Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - snakepoison

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 66
91
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 14.11.12 - klo: 00.15 »
Tarkoitatko liitintä joka tulee vastariin

92
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 13.11.12 - klo: 22.39 »
Kysäisisin servo ongelmasta. Kyseessä on futaban perusservo, taitaa olla mallia 3003. Kun auton renkaita kääntää radiolla nopeasti vasemmalle ja oikealle ja palauttaa ohjauksen neutraali asentoon, servo ei palautakkaan renkaita suoraan. Renkaat saattavat jäädä siten että auto puoltaa jompaan kumpaan suuntaan. Servosta myös kuuluu ääntä. Välillä renkaiden ollessa suorassa renkaat myös nytkähtelevät , ikään kuin jonkunlaista häiriötä, koskaan ennen ei ole tällaista esiintynyt. Radioina on sanwan 2.4 muistaakseni mallia MX3 . Savöxin servolla ei tällaista ongelmaa nopeasti kokeiltuna esiintynyt. Oisko siis näin, että futaban servo olisi tulossa tiensä päähän

93
Kuopioon Minillä tulisin kilpailemaan mieluusti ! Matkakaan ei liian pitkä

94
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 06.11.12 - klo: 13.36 »
Tuossa kun oli aiemmin puhetta renkaista ja niiden kestävyydestä kysyisinkin. Onko kenelläkään kokemusta siitä millainen ero on nuilla radialin slickseillä ja reinforced slickseillä? Hinnassa on ainakin hieno ero, tuntuuko tämä ero myös ajossa ?

95
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 04.11.12 - klo: 22.19 »
Älä osta sitten 3R M03 tarkoitettuja ohjauspaloja,vaan 3R:n M05 ohjauspalat ,jolloin joudut vaihtamaan C-palat myös matalampiin eli M05:n paloihin.3R:n M03 tarkoitetut palat ei kestä!!!! M05:n on jo hyvät,ja Tamiyan vastaavat ovat sitten jo ikuisia(maksavat 2 kertaa enemmän...)
Diffin kiristys-settejä on viel muutama minulla jäljellä,jos tarvitset....Alu servopukit on Bueno,ja laita kunnon servoseiveri esim. GM Large.....
Vetarit ovat myös must ja mielellään pitäis bleidit niihin virittää....
Lisätietoa annetaan mielellään....
  :cool: BarbieMaailmanWastaisku  :cool:
Ai ai ai, kerkesivät tulla jo ja juurikin nuo m03 palat :D noh ajetaan niillä niin kauan kuin kestävät ja sitten voisi harkita jo Tamiyan omia alupaloja vaikka hintavat ovatkin. Setin voisin vaikka sinulta ostaakkin, laita vaikka yv:tä . Bleidit kävivät myös mielessä kunhan vetarit löytyy. Onko jotain bleidisarjaa joka käy suoraan miniin

96
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 02.11.12 - klo: 19.04 »
Kilroylle plussaa hyvistä kaupoista

97
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 01.11.12 - klo: 04.25 »
Toistaiseksi on löytynyt hyvin M03 osia,periaatteessa auton osat samoja,ylätukivarret erilaiset,vetorattaisto sama....käytännössä ei ole eroa kuin rungossa.
Jonkinasteisen kokemuksen mukaan M03 on helpompi saada toimimaan kuin M05,ja vetopito on M03:ssa parempi....... ja esim. ohjauslinkistö huomattavasti yksinkertaisempi(vähemmän välyksiä) kuin M05:ssa.
Jos haluaa helpommalla päästä on valinta ehdottomasti M03(vaatimaton mielipiteeni).

 :kiss: BarbieTheBeast   :kiss:
Kiitoksia tiedoista. Näin siinä kävi että varteenotettava M03 löytyi ja kaupat tuli =) . Näin aluksi ajattelin päivittää auton 3racingin alumiiniohjauspaloilla sekä alumiinisilla servonpidikkeillä. Muistelen myös että vanhan Minini renkaat täristivät todella voimakkaasti vedon ollessa päällä ja renkaiden ollessa käännettyinä. Uskon että CVD-vetarit vähentävät tätä, täytyy tilailla kyseiset vetarit kun niitä RF saapuu. Autossa on myös kuuladiffi, mutta taisipa olla niin että kisoissa kyseistä kapistusta ei saa käyttää joten orkkisdiffi paikalleen. Isoin työ luultavasti on saada diffi nimenomaan "smootiksi" ei "rapeaksi" . Öljyiskarit tuleekin mukavasti auton mukana, joten niitäkään ei tarvitse hommata.

98
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 30.10.12 - klo: 02.08 »
Aihetta hieman ylöspäin. Kuinka hyvin M03 ja M05 osat käyvät keskenään ? Saako esimerkiksi M03 miniin kaikkia osia vielä ostettua , vai onko M03 hommaamisessa enään järkeä ?

99
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 30.10.12 - klo: 02.01 »
Heitetäämpä tänne kuuluva kysymys. Kuinka hyvin Tamiyan M03 ja M05 osat käyvät yhteen ? Käykö esimerkiksi M03 autoon M05 osat ?

100
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 22.10.12 - klo: 01.30 »
Ajattelinpa kirjoittaa hieman mietteitä liittyen auton ostoon ja rc-harrastukseen liittyen. Kerkesin lyhyen RC-urani aikana kilpailla muutamat turisti ja krossikisat. Laji meni jäihin siitä syystä, että asuinpaikkakunnallani ei olla panostettu lajiin, vaikka innokkaita ja ajajia olisi paljon. Tästä syystä päätin myydä autot pois, koska kalliin kilpa-auton paikka ei ole hyllynkoristeena. Palo kuitenkin RC -harrastusta kohtaan on edelleen kova ja siispä tein päätöksen, vielä kerran ! Koska ajopäiviä paikkakunnallani järjestetään niukasti, tulee auto olemaan edullinen, siksipä valinta onkin Tamiyan Mini Cooper. Muutama M03 minulla olikin ja se oli pomminvarma, nyt kuitenkin tämä "uusi" m05 on ainoa jota saa ja kysyisinkin että onko kyseinen auto yhtä luotettava kuin vanha malli ? Sitten menee vielä hieman OT asiaksi. Eli onko edelleen nykyään käytössä LiPo akut yms ? Vai onko jotain uutta jo keksitty ?

101
RC-kerhot ja -radat / Vs: Äänekoski - Spektrin sisärata
« : 05.02.12 - klo: 18.46 »
En nyt ihan koko topicia jaksanut lukea, siksi kysynkin. Miten olette pitänyt rataa viikonloppuisin auki ? Tästä pohjoisesta keskisuomesta olisi inhimillinen matka käydä ajelemassa kanssanne kunhan nuo pakkaset hieman lauhtuvat =)

102
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 22.03.11 - klo: 19.23 »
Ei FT mallissa se pohja-amme hiilikuitua ole. Muovia vaan =)

103
Vapaa keskustelu / Vs: Forza motorsport
« : 14.03.11 - klo: 00.29 »
Pahoittelen että nostan näin vanhaa keskustelua ylöspäin, mutta en viitsisi uutta aihettakaan tehdä. Eli itse olen aivan koukussa tuohon Forza 3 ja careeri onkin tullut hakattua läpi monta kertaa. kysynkin että pelaako moni peliä tuolla netin puolella ? Olisi todella mukava kaahailla porukalla kilpaa. Mua itseäni ei niinkään nuo superautot kiinnosta, vaan kiinnostus on lähinnä nuihin vanhoihin klassikoihin. Olen myös yrittänyt nuita autoja rakentaa suht realistisesti, esimerkiksi jostain luupää datsunista ei aleta repimään 600 hevosvoimaa irti vaan on tyydytty sellaiseen pariin sataan. Jos joku porukka kaahailee peliä netissä, niin saa ottaa yhteyttä. Tulisin mielelläni mukaan ajamaan

104
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 01.03.11 - klo: 10.35 »
Jos pihasuttaukseen etsii autoa niin kannattaa vilkaista myös T4 vaihtoehtoa

105
Schumacher / Vs: Schumacher Mi4 LP & Mi4CX touring-autot
« : 11.02.11 - klo: 02.45 »
Huh huh, tässä yöntunteina on autoa taas fixattu ja päätä on saanut raapia. Edelleen ohjaus tökkii ja jumii. Hioin casterpalasta sekä ohjauspalasta sellaiset kohdat joiden oletan ottavan kiinni rattua kääntäessä. Noh palloruuvi ja ala ruuvi kiinni ja ohjaus tahmaa edelleen. Tuntuu kuin tuo palloruuvi ja ohjauspalan alaruuvi ahdistaisi autoa. Kun akun laittaa paikalleen ja kääntää rattia niin koko casterpalat heiluu käännön voimasta. Nyt alkaa jo pinna palamaan ja vituttusaste olemaan punaisella. Kenenkään mieltä en halua pahoittaa mutta todettava on, että rc-hommissakin p*skalla näköjään on tekijänsä.

106
Schumacher / Vs: Schumacher Mi4 LP & Mi4CX touring-autot
« : 31.01.11 - klo: 02.23 »
Huh huh, tässä on yö pähkäilty auton kanssa. Ongelma on vaan tuo että ohjaus tuntuu liian tiukalle ja jähmeälle, ei yhtään luonnolliselle ja terveelle. Edelleen ihmettelen ohjauspalojen ja Casterpalojen jäykkyyttä. Onko niissä joku kikka vai kasaanko minä ne vaan yksin kertaisesti terveelleen ? Ohjausta tuntuu ahdistavan myös ohjauslinkistön pallokupit. Kun ohjausta kokeilee niin että pallokupit eivät ole napsautettuina kiinni, on ohjaus herkkä. Mutta kun ohjauslinkit napsautetaan kiinni niin heti tuntuu ahdistavan =/. Vertailukohteena minulla on Asson TC5 ja kun näitä kahta autoa vertaa, huomaa että shumissa joku ahdistaa todellakin, ei hyvä. Jos ottaisi unta ja käyttäisi huomisen vapaapäivän auton rassaamiseen.

107
Schumacher / Vs: Schumacher Mi4 LP & Mi4CX touring-autot
« : 30.01.11 - klo: 21.13 »
Lisäksi ongemia on hieman taka linkkien palloruuvien kanssa joihin pallokupit napsautetaan. Nämä pallot kun eivät meinaa kiertya kokonaan kiinni. Eli tuo pallokupinruuvi jää liian korkealle joka aiheuttaa sen että pallokuppi ottaa vanteeseen kiinni.

EDIT. Eli muutamassa palloruuvissa oli ilmeisesti jotain valmistusvirhettä. Minulla oli onneksi varastossa nuita palloruuveja ja uusi näytti menevän aivan vaivattomasti paikalleen. Nyt kun autossa alkaa sähköt jo olemaan paikallaan tuli mieleen vielä eräs asia. Käyköhän tuosta TC5 spurrit Shumiin ? Spurrit ovat Kimbrought merkkisiä ja merkintä on 48P. Tuossa kun olisi iso läjä rattaita pussissa.

108
Schumacher / Vs: Schumacher Mi4 LP & Mi4CX touring-autot
« : 30.01.11 - klo: 19.50 »
Auto on nyt kasassa ja ihan mukavasti osat menivät paikoilleen ilman tappelemista. Nuo ohjaus + casterpalat on todellakin tarkkuutta vaativa. Täytyy niiden kanssa vielä tapella hieman, kun tuntuu että jokin niissä jänkää vastaan eikä ohjauspala liiku vapaasti.

109
Schumacher / Vs: Schumacher Mi4 LP & Mi4CX touring-autot
« : 26.01.11 - klo: 23.02 »
No niin. Tänne on nyt tulossa myös tuo uutukainen eli MiCX. Kauan pähkäilin eri vaihtoehtojen kanssa ja autovaihtoehtoja oli parikin. Schumacheriin päädyin lähinnä siitä syystä että suomessa Medasecin toiminta on niin hyvää ja osia on hyvin saatavilla. Myös varaosien hinta on kukkarolle ystävällinen. Tässä kun autoa vielä odottelenkin niin kysyisin että mitä kannattaa ottaa huomioon autoa niputtaessa ? Ruuvilukitetta ilmeisesti kannattaa käyttää, mutta onko jotain muita huomioitavia seikkoja.

110
Naulankantaan tuo ylläoleva kommentti

111
Mä olisin tulossa kurvailemaan TSB-luokkaan

112
Itse en ensimäiseen FTT-kisaan kerennyt, mutta mitä on treenejä ajanut stanuautolla niin kyllä hymyyn laittaa suun. Tällaiselle aloittelijalle on vauhti mukavan letkeää ja mikä parasta, junnut pääsevät nyt myös alkuun huokeimilla hinnoilla. Itse olen tyytyväinen sääntöihin ja siihen että softahäsmäkkää ei enään TSS-luokassa näy.

113
Schumacher / Vs: Schumacher Mi4 LP & Mi4CX touring-autot
« : 22.01.11 - klo: 19.30 »
Janne, kerrohan mielipiteitä tästä uudesta CX mallista sitten kun ajoja on alla. Onko paketista suoraan radalle valmis vai vaatiiko kenties jotain fixauksia ja päivityksiä ?

114
Vapaa keskustelu / Vs: NFL ja Urheilukanava
« : 17.01.11 - klo: 23.49 »
Jetsin pulustus blitzas aika kovasti ja saivat Bradya säkitettyäkin yllättävän monta kertaa. Packers,Bears,Jets ja Steelers taistelee siis Superbowl paikasta. Lauantaina selviää otteluparit

115
Tuohon kannattaisi panostaa, että kuulutukset kuuluisivat ajajille ja kuuluttaja olisi "selostamassa kilpailua". Mainitsen tässä nyt BCR-kilpailun vaikka se ei krossia olekkaan. Siellä vaan systeemit toimi erittäin hyvin. Kun tilanne alkoi kehittyä jossa on mahdollisuudet kaataa autoja katolleen, muistutti kuuluttaja heti että ottakaahan rauhallisesti, jotta särkyneiltä autoilta säästytään. Napakasti tuli myös kuulutus : auto nro x antaa tilaa kierrosta nopeamalle, kiitos. Tämä toimi erittäin hyvin. Itse en OT jauha tämän enempää, toivottavasti Jyväskylässä saadaa kaikin puolin hyvät rossikisat

116
Itse en ollut ajamassa Turussa, mutta kommentoin kuitenkin kun tuo Oulun WJ vedettiin mukaan. Omasta mielestäni Oulussa ei sikailua kyllä paljon näkynyt. Seurasin ajoja katsomosta ja tuli nuo finaalit vielä youtubesta ihasteltua läpi. Yksi kolarointi tapahtui finaalissa joka nostatti tunteita ja niistäkin selvittiin sitten paikanpäällä puhumalla. Kun ajetaan kilpaa niin väkisin siellä kolahteluja sattuu, suurin osa varmasti ihan tahattomia ja inhimillisiä erehdyksiä . Omasta mielestä olisi hyvä heti kisapaikalla käydä asiat läpi jos vääryyttä on kohdannut yms, niin kuin yleensä monissa autourheilukisoissa on tapana. Turun tapahtumista en tiedä, mutta Oulunkisat olivat mielestäni ainakin ihan siistit ja puhtaat.

117
No niin, nyt on testattu stanuautoa sitten virallisilla laiteilla. Täältä kanssa peukut Nosram ja LRP-koneelle. Nyt stanun ja poron erot huomaa. Tuo Nosram / LRP näyttää lämpenevän helpommin kun CS. Paukkuja myös löytyy hieman enemmän tuosta uudesta koneesta. Kuitenkin innolla odotetaan kilpailuja

118
Yleinen keskustelu / Vs: Lrp vs. speedpassion?
« : 17.01.11 - klo: 13.47 »
Otetaampa hieman taaksepäin sanomisia =). Eli nyt ekaa kertaa pääsin testailemaan stanua SP GT 2.0 säätimellä + Nosramin stanukoneella. Mähän tossa kitisin sitä kun ne "stockiledit" eivät vilku yms. No eka kertaa kun radalla kävin, oli kaasutuntuma aivan arsesta, valot eivät myöskään vilkkuneet yms. Noh kalibroin säätimen uudelleen ja tarkistin kaikki asetukset, neuralrangeen piti tehdä muutama säätö ja avot, alkoi kaasutuntuma olemaan hyvä ja ne valotkin alkoivat vilkkumaan. Ja tosiaan ne valot eivät mitkään maailman kirkkaimmat ole, joten joutuu tarkasti katsomaan. Kiitoksia nuista tiedoista jota annoitte. Ainakin lauantain ajojen perusteella voi sanoa että ehkä se SP ei kuitenkaan niin huono säädin olekkaan =)

119
Vapaa keskustelu / Vs: NFL ja Urheilukanava
« : 17.01.11 - klo: 12.22 »
No huh huh Jetsit pudotti Patriotsit sitten jatkosta  :shocked: . Yllättävän kova joukkueen on Jets punonut pystyyn. Patriotsien Tom Brady alkoi saada juonesta kiinni liian myöhään, sinänsä sääli sillä olisi toivonut tiukkaa matsia. Ja korjaus tuohon edelliseen, elikkä Vinatierihän pelaa nykyään Colteissa ei siis Patriotsissa.

120
Vapaa keskustelu / Vs: NFL ja Urheilukanava
« : 14.01.11 - klo: 02.18 »
Mä luulisin että urheilukanava näyttää superbowlin. Toinen asia sitten että tuleeko se tuolta pro1 joka on maksullinen vai pro2 joka on ilmainen. Nyt tulevana sunnuntaina tulee pro2 kaksi NFL-peliä, eli siis näkyy ilmaiseksi. JSJ Patrioteilla on kyllä kova joukkue pystyssä. Itse pidän kovasti Adam Vinatierin potkuista, varmaan NFL parhaimmistoa ellei paras. Myös Tom Brady kuuluu omiin suosikkeihin. Itse kuulun Packers-kannattajiin.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 66