Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Teppo

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15]
421
Tulokset / AVOIN LUOKKA
« : 02.09.02 - klo: 15.13 »
Voisin yhtyä tuohon pito lisää kustannuksia lausahdukseen. Ilmanpitoa ei taasen tarvi ajaa...

ei tää mulle kuulu mut...
Stanussa tuo kuljettajan taito lisättynä hyvin kulkeviin laitteisiin tuo eron... eli toisin sanottuna heikompi moottori kulkee kohtuudella jos virheet ovat vähissä... ja hyvä moottori kulkee kohtuudella vaikka ajovirheitä tehtaisiin runsaasti.. eli erot ovat varsin reippaat jos ajovirheet pysyvät kurissa ja laitteet ovat parhaat mitä rahalla saa...

Ehdotin jotain sen suuntaista että stanussa moottorin huoltaminen ja varsinkin !!!zäppääminen!!! yms pysyisi järkevällä tasolla. Esim alkuerät samalla moottorilla huoltaminen kielletty? Tasainen luokka
jossa kaikki vain ajavat kilpaa vaikuttaisi paremmalta aloittelijoiden luokalta kuin huippuvarusteluksi mennyt peli..
Vakioluokkaan soveltuisi mielestäni myös samarengas/insertti/vanne kaikille niin erot tulisivat enemmän auton säädöstä ja ajamisesta...

422
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 28.08.02 - klo: 17.49 »
Turha huuto ei auta yleensä mutta olen Tomin linjoilla tuon 22 tai 27 renkaan kanssa. 27 ollessa ainoa rengas on pidon saavuttamiseksi tehtävä seuraavia toimenpiteitä... hankittava kunnolliset renkaanlämmittimet 200 euroa, hommattava kaikki mahdolliset myrkyt jotta renkaan pinta saadaan sulamaan pehmeemmäksi, ajettava liian pehmeillä ja tyhjillä inserteillä, jotta renkaista saisi pitoa irti... jolloin renkaat kuluvat ihan karrelle eikä tasaisesti kuten sopivalla insertillä ajettaessa...

Foamit voivat alkaa kyllä kiinnostamaan varsinkin jos ne tarjoisivat myös liukkailla mikkihiiriradoilla edes jonkinlaista pitoa...

423
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 27.08.02 - klo: 22.07 »
Vielä mietelmä noista renkaista... Eli Ajelin kesän kilpailut pääsääntöisesti kaikki tuolla CS-22 renkaalla. Ne joiden renkaat ovat karrella kahden/kolmen akun jälkeen voivat katsoa peiliin ja miettiä mitä tuli tehtyä väärin. Pehmeillä renkailla ajaminen vaatii tarkkaa keskittymistä moniin asioihin, jotka hieman kovemmalla renkaalla ajettaessa eivät tule esiin. Insertti, auton säädöt, pitoaineet ja ajotyyli/rytmi vaikuttavat kaikki siihen kuinka monta akkua renkailla pääsee. Kun jokin tai kaikki näistä ovat pielessä renkaat kuluvat karrelle jo yhdessä akullisessa ja kaiken ollessa kunnossa pääsee jopa "ylikuumalla" asfaltilla kymmeniä akkuja renkaitten edelleen näyttäessä uudenveroisille... mutta sillä renkaalla ajetaan mitä säännöissä seisoo ja pitkälti se on myös kaikille silloin sama rengas...  :wink:

424
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 27.08.02 - klo: 10.57 »
Mielestäni jonkinmoinen periaatepäätös FT ulkokisojen pidottamisesta olisi paikallaan. Esim. perjantai iltana 6 pulloa kokista rataan olisi minimi vaatimus?

Mitä EM ja MM kisoihin tulee luulisin tuon kovimman huipun keskittyvän arvokisoihin muutaman viikon etukäteen. Ymmärrän kyllä että liukkaalla mikkihiiri radalla ajaminen ei tuo apua kun arvokisat ajetaan 1/4 kokoisilla radoilla ja kaatopidolla. Pelkästään tämän vuoksi ei kaikkia kisoja kannata siirtää.

425
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 25.08.02 - klo: 18.35 »
Tuo 22-rengas olisi paljon parempi vaihtoehto. Ajettaessa 27 renkaalla älytön sudittaminen palkitaan liiaksi.  :?

27-renkaat eivät tarraa rataan kesälläkään Suomessa ja talvella niillä tuskin tarvii ajaa myöskään. Ensikesä tuskin on ennätys kuuma ja aurinkoinen voisin veikkaa... Eri renkaat talveksi ja kesäksi ei ole ongelma koska ulkonakäytettävillä ei tarvi sisällä ajaa edes treeneissä ja päinvastoin... mut anyway parempi olla vaik ne 27-renkaat kuin molemmat...  8)

426
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 14.08.02 - klo: 15.32 »
Eiks se oo noin et mitä vähemmän vastauksia sitä enemmän painoarvoa on mun vastauksella...  :lol:

427
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 12.08.02 - klo: 10.34 »
Eikai sitä nyt lomalla... nyt on ihan toisella lailla aikaa kun työt alkoi... ja eiks se oo niin että parhaat vastaukset tulee kuitenkin päivän pari myöhässä...  8)

428
Tulokset / Kutsu: Laukaan I. kestävyys ajo 18.8.2002
« : 07.08.02 - klo: 12.25 »
Tuli mieleen tuosta TJ-viri akselista nuo vakioauto kisat joissa audit yrittävät ohi hitaasti taapertavilta porsseista..

429
Tulokset / Kutsu: Laukaan I. kestävyys ajo 18.8.2002
« : 07.08.02 - klo: 10.37 »
Kuulostaa ihan pätevälle... tosin epäilyttää toi stanumoottori... Onks tonne tulos ketä? Mul ei oo moottoria eikä paria...

430
Tulokset / touring & crossi -em ?!
« : 27.07.02 - klo: 20.29 »
Krossi EM löytyy täältä...

http://www.petitrc.com/
Ei kovin vahvasti mee.. Jukka 14 2wd luokassa mutta näyttäs menevän A-finaaliin 4wd luokassa.
Touring alkaa heti perään ensiviikolla eiköhän siellä ole lähes kaikki TS-10 luokan kärkinimet, paikkoja ainakin on monta joten toivotaan että parannetaan viimevuotista tulosta... olisko tällä kertaa sit 5 Suomalaista A-finaalissa..  :mrgreen:

431
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Koska Laukaan SM kisoissa piti yksi kysely tehdä, mutta ilmeisesti joistain yhteensattumista johtuen moinen on jäänyt tekemättä.

Uskallankin siis moisen kyselyn pistää tänne ensi viikolla nähtäville. Ja jokainen siihen sitten vastatkoon omalla nimellään, suoraan allekirjoittaneen sähköiseen postilaatikkoon, mikäli haluaa asioihin vaikuttaa. (anonyymit tulevat menemään mappi ööhön) Joten olehan valppaana alkuviikosta. Ja pistä kaverisikin hereille.


No voisin tiedustella eräpäivää... koska pääosa touring luokan kärkikuljettajista asustelee vähintään seuraavan viikon EM-kilpailuissa Sveitsissä, osa jatkaa vielä siitä Espaniaan Reedy raceen... nettikahvilan esiintymisen varaan ei viitsisi jättää... :?:

432
Tulokset / Re: ?
« : 24.07.02 - klo: 18.51 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Mitä polttis kisoja? crossia löytyy www.twf8.ws


johan löyty helposti...  :shock:

433
Tulokset / Touring SM tuloksia
« : 23.07.02 - klo: 22.43 »
Olisko ideaa ottaa isommasta maailmasta mallia...
SM-kilpasarja.. esim 4-6 kisaa, selkeät säännöt, pidotus, aikataulut, tuomarit, ennakkoilmoittautuminen tammikuussa...

Tonilla on selkeä ote kisan johtamiseen, josta mallia voisi ottaa, tuskin yksi ihminen jaksaa kiertää kaikkia kisoja johtamassa/tuomaroimassa varsinkin kun oma veri vetää edelleen radoille.

Mitä sateeseen tulee aikataulu vaan pitäväksi muuten juuri calen mainitsemia soutamisia sattuu... eli ajetaan tai sit lähetään himaan.

434
Tulokset / Re: EVO2
« : 09.07.02 - klo: 17.19 »
Lainaus


Onko ne nyt sitten Xray:n uudet omavalmisteet= samat pituudet etu/taka perinteiset "normaalimäntäreikäsäätöiset" vai mikä
niistä tekee vanhoja paremmat?


Niissä on uusi rakenne. Entisen yhden "hieman" ahtaan O-renkaan sijaan niissä on nykyään kaksi, joista toinen akselilla ja toinen "ulkokehällä" näin varmistaen öljyn sisällä pysymisen ja entistä huomattavasti herkemmän toiminnan. Uutta ovat kaikki muutkin palaset, mutta eron huomaa vasta tarkemmin katsoessa, iskareita on lyhennetty varsinkin molemmista päistä ja näin mahdollistettu entistä matalampi kiinnitys tinkimättä säiliön pituudesta. Molemmissa päissä on siis "lyhyet" iskarit.
Mäntiä on kahdenlaisia, niin pikasäädettäviä kuin "normaaleja".

435
Tulokset / Kilpailukutsu: WasaTrack 2002 6.-7.7.2002
« : 08.07.02 - klo: 11.26 »
VesaKn poissa ololla loistaneena, jäin kaipaamaan digikuvia kilpailuista, jos jollain sattuu olemaan niin ottaisin mielellään muutaman...
rczone@hotmail.com

436
Tulokset / Kilpailukutsu: WasaTrack 2002 6.-7.7.2002
« : 02.07.02 - klo: 12.25 »
http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?kunta=Vaasa
näyttäs ihan sääkin olevan puolellamme...  :roll:

437
Tulokset / Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« : 20.06.02 - klo: 21.52 »
Juu kokemusta löytyy, mut silti hävisin pisteellä MM-kisojen yhteydessä käydyn keilauksen mestaruuden Oscarille... joten parempi varmaan jatkaa harjoittelua... turussa jo näytti sujuvan ihan itsestään...  :wink:

438
Tulokset / Re: Kaikenlaista
« : 20.06.02 - klo: 13.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"

Teppo: Turun kisat jäi valitettavasti väliin työesteiden takia. Köyhän opiskelijan kun on tehtävä kesällä töitä, että voi talvella harrastaa (ja syödä  :wink: ) Kuulin muuten jotain juttua, että joku keltasinivalkonen auto oli finaaleissa hakenu vähän omaa linjaa siinä takasuoran shikaanissa...  :mrgreen:


Mistäs moisia... oli parempi ajaa mollien väärältä puolelta ku radallakaan ei tuntunut olevan tilaa... Matka suoran alusta suoran loppuun kesti noin 20 sekunttia johtuen lievästä ahtaudesta radalla, olin lisäksi ainoa kisoissa ketä sai stopngo:n vielä samaisella kierroksella.. eli käden käänteessä pääsin 3 paikalta suoraan 10 ja kierroksen muita jälkeen... :cry:  
kun tämä ei vielä riittänyt pyörin radalla muitten edessä keilaten kärkikaksikon lähes radalta, joten jäi sinne varmaan 2 liikkuvaa autoa mihin en ottanut osumaa... "ei loisteliain finaali suoritus" :oops:

439
Tulokset / Tulokset - Fin Track III, 15.06.2002 Turku
« : 18.06.02 - klo: 15.45 »
Kaksi eri asiaa, radan lämpötila ja ilman lämpötila, kaikki yli 18v ihmiset ovat nähneet tien varsilla tielaitoksen mittareita joista näkee että tilanne voi olla ilma 18 ja tie 30 astetta... Tähän tietysti vaikuttaa auringon paisteen määrä (pilvet vai kirkastaivas) radan tummuus (musta kuumenee varmaankin enemmän auringonpasteessa)...

Eli jos turussa ilman lämpö oli noin 12 astetta ja renkaat toimivat nimensä mukaisesti jossain 22 asteen paikkeilla, niin renkaan lämmittimillä päästään lähemmäs tuota. Tosin ero turussa oli minimaalinen koska renkaan kosketuspinta ei mukulakivellä ole kuin satunnainen...  :cry:
Jos auton käytöksessä huomaa eroa erän aikana voi olla vika siinä että alussa renkaat ovat liian kylmät (12 astetta) keskellä erää (20-30) ja loppu erästä (40-50) kauhean sudittamisen tai auton väärien säätöjen johdosta... eli kun testaat säädöt ja kohdalleen kannattaa katsoa enemmän koko 5 minuutin erää kuin nopeinta kierrosta...

Taitavimmat ja kokeneimmat kuskit yleensä erottuvat joukosta kun rata alkaa olemaan kriittisen lämmin, silloin on poikaa sopivat säädöt, jouheva ajaminen ja tasaisuus...
 :roll:

440
Tulokset / juu
« : 17.06.02 - klo: 18.11 »
Kyllä tuon 15 asteen pitäisi olla parempi lämpötila noille renkaille kuin 50 astetta mitä Uudessakaupungissa oli.. Tosin silloin kovimmat sudittajat kärsivät kun renkaat sulavat alle.. jotain jo kertoo että samoilla renkailla pääsi koko kisan läpi ja pintaakin vielä jäi... eli Michelin maisia ongelmia kun tiimi toi liian kovat kumpulat paikalle.. rataalueella oli sentään lunta ja jäätä... 8)
Ihmettelen ettei Cale tullut paikalle.. olisi ollut kotoisat olosuhteet ainakin lumen ja pakkasen suhteen...  :roll:

441
Tulokset / suomenturku
« : 16.06.02 - klo: 19.16 »
:evil: kaatopito,tasainen,touring,aurinko... harmi että mukulakivirata oli vain ralliautoille sopiva...
Kerho tekee hyvää työtä järjestäessään mallikkaat kisat viel ku olis kuunneltu kuskeja ja pidotettu rata se olis voinut pelastaa viel tilanteen...  vaikka asfaltin laatu ei enää 15 vuoden käytön jälkeen ollutkaan kisakelpoinen... :oops:

Sivuja: 1 ... 12 13 14 [15]