Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Nicke

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 24
151
Kiinteät numerot tuottavan järjestäjän kannalta tuskaa useammalla tavalla:
-Tuomarointi ei ylipäänsä onnistunut fiksusti korokkeelta vaikka tulosnäyttökin oli viritelty sinne sitä tarkoitusta varten, koska numeroita ei pystynyt erottamaan tarpeeksi hyvin
-Ylimääräinen säätö aamulla ilmoittautumisessa
-Lähtöjärjestelyihin kuluu huomattavasti enemmän aikaa, kun autoa ei vaan voi laittaa ruutuun korissa olevan numeron perusteella
-Kuuluttajalla ajoittain autot hukassa kun kaikkia 60 autoa ei voi muistaa ja täytyy odottaa että auto tulee muutaman metrin päähän, ja toivoa että olisi sellaisessa asennossa että numero näkyy tai linjan ylityksen ehtii vilkaisemaan näytöltä

Eli kehitysehdotus ensi kautta varten mikäli ajetaan kiinteillä numeroilla, isommat numerot ja 3kpl/luokka/kilpailija!

Ihan itse onnistuitte jakamaan numeroita jotka oli jo varattu, samassa luokassa usempi auto samalla numerolla. Tällä kertaa eri lähdöissä kuitenkin.

Ikävää jos näin pääsi vahingossa käymään, ilmoittautumisessa oli tuore lista numeroista mihin sitten merkattiin uudet. Aamulla on yleensä aika kova kiire ja ilmoittautumiseen jonossa paljon kuskeja ketkä haluavat nopeasti mekkaamaan, mutta yritetään parantaa jatkossa!

Kauempaa tulleena oli täysin käsittämätöntä miksi rataa ei saanut harjoitella ennen kisaa. Eipä tämä varmaan radalla aikaisemmin ajaneita häirinnyt, mutta oma suoritus varmasti kärsi tästä. Sarjan kannalta kuitenkin melko sama kun puolet väestä jotka tämän kisan ajoi, ei aja sarjan muita kilpailuita.

En ole ikinä tainnut käydä kisoissa missä saisi harjoitella ennen ensimmäistä aikataulutettua erää, oletko sinä? Kisoja on kuitenkin jo muutama takana. Joten "täysin käsittämätöntä" on ehkä hieman liioiteltua kun puhutaan yleisestä käytännöstä joka hyvin todennäköisesti on arvokisojen säännöissäkin.

152
Laskin vielä yleisön pyynnöstä top 12 parhaimman finaalituloksen perusteella luokat sekaisin, että pystyy vertaamaan tuupin ja nelkun nopeutta:

SC4-10 Holmberg Niklas   16 5:05.962 
SC2-10 Honkanen Markku   16 5:11.001 
SC2-10 Heinonen Ari   16 5:19.404
SC4-10 Lappi Ari   15 5:00.430
SC2-10 Laitinen Mikko   15 5:01.615 
SC4-10 Salonen Tomi   15 5:01.764
SC2-10 Johansson Toni   15 5:02.473 
SC4-10 Söderlund Max   15 5:04.635 
SC4-10 Mäkelä Mikko   15 5:04.949 
SC2-10 Halonen Jarno   15 5:05.765
SC2-10 Hattunen Juho   15 5:10.385 
SC2-10 Mört Max           15 5:10.581

Pitää toki muistaa että osa tuloksista on ajettu rauhassa varmistellen ja osa tiukkaa kisaa koko erän verran eli eivät ole täysin vertailukelpoisia, mutta on kyllä huolestuttava määrä tuuppeja mukana listalla minkä pitäisi olla hyvin nelkkupainotteinen.

153
Päivä meni omalta osalta kohtuu hyvin, kiirettä on kun sekä järjestää että ajaa, mutta tällä kertaa sentään vaan yhtä luokkaa niin tekemisen taso oli hieman parempaa kuin edellisellä yrityksellä.

Aika tiukalla aikataululla mentiin ja tuntui siltä että kokoajan piti olla menossa ajamaan, mutta pienistä teknisistä ongelmista huolimatta aina ehti ja päivästä jäi ainakin järjestäjän näkökulmasta ihan positiivinen fiilis.

+ Pääasiassa rento meininki kuten yleensä corrikisoissa
+ Tuomarointi paremmalla tasolla kun yleensä corrikisoissa
+ Lähes kaikissa finaaleissa ajettiin oikeesti kilpaa kärkipaikasta, johtuen mukavasta osallistujamäärästä
+ Lähtötapa eräkohtaisilla numeroilla toimi hyvin, kiitokset kilpailijoille!
+ Iso osallistuijamäärä, ellei tehty ennätystä niin oltiin varmasti lähellä?
+Team Durangon suorastaan murskaava nopeus  :wink: sekä Team Hobbyfactory!


154
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup I - Vantaa 20.10
« : 20.10.12 - klo: 09.15 »
Täältä löytyy liveseuranta, ensimmäinen erä lähtee klo 9.30.

156
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup I - Vantaa 20.10
« : 19.10.12 - klo: 12.05 »

157
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 19.10.12 - klo: 11.48 »
Huomenna (lauantai 20.10) on krossiradalla hieman isommat kisat, joten muut radat suljettu!

159
Kilpailukutsut / Vs: Winter Jumps I - Vantaa 3.11
« : 17.10.12 - klo: 17.50 »
Moro!

Kummallas renkaalla kisat ajetaan?

Minipinnillä.

160
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup I - Vantaa 20.10
« : 17.10.12 - klo: 00.25 »
Koska ilmoittautuneiden määrä nousi huikeat 40% viimeisenä päivänä, niin pidennetään ilmoittautumisaikaa huomiseen klo 18 mennessä! Tämän jälkeen jälki-ilmoittautuminen normaalisti 2x osallistumismaksulla.

161
Kilpailukutsut / Vs: Winter Jumps I - Vantaa 3.11
« : 17.10.12 - klo: 00.18 »
Ei näy sääntöjä...
Tässä uusimmat mitkä äkkiseltään löysin foorumilta.

Onko baanaan mahdollisesti tulossa jotain järkeä kisoihin, vai pysyykö nykyisellään? Nykyisellään siellä ei ole järkeä edes treenata.

-Niko

Missä mielessä? Profiili on tänään uusittu SCWC:tä varten, ja muuttuu vielä ennen wj:tä enemmän krossareita suosivaksi. Kovasti siellä treenataan joka päivä kaikkien luokkien autoilla.

162
Fedexin toiminta.

Paketti lähti viime viikon maanantaina Englannista, keskiviikkona yritetty toimittaa ja seurannassa siitä viesti "väärä osoite". Kumma kun lähettivät kirjeen kyseiseen osoitteeseen joka tuli perille perjantaina, että on yritetty toimittaa, ottakaa yhteyttä ja sopikaa uudesta toimitusajasta jne.

Puhelimessä sitten varmistivat että oikein ollut puhelinnumero on oikein (miksi he lähettivät kirjeen??!) ja sovittiin että maanantaina eli tänään uusi toimitus. Kysyivät erikseen että saako kuljettajalle antaa numeron että soittaa kun tietää mihin aikaan olisi tulossa, ja jos tulee ongelmia. Iltapäivällä kun pakettia ei vieläkään näkynyt niin vilkaisu seurantaan, ja oli tullu merkintä että yritetty toimittaa. Kumma kun ei ole tullut puhelua eikä ovikello soinut, ja olin varmasti kotona siihen aikaan nimenomaan odottamassa kyseistä pakettia.

Huomenna jatkuu..

163
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup I - Vantaa 20.10
« : 16.10.12 - klo: 00.45 »
Ilmoittautuneet päivitetty, huominen vielä aikaa ilmoittautua!

164
Ja vielä omalta osalta hieman raporttia.

Täytyy sanoa että oli varsin mielenkiintoista yrittää ajaa kahta luokkaa ja samalla vetää kisat läpi, todettiin kisojen jälkeen Hoffan kanssa että ei enää ikinä. Suorittaminen oli enemmän tai vähemmän huonoa, ainakin keskittyminen oli ihan jossain muualla kuin ajamisessa.

Suuret kiitokset kuitenkin Hokelle, Artsille ja mulle auttaneille, ilman teitä ajaminen olisi ollut ihan täysi mahdottomuus!

Nelkun suhteen jäi harmittamaan mekkaamisajan täydellinen puute, auto huononi päivän mittaan enkä oikein ymmärtänyt syytä vaikka kuinka pyöritteli autoa käsissä, viimeisen finaalin ekalla kierrokselle syy sitten selvisikin kun servosaverin kiristysrengas/mutteri tippui kokonaan pois paikoiltaan. Ilmankos auto hidastui koko ajan, ja rupes tulemaan typeriä mokia kun auto ei enää reagoinut.

Nelkkucorri taas oli ihan oma stoorinsa, huono valmistautuminen sekä tässäkin mekkausajan täydellinen puute johti juuri siihen mitä voikin kuvitella, eli täydellinen katastrofi oli hyvin lähellä. Autosta kuitenkin saatiin viimeiseen finaaliin toimivampi, joten tästä on hyvä jatkaa.

Iso plussa vielä Team Durangon kestävyydelle, varsinkin corri oli monesti täysin herran hallussa mutta hyvin selvittiin päivä ilman yhtäkään rikkinäistä osaa.

165
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 05.10.12 - klo: 22.55 »
Muistakaa että huomenna on kilpailut krossiradalla, finaalit alkavat noin klo 15.30, tervetuloa katsomaan!

166
Erälistat sekä alustava aikataulu liitteenä.

Jos joku ihmettelee hieman normaalista poikkeavaa finaalijärjestystä, niin se johtuu pelkästään siitä että kummatkin ajanottajat ajaa itse, ja yritetään välttää peräkkäisissä erissä ajamista.

167
Vielä huominen aikaa ilmoittautua!

168
Jes, hyvä pointti ja 2wd-vehkeissä ratassuojat olis kova juttu kans ainakin niissä autoissa, joissa sellainen on olemassa (taitaa olla melkein kaikissa?). Viime talvena sain nostotilanteessa inhottavan vekin käteen, kun joku kaasutti ennen aikojaan ja mulla oli sormi spurrin ja pinjonin välissä.

Ratassuoja on pakollinen M2-10:ssä, ja uskoisin että enemmän kilpailleet pitää sitä correissakin itsestäänselvyytenä. Mutta olisi kyllä hyvä lisäys sääntöihin.

169
Niin ja tiedoksi, jotta mikäli haluatte olla ensimmäisten joukossa talven kahinoissa Louisen renkailla niin kannattaa pitää kiirettä. Kauppa on käynyt tosi vilkkaasti ja ensimmäinen kuorma renkaita on sulanut jo maailmalle todella tehokkaasti. Vielä ehdit kauppaan (ja tavaratkin ehtivät viikonlopuksi  :grin: )

- Timo

Moi,

Miten louisen renkaat käyttäytyvät verrattuna minipinniin liukkaalla pinnalla? Esimerkiksi tikkurilan laatalla? Millaisia aikoja on ajettu verrattuna minipinniin? Millä Suomen sisäradoilla rengasta on testattu ja todettu vähintään minipinnin tasoiseksi?

Tuli vielä jälkikäteen mieleen että tullaanko sc-rengasta näkemään jollain tiimikuskilla kauden ensimmäisessä kilpailussa tikkurilassa, tai onko krossirenkaita mukana vertailun vuoksi vaikkei saa ajaa? Mielenkiintoinen uutuus mikäli viesti ei ole pelkkää tyhjänpäiväistä mainospuhetta, vihdoin haastaja minipinnille.

170
Hyvä servo tuo on mutta tuo titaanirattainen on tarkoitettu lentovehkeisiin eikä kestä autokäytössä. Sama servo metallirattailla on pop.

Hahaha  :grin:

Mikä on yleisin servo suomen kärkikuskeilla 1/10 krossipuolella? Miten monesta servosta olet nähnyt että on menny titaanirattaat? Itsellä on tullut vastaan toistaiseksi yksi kappale, muuta materiaalia olevia rattaita sitten mennyt vaikka kuinka paljon.

Itselläkin ollut sama servo kiinni kaksi täyttä kautta nelkkukrossarissa ja yksi tuuppicorrissa.. Nyt neljäs kausi meneillään, tällä kertaa taas nelkkukrossarissa. 1257tg kyseessä, kohtahan ton voisi siirtää eläkkeelle ihan varmuuden vuoksi.

Kyllä titaanirattaisia savoxeja voi suositella krossikäyttöön ihan huoletta.

171
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2012 - 2013
« : 14.09.12 - klo: 00.16 »
Ensimmäinen WJ ajetaan kalenterin mukaisesti, eli 3.11.

Warm Up kilpailu järjestetään 6.10, tervetuloa!

172
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 14.09.12 - klo: 00.06 »
PKSRCA:n syksyn hyvin tiukka kisakalenteri on nyt kasassa, ja ensimmäinen SC Winter Cup ajetaan lauantaina 20.10, eli erillään Winter Jumpsista joka on lauantaina 3.11.

Warm Up kilpailu sekä SC Winter Cupille että WJ:lle järjestetään 6.10, tervetuloa!

173
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2012 - 2013
« : 11.09.12 - klo: 13.48 »
Pitää nuo päivät säätää kohdalleen, kun on kalanterihahmotelma FTT-kisoista / KV-kisoista olemassa.

^ Saatasko muiltakin tässä kohta puoleen tarkempia WJ:n kisapäivämääriä, ainakin tämän vuoden puolella ajettaviin kisoihin?

Käsittääkseni niitä odotellaan wj organisaation suunnalta, eikä toisin päin. Käytännössä PKSRCA:n osalta 3-4.11 tai 10-11.11, riippuen vähän muista kisoista. Torstaina tarkempaa tietoa, kun käydään talven kalenteri läpi.

174
Mitä eroa käytännössä tuomariston puheenjohtajan sekä muiden päätoimihenkilöiden koulutuksilla on, muuta kuin valtuudet toimia tuomariston pj:nä?

175
Alkukaudesta ajelu oli rentoa ja mielestäni ainakin mitä seurasin niin herrasmiesmäistä.
Sarjan edetessä kuitenkin kiinnitin huomiota että päälleajot sekä sukeltamiset lisääntyivät.

Vantaalla ainakin oli stoppariruutu ja sitä käytettiin päivän aikana. En tiedä muista kisoista?

Olisiko järkevää ottaa "ulkopuolinen" tuomari koko päiväksi vai olisiko sama kaava kun alkupään kisoissa että edellisen erän nopein tuomaroi seuraavan erän.

Edellisen erän nopeinta kuskia ollaan ainakin allekirjoittaneen järjestämissä kisoissa käytetty yleensä kuin ei olla saatu tarpeeksi toimitsijoita, koska se on parempi kuin ei mitään mutta ei toisaalta korvaa "aitoa" tuomaria. Eli auttaa siinä suhteessa että kuskit tietää että joku on seuraamassa ajoa, mutta hyyyvin harvoin "kuljettajatuomari" mitään sanktioita tai edes varoituksia antaa.

Mikä on taas ihan ymmärrettävää, koska onhan se tavallaan hieman kyseenalaista kun kyseessä on kilpakumppani joka taistelee samoista finaalipaikoista tai sarjapisteistä.

Eli mielestäni ehdottomasti ulkopuolinen tuomari jos vain suinkin mahdollista, etu kaikkien kannalta. Ja pitää muistaa että tuomari ei ole pelkästään jakamassa oikeutta, vaan pitää yleisesti ottaen kuria yllä ja pitää huolen nopeempien kuskien etenemisestä yms.  Tämä taas on kuljettajatuomareille vaikeeta, kuin ei tunnista heti kaikkia autoja ja aikaa (=kokemusta) tuomaroimassa harvemmin kertyy kovin montaa minuuttia yhden kilpailun aikana.


176
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 31.08.12 - klo: 01.31 »
Jos olisit viitsinyt edes kattoa kyseistä aikataulua, niin olisit huomannut että väli omien erien välissä on 50min. Tämäkin tuntuu olevan kipukynnyksen ylittävä joillekin, toisin sanoen liian vähän aikaa omien erien välillä. Eli 50min - 8min ajoa - 8min nostamista = 34min aikaa ladata akut ja mekata auto kuntoon.

Jos tehdään kuten ehdotit eli karsitaan kummastakin luokasta yksi erä pois, ajetaan siis 10 (!) kuskin alkuerillä, sekä nipistetään tämä aika aikataulusta niin aikaa akkujen lataamiselle sekä mekkaamiselle jää 29-8-8= 13min. Muistaakseni kisoissa on ollut sääntöna maks. 1c lataus. Eli lisätäänkö kilpailukutsuun vaatimus kolmesta setistä akkuja?

Jatkanko vielä vai avaatko välilla kyseisen aikataulun & erälistat ja katsot niitä?

Mistä näit kehitysideoita oikein tulee..

177
Kilpailijoiden kanava / Vs: Re: SC Winter Cup 2012-2013
« : 31.08.12 - klo: 00.41 »
Mun mielestä 7 min finaalit olisivat paikallaan. Tuo viisi minuuttia on aivan turha jäänne.

Kesäpäiviä taas voisi lyhentää jättämällä turhat tauot pois. Jos päivä kestäisi about 09-15 niin keskittyminen ajoon säilyisi koko päivän.

---------------------------
Losi SCTE
Tekin RX8 & Pro4 4000
Savox

Hei nyt herätys! Samassa viestissä haluat pidentää kisapäivää reilu 30min ja lyhentää noin 2h?? Tai 7min finaaleilla 2.5h..

Liitteenä vantaan aikataulu, 7min finaaleilla olisi päättynyt 17.19 + tulosten laskenta ja palkintojenjako eli pyöreesti vähän ennen klo 18. Näytätkö mistä nipistetään pois 3h, 30min "lounastauko" (joka samalla toimii ajanotolle taukona alkuerien ja finaaleiden välillä, että saa finaalijärjestykset tehtyä ja seinälle niin että jaa tarpeeksi aikaa ennen ensimmäistä finaalia) on pakollinen, kuin myös kuljettajakokous.

Kehitysideat on aina tervetulleita, mutta se syö uskottavuutta melko pahasti jos ei ole itse selkeesti edes miettinyt asiaa.


178
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 26.08.12 - klo: 22.17 »
Dexi vihdoin kasassa  :wink:


179
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 07.08.12 - klo: 21.15 »
Mielestäni toimivin formaatti on 2x harjoitus, 4x ae ja 4x finaalit, ja jos joutuu karsimaan aikataulun takia niin ensin lähtee yksi harjoitus, sitten alkuerä ja vasta viimeiseksi luovutaan yhdestä finaalista. Tällä formaatilla pysytään myös tarpeeksi lähellä virallisia luokkia, sillä erolla että saman verran ajoaikaa pitää kuitenkin olla kaikilla, joten mielummin luovutaan lämmittely/ae kierroksesta kuin alempien finaalien finaalimäärästä. Nousufinaalit, tai varsinkaan moninkertaiset ei vaan toimi sähköluokissa, ainakaan niillä kuskimäärillä mitä toivottavasti tulee olemaan.

7 min ajoaika voisi olla finaaleissa ihan tervetullut kokeilu, tosin viime talvena 5 min tuntui riittävän aika monelle autolle sekä kuskille. Onko kukaan muuten miettinyt miten paljon 2 min pidentäminenkin tuo lisää keskeytyksiä ja eroa kuskien välille? Erä pidentyy kuitenkin 40% (!) joten siihen mahtuu huomattavasti enemmän kierroksella ohituksia ja muita tilanteita.

180
*edit2* RCM näyttää hyvältä ohjelmalta, mutta se näköjään muuttaa tuloksissa näin jälkeenpäin tarkasteltaessa ne bestlapit takautuvastikin listojen alle, se varmaan on joku valittava ominaisuus? Olisi ehkä jälkitarkastelussa selkeämpää että ne olisivat aina siihen asti ajetuista vedoista ne tulokset? Lähinnä kiinnostaa siksi että tuo ohjelma ehdolla myös meille PRCA:n käyttöön..

Ei muuta takautuvasti normaalisti, vaan pistin kisan jälkeen softan läskemaan kaikki tulokset uudelleen, siinä toivossa että noi vieläkin tuloksissa olevaa pari virhettä olisi korjautunu. Jolloin se näköjään myös päivitti voimassa olevan bestläpin kaikkiin tuloksiin.


Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 24