Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Nicke

Sivuja: 1 ... 18 19 20 [21] 22 23 24
601
Kiitokset järjestäjille täältäkin, oli hyvät kisat :)

Seuraaviin kisoihin sitten nopari/konesetti mitä nostajien ei tarvii työntää liikkeelle :grin:
Mutta ihan suht nappiinhan noi meni, ja kiva tietää että vauhtia saa vielä autosta irti, kunhan tekniikka toimis.

Kisapaikalla oli hyvä fiilis, ja oli hauskaa korokkeella. Hyvinhän homma hoitu, vaikka aika meinas loppua kesken.

602
Vapaa keskustelu / Vs: Valo- ja videokuvaus
« : 05.12.08 - klo: 14.40 »
Pakko olla samaa mieltä Jerryn kanssa tästä, kun ostaa käytetyn paremman rungon uuden muovirimpulan sijaan, niin saa enemmän kameraa rahalla :wink:

Kannattaa myös vilkasta käytettyjä kakkuloita, sama asia pätee niissäkin, kunhan kunto on edes sinneppäin. Esimerkiksi digicamera.netin käytetyt palsta on hyvä paikka, tai vaikkapa rajala. Kannattaa tosin ottaa joku joka on harrastanu vähän pidempään mukaan vilkasemaan, ainakin jos ostaa yksityiseltä.

603
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 04.12.08 - klo: 22.41 »
Hyvä että on 12mm hexillä, pitää itekkin kokeilla, ellei oo liian pienet sharkkiin :azn:

604
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 04.12.08 - klo: 17.45 »
Tarkoitan itse rikkomaani rengasta...  :wink:

On pienempi sekä vanteeltaan, että renkaaltaan kuin M03-minin.


Ai noita vanteiden keskiöitä on irronnu useempikin :p

Noissa ei satu olemaan 12mm hexiä, vaikka ovat assoon tarkoitettuja?

605
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 04.12.08 - klo: 13.40 »
Toimii erittäin hyvin!

...kunhan ei vaan törmäile liikaa, koska mitään superkestäviä nuo ei ole.
Yhdestä lähti mällissä keskiö puolineen irti.

Koonsa puolesta täydelliset ja v-kuvio kumirenkaan pito on tasaisen hyvä sekä matolla, että kaakelilla.

Itse hommaan heti tuollaiset kun RF saa niitä Hesan hyllyyn.


Etkai sä nyt tarkoita sitä Negen rikkomaa rengasta? Se ei nimittäin ollu tollanen.  :wink:

Se oli tällainen. Kaatopito matolla ja mukavasti pitoa lattialla, eli ihan hyvä rengas lippulaivaan :azn: Tais olla valmistusvirhe siinä negen yksilössä, ite kun oon ajanu aika paljon tollasilla ja toistaseks ei oo halkeamia tai edes kulumaa itse renkaassa :P



606
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 30.11.08 - klo: 15.15 »
Voisiko joku auttaa, kun laturi herjaa "CONNECTION BREAK". Laturina on Turnigy Accucel-6 50W 5A Balancer/Charger ja akkuna Rhino 1750 2cell 20C lipo. Laturi lataa nimh akkua ihan hyvin, mutta kun koitan laittaa laturiin lipon, ja aloittamassa lipo ohjelmalla latauksen, niin herjaa connection break.

Olen säätänyt lataus virtaa 0,1-1,0A välillä ja laturista olen laittanut varmana tuon kaksikennoisen ohjelman.

Joku tasurin piuhoista on irti. Näyttääkö kummankin kennon jännitteen ennen tota herjaamista?

607
Asia ratkes.

Carson korvaa noparin, kuitenkin todeten että jatkossa eivät korvaa mitään mihin on itse vaihdettu liittimiä :wink: Korvaamisesta voi osittain myös kiittää nypaa, eivät olisi alunperin halunneet tehä sitä, mutta uus on jokatapauksessa jo lähetetty. Varmaan huomasivat itsekkin valmistusvirheen, tuskin ois muuten korvattu noparia mistä on vielä niiden mukaan takuu mennyt, vaikkei se edes liity kokoa asiaan  :azn:

608
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 25.11.08 - klo: 23.56 »
Laitappa sitten käyttö kokemuksia tuosta turnigyn laturista, kun saat sen käyttöön.

Mulla on ollu tollanen käytössä nyt jo jonku aikaa, yksinkertaisesti todella hyvä. :smiley:

Helppokäyttöinen, vastaa ominaisuuksiltaan huomattavasti kalliimpia latureita, ja vielä pienikokoinen. Ainoa huono puoli on usbin puuttuminen. 

609
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 25.11.08 - klo: 22.50 »
Ja jos haluaa vielä kestävämmän auton, niin ettii buggy ft:n teräsvetareilla jostain. Ei taideta enään valmistaa, mutta auto on ainakin lippulaivassa ollu huomattavasti kestävämpi kun monsu, eikä ainakaan hitaampi.  :wink:

Kestävyys johtuu varmaan osittain lyhyemmistä tukivarsista, jotka eivät katkeile yhtä helposti, ja säästävät myös muita ripustusten osia. Ainoa osa mitä on menny enemmän kun yks, on alumiinisten iskareiden iskarinvarsi.. Se tavara ei taivu kuten vakiot, vaan katkee kerrasta.

610
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 19.11.08 - klo: 22.42 »
Osta joku perus 30A kestävä 1/18 nopari, niin kestää tehokkaintakin. Ja jos sattuu olemaan tehottomampi versio, niin nopari kestää tarpeeks tehokasta konetta 1/18 autoon  :azn:

611
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 19.11.08 - klo: 21.57 »
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4488&Product_Name=KDA_20-40_28Turn_L_Brushless_Inrunner

toi näyttäs samamittaselta, jos akselitieto täsmää...

Vois olla ihan fiksua mainita että tosta löytyy samanlaista muillakin specseillä, ettei turhaan käräytä noparia..  :wink:

KB20-40-24L
KB20-40-12L


612
Sähköautot / Vs: mini infernon parantelua
« : 18.11.08 - klo: 23.35 »
Se kössön oma virimotti on sitten ainakin liian tehoton radalle, ei pääse lippulaivan hyndistä yli.
Jos haluaa pihasuttauksessa tehokkaan tuntusen auton, niin radallakin tehottomalla motilla ei tee sitten yhtään mitään..

Btw, siirtykääs MI topicciin keskustelemaan  :wink:

613
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 16.11.08 - klo: 02.25 »
Sharkin voimansiirto ja diffit on auton heikoin lenkki. Kuuladiffi on ainoa joka takana kestää, ja se kestää noin kuukauden kovaa ajoa. Edessä kestää ratasdiffi ihan hyvin kun liimaa teräksiset-vetarin ulostulot niihin sinisiin (tai vihreisiin) rattaisiin kunnolla kiinni. Edessä ei kuuladiffin lautaspyörät jostain syystä kestäneet minulla, mutta takana kesti. Ajettavuuden kannalta ratasdiffi edessä ja tiukalle vedetty kuuladiffi takana ei ole paras, mutta kestää parhaiten.

Pitää ihan ihmetellä ääneen, että mikä ihmeyksilö mulle on eksyny jos muilla kestää noin heikosti  :tongue:

Viime kausi ja nyt aika monet akulliset tänä kautena menty ilman yhtäkään diffiongelmaa tai huoltoa.. Ja niin löysällä on kun voi olla ilman että vinkuu kiihdytyksessä. Tänään tosin sain hiilikuitusen takaiskaritornin rikki, meni ihan tavallisessa alastulossa, tainnu vähän väsyä..

614

Ei kannata. Ja foorumi on julkinen.

Faktat faktoin ja vittuilut pois niin hyvin menee.

Jos joku käyttäytyy väärin, eiköhän se tule täälä ilmi.

Foorumi on julkinen, ja toivottavasti hobbypointin/nypan porukka lukee tätä topiccia.

Kommentointikaan ei olisi ihan huono asia, mutta tuskin viittivät. Tietävät olevansa väärässä, ja kukaan täällä ei ainakaan toistaiseksi ole ollut heidän puolellaan. Lisää samantyylisiä kommentteja vaan, niin voisi vaikka vihjaista tästä jos tieto ei oo tullu muuta kautta perille  :smiley:

Ei tämä ainakaan heidän mainettaan paranna, ja parit asiakkaat ovat jo tän takia menettäneet. Ja varmasti myös sellasia ketkä ovat vaan lukeneet tän, ja sitten kääntyny fiksuina ennemmin esimerkiksi tamiyan ostoksissa RF puoleen. Itse olisin kyllä myyjänä vähän huolestunu tän tyylisestä topicista suosituimmalla suomalaisella foorumilla, mutta asiakkaat eivät ilmeisesti kiinnosta.

Tolla vittuilulla en tietenkään suoraa vittuilua tarkoittanut, vaan esimerkiksi toi käyttöohjeasia. Tottakai käyttäydytään asiallisesti, muuten ei kovinkaan pitkälle pääse :wink:

615
Hyviä pointteja nostettu esille, kiitos siitä  :azn:

Tohon bluebeetlen asiaan, tässähän on kyse valmistusvirheestä, ja menee myyjän virhevastuun piikkin kuten pukki81 sanoi. Tohon takuuasiaan, niin ohjeissa tosiaan kai sanotaan näin, mutta mitenköhän menee lain mukaan kun mukana ei ollut ohjeita suomeksi?

Toisinsanoen, tosta liittimen vaihdon takia katkaisusta takuusta ei voi myyjä puhua, koska tuote on toimitettu ilman asianmukaisia ohjeita?

Ei sillä että en ymmärtäisi enkkua, mutta kun myyjä kerran on ottanut *ittuilevan asenteen niin vastataan sitten samalla..

616
Voihan sen rajata esim. 10V jolloin 3s lipolla ei saa ajaa.

Jep, mutta toisaalta en ylipäätänsä ymmärrä koko rajoitusta näin vapaassa luokassa, oletettavasti virhe kisailmossa, kun sitä ei kerran ole tuolla toisessa topicissakaan..

Ja tosiaan, en jaksa uskoa että 3s lipo tuo minkäänlaista hyötyä nykyisellä radalla.

617
Mites toi akkusääntö nyt on, kun tuolla "Lippulaivan kilpailut -08/ -09" topicissa sanotaan näin:

1/16 ja 1/18 -kokoiset autot: renkaat, koneet ja akut vapaat.

Toi 7.4v nimittäin sulkee mini-infernot ja 3s lifet pois kisoista.. Ja hyöty 3s lipoista on hyvinkin pieni, jos sitä edes tolla radalla on.

618
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 09.11.08 - klo: 13.27 »
Itselläni työn alla harjaton Shark pienellä budjetilla-projekti. Ostin käytetyn, rullaavan ja hieman aluosilla päivitetyn Hain käytettynä, samoin käytetty 25A ohjelmoitava harjaton nopari on tulossa. Servoksi laitan jonkun perus-bulkkivehkeen. Moottori olisi vielä hakusessa.

Onko kellään kokemusta Trinityn Ministä? Hinnan puolesta houkuttelisi. Toinen vaihtoehto olisi pitkä DY:n harjaton Medasecistä. Niistä olikin jo juttua, ja vähän ristiriitaisia mielipiteitä. Hinta olisi molemmille suurin piirtein sama, posteineen.

Muitakin alle 50€:n harjattomia koneita saa ehdottaa.

edit.
Niin ja käyttöhän tulee olemaan nimenomaan tätä "pihapommittelua ja jalkakäytävällä mummojen pelottelua", ei kilpailemista radalla. Siihen on eri vehkeet.

Tämä tai tämä jos pitää päästä halvalla, 25A nopari kestää ainakin varmasti tota lyhyempää. Itelläni on toi lyhyempi versio, tilasin heräteostoksena kun oli niin halpa, mutta jäi sitten pysyvästi kiinni autoon :smiley:

619
Sähköautot / Vs: A123 M1 akkuja Rc-auto käyttöön
« : 09.11.08 - klo: 02.01 »
Lifet saa myös näin sharkin kyytiin, jos haluaa 1100mAh kennoja.


620
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 09.11.08 - klo: 01.55 »
Sharkki lifeillä.



Picasa pilaa muuten yllättävän hyvin laadun, ei muistaakseni ennen tehny sitä ihan noin pahasti.. Tai sit vaan otan linkin väärästä paikkaa.


621
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 08.11.08 - klo: 20.09 »
Olisko tällainen paketti hyvä?

Mini inferno st

-mamba max nopari ja kone
-lipo akku
-align 430l harjaton moottori 3550kv uusi
-traxxas tq radio ja futaba vastaanotin 27mhz


Kaipa toi toimii, mutta senverran vielä sanoisin että kannattaa vilkasta muitakin merkkejä, ja jos asut pkseudulla niin kävästä kattelemassa lippulaivan radalla. Näin viime talvena kerran mini-infernon ompun radalla, se yksilö oli ainakin aivan surkea ilmestys. Piti hirveetä meteliä, ei liikkunu yhtään minnekkään ja oli levottoman oloinen hyndissä.

Ja jos en muista ihan väärin, niin ei pitäs olla kuskistakaan kiinni.

Voi olla että on ihan väärä käsitys tosta, mutta muita en ole radalla nähny, ja kokemukset kyoshon halvemmista malleista ovat yleisesti ottaen todella huonon ja vielä huonomman välistä.  :grin:

Mutta jokatapauksessa, kun saa kestävämpiä autoja, mihin ei tarvitse tehdä muutoksia harjattoman kanssa, ja mihin varaosat ovat halvempia, niin miksi ostaa toi?

622
Oliks tää just se nopari mitä määki taivastelin ja kattelin et "hyvin" oli tinaukset onnistunu?


Se yksilö nimenomaan.. Kuten tänään totesit, "eihän se ollu kun yhtä kylmäjuotosta" tjsp :)

Todella tietävä kaveri on kyllä sitä kattonu siellä.. Menee kyllä aika naurettavaks, jos carsonilta tulee se vastaus mitä epäilenkin, eli ei mitään valmistusvirhettä ja fetti kärynny ylikuormituksen takia. :mrgreen: Jos satut käymään pointista, nii voit huvikseen kysyä tosta niiden toiminnasta :)


623
Koittakaapa vaihtaa vaikka moottoripyörän moottorinohjausyksikkö, joka maksaa 900 euroa.... Ihan sama toimiko 5 minuuttia vai sekuntia, minkäänlaista takuuta ei pussista pois ottamisen jälkeen ole.

Siihen on sitten varmaan olemassa todella hyvä syy, kun tolla menettelyllä voi vaikka myydä valmiiksi rikkinäisiä boxeja, jos valmistusvirhettäkään ei korvata..? Ihan lain mukastahan toi ei ole. Ellei tota sitten voi hyvin helposti itse rikkoa, kuten esimerkiksi polttiskone sisäänajossa.. Tosin lain mukaanhan myyjän pitää silloinkin pystyä todistamaan että tuotetta on käytetty väärin.

Jokatapauksessa reippaasti alle 50% kuormalla ajetun noparin pitäisi kestää enemmän kun pari akullista, tota kun ei voi itse oikein aiheuttaa ajosta. Kuivat sisätilat, hyvin pieni kuorma, ehjä kone jne.

624
Asia on ratkennut, eli homma on hoidettu kummankin otsikossa näkyvän osapuolen toimesta.

Jepjep, kirjotan tän nyt kaverin puolesta, ja pari henkilöä ketkä ajaa lippulaivassa tietää jo ainakin osan stoorista :)

Nopari (Carson, eli huono, mutta enivei) ostettiin hobbypointista, siihen juotettiin liittimet ja baanalle(lippulaivaan..). Se toimi kaks akullista, ja jäi paikalleen sätkimään. Kestona luvattu 100A jatkuvaa, kone vie 40A piikkinä. Jännitteen kestoksi luvattu 3-kennoinen lipo, akkuna 2-kennoinen.

Noparin sisällä myös kylmäjuotoksia.

No, selkeä valmistusvirhe, ja myyjä vaihtaa samantien uuteen. Eikö? Ei tässä tapauksessa.

Hobbypoint otti noparin vastaan, omistaja totes että mitään ei nyt korvata vaan lähetetään maahantuojalle. Parin päivän päästä otettiin yhteyttä että maahantuoja tarvitsee moottorin testaamista varten, mutta ehdotettiin että hobbypoint lähettää samanlaisen kun sekin on kerran
heiltä ostettu.

Seuraava yhteydenotto oli viikon päästä, jolloin pointin omistaja totes että ei korvata, siinä oli liitin vaihdettu ja jotain epäselkeetä vikaa. Jos haluut vääntää asiasta, niin ota yhteyttä maahantuojaan. Tässä jo kerrottiin hänelle että on ihan liikkeen asia, eikä kuluttajan pitäisi olla se joka ottaa yhteyttä maahantuojaan.. Ei uponnu kaaliin mitenkään, joten soittoa maahantuojalle.

Maahantuojalla vastattiin että ei mene takuuseen, koska liitin on vaihdettu. Muuten ihan jees, mutta kaksi asiaa on vähän pielessä.. Ensinnäkin noparissa on vakiona tamiya liitin, ja se on speksattu 100A jatkuvalle?? Toisekseen, mikä takuu. Valmistuvirhehän tuo on ihan selkeesti. Niin, ja vaikka ei olisikaan, niin liittimen vaihto nyt on niin tavallinen asia, että se ei ainakaan muissa likkeissä mikään ongelma ole. No, sen verran sain väännettyä että joku elektroniikasta tietävä kaveri kattoo sitä vielä parin päivän kuluttua. Suututtiin myös siitä että omaa konetta ei oltu annettu, no kas kummaa kun pointti sano että ne lähettää koneen. Akkuakin kuulemma oli pyydetty, mutta tämän tiedon pointti piti omanaan.

Maahantuoja sano myös että sehän on hyvinkin voinu johtua oikosulusta akussa, tai liittimessä?? Toinen ehdotus oli, että ehkä sä oot irrottanu piuhat noparin piirilevystä, ja vaihtanu uudet tilalle, kun vaihoit liittimen. Ja sitten samalla tuhonnu jotain.. No just.. Ihanku ne liittimet
irrotettais irrottamalla piuha piirilevystä. Ehdotettiin myös että sehän on voinu mennä vaikka akun väärin kytkemisestä, ja kun sanoin että se ei oikein deansseilla kuule onnistu, niin hän rupes väittämään vastaan siitä että kyllä se vaan onnistuu. Kun mainitsin siitä että tosiaan meni ajosta, niin vastaukseksi tuli että miten hän voi olla varma siitä. Totesin että lippulaivassa oli parit kaverit jotka sen näki, haluutko nimet? Sitten ruvettiinkin vääntämään siitä että kone voi olla rikki.. No se on ajossa uudella noparilla, ja se voidaan toki lähettää jos se muuttaa asiaa johonkin suuntaan. Ei kuulemma muuta, ellei se ole rikki jolloin ei varmasti korvata. No miksi sitten lähettää ylipäätänsä?

Jokatapauksessa lupasivat että korvataan, jos se ei johdu "omista sähellyksistä".

Seuraavaksi yhteydenottoa kun tämä "elektroniikkanero" oli tutkinu sitä.. Kuulemma fetti palanu, eikä jälkeäkään kylmäjuotoksista. Ja fetin palaminen viittais vahvasti ylikuormitukseen. Just. Lopputulos ja nykyinen tilanne on se että nopari on matkalla saksaan carsonille tutkittavaksi, ja aikataulusta ei ole mitään tietoa.

Pari juttua tässä mietityttää..

-Eikö myyjän ensinnäkin pitäisi hoitaa nämä asiat, eikä asiakkaan? Ihan lain mukaan siis.

-Eikö toi saksaan lähettäminen, ja tuntematon aikataulu, ole aika kohtuutonta jopa lain mukaan?

-Miten liikkeellä/maahantuojalla on varaa hoitaa asioita näin huonosti, liikaa asiakkaita?

Suosittelen siis että tamiyat ostetaan ainoastaan yhdestä liikkeestä(RF), joka on käsittääkseni toinen tamiyan maahantuoja, jolloin ne ei mene Nypan kautta. Korjatkaa ihmeessä jo olen väärässä.
Kannattaa myös varoa carsoneita, ja ylipäätänsä pointtia. Voi muuten tulla ongelmia jopa valmistusvirheen korvaamisen kanssa..

Muista Nypan maahantuomista merkeistä en tiedä, jos joku sattuu tietämään niin saa mielellään kertoa.

Oletettavasti asia tulee etenemään kuluttajaneuvojan kautta kuluttajariitalautakunnalle, ihan vaan asian, ei enään tässä vaiheessa rahan takia.
Saksassa kuitenkin vain todetaan sama, että fetti on palanu, ja johtuu luultavasti ylikuormituksesta. Tai sanotaanko, että olen todella yllättynyt jos tota enään korvataan, ja vaikka korvataankin niin hommat ei ole muuten mennyt ihan nappiin.

"Tavallinen" kuluttaja ei olisi voinut saada rahojaan mitenkään takaisin, koska tämä oli maahantuojan ensimmäinen arvio, ja tästä pointin omistaja jaksoi vääntää jonkun aikaa ennenkuin sano että soita maahantuojalle.

Siinä se nyt oli lyhyesti kerrottuna, kirotusvihreitä löytyy varmasti, mutta toivottavasti asiavirheitä ei ihan niin paljoa. Kommentteja, mielipiteitä, kokemuksia jne kaivataan :)

625
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 28.10.08 - klo: 11.54 »
Olen vähän pihalla noista tulli jutskista niin kuinkas paljon tavaaraa voi tilailla sillä tavalla että niistä ei mene tullia? tarkoitus olisi tilailla hobbycitystä akkuja ja laturi.

Hobbycity kirjoittaa yleensä pienemmän arvon pakettiin, jolloin todennäkösyys että jää tulliin on vielä pienempi.  :wink:

626
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 26.10.08 - klo: 16.15 »
On googletettu, on käytetty hakua, vastausta kysymykseeni en ole vielä löytänyt, joten:

MaxAmpsin lipon tasausliitin hajosi käyttökelvottomaksi, saako tilalle uusia? Jos saa, niin mistä?

-Marko

Noihinhan saa valittua eri liittimiä, joten mikä sulla on siinä? Oletko kattonut edellisen vastauksen liikkeen valikoimaa?

627
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 23.10.08 - klo: 01.08 »
Ei kannata, ei yksinkertaisesti kestä.

Ft/käytetty päivitetty sharkki vaan suoraan alle, niin pääsee nauttimaan ajamisesta mekkaamisen sijaan :azn: Tulee kyllä kieltämättä kalliimmaksi näin aluksi, mutta et varmasti tule katumaan. Ite sain koko viime talven aikana rikki vaan yhden iskarinvarren ja yhden alatukivarren, eikä ollut kiinni siitä etten olisi yrittänyt :p Toi siis ompun radalla, ja harjattomalla ft buggyllä.

Vakiossa ei kestä ohjauspalat, vetarit tai diffit. Eli niin että sais kestämään niin tarvis ainakin teräsvetarit (ei alumiini..), kuuladiffit ja alumiiniset ohjauspalat. Joka tulee kalliimmaks kun ft, jos ostaa lrp/duratrax laatuosia. Ft:ssä onkin sitten myös vähän hiilikuitua, ja muita pieniä parannuksia :wink:

Vakion tekniikka on myös aika surkea, akulla tai laturilla ei tee mitään, kone on muuten ihan hyvä mutta kuumuu paljon ja toimii sen ajan minkä toimii, joka voi olla kymmenestä akullisesta vaikka sataan. Radiot eivät ole kummoset, ja noparilla et tee mitään jos siirryt harjattomaan.

Servoksi kelpaa melkeinpä minkä tahansa merkin vakiokokoinen servo, mistä pitää dremelöidä "kiinnikkeet" pois.

Kone/noparisetiksi suoraan harjaton, eipä tarvii huoltaa konetta ja tehoa/ajoaikaakin on enemmän. Koneeksi joko 380 kokoinen sisäpyörijä, tai sitten ulkopyörijä. Toi 380 on suurin mikä mahtuu bolttiksena, ja se on ainoa mikä jaksaa liikuttaa autoa nykimättä, ja ajettavuus on muutenkin ihan eri luokkaa kun noissa pienissä. Poikkeuksena Novakin Moongoose, mistä ei itelläni ole kokemusta mutta toimii kuulemma hyvin.

Jos et osta moongoosea, ja kone syö alle 25A niin voin suositella lämpimästi Mamba 25 säädintä, toiminu monella moitteetta. Castlella on itseasiassa myös 30A kestävä säädin 1/18 autoihin, joka oletettavasti on samaa asiallista laatua.

Akku riippuu hyvin pitkälti muusta setupista, mutta suosittelen jokatapauksessa lipoa. Sillä saat mukavasti ajoaikaa, ja se on kevyempi kun nimhi. Ei syty palamaan jos vaan käsittelet sitä järkevästi, ja on lipo laturi mieluiten tasurin kanssa käytössä. Ite testailen noita A123 1100mAh lifejä, mutta on vasta yks ajokerta radalla takana niin en uskalla vielä suositella  :cool:

Prkeleen kirotusvihreet..


628
Jos toi pitää paikkaansa (vähän kyllä epäilen..), niin gps on tarkempi mittaustapa kun poliisien käyttämä Stalker ATR tutka. Sen virhemaginaali on nimittäin +-3km/h.

629
Vapaa keskustelu / Vs: Valo- ja videokuvaus
« : 07.10.08 - klo: 23.01 »
Onko muitakin kameroita kuin Nikon?  :wink:

Onhan toi kopiokonevalmistaja jotain yrittäny, mutta ei niitä voi kameroiks kutsua   :grin:

630
Vapaa keskustelu / Vs: Valo- ja videokuvaus
« : 07.10.08 - klo: 22.48 »
Joopa... olisipa toisen merkkisiin kameroihin kanssa! ;)

me.not.like.canon


Nikonisti? ;)

On tuolla näköjään myös sonyyn ja m42, eli saa kyllä kaikkiin runkoihin kiinni. Miettiny itekkin tollasen ostamista, vois olla ihan hauska lelu.

Sivuja: 1 ... 18 19 20 [21] 22 23 24