Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Teppo

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 15
61
Tulokset / Ylistaron jälkipelit
« : 26.02.07 - klo: 10.51 »
Hyvät kisat sanoisin.. kiitos järjestäjille, kisojen puolesta homma toimi hienosti ja särmääkin oli.  8)

Omalta osalta kisaa sai ihan ajaa 2 päivää, vaikka vauhti tulikin pidettyä piilossa tulosten osalta.. Alkuerien järjestelyssä saisi mielestäni käyttää enemmän tervettä järkeä, kuin pelkkää ranking listaa, jos on tiedossa kuskien vauhtierot.
C12 rulettaa kyl, kisoja sais olla useammatkin vuodes.
Touringissa tasasinta vuosiin, yhden linjan rata ja salaharjoitttelu varmaan tasasivat listaa.

Moitteita voisi jakaa paristakin asiasta,
-kuskien olisi hyvä opetella varoittamaan muita, jos auto rikkoontuu keskelle rataa.
-peräänajajia taas liikaa finaaleissa
-soisi linnunpönttökulttuurin ja kärrypolkujen katoavan myös sieltä kaukaisemmastakin Suomesta ja suosittelen lämpimästi moottoriteiden rakentamista ja koppalakeille omia studioita kuvauksiin.
-ilmastointia olisi tosiaan pykälän voinut keventää tai tehdä kuumeisille pitin sinne saunan puolelle
(ilmastoinnille tosin oli peruste hiilettömien säädinten puolelta.. olisikohan mennyt kymmenkunta säädintä savuna ilmaan..laatua.)

62
Tulokset / Ylistaron jälkipelit
« : 23.02.07 - klo: 21.58 »
Alotetaas jälkipelit tälleen kun on jo sen aika..

63
Kilpailijoiden kanava / EFRA-säännöt 2007
« : 05.11.06 - klo: 19.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"

Ei oo. Me ollaan täällä pohjoisessa vaan vähän fiksumpia


Niin ja mihin sitä pohjalevyä tarvitsee kun kenno pois toiselta puolen ja 70g painoa toiselta puolen niin painojakauma on taas sama.  :roll:



hoho pihalla kuin lumiukko  :mrgreen:

64
Tulokset / Mäntsälän Kapinat MTV3:ssä Motor Forum
« : 29.10.06 - klo: 19.27 »
MTV3 Motor Forumin juttu Mäntsälän Kapinoista myös netissä ihmeteltävänä.

http://www.youtube.com/watch?v=vIZ_hQDImEU

Parempi laatu(toimii myöhemmin):

http://www.teamentisetkuskit.com/teppo/mmrclur_race/2006/videos/TV  








65
Tulokset / Kapinakeskustelua + tulokset
« : 25.10.06 - klo: 22.30 »
Pukkasin viel yhden videon katteltavaksi.

http://www.teamentisetkuskit.com/teppo/mmrclur_race/2006/videos/DV/

2k versio on pienempi ja 6k versio on laadukkaampi.
kokoa 200mb tai 600mb ja pituutta 15min.

66
Tulokset / Kapinakeskustelua + tulokset
« : 23.10.06 - klo: 20.26 »
Muutama kuvanenkin löytyi

http://www.teamentisetkuskit.com/teppo/mmrclur_race/2006/pictures/

Pitääpä vielä kiittää ainakin järjestäjiä, oli loistava baana ja puitteet.
Samoin kaikkia kenen kamoja ryssin ja lainailin, että kisaaminen ylipäätään onnistui.
Hienoa kisaa varsinkin virin kärjessä.

67
Tulokset / Kapinakeskustelua + tulokset
« : 23.10.06 - klo: 16.28 »
No nyt ois videoota näytillä.

http://www.teamentisetkuskit.com/teppo/mmrclur_race/2006/videos/

tuosta kun lähtee niin videot löytyvät kansioista Finals ja Qualifying.
Kansioissa mukana myös tekstitiedosto, jossa videoiden sisällöt.

Kuvattu Samsungin kameralla, joka käyttää harvinaisempaa kodekkia
joten se löytyy Windowsille kansiosta Codec. Linuxille vastaava löytyy Samsungin sivuilta.
Finaaleista kuvaa myös toisella kameralla kuvattuna.

Videot kannattaa ladata tiedostot omalle koneelle painamalla hiiren oikeaa näppäintä ja  Tallenna kohde nimellä..

68
Kokeilin viikonloppuisissa Kapinoissa ajaa molemmilla.
17-lankaisella hiilikoneella ja 1* LRP hiilettömällä.

17-lankaisella ajelin Orionin V2 päädyllä ja sprint hiilillä.
Puheet kasallisista hiiliä per kisa voi kyllä unohtaa, ajoin
ensimmäisillä hiilillä syksyn treenit ja lauantain kilpailuissa.
Toisilla ajoin sunnuntaina ja ne ovat edelleen kuin uudet.
Tietysti pehmeempiä tai vanhan mallisia hiiliä voi kokeilla
myös, mutta tämä tuntui olevan ihan tarpeeksi tehokas kokonaisuus.
Sorvauksen tarve ei myöskään ollut kovin suuri, ainahan sorvattu
on parempi tietysti kuin hieman käytetty.

Kokeilin myös perinteisen V2 kannun lisäksi 4-magneettista, jossa
on huomattavasti vähemmän moottorijarrua, joka auttaa ihan
liukkaimmilla radoilla, jos ajaa onewayllä spoolin sijaan.
Orionin kannu tuntui nopeammalta, 4-magneettinen hieman
tehottomalta mutta helpommalta ajaa.

LRP hiilettömällä ei alku tuntunut vakuuttavalle. Radalle laitettu auto
jäi viivalle kun pinjoni oli "väärässä kohtaa", joten varikolla pinjoni
säädettiin kohdalleen ja siinä se pysyi taas kierroksen. Syy tähän outoon
siirtymään löytyi, kun moottori avattiin roottorin magneetti oli irronnut
akselilta ja vaikka auto liikkui vielä kitkan voimalla, niin akseli liikkui
niin, ettei pinjoni osunut isorattaaseen.

Moottori korjattiin ja radalle. Tuntuma vastasi enemmän 17-lankaista
4-magneettisella kannulla, jossa tuntuma on rauhallinen ja potku
pehmeä. Auto kuitenkin kulki tällä hieman varovasti vielä valitulla
välityksellä ihan muiden hiilikoneiden tahtiin vai selkeä potku ja raivo
oli poissa. Autolla ja hiilettömällä oli helppo ajaa varma 5 minuutin tulos
ja se vastasi aiemmin ajettua 4-magneettisen tulosta osuen samalle
sekunnille tuloksessa.
Moottori oli varustettu siilillä ja pienellä tuulettimella, joten suuremmalla
tuulettimella ja omalla moottorilla olisin ajanut pidemmällä välityksellä ja
hieman reippaammin joten tulos olisi voinut parantua vielä useamman sekunnin.

Lopuksi ajoin vielä Orionin kannulla joka siis on 2-magneettinen hieman
reippaammin ja 4-5 sekunttia kovemman tuloksen ja 0.2 kovemman
kierrosajan, mutten säästellyt taikka ajellut pehmeästi kuten lainatulla
hiilettömällä.

Hieman enempi testiä vaikka kotiradalla niin olisi helpompi tietää todelliset
rajat myös hiilettömälle, mutta tuntui siltä että tuolla 1*
pystyisi ajamaan samoihin kuin hiilellisellä koneella. Ongelmana tässä
taitaakin olla vielä se, ettei kyseistä moottoria enää ensivuonna
valmisteta, vaan sen korvaa uusi kireämpi versio, joka varmasti
pärjää kyllä 17-lankaiselle hiilikoneelle, mutta alkaa olla harrastajalle
jo hieman liian tehokas nykyisillä akuilla ajettaessa. Ajelin jo näillä
nykyisillä 17-lankaisilla noin viritetyn b-finaalin loppupään tuloksia ja ihan
vertailun kestäviä kierrosaikoja, joten tehoa on kuin hieman
heikommassa viritetyssä, vaikka rata oli pitävä ja nopea.

En tiedä auttaako tämä tulevissa valinnoissa, mutta näin pikaiset
kokemukset ovat kaikkien nähtävillä.
Kiitokset testistä Team Hiltusille.

69
Tulokset / Kapinakeskustelua + tulokset
« : 22.10.06 - klo: 23.47 »
edit

70
Tulokset / Kapinakeskustelua + tulokset
« : 22.10.06 - klo: 01.32 »
edit

71
Vapaa keskustelu / Buusteri
« : 21.04.06 - klo: 18.04 »
Jos joku missas niin..

http://www.teamentisetkuskit.com/teppo/Torppa/TV/

Torppa1= laadukkaampi
Torppa2= pakatumpi

72
Hienoa että nopein (auto) voitti ;)

Eihä kellää tullu kuvia näpsittyä ratakin kuulemma on muuttunut..

73
Kilpailijoiden kanava / FTT -talvi 2006 visiointia
« : 31.08.05 - klo: 13.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
...Aika ihme narinaa taas tietyltä suunnalta.

Kisoja on vuodessa vain kahdeksan, kenenkään elämä ei voi mennä niin solmuun pienistä järjestelyistä ja valvomisesta.

Samat henkilöt jotka jaksavat väittää että kotietua ei ole "etelän" kisoissa ja treenaamisesta, "niistä muutamista akullisista" siellä ei ole suurta apua,itkevät nyt muutaman mattokuskin lauantaina saamasta edusta rataan tutustumiseen. Ihan kuin "eräitä" nyt alkais jotenki pelottaan muutamien saama "hyöty"?

Pieni ristiriita siis puheissa ja "puheissa", kannattaisko oikeesti miettiä mitä mieltä on, eikä arpoa joka kerta? Se että on joskus voittanut arpajaisissa ei tarkoita että joka asiaa tarvii arpoa.

Ne jotka haluaa pärjätä ovat aiemminkin käyneet treenaamassa etukäteen, joten kisarata on heille tuttu. Miksi siis pitää turhaan valittaa jos muutkin sitä pääsevät ajamaan?Eikö tällöin oltaisi tasavertaisessa asemassa?

Niin, ja eihän siitä muutamasta akusta mitään hyötyä ollutkaan, rattimies kyllä oppii radan akullisella, joten mitäs itkette;)

 :lol:


Vesku, mä meinasinkin kärkikamppailulla A-finaalia  :mrgreen:

74
Kilpailijoiden kanava / FTT -talvi 2006 visiointia
« : 29.08.05 - klo: 17.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"

Mikä muuten muutti Tepon mielen? Keväällä vielä puolsit ehdotusta.


*Keväällä:
Hyvälle kuulostaa Calen ehdotus. Henkilökohtaisesti aloitan kisat mielummin 10 aikaan ja päätän ne myös ennen ilta 10. Kolme luokkaa lauantaille tuntuu olevan liikaa tämä vaikuttaisi paremmalle.
*

tähän viitaten olen varmaankin samaamieltä, jossei pakoteta (sala)harjoittelemaan C-12 autolla lauantaisin... Tuosta erisuuntaan ajosta tuskin koituisi suurta vaivaa.

75
Kilpailijoiden kanava / FTT -talvi 2006 visiointia
« : 29.08.05 - klo: 16.05 »
Ainoa vaihtoehto millä esitystä voisi puoltaa on se että lauantain ja sunnuntain kilpailut ajettaisiin erisuuntaan radalla.
Muuten tässä pakotetaan kaikki ts10 luokassa pärjäämään haaveilevat ostamaan c-12 auto, korit, koneet, akut, servot, säätimet, renkaat, sorvit... Tämä tietysti olisi kauppiaan unelma, muttei tässä varmaankaan ole ketään kauppiasta päätöksen takana tälläkään kertaa...

76
Polttisautot / Xray XB8
« : 29.03.05 - klo: 16.38 »
Ehkä tämä kertoo siitä että JR tuo autonsa jenkkilästä eikä virallisen maahantuonnin kautta?

77
Polttisautot / Xray XB8
« : 24.03.05 - klo: 01.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
Tuota tuota.



Jotain on reiskalla mennyt pieleen joko tuotannossa tai suunnittelussa tai molemmissa. Kuuluu kategoriaan tekevälle sattuu. Pääasia että korjaavat havaitsemansa "ominaisuuden". Ehkä ne nykyiset alatukivarret kannattaisi keittää sitkeämmiksi?


Mikä saa sinut päättelemään, että jotain olisi mennyt pieleen, kuten materiaalin pilaantuminen väärän lämpötilan tai kosteuden vuoksi?
Olen ajanut testejä reiskalle jo vuosia ja kokeillut kymmeniä eri muovilaatuja tänä aikana, eripituisia tukivarsia ja myös eripainoisia.
Myös XB8 kehityksen aikana kerkesin kokeilla monenlaista rakennetta kyseisissä tukivarsissa.

Jos autoon halutaan lisää optioita erilaisille olosuhteille en näkisi että silloin olisi jotain mennyt pieleen, vaan hyvästä autosta tehdään vielä parempi erilaisiin olosuhteisiin. Näitä optioita voivat olla tässä tapauksessa erilaiset geometriat, jousto-ominaisuudet ja monet muut seikat. Voisin väittää että Xrayn materiaalit ovat juuri tuohon yllä esitettyyn hobaon tukivarteen nähden aivan toiselta planeetalta. Painava, taipuisa, nopeasti väsyvä muovi on varmaankin edullista tehdä ja normaali harrastajalle kolarikestävä, muttei ehkä ideaali kilpatouhuun.
Kuten mainittua pidemmät ja joustavammasta materiaalista tehdyt tukivarret toimivat paremmin röykkyisillä radoilla viileämmällä kelillä, näiden pitäisi siis toimia, niin Virossa -5 asteessa, Suomen normaali kesäkisoissa +15 paremmin, kuin siinä kuumassa auringopaisteessa +25-40 astetta mistä harvemmin on haittaa.

Todettakoon että normaalin "muovin" ja "kuitumuovin" tekemiskustannukset johtuvat myös osittain siitä, että kuitumuovi kuluttaa muotteja huomattavasti nopeammin. Kuitua lisätessä jäykkyys lisääntyy, riippuen kuidusta tukivarret kevenevät ja samalla myös tulevat ns. lasisiksi, jolloin kylmässä ajettaessa ne voivat hajota helpommin kuin normaalista muovista tehdyt joustavat tukivarret.

78
Kilpailijoiden kanava / FTT -talvi 2006 visiointia
« : 15.03.05 - klo: 19.45 »
Hyvälle kuulostaa Calen ehdotus. Henkilökohtaisesti aloitan kisat mielummin 10 aikaan ja päätän ne myös ennen ilta 10. Kolme luokkaa lauantaille tuntuu olevan liikaa tämä vaikuttaisi paremmalle.

80
Tulokset / Snowbirds
« : 14.02.05 - klo: 15.08 »
Ihan nopee toi uus Xray FK05 taitaa olla myös foameilla kun voitto tuli kummassakin luokassa.  :wink:

http://www.rctech.net/forum/attachment.php?s=b450ea2d4df6086b86aeb17825fba54a&postid=1383107

82
Jos ongelmia on iskareiden kanssa, kannattaa vaihtaa herkemmät purplet o-renkaat vanhempiin punaisiin.

83
Muutamia kuvia ja kauheeta pommitusta voi ihailla täällä:
http://media.sujut.com/mmrclur_race/05022005/

Parhaat raportit ilmestyvät tänne..joskus  8)  www.teamentisetkuskit.com

Kiitoksia järjestäjille ja mukana olleille leppoisista kisoista!

84
Sähköautot / Asso Talk
« : 27.01.05 - klo: 10.55 »
Lainaus käyttäjältä: "evok"
Diffin huollan yleensä ennen isompia kisoja.
 :lol:

86
Radiolaitteet / Spectrum 2.4 Ghz
« : 08.12.04 - klo: 09.12 »
Oli pientä huhua että indoor champeissa pojat olivat vaihtaneet perinteisiin taajuuksiin, kun autot olivat sisätiloissa alkaneet karkailemaan seiniin aika kyydillä(8-lankasella, foameilla ja kakkosneloset ratamerkkeinä). Itse odottelen että nämä pienet jutut korjataan ensin kuntoon.

87
Tulokset / Pro Car Open - Jens Minne 2004
« : 30.11.04 - klo: 13.41 »
http://www.mkeskil.se/bilder/outokumpu/images/PICT0568.jpg

Ruottalaiset alko sala(rakas)treenaamaan jo... mitenhä suomenpojat pärjää.. on aina kohtuu helpon ja leveen olonen(min 3m) baana

88
Onneksi tuo kori-ehdotus ei kerkeä mukaan ensivuodelle..
Ihan vain ajatuksina:

Tuosta voi helposti laskea "viikon koppa" kulut ja vaivan jos korit on vapaat... jos lähdetään vaikka kevyellä 3-6 korin linjalla.. korit 25-40e kpl siihen maalaus 30e ja kertaa 6 koppaa.. näillä siis pääsee alkuun. 330-420e kisakopat.. siihen muutamat harjoituskopat ja tietysti muutaman kisan jälkeen se käytetyin kisakoppa pitää vielä uusia.. 500e+ jonka jälkeen päästään vielä testaamiseen..

Tätä kun vertaa "stratus sääntöön" eli halvin koppa 19-25e + maalaus niin...

Luokan harrastaja status ehkä hieman kärsii jos special kopalla ja 17 lankasella ajetaan parempia tuloksia joillakin radoilla, kuin stratuksella ja 12 lankasella...

89
Tulokset / M-8 SM 4. osa kilpailukutsu
« : 04.09.04 - klo: 10.22 »
Eiköhän toi hiekka ole koettu jo monesti 80 luvulla. Kunnon kilparataa ei tarvi tehdä juoksuhiekasta, eikä kivituhka ole sitä parempaa kamaa. Ei tartte ajaa. Parempi olis tehdä vaikka betonista tai asfaltista päästäs eroon myös kunnostuksesta ja varsinkin betonilla noi krossarit on hauskoja ajella samoin pätkä tekonurtsia yms.
Lavangos pitäs luopuu osasta rataa välialueiden hyväksi ja tehdä välialueiden putsaus samoin pari uutta salaojaa tai vaikka ihan ojaa. Savi on osassa rataa painunut niin paljon, että ajolinjasta on tullut liian matala, eli lisää savea tarvisi useamman rekan verran. Kunnon kaadot välialueille, josta putket ojaan.
Ennen kisaa voisi yrittää kunnosta radan keskiosan ja jättää vaikka osa radasta ajamatta, jolloin ajettaisiin lyhyempää kunnostettua rataa. Mittaahan tuolla riittää, vaikka jättää molemmat päät ajamatta.

90
Tulokset / M-8 SM 4. osa kilpailukutsu
« : 01.09.04 - klo: 18.00 »
Jossei joku kiikuta Lavankoon jehovatelttaa radan päälle ei tarvi lauantaina ajella kisoja... Löytyskö keltää?

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 15