Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mmrc

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 13
91
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 09.11.09 - klo: 08.24 »
Voisitko mmrc tarkentaa, mikä tässä WJ-säännössä on tarkoittanut sitä, että radasta on tullut AKK:n sääntöjen mukaan laiton ja miksi se ei ole sitä aiemmin ollut?

Voi kele, no ennen rata oli kauttaaltaan samalla pinnalla eli matolla, nyt kun siellä on liukkaita betoni kohtia ne ei mielestäni ole säännön mukaisia, kuten tuosta säännöstä voi lukea. Tämä ei haittaa niitä kuskeja jotka ajavat luokka renkaalla, koska se toimii hyvin myös betonilla, mutta tekee ajon hiton vaikeaksi niille ketkä ei aja luokkarenkaalla sitä rengasta kun ei kaikkiin autoin ole edes saatavana esim 1/18 ja erittäin hankala on saatavuus myös 1/8 autoihin ja 1/10 autoihinkin sopivuus ei täydellinen kaikkiin merkkeihin.

Lainaus
Itse pidin viime vuoden Nokian radasta kyllä ja luultavasti pidän tänäkin vuonna. En ole siis kritisoimassa sitä millään tavalla, haluaisin vain tietää, mihin sääntökohtaan tarkemmin viittaat? Ja onhan se pakostakin selvää, että sisätiloissa rata nyt ei voi olla täysin AKK:n säännön mukainen, sääntöhän on tehty Maastosarjan ulkobaanoja varten.

Siitä renkaan kulumisesta; sovitaanko vaika niin, että tällaiset kommentit voivat jäädä muualle: "Joitain valituksia olen kuunnellut korkeasta hinnasta 4 settiä/viikko kulutuksella..."
Tämä jatkui... että en ota asiaan kantaa koska en kyseistä rengasta ole käyttänyt. Ei kannata vääristellä monopolin eduksi myöskään sääntöjen suunnittelijan puolesta.
Lainaus
Samalla tavallahan voisi kysellä vaikka kaikkien kerhon kuskien renkaan kulutuksen ja sitten tuoda sen täällä foorumilla tietoisesti totuutta vääristellen esille. Eiköhän renkaan kulutus pidä mitata kierrosta (tai tuntia) / auto ja samalla huomioida sitten se, kuinka renkaan käyttäytyminen ja kierrosajat muuttuvat samalla.

Ja Joselle; tuo rengassääntöpykällä on tehty nimenomaan aloittelevia kisailijoita silmällä pitäen, jotta he pääsevät sillä pakista löytyvällä renkaalla mukaan. Jos joku nyt kehäkettu haluaa sillä kikkailla, niin tehköön niin. Viittasin sillä "polttiskuskikommentilla" vain tuohon Hazen kommenttiin, en mihinkään muuhun.

AKK:n säännöt:

3.6.8. KILPAILURATA
Radan ohjeellinen koko
(mitat metreissä) 1/10 sähkö, kierrospituus >100
leveys >3
lähtösuora >6
pääsuora >45
etäisyys ajopaikalta 2-50
ajajakorokkeen (lattia) korkeus 1,5-3
Arvokilpailuissa (SM, NM, KV) ajajakorokkeen leveyden
on oltava vähintään 8 metriä + tuomaritila (2 m, joka voi
olla vastaavalla korkeudella myös erillään) ja korokkeella
on oltava sadekatos.
Radan on oltava suljettu ja selkeästi merkitty. Radassa
on oltava kaarteita molempiin suuntiin sekä ainakin
yksi pitempi pääsuora. Vaikeat kaarreosuudet on pyrittävä
sijoittamaan lähelle ajajia, ratavarikolle ajo hitaaseen
kohtaan. Ratavarikon on oltava mahdollisimman
pian kierroslaskennan jälkeen. Radan pinnan pitää ratakilpailuissa
olla tasainen, puhdas ja pito-olosuhteiltaan
mahdollisimman vähän muuttuva.
Maastoradan pitää säilyä mahdollisimman samanlaisena
eri alkuerissä, joten rataa tulee kunnostaa riittävän
tiheästi ja samalla lailla joka kerta. Radalle ei saa tahallaan
rakentaa vesi- tms. kilpailukalustoa vaarantavia
esteitä. Maastoradalle sen sijaan on suositeltavaa tehdä
ainakin yksi nopea hyppy.
Yleisö on erotettava riittävän kauas rata-alueesta
aidalla tai köydellä. Autojen radalta poispääsy on estettävä
lankulla tai muulla sopivalla esteellä. Yleisöturvallisuus
on ensiarvoisen tärkeä asia. Myös mekaanikkojen
ja toimitsijoiden turvallisuus on tärkeä, mutta heidän
oletetaan tuntevan riskit paremmin.
Varikolla on oltava selvästi merkittynä ensiapulaukku
ja vähintään A-BII-E luokan tulensammutin. Avotulen
käsittely varikkoalueella on kielletty.

Ja lopuksi voin sanoa että rengassääntö aihetti monelle turhat kustannukset.  Radan pinta meni vaihtoon koska luokkarengasta ei vanha pinta kestänyt. Takaveto kun muuttui vaikeammaksi ajettavaksi joutui moni hommaammaan 4wd auton, nyt ne ketkä ei aja wj sarjaa joutuu ajamaan wj sarjarenkaille suunnitellulla radalla missä ei muut renkaat toimi kuten toimi vanhalla mattoradalla.
No tämä kaikki oli hyvin tiedossa ennen sääntö muutosta, ja nyt se on tosia-asia lähellä että harrastajat on esim. Nokian alueella vähenee, mutta sitä ilmeisesti haettiinkin. Kiitos ei muuta kommentoitavaa.

92
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 08.11.09 - klo: 23.19 »
Jose tervetuloa. :grin:

93
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 08.11.09 - klo: 22.12 »
Nokian hieno rata jouduttiin muuttaman rengassäännön takia profiililtaan ja pinnaltaan AKK sääntöjen vastaiseksi.

Voitko Mikko tarkentaa mikä AKK:n sääntö tekee radasta laittoman?

Tai vaihtoehtoisesti lopettaa tahallisen valheellisen tiedon levittämisen tällä foorumilla. Mielestäni voisi joku moderaattori kohta miettiä jo banjon soittamista. Hyvä maku on loppunut jo aika päivää sitten.


Lue säännöt kokonaan ja kohta 3.6.8 tarkasti. Joskaan tällä asialle ei ole mitään tekoa wj sarjasääntöjen kanssa, niin en ole väittänytkään. Noissa AKK:n ja wj säännöissä kun pieni ristiriita keskenään joka ei minua haittaa.
Juho Tervetuloa radalla. Laitoin yyveenä tiedot miten radalle pääset, ja voin maksaa illan treeni vuorosi. Että pääset toteamaan epäkohdat. Eikä tästä sen enempää.

94
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 08.11.09 - klo: 21.17 »
Yksinkertasinta ihan oikeesti kun sen hiekan kylvämisen nyt unohtaa jo kokonaan.

Tai sitten aletaan listaamaan hiekan positiivisia puolia.
Kuka tahansa pystyy tällä hetkellä heittämään tuplaten enemmän negatiivisia kuin positiivisia asioita.

Ei vaan ole enää muuta vaihtoehtoa kuin jättää hiekka pois tai vaihtaa matot huopamatoksi.
Hiekoituksesta en tiedä mitään.
Mutta mikään norm. huopa-tai neule matto ei kestä kovin hyvin nappula kumipyöriä ja pito vielä pahempi/kovempi kuin tekonurtsilla. Paperikoneen huopa kestänee parhaiten jos pinnan vaihtoon päädytte.

95
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 07.11.09 - klo: 22.59 »
Joitain valituksia olen kuunnellut korkeasta hinnasta 4 settiä/viikko kulutuksella...
Eikös tälläset kuskit ole jo ammattilaisia? Itsellä on kestänyt renkaat samat renkaat nyt 9,5 tuntia ajoa ja nappulat ovat kuluneet vähän yli puoleenväliin. Jos joku saa ajettua 4 kierrosta kumeja viikossa niin haluaisin kyllä nähdä sen henkilön ja nostaa hattua jos kykenee ajamaan rc autolla yli 35h viikossa ja vielä mekkaukset päälle. Aika pro kuski, hiljaseks vetää.  :mrgreen:
Kyseessä kolmen kuskin perhe. Ja tekonurmi alusta missä ei ole hiekkaa eikä kumirouhe täytettä, ilmeisesti se vie rengasta enemmän kuin muualla.
Kyllä vain, Tamiyaan saa Shumin vanteet sopimaan juuri tuolla tavalla. Hexi pois, pari 0.1-0,2 shimmiä väliin, tappi paikalleen ja vanne kiinni. Vaihtoehtona on ostaa irtorenkaat/foamit ja liimata ne mieleisille vanteille.
Tappi Tamiyassa isompi kuin shumissa, mutta hyvä jos se menee paikallee kun vaan kiristää tarpeeksi.


Tekonurmi pinta on hyvä, joskin ne EI sarjarenkaat mitä olen testannut kuluu muutemalla akulla loppuun eli ajaminen on huomattavasti kalliimpaa kuin aikasemmin matto pinnalla ja foamilla ajettaessa, ja pitoa sarjarenkaalla voi verrata hyvin Ura-autoiluun/Junaan.

Tät en allekirjoita kalleuden enkä junapidon osalta, ajoalustana keinonurmi. Tänään testattiin jos olisi löytynyt edullisempi treenirengas, tuloksena turhautumista ja lautasellinen rikkoontuneita varaosia. Mini Pin ja Mini Spike toimii mainiosti keinonurmella ja auto on kiva ajaa, Spike ehkä vielä mukavampi kuin Pin.

Kun ruuvattiin Spiket alle niin ajokustannukset putosi varaosien menekin vähenemisen johdosta erittäin pieniksi kun yksinkertaisesti sanottuna molemmat renkaat vaan toimii keinonurmella. Auto säätöihin ja mahdollisesti nappularivi pois niin eipä ole killeripitoa vaan tasaista ja vauhdikasta menoa, vähemmän mällejä, vähemmän varaosia, vähemmän kuluja.  Jännä juttu siitä edullisuudesta, vai mitä? :wink:
Niin voihan sen ajotaidon puutteen takia syyttää vaikka renkaita.
En siis väitä etteikö wj rengas olisi hyvä rengas.

Ja lopuille tyhmiä kyselijöille käykää kokeilemassa Nokian rataa niin tiedätte enemmän.

96
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 07.11.09 - klo: 15.10 »
Moro
Säännöt on kohtuu sekavat, mutta hyvä asia että saa ajaa millä renkaalla huvittaa,huono asia että Nokian hieno rata jouduttiin muuttaman rengassäännön takia profiililtaan ja pinnaltaan AKK sääntöjen vastaiseksi. Tekonurmi pinta on hyvä, joskin ne EI sarjarenkaat mitä olen testannut kuluu muutemalla akulla loppuun eli ajaminen on huomattavasti kalliimpaa kuin aikasemmin matto pinnalla ja foamilla ajettaessa, ja pitoa sarjarenkaalla voi verrata hyvin Ura-autoiluun/Junaan. Minipinniä en ole voinut testata omalla autolla koska en ole viitsinyt muokata heksikiinnikettä ja puheiden mukaan Tamiyaan sopivia valmiita renkaita ei ole myynnissä, en tosin ole vaivautunnut renkaan/vanteen saatavuutta selvittämäänkään kun medasekin sivuilla ei valmiiksi liimattua tuotetta löytynyt.
Joitain valituksia olen kuunnellut korkeasta hinnasta 4 settiä/viikko kulutuksella, pitää olla lompakko kunnossa, mutta siihen en ota kantaa kun en sarjarenkaalla itse ole ajanut. Harrastaja määrässä tuollasen asian vaan huomaa takuulla jossain vaiheessa, liikaa niitä kai sitten onkin.

Monopoliksi voi osaltaan hyvin verrata sääntöä, onneksi se vaan ei koske minua.

97
Kilpailijoiden kanava / Vs: Se lukee säännöissä...
« : 05.11.09 - klo: 22.45 »
WJ-sääntökirjanen on nyt latailtavissa täällä:

http://www.medasec.com/do?action=files

Sieltä löytyy myös ladattavat Maastosarjan 2009 säännöt, joihin WJ-säännöt perustuvat.

Jos siellä on jotain kommeintoitavaa (esim. joku asia unohtunut tms.)

Ei taida toimia tuo linkki. Vai onko säännöt vielä kokonaan auki kun ei löydy kuin tyhjä sivu.

98
Polttisautot / Vs: Starttiboksi
« : 02.11.09 - klo: 20.59 »
Ei helevetti poijaat, ootteko nyt ihan tosissanne? Kokeilin 4S Lipolla ja boksi meinas lähtee lentoon keittiön pöydältä ja junnulle tuli kurat haalariin.. Tuntus, että vähempikin riittäis.
4s lipoa itse käytin viimekesän ja hyvin toimi, moottorin hiilet ja kollektori kesti eli ei kai siinä liikaakaan tehoa ole.

99
Missäs ne kaikki suomen kymmenet WGT kuskit nyt luuraa kun kisakin olisi ja kysyntä oli kovaa?
Ei niitä kymmeniä taida vielä olla. Ja ilmon olen ainakin jättänyt, listoilla vaan ei näy vaikka sähköpostiin tuli jopa varmistus.

100
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 22.10.09 - klo: 15.30 »
Itse en saanut sopiin kuin 13 hampaisen pinjonin tuolla n. 40mm halkaisijalla olevalla castle neun koneella, kun spurri on 41 hampainen. Pinemmällä pinjonilla osuu moottori diffin ulos tuloon. Tosin se koko on ihan ok ollut Nokian radalla, ja lämmöt on pysynyt n.50 asteessa 10-15 min. settejä ajettaessa.
Normi 36mm koneella saa jo pienempääkin pinjonia mutta sellasta ei ole vielä tarvinnut. Ja saahan sitä spurri isonnettua jos vielä syherömmälle radalle menee ajamaan.
Nopeuksia en ole laskenut paljonko kulkee, kun kulkee kyllä riittävän kovaa itselleni.

101
Bensa-autot / Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« : 20.10.09 - klo: 22.51 »
heleketti! mielenkiintonen systeemi! Miten tossa on hoidettu lisärikastus kun kaasut otetaan käyttöön.

Kelekkahommissa on systeemit sellaset että ne ylipaineistaa kaasarin kohokammiot kun nappia painetaan. Ainakin noissa boondockerin seteissä mitä meilläpäin on käytössä. Nossi on sitte asia erikseen.



Sama hommaa mietin heti minäkin, itse ilokaasulla kun ei tee mitään jos laitteelle ei saa bensaa syötettyä myös enemmäpää. Vai onko noissa patruunoissa jotain muutakin kuin Typpioksiduulia N2O.

102
Polttisautot / Vs: Starttiboksi
« : 20.10.09 - klo: 22.32 »
Jos Kyoshossa on vakio narukäynnistin niin vauhtipyörä on niin korkealla että tuottaa vaikeuksia saada millään boksilla käymään eli moottoripukki ja ehkä moottorin päätylevy saattaa mennä vaihtoon että koneen saa oikealle kohdalle eli alemmas ja boksilla käymään. Näin ainakin jossain mallissa, toki kyseisen auton omistajat voinee kertoa lisää jos ongelma ei ole tuo.
Muuten tuolla boksilla kyllä saa 1/10 autonkin hyvin käymään.

103
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 20.10.09 - klo: 18.42 »
Hmm...en ole ennen huomannutkaan.
Näyttäisi olevan ihan sama runko jne...paitsi että on vain sähkön tekniikka lyöty sisään.
Ei kyl ihan heittämällä mene sähkön tekniikka tohon polttisauton runkoon. Ihan eri kohdissa kumminkin ruuvinpaikan sun muut...
Jos meinaat tehdä säkhöversiota niin kyl se onnistuu, mut on siin hommaa.(onhan niissä aina)
Riippuu minkä moottorin ja noparin ostat!?

Menevän näköinen peli, kertakaikkiaan...

Homman suuruus riippuu paljon mitä ostaa vai tekeekö itse. Esim. SP:n konversio kitin asennus sähköineen Reiskaan ei todellakaan ole mikään iso homma. Eli ei juuri muuta vaadi kuin yhden reijän porauksen pohjalevyyn ja kolmisen reikää sivumuoveihin. Reilu tunnin homma kun käyvästä polttiksesta aloittaa ja sähköillä alkaa ajamaan edellyttäen että omistaa porakoneen ja sopivan poranterän ja noudattaa mukana tulevia ohjeita.

Tietysti jos tekee moottoripukin ja akkutelineen itse saattaa aikaa saada meneen paljonkin. Mikäs sen mukavampaa kun rakennella itse ja saada oma valmistama osa toimimaan niin että laitteet myös kestää.

TheKyosho joko kävit Nokian sisärataan tutustumassa.

104
Sähköautot / Vs: World GT
« : 20.10.09 - klo: 17.03 »
mitä olen kuvista nähnyt niin kaikki c-12 & wgt autot on suunniteltu kantamaan neljää patteria. Kuinka helposti tuollaisen puolikkaan saddle packin/1C lipon saa istutettua kyytiin?
C-12 autoon sain Lipon sopimaan kun nostin iskarin kiinnikettä ylöspäin sen verran että akku sopi paikallee. Tosin minulla on linkki auto CRC eli akku sopii huomattavasti helpommin kuin T-pala autoon. Tosin CRC:n WGT autoon sopii vaikka pötkömallin lipo eli 7.4v, mutta eiköhän monen valmistajan autoon saa tuon täyden akkupaketinkin.

105
Tulokset / Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« : 19.10.09 - klo: 23.04 »
Hienoa toimintaa tuo tulospalvelukin. Aina edes sm-kisoista ei saa jälkeenpäin nähdä best lappeja. Kuulutuksetkin/kisa selostus oli mitä mainiointa.

106
Sähköautot / Vs: World GT
« : 19.10.09 - klo: 22.47 »
Itse en ole vielä pätkääkään WGT:tä ajanut ja toivon että tuo kysymykseni mikä kone on nopein ei aiheuta lisää määräyksiä sääntöihin. Tuo 10,5 kuullostaa hyvältä. Muita sääntöjä en sitten toivokaan. Jos tulokseni on huonompi jonkun toisen ajaessa eri korilla, eri maavaralla, eri akulla, eri autolla. Minua ei haittaa ollenkaan. Voinhan kopioida toisen kuskin säädöt mutta tiedän kumminkin että kuskista se auton vauhti tulee lähes 100%.
 
Muuten tilasin kiinasta koneen se oli halpa ja 10,5 lankanen toivottavasti sillä saa ajaa, vauhtini tuskin juuri muuttuu vaikka kone kiertäisi hieman paremmin tai vääntäisi vähän enemmän, jos en muutenkaan pysy kun just ja just radalla, saati linjalla. Pääasia että laitteella on hauska ajaa.

107
Sähköautot / Vs: World GT
« : 19.10.09 - klo: 12.07 »
Moro
Nyt on WGT auto tilattuna ja sama autohan on jo ollut Torpassa ihmettelyn kohteena viime talvena. CRC merkiin päädyin koska c-12 auto jo löytyy ja samoja osia sopii sitten keskenään vaihdella.
Koska seuraava kerho kisa taas olikaan ?.
Mitäs 10.5 koneita porukoilla nyt on ja mikä oli minkäkin koneen välitykset ja rengas koko.
9.5 kone löytyisi mutta kun on laiton niin eiköhän 10.5 koneita kauppiailta voi ostaa, mutta minkä merkin kone on nopein :p.

108
Tulokset / Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« : 17.10.09 - klo: 23.48 »
Kiitos tosiaan hauskasta kerhokisasta. Oli mukava päästä testaan vääränluokan autolla 1s lipoa. Ehkä ensi kerralla sitten jo oikeella WGT autolla, ja siihen VRT kori niin voisiko olla hienompaa kalustoa.

109
Tulokset / Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« : 17.10.09 - klo: 00.56 »
Moro
Sain auton nippuun ja LiPo asetuksiin.
Eli tulisin ajaan C-12 autolla, jos WGT kuskeille sopii ajelisin vaikka teidän kanssa.Mikäli ei sovi niin erä tauoilla sitten.
Taajuus 2.4
Ponderi 2391698

Joo, c-12 auto kulkee suoralla vähintään 2 x kovempaa kuin WGT. Ei päässyt M8e autolla mukaan Slashien sekaankaan, joten en tiedä onko tässäkään sen enempää järkeä? Mutta tervetuloa.
Joo Slassiin muutettiin säännöt ilmoni jälkeen, joten se siitä. Ja ei minun käsissä c-12 auto kulje kovin vauhdikkaasti edes suoralla. Kisa aikataulu taitaa olla sen verran väljä että tauoilla voinee ajaa, ja mikäli sekään ei sovi, niin eiköhän siellä RC centterissä voi käydä testaan M-8e:tä akun tai pari kun sinne päin nyt kumminkin tulen. 

110
Tulokset / Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« : 16.10.09 - klo: 23.01 »
Moro
Sain auton nippuun ja LiPo asetuksiin.
Eli tulisin ajaan C-12 autolla, jos WGT kuskeille sopii ajelisin vaikka teidän kanssa.Mikäli ei sovi niin erä tauoilla sitten.
Taajuus 2.4
Ponderi 2391698

111
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 16.10.09 - klo: 00.58 »
Ei kestä ainakaan nämä valmiina ostettavat diffipukin kanssa samaa palaa olevat alumiiniset moottoripukit ehjänä kun laittaa sinne kiinni esim. Castle Neu 2200 kv koneen tai jonkin vielä painavamman. Hypyissä ja muutaman metrin pudotuksissa tuo puolen kilon punnus vääntää sen pukin mutkalle aika nopeasti.
Ok. Noista osto versioista en tiedä. Teinkin oman 12mm alumiinistä jyrsimällä ja jätin suht järeäksi ihan tarkoituksella ettei vääntyisi.
Se on kestänyt hyvin just tuon Castle neun 2200kv moottorin. Sillä on ajettu n.15 akullista sisäradalla missä huonosti menneet hypyt tulee aika korkealta betoni lattialle eli tärähdykset on ollut kovia ja kyllä se jo vääntynyt olisi jos niin tekisi.

112
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 16.10.09 - klo: 00.29 »
Moro
Itselläni on Speed Passionin malli jonka siis voi laittaa suoraan moottorin kiinnitys reikiin tai jos porailee pohjaan reikiä niin voinee laittaa toisellekin puolelle ns. radioboxin tilalle. SP siis hyvin saman tyylinen kuin Tekno RC malli, välyksen säätö onnistuu hyvin kuten keskidiffin huoltokin, lämmön siirtyminenkin on hyvä koska pinta-ala pohjaan on iso. Huonoa siinä taas on se kun keskidiffin pukit on muovia ja moottorissa on suht paljon rykiä hammasvälys ei pysy diffin ja pinjonin kanssa optimina, eli rattaat ääntää ja kuluu hieman nopeammin, ja saattaa rasittaa moottorin laakeria enemmän pienen elämisen takia, ja pinjonin joutuu laittaan moottorin akselille suht kauas laakerista eikä kyseiseen malliin sovi eri ulkohalkaisijalla olevat moottorit.

Eli tein Pukin mikä on on malliltaan samanlainen kuin RC Monsterinkin myymät mallit, ja vaihdoin toisenkin diffipukin alumiiniseksi. Tuo on ollut hiljaisempi ja pinjonikin kestää paremmin kun välys ei elä. Diffin huollossa joutuu irroittamaan 2 ruuvia enemmän, en koe hankalaksi sitä. Moottoriahan ei tarvi irroittaa kun ottaa koko pukin pois pohjalevystä, samalla diffin takaisin laittokin on mukavampi kun Xrayn omiin pukkeihin, muuteman gramman kevyempikin siitä tuli kuin SP:n malli on. Tällä mallilla sain koko auton paino jakauman paremmaksi, koska akut sai paremmin sijoiteltua.
Huonoa tuossa on se että moottori on vain päädystä kiinni eli pelkkien ruuvien varassa eikä moottorin alla ole ns. kehtoa ja lämmön siirtyminen koneestä pohjaan on vähäisempää.

Eli kummassakin mallissa omat huonot ja hyvät puolet, oma mielipide on kumminkin että RC-Monsterin mallinen moottoripukki on parempi, kuin se Tekno RC:een malli.
 

113
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 15.10.09 - klo: 14.19 »
Vantaan RC-centerissä M-8e auto olisi nopeampiakin kun pienemmät.

Nounou, Espoon Centerissä, ei Vantaan :wink:

Kyllä se M8e näytti nopeampi olevan niin kauan kun kuskina oli osaava kuski :wink:



Sori sekoitan usein nuo ihmiskaatopaikat keskenään, siitä päätunkiosta.
Espoon rata näytti kisa videossa todella hienolta, sitä pitäisi tulla testaan. Tosin en saanut vastausta Pääkaupungin RC-autoilijoilta (vai mikä nyt olikaan) saako siellä ajaa M-8e autolla.

114
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 15.10.09 - klo: 00.10 »
Minä olen kyllä ajanut suht paljon vaikka ei M-8e:tä vielä pitkään ole itselläni ollutkaan.
Noin 25 akullista on takana.

Vieläkin suuresti harmittaa että olen Nokian uusitulla todella syheröllä radalla 0,5sek. hitaampi kuin M10-4 autot, kuulemani mukaan esim. Vantaan RC-centerissä M-8e auto olisi nopeampiakin kun pienemmät.

Mitä hintoihin tulee niin vanhasta polttis treeniautosta tein, eli vain nopari/kone compon ja akut hommasin. Hintaa minun M-8e autolle tuli vähän erilailla kuin Penquinin Foffi laitteelle.
-220€ compo
-200€ akkuja 3 sarjaa 4kpl 2s hard case ja 1kpl 4s
-10€ patteri teline, loput konversio osat tein itse.
=430€
Tuolla hinnalla saa toki M10-4 alusta sarjan tai koko autonkin, mutta M10 autojen kestävyys kun on lähinnä lelun luokkaa M-8 autoon verrattuna. 
 

115
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 09.10.09 - klo: 21.29 »
Moro
Vaihdoin tuon SP:n moottoripukin omatekoiseen, kun ei viikonlopuksi saanut tuota yleisintä mallia missä kone tulee Diffi pukkiin kiinni.
 
Alumiinin palasesta viilailin ja akullisen kävin pihalla testaan toimi ok. Saa paremman painojakaman reiskaan niin että akut on koneen paikalla, vaikka ei missään nimessä huono ollut ajaa edelliselläkään konversiolla. Muutos ei ollut iso mutta, jopa välityksen ääni pieneni tuolla tekeleellä. Siinä kun spurrin ja pinjonin väli ei pääse muuttumaan kuten diffistä erillisessä pukissa. Nyt auton leiska on saman tyylinen kuin Koheltajan autossa.

Huomenna olis tarkoitus mennä Nokian radalle testaan vaikuttaako muutos kierrosaikaan. Vielä kun on n.0.5 sek. jäljessä M10-4 autoja, tuolla hieman syheröllä radalla.

116
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« : 06.10.09 - klo: 10.04 »

Lainaus
Radan uudelleen pinnoitus työkin on vielä kesken, kun uusi WJ luokkarengas vaatii suht isot hommat radanpinnan suhteen.
Lainaus
:shock:
Onko teillä foamit noissa M8e autoissa? Vai miten ne teidän matot kestää M8e autot nappuloilla, mutta ei kymppiautoja nappuloilla?
Radalla ei olisi ajettu ilman tuota wj rengassääntöä nappulakumeilla, ja nyt kun säännön takia pintaa uusitaan niin kestää hyvin nuo M-8e myös. Pahimmat paikat on jo pinnoitettukin ja vielä vaihtamatta olevat matot onkin kulunut hetkessä lähes roskis kamaksi.

Aivan kuten koitin säännön keksijöille kertoa tuloksetta. Kaiken lisäksi ajaminen oli vanhalla radalla uusilla luokkarenkailla lähes mahdotonta saada 5 min. tulos, toki olen huono ajaan, mutta eipä se onistunut keneltäkään muiltakaan ketkä asiaa tuolla testas.
En nyt jatka tuota asiaa enään koska tiesin olevani oikeassa ja se asia tuli todistetuksi.

117
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« : 06.10.09 - klo: 08.14 »
Vuokranantaja meni ilmeisesti puihin, eli isomman tilan saanti vaikuttaa tällä hetkellä epävarmalta.
 
Toki oli vanhalla radalla eilenkin 2kpl M-8e:tä treenaamassa, sitä en tiedä järjestetäänkö wj yhteydessä M-8e:lle omaa luokkaa.
 
Radan uudelleen pinnoitus työkin on vielä kesken, kun uusi WJ luokkarengas vaatii suht isot hommat radanpinnan suhteen.

118
Jos nyt kuitenkin ajettaisiin CORR-luokkaa CORR autoilla, joissa on niihin tarkoitetut renkaat ja koppa, niin ja ne samat 2s akut kuin muissakin 1/10 sähköluokissa.

Ei M8 väännöksiä, ei helikoptereita, eikä poneja 4s lipoilla.

Sikäli kuitenkin vapaammat säännöt, ettei moottoria rajoiteta eli saa valita ihan hiilellisen tai vaikka 5.5 hiilettömän...

Ja jatkoa ajatellen muita luokkia voidaan ajatella ja harkita jos kysyntää on, mutta nyt jo tiedetään, että tuo rata käy varmasti ahtaaksi jos siellä pyörii useampi M8e auto - meidän reunakaukaloon tulee taatusti lisää reikiä.
Ok ilmoittatumiseni voi sitten perua molemmista luokista. Jos kerran rata ei kestä ja on niin kapea ettei CORR autolla ohittaminenkaan ole mahdollista, se kun on saman levyinen kun M-8e autokin. Leveys erohan 1/10-1/8 autoilla on vain sen 60mm.
Mitä materiaalia nuo reunakaukalot on ?. Nokialla olen n.300 kierrosta testannut M-8e autoa ja hyppyrit on kestänyt hyvin vaikka heikoimmat on tehty 4mm vanerista ja osumaa hyppyreihin on siis takuulla tullut jo sen mitä niihin juuri voikaan autolla tulla.

119
- Mahdollinen CORR - Renkaat ja kori CORR-tyyppiset, muuten vapaa.
Minä tulkitsin tuon säännön niin että ilmoittauduin mukaan CORR luokkaan M-8e:llä siihen kun minulla oli jo CORR koppa, no renkaat pitää vielä hommata kun kaikkia renkaita ei säännöt salli tässä luokassa, vaikka muissa luokissa sallitaankin vapaa rengastus.

Olisiko jatkossa ns. vapaaseen luokkaan tilausta, tai mahdollisuutta järjestää sellainen luokka Turf sarjan yhteyteen ?.
Siis missä saisi ajaa esim. revo, sawage, M-8e:llä, ja muilla tuon kokoluokan rakennelmilla, vaikka tuon M-18 tai T10-2 tilalle jos niihin ei ole nytkään kysyntää.

120
Moro
Tuukka laiton yyveetä.
Paljonko osallistumismaksu A-EM ja MM-kisoihin on?. Eikös osallistumismaksu ole se minkä sitoutuu maksamaan, jos tulee ylitsepääsemätön este.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 13