Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rubberduck

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19]
541
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 29.09.07 - klo: 11.05 »
Moro!
Tietämätön tekee taas hölmön kyssärin. Säätimenä quark 33a pro car ja moottorina himark harjaton ja siis kysymyksenä on piuhojen kytkentä Säätimessä M1 pinkki tai tosi vaalean punainen, M2 oranssi ja M3 keltainen. Moottorissa värit normaalit Musta,punanen, valkoinen. Onko tässä vain kokeitava milloin moottori pyörii oikein päin vai hajoaako säädin jos ei heti osu oikeaan. Onko tietoo?? :huh:
Oikea kytkentä osuu yllättävän harvoin oikeaan. :grin: Onneksi mikään ei hajoa vaikka johdot on väärässä järjestyksessä.
Harjattomat automotit toimivat ihan samalla tavalla kuin "oikeat" kolmivaihemoottorit, eli pyörimissuunnan voi ensin testata ja jos suunta ei miellytä, niin se vaihtuu vaihtamalla mitkä tahansa kaksi johtoa ristiin.

542
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 28.09.07 - klo: 22.03 »
kauhia v*tutus pääl, aina ku saan korjattu mun autost jonku paikan ni heti perää hajoo toine. En oo 2 kuukauteen ajanu.
Mulla oli tota samaa ongelmaa Nano Dragonin kanssa aika pitkään, mutta nyt alkaa olemaan kaikki kuluvat ja helposti särkyvät osat korvattu hiilikuidulla, alumiinilla ja titaanilla. Alkuperäistä Nanon osaa on jo paljon vähemmän kuin Mini-Infernon palikkaa. Vaikka auto kulkee nykykunnossaan n. 55km/h, niin viimeisen 30 akullisen aikana en ole joutunut (ihme kyllä) vaihtamaan mitään.

543
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 27.09.07 - klo: 00.31 »
Voi räkä, tuonhan joutuu purkaan melkeen atomeiksi jos meinaa kaikki laakerit sinne tukkia  :shock:.

Onko kaikki alkuperäiset laakerit jo vaihtokunnossa? Eihän siitä uutena puutu kuin pyöränlaakerit(8kpl). Slipperin akselin päissä olevat pienet laakerit on ainoat alkuperäiset laakerit jotka itse olen joutunut vaihtamaan ja siitäkin on aikaa jo useita kymmeniä akullisia.

544
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 24.09.07 - klo: 20.49 »
Tuolla osanumerolla löytyy Losin sivuilta samainen 110V/60Hz laturi kuin ennnekin.
Killerhobbies liioittelee ominaisuuksia, tai sitten laturista on tullut kauan odotettu uusi versio.

545
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 19.09.07 - klo: 01.25 »
HobbyPeoplen sivuilla lukee Maksimi purkuvirta 6A.

No ei ne sitten kyllä ajoakuksi käy. Taitaa olla vaan paras hommata ne lipot.

546
Yleinen keskustelu / Vs: Dremelit
« : 12.09.07 - klo: 23.32 »
Ostin tuossa kesällä ladattavan "Dremelin", eli 29€ halpiskopion. Paketissa tuli mukana melkoinen kasa tarvikkeita ja ainakin tähän asti kone on toiminut loistavasti. Laite on merkiltään TM-Tools, elikkä Talousmarkan vakiotavaraa :grin:
Olen porannut, jyrsinyt, hionut, leikannut ja kiillottanut sillä kaikkiaan useamman tunnin ja ainakin vielä toistaiseksi toimii loistavasti.
Tuskin se mikään pitkäikäinen on, mutta jääpähän kasa aitoon Dremeliin sopivia tarvikkeita kun laite päästää toimintasavut pihalle...

547
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 10.09.07 - klo: 22.23 »
Olen ennenkin kuullut huhuja Sanyon AA kennojen erittäin hyvästä laadusta, mutta en olisi ikinä uskonut että niiden virranantokyky riittää harjattomalle motille. Onko kukaan kokeillut kuinka suuria purkuvirtoja ko. kennoista irtoaa. AA-kennoja saa Mini-Infernoon vaivattomasti 8kpl ja 2700mAh olisi ihan riittävä kapasiteetti ajoajan kannalta.

548
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 08.09.07 - klo: 22.14 »
No nyt on kolmet erilaiset jäykemmät jouset testattu kirpussa ja kyllähän ne ihan käyttökelpoisia on. Takapään pito vähän tietty kärsii kovemmasta jousituksesta, mutta eipähän lyö pohja maahan ihan pienestä pompusta. Micro-B:ssa on eturenkaat niin paljon kapeammat, että auto on muutenkin reilusti aliohjaava, joten takapään huonompi pito ei haittaa ajettavuutta lainkaan.

Kyselin tuossa aikaisemmin paljonko pienin pinjoni vaikuttaa ajoaikaan ja kukaan ei siihen vastannut. Jos nyt jotain muutakin sattuu kiinnostamaan, niin kellotin vakiovälityksellä keskimääräiseksi ajoajaksi n. 9min ja pienimmällä pinjonilla n. 11min, eli kyllähän se jonkin verran vaikuttaa. Huippunopeutta riittää silti ainakin olohuoneessa ajeluun.

549
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 07.09.07 - klo: 16.48 »
Onhan mulla 1400mAh akkuja 2kpl ja kyllä niistä virtaa riittää jotenkuten kun ensin ajaa lämpimäksi.
Kylmänä meno on yhtä nykimistä jos motti ottaa n. 20-25A.

Tämä on halpa Li-Po ja näitä mahtuu 1kpl molemmin puolin Mini-Infernoa:
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5264
Virtaa riittää kun noita on kaksi kytketty rinnan :)

550
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 07.09.07 - klo: 15.35 »
Lainaus
Vaikka kössin kuvasto kertoo että se on tarkoitettu harjattomalle motille, niin ei siinä paljon muuta eroa ole 1400mAh akkuun kuin paksummat johdot vakiona

Väittikö joku jotai muuta?

Ei tietääkseni. Tarkoitin lähinnä sitä, että ei se akku ole tarkoitettu ainakaan kovin tehokkaalle harjattomalle.

551
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 04.09.07 - klo: 23.58 »
No kyöstin luettelossahan lukee että 1500mAh on suunniteltu juuri harjattomalle moottorille. Varmaankin tuolle AON 4900 moottorille joka luettelosta löytyy...

Vaikka kössin kuvasto kertoo että se on tarkoitettu harjattomalle motille, niin ei siinä paljon muuta eroa ole 1400mAh akkuun kuin paksummat johdot vakiona :roll:


Ei edelleenkään Inferno vaan se kopio ;)

Mutta tuli laitettua osaa pikkaisen.

http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/kuvat/fire/Paivitykset/index.html

Eiköhän tuota voi jo sanoa Mini-Infernoksi kun ei näytä montaa Nanon osaa enää olevan :)
Mulla on vähän samalla mallilla on Nano, paitsi tuo pohjalevy täytyy vielä varmaan hommata kunhan kuulen siitä ensin vähän kokemuksia.

552
Vapaa keskustelu / Vs: Hauskin viesti minkä olet nähnyt?
« : 29.08.07 - klo: 00.38 »
KIITOS:))))) :wink: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :afro: :afro:

Ylipäätään tämän tyyliset hymiöiden raiskaamat viestit on huvittavia.

553
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 27.08.07 - klo: 22.45 »
Noitten lisäksi nyt tulee ensimmäiseksi mieleen diffit.
Voi olla että jotain muutakin eroja löytyy.

554
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 26.08.07 - klo: 23.32 »
Jos tuo on totta niin sitähän voi ladata millä tahansa laturilla, vaikka Micro-T:n mukana tulleella patterivehkeellä?
Ei missään nimessä! Lataustekniikka on aivan erilainen NiMH ja LiPo välillä, NiMH -latauksella jännite ja virta ovat hyvin erilaiset. Lipolatauksessa virta laskee jatkuvasti sen mukaan mitä täydemmäksi akku tulee kun NiMH laturilla (kuten vakio) virta on vakio.

"Over charge protection" tarkoittaa sitä, että akkupakan jännitteen noustessa liian korkeaksi akku pistää pelin poikki. Huonolla laturilla ladatessa akkupakka pitää huolen ettei se pääse ylilatautumaan. Virtaa piiri ei pysty kontrolloimaan.

Tiedän kyllä että lipoissa on erilainen lataustekniikka, mutta tuosta Losin tuoteselosteesta jäi vaan selleinen mielikuva, että akussa itsessään olisi jonkinlaista älyä vähän enemmän kuin tavallisessa akussa.
No, jokatapauksessa siinä akussa on sen verran omaa järkeä, että sitä voi käyttää vakio noparin kanssa ja noparissa ei ole minkäänlaista cut-offia.

555
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 25.08.07 - klo: 00.08 »
Lainaus käyttäjältä: teamlosi.com
LiPo Battery: Micro-T/B(LOSB0863)   
More power and longer runtimes for your Losi Micro
    * 7.4V 180MAH 2-Cell LiPo Battery
    * True 10C continuous discharge rate with 15-20C bursts
    * Internal circuit protection to prevent over charge and over discharge
    * The only LiPo products approved by Losi for use in Losi Micro vehicles

Mahtaako tuo lihavoitu kohta pitää paikkaansa, että Losin Li-Po akussa on itsessään latauksen ja purkamisen katkaiseva automatiikka?
Jos tuo on totta niin sitähän voi ladata millä tahansa laturilla, vaikka Micro-T:n mukana tulleella patterivehkeellä?

556
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 23.08.07 - klo: 23.04 »
Olen laakeroinut kirppuni ja mitään mainittavaa eroa en huomannut. Tosin se voi johtua siitä, että en ollut ehtinyt ajamaan alkupeärisillä muovilaakereilla montakaan akullista, eli ne eivät olleet vielä lainkaan kuluneet.
Takajouset on tosiaan todella veltot, mutta onneksi Kiinalaiset nettikaupat myy halvalla jousisarjoja. Tilasin satsin jossa on kolmea eri jäykkyistä takajousiparia. Vielä en pysty sanomaan onko ne hyvät vai huonot, kun paketti on vielä matkalla...

Ja vielä kysymys:
Vaikuttaako paljon ajoaikaan jos laittaa auton mukana tulleen pienimmän pinjonin? Huippunopeuden menetyksellä ei ole mitään merkitystä, koska ajelen melko pienessä tilassa.

557
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 15.08.07 - klo: 19.42 »
Kai niitä Suomestakin jostain saa, mutta itse olen tilannu Atomicin shimmi-sarjoja rcMartista kun on muutakin varaosan tarvetta ollu.
Tässä joitakin kokoja:
http://www.rcmart.com/catalog/advanced_search_result.php?sort=1a&keywords=shims&x=0&y=0
Pelkkiä shimmilevyjä tuskin kannattaa lähteä tilaamaan Hong Kongista...

558
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 03.08.07 - klo: 21.47 »
Jos olet ajanut 20 akullista, etkä ole vaihtanut pattereita kertaakaan niin ei kaukaa tarvitse vikaa hakea :)

559
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 30.07.07 - klo: 23.40 »
Lainaus valmistajan sivuilta:
http://www.castlecreations.com/products/mamba_max.html
Lainaus
All packages include:

    * Mamba Max brushless speed control
    * CM36S XXXX brushless, sensorless motor
    * On/Off switch
    * Connectors for motor and controller hook-up
    * Castle Link software install disc
    * Castle Link USB programming cable
    * Easy to read user guide with settings tips

560
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 28.07.07 - klo: 13.03 »
Liian kalliit. Pitää yrittää pitää tää Nano vakio sähköillä (akkuna 8-kennonen 1400mAh) niin ei viitsi tätä enempää päivitellä. Tai no tulihan tuo jo aluiskarit ja tornit laitettua  :azn:
Korkkas etu diffi heti tolla akulla.

Ne tosiaan saattaa korkata jo AA-akuilla :)
Nanojen diffit saa kestämään aika paljon paremmin kun ottaa lähtevien rattaiden ja pikkurattaitten välykset pois.
0.2mm ja 0.3mm shimmilevyt on todettu käyttökelpoisiksi.

561
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 11.07.07 - klo: 01.38 »
Ajattelin että tuolta medaseciltäkin vois hommata ton mini-infernoon tarkotetun SMC:n 1400 mAh akun. Varmaan ihan hyvä toikin olis. Liekö hinnassa kyoshoon eroa, kun ei nyt oo tämän vuoden luetteloakaan tullu ostettuu niin ei voi vertailla hintoja.

http://www.medasec.com/do?action=group&id=27


Kössin kuvastossa ei ole tarjolla 1400mAh akkua, mutta 1050mAh akku näyttää maksavan 22,50€
ja 1500mAh satsi maksaa 32,50€.

Peena: AA-kokoisia akkuja sopii kyllä alkup. paristokoteloon 6kpl, mutta noissa em. akkupaketeissa on 8 kennoa
ja virranantokykyä huomattavasti enemmän kuin AA-akuissa. Esim. tuolle Vege5:n linkin takana olevalle akulle kennojen
valmistaja lupaa 10~20C virtoja.

562
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 05.07.07 - klo: 11.15 »
Moro,olen ostamassa Mini infernoa ja hain autoa osoitteesta: http://www.toyeast.com/ , löysin ainoastaan miniin osia.
Voisiko joku osaavampi auttaa??Kiitos.
Tässä apua: Niitä autoja ei ole ollut tuossa kaupassa aikoihin.
Jossain vaiheessa myivät jotain "Army" versiota Mini-Infernosta, eli sama auto erilaisella korilla ja renkailla.

Em. kaupasta löytyy Nano Dragon 2 autoa, joka on Kiinalainen kopio Mini-Infernosta.

563
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 16.05.07 - klo: 11.16 »
Nanojen mukana tulleiden ohjaimien kanssa on ollut ongelmia mullakin. Kolmesta em. ohjaimesta on kokoemuksia.
Kaksi niistä toimi kunnolla ja yksi pätkii pahasti heti kun ajelee parkkiruutua suuremmalla alueella.
Kyseisen auton vastarit ovat toimineet ihan kunnolla sormiparistoillakin ja nuo "eriparia" olevat kiteetkin toimii, kunhan hankkii toimivan ohjaimen.

Sain itse tuon pätkivän kahvan toimimaan jotenkuten kun vaihdoin TX ja RX kiteet ristiin.
Kannattaa kokeilla ennen kuin alkaa hankkimaan uutta kahvaa.

8-kennoisella akkupaketilla meno on vähän eriluokkaista kuin paristoilla :grin:

564
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 05.05.07 - klo: 09.47 »
Onko Infernossa valmiina liittimet akulle, vai vaatiiko akkupakettiin päivitys muutoksia? (jälleen oletan nanon olevan tässäkin suhteessa identtinen, auto on vasta matkalla suomeen)

Nano Dragonin säätimessä on pienet (3,2 mm tjsp) lattaliittimet sekä moottorille että akulle.
Juu, motille on nuo abikon tapaiset lattaliittimet, mutta akulle on sama liitin kuin aidossakin.

Sivuja: 1 ... 16 17 18 [19]