Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jassu

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
Tulokset / Ilmoittautuneet Riihimäen PM/SM
« : 10.03.04 - klo: 08.04 »
Tilanne vaikuttaa tällähetkellä tosiaan hyvälta, PM-kilpailun osalta, mutta odotetaan vielä hetki ja kaikki on sitten varmaa.

32
Lainaus käyttäjältä: "matti"
Lainaus käyttäjältä: "matti"
Olis ihan kiva, jos laadittuja Fintrack-ohjeistoja noudetettaisiin, eikä lähdettäisi sooloilemaan stanukisan pituuden suhteen. Eikös ohjeistuksessa ihan selkokielellä sanota ainoiden muutosten olevan:

"Riihimäen osakilpailu tullaan ajamaan TS-10 luokan osalta poikkeavalla kilpailuformaatilla sekä renkaiden lukumäärällä. Tj-10 luokka ajaa kilpailun normaalisti."

Ymmärtääkseni tässä kohtaa sanotaan Tj-10 luokan ajavan kilpailun normaalisti yhtenä päivänä. Kuka Riihimäen kisajärjestäjistä on saanut valtuuden poiketa ohjeistuksesta?

Kyselee Matti Nevala, numero 81.


Saisko vastausta kysymykseen, vai pitäisikö lähestyä henkilökohtaisesti?


Yhä edelleen Riihimäellä ajetaan molemmat luokat kaksipäiväisinä.
Rengasmäärä mitä kilpailuissa käytetään on normaali, eli 2 sarjaa.
Tuosta ohjeistuksesta sen verran, että se ei ole sitova vaan ohjeistus . Kilpailujärjestäjillä oikeus tehdä muutoksia tähän ja asiasta on kyllä keskusteltu ohjeistuksen tekijöidenkin kanssa. Allekirjoittanut on muun muassa muutoksen takana.

-jassu-

33
Lauantain (ja sunnuntain) päättymiset riippuu luonnollisesti kilpailijamäärästä, jonka perusteella kaavio tehdään.
Kuten tuolla aikaisemmin jo Heulille vastasin, tarkoitus on ajaa harjoituksia normaalia enemmän. Arvioisin lauantain osalta päivän päättyvän n.klo 18.00.

34
Tarkoitus on nimenomaan, että ohjattua harjoittelua on normaalia enemmän.

35
Riihimäen kilpailun TJ-10 luokka ajetaan samalla formaatilla, kuin TS-10 luokka. Syitä miksi näin halusimme, voin hieman tässä valottaa.

1. Perjantai-iltana ei kukaan pääse harjoittelemaan (johtuen meille  myönnetystä ajasta).

2. Mikäli stanut ajaisi pelkästään lauantaina, he ajaisivat viimeisen aika-ajon ja finaalit ilman viriluokkaa (norm. kaaviolla). Mikäli ja toivottavasti saamme katsojia, heille näky voisi olla hieman aneeminen, kun olisi finaalikierrosten sisällä 20min ajoa ja vähintään 40min olisi rata tyhjänä, ilman mitään tapahtumaa. Kaavion muuttaminen virin osalta toisi aina johonkin kohtaan "tyhjää" ja ei olisi mielekästä viriluokkaa kohtaan.

3. Sunnuntai PM-kilpailuna, olisi saman tilanteen edessä, mikäli ei stanuja olisi mukana. Erälähtöjä noin 4-5kpl (riippuen kilpailijamääristä), jonka seurauksena sama aneemisuus jatkuisi.

Tarkoitus ei ole uhrata kumpaakaan luokkaa kilpailujen takia, vaan rakentaa toimiva kokonaisuus. Koska perjantaina ei saa harjoitella, kilpailu ei mielestäni suuresti poikkea totutusta.

-Jari Salminen/RiiUA-

36
TJ-10 luokan kohdalta kisaformaatti on vielä hieman auki ja toivottavasti epäselviin kysymyksiin saadaan nopeasti vastaus, jonka jälkeen kerron asian tiimoilta lisäinfoa.

37
KILPAILUKUTSU
Fin Track Tour 2004  III SM JA PM 20.-21.3.2004
RIIHIMÄKI FINLAND

RIIHIMÄEN URHEILUAUTOILIJAT RY kutsuu kilpailemaan FINTRACK TOUR 2004 III- osakilpailuun 20.-21.3.2004. Kilpailu on sekä PM-kilpailu, että SM-osakilpailu.

LUOKAT
TJ-10 NM, TS-10 SM ja PM (touring modifield)

KILPAILUN JOHTO
Kilpailun johtaja: Timo Levänen
Valvoja: Jouko Saarinen, LohUA
Katsastuspäällikkö: Jukka Silvennoinen
Kilpailutuomaristo: Olli Andersson ja Heikki Helin
Ratatuomarit: valitaan kilpailupaikalla
Tuloslaskenta: AMB

ILMOITTAUTUMINEN
12.3.2004 klo 16.00 mennessä kirjallisesti ilmoittautumislomakkeella osoitteeseen:

Timo Levänen
Ainikinkuja 4
11120 Riihimäki

tai sähköpostilla:
timo.levanen@kolumbus.fi

ILMOITA:
nimi, seura, luokka, ikä ( yli/alle 16v. muista! alle 16 -vuotiailta holhoojan allekirjoitus!) ja vähintään neljä 27 MHz- tai 40 MHz -radiotaajuutta, halutessasi henkilökohtaisen transponderisi numero sekä yhteystiedot (puhelin tai sähköposti).
Kilpailumaksu on TS-10 25,- € ja TJ-10 20,- €.  Maksetaan kilpailupaikalla.

LISENSSI
Voimassa oleva AKK:n lisenssi 2004

SÄÄNNÖT
Autourheilun Sääntökirja 2004 + FT 2004 -ohjeisto  
Sääntökirjan mukaiset pitoaineet sallittu.

AIKATAULU
Ohjattu harjoitus + ilm. alkaa klo 8.30  
Alkueriä lauantaina 3-4 (osallistujamäärästä riippuen) ja sunnuntaina yksi alkuerä ja finaalit.
Harjoitusaikalista löytyy RC Maailman keskustelufoorumista viimeistään torstai-iltana ennen kilpailua; http://www.kolumbus.fi/heuli/

Kilpailuaikataulu on riippuvainen kilpailijamäärästä ja se on nähtävillä kilpailupaikalla.

RATA

Neulehuopamatto.
Leveys: 2.o – 2,5 m
Kiertosuunta vastapäivään


VASTUU
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

KILPAILUPAIKKA
Riihimäen Urheilutalo, Pohjolankatu 6 (www.riihimaki.fi)  

MUUTA
Kilpailupaikalla ei valitettavasti ole pöytiä eikä tuoleja. Sähkö varattu. Varaa mukaan oma jatkojohto.
Urheilutalon ravintolassa mahdollisuus ruokailla, hinta 7,5 €.  Ravintola toivoo ennakkotiedon osallistumistasi, kerro halukkuutesi ilmoittautumisen yhteydessä. Huom. ei sitova.

MAJOITUSTA
Hotelli Linnea (www.linneahotel.fi) 019 7721. Hinnat 1hh; 62 €/vrk, 2 hh 70 €/vrk
Hotelli Seurahuone (www.seurahuone.fi) 019 716 270. Hinnat 1 hh; 59 €/vrk ,2 hh ; 68 € /vrk 3 hh; 88 € /vrk
Varausta tehdessäsi maininta "Pienoisautoilun SM- ja PM-kisat".

Tervetuloa nauttimaan kisatunnelmista!

38
Tulokset / Riihimäen kerhokilpailu 15.2
« : 06.02.04 - klo: 07.54 »
Kuten Sinervo jo tuossa vastasikin, ovet aukeaa kello 12.00 ja matot ajokunnossa kello 13.00, eli normaali reeni aikataulu.
Tervetuloa!

39
Tulokset / Riihimäen kerhokilpailu 15.2
« : 30.01.04 - klo: 09.25 »
Riihimäellä su 15.2 järjestetään kerhokilpailu, jossa testataan uutta ajanottojärjestelmää maaliskuun SM-kilpailua varten. Elikä henk.ponderit mukaan ja kilpailemaan (saa tulla mukaan, vaikka ei sellaista omistaisikaan).

-jassu-

40
Sähköautot / hyvät vakio moottorit
« : 28.01.04 - klo: 08.44 »
Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen, Trinity Monster. Kauden 2003 FinTrack kilpailuissa suurin osa kärkisijoista ajettiin ko.moottorilla ja tahti näkyy jatkuvan tänäkin vuonna.
Asian vierestä sitten kysymys, kuinka monta konetta on käytössänne kilpailuissa? Lähinnä ajattelen tuota kustannus puolta.

41
Vapaa keskustelu / Serpent suomessa?
« : 26.01.04 - klo: 10.39 »
Tietääkseni Dantomin hinta Impulselle on 400 euroa.

42
Vapaa keskustelu / Serpent suomessa?
« : 26.01.04 - klo: 09.19 »
Tuohon auton kalleuteen en ota kantaa muuten, kuin totean sen olevan linjassa muiden kilpureiden kanssa (Asso , Mugen).
Lisäksi saa maahantuojalta teknistä tietämystä, jota ei Future-RC:tä lukuunottamatta Suomesta muualta löydy (touring).

Lisäksi Dantomin hinta Serpentille on edullisempi kuin aikaisemmin mainitun liikkeen.

43
Sähköautot / Riihimäen treenit
« : 22.12.03 - klo: 21.27 »
Riihimäellä seuraavat treenit pidetään 4.1.2004, jolloin myös ajanotto henk.koht. pondereiden avulla mahdollista. Tervetuloa.

-jassu-

Hyvää joulua kaikille

44
Sähköautot / Asso Talk
« : 22.12.03 - klo: 11.05 »
Cai, mahdoton yhtälö,  Asso ja halpa, ei edes suuri menekki ole saanut hintoja kohdalleen  :D

45
Vapaa keskustelu / Krossirataa Riihimäelle :)
« : 28.11.03 - klo: 13.11 »
Jep, asfalttirataa tarkoitin, en ole kuullutkaan muusta hankkeesta ja nimenomaan asfalttirata piti tulla jäähallin taakse.
Toivottavasti Lauri olet käynnyt sunnuntaisin Uramon koulun reeneissä ja jos et, niin tervetuloa sunnuntaina klo12-17 välisenä aikana.

46
Vapaa keskustelu / Krossirataa Riihimäelle :)
« : 28.11.03 - klo: 08.07 »
Valitettavasti tilanne on Riihimäellä sellainen, ettei ratahanke toteudu. Ratahanke oli tosiaan jo eräässä vaiheessa siinä mallissa, että kaikki uskoivat sen toteutuvan (jopa paikka oli osoitettuna). Kustannusarvion suuruus tuhosi hankkeen ainakin toistaiseksi.

47
Sähköautot / Henkilökohtainen ponderi
« : 24.11.03 - klo: 14.18 »
Riihimäellä on ainakin käytössä. Viikonloppuna harjoiteltiin jo kilvanajoa uusia laitteita hyväksi käyttäen ja kokemukset pelkästään positiivisia.

48
Radanteko alkaa kello 19.00 ja pöydät on käytössä normaaliin tapaan.

49
Tulokset / MÄNTSÄLÄN KAPINAT - JÄLKIPELIT
« : 26.10.03 - klo: 11.19 »
Kiitoksia Mäntsälän kapinan järjestäjille hienosti järjestetystä kilpailusta!

-Sitten plussat ja miinukset

+ radan muoto
+ pito
+ oma ajo
+ musiikki ennen finaali lähtöjä (kiitoksia dj Christer)
+ pizzojen tilaus

- kuulutus ei kuulunut varikolle

Sitten kiitoksia samassa aika-ajossa ajaneille kuljettajille, tilaa tuli tarvittaessa tosi jouheasti :D
Pexille, Vesalle ja Simolle kiitoksia neuvoista!

Onneksi olkoon Teemulle ja Panulle hyvästä ajosta!

-Ari-

50
Sähköautot / Kuoleeko C-12 luokka?
« : 18.09.03 - klo: 10.45 »
Eikö tuon 27 lankaisen moottorin pitäisi olla aivan vakio, eli laakereita ym. ei saa vaihtaa. Nopeita ne kuulemma ainakin EM:ssä oli.

51
Kilpailijoiden kanava / SM-sarjalle sponsori
« : 14.09.03 - klo: 19.48 »
Elikä herättelen henkiin keskustelua, jos saisimme hankittua SM-sarjalle sponsorin. Ellen väärin muista, joskus on näin ollutkin.
Sponsori varmistaisi, ettei osallistumismaksut ainakaan nousisi, vaan varmistaisimme vähintäänkin kaikille TJ-kuljettajille palkinnon.
Sponsorinhan ei tarvitsisi olla mikään pienoisautoiluun liittyvä instanssi, vaan "mikä tahansa" nuorisotyölle tukensa antava yritys.
Allekirjoittanut ei tarkoita, että takataskussa olisi valmiiksi keksittynä joku sponsori, vaan pienessä piirissä on virinyt tämän suuntaista keskustelua, jonka nyt haluan tuoda julki.

52
Tulokset / Sähkötouringin EM-kilpailut 14-17.8.2003
« : 17.08.03 - klo: 21.43 »
Onnea Juholle, melkein tuntui jo titteli menetetyltä, onneksi Juho oli eri mieltä :D

Ari ja Jassu

53
Tulokset / Sähkötouringin EM-kilpailut 14-17.8.2003
« : 15.08.03 - klo: 16.01 »
Kerroppas mistä noi tulokset on löytyneet?

54
Tuohon akkujen määrään palatakseni, tarkoitus oli vaan supistaa kuluja, kyllä puolestani akkuja saisi olla vaikka 3 kappalettakin.
Itse tosin olemme ajaneet kisoja kahdellakin akulla, ilman ongelmia. Akkujen käytössä nähdäkseni ainoa ongelma on niiden jäähtymisen varmistaminen ennen seuraavaa latausta.

Kyllä stanussa testataan inserttiä ihan samalla lailla kuin virissä, jos saa vaikka 0.1s/kierr hyvää naapuriin verrattuna, niin kyllä se ero sitten otetaan.

55
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Lainaus käyttäjältä: "Jassu"
.....
Ihmettelen miksei mielestäni varsin toimivaa sääntöä moottoreiden osalta säilytetä ja jos ei, niin miksei sitten siirrytä modified malliin.

Mielestäni kotimaisen "stanun" ongelma on kustannukset, jotka ei varmana eroa viriluokkaan verrattuna. Helppoja kohteita, jolla säästöä saataisiin on monia esim:
1. - Yksi sarja renkaita/kilpailu
2. - Akkutyypin valinta (rajoitetaan uusimmat ja kalleimmat pois)
3. - Akkumäärän rajoitus, eli esim 2kpl akkuja/kilpailu, jolloin lataaminenkin tapahtuisi varmana pienemmillä virroilla ja käyttöikä pitenesi.
4. - Vakio insertti pakolliseksi, säästyy monta sarjaa kun ei tarvitse
  testata eri vaihtoehtoja.


Hyvä että otat kantaa, kaipaammekin useiden eri henkilöiden kantaa näihin asioihin...

1. Mietinnän arvoinen asia.... kuinka kisat, jotka tavalla tai toisella syövät enemmän renkaita ? ... no, joka tapauksessa kaikille sama sääntö...

2. EFRA:ssa on jo tänä vuonna noudatettu uutta akkuluokitussääntöä, se otetaan meille käyttöön ensi vuonna TS luokkaan ja ko. sääntöhän muuttuu aina huhtikuun alussa ! lisää infoa efran sivuilla.. Alustavasti on ollut puhetta, että TJ luokassa olisi ensi vuonna voimassa EFRAn 2003 akkusääntö siis koko vuoden ja sitten 2005 vuonna, tulisi tuo 2004 vuoden luokitussääntö... eli TJ luokassa olisi aina yhden "vuoden" vanhempi akkusääntö... joka vain vaatii meiltä itseltä enemmän dokumentaatiota..

3. Ilmeisesti alkukatsastuksessa merkatut akut ? ...

4. Insertit voi sitten katsastuksessa tarkastaa ? ... vai avataanko liimauksista jokaisen A finalistin renkaat ? .... Vai avataanko ja tarkastetaan vasta sitten kun joku tekee toisen renkaista vastalauseen...


Hieman lisäselvitystä edelliseen kirjoitukseeni.

1. Stanuissa tuskin kukaan onnistuu yhdessä kilpailussa saamaan renkaita pilalle, jos taas vanne rikkoutuu tms vahinko käy, niin luonnollisesti sen renkaan saisi korvata uudella.

2. Tuo sääntö varmaankin olisi stanuihin sopiva, niin harrastajan kuin kauppiaankin kannalta.

3. Akut voisi merkata yhtäaikaa renkaiden kanssa alkuerien jälkeen.

4. Insertti asian voisi hoitaa kahdella tapaa, joko ostettaisiin valmiiksi liimattuja renkaita, tai kilpailujen yhteydessä liimattaisiin renkaat, jolloin ne myös tarkistettaisiin. Viimeksi mainittu tosin aiheuttaa lisää töitä katsastus porukalle.
Hyvinkään NM-kilpailujen yhteydessä käytetty merkkaustapa oli varsin onnistunut, koska ne renkaat ovat olleet meillä reeni käytössä ja vielä merkinnät ovat ehjät (kynsilakka). Tämähän taas tarkoittasi, ettei joka kilpailuun tarvitsisi välttämättä ostaa uusia renkaita.

56
Nyt kun vakioluokka on osaltamme taakse jäänyttä elämää otan omalta osalta hieman kantaa asioihin.

Ihmettelen miksei mielestäni varsin toimivaa sääntöä moottoreiden osalta säilytetä ja jos ei, niin miksei sitten siirrytä modified malliin.

Mielestäni kotimaisen "stanun" ongelma on kustannukset, jotka ei varmana eroa viriluokkaan verrattuna. Helppoja kohteita, jolla säästöä saataisiin on monia esim:
- Yksi sarja renkaita/kilpailu
- Akkutyypin valinta (rajoitetaan uusimmat ja kalleimmat pois)
- Akkumäärän rajoitus, eli esim 2kpl akkuja/kilpailu, jolloin lataaminenkin tapahtuisi varmana pienemmillä virroilla ja käyttöikä pitenesi.
- Vakio insertti pakolliseksi, säästyy monta sarjaa kun ei tarvitse
  testata eri vaihtoehtoja.

57
Vapaa keskustelu / RC-autoilun kustannukset
« : 31.07.03 - klo: 09.09 »
Kyllä tuolla stanuissa todellakin saa rahat hukattua, mutta kannattaa miettiä mihin. Renkaita meillä on mennyt 1 sarja/kilpailu,
mutta tässäkin automerkillä on hieman merkitystä. Uusia renkaita ei todellakaan tarvitse aina. Ei aloitus vaiheessa mitään huimia budjetteja tarvita.
Tuosta asetoonista sen verran, että työpaikoilla missä se on voitu korvata muilla aineilla, se myös on tehty, asetoonihan aiheuttaa syöpää.

58
Kilpailijoiden kanava / Laukaan jälkipelit
« : 27.07.03 - klo: 17.59 »
No niin, kesän tähän mennessä hienoimmat kilpailut takana ja vaasalaisilla kovat paineet, jos meinaavat panna paremmaksi.

+sää (Laukaalla ei sittenkään sada aina)
+puffetti
+kuulutus :D
+video tykki
+ilmapiiri

-kerrankin niitä ei löydy

Kiitokset vielä kaikille järjestelyissä mukana olleille ja erityismaininta Askolle ja Eerolle, tosi reilu meininki

59
Kilpailijoiden kanava / SM/NM-kisojen jälkipelit
« : 15.07.03 - klo: 08.29 »
Markolle

Etukäteen ilmoitan sinulle ,että vastaan viimeisen kerran sinulle tällä palstalla, sitten asiaan.

Tuomareiden toiminnasta en voi ottaa kantaa, toisella kerralla tarkoittanet Oulussa tapahtunutta peräänajoa, jossa Arille olisikin kuulunut rangaistus. Vanhoja jos aletaan muistelemaan loppuu palstatila kesken....Rangaistusta ei tullut, mistä on kuitenkin turha meitä syyttää. Tuo tuomareihin kohdistunut arvostelu, on ehkä hieman asiatonta tämän keskustelun yhteydessä ,sillä jokaisella varmaan löytyy omakohtaisia kokemuksia asiasta, joku antaa stopparin helpommin toinen taas ei.

Renkaista en ole teitä syyttänyt, enkä epäillyt, siitä voit puhua isäsi kanssa ,joka kanssa eilen asioista keskustelin. Asian toin vaan esille miten olisimme voineet toimia, jos olisimme haluneet teidät kisasta pois, eli vaatineet aika-ajon mitätöimistä, jolloin kilpailutulos
olisi hylkäys.

Mitä tuohon tukemiseen tulee niin, kaikki mitä auton välittämiseen, säätämiseen, osiin jne tulee olimme valmiit tukemaan heitä, kuten te saatte varmana tukea assokuskeilta, mutta vilpillistä ajoa, josta syytät emme koskaan ole luvanneet tehdä.

Se onko teidän keskinäinen kilpailun rajuus aina järkevyyden rajoissa on kokonaan toinen asia, jota voinet miettiä mielessäsi, kuten me myös. Oulun asian esiintuominen ehkä oli ylilyönti, kuten teidän syytöksetkin.

60
Kilpailijoiden kanava / SM/NM-kisojen jälkipelit
« : 14.07.03 - klo: 08.34 »
:shock: Näin kun asialla tarkoittanet Juho omaa poikaani, eli Aria, en voi kuin ihmetellä kannanottoasi, koska puhut toisen käden tietoa, eli vastapuolen kertomaa.
On se kummaa, kun kolme tuomaria seurasi tilannetta (itse en tuomaroinut kyseistä erää) sekä kuuluttaja, niin kukaan ei nähnyt "törkeää peräänajoa" ja puheet tahallisesta päälleajosta on jo sen sorttisia syytöksiä ja valhetta, joista voisi olla jo seuraamuksia (en tarkoita Juho sinun kirjoittamaasi, sinähän kirjoitat mitä olet kuullut, olisit voinut kuitenkin jutella ensin meidän kanssa ja miettiä mikä on totuus).
En pidä itseäni enkä poikaani tyhmänä ja varmaankaan emme toitottaisi moista, jos olisimme moista halunneet edes tehdä.
Koko juttu vaikuttaa hieman oman pesän putsaamiselta Oulun jutun jäljiltä.

Jos olisimme halunneet tuhota Markon mahdollisuudet, emme olisi tarvineet kepulikonsteja, siitä he pitivät itse huolen, eli ajoivat ilman merkittyjä renkaita koko viikonlopun. Tästä jos olisi halunnut tuota sinun tiimipolitiikkaa hoitaa, olisi voinut tehdä protestin ja vaatia kaikkia tuloksia hylätyiksi.

Stanu mestaruus meni parhaalle eli Jonille ja siitä hänelle onnittelut. Toivottavasti moinen kirjoittelu loppuu, eikä jätä varjoa hänen hienolle suoritukselle.

Kaikesta huolimatta hyvää kesää ja menestystä tuleviin EM-kisoihin sinulle Juho

-jassu-

Sivuja: 1 [2] 3 4