksi tai edes miettiä onko se arvostetumpi. Itse arvostaisin sarjaa enemmän kuin nykyään, jos rengas seteissä ei olisi sekunnin eroja.  Sitten ku ratoihin saadaan vielä savipinnoitteet niin sitten oltaisiin oikeilla jäljillä :wink: Tämä on minun mielipide.

Sitä en tiedä mikä tuohon rengassääntöön olisi paras muutos, mutta ensimmäisenä tulee omana mielipiteenä pitoaineiden salliminen(ero settien välillä pienenee) tai vapaa määrä renkaita kisapäivän aikana (tai edes 2-3 settiä kisaan) tai molemmat.

-Viljami

63
Onnea Viljamille!
Mieleen tulee kysymys, että miten tollasella mikkihiiriradalla voidaan ajaa pm:t?
Kiitos!

Miksi ei? Ei tuolla juuri ohittamaan voinut ilman edellä ajavan virheitä, mutta rata oli kokoon nähden hyvä.

Suomessa vaan ollaan totuttu isoihin ratoihin :roll:

64
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 26.10.13 - klo: 23.07 »
Mitenkäs huomenna SU  27.10 monelta mahtaa ovet avautua?

10.00, laitoin juuri nimenhuutoon.

65
Ensimmäiset kuvat julkaistu uuden auton uusista osista. Aina vaan paranee.

Awesomatix A700L EVO

http://www.redrc.net/2013/10/awesomatix-a700l-evo-touring-car-kit/




"Awesomatix will soon release a new version of the A700 4WD touring car called the A700L Evo. The updated kit will make use of the new Floating Front Gearbox design that lets the front gearbox float inside the outer frame during acceleration or deceleration. The gearbox can move left and right and rotate on some angle with the main goal of this setups is to prevent the chassis flex from affecting the shaft transmission as it can happen with conventional layouts. The new design eliminates this problem by using a lightweight carbon tube bar that withstands the transmission’s torque keeping the main chassis free from drivetrain influences. With the new design drivers are also able to run the car without any top deck by simply using the carbon rod. Freddy Südhoff and Viljami Kutvonen already used this setup at the recent Touring Car Euros in Portugal with good results by placing the cars in the A-main. Other benefits of the new configuration is a higher corner speed and less tyre wear especially on asphalt tracks. The new kit will be released at the end of 2013 or beginning of 2014."

Lainaus
New features:
New features:
– New front FFG gearbox
– New top deck design
– New front camber link positions
– New middle post to stiffen the middle flex area
– New flex settings for the front and rear by adjustable spacers when using no top deck






66
Power Racing / Vs: Awesomatix 2014
« : 25.10.13 - klo: 16.05 »
Awesomatix A700L EVO - tulossa pian

http://www.redrc.net/2013/10/awesomatix-a700l-evo-touring-car-kit/




"Awesomatix will soon release a new version of the A700 4WD touring car called the A700L Evo. The updated kit will make use of the new Floating Front Gearbox design that lets the front gearbox float inside the outer frame during acceleration or deceleration. The gearbox can move left and right and rotate on some angle with the main goal of this setups is to prevent the chassis flex from affecting the shaft transmission as it can happen with conventional layouts. The new design eliminates this problem by using a lightweight carbon tube bar that withstands the transmission’s torque keeping the main chassis free from drivetrain influences. With the new design drivers are also able to run the car without any top deck by simply using the carbon rod. Freddy Südhoff and Viljami Kutvonen already used this setup at the recent Touring Car Euros in Portugal with good results by placing the cars in the A-main. Other benefits of the new configuration is a higher corner speed and less tyre wear especially on asphalt tracks. The new kit will be released at the end of 2013 or beginning of 2014."

Lainaus
New features:
New features:
– New front FFG gearbox
– New top deck design
– New front camber link positions
– New middle post to stiffen the middle flex area
– New flex settings for the front and rear by adjustable spacers when using no top deck






67
Engelska versio: :angel:

http://radiostyrdbilsport.nu/wp-content/uploads/2013/10/Invitation_NM-_electriciclasses_2013.pdf

Suomalaisista ilmoittautuneet:
Vesa Yli (C-12 & TSM-10)
Viljami Kutvonen (TSM-10)

Muita lähdössä Suomesta?

68
Kilpailijoiden kanava / Vs: ETS 2013-14 sarja
« : 24.09.13 - klo: 21.28 »
Ilmoittautuminen aukeaa Hrotovicen kisaan huomenna klo 21.00 (20.00 ilmeisesti Saksan aikaan) ! Osoitteessa myrcm.ch

Merkittävimmät muutokset viime kaudesta lyhyesti listattuna:
-Uudet renkaat matolle, tuotenro vahvistamatta (RIDE).
-Vain järjestäjältä ostettua pitoainetta saa käyttää (ei ainakaan vielä kerrottu mikä)
-ProStockissa siirrytään Speed Passionin sähköistä Muchmoren sähköihin:
Moottori : MuchMore FLETA motor 13.5
Nopari : MuchMore FLETA EURO  no. xxxxx (ei vielä julkaistu?)
-Lisäksi ProStock kuskeilla ei ole enää omaa moottoria, vaan ennen jokaista kisaa kuljettajille arvotaan kaikkien moottorien joukosta yksilö siihen kisaan. Viime vuonna kun jotkut sattuivat saamaan paremmat koneet kun toiset koko kaudeksi... :roll:

Kalenterista enää Slovakian kisa vahvistamatta.


Säännöt päivittyy myös ets.redrc.net sivulle kunhan RedRC porukka ehtii krossi MM:ien alta :)

69
Kilpailijoiden kanava / Vs: ETS 2013-14 sarja
« : 23.08.13 - klo: 12.14 »
Lainaus
The ETS is delighted to announce the provisional calendar for Season No.7 with Italy back on the schedule hosting an outdoor race -

R1 - Czech Republic, 1-3 Nov
R2 - Germany, 31 Jan-2 Feb
R3 - Gran Canaria, 28 Feb-2 Mar
R4 - Austria, 9-11 May
R5 - Luxembourg, 6-8 June
R6 - Slovakia, 18-20 July** = Ei vielä vahvistettu

Kaksi ensimmäistä kilpailua ajetaan matolla, loput asvaltilla.

70
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 05.07.13 - klo: 14.11 »
Huomenna tattikselle tulossa paljon sähköautoja treenaamaan. Sähköprofiili pidotetaan sään salliessa.


71
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 23.03.13 - klo: 21.44 »
talkoot touring radalla huomenna 24.3 klo 14.

Profiilin vaihto ja reikien paikkausta.

72
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 28.01.13 - klo: 21.34 »
Talkoot touring-radalla 30.1 klo 17 -->  !

Ohjelmassa:
-Rataprofiilin vaihto
-Rata-alueen imurointi
-Paikattavien kohtien paikkaaminen


Talkoisiin osallistuminen vapaaehtoista. Muilla radoilla saa ajaa.

73
Meikäläisen setupit viriin viimeisimmästä ETS kisasta löytyy täältä :http://awesomatix.com/news/

Auto oli ehkä nopein koko kisassa ja paremmalla lähtöruudulla olisi voinut taistella jopa voitosta. Vaikka radassa oli kova pito, auto ei ollut lähelläkään kaatumassa pidosta. Sen lisäksi peräkin pysyi radassa kiinni kuin liimattu, joten autoa oli erittäin helppo ajaa. Saa nähdä miten nämä säädöt toimivat Kuusankoskella liukkaammilla olosuhteilla, mutta uskoisin ainakin auton toimivan hyvin.


Joillakin on ilmeisesti ollut ongelmia takavetareiden kanssa (avautuu ja u-joint cross liikahtaa). Ongelma pitäisi poistua, kun laittaa Bearing Spacerin (AT15) takahubiin, samalla tavalla kuin edessä.

74
Tulokset / Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« : 16.12.12 - klo: 23.30 »
Mahtuukos kenenkään kyytiin? Olisin kyytiä vaille lentokentältä radalle ja toisinpäin.

Lentojen aikataulut:
Meno
To 10.1
Lähtö 9.30
Perillä 10.10 (tanskan aika)
Paluu
Su 13.1
Lähtö 20.45 (tanskan aika)
Perillä 23.30


-Viljami

75
Setup sheet on tehty softeille jousille ja niitä käytän.

76
Tuli
 tuossa testattua miten auton saisi mahdollisimman helpoksi ajaa. Jos
joku kokee auton liian vaikeaksi ajaa, suosittelen kokeilemaan näitäkin
säätöjä.

Tikkurilassa kovalla pidolla auto ei edes yritä kaatua, eikä autoa saa
sladiinkaan. Kokeiltu myös pro-stock vauhdilla ja muiden kuskien
tomesta. Pitäisi toimia hyvin myös liukkaalla. Setup Sheetin iskareiden
kokonaisjäykkyys ei pidä paikkaansa.

77
Nyt kun uudet autot ovat rantautuneet Suomen kamaralle, eiköhön pistetä oma topicci pystyyn ja jaeta kokemuksia autosta.

Kyselyä on tullut setupeista, mitkä kannattaa laittaa aluksi. Liitteessä "basic" setupit, joiden pitäisi toimia hyvin eri radoilla. Itse käytän tällä hetkellä näitä setuppeja. Toimi huomattavasti paremmin kuin ETS-kilpailussa käyttämäni  :wink:.


Muutoksia mitä voi kokeilla aluksi.
-Damper. Liukkaalle kannattaa muuttaa A etäisyyttä tarvittaessa (löysempi = pienempi lukema). Edessä 2.4-4.2 ja takana 4.0-6.2 Ero kannattaa pitää 1-2.4mm.
-Wheel spacereita ei välttämättä tarvi liukkaalla. Vakauttaa ajamista kovalla pidolla.
-Geometria muutokset vaikuttaa samalla tavalla kuin tavallisissa touring -autoissa. Joten omaakin tietotaitoa voi tietenkin hyödyttää tässäkin autossa  :wink:
-Muuttamalla eri setuppeja oppii parhaiten ja saa kokeiltua niiden vaikutusta. Kuitenkin yksi muutos kerralla, niin vanhempaan on helppo palata, jos muutos ei miellytä.

Sitten vinkkejä kasaukseen. Osat ovat erittäin laadukkaat ja sopivat toisiinsa täsmälleen. Missään ei ole ollut liikaa välystä tai liian tiukkaa sovitusta.

- Varaa aikaa, tämä auto on hyvinkin erilainen kasata kuin muut touring autot. Ohjeet ovat kuitenkin tarpeeksi selkeät omasta mielestä.

- Etuvetarit. Holkki joka yhdistää vetarin kaksi osaa, saattaa popsahtaa auki väärällä hetkellä ja osat levitä pöydälle. Tuonkin kikan oppii muutaman yrityksen jälkeen hyvin :)

- Step 6. Kun laitatte ulosjoustoruuvin muoviholkkia kiinni pohjalevyyn, kannattaa hieman pyöristää pohjalevyssä olevan reiän reunoja viilalla. Helpottaa sen laittamista pohjalevyyn. Ja kun liimatte sen pohjalevyyn kiinni, tehkää se vain pohjalevyn alapuolelta. Kannattaa olla juokseva pikaliima jonka kärki on hyvin ohut (ei tarvi montaa tippaa). Mikäli liimaa menee pohjalevyn tasaselle osalle, saa sen hyvin pois vaikkapa mattoveitsellä.

- Kysykää jos tulee epävarmuutta jostakin.


Laittakaa ihmeessä raporttia kasauksesta, treeneistä jne. Kuvatkin ovat erittäin tervetulleita. Itelläni ei kuvia juuri ole (vielä)  :roll:.

78
Sähköautot / Vs: Awesomatix 1/10 Electric Touring Car
« : 28.05.12 - klo: 20.00 »
Tuli nyt vasta "ajatuksella" katseltua om. laitetta netin syövereistä.

Jonnin verran vain harmittaa, kun ei tullut katsottua ennen viikonloppua, niin olisi ehkä lauantaina saanut ihailla enemmän ajatuksella livenä autoa Kuusaan kisoissa (mikäli omistajansa olisi tähän suostunut..)

Kysymyksiä varmasti herättää, kun pääsee käsissä pyörittämään.


Onko näitä nyt muilla ajossa/käytössä, kuin Kutvosella?


Totta kai saa tulla kyselemään autosta paikan päällä! On siinä itelläkin vielä ihmettelemistä  :roll:

Lauantaina FTT kisoissa oli tosiaan ensimmäinen asvalttikisa kyseisellä autolla. Olosuhteet oli melko omituiset kilpailun alussa, kun kierrosajat olivat reilu sekunnin hitaampia kun perjantaina, vaikka rata oli jo täysin kuiva. Ilmeisesti taivaalta oli tullut kaikki pöly alas lyhyen sateen mukana.

Kun pito alkoi alkoi kasvamaan, alkoi auto olla jälleen elementissään. Mitä enemmän pitoa radassa, sitä vakaampi ja nopeampi auto on ajaa.

MM-kisoja odotellessa :)  Säädöt laitan jakoon heti kun pystyn.

79
Viljami ajoi ilman pitoainetta n 3 sek hitaammat kierrokset LRP SC vakiokummeilla ilman pitoainetta ja pitoaineilla meni ajamaan 3. nopeimman tuloksen 4. alkuerässä, (joka sitten hylättiin). Liukkaastakin renkaasta saa kelvollisen pitoaineen kanssa.  Eikä tarvi ostaa heti uutta rengassettiä (settejä) kun haluaa kokeilla kilvanajoa.
Ajoin itse reenit ilman pitoainetta, eroa tuli n 2s per kierros, mutta ajo oli paljon mukavempaa ilman. Pidotus tosin paisuttaa rengasta ja rengas kuluu nopeammin pitoaineella

Mulla oli kyllä hauskempaa ja mukavempaa pidotuksen kanssa. Ilman pidotusta hommasta ei tullut mitään. Tämä siis LRP SC:n vakiorenkailla havaittua.

80
Yokomo / Vs: Yokomo BD5 keskustelu
« : 07.10.11 - klo: 16.01 »
Las Vegasissa on radalla Yokomon uusin viritys BD5:sta. Kantaa nimeä BD5WXi. Oisko muuta uutta kuin Yokomon omat nivelvetarit?

Näyttää seuraava päivitys taas hyvältä. Eiköhän taas mennä astetta kovempaa.
BD5WXi:ssä eroa WX:ään verrattuna on jäykempi  LiPo pohjalevy, uudet 44.2mm aurauspalat eteen, päivitetyt bleidit ja tuplanivel-vetarit eteen (+ vakio etuvetarit).

Hyvä, että Yokomo saa omatkin tuplanivel-vetarit :).

81
Power Racing / Power Racing Helsinki, Keinutie 1 myymälä
« : 26.09.11 - klo: 16.01 »

Power Racing OY - www.power-racing.net

Osoite:
Keinutie 1
00940 Helsinki

Maksuvaihtoehdot:
-Nettikaupassa tilaus/maksaminen pankkisiirrolla
-Käteinen


Yhteystiedot:
Puhelin: 0407607607 (Ma-Pe klo 16-17)
Sähköposti: myynti@power-racing.net

82
Olen menossa ETS-sarjan ekaan kisaan Saksaan (Mülheim-Kärlich) 28.10-30.10.

Lennot varattu Lufthansalta (119€) Frankfurttiin (meno torstaina 27.10 ja paluu maanantai-iltana 31.10). Jos joku on lähdössä, niin olisin kyytejä vailla radalle.

83
Yokomo / Vs: Yokomo BD5/W/WX keskustelu
« : 30.07.11 - klo: 23.51 »
Nostellaas tätäkin.

FTT-kausi päättyi tänään Hyvinkäällä voittoon. Auto oli helppo ajaa koko päivän, mikä helpotti tasaisen tuloksen tekemistä. Vauhtiakin löytyi tarpeen vaatiessa. Viimeiseen finaaliin sain auton vieläkin paremmaksi jäykemmillä iskariöljyillä, jolloin auto ylläpiti vauhtia paremmin mutkissa ja renkaissa pysyi myös pito hyvänä loppuun asti.

Käytössä oli worlds spec -mallin pohjalevy (jäykempi lipo-pohja).

Alla setup sheetit Hyvinkään kisasta, sekä Raision kisasta, josta tuli voitto myös.




84
Voidaanko toista harjoituskierrosta siirtää 15 minuutilla eteenpäin, jotta ehtisi laittaa pidotukset? 

Jäis ekaan alkueräkierrokseen silti reippaasti aikaa.

85
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 26.04.11 - klo: 11.22 »
Rata on pesty tänään.

Radan sivussa olevissa letkuissa on reikiä, joista hiekka pääsee valumaan. Älkää laittako niitä radalle.

Niin ja tietysti kiitokset GHG:lle!

86
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 21.04.11 - klo: 12.27 »
Jepulis. Jarkon pienoisella hoputuksella saadaan aikaan ihmeitä. Tänään klo 8.30 pitäisi olla stadin lakaisukoneen putsailemassa rataa eli se homma on hoidossa. Kopterimursun kanssa käytiin eilen poistamassa letkut ja varikon edusta palkki tieltä pois että tulee puhdasta jälkeä. Tämän jälkeen letkut vain paikoilleen niin radalla pääsisi jo ajelemaan.

Ei tainnut lakaisukone löytää perille? :huh:


Kyllä siellä on kuulemma kone käyny keskiviikko aamuna pyörähtämässä. Mistä olet infon saanut ettei olisi käynyt???

Kävin aamulla katsomassa rataa. Hiekkaa näytti olevan vielä radalla (en sitten tiedä kuinka pahasti sitä oli ennen keskiviikkoa).

Onko puhallin käyttökunnossa, jos sitä huomenna menisi puhaltamaan radan ja ajamaan?

87
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 21.04.11 - klo: 11.40 »
Jepulis. Jarkon pienoisella hoputuksella saadaan aikaan ihmeitä. Tänään klo 8.30 pitäisi olla stadin lakaisukoneen putsailemassa rataa eli se homma on hoidossa. Kopterimursun kanssa käytiin eilen poistamassa letkut ja varikon edusta palkki tieltä pois että tulee puhdasta jälkeä. Tämän jälkeen letkut vain paikoilleen niin radalla pääsisi jo ajelemaan.

Ei tainnut lakaisukone löytää perille? :huh:

88
Tulokset / Vs: Indoor EC 2011, Tsekki
« : 26.02.11 - klo: 21.10 »
Suomalaisten sijat alkuerien jälkeen:

5. Leino
8. Kutvonen
11. Levänen

89
Tulokset / Indoor EC 2011, Tsekki
« : 26.02.11 - klo: 12.15 »
ec2011.net

TSM-10  sisä EM-kisat menossa Tsekissä.

2/5 alkuerän jälkeen tulokset:
1.Völker - Yokomo
2.Pruemper - Yokomo
3.Leino
4.Sudhoff
5.Fleischmann
6.Hudy
7.Hagberg
8.Hamak
9.Berntsen
10.Kutvonen - Yokomo

36.Levänen
 


90
Yokomo / Vs: Yokomo BD5 keskustelu
« : 02.03.10 - klo: 20.25 »
Noniin!

EM-kisat takana ja fiilikset ovat edelleen hyvät. Ensimmäinen A-finaali EM-kisoissa nyt saavutettu, joten eiköhän laiteta nopeat setupit esille.

Autossa oli kiinni world-spec pohjalevy ja ylädekki, jotka Yokomo julkaisi tänään. Pohjalevyssä akku oli aikaisempaan verrattuna ulompana, joten hihnat voitiin kääntää ja näin pääsi asentamaan sähköt sisemmäksi tasapainon saavuttamiseksi.

Itse auton käyttäytymisestä. Auto oli erittäin nopea, eikä tehnyt mitään ylimääräisiä tai yllättäviä liikkeitä. Auto meni sinne minne kuljettaja sen ohjasi. Pitoa oli hyvin, eikä auto edes yrittänyt kaatua pidosta kovista vauhdeista ja xenoneista huolimatta. Itse olen erittäin tyytyväinen näihin säätöihin ja katsotaan miten homma lähtee pelaamaan LRP:n CPX renkailla Rajatorpassa.

-Viljami

EDIT: Tulipas epäselvä setupsheetti josta näyttäs saavan selvää vain 100% zoomilla. Yritän korjata asian heti kun kerkeän, mutta eiköhän tuokin kelpaa vähän aikaa.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5