Racing Factory

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tapsa92

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 106
91
Radiolaitteet / Vs: Kopropo eurus ja kopropo ex-1 kiy
« : 27.04.12 - klo: 19.24 »
Nyt alkaa olla jo kyllä melko hifi mankkaa markkinoilla ! Tuollainen seuraavan rc-vehkeen seuraksi ehdottomasti.

92
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 27.04.12 - klo: 16.26 »
Torsen diffi keskelle, ei tarvii litkujen kanssa pelleillä ollenkaan.

93
Mjaa kuulostaa aika vaikeasti toteutettavalta, jos valmiita vastaavia löytyy niin todennäköisesti aika rimpuloita = ei jaksa kannattaa muutaman sadan gramman "hyötykuormaa".

94
Tamiya / Vs: Tamiya Lunch Box
« : 23.04.12 - klo: 17.34 »
Vesilasiin moottori vähäksi aikaa päälle ja vaikka vähän tyhjemmällä akulla, säästää hiiliä. Toinen vaihtoehto ihan vaan pienillä kierroksilla kruisailu pitkin pihaa jonkusen aikaan. Mikäli valitset ensimmäisen vaihtoehdon niin suosittelen kuivaamaan moottorin sit jälkeenpäin niin ei jää vettä mihinkään.

95
Pariin otteeseen olen ottanut yhteyttä ylläpitoon liittyen nickin vaihtoon mutta en saanut koskaan mitään vastausta.

96
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 19.04.12 - klo: 18.12 »
Niin, tätä mä just tarkoitin. Tuntuu siltä että lähestulkoon jokainen MMM on maanantaikappale, en tiedä montaa kyseistä noparia mikä olisi kestänyt sen pari vuotta. Mielummin yksi MGM kuin pari kolme MMM mitkä savuaa vähän väliä, eikä tarvii turhaan kuluttaa aikaan mihinkään lakan kanssa pelleilyyn niin kuin MMM kohdalla on usein tapana tehdä. Niin ja takuulle voi samantien sanoo morjens jos vetää lakat MMM osille  :smiley:

97
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 18.04.12 - klo: 21.03 »
En ole löytänyt. Netistä kaivamalla, RC-Monsterista tai ebaysta etsimällä voi löytää ehkä.

98
Tarrat pois kyljestä.

99
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 16.04.12 - klo: 04.04 »
Niin, tuossa on yksi syy miksi en koske mamba monsteriin - se ei vaan kestä. Itse en todellakaan hankkisi tuota noparia mistään hinnasta.. Noparin pitää kestää pitkään, jos ei kestä käyttäjän huolellisuudesta riippumatta niin vika on tuotteessa.

100
HPI / Vs: HPI Apache SC Flux & Apache C1 Flux
« : 11.04.12 - klo: 22.40 »
Makee ! Tuon jos itse hankkisin, joutuisin päivittämään roppakaupalla osia meinaan on aika käsittämättömän ihmeellisiä viritelmiä tuossa.

101
Radiolaitteet / Vs: Kaksi laitetta, yksi ohjain
« : 06.04.12 - klo: 18.51 »
Yksi ratti ja 2 vastaanotinta. Btw vastaanotin on yhdyssana.

102
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 06.04.12 - klo: 18.49 »
Sain töitä.

103
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 06.04.12 - klo: 01.22 »
Huomaa kyllä että on itse tehty...

104
En vaivaudu vastaamaan lapsellisiin kysymyksiisi. Mainitsin aikaisemmassa kirjoituksessani että EI TARVITSE TIETENKÄÄN JATKUVASTI HUOLTAA KOSKA KYSEESSÄ BENSA-AUTO, muuta vastattavaa mulla ei ole sulle. Ja mainitsin myös että jotkut tykkää bensavehkeistä bensavehkeinä ja jotkut sähkökäyttöisinä, makunsa kullakin.

Näyttää sulla pahasti kiristävän vanne päätä, kun pitää noin lapselliseen tekstiin sortua. Kasva aikuiseksi, kiitos. Ei uskoisi että olet 29 vuotta vanha mies  :huh:

Btw. ilmoitin keskustelualueen valvojalle edellisestä viestistäsi, noin epäasiallinen ei kenenkään tarvitse olla harrastukseen liittyvällä foorumilla.

105
Vapaa keskustelu / Vs: Ajettavakylmälaukku!
« : 03.04.12 - klo: 02.13 »
On olemassa sellaisia nopareita mitkä kestää, mutta en kerro mitkä kestää sen verran koska ensinäkin teit uuden ketjun kun et viittinyt vanhaa nostaa ylös sen sijaan. Google on ystävä.

106
Molemmissa omat hyvät puolensa, kyllä nuo bensavärkit sellaisinaankin kelpaisivat vaikka mullekin. Puhun minäkin kokemuksistani.

Mun mielestäni on helpompaa "köyttää ne LiPot kyytiin" ja antaa niiden vaikka ollakkin kiinni siinä kauan jos on vaikeeta irrottaa, balansserin piuhat ja laturin piuhat saa niihin akkuihin kiinni vaikka olisi kiinnitettynä autoon. Ei tarvii kauan latailla jos on hyvät laturit ja tarpeeksi tehokkaat powerit.

Btw. noi sun edellä mainitut "ongelmat" lataamisissa sun muissa poistuu kun ostaa tarpeeksi akkuja, mulla itselläni on aina ollut 4kpl LiPo akkuja kun on ollut sähkö vehkeitä käytössä. Luulisi että 4 isolla LiPo akulla selviää ihan tarpeeksi hyvin ilman suurempia traumoja, oletko eri mieltä ?

Okei joillekkin se on elämää suurempi ongelma ajaa sähköautoilla, tosiasia on se että loppupeleissä polttomoottori härveleissä menee enemmän aikaa kun tarvii tehdä moottoriin säätöjä, vaihtaa öljyjä ja suodattimia ja kaikkea muuta siinä ohella, ei tietenkään kokoaika mutta enemmän tehtävää kuin sähköautoissa. Ei ole todellakaan mitään trollaamista.

Älä sinäkään trollaa vaan pysy asiallisena. Olen sanonut sanottavani.

107
Tunnin ajelee myös tarpeeksi isoilla LiPo paketeilla...

Joopajoo, ehkä jos haluaa laittaa usean kilon edestä lipoja autoonsa... Esim. Castlen 1717 kokonen motti imasee hobbycityn nanotech 6000mah akut tyhjäksi alle pariinkymmeneen minuuttiin jo savagen kokosessa autossa. Mutuna voisin veikata, että losi + esim. 2028 on vielä janoisempi. Ja jos haluaa ajella kauemmin kuin tunnin tauotta, niin pitää olla toiset/kolmannet lipot (ei yllättäen olekkaan enää niin halpaa hupia) tai odotella latausta, joka ei välttämättä ole edes mahdollista radalla/montulla.

Pari noparia käräyttäneenä (ja ihan suositelluilla välityksillä jne) ja siinä samalla pari lipoa hajottaneena on asiasta tullut sen verran traumoja, että kyllä minusta bensanorsu vaikuttaa radalle/montulle huomattavasti käyttäjäystävällisemmältä vaihtoehdolta (lähiöbäshääminen on asia erikseen), mutta siitä saa ihan vapaasti olla eri mieltä.
Höpö höpö, laittaa rinnakkain akut niin ei ongelmia :) Nimih. 10,000mAh 14,8V akut maxampsilta aikoinaan ja reippaasti yli tunti ajoaikaa e-revolla. Ei tuollaisessa 1:5 kokoisessa autossa paino ongelmat tule heti ensimmäisenä vastaan noin ärjyllä moottorilla, lisäksi 1:5 kokoiseen autoon mahtuu erittäin paljon tavaraa kyytiin kiitos ison koon.

108
Ite kanssa pidän losin bensanorsuna, tunnin ajoaika per tankki on aika iso bonus, kuten tuo koneesta lähtevä äänikin ja se ettei tarvi miettiä noparin/moottorin lämpöjä jatkuvasti yms. Löytyy kuitenkin palikat tehdä savagesta sähkönen 5T aina kun haluttaa ajella sähköstä 1/5 skaalasta.

Tunnin ajelee myös tarpeeksi isoilla LiPo paketeilla, mitkä ei maksa hobbycitystä tilattaessa paljoa. Mä en ole miettinyt yhdessäkään sähkö konversiossa ollenkaan mitään noparin ja moottorin lämpöjä, koska sopivat välitykset olin etsinyt RC-Monsterin foorumeilta ja iskin flektit moottorin kylkeen jopa. Ei niitä lämpöjä tarvii miettiä jos on valittu osat hyvin. Nykyään myydään jopa äänimoduuleita mitkä ei maksa hirvittäviä summia, saa myös valosarjoja jne niin saadaan todenmukaisuutta vielä enemmän.

109
Ei 1:5 kokoista autoa ajeta todellakaan 4-6S LiPoilla, noin naurettavan pienet akut kyykkää eikä jaksa ruokkia 1:5 kokoisen auton sähköjä. Tuollaiseen 1:5 kokoiseen autoon suositellaan ympäri maailman 8-10S LiPoja sekä pienellä KV:lla varustettua moottoria ettei tulisi ongelmia.

En ymmärrä kuka hölmö haluaisi ajaa tuollaista 4-6S LiPoilla, ei mitään järkeä... Silloin kun mulla oli Nutech Thunderbolt 2 ja tarkoituksena oli konversoida se harjattomaksi, olin hankkimassa 8-10S LiPoja. En kertaakaan ajatellut hankkia pienempiä.

110
Jos on perus ATX-kokoinen emolevy niin reijät on samat mitkä vuosia sitten, ei ne paikat noin vaan muutu. Kotelo voi muodostua ilmankierron kannalta ongelmalliseksi, vanhoissa koteloissa yleensä vaan 1 tuuletin ja sekin voi olla vaan 80mm kokoinen joten aikamoinen kiuas voi muodostua siinä vaiheessa koneesta kun iskee kotelon sisälle pelirautaa. Powerin paikka on nykyään kotelossa alhaalla, vanhoissa koteloissa ylhäällä. Ja kuuma ilma perinteisesti nousee ylöspäin, joten lyhentää powerin ikää jos tehokasta rautaa sisällä ja kuuma ilma puskee powerin läpi. Jos on vaan 1 tuuletin mikä imee pois kotelosta ilmaa, ja se on 80mm kokoinen niin voi käydä silleen että powerin 120mm tuuletin imeekin suurimman osan ilmasta pois powerin läpi mikä ei ole kovin hyvä juttu pitkällä aikatähtäimellä jne.

111
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 31.03.12 - klo: 01.49 »
Kyllä se taitaa olla tuo 2200kv jos pakko valita noista.

112
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 29.03.12 - klo: 23.00 »
Kyllä mä luulisin että ei ole ongelmia noin pienessä vehkeessä. Mamba Max ominaisuudet on paremmat, vähän niin kuin "pro" malli sidewinderistä eli sidewinder on karsitumpi versio. Ei kestä niin paljon virtaa kuin Mamba Max jne.

Voit vertailla kyseisten nopareiden speksejä valmistajan sivuilla ja tehdä johtopäätöksiä sen mukaan.

113
Heh, tuohon uppoaa sitten oikein helposti 2000-3000eur eli kannattaa varautua hyvin. Mulla meni pelkässä 1/8 konversiossa lähemmäs 2000eur joten tuohon menee vielä reippaasti enemmän... Toki jos löytyy jo omasta takaa radiot, servot jne niin kyllähän siinä säästää. Mutta sairaan kalliita nuo noparit ja moottorit tuon kokoisiin vehkeisiin, mikä tahansa muu moottori kuin castle maksaa helposti 500eur jo pelkästään...

114
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 28.03.12 - klo: 21.08 »

115
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 28.03.12 - klo: 18.56 »
Hankkikaa parempia nopareita kuin pilipali kiina tuotantoa, esim. Tekin RX8 tai esim. MGM Compron X-sarjalainen. Ei muuten hajoa helposti ja takuu asiat hoituu loistavasti, MGM Comproa saa vedenpitävänä ja vaikka tupla tuulettimilla ja tuplakaapelit akuille ja noparille, lisäksi saa vaikkapa jarru valot tai muuta kivaa. Tekin RX8 1/8 autoon, MGM Compron tuotteita taas 1/8 - 1/5 kokoisiin autoihin vaikka, valikoima on jälkimmäisellä valmistajalla vakuuttava.

Maksavat enemmän kuin pilipali noparit kuten voikin arvata, mutta kestävät monta kertaa pidempään eivätkä tuhoa muita sähköjä autosta pahemmin.

En väitä että xerunit ja muut vastaavat eivät toimisi, mutta tiedän sen että ne eivät ole todellakaan yhtä laadukkaita kuin euroopassa tai jenkeissä valmistetut.

Saako suomesta MGM veden pitävää noparia? ja mistä liikkeestä.


Ei saa suomesta, suosittelen tilaamaan valmistajan sivuilta nettikaupasta. Noparit pitää omilla valinnoilla "kustomoida" valitsemalla omat halutut ominaisuudet nopareihin.

Täältä voit tilata jonkun mieleisen noparin omilla valinnoila: http://mgm-compro.com/index.php?cat=brushless-speed-controllers

Maksuvaihtoehdot on melko laajat, mm. paypal pitäisi onnistua muistaakseni.

@ Lassi, en ymmärrä mikä ihmeen tarve sulla on mustamaalata MGM Compron tuotteita yhden susi noparisi takia. Sulla on kokemuksia niistä vanhoista MGM kikkareista missä oli softa bugia ja muuta ongelmaa, monilla meni niitä rikki muutama vuosi sitten. Nykyään en ole kuullut valituksia ainakaan RC-Monsterin foorumeilla, mitkä ovat huomattavasti laajemmat RC-alan foorumit kuin tämä rc10 foorumi.

Voin sanoa että MGM Compro tekee nykyään ne kestävimmät ja laadukkaimmat noparit isompiin vehkeisiin, en ole koskaan törmännyt mihinkään muuhun nopari valmistajaan mikä ottaisi huomioon asiakkaan tarpeet siinä muodossa että saisi valita ITSE lisävarusteet ja osat mitä nopariin kuuluu. Tämä kertoo jo mun mielestä siitä että osaavat asiansa. Valmista vesieristystä et saa luultavasti miltään muulta valmistajalta.

Jos tilaat MMM perus susi noparin tai jonkun xerunin, et varmasti voi valita yhtään mitään lisäominaisuuksia / lisäpalikkaa nopariin. Lisäksi takuu on surkuhupaisa ainakin xerunin kohdalla kiinasta tilattaessa. MMM takuuasioita kun yritin selvitellä niin helkkarin kalliiksi olisi tullut posteineen kaikkineen jonnekkin jenkkeihin, luovuin siis omasta MMM noparistani ja vaihdoin MGM:n. Enkä katunut yhtään.

116
Polttisautot / Vs: HongNor X3 Sabre
« : 27.03.12 - klo: 15.33 »
Tuo uusi jarrutusmekanismi on vähän turhan eksoottisen näköinen, saa nähdä miten tuosta saa tehtyä harjattoman konversion fiksusti.. Toivottavasti edes toimiva. Muuten oikein lupaavan näköistä mutta noi radioboksit jne vie vähän turhan paljon tilaa ja on ruman näköiset, tämä on tosin vain oma mielipiteeni... Enkä näe autossa hiilikuitua, blingiä pitää olla  :angry: Toivottavasti kuitenkin on yhtä laadukas ja kestävä kuin X2 sarjan buggy ja truggy.

HongNorin autot on kyllä aina olleet laadukkaita, yksi parhaita automerkkejä kokonaisuudessaan mielestäni. Kestäviä, laadukkaita ja hinnat ovat varsin kohtuulliset. En keksi mitään valitettavaa.

117
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 26.03.12 - klo: 15.52 »
Makunsa kullakin, sanoi musti. Lassi, tämä viimeisin moottori minkä sain tuhottua oli Feigao "XL" minkä piti olla Nemesis tai BK Wanderer moottori, noh eipä ollutkaan kiitos RC-Monsterin nettikaupan virheen. Meinaan kyseisten moottorien erot on aika huikeita, Feigao on kuraa ja Nemesis sekä BK Wanderer on laatua. Noh saattoi olla oma vika, ajelin 4S lipoilla autona Traxxas Revo.

On näitä projektejakin ollut sen verta paljon että en ainakaan jatkossa mene ostamaan _mitään_ kiina vehkeitä.

118
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 26.03.12 - klo: 15.48 »
Hankkikaa parempia nopareita kuin pilipali kiina tuotantoa

Tapsa92: Oot ollut tauolla jonku aikaa niin en tiedä ootko huomannu HK:n valikoimassa sitä 150A säädintä?
Toimii älyttömän hyvin, ei savua samaan tapaan kuin jenkkinoparit, suosittelen kokeilemaan.

Tauolla olen ollut autojen omistamisen kohdalla jo pari vuotta, ei tarkota sitä etten tutkisi jatkuvasti erilaisia internet sivustoja ja muunmuassa näitä RC10 sivustoja. Olen kuitenkin ollut jo vuodesta 2005 aktiivinen jäsen joten enköhän ole aika hyvin perillä nopari valikoimistakin. Ja olen tiennyt jo pitemmän aikaa tuosta xerunin 150A säätimestä :) Tiedän myös että hobbycity / kinghobby myy nano LiPo akkuja jne, eivät ole uusia uutisia. En menisi xerunia vaikka projekteja löytyisikin, mielummin satsaan kunnon sähkö-osiin kuin pilipali kiina tuotantoon.

119
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 26.03.12 - klo: 00.43 »
Kun mä rakennan seuraavan 1:8 truggy konversion niin siinäkin tulee olemaan mekaaniset jarrut, tykkään itse hifistellä eli kaikki "ylimääräinen" elektroniikka ja mekaniikka mikä löytyy, täytyy saada. Rahatilanne on ainoa rajoittava tekijä. En tietenkään hanki mitään ihan turhaa mekaniikkaa, joku raja kuitenkin. Mutta se raja ei mene omalla kohdalla ainakaan mekaanisissa jarruissa. En koe mekaanisia jarruja mitenkään huonoksi valinnaksi sähkökäyttöisessä autossa, säästää moottoria kun ei kuumene niin paljon jne. Ja tykkään smoothimmasta menosta, en jaksa kattoa turhaa nykimistä.

Mulla on pari moottoria mennyt p*skaksi kun on kuumentunut liikaa, ja ne on ollut vain vähän päälle 2000kv moottoreita lukemaltaan. Silloin ei ollut vielä mekaanisia jarruja, sähköt ja välitykset oli kunnossa ja ajoin kuivalla tiellä missä ei ollut kuin korkeintaan pieniä hiekan murusia ja pikku kiviä jne.

120
Vapaa keskustelu / Vs: 10 000 rikki rc10:n jäsenissä!
« : 26.03.12 - klo: 00.36 »
Vuonna 2002. Itse olen ollut aktiivinen jäsen tällä tunnuksella vuodesta 2005.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 106