Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TeemuR

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 19
31
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 12.08.08 - klo: 17.38 »
Unohtui mainita että olen pitänyt diffit ala-asennossa koko kesän. Diffit alhaalla auto ei lähde sutimaan niin helpolla ja säästää asfaltilla renkaita ehkä hieman, ainakin pitäisi vähentää ylikuumenemista.

32
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 11.08.08 - klo: 22.25 »
Jepjep, eipä oo hetkeen tullut setuppeja laiteltua... mutta tästä jotain osviittaa laukaata varten: http://copter.threewee.com/teemur/setup/416_laukaaUlko08.jpg caster 4, unohtui näemä laittaa.

Prostockiin voi olla parempi 40wt öljy, en vielä itsekkään ole täysin varma ajanko tuolla 50 vai 40 öljyllä, mutta poroon luulisi 40 toimivan hitaampien vauhtien vuoksi paremmin.

33
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 05.06.08 - klo: 12.54 »
Jepjep, ei paljoa tarvinut hyvinkäälle autoa muuttaa, ainakin keskiviikon olosuhteissa toimi vallan mainiosti lähestulkoon tattiksen säädöillä. Eli tämmöstä: http://copter.threewee.com/teemur/setup/416_hyvinkaa.jpg

Kokeilin vähän kaikenlaista ja palasin lähtöruutuun lopulta sillä erotuksella että laskin takadiffin ala-asentoon. Etudiffi on edelleen ylhäällä. Kun tuon diffin laski alas sai huolettomammin antaa kaasua varsinkin ajokorokkeen edessä olevassa pitkässä oikeassa.
Kisassa olosuhteet tulevat kuitenkin olemaan huomattavan erilaiset kun rata on pidotettu jne, joten pitää sitten katsoa uudestaan miten auto toimii.

34
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 20.05.08 - klo: 17.07 »
http://copter.threewee.com/teemur/setup/416_helsinki.jpg

Siinä sheettiä tattikselta. Auto toimi niinkun kuuluukin, en jäänyt kaipaamaan mitään enempää auton toiminnalta.

Diffit ovat edelleen yläasennossa ja edessä 46mm vetarit ja takana 44mm vetarit. Jos keli kuumenee kuumemmaksi mitä tuola niin luulisin että acermania voisi ainakin lisätä vielä, siirtää ehkä jopa linkit ohjauspalasta etumaisiin reikiin, tai ottaa ainakin nuo millin prikat räkistä pois. Toinen kokeilemisen arvoinen asia varmastikin on pienempi taka-auraus, eli X pala takatukivarsien etupuolelle jolloin auraukseksi tulee 2,5astetta. Kun aurauksen muuttaa tuota etupalaa vaihtamalla, säilyy auton leveys käytännössä samana.


35
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 21.04.08 - klo: 17.59 »
^^ Ainoana erona Laukaan sisäkisassa oli se että pidensin autoa hubista millin sekä puolimilliä akselista, sekä siirsin takaiskarit tukivarressa puolireikää sisemmäksi, eli toisiksi sisimpään reikään jotta autosta tuli tuolla pidolla vähän vakaampi menijä.

Ulkokauteen ajattelin lähteä samoilla säädöillä sillä erotuksella että acermania "sopivasti" lisää, pistelen sitten parin testikerran jälkeen jotain raporttia miten toimii.

36
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 09.04.08 - klo: 20.00 »
Masterseista kirjottelin jo tuonne kisatopikkiin.
Autosta senverran että auto toimi melko tamiyamaisesn eleettömästi sielä. Pieni muutoksia jouduin tekemään, senverran erilaiset olosuhteet oli. tässä sheetti sieltä: http://copter.threewee.com/teemur/setup/416_TCM08.jpg toivottavasti siitä ei hirveesti infoa puutu, muutakun se että diffit ylhäällä oli tuolakin.
Lyhyisiin tukivarsiin palasin siksi koska isot pojat ajaa niillä kans, joten oli helpompi vertailla autoja keskenään, ja ei se niilläkään huonosti toiminu.

Viikonloppuna ajelin meidän pienellä treenibaanalla ja palasin takaspäin ja päädyin tämmöseen: http://copter.threewee.com/teemur/setup/416-laukaa.jpg
Lyhyempi akseliväli; suomessa ei tarvitse auton olla niin pitkänä, pito-olosuhteet olivat sellaset tuola saksassa että pitkä auto oli huomattavasti vakaampi sielä. Asson jouset; antavat auton kallistella ehkä hieman enemmän kun nuo hpi jouset, suomen pidolla asson jouset ovat toimineet paremmin mielestäni, agressiivisemmat ajaa, masterseissa liika agressiivisuus olisi kaatanut auto helposti, joten hpi jouset laitoin siksi tuola.
Takaiskareita kallistin alhaalta tuon puolireikää enemmän, tuloksena oli se että sai antaa kaasua ehkä vähän enemmän, mutta peräpää kallisteli ja oli levottoman olonen. Tämän takia nostin takalinkin sisäpäätä tuon yhden millin joka teki autosta tukevamman kaasulle mentäessä. Veikkaan että aikapitkälle näillä lähdetään laukaan kisoihin.

NOTE: jos nostaa etudiffin ylös, kantsii pitää huoli etteivät spoolin ulostulot ota ylälinkkien pallojen ruuveihin kiinni, tai itse bulkkiin. Itse otin vähän dremelillä bulkkia ohuemmaksi ulostulon yläpuolelta että se mahtuu pyörimään huolettomasti siellä.


37
http://copter.threewee.com/teemur/rc/laukaa08/kanttarelli.jpg siinä vähän esimakua millasia kanttareita tulossa...

38
Tulokset / Vs: LRP Touring Car Masters 2008
« : 04.04.08 - klo: 18.22 »
Kun jotain raportin tapasta kyseltiin niin tässä ois jotain sen tyylistä:

Paikalle saavuttiin perjantaina joskus sopivaan aikaan, joku noin 4 tuntia ennen treenien alkua. Ensisilmäyksellä matot olivat taas perinteiset siniset, jotka lopulta osoittautuivat paremmiksi kuin edellisinä vuosina. Matot eivät menneet kuprulle tai reijille kisan kuluessa ollenkaan niin paljon kuin mitä odotin. Renkaatkin toimivat loppujenlopuksi ihan hyvin, ainut miinus radan teippauksesta, onneksi meillä ei tehdä saumoja jesseteipillä!

Treenit sujuivat perinteisellä masters tavalla; ilmoittautumisesta sai uuden magneettinapin johon  merkattiin oma nimi ja taajuus, nappi tauluun ja kun meni ajamaan, sai nappinsa takasin ja ajamisen lopetettua sai napin heittää tauluun takasin, toimiva ratkaisu mielestäni.

Perjantaista tuli mukava 22h mittainen päivä, mutta ei siinä mitään kun sai nukkua rauhassa kun eka alkuerä oli vasta joskus kahden jälkeen. Nukkua sai rauhassa ja paikalla oltiin la. aamuna ajoissa kuitenkin.

Alkuerät alkoivat siis mukavan myöhään la. päivänä ja luvassa oli 3 erää. Kotona olin miettinyt että erittäin tyytyväinen olen jos top 20 sijoitus irtoaisi. En oikeen osannut odottaa mitään ennen alkueriä, treeneissä en hirveästi päässyt maailmanmiesten peesiin ajelemaan, mutta fiilis oli ihan hyvä että auto sopi hanskaan ja hanska rataan. Ekasta alkuerästä pienten rymistelyitten jälkeen tuloksena taisi olla 23. ei paha sinänsä ottaen huomioon rymistelyt.

Toinen alkuerä meni jo vähän paremmin, vanhempi Hudy oli ainut ongelma erässä tuupaten kerran ympäri, mutta tuloksena sija 16. fiilis tässä kohtaa oikeen hyvä. Erävälit olivat mukavan letkeän pitkät ja auton kerkesi purkaa osiin joka välissä ja kasata huolella uudestaan seuraavaa erää varten.

Kolmas alkuerä meni ilman muitten aiheuttamia hidasteita oikeen hyvin noin kolmeen minuuttiin asti kunnes keskishikaanista otettiin vähän ilmalentoa ja kylki edellä lankkuun, hetken jo kerkesin pelätä että siihen jäi se erä mutta onneksi paikat pysy kasassa, vähän auto tuntui loppuerän oudolta mutta maaliin tultiin kuitenkin. Erän jälkeen kun rupesin autoa tutkimaan huomasin että toisella puolella oli camberia noin kymmenen astetta ja etulinkki oli ihan mutkalla, en suosittele 10 asteen takacamberia vasemmalle takarenkaalle ;) Rymistelystä huolimatta tuli eräkierroksen 11. sija joka jäin kisan parhaaksi saavutukseksi. Hyvillä mielin nukkumaan la. iltana, sunnuntaina vielä luvassa kaksi lähtöä.

Sunnuntaina oli luvassa vielä yksi alkuerä, tällä kertaa oli taas luvassa sama hyppy 3 minuutin kohdilla mutta nyt ei mitään uusia kulmia tullut autoon kun ei ihan niin lujaa menty päin seinää, tuloksena taisi olla kierroksen 14. sija, edessäpäin taisi 5 tyyppiä olla vielä samalla sekunnilla tuloksessa. , sitten oli luvassa vajaa 6h odottelu ennen finaalia.

B-finaali oli kokemuksena melko jäätävä, paljon maailman miehiä ketkä ei mahtunut finaaliin ja b finaalissa sitten tuntu olevan todellakin kaikki tai ei mitään meininki. Eka kierros meni loistavasti puoleenväliin ja onnistuin nousemaan pari sijaa, mutta sitten tultiinkin yli aika huolella puolessavälissä kierrosta, ja viimeiseksihän siinä rytinässä jäätiin, mutta maaliin tultiin 9., ja tavoitteeseen päästiin kun tavoite oli top-20.

Sunnuntain toinen mainitsemisen arvoinen kohokohta oli ehdottomasti Eppelheimin armeijatukikohdan vieressä sijaitsevan pihvitalon pihvit, parempia pihvejä en ole koskaan syönyt, ja hinnatkin ovat oikeen siedettävät, mukaan kannattaa lähteä jo vaikka pelkästään loistavien pihvien vuoksi!

Setuppeja pistelen sitten niille kuuluvaan topikkiin kun saan aikaseksi. Videoakin saattaa hyvällä tuurilla tulla.

39
Ja ihan kaikille vielä tääläkin tiedoksi, tänä vuonna on ihan kanttarit ;)

40
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 27.02.08 - klo: 00.49 »
Mielestäni tarkin tapa mitata droop on ottaa renkaat pois autosta ja auto levylle, ja mauserilla mittaa akselin yläreunan etäisyyden levyyn. Näin eliminoidaan se että tukivarsissa on erilaisia kuhmuja joista saisi mitattua eri lukeman, noin lukemat on aina vertailukelpoisia ja on helppo säätää jopa kymmpä-millin tarkkuudella.

41
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 26.02.08 - klo: 14.10 »
Tämmöstä ylistaron treeneistä: http://copter.threewee.com/teemur/setup/416-Ylistaro.jpg

....



Ja semmosta myös kisoista. Henry ajoi proStockia korkeammalla taka rollcentterillä joka on varmaankin ihan kokeilemisen arvoinen juttu, itse en kerennyt tuota koittaa kun oli vain kaksi treeniä ja aamun treeneistä eka treeni meni vähän hukkaan kun paikalle saavuin 3minuuttia ennen lähtöä... Korina mulla oli MazdaSpeed6. Vinkkinä semmonen että eastcoustin lw-mazda on ominaisuuksiltaan hyvin lähelle sama kun protoformin normaali lw-mazda6.

42
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 19.02.08 - klo: 15.38 »
Semmonen huomio tuli vielä mieleen että jos meinaa ajaa noilla leveillä etutukivarsien kiinnikepaloilla ja pitkillä tukivarsilla niin suositeltavaa olisi laittaa 46mm vetarit, ajoin myös lyhkäsillä tukivarsilla ja leveillä kiinnikepaloilla 46mm vetareilla edessä, niillä tulee myös vetarin nivelten kulma järkevämmäksi vrt.44mm vetarit.

43
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 18.02.08 - klo: 14.48 »
Tämmöstä ylistaron treeneistä: http://copter.threewee.com/teemur/setup/416-Ylistaro.jpg

Kyllä, pitkät tukivarret edessä ja lyhyet takana. Nuo pitkät etutukivarret on samanmittaset kuin lyhyet takatukivarret, tällä auton sai kääntymään myös ulosmutkasta kunnolla, pieneksi ongelmaksi meinasi jossain paikoissa muodostua se että se ei kääntynyt ulos mutkasta kunnolla, mutta nyt kääntyy. En ole mitannut onko se vielä leveyden puolesta laillinen, mutta jos ei ole niin sitten C-C kiinnikepalikat eteen noiden D-palojen tilalle.

Pinnilinjat on nytten mulla tuo 0-0 0-0, sitä voi jokainen itse mielensä mukaan koittaa mikä sopii omaan hanskaan ja kulloseenkin rataan parhaiten, nopea juttu säätää, mutta itse tykkäsin että parhaiten toimi ihan matalana tuola.

45
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET - FTT I 26.1.2008 Kuusankoski
« : 05.02.08 - klo: 21.01 »
Hahaa, tulipas sittenkin video! vaikka vähän vajaasti oli materiaalia mutta kiitokset kuvien lainaajille.
tuubi: http://www.youtube.com/watch?v=6zEzkB26g3Q
ja omalle koneelle: http://copter.threewee.com/teemur/videot/koosteet/2008/kuusa08v3.5.mov
Materiaali tosiaan oli vähän vajaasti mutta kyllä tuosta rännejä voi fiilistellä vielä :)

46
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET - FTT I 26.1.2008 Kuusankoski
« : 29.01.08 - klo: 23.33 »
Jeps, kisathan meni oikeen hyvin, team keski-suomi dominates virissä!
Järjestelyistä ei paljoa tartte sanoa, Kuusankoskella ne toimii aina.
Ja parit perinteiset:

+varikkofiilis
+Tamiya
+kilvanajo finaaleissa, varsinkin ensimmäisissä!

++++/ (-) rataa ei treenattu ennen kisoja

-korokkeenedustan shikaani, kyllä se keskiosan shikaani olisi riittänyt happipaikkana, jotenkin muuten olisi hidaste voitu toteuttaa, ehkä. Muuten toimivampi ratkaisu olisi lankut joiden edessä mollarivit, tämä estäisi oikomiset, ja ensimmäisenä ei olisi vastassa muuria joka syö puolet autosta kerralla, mutta EFRA:ssa ne asiat tiedetään ilmeisesti paremmin. Parashan on kunnon kanttarit joita voi käyttää 1:1 dtm autojen tapaan jotka kai ovat lähimmäisiä esikuvia näille.

Kisavideoa ei valitettavasti ole tulossa, kamera kusi kuvaamisen ja ei tallentanu videoa vaikka olisi pitänyt, pitää viedä kamera huoltoon ennen Ylistaroa....

*******huijasin, saattaa sittenkin tulla videoa, saa nähä mitä tästä olemattomasta materiaalimäärästä saa aikaan, we will see ********


47
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 28.01.08 - klo: 19.43 »
toistan itseäni: http://copter.threewee.com/teemur/setup/416_dhicup08.jpg

Ainoa ero oli droopit jotka laitoin 25.8 eteen ja taakse 25.0, mutta muuten täsmälleen samoilla säädöillä ajoin.
Kommenttien perusteella tuntui että toimi prostocissakin ihan ok tuolla säädöllä? Ainakin virissä auto oli aivan mahtava ajettava, ei mitää valittamista, kääntyy niinpaljon kun vaan haluaa eikä minkäänlaiseta pidonpuutteesta tietoakaan tai mitään vastaavaa.

48
Yleinen keskustelu / Vs: Laadukkaat RC-videot
« : 19.01.08 - klo: 01.01 »

49
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 17.01.08 - klo: 19.26 »
http://copter.threewee.com/teemur/setup/416_dhicup08.jpg

DHIcupista terveisiä
Kisat meni omaltaosalta siihen että olin ensinmäisessä alkuerässä jossa olin noin kierroksen nopeampi kuin kukaan muu samassa erässä ja jouduin keskittymään liikaa muihin torpedoihin kuin omaan ajoon... Siitä ei sen enempää
Säädöt olivat yllättävän lähellä teamin säätöjä, akselivälit yms millilleen samat, ja näillä lähdetään kuusankoskelle ensiviikolla sitten.

50
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 02.01.08 - klo: 15.06 »
Pistetään vielä omastakin bilikasta kuva:
http://copter.threewee.com/teemur/rc/trf416/kuva347.jpg
Oikea/vasen balanssi on ihan tarpeaksi hyvä siihen että se meen radalla mainiosti :)

51
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 30.12.07 - klo: 20.09 »
Näin 3 treenikerran jälkeen täytyy todeta että hieno auto on, diffi erityisesti on aivan mahtava, 415:dessä ei diffi edes uutena ollut yhtä hyvä kun tämä on 3:n treenikerran jälkeen, ja sitä ei 3.5 koneella todellakaan ole säästelty.
Tämmösiin säätöihin olen päätynyt: http://copter.threewee.com/teemur/setup/416_kkoski.jpg (acerman ohjauspalassa kohdassa 2, jäi merkkaamtta)
Prostockilla siniset jouset eteen voi olla ajettavemmat, virillä meinasi ruveta kovissa vauhdeissa pohjaamaan keulasta ja puskemaan sitäkautta, mutta muuten tuntuu kääntyvän niin että ei missään tarvitse rattia linkkuun laittaa.
EDIT: typomaster typotti noi suspension blockien kirjaimet, siis XA ja E pitäisi olla takana!

52
Sähköautot / Vs: Sähköautokilpailut kiellossa Norjassa
« : 12.11.07 - klo: 19.03 »
Ai jaha...
Millhän akuilla sitten olisi tarkoitus ajaa tuola jensminnessä, hehe... kans kun eivät kertoneet tuota kesken kisojen  :grin:

54
Tulokset / Vs: SARJAN LOPPUTULOKSET - FTT 2007
« : 09.09.07 - klo: 13.47 »
En parempaakaan paikkaa tälle keksiny:

Yleistä fiilistelyä sarjan kisoista(pahoittelut ylistarolaisille, ei ollu kamera silloin mukana...)
http://www.youtube.com/watch?v=rP8hjqHLH6M
ja omalle koneelle:
http://copter.threewee.com/teemur/videot/koosteet/smsarja2007.divx

55
Samlle päivämäärälle on kaavailtu tampereen ideaparkiin näytösluontoista kisaa amerikan tyyliin ostoskeskukseen. Tästä varmaan infoa myöhemmin lisää sitten...
Mutta hienoa että innokkaita järjestäjiä löytyy, olen mukana kaikissa kisoissa mihin vain pääsen, pidän kuitenkin touringin edelleen päälajina :wink:

56
Yleinen keskustelu / Vs: ISKARIIN ÖLJYÄ. norm/silikon.
« : 03.09.07 - klo: 17.56 »
Se 6euroa ei siitä kunnon purkista ole paljoa, ostaakaa oikeita öljyjä alan kaupasta älkääkä arpoko.

58
Itse olen purkanut omia ib4200 kennoja Novakin Smart Traylla(se vanhempi) ja sillä siis 0.9volttiin ja ihan hyvin pelaa, älkää stressatko. Laturina mulla on lrp pulsar 1&2 ja niissä delta peakkina 10mv ollut aina ja latausvirtana 5.7A-6A, hyvin on toiminut.

59
Tulokset / Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
« : 23.08.07 - klo: 18.53 »
Sanoin laukaassa että _ehkä_ voin ajaa foumiluokan, mutta tulin siihen tulokseen että en saa/kerkeä/pysty yms. saamaan aikaan toimivaa foumiautoa siihen mennessä. Ensinäkään ei ole lähellä treenipaikkaa vielä tiedossa missä testailla foumeilla(tai kumeilla)... Vai onko tämä saanut laajempaakin kannatusta?

60
Foumieilla ajo oli ainakin viimeksi ihan hauskaa, en kyllä normi kumeja koittanut edes mutta annan äänen foumeille silti.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 19