Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Cruisaaja

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 23
91
Sähköautot / Vs: Sanwan servo turistiautoon
« : 23.12.08 - klo: 15.14 »
Sunhan kantsii Tommy vaihtaa se sun vanha lennokkiradio samaaan brandiin kun servokin  :mrgreen:

92
Sähköautot / Vs: Sanwan servo turistiautoon
« : 19.12.08 - klo: 10.40 »
Jyri kääntää suorallakin 20-40 kertaa, servo on niin nopea ettei kukaan edes huomaa...
...tästä tääkin keskustelu taas lähti käsistä, pitää olla nopee servo jottei mene auto täysillä tolppaan :mrgreen:

No, tuo nyt sattui olemaan pakissa ylimääräisenä, joten heitin sen Miniin kiinni.

Sami. Servo on nopee, mutta äijä hidas... ;)

93
Sähköautot / Vs: Sanwan servo turistiautoon
« : 18.12.08 - klo: 20.46 »
Tuo RZ on hyvä. Mulla on se nyt Minissä kiinni

94
Ilmeisesti nuo servon alukiinnityspalat ovat sääntöjen puitteissa (?) koska niillä omilla muovipaloilla auton ohjausta ei saa toimimaan ainaskaan Sanwan ERG servolla.

Laiton muuten merkille että nuo Speedpassionin combot ei ilmeisesti ole kovin laadukkaita kun Ollin ja Heleniuksen autot sammuili radalle kesken ajon.

Ja tuli samalla todettua se nopeusero ainaskin suoralla ja miksei mutkissakin hiilikone vs hiiletön

Ps. tuo jokkis juttu on naurettava ajatus

95
Vapaa keskustelu / Vs: itsensä esittely
« : 03.12.08 - klo: 20.15 »
Hui hitto että säikähdin. Ei saa Jerzi laittaa tollaisia kuvia julkiseen jakeluun  :mrgreen:

97
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 15.11.08 - klo: 17.40 »
Moi

Minkälaisella set-up:lla olette ajaneet?

98
Tulokset / Vs: Alue-8 Hyvinkään kisan erälistat
« : 13.11.08 - klo: 10.18 »
Moi

En ole ilmoittautunut kyseiseen kisaan joten voi poistaa listalta. Erä nro4 Jyri Konoila

-Jyri-

99
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 12.11.08 - klo: 18.29 »
Terve

Luulisin että Torpalle voi tulla kokeilemaan ainaskin sunnuntaisin koska silloin on alottelijoiden ajovuoro eikä suurta ruuhkaa varmaan ole.

Itse olen siellä sillointällöin käynyt ajelemassa Minillä juniorin kanssa.

Jarkko voi varmentaa tämän..

100
Hienosti nuo teidän driftingit meni mitä kattelin tänään. Harmi ettei niitä ollut enemmänkin..

101
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 09.11.08 - klo: 19.30 »
Itse taas jouduin paikkailemaan koria rutosti, sadan gramman verran tasoitusta annoin koriin liquisole -liimalla ;D, siltikin paino aika ok lukemissa, 1390 ajopaino :P Muutaman tunnin kuluttua nähdään!

Oli ihan jees kissat. On se kumma että taas tuli uusi Mini kotiin :mrgreen:

102
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 08.11.08 - klo: 19.48 »
Huomisiin minikisoihin oli pakko maalata uusi kori, kun vanhasta lähti lokasuoja irti viime sunnuntain treeneissä...

Henry Ford olisi varmaan ylpeä, ei nyt ollut vaan muuta maalia....

Minä taas paikkamaalasin vanhan  :mrgreen:

Nähdään huomenna

103
Miksi miettimään Jyri? Ilmoa kehiin jo!

Tullaan joo  :mrgreen:

104
Cale

Tyhmä kysymys, mutta miksi Minit ajaa tuon kisan rallicross tyyppisesti?

Eli ei ajeta norm. 5min alkuerissä ja 10min finaaleissa kuten Kapinoissa?

Kahden vaiheilla jos tulen ajamaan Minillä sinne..

105
Tulokset / Vs: UAU:n KERHOKISAT SISÄKAUDELLA 2008-09
« : 02.11.08 - klo: 11.03 »
Tahtois ajaa Minilläkin  :mrgreen:

Tuu Cruisaileen Mäntsälään. Täällä on minejä lauantaisin ihan kasapäin!

Ens lauantaina voisi tullakin

106
Tulokset / Vs: UAU:n KERHOKISAT SISÄKAUDELLA 2008-09
« : 30.10.08 - klo: 20.40 »
Tahtois ajaa Minilläkin  :mrgreen:

107
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 28.10.08 - klo: 19.56 »
Itse olen ajanut auton mukana tulleella isorattaalla (64dp 100th) vakio keskiakselin hihnapyörillä, koska tuo sis. välitys käy hyvin prostock koneelle

108
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 26.10.08 - klo: 20.43 »
Eilen käytiin juniorin kanssa ottamassa ensityypit meidän Minillä ja sille jäi kestohymy päälle kun tultiin illalla kotiin. Tuota tahtoo kuulemma lisää  :mrgreen:

109
Missään nimessä ei enää vauhtia pois porosta, sillä se on nyt ihan ok.

Aiemminhan ajettiin 6:lla kennolla ja haluttiin vauhtia pienemmäksi, monen toive toteutui ja nyt ajetaan 5:lla. Nyt kun ajetaan sintratuilla laitteet kestää hyvin enkä ole kyllä kuullut että joku ois valittanut että auto kulkee liian lujaa

Mielestäni pitäisi stanusta saada vauhtia pienemmäksi kun on aloittelijaluokka ja kuten stilo totesi tosiaan avata väylä uusille +18 harrastajille liittyä tuohon luokkaan ja opetella ajon niksit miedommilla tehoilla ja sitten myöhemmin vaihtaa luokkaa ylemmäs jos tuntuu että vauhtia tarvii lisää

Virihän on jo sitten juttu erikseen..

Lipot ? (ehkä)

110
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 23.10.08 - klo: 21.31 »
Ei taida tuosta pakkia löytyä.

111
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 23.10.08 - klo: 21.28 »
Moi

Nyt tuli uutta kokemusta taas ja auto toimi kapinoissa tosi hienosti koko viikonlopun, poislukien viimeisen ae:n tekniset ongelmat jotka maksoi mahdollisen finaalipaikan, mutta siitä ei sen enempää.

Nuo Lassin mainitsemat iskarit toimii todellakin HB:n omilla palikoilla hyvin. Saa helposti ilmattua ja reboundit kohdilleen. 3 reikästä mäntää voisi kokeilla myöhemmin

Pudotin rollcenterin 1mm ja se teki ajamisesta helpompaa. Edessä 0 asteen brace ja 0.5 asteen haritus. Öljyt edessä AE 50wt ja takana 40wt niin auto ei kallistellut liikaa. Takana 1.2mm vakaajalanka. Droopit edessä 26mm ja takana 24mm. Radiosta sai pienentää dualraten 90% mikä rauhoitti auton liikaa kääntyvyyttä

Teräsvetarit edessä on edelleen kuin uudet eli kulumista aluvetareiden tapaan ei havaittavissa lainkaan, mikä on tosi hyvä juttu


112
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 23.10.08 - klo: 21.09 »
Minkä paksuisia shimmejä tarvitaan niitten omien lisäksi että tulee sopivan tiukka?

113
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 23.10.08 - klo: 20.41 »
Moi

Pitää ihan kysyä että millä konsteilla te prokuskit olette saaneet diffin jäykäksi?

114
Kiitokset täältäkin Ollille ja kumpp. hienosti hoidetusta kisasta. Rataprofiili kävi minulle heti alusta ja fiilis oli sen mukainen.

Oli sopivan rento meininki ja varikollakin oli tilaa kunhan soviteltiin. Kyllä kapinat oli mulle tämän kauden ykkösjuttu. Pääsin testaamaan uutta Cyclonea tositoimissa sekä sain vihdoinkin tilaisuuden kokeilla myös Mini luokkaa.

Oli aika-ajoittain tiukkaa vääntöä Mini luokassa eritoten Jessen ja Pekka R:n kanssa.. muut meni menojaan  :undecided:

Oli oikeestaan hauskaa ajaa kahta täysin erilaista autoa, mutta ajotyyliäni en muuttanut juurikaan  :mrgreen:

Kiitokset Stimpylle varikko/kisaseurasta, Laurilan Otolle ja hänen isälleen iso kiitos kun autoitte molemmat autoni radalle ja poiskin koko viikonlopun ajan.

Viimeisenä, mutta ei vähimpänä myös ISO kiitos Korvenmaan Masalle nopean Minin lainasta  :smiley:

Kiitokset kahvion tytöille että välitankkaukset auttoivat jaksamaan

Ps. Nyt on oma Mini jo valmis  :lol:

115
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 16.10.08 - klo: 16.33 »
Nyt on sitten ajettu Riksun a8 kisat ja auto toimi hienosti, mutta kuski oli vielä unessa  :tongue:

Tänään sitten tuli postissa tuo aiemmin mainittu ver. 3 spool ja vaihdoin siihen muoviset ulostulot teräksisten sijaan.

Vaaka näytti painot seuraavasti:

2-way diffi 31g vs ver.3 spooli 15g :smiley:

Toivottavasti tuo tuntuu suorituskyvyssä ja vetareiden parempana kestona.

Tästä on hyvä jatkaa..

116
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 09.10.08 - klo: 19.45 »
Heh. Malttia Lassi. Kyllä niitä tulee..  :smiley:

117
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 04.10.08 - klo: 19.24 »
Nyt sitten muutettiin TC:n säätöjä tänään ja rupesi auto toimimaan paljon paremmin.

Muutin rollcenter:n vakiosta 2mm >> 1.5mm eteen ja taakse ja etulinkin sisempään reikään eli lyhemmäksi ja auto tuli paljon paremmaksi ajaa = rauhoitti keulaa

Vaihdoin myös sen aiemmin todetun etummaisen pivot blockin 0 asteeseen

Nuo kaikki yhdessä sai autosta todella hyvän ajaa

Samoin toimi ne uudet teräsvetarit edessä hyvin, joten silläkin saralla niiden kesto on hyvä juttu

Drooppien hienosäätöjä pitää kokeilla sekä 1mm rollcenteriä, takalinkkiä pidemmäksi ja löysempiä iskari öljyjä. Nyt olen ajanut edessä 50wt ja takana 40wt, mutta niistä myöhemmin lisää..


118
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 03.10.08 - klo: 10.07 »
Tuota toista spoolia voisi kokeilla niillä muoviulostuloilla sitten kun niitä tulee. Se lienee myös kevyempi kuin tuo nykyinen 2-way diffi

119
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 02.10.08 - klo: 08.20 »
Eiköhän spoolin kanssa etuvetareitten kestävyyttä lisäisi nämä osat: http://www.hbeurope.com/products/fr/67731.html Tamiyan tyyliin.. Mä en vaan tajua miten noi käy tohon 2 way diffiin?  :roll:

En tarkentanut asiaa, mutta tarkoitin että ne aluvetarit siis kuluu sieltä pyörän puolelta nivelen kohdalta.

Joko sulla on Cyclone?

120
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 01.10.08 - klo: 20.06 »
Itse olen ajellut n.15 akullista ko pirssillä ja ihan hyvin se on pelittänyt prostock koneella. Olen kokeillut drooppeja, paria eri öljyjä ja FF pivot blockia edessä (2.5 ja 1.0) tuo orkkis 2.5 oli aika tiukan oloinen ajaa, mutta keula rahoittui heti kun vaihtoi sen 1.0:aan (kiitos Tomille). Seuraavksi testaan nolla blockia 0.5 asteen harituksella. Samoin vaihdoin nyt ohuemman vakaajalangan 1.2mm taakse seuraavaan treeniin.

Pistin merkille että edessä orkkis aluvetareilla kuluminen on nopeaa spoolin kanssa joten vaihdoin ne teräksisiin HD vastaaviin #61043 ja ne kävi suoraan vaikka katalogi ei niitä tarjonnutkaan optio osina TC malliin. Luulen että ne kestää paremmin kulutusta vaikka painoa tulee enempi. Tietysti voi kisaan vaihtaa ne alumiiniset takaisin jos haluaa.

FR blockin kanssa huomasin että ohjauksen vantit otti siihen kiinni ääriasennoissa, joten hion sitä hiukan ja nyt se on ok.

Ensi la sitten tiedän miten ne toimii kun pääsen taas radalle

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 23