Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - m.e.

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27]
781
Tulokset / säännöt
« : 09.10.02 - klo: 20.13 »
eiköhän suomen säännöt ole sen verran "avoimet", että kaikki nelipaikkaiset koppiautot menevät sääntöihin. sääntökirja ainakin antaa melkoisen vapaat kädet korin valinnassa... =)

http://www.akkry.fi/Lajit/Pienois/pien1.htm

782
Tulokset / re
« : 07.09.02 - klo: 22.00 »
"Kylmä totuus on edelleen, että yli 27-vuotiaat (käytännön raja menee jossakin 17-18v-hujakoilla), jotka eivät pysty/halua ajaa TS-10:ssa, ovat ilman luokkaa. Jos se on tarkoituskin, silloin kaikki on hyvin. Olen vain olettanut, että laji toivottaisi tervetulleeki jokaisen harrastelijan, ikään katsomatta. " VesaK

sekä tj- että ts-luokissa on ollut satunnaisesti mukana myös jäähdyttelijöitä ja harrastelijoita, joka on aina ilahduttava piirre. jos jo nykyisiin luokkiin löytyisi lisää näitä "ei-niin-tosissaan-olevia" harrastelijoita, niin se olisi varmastikin omiaan madaltamaan kynnystä lähteä kisaamaan uusille löysäpipoisille kokeilijoille. kisailijoista löytyy nykyisinkin myös niitä, jotka kisaavat pienellä budjetilla ja rennolla asenteella. ehkä näin kisaajamäärät saataisi kasvamaan. ehkä.

suomen tilannetta on hieman vaikea vertailla suuren maailman tilanteisiin, jos puhutaan esim. maista suomi-saksa. harrastajamäärät ovat saksassa varmastikin 10-20- kertaiset, joten porukkaa riittä useampiin luokkiin. ehkä olisi hyvä keskittyä nykyisten luokkien profiilien parantamiseen, mikäli tarvetta on. ja varmastikin nykyinen lajiavastaava myös tätä asiaa hoitaa innokkaasti.

moottoripuoli on usein noussut avainkysymykseksi. siinä on hyvä käydä keskusteluja ja tarkkailla, mikä on paras vaihtoehto vakioluokkaan. ja muutenkin vakioluokan sääntöjä on pohdittava, mikä olisi parasta kokonaisuuden kannalta. tarkoituksenahan ei varmasti ole jättää ketään kisatoiminnan ulkopuolelle, vaan tarjota mahdollisimman suurta harrastajamäärää tyydyttävä kokonaispaketti.

kerhokisatoiminta on eri puolilla (VAU, Oulu) toiminut tässä esimerkillisesti. voisiko kuitenkin seuraava hyppäys harrastajakisailijalle olla jo tj- tai ts-luokka?  :|

783
Tulokset / re:
« : 06.09.02 - klo: 21.54 »
niin VesaK, mutta miten se loppupelissä on, eivätkö "löysäpipoiset" kuskit voisi tulla ajelemaan suositumpaa stanuluokkaa tj-10 omaksi huvikseen? (kuten se tällä hetkellä on) jos haluaa ajella vain harrastusmielessä, niin eikö se ole sama, missä luokassa kisailee? luulisin, että jos uuteen luokkaan alkaa tulla enemmän ja enemmän porukkaa, niin harrastelijoilla ei ole silloin asiaa kärkisijoille. suosituissa luokissa (=paljon osallistujia) löytyy aina kärki, joka ajelee kovaa vauhtia ja panostaa kalustoon jonkin verran.

stanukoneita on kesän mittaan dynotettu melkoisen paljon ja niissä olevat erot ovat prosenteissa samaa luokkaa kuin esim viritetyissä tai syndicate-koneissa keskenään. eli aina on heilahtelua kalustoissa ja silti taitavat kuskit pystyvät ajamaan heikommallakin kalustolla kohtuullisen hyville sijoituksille. aivan kärkeen ei missään suositussa luokassa pääse, jos kalusto ei ole huipputasoa.

eli kuullostaa hieman ikuisuuskysymykseltä: kun ei ole paljoa osallistujia, voi heikollakin kalustolla pärjätä hyvin ajo- ja säätötaidoilla. mutta, kun luokka tulee suosituksi ja tasaisemmaksi, kalustossa muodostetaan kärjen (taitavien kuskien) erot.

sentti ajatuksistani...  :wink:

784
Tulokset / tuloksia lauantailta
« : 28.08.02 - klo: 15.10 »
spif taitaa olla unessa... mutta tässä lauantain tuloksia:

M2-10

1. Jouko Termonen 300
2. Tommi Torikka 293
3. Joseph Quagraine 292
4. Jussi Luopajärvi 289
5. Pekka Lipsanen 287
6. Olli Sjöberg 287
7. Matti Eskelinen 283
8. Ville Lehtinen 282
9. Ville-Veikko Lehtinen 278
10. Maria Sjöberg 274
11. Risto Bloigu 179
12. Harri Nyman 178
13. Pasi Tiirikainen 177
14. Jens Forsberg 174
15. Kristian Hendricksson 172

ja S2-10

1. Kimmo Laine 298
2. Jens Forsberg 297
3. Kristian Hendricksson 295
4. Juha Hakoranta 292

ja sunnuntaina en ollut paikalla...

785
Sähköautot / re: vesak
« : 07.08.02 - klo: 11.40 »
pääpiirteittäin, kuten vesak kertoi.

huomioita näppituntumalta:
ainakaan NiMH-akuilla jännite ei laske ihan lähelle nollaa, vaikka hehkulamppupurku olisi käynnissä hehkun sammumiseen saakka. sisäinen vastus pitää huolen siitä. mutta silti kannattaa pysäyttää purku ajoissa.

jos tasauspurun tekee pienellä virralla (alle 1 A), niin NiMH -kennoja ei kannata pitää pitkään väkisin alhaisessa jännitteessä. eli kun tasauspurku on suoritettu (merkkivalot ym. ilmoittavat asian), niin anna jännitteiden palautua välittömästi omalle "lepotasolleen".

NiMH-akuilla ensimmäinen ja toinen lataus ovat hyvätehoisia, kolmannessa latingissa saman päivän aikaan ei enää kisapotkua löydy.

786
Sähköautot / prikat
« : 31.07.02 - klo: 21.33 »
Question: How do you center the armature?  

Big Jim's Answer: Assemble the motor first with no shims at all. Hold the motor horizontal. Pull the arm back and forth an notice where it wants to rest when you spin it. Start putting thin shims on the ends of the arm and slowly take up the play noticing each time where the arm wants to rest. Put the appropriate number of shims on each side to keep it in the center. One shim one way or the other is not going to make much difference. When you take it apart again for rebuild, just keep the shims separate off each end, and reassemble the same way it came apart.

"www.teamrcv.com/"

eli anna ankkurin "hakea" paikka, jossa se mieluiten lepää... kollektorin yläpuolelle ensimmäinen shimmiprikka joko ns. pakeliittiprikka tai sitten teflonprikka (ei sähköä johtava). muut shimmiprikat joko alumiinia/messinkiä ym.

787
Tulokset / re:
« : 27.07.02 - klo: 20.56 »
jees, ihan mukavasti kerrottu crossikisojen taustamenoista. ns. reaaliaikaisia tuloksia ei ilmeisesti ole missään? mutta graig ottaa kilvanajot rennolla asenteella...

onkos leinon teemu mukana kisoissa. ei ollut nimeä ainakaan petit'n teksteissä.

788
Tulokset / touring & crossi -em ?!
« : 27.07.02 - klo: 19.02 »
ketkäs kaikki kuskit sinne tänä vuonna sitten lähtevät? niin, ja onko kisoilla kotisivuja? entäpä crossi-em -kisoilla?

789
Tulokset / sm-suunnat...
« : 15.07.02 - klo: 19.24 »
cale, cale, malta nyt hieman odottaa...  :shock:

rataa kierretään tänä vuonna kellon suuntaan suunnilleen samalla profiililla kuin viime vuonna. korokkeen edestä vasemmalle tähdättäessä kierretään hieman pidennetty lenkki, muuten sama muoto.

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27]