Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jassu

Sivuja: 1 2 [3] 4
61
Kilpailijoiden kanava / SM/NM-kisojen odottelua...
« : 09.07.03 - klo: 14.29 »
Tässähän on pari päivää aikaa suojata sähkölaitteita :twisted: eli kisa läpi vaan kuten on suunniteltu.

62
Sähköautot / Xrayn maahantuoja?
« : 10.06.03 - klo: 13.00 »
Hyvä tavara käy kaupaksi mainostamattakin...... :D

63
Tulokset / Hyvinkään kerhokisasarja
« : 03.06.03 - klo: 20.46 »
Hyvinkäällä luokkina on S2-10, M2-10, TJ-10 ja TS-10 eli sekä touring että crossi luokat ovat mukana sarjassa.
Ilmoittautuminen osoitteeseen erkki.simila@rcpiste.pp.fi

64
Kilpailijoiden kanava / Vantaan FT: jälkipeli
« : 02.06.03 - klo: 19.42 »
Kiitokset Vantaalaisille kisasta!  :D

+ pääsuora
+ katsastuksen joustavuus ajaessamme kahta luokkaa.
+ oma ajo finaaleissa.

- kylmä tuuli
- selostamisen kuuluvuus
- pito
- radan malli :evil:
- mekaanikon sekoilut virissä

-Ari-
_________________

Xray/Serpent rulez

65
Kilpailijoiden kanava / Tuomarointi
« : 30.05.03 - klo: 19.23 »
Tuossa Vesak:oon kirjoituksessa pisti silmään kohta joka on vaivannut mieltä ennenkin, eli lähettäjän paikka. Miksi radasta riippumatta tuomarin täytyy seistä keskellä lähtöruudukkoa?
Varsinkin TJ:ssä tulee ensimmäisille vaikeuksia katsoa lippumiestä
ja olla valmiina ensimmäiseen mutkaan ajamiseen (joskus paalupaikan haltija jopa on mutkassa). Miksei lippumies voi olla paalupaikan haltijan kohdalla, kyllä finaalin loppupää pystyy lähtemään, koska on suora baana edessä.

66
Hienon palstan olet laittanut ja hyviä vinkkejä kesää varten.
Säädöistä jäi kuitenkin vaivaamaan millä korilla olet ajanut kesäisin?

-Ari-

67
Sähköautot / Hyvinkään rata!!!
« : 04.05.03 - klo: 11.16 »
Ajajakoroke on auki ja rata suhteellisen hyvässä kunnossa

68
Kilpailijoiden kanava / Tulokset FT-7 Seinäjoki
« : 27.04.03 - klo: 17.35 »
Onnittelut Jonille hienosta ajosta :D . tsemppiä Ismolle ja Juholle viriin!

-Ari-

69
Kilpailijoiden kanava / XIV Kupolicrossin tulokset
« : 13.04.03 - klo: 11.28 »
Onnittelut voittajille (ja muille), erityisesti Ismolle (sai putken auki) sekä Jonille hienosta suorituksesta!

-Ari-

70
Tulokset / LRP Masters
« : 07.04.03 - klo: 17.45 »
Onnea Juholle, Simolle, Krisulle ja muille, teitte taas hienoa tulosta :D

-Ari ja Jassu-

71
Kilpailijoiden kanava / Tulokset MÄNTSÄLÄ FT 2003
« : 02.04.03 - klo: 18.16 »
Kiitoksia vaan :oops: , kyllähän talvi on mennyt yli odotusten ja katsotaan miten tästä jatketaan.

-Ari-

PS: Pexille kiitos kaikista neuvoista

72
Kilpailijoiden kanava / Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« : 31.03.03 - klo: 14.45 »
Kiitokset järjestäjille myös meidän puolesta hienosti järjestetyistä kilpailuista.
+ kuulutus
+ tuomarointi
+ pizza
+ erittäin tiukka kilpailu

- häiriöt, saimme auton kuitenkin kuntoon ja siitä iso kiitos vielä Kalvesin
  Tompalle

73
Sarjamuotoisena ehdottomasti. Mielestäni kesäkisat systeemillä 4/6 olisi oikea formaatti. Useamman kilpailun huomioiminen tuo tuurinkin mukaan ja taas vähempi saa kisaajat aprikoimaan liikaa osallistuja listaa :lol:

74
Tulokset / Järvenpään kerhokisa...???
« : 05.03.03 - klo: 12.27 »
Eilisen perusteella voi sanoa että rata on tosi hyvä, kun vielä saisi oikaisu esteet sinne.
Toivotaan myös, että kuvaaja kerkiää ajovuorojensa välissä täyttämään kameran muistia siksi hienoja kuvia jo eilen syntyi!

75
Tulokset / Kiimingin kisatunnelmat
« : 03.03.03 - klo: 18.42 »
+Todella hieno kisa
 + tunnelma
 + tuomaristo
 + pito
 + rata muodoltaan
 + ruokailu mahdollisuus
 
 - vuosi seuraaviin kisoihin
 - välimatka
 
 -Ari-

76
Sähköautot / Trinityn maahantuoja?
« : 13.02.03 - klo: 14.44 »
Numerosta 0400-704207 / Daniel Kalves, voi tiedustella Trinityn moottoreita ja muita tarvikkeita.

77
Sähköautot / Kumpi GM 27T Purple Bull vai Reedy 27T MVP?
« : 07.02.03 - klo: 07.26 »
Meidän kokemusten mukaan Trinityn uusi Monster Stock on paras ja saman tehtaan Green Machine myös luotettava valinta.

78
Sähköautot / TJ/TS kustannukset
« : 06.02.03 - klo: 12.43 »
Samaa mieltä PJEP:n kanssa, harrastuksen hinnan ero varmaan mitätön TJ/TS välillä. Näin tulee jatkumaankin, koska kyse on kuitenkin nopeus- kilpailusta. Sääntömuutokset ainoa keino vaikuttaa lajin hintaan, mutta siinäkin varmaankin löytyy paljon mielipide eroja, jotka varmaan selviää Tumpin kyselystä, muttei varmaankaan ratkea pelkästään sen avulla.

Kuinka kauan ylipitäen "saa ajaa" TJ-luokkaa on mielenkiintoinen asia, koska se meidänkin lyhyellä harrastus jaksolla on tullut monesti esiin?

79
Sähköautot / TJ/TS kustannukset
« : 06.02.03 - klo: 08.29 »
Kirjoituksesta päätellen Cruisaajalta on jäänyt muutama "munakuppi" hankkimatta ja kauppiaatkin myyneet pelkkää "ei oota". Meillä ainakin akkujen hankinnassa oli seuraavavat pointit:
 -hintaero oli pieni, joten mielummin uudempaa teknologiaa.
 -Näistä akuista toivottavasti jää viriin siirryttäessäkin vielä meille kisa-akut.
Meillä edellisestä akkujen hankinnasta kulunut 1/2 vuotta, jolloin ostimme 2kpl Medasec:in akkuja ja sitä ennen olikin vierähtänyt 1,5 vuotta...
Maininta luokkaan jämähtäneistä hieman hämmästyttää, koska Cai:han luetteli kärjen siirtyneen jo viriin ja kuitenkaan näitä ei kirjoituksessa tarkoitettu, eli keitä sitten? Mielestäni ainakin vaihtuvuus luokassa on ollut nopeaa, ehkä jopa liiankin nopeaa.
Eräässä kirjoituksessa vertailu TS/TJ- kärjen 6-0 erosta on hieman ylilyönti, koska ei 0-4 vuotta harrastaneet voi pärjätä EM/MM tason kavereille, oli akkuina mitkä hyvänsä.
Monelta tuntuu unohtuneen, että TJ-luokka on kilpaluokka siinä missä TS:kin. Sielläkään ei voi antaa etumatkaa toiselle kaluston tai minkään muun suhteen, esim Turengin paalu tuli 0.01 sekunnin erolla. TJ:n kärki olisi aikojen perusteella ollut TS:n A-Finaalissa....
Luokassa opittujen taitojen avulla noustaan TS:ään, joskus jopa kiusallisen korkealle vanhojen partojen kannalta, kuten Cain tiimi on osoittanut.

T:Jari Salminen

80
Sähköautot / TJ/TS kustannukset
« : 05.02.03 - klo: 07.34 »
Samaa mieltä Cain kanssa, mutta muutamia ajatuksia kuitenkin heitän. Dynottaminen niin mukavaa kuin onkin, ei vastaa ajamista esim 4min erää, koska eihän kilpailun aikana tule tasaista rasitusta koneelle vaan on kiihdytystä ja ilman kaasua ajamista. Toiseksi tämä lämpötilahan on ollut suuri ankkurissa ja magneeteissa, jo paljon ennen kannun kuoren kuumenemista. 4min ja 5min vaikutusta todellisuudessa on helppo mitata kellolla ja huomata, ettei kierrosajoissa tapahdu merkittäviä muutoksia edellyttäen että akut riittää.

81
Sähköautot / TJ/TS kustannukset
« : 04.02.03 - klo: 12.58 »
Arin mielipide on vankasti 5min kannalla (ja omani), koska nuorethan juuri tarvitsevat ajamista. Moottorien kuluminen viimeisen minuutin kohdalla ei ole sen suurempaa, kuin sen edellisen minuutinkaan kohdalla.
Varsinaiset moottori vauriothan pääsääntöisesti tapahtuvat jo ensimmäisellä minuutilla.

82
Tulokset / Saako ProStock kannatusta?
« : 23.01.03 - klo: 10.19 »
Mielenkiintoista keskustelua käyty tällä palstalla, mutta ihmetyttää TJ-kuskien/huoltajien vähäinen osallistuminen aiheeseen. Oma kantani on että TJ:ssä säilytetään nykyinen hyväksi koettu moottori sääntö (tumpin kyselyssä olin suostuvainen 17-lankaiselle vapaapäätyiselle koneelle, mutta se on kyllä aloittelijoille liian raju). Nykyisiä koneita löytyy joka valmistajalta ja kisaajien pakeissa niitä on paljon, joten moottori säännön muuttaminen ei ainakaan tule halvaksi.
Tästä tullaankin ainakin omaa mieltäni vaivanneeseen asiaan , että kenen toivomuksesta tätä moottori sääntöä ollan muuttamassa? kilpailijoiden vai kauppiaiden vai kenen.....
Mitä tulee Pro-Stockiin, niin se olisi oiva porras, ennen 12-lankaisiin siirtymistä, ainakin näin uskon. Se että riittääkö osallistujia 3-luokkaan on jo toinen asia....

83
Sähköautot / Maahantuoja
« : 15.01.03 - klo: 10.14 »
X-Raytä tuo maahan Dantom ja liike sijaitsee Tampereella osoitteessa Pirttikatu 6E. Edustajan puh. 0400-704207, Daniel Kalves.
Parhaiten tavoittaa iltasella.

84
Tulokset / Alue-8
« : 02.01.03 - klo: 10.50 »
Toivoin vain, ettei linkin alta löytyneet päivämäärät pitäisi paikkaansa, koska silloin Oulun FT ja Järvenpään Alue-8:n kilpailu on samaan aikaan.

85
Tulokset / Alue-8
« : 02.01.03 - klo: 10.06 »
Onko Alue-8:n kahden viimeisen kilpailun osalta lyöty lukkoon päivämäärät?

86
Tulokset / Alue-8
« : 24.09.02 - klo: 10.28 »
Onko Alue-8:n kilpailupaikat ja päivämäärät jo selvillä?

87
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 28.08.02 - klo: 15.23 »
Cai:

joo, lopetetaan tähän ja kinataan joskus toiste ja jossain toisaalla. :lol:

88
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 28.08.02 - klo: 12.28 »
Cai:

-Se että välitystä on varaa kasvatta johtuu yksinkertaisesti ajoajasta, se että onko yksi piikki enemmän tai vähemmän riippuu monista eri tekijöistä.
-Pelkällä jännitteellä ei yksistään ole merkitystä se tarvitsee saada sieltä uloskin ja siihen vaikuttaa se sisäinen resistanssi
- Käytimme Medasecin akkuja kesän kilpailuissa paitsi Hyvinkään FT jossa
oli molempia käytössä eli 1v vanhoja Corallyn SMH akkuja. Ja muita SMH käyttäjiä kyllä on, mukaan lukien omat kokeilunne.
-JA JOS muka 54€ akut on saman vertaisia 90€ akkujen, kanssa miksette ottaneet niitä kaupan hyllystä vaan tilasitte akkunne suoraan GM:ltä??

89
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 28.08.02 - klo: 11.03 »
Cai: olet ymmärtänyt asian väärin, meillä on ainakin varaa kasvattaa!

4min: a. saattaa hieman säästää koneen kollektoria
          b. akkuihin tällä ei mitään vaikutusta, stock metalli antaa parhaat
              tehot ulos riippumatta 4/5 min ( ei se suurin jännite,  
              vaan sisäinen vastus )
          c. sorvaat koneesi joka tapauksessa erien välissä ja niin on tehtävä
              muidenkin
                           
          Magnetoinnin tarve ei muutu, koska on se ajoaika mikä hyvänsä
          tähdätään kaiken tehon ulos saamiseksi ja aina siitä syntyy lämpöä
          ja loppulämpötila 4min jälkeen varmasti sama kuin 5min.

90
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 28.08.02 - klo: 08.53 »
Tuo ajoajan pudotus ihmetyttää, koska väki ei sitä halunnut (enemmistö),
sekä vetoaminen siihen, että koneita ei tarvitsisi sorvata. Onpahan mielenkiintoista nähdä moniko TJ-kuskeista jättää sorvin kotiin?
Varmaa on, että lastu lentää vastaisuudessakin kun välitystä näin kasvatetaan ja koneet kärsii... :twisted:

Sivuja: 1 2 [3] 4