Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Nicke

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 24
121
Tulokset / Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« : 15.01.13 - klo: 18.59 »
Nyt on seuraavan osakilpailun kutsu foorumilla, toivottavasti opimme kaikki tästä jotain, ja näemme tikkurilassa paremmalla fiiliksellä tuomaroinnin sekä pienen yllätysohjelman kera. Tervetuloa!


eikä mun kaverit tai kerhon hörhöt älissyt netissä ihme *askaa.

Ajattelin vielä osallistua keskusteluun, mutta jätän väliin kun taso näköjään romahti kilpailussa nähdylle tasolle kunnianloukkauksineen.

122
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup III - Vantaa 16.2
« : 15.01.13 - klo: 12.54 »
Mahdollisuuksien mukaan pyritään myös vähentämään kotietua vaihtamalla profiilia torstaina, ja pitämällä rata suljettuna perjantaina. Tämän toteutumisesta käytännössä tulee enemmän infoa lähempänä kisoja.

123
Tulokset / Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« : 15.01.13 - klo: 12.22 »
Mutta kuvasta ei oikein saa selvää miksi kolmantena kolariin osallistunut Hoke ei lähtenyt meikäläisen perään vaan ilmestyy kuvaan paljon myöhemmin?

Aivan. Mielestäni nostajan toimintaan ei kuulu ottaa autoa käteen ja nostella samalla toisella kädellä muita, tai varsinkaan viivytellä sen laittamista takaisin radalle muiden nostamisen jälkeen. En pysty kuuntelemaan videon ääniä nyt, mutta veikkaisin että tässä kohtaa yleisöstä kuuluu huutoa nostajalle?

Mikäli nostaja ei itse "jakanut rangaistuksia", niin miten on mahdollista että auto mihin hän tarttui ensimmäisenä kolmesta on viimeisenä radalle palaava, muut käännettiin vaan ympäri mutta hoken auto oli kummasti videon perusteella n. 4s kädessä, stoppari lienee keskimäärin tätä pituutta tai lyhyempi..

Eiköhän nostajan kuulu nostella autoja mahdollisimman nopeasti takaisin radalle ja antaa tuomareiden/kuljettajien päättää järjestys, eli ei näin.

124
Tulokset / Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« : 13.01.13 - klo: 23.31 »
Selvyyden vuoksi todetaan heti aluksi että SC luokalla ei ole virallista luokkayhteyshenkilöä. Mää toimin tän sarjan yhteyshenkilönä. Joten mitään virallista varoitusta ei voitane antaa jos virallisella tarkoitetaan kirjoihin ja kansiin menevää varoitusta. Mutta sarjan sisäinen varoitus varmasti annetaan jos siihen on aihetta.

Juuri tätä tarkoitin, vaikka näemmä sekoitin luokkayhteyshenkilön ja sarjan yhteyshenkilön  :wink:

125
Tulokset / Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« : 13.01.13 - klo: 20.11 »
Ja vielä hauska huomautus siitä miten asiat muuttuu kun niitä kerrotaan eteenpäin, tällä kertaa kun osui omalle kohdalle.

Vapaassa harjoittelussa sählättiin vähän korokkeella Mikon kanssa, lopputuloksena että Mikon lähetin tippui korokkeelta alas, ja meikäläinen lähti hakemaan lähetintä kun Mikko haki toiseen suuntaan karannutta autoa.

No päivän loppupuolella eräs kuljettaja tuli kysymään multa että miten mun lähettimen kävi minkä paiskasin alas korokkeelta  :laugh: Ihan hetken aikaa piti miettiä ennen kun edes tajusin mistä oli kyse. Tuli kyllä vähän naurettua asialle matkalla kotiin, ei välttämättä kannata uskoa ihan jokaista stooria  :wink:

126
Tulokset / Vs: SCWC tulokset, Nokia 12.1.2013
« : 13.01.13 - klo: 19.59 »
Olipahan kisat, kommentoitavaakin valitettavasti riittää pitkästä aikaa.

Kiitokset järjestäjille! Ajanotto toimi täsmällisesti ja aikataulun kääntöpuolella olleet säännöt antoivat heti mukavan fiiliksen päivän alkuun.

Tuomarointia ei ollut, mutta tämä todettiin jo järjestäjän puolesta palkintojenjaon yhteydessä joten siitä tuskin kannattaa keskustella enempää, toimitsijoita ei ole helppo saada. Kuulutukset kuuluivat hyvin korokkeen vasemmalla puoliskolla, mutta kun siirryin ajamaan ihan oikeaan laitaan niin huomasin että erän aikana niistä ei saanut mitään selvää. Eli ehkä ensi kerraksi toinen kaiutin sinne?

Tämä oli kyllä Paras RC-kokemus tähän asti ja oli hauska huomata että 1 vuoden tosi kova harjoittelu on tuottanut tulosta! On tää kyllä tosi hauska laji harrastaa!

Isot onnittelut Maxille todella hienosta suorituksesta! Kyllä noin rankka treeni palkitaan ennemmin tai myöhemmin, ja varmasti tuntui hyvältä  :wink:

Omalta osalta voin vaan todeta että auto oli varmasti katollaan enemmän tämän kisan aikana kun parin viime vuoden aikana yhteensä. Syitä tähän voin etsiä niin peilistä kun kilpakumppaneista, harmi että alkueriä harvemmin otetaan videolle.

Pahoittelut vielä kertaalleen Ilarille ensimmäisestä vai mikä finaali olikaan, kun en päästänyt ohi. En tosiaan ollut yhtään kärryillä tilanteesta, eikä kuulutuksia kuullut korokkeen oikeessa laidassa. Siinä vaiheessa päivää oli jo vati täysin nurin muiden toiminnan sekä oman ajamisen takia, mutta kenenkään kisaa en sentään tarkoituksella pilaa.

Ja sitten ikävämpiin asioihin.

Tuomarointia ei tosiaan ollut, mutta huomattavasti huolestuttavampaa oli porukan käyttäytyminen tämän takia.

Suoraan sanottuna aivan naurettavaa toimintaa välillä jopa luokan sisällä "kovilta" kuljettajilta, niin tilan annon kun päälleajojen suhteen. Ihan jokaisen pitäisi pystyä ajamaan siististi myös ilman tuomarointia. Tässä kohtaa voi suurin osa kilpailijoista katsoa peiliin, itseni mukaanlukien.

Ja jälleen kerran tilan antamisesta, jos alkuerissä joku ilmestyy konttiin kiinni, se on hetkellisesti nopeampi vaikka olisi sillä hetkellä tuloksissa takana, eli sille annetaan heti tilaa. Ei vasta parin mutkan jälkeen, eikä jäädä ihmettelemään "koska olin 0.8s edellä" siinä tilanteessa. Eikä myöskään ajeta päälle heti väkisin tehdyn ohituksen jälkeen, hajottaa pikkasen ajaa kolme kertaa sama auto kiinni, ohittaa väkisin ja tulla ajetuksi seuraavassa mutkassa. Finaaleissa saa sitten ajaa kilpaa. Kun lasketaan 2/3 alkuerää ja rata on noin lyhyt, niin pilataan hyvin helposti niin oma kun toisen kilpailu.

Tämä luokka olisi näyttävyyden puolesta paras messuille, mutta tämän kilpailun perusteella tarvitsee selkeästi vielä aikaa ennen kun uskaltaa vaihtaa krossikisan tähän.

Sitten ikävämpi juttu. On ihan sama, mitä radalla tapahtuu mutta korokkeella pitää osata käyttäytyä. Tahallaan ei ajeta päälle. Nostajaa ei haukuta **tun idiootiksi..
- Nostajan haukkuminen "*itun apinaksi" ei todellakaan kuulu tähän hommaan. Kommentin saanut nostaja oli vielä yksi ripeimmistä ja nosti autot juuri siinä järjestyksessä jossa ne kuskin käytöksen mukaan pitikin hoitaa.

Kyseisestä tapauksesta sen verran että ton tyyliset haukkumahuudot tuli yleisön puolelta, itse asiassa ihan täysin kilpailun ulkopuoliselta katsojalta, mutta videoltahan sen näkee/kuulee. Olisikohan kuski itse todennut että älykästä, mutta ei kuitenkaan laiteta sanoja kenenkään suuhun.

Videoltahan tapauksen näkee muutenkin kunnolla, mutta ainakin hyvin vahva muistikuva jäi nostajan puuttumisesta kilpailutilanteeseen. Tämänhän ei pitäisi tulla mieleenkään kenellekkään, puhumattakaan sen toteuttamisesta. En jaksa nyt kaivaa pienoisautoilun sääntöjä, mutta mielestäni olisi aiheellista luokkayhteyshenkilöltä antaa virallinen varoitus kilpailutilanteeseen puuttumisesta, jos tapaus on videolla ja meni kuten muistelen.

127
Onko rata muuttunut wj:n jälkeen/tuleeko muuttumaan ennen kisaa?

128
Tulokset / Vs: Winter Jumps 2012 - 2013 sarjatilanne 3/6
« : 06.01.13 - klo: 19.10 »
Hienoa että joku sentään jaksaa päivittää sarjatilannetta, kun ei ilmeisesti onnistu sarjan järjestäjältä..?

Olisiko mahdollista saada taulukkoon vielä keskiarvo sijoituksista, järjestäjien tueksi erälistojen tekemisessä sekä ihan mielenkiinnon vuoksi?  :wink:

129
Kiitokset järjestäjille sekä kanssakilpailijoille!

Hyvin vedetyt kisat radalla mikä tarjosi todella tiukkaa kilvan ajamista. Jäi hyvä fiilis kisoista kokonaisuutena, tuomarointia oli mikä näkyi ajamisessa, buffetista sai hyvää keittoa ja pääs ajamaan ihan tosissaan kilpaa.

Omalta osalta täytyy todeta että Durango toimi todella hyvin, kuski ei. Vauhtia olis ollut vaikka mihin, mutta rengastaktikointi ei menny ihan nappiin (= sitä ei ollut, eikä uudet kulunu tarpeeks, vikassa finaalissa oma bestläppi ja rupes renkaat vähitellen toimimaan) ja joka hiittiin tuli tehtyä joku isompi kämmi tai sattu pari muuttujaa matkaan eikä tulosta oikein tullut.

130
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 01.01.13 - klo: 22.41 »
Koska krossiradan profiili vaihtuu?

Viimeistään ennen seuraavia kisoja. Eli nykyinen on paikallaan ainakin pari-kolme viikkoa vielä, ehkä pienillä muutoksilla.

131
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 13.12.12 - klo: 11.34 »
Nyt on krossirata taas iskussa ja tänään pääsee kokeilemaan uutta profiilia torstaikisojen muodossa!

Pitoaineet kielletty!



132
Tulokset / Vs: Winter Jumps I - Vantaa 3.11 LOPPUTULOKSET
« : 03.11.12 - klo: 23.11 »
Ja vielä omalta osalta hieman raporttia.

Päivä oli pitkä, minkä huomasi hyvin varsinkin viimeisten tuntien aikana. Eikä ylimääräinen säätö yhdistettynä teknisiin ongelmiin aamulla auttanut asiaan, jäätiin heti 20min aikataulusta.

+Juho Rajaniemen ajo! Ei voi kehua tarpeeksi.
+Team Durango sekä Team Hobbyfactory, taas kerran täysin ongelmaton päivä takana!
+Buffetti! Uskomattoman hyvää kisaruuaksi, auttaa kummasti jaksamaan pitkänkin päivän.
+Viimeinen alkuerä, tais olla omalla kohdalla parhaimpia suorituksia ikinä kisoissa. Mentiin koko erä hyvin lähekkäin Arin ja Hoken kanssa, lopputuloksena kaikilla 18.2 avg läppi.

-Rengasruletti. Ehdottaisin jatkossa yksityyppirenkaan lisäksi yksityyppiinserttia, ainakin tikkurilan radalla sillä tehdään todella iso ero. Omalta osalta ei menny ihan nappiin, loppu ominaisuudet finaaleissa kun valitsin hieman turhan kuluneen renkaan paremman insertin takia.

Inserttien erot huomaisi helposti ihan vaan kokeilemalla katsastuksessa, ja jos tuntuu väärältä niin voi varmistaa vanteessa olevien reikien avulla. Eli vaikkapa 1x 3mm reikä vanteessa pitäisi olla pakollinen säännöissä jotta voitaisiin ajaa yksityyppiinsertillä.

Tosin suurempi ongelma on pitoaineiden käytön valvonta, mutta tähän ei ainakaan meikäläisellä ole mitään hyvää ideaa. 80 kuljettajan renkaiden säilytys katsastuksessa ei kuullosta kovin toimivalta  :tongue:



133
Moi,

Jos katsot viestien päivämäärää, niin huomaat että tapaus on 4 vuotta vanha. Ja mikäli sinulta jäi huomaamatta, niin maahantuoja/kauppias tuli tapauksessa vastaan ja asia on hoidettu.

Ikävää kauppiaan/maahantuojan kannalta että nostit näin vanhan ja unohtuneen aiheen uudestaan esille, nyt tuhannet uudet käyttäjät lukevat pelkän otsikon/ensimmäiset viestit ja saavat huonon kuvan.


Nopari ostettiin, siihen juotettiin liittimet ja baanalle.
Eli vaihdoit ne liittimet.

Niinhän tuossa lukee?

Maahantuojalla vastattiin että ei mene takuuseen, koska liitin on vaihdettu. Muuten ihan jees, mutta kaksi asiaa on vähän pielessä.. Ensinnäkin noparissa on vakiona tamiya liitin, ja se on speksattu 100A jatkuvalle?? Toisekseen, mikä takuu.
Niin, se on alunperin tamiyan liittimillä ja vaihdoit siihen traxxas-liittimet, ei mene takuuseen, Hobbypoint kertoi tämän jo aiemmin. Tamiyan liittimille 100A jatkuva syöttö, kestää tai ei -se ei liity kuitenkaan tähän tapaukseen vaan se on sitten aivan eri juttu.

Mikäli liitin pitää vaihtaa että tuotetta voi käyttää turvallisesti, niin se liittyy kyllä asiaan. Myöskin mikäli tietäisit edes perusasiat tästä lajista, niin tietäisit että suurin osa tuotteista tulee ilman liittimiä koska on niin montaa eri liitintä yleisesti käytössä. Liittimen juottaminen ei luonnollisesti vaikuta valmistusvirheiden korvaamiseen, koska tuotetta on mahdotonta käyttää muuten.

Enempää en jaksa provosoitua tästä vaikka se ilmeisesti oli tarkoituksena, enkä keskustele asiasta enää täällä. Jos on jotain epäselvää ja haluat vielä vastauksen, niin ole hyvä ja ota yhteyttä yv:llä.

Terveisin,
Niklas

134
Kilpailukutsut / Vs: Winter Jumps I - Vantaa 3.11
« : 02.11.12 - klo: 11.37 »
Erälistat
M4-10
M2-10

Aikataulu

Tarkkasilmäiset huomaavat aikataulussa että alkuerissä joka toinen eräväli on 3min ja joka toinen 2min. Todellisuudessa mennään 2.5min erävälillä, tätä ei vaan saa näkymään aikataulussa softan ulkopuolella.

Yhteydenotot yv:llä mikäli oma paikka alkuerissä tuntuu täysin väärältä.

135
Kilpailukutsut / Vs: Winter Jumps I - Vantaa 3.11
« : 31.10.12 - klo: 00.14 »

136
Kilpailukutsut / Vs: Winter Jumps I - Vantaa 3.11
« : 30.10.12 - klo: 23.55 »
joo ei toimi tuo osallistumis linkki...

Korjattu.

137
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 30.10.12 - klo: 15.32 »
Sen sijaan tuolla FHSS radiolla kaveri ajoi vuoden verran ja kierrosajoista putosi vain sekunti, kun hän siirtyi Sanwan radioon, joten sitä voi käyttää.

 :grin:

Sekunti/kierros on todella iso ero kisoissa.


138
Kilpailukutsut / Vs: Winter Jumps I - Vantaa 3.11
« : 30.10.12 - klo: 14.59 »
Rata on auki perjantaina ja varattu kilpailuun osallistuville, tarkat ajat ilmoitetaan mahd. pian.

Huomiseen klo 18 mennessä vielä aikaa ilmoittautua!

Tämän jälkeen jälki-ilmoittautuminen onnistuu lauantai klo 8.30 mennessä 2x osallistumismaksulla!

139
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 30.10.12 - klo: 14.55 »
Touringrata on suljettu lauantaina krossiradalla olevan kilpailun takia! (3.11)

Krossirata on perjantaina 2.11 varattu lauantain kilpailuun osallistuville!

140
Hello,
Onko torstaina SC-karkelot luvassa?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Ei ole lauantain kisan takia.

141
Kilpailukutsut / Vs: Winter Jumps I - Vantaa 3.11
« : 26.10.12 - klo: 00.13 »
Meneekö pennoset tolla oikeaan laariin?

Menevät, kutsun virhe korjattu. Maksuhan todistetaan kuitilla paikan päällä joten ei hätää vaikka on jo maksanut. Kiitos kuitenkin huomiosta!

142
Kuuluu eli saa olla kiinni, mutta huomioi tämä:

Tutkimieni teknisten tietojen ja valokuvien perusteella Durangon DESC -kori on takasiivellä varustettuna pidempi kuin SC-cupin sääntöjen määrittämä auton maksimipituus.

Voi olla että joutuu miettimään kiinnitystä tai leikkaamman vähän lyhyemmäksi, en tiedä miten isosta erosta on kyse.

143
Pitää paikkaansa, tuuppikori toimii paremmin kummassakin.

144
Kisakiertue kun palaa takas landelle niin eiköhän saada taas vapaasti häröillä reeneissä niinkuin aikaisemminkin  aamusella :smiley: Eihän tää vapaan treenin käytäntö nyt ole ollut kuin vasta viime kesän ja viime talven, n. 8 kisaa, ei sitä voi kaikki vielä tietää.
Tiesihän PKSRCAn edustajat miten heille uuden kisasarjan kisoissa ollaan ennen toimittu? Se vaan on ollut rennompaa se touhu, anteeksi nyt kun maalaiset tulee hölmönä stadiin sotkemaan. No, näitä leikkikisojahan voi onneksi lapsenmieliset ajaa muuallakin häröpalloillen.

Itseäni lainatakseni:

Viime talvena SC Winter Cupissa Nokialla ja Turussa sai ajaa radalla aamulla ja aina kun oli taukoa päivälläkin. Tämä, että ei saa ajaa aamulla ja tauoilla on uutta meille SC kuskeille. Muita kisoja kun ei juuri ole tullut ajettua niin herätti hieman ihmetystä, ettei aamulla saanutkaan ajaa. Minulle on ihan sama saako ajaa vai ei, mutta mainitkaa se kilpailukutsussa. Tällöin ei tule tultua aikaisin aamulla paikalle siinä toivossa, että ehtii jonkun testikierroksen ajamaan.

Ok, nyt tämä on tiedossa jatkoa ajatellen. Enimmäkseen muita kisoja järjestäneenä ei tosiaan tämä tullut mieleenkään, puhumattakaan kilpailukutsussa asian maininnasta.

Eli tosiaan, pidin itsestäänselvyytenä ettei radalla ajeta aikataulun ulkopuolella. Pahoittelen, sarjasääntöihin tutustuin kyllä ennen kisoja mutta siellä ei ole mainintaa asiasta. Yhden kesäsarjan kilpailun järjestin alkukesästä, ja silloin jouduttiin muutenkin muistaakseni muuttamaan aikataulua koska rata oli märkä aamulla, joten asia ei tullut sielläkään esille.

Tehdään muutoksia tämän suhteen mikäli meille vielä annetaan yksi sarjan kilpailu, nyt kun asia on tiedossa.

Toivottavasti keskustelun tästä aiheesta voi lopettaa tähän, muuta palautetta kisoista otetaan toki edelleen mielellään vastaan.

145
Kaksi lyhyempää treeniä aamulla on kyllä hyvä vaihtoehto, ja ollutkin käytössä meillä ainakin messuilla jonain vuonna. Täytynee ottaa taas käyttöön silloin kun on vähänkään tiukempi aikataulu.

Tässä on muuten video nelkun toisesta a-finaalista, nyt on paikallisilla kuskeilla hyvä mahdollisuus löytää ne puuttuvat sekunnit kierrosajoista  :tongue:

2012 Short Course Wintercup 1 Vantaa, Finland - 4wd A-main 2

Vielä täälläkin kiitokset MatuviRC:lle hyvistä videoista, varsinkin eka tuuppifinaali on hienoa katsottavaa.

146
Yleinen keskustelu / Vs: TRFT Studios
« : 22.10.12 - klo: 20.36 »
Täältäkin suuret kiitokset!

Täytyy ihan tallentaa koneelle muistoksi.

147
Tälläkertaa ekat hiitit alkoi tuohon aikaan että organisaatio sai aamulla kamat valmiiks ennen kisoja, koska siihen ei ollut perjataina mahdollisuutta.
Aloitetaan aamu hiukan aiemmin ja ajetaan vaikka kaksi treeniä? Meneekö liian aikaiseksi?

Mitä muuten säännöt sanoo, jos ei aja kuin alkuerissä+finaaleissa? Eli onko mahdollista tulla myöhemmin radalle ja ajaa vaikka viimeinen alkuerä ja sitten finaalit?

Eli kyse on siitä mihin aikaan päästään sisään tiloihin, pitää saada ajanotto pystyyn ennen kun voidaan ajaa  :wink:

Yksi harjoituskierros lisää olisi tuonut noin 1h 15min lisää aikatauluun.

Toinen erätreeni on aina pakollinen, yhden treenin tapauksessa se ainoa. Jos siihen ei jostain syystä pysty osallistumaan, eikä käy edes vetämässä autoa linjan yli niin voi syyttää itseään mikäli on ongelmia aikojen kanssa alkuerissä. Kiteellisten aikaan tarkistettiin myös pakollisessa erätreenissä ettei ole päällekkäisia taajuuksia, ja nyt kiinanradioitten yleistyessä kisoissa törmätään varmasti ennemmin tai myöhemmin tilanteeseen että kiinanradio aiheuttaa häiriötä.

148
Hurjaa on nicken ja durangon meno!! mahtoi kuumottaa hieman kun auto jäi hyndän reunaa vasten jumiin!

Heh, toi oli päivän heikoin suoritus, jatkuvasti virheitä eikä oikein saanu rytmiä ajamiseen. Onkohan kellään nelkkujen toista finaalia videolla?

Onneks oli kaulaa sen verran että corrikunkun pikku hipaisu ei saanu muutaman mutkan liukkauden lisäksi enempää vahinkoa aikaiseksi  :wink:

149
Viime talvena SC Winter Cupissa Nokialla ja Turussa sai ajaa radalla aamulla ja aina kun oli taukoa päivälläkin. Tämä, että ei saa ajaa aamulla ja tauoilla on uutta meille SC kuskeille. Muita kisoja kun ei juuri ole tullut ajettua niin herätti hieman ihmetystä, ettei aamulla saanutkaan ajaa. Minulle on ihan sama saako ajaa vai ei, mutta mainitkaa se kilpailukutsussa. Tällöin ei tule tultua aikaisin aamulla paikalle siinä toivossa, että ehtii jonkun testikierroksen ajamaan.

Ok, nyt tämä on tiedossa jatkoa ajatellen. Enimmäkseen muita kisoja järjestäneenä ei tosiaan tämä tullut mieleenkään, puhumattakaan kilpailukutsussa asian maininnasta.

150
Lainaus
Jooh, varmuuden maksimoinniks rataa ei saanut testata kisa-aamuna vaikka oltiin paikalla 2h ennen ekan harjoituksen alkua. Amatööri ei oppinut rataa YHDELLÄ treenikierroksella, varsinkin kuin kaikissa muissa kisoissa on aina ollut kaksi treeniä ja ennen kisaa on kerinny pari akullista ajaa.
Lainaus
Joka tapauksessa formaatti poikkesi edelliskausista ja varmasti vaikutti positiivisesti rataa aiemmin kiertäneiden tuloksiin.

Formaattia ja kotiedun tavoittelua ("varmistamista") on arvosteltu FB:n puolella, mutta kommentoidaan tänne mihin se kuuluu paremmin.

Tarkoituksena oli tehdä formaatti millä ei saavuteta kotietua, vaikka siihen tässä pariin otteeseen viitataankin. 1/3 alkuerää sallii kaksi mokaamista, 2/3 yhden. 2/4 finaalia kaksi, 2/3 yhden. Valintaa tehdessä vaihtoehdot olivat 1 treeni / 4 finaalia tai 2 treeniä / 3 finaalia välillä, ja koska kyseisen luokan kuljettajat peräänkuuluttavat paljoa finaaliajoa niin päädyin ensimmäiseen.

Profiili vaihdettiin ennen kisoja niin että uusi profiili oli treenikäytössä 3 iltaa, huomattavasti vähemmän kun muilla radoilla yleensä. Kyseinen kuski jäi kärjen vauhdista noin 3-4s/kierros, en usko että yksi 5min treeni lisää aamulla olisi vaikuttanut tähän, tai että varsinainen vika olisi ollut formaatissa tai radassa. Mutta palautetta otetaan mielellään vastaan, varsinkin sellaista reittiä että se tulee perille saakka, muuten on hieman vaikea kehittää toimintaa jatkoa ajatellen!

Muutkin saa mielellään kommentoida tätä "kotiedun tavoittelua", tästä kun kuultiin asiaa useampaan otteeseen kilpailupäivän aikana. Onko aiemmin sarjan aikana missään ollut profiili käytössä näin vähän aikaa ennen kilpailua, tai onko ollut tapana rakentaa aina uusi rata ennen kyseisen sarjan kilpailua?

Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että radalla ei kisoissa ajeta aikataulun ulkopuolella kuin kilpailun johdon luvalla, mutta mikäli tämä on tapana kyseisessä sarjassa niin korjataan mahdolliseen seuraavaan kilpailuun.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 24