Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Nicke

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 24
181
Ensimmäinen isompi SC kilpailu ulkona on nyt erittäin onnistuneesti takana, kerrankin selvittiin ilman suurempia ongelmia ja ainakin suurimmalle osalle taisi jäädä hyvä mieli  :wink:

Suuret kiitokset kilpailijoille, Mikalle sekä Hoffalle toimitsijahommista, Jerrylle buffetista, sarjajärjestäjille sarjan toteuttamisesta sekä Samille&Rempalle apujoukkoineen loistavasta radasta sekä kilpailupaikasta!

SC2-10
1    Riku Tolonen   
2    Peltoniemi Matti   PKSRCA
3    Tervo Tommi   PKSRCA
4    Hattunen Juho   PKSRCA
5    Miro Simonen   RccJKL
6    Heikkilä Mikko   PRCA
7    Kanerva Henry   PRCA
8    Mäkelä Mikko   PKSRCA
9    Lindgren Jon   PKSRCA
10    Andersson Henrik   ETMKUA

11    Laurinkoski Antti   PKSRCA
12    Ljungqvist Johan   ETMKUA
13   Langenoja Petteri   PRCA
14    Veho Marko   
15    Lindgren Tuomas   PKSRCA
16    Luomanen Hannu   Kauhavan UA
17    Ljungqvist Albin   ETMKUA

SC4-10
1    Pyhältö Mikko   TUA
2    Jämsä Kai   TUA
3    Suuripää Tommi   PRCA
4    Lehtojärvi Jethro   TUA
5    Andersson Henrik   ETMKUA
6    Peltoniemi Matti   PKSRCA
7    Kauppinen Kari   AAU
8    Laine Jouko   TUA
9    Söderlund Max   PKSRCA
10    Suokas Sami   PKSRCA

11    Langenoja Ilari   PRCA
12    Jose Husu   PKSRCA
13    Kaukovirta Aki   PRCA
14    Kallionpää Rauno   TUA
15    Piipponen Tero   
16    Jokinen Timo   
17    Toivonen Jari   PRCA
18    Väänänen Lassi   PRCA
19    Sundström Johan   E-TMK RC

Tarkempia tuloksia voi katsoa täältä.

182
Kisoja voi seurata livenä täältä!

183
Aikataulu sekä erälistat liitteenä.


184
Kilpailut eivät vaikuta polttisradan käyttöön.

Aikataulu julkaistaan huomenna, mutta tarkoitus on mennä sarjasääntöjen suosituksen mukaan, eli ensimmäinen erätreeni lähtee 9.00 ja päivä päättyy 18.00.

185
Kaikki eivät mahdu katoksen alle mekkaamaan, joten suosittelen varmuuden vuoksi oman teltan ottamista.

186
Ilmoittautumisaikaa pidennetty huomiseen klo 18 saakka!

187
Muistakaahan huomenna saapua paikalle talkoilemaan 16.30 eteenpäin!

Lautatavaraa ei ehditty hakea, mutta paljon on muuta tehtävää, jotta voidaan ekat korrikisat viedä läpi mukavalla ja siistillä sekä ylipäätään toimivalla radalla. Huomisen agendaa:

Itse en pääse huomenna paikalle koska olen toisella paikkakunnalla, mutta käyn tänään illemmalla radalla ja yritän saada ainakin jotain aikaiseksi  :wink:

Ratahan näytti hyvältä jo loppuviikosta kun viimeksi käväsin, lähinnä kilpailua ajatellen tarvitaan ainakin:

-Ponderilinja sekä piuha vedettynä ylös korokkeen oikeeseen laitaan
-Ajanotolle pöytä&sähköt korokkeeseen
-Merkatut lähtöpaikat
-Merkattu stopparipaikka
-Nostopaikat, merkataanko liiveillä?
-Äänentoisto, osittain tilapäinen nyt ensimmäisissä kilpailuissa
-Varattu pöytä&paikka katsastukselle/ilmoittautumiselle

188
Vai olisko kuitenkin pysäköinninvalvojat asialla..?
Ei taida poliiseja kiinnostaa väärin pysäköidyt autot, jos niistä ei aiheudu yleistä vaaraa..

Poliisi tossa lapussa mielestäni lukee, tosin todella huonosti saa selvää.

Lappu on vielä vanha (50e, ollu jo pitkään 60/80e), ja tosiaan annettu la aamuna. Uskoisin myös että lappuliisat tuntee kyltit, joten virkaintoista poliisia veikkaisin.

189
Virkaintoset poliisit.

Sain tänään aamulla pysäköintisakot paikalla missä oli pysäköinti kielletty ja lisäkilpenä arkisin 07-17. Luulis että edes poliisit osais liikennesäännöt, tossa mä oon säännöllisesti pitäny autoa viikonloppusin sen 4 vuotta mitä o kortti ollu.

Sakot oli vielä kirjattu klo 07.01  :grin:

Ei siinä muuta, mutta hirvee vaiva mennä rakennusvirastoon paikan päälle selvittämään asia.

190
Toisaalta olisi helppoa jos ne toimis jollain tasolla aina ja kaikkialla.

191
Kilpailukutsut / Vs: KESÄ CUP 2012 - #1 5.5.2012
« : 04.05.12 - klo: 01.02 »
luulin että alkuerissä ajetaan tulosta, eikä siitä muodostu henkiinjäämis taistelu.
päivässähän on ihan hyvin aikaa jakaa vaikka sekä mini että FWD luokka kahteen osaan.
tuskin kauheasti ketään haittaa jos kisa venyy tunnilla parilla.
vai onko tarkoitus että kisat on ajettu puoleenpäivään mennessä pois?

Voi jakaa kahteen erään ilman että päivä venyy, koska eräkierrosten väliä pitää muutenkin pidentää. Syy tähän selviääkin sinun viestistä, eli aikaa jää nyt liian vähän erien väliin.

lisäksi silloin kun tätä ns. kesäcuppia alettiin ajamaan eteenpäin, niin silloin päätettiin että harjoituksia ajetaan 2kpl, alkueriä 3kpl, ja finaaleita 2kpl per luokka. sillä että OIKEISSA kisoissa ajetaan kuinka ajetaan ei ole mitään tekemistä tämän cupin kanssa. kyllä minäkin mielelläni ajaisin 3-4 ae. ja 3 finaalia, jos vuorokauden tunnit siihen riittäisivät.

Kysehän on siitä että kilpailijoita on kahdessa luokassa vain yhteen finaaliin. Eli miksi ajaa enemmän kilpaa lähtöpaikasta siinä samassa finaalissa, kuin varsinaisesta sijoituksesta. Olisi toki eri asia jos kaikki ei mahtuisi a-finaaliin, jolloin alkuerillä olisi huomattavasti suurempi merkitys. Luulisi että nimenomaan rennommissa kisoissa haluttaisiin ajaa mahdollisimman paljon ihan oikeeta kilpaa sijoituksista, eikä toisinpäin.

192
Kilpailukutsut / Vs: KESÄ CUP 2012 - #1 5.5.2012
« : 03.05.12 - klo: 23.46 »
odotan mielenkiinnolla minin alkueriä, kun 10 autoa lähtee yhtäaikaa samalta viivalta.

Säännöissähän toi yhteislähtö samalta viivalta on. Turha jakaa porukkaa kahteen kun kerran ajavat finaalit samalla automäärällä, eikä alkuerät vaikuta kuin lähtöpaikkaan.

Isompi epäkohta on kyllä finaaleiden määrä, mitä ei saa lisätä vaikka olisi sekä aikaa että halua. Normaaleissa kisoissa ajettaisiin 1ae + 4 finaalia tässä tilanteessa, ja päivä päättyisi edelleen klo 14. Tai vaikka 5 finaalia jolloin päivä päättyisi hieman ennen klo 15  :wink:

193
Ensimmäisen kilpailun kutsu on julkaistu!

194
Kilpailukutsut / Vs: KESÄ CUP 2012 - #1 5.5.2012
« : 01.05.12 - klo: 12.05 »
Kiitos vastauksesta  :wink:
Minä ajan mielummin kisaa kuskeja vastaan eikä kelloa vastan, se vasta on kisailua ja hauskanpitoa.
Jerzi

Ei hätää Jerry, näillä kuskimäärillä tuskin tarvitsee hirveästi alkueriä tai nousufinaaleita ajaa  :wink:

Ilmoittautuminen on auki vielä 11h!

195
Ajanotto on pystyssä ja kuten eilen:

Täältä voi seurata kisoja livestreamina koko päivän ajan!

196
Tulokset / Vs: TULOKSET: Winter Jumps V - Model Expo
« : 28.04.12 - klo: 20.59 »
Suuret kiitokset munkin puolesta kaikille kilpailijoille sekä erityisesti toimitsijoille tästä päivästä!

Huomenna uudestaan  :wink:

Kisoissa tälläkertaa ainakin enemmän katsojia kuin ajajia...

Kyllä.



197
Liitteenä uusitut M2-10 erät.

198
Ajanotto on pystyssä ja kisat vähitellen käynnistymässä.

Täältä voi seurata kisoja livestreamina koko päivän ajan!

199
Onkos nuo erälistat ihan WJ sääntöjen mukaan tehty?
Laittakaa yv:tä jos oma paikka ei tunnu oikealta.

Näin. Viestistäsi oli hieman vaikea arvata mikä kohta tai edes missä luokassa on jotain pielessä.

M2-10 listat kerkee vielä muuttumaan hieman ennen sunnuntaita, sain yv:n asiasta. Listat ovat useamman vastoinkäymisen takia tehty todella kiireellä. Mikä harmittaa itseäkin, kun ne on tapana tehdä perusteellisesti ja paremmin kuin muualla  :wink:

Laitatko vielä linkin sääntöihin missä mainitaan jotain erälistojen tekemisestä WJ:ssä, en löytänyt. Ei sillä että olisi oikeasti tarve, mutta olisi mielenkiintoista nähdä miten säännöt määrittelee erälistojen tekemisen.

200
Aikataulu sekä alustavat erälistat. Laittakaa yv:tä jos oma paikka ei tunnu oikealta.

201
Nyt on lopullinen osallistujalista foorumilla. Perjantain treeniä lukuunottamatta, ei tarvitse hätääntyä jos omaa nimeä ei vielä näy listalla.

Kaikki pääsee ajamaan, mennään hyvin pitkälti samalla kaavalla ja aikataululla kuin viime vuonna. Eli hiitit tulee olemaan hieman normaalia isommat, 9-10 kuskia, kaikki ajaa kaksi eräharjoitusta, kolme alkuerää sekä kolme finaalia.

Hyvin alustava aikataulu liitteenä, loppuviikosta lopullinen.

202
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 22.04.12 - klo: 20.21 »
Kenelle tämä oli tarkotettu?

MFR ei toimi starttiboksin kanssa ilman modauksia pohjaan. Ihan infernoon oon tuon boksin hankkinu.

Lainauksistahan tuo selviää, täällä tuskin on samaan aikaan kovin montaa aloittelijaa samalla neuvomassa muita sekä kyselemässä itse neuvoa kaasulinkistön säätämiseen. Enkä nyt tarkoita neuvomisella pelkästään kyseistä viestiä, mutta ei välttämättä kannata esittää asioita faktoina mistä ei ole itse täysin varma.

Eli se että sinulla pelaa yksimoottorinen starttiboksi hyvin juuri sinun moottorin kanssa ei tarkoita sitä että kaikki yksimoottoriset toimii hyvin kaikkien moottoreiden kanssa.

Toisin sanoen, on tullut vastaan tapauksia missä heikompi yksimoottorinen boksi ei yksinkertaisesti jaksa pyörittää uudenkarheata moottoria. Joten vaikka vanhan boksin jaksaminen ei olisi kiinni moottoreiden määrästä, niin voi hyvin suositella kaksimoottorista.




203
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 22.04.12 - klo: 19.29 »
Pakko kysästä. Inferno lähtee käymään nätisti starttiboksilla juu, mut mikäs sitten on säädöissä vikana kun sammuu kun jarruttaa? Kytkin? Vaihdoin kytkimen kyllä. Tällä kertaa kokeilen sitä muoviseos hässäkkää mikä lieneekään.

Kone on vielä hiukan rikkaalla kun sylinteri ja mäntä on vaihdettu.

Säädä kaasulinkistö niin että liipasimen ollessa keskellä, linkistö painaa hieman kaasarin kurkkua kiinni. Eli linkistössä oleva jousi painuu reilu millin kasaan.

Sen jälkeen voit säätää tyhjäkäynnin uudestaan  :wink:

204
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 22.04.12 - klo: 19.26 »
Moi!

Onko kellään kokemusta tämmöisestä starttiboxista http://www.rceet.net/starterbox-twinmotor-110-p-1405.html tai vastaavasta (fastrax, hobbytech) Täytyis uusi starttiboxi ostaa, kun vanha ei jaksa kunnolla pyörittää uutta myllyä vaikka lämmittää koneen kuumaksi.

Ei olis ainakaan hinnalla pilattu.

Miten niin ei jaksa? Ite tein eilen johdotukset auton akulle ja boksissa on vaan yks moottori niin hienosti pelaa.

Niin, tuliko mieleen että joillain (=suurimmalla osalla) starttiboksin käyttäjistä on isompi ja huomattavasti kireämpi moottori autossa. Mikäli olet siis mfr:ää sillä käynnistänyt.

Mielenkiintosta kuin täysin aloittelija jakaa neuvoja noin, mutta ei osaa itse edes säätää kaasulinkistöä.

Kunnollisella yksimoottorisella boxilla tulee hyvin toimeen, mutta jos sen ei tarvitse olla erityisen pieni/kevyt niin suosittelen kaksimoottorista. Helpottaa varsinkin aloittelijan elämää, esimerkiksi tämä on hyvä ja kohtuu edullinen kaksimoottorinen.

205
Tällä kuskimäärällä ajetaan, mutta tunnetusti moni ilmoittautuu vasta aivan viime tipassa joten varmaa se on vasta ilmoittautumisajan päätyttyä.

206
Vapaa keskustelu / Vs: Uusi rc foorumi
« : 13.04.12 - klo: 22.07 »
Eipä toinen foorumi ihan täysin tyhmä idea ole, olihan aikaisemmin olemassa rc-harrastus.com

Sillon oli mielestäni selkeä jako foorumeiden välillä, rc-harrastus.com suunnattu pihasudittelijoille ja rc10 kilpakuskeille. Huomaa hyvin että rc-harrastus.comin tyypilliset käyttäjät löytyy täältä nykyään. Oli siellä wayback machinesta katsottuna vajaa 5000 käyttäjää -08, joten oli ihan kohtalaisen kokoinen kuitenkin.

Nykyäänhän rc-harrastus.com johtaa eurorc:n sivuille, joten jokainen voi arvailla minkä takia toinen foorumi on lakkautettu. Oisko jopa joskus ollut jossain maininta foorumin antamisesta/myymisestä parempiin käsiin :wink:

Edellinen oli ihan puhdasta arvailua, mutta voi olla että sieltä päin kannattaa kysellä jos vanhan foorumin pohja olisi tallessa. Helpompi lähteä liikkelle kun ei tarvitse ihan tyhjästä tehdä.


207
Ei tullut perille.

Tuliko selaimeen viesti että ilmoittautuminen on otettu vastaan? Entä meiliin?

Kokeile uudestaan, toivottavasti bugi ei toistu.

208
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e kilpailuiden säännöt
« : 06.04.12 - klo: 23.03 »
Pitäisikö perustaa myös. SC mod luokka vaikka 4s eli tupla tehoilla, ei niillä taitaisi olla jakoa kuitenkaan m8e laitteille.

Jos nyt kuitenkin lähdettäisiin siitä että saadaan edes tavallinen sc luokka pyörimään ulkona, ei ole aiemmin onnistunut.

Mielestäni patterikasit kuuluu samalle radalle polttiskrossareiden kanssa, sinne ne on suunniteltu  :wink:

209
Hienoa että tällainen sarja on saatu pystyyn, toivottavasti saadaan vihdoin tänä vuonna corrikuskit ulos ajamaan isommalla porukalla.

Mutta, säännöistä täytyy antaa kilpailun järjestäjän näkökulmasta hieman palautetta.

Eikö määritelmä "sarjavalmisteinen sc-alusta" riitä? Nykyiset säännöt pakottavat katsastuksen järjestämiseen jotta niissä olisi mitään järkeä, jolloin tarvitaan toimitsijat sekä se suurempi ongelma, eli varusteet. Tulevatko nämä sarjan järjestäjän puolesta, vai hylätäänkö idea minimi/maksimi -mitoista heti kättelyssä?

Mikäli vastaus on että luotetaan kilpailijoihin sääntöjen valvonnassa, niin ne voipi lyhentää samaan muotoon kuin talvisarjassa oli. Aika harva taitaa edes vaivautua mittaamaan omaa autoaan, oletuksena että tottakai se mahtuu mittojen/painorajan sisään kuin on ihan yleinen auto.

Ehdottaisin että mennään talvisarjan säännöillä, helpompaa kaikille.


210
Ei, vaan tämä. Täytyy sanoa että hintaansa nähden yllätti kyllä positiivisesti laadun suhteen, mutta katsotaan mitkä on fiilikset ensimmäisen lennon jälkeen. Toteutuu varmaan ens viikon aikana.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 24