Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - peitsamo

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 119
1
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 09.07.19 - klo: 00.23 »
Moi taas pitkästä aikaa.

Olen ollut pari vuotta sivuraiteilla rc hommista mutta yhtä äkkiä alkoi tulla kyselyjä vanhoista honkkarin gt autoista ja se vähän herätti epäilyjä että jotain on meneillään.

Olis toimiva honkkari hyllyssä ja uuttahan saa kaupasta, tämä on laji missä sydän on syvällä, oltiinhan tätä laittamassa pystyyn Mikan ja monen muun kanssa joskus 10 vuotta sitten. Yksi mestaruuskin lipsahti taskuun siinä sivussa.

Olisin alustavasti kiinnostunut asiasta, mulle säännöt on yks ja sama kunhan ne on samat kaikille.

2
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 19.12.17 - klo: 16.01 »
Ruusuja: peitsamo
Kiitos myös mustikalle, Kaupat sujuivat oikein mallikkaasti.  :cheesy:

3
Jouko se latelee omia totuuksiaan ku vettä vaan. Eipä oo paikkakunnan vaihdos miestä muuttanu. Metriäkään et oo koskaan pikkuautolla ajanu, mutta tiiät tasan tarkkaan kuinka pikkuautolla opitaan ajamaan...  Just :roll:

Pirkanmaalla hyvin muistetaan kuinka paljon rakastat hallituksen kokouksia millon mistäkin jonnin joutavasta ja  nyt on Fullspeed hallitus tehny päätöksen sisäradan pinnasta, luulis sitä kunnioitettavan. Jos ei kelpaa aina voi aina muuttaa seuraavaan kaupunkiin.

Vieläkö Joukolle löytyy tästä maasta kaupunkeja, missä ei olisi kylvetty suolaa peltoon. :shocked:

Itse en osaa/halua ottaa faktojen pohjalta kantaa kysymykseen betoni/matto, mutta yleisesti totean, että olkaa tyytyväisiä, että harrastuspaikka löytyy ja joku/jotkut jaksaa tehdä pyyteetöntä työtä sen eteen. Täältä "kaukaa" katsottuna, tuntuu koko keskustelu jonninjoutavalta p-jauhamiselta. Ainahan se on niin, että kaikkia ei voi tasapuolisesti miellyttää, vaikka kuun hakisi taivaalta.

Hienoa, että Fullspeed saa harrastuspaikan kuntoon, varmaan tulee otettua pikkuautokamat taas mukaan työreissuille! :cheesy:

4
Minun mielestä ajoformaattia voisi hyvinkin rukata siihen suuntaan, että esim. harjoituskierroksia olisi vain yksi, eikä sekään pakollinen (sitten kaikki on omalla vastuulla kun lähdetään alkueriin). Alkueriä esim. kaksi tai ihan enintään kolme kierrosta. Kyllä ne voimasuhteet yleensä siinä jos selviää. Sitten finaaliajoa vähintään se kolme kierrosta. Ainahan voi perustella suurempaa alkuerämäärää sillä, että jossain erässä voi vaikka rengas irrota, ja se vaikuttaa liikaa lopputulokseen. Toisaalta just näin se pitäs ollakin, että kilpailu on kokonaisuus, jossa myös laitteet, valmistautuminen, huolellisuus ja muutkin asiat vaikuttaa, kuin pelkkä absoluuttinen nopeus, niin se menee "oikeissakin" moottoriurheilulajeissa. Jos asiaa pohtii vielä eteenpäin, niin olisihan se mahdollista rukata finaalit siihen tapaan, että sieltä se nousumahdollisuus löytyy, jos se mahdollinen yksittäinen alkueräkatastrofi on liian iso peikko.

Ihan perustellusti voisi esittää myös kysymyksen, onko finaalin mitta oltava välttämättä just sen 5 minuuttia? Esim. Stanussa voisi laitteiden puolesta ajaa huoletta vaikka 10 minuutin finaalit?

Itseäni tympii kisaformaatissa se, että aamulla lähdet liikenteeseen ennen kukon pierua, ajellaan harjoituksia ja (osin merkityksettömiä) alkueriä iltapäivä kello kolmeen - neljään, jonka jälkeen se todellinen kilvanajon aika on lyhyt kuin Suomen kesä. Päivät on liian pitkiä, tai liian pitkäveteisiä - jotain tarttis tehdä.

Ennen kuin sanotte, että ei ole mahdollista, miettikää hetki ja pohtikaa olisiko Suomen jatkuvasti laskevassa pienoisautoilukilpaskenessä mahdollisesti isomman remontin paikka?

5
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 30.01.17 - klo: 15.38 »
Monesti porukka on puhunut mattojenlyhentämisestä, ja ajattelin käydä toimeen jotta puheesta seuraa myös tekoja. Ja mikäli olen ymmärtänyt oikein, ainoa syy mattojenlyhentämiseen on ilmeisesti mattojenrullaamisen helpottaminen tai jotain, en tiedä...

Kunhan pitää mielessä sen, että niitä ei voi sitten pidentää. Omasta mielestä lyhentäminen tilapäisen ajopaikan tarpeita nähden ei ole järkevä ratkaisu, matot kuitenkin maksaa tuhansia euroja.

6
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 30.01.17 - klo: 11.03 »
Matot lyhennetään salinmittaiseksi lauantaina 4.2. Tarvittavat työkalut mukaan.

Miksi mattoja lyhennetään?

7
Se linja on nimenomaan sääntöjen ja kaikenmaailman penaltien ja niillä pelottelun vähentäminen. Kisoissa pitäisi olla pääasia se että pääsee ajamaan ja on mukavaa. Pipoa löysemmälle, isommatkin kisat voidaan todistetusti viedä läpi selvästi vähemmällä viisastelulla.

8
Kaikista suurin kehityskohde on oma korvien väli. Se, että ymmärtää tämän olevan ns. "leikkiä", toisekseen sen, että kukaan ei ole täydellinen (ei kanssakilpailija, eikä tuomari), kolmannekseen sen, että itse ajaa siten kuin haluaisi muidenkin ajavan (se kuuluisa kultainen sääntö) ja lopuksi sen, että pitkässä juoksussa ne nallekarkit menee kuitenkin aika lailla tasan, eikä ketään sorsita tarkoituksella.

Sen vähän, mitä olen KV-kisoissa käynyt, on havainto se että Suomessa tehdään asiat niin kuin Suomessa on tapana tehdä. Sääntöjä sääntöjen perään. Kieltoja kieltojen perään, rangaistuksia rangaistusten perään. Mielummin annetaan vastuuta itse kilpailijoille ja siedetään tietty määrä virheitä itse kultakin - sikailu on sitten asia erikseen.

9
Onko touring rata huomenna auki?

10
Sanon omana henkilökohtaisena näkemyksenä, että alkaa mennä sääntöjen hierominen jo aikalailla olemattomiin yksityiskohtiin. Säännöistä ei kerta kaikkiaan ole mahdollistakaan tehdä kaikkiin tapauksiin soveltuvaa ja kaikki porsaanreijät tukkivaa kokonaisuutta. Mielestäni olisi parempi pitää säännöt simppelinä, että voidaan olettaa suurimman osan lukevan ja myös ymmärtävän ne. Poikkeustapauksia tulee aina, mutta sitä varten on kilpailussa kilpailun johto, joka asiantuntemuksensa perusteella tekee tarvittavat päätökset - joskus päätös on mieleinen, joskus ehkä ei. Tämä renkaanrikkoontumiskeskustelukin juontaa juurensa tietääkseni yksittäistapaukseen, joten ehkä olisi syytä ottaa se kuuluisa "maalaisjärki" käteen ja pohtia asiaa myös sitä kautta.

11
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 29.09.16 - klo: 10.28 »
Moi

Ennen kuin konkreettisia töitä aloitatte, suosittelen vahvasti että konsultoitte sellaista henkilöä joka on vastaavan homman kanssa paininut - eli käytännössä Reijo Mattila (remppa) PKSRCA:sta. Reijo varmasti neuvoo ja opastaa mielellään ja niitä neuvoja kannattaa kuunnella.

Jos radan pohjat ja muut perusasiat tehdään väärin, niitä on käytännössä mahdotonta korjata. Tästä syystä kannattaa ensin imeä kaikki saatavilla oleva tietotaito, ennen kuin alkaa töihin.

Talkoisiin minulla ei käytännössä ole mahdollisuutta osallistua.

12
Mielestäni ns. virallisia Touring-luokkia pitäisi olla kaksi; Modified ja Stock.

Noiden lisäksi hieman Ruusperiä mukaillen vieläkin helpompi "TSB-luokka", johon ei tarvita lisenssiä kitiä tai muutakaan kummoista härvellystä.

Perustelen näkemystäni sillä, että nyt noista kerhokisoista FTT-areenalle siirtyminen taitaa olla monelle liian iso juttu. Jos saisi ajaa sitä kerhokisaa oikean FTT-kisan yhteydessä, olisi luontevampaa siirtyä jossain vaiheessa sinne "oikeaan" kisaan ajamaan. Samalla saataisiin tunkua ylöspäin myös viriluokkaan, joka on aika kuoleman kielissä ollut muutaman viimeisen vuoden.

Ehkäpä jotain nousupistejärjestelmää (vaikkapa FTT-ranking systeemiä hyväksikäyttäen) voisi kuvitella siihen, että vanhat ukot, joilla vielä kulkua riittää, eivät jää makaamaan nuorempien tielle alempiin luokkiin.  :shocked:

Neljä erillistä luokka on kuitenkin ehdottomasti liikaa.

13
Moi

Rengasparin hinta Italiassa ilman alvia ja rahtia 23€. Paljonko rengaspari maksaa teiltä tilattuna?

14
Laita Jeppe minunkin nimi listaan. Numero 10. Yritetään keretä mahdollisimman moneen kisaan.

15
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 Sääntökeskustelu
« : 31.03.16 - klo: 07.24 »
Kyllä katsastuksen suorittavat henkilöt tekevät varmasti parhaansa, usein moitteet johtuvat nimenomaan ohjeistuksen puutteesta.

Omalta osaltani oli tarkoitus ottaa kantaa ainoastaan siihen katsastetaanko autot ennen vai jälkeen ajon, eikä siihen kuinka asiantuntevasti tai hyvin katsastus itsessään on suoritettu. Mutta kun asiasta nyt tuli puhetta, niin hyvin on sekin tällä kaudella mennyt.

16
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 Sääntökeskustelu
« : 29.03.16 - klo: 14.15 »
Muutama kommentti / mielipide:

1. Stanuluokan laitteet tuntuu toimivan erinomaisesti nykyisillä moottori-noparicomboilla --> hieno homma! Autot kulkee kyllä ihan riittävän lujaa noillakin ja jos vauhtia kaipaa enemmän, niin luokkia on mennä ylöspäin.

2. Touring renkaat, ainakin stanussa ajettuna ovat tuntuneet erinomaisilta. Yhtään "maanantaikappaletta" ei ole sattunut kohdalle ja yhdellä setillä ajaa hienosti koko päivän ja vaikka seuraavankin --> hieno homma!

3. Stanuluokassa on hyvää se, että siihen voi osallistua myös yli 18 vuotiaat. Itse pitäisin niiltä osin sääntöjä onnistuneena, tosin en laittaisi vastaan vaikka osallistumissääntöä tiukennettaisiinkin, mutta joka tapauksessa meiltä "seniorikuskeilta" osallistuminen luokkaan, jossa on enimmäkseen nuoria ja lapsia edellyttää tiettyä harkintaa ja kisoissa ajaminen nuoremman huomioonottamista vaikka kilpaa ajetaankin. Kun vanhemmat ovat näyttämässä mallia sekä ajamisen, että käyttäytymisen osalta, on nuorilla kuskeilla hieno paikka kehittyä. Tänä vuonna tosin nuoremmat ovat näyttäneet aika selvän kaapin paikan meille vanhemmille. Kun osallistumissäännöt on kirjoitettu, sen jälkeen on kenenkään tarpeetonta esittää edes hienovaraista vihjailua siitä, missä luokassa itse kunkin tulisi ajaa.

4. Kisaformaatista olen sitä mieltä, että kisapäivä voisi olla lyhyempi. Finaalit on hyvä olla kolminkertaisena, koska siellä se ajamisen suola kuitenkin on, mutta esim. treeneistä voitais tiputtaa toinen kierros pois ja alkueristäkin joutas ihan hyvin ainakin yksi kierros pois. Perustelen tätä sillä, että kyllä ne finaaliruudut on jaettu jo vähemmälläkin ajamisella, eikä treenikierrosten tai useampien alkuerien hinkkaaminen muuta voimasuhteita. Kisaan valmistautumista ja siellä ajamista se ehkä hieman muuttaisi ehkäpä aavistuksen harkitsevaisempaan suuntaan. Toisaalta perustelen lyhempää päivää myös sillä, että pitkämatkalaistenkin osalta homma mahtuisi yhteen päivään ilman yöpymispakkoa. Itsellä tulee noita hotelliöitä työn kautta sen verran paljon, että viikonloppuna voisin nukkua kotonakin.

5. Katsastuksen osalta on ollut edelleen hieman vaihtelua, mutta Oulun kisan ennakkokatsastusmalli on ehdottomasti minun suosikki. Ei tarvii jännätä kierroksen jälkeen, että meniköhän se siipi nyt hieman vinoon tai tippuiko sokka matkalle.

6. Omalta osalta talvisarja olisi riittävä, mutta ymmärrän myös sen toisen näkökulman.

17
Eurorc.com / Vs: Anna Palautetta EuroRC:n toiminnasta
« : 18.02.16 - klo: 19.47 »
Sunnuntai iltapäivänä laitoin kyselyn, että mitähän nämä ja nämä maksaa. Illalla oli hyvä tarjous sähköpostissa, maanantaina tilaus ja tiistaina kamat jo kotona. En oikein tiedä, miten tästä voi enää parantaa!!

Tässä firmassa on nähtävästi ymmärretty ne keinot jolla kovassa kisassa pärjää, eikä oo turhaan sorruttu itkemään että "koko netti pitäs räjäyttää".💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻

18
Sähköautot / Vs: RC Formula 1 Autot
« : 13.02.16 - klo: 16.29 »
Mistä löytyy FTT-kisoissa sovellettavat F1-säännöt?

FTT-ohjeistuksessa sanotaan arvoituksellisesti "F1-10 tai muu kumirengas-luokka, avoin kaikille, harjoituskilpailu. Säännöt liitteessä 4." ja "Liite 4, LiPo-akut". :angry:

19

Varmaan suunnitelmissa on tulevia kausia ajatellen tehdä kontrollikierros ennen kauden alkua, jolloin henkilö ei saa kilpailijanumeroakaan luokkaan, johon ei sääntöjen mukaan saa osallistua.

Näkisin tämän viisaana ratkaisuna kaikkien kannalta. 👍🏻

20
Löytyykö jostain osoite, johon kiulut voi postittaa? Vaasan kisa jää minun osalta valitettavasti väliin.

21
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 Sääntökeskustelu
« : 02.02.16 - klo: 12.59 »
Toisena asiana mainitsen, että nyt on hyvät moottorit, noparit ja etenkin renkaat on minun mieleen. Älkää sotkeko toimivaa kokonaisuutta uudelleen kilpailuttamalla jos vaan samoja vermeitä on tulevillakin kausilla saatavilla.

22
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 Sääntökeskustelu
« : 02.02.16 - klo: 12.54 »
Pikkukiulut maksaa pari euroa kappale, en usko että seurojen rahapula on niistä kiinni. Itselle kipot ja kupit ovat kisoista saatuja muistoesineitä, joita on mukava silloin tällöin fiilistellä "takan reunalla". Niiden kautta tulee mukavasti mieleen menneet kisat ja siellä mahdollisesti saavutettu menestys ja mukava tunnelma. Olkoonkin turhamaista, mutta minusta on kiva saada joku konkreettinenkin muisto kisoista, etenkin jos sattui jollain tasolla pärjäämään.

23
Kiitos. Oli muuten yksi parhaista rataprofiileista, millä oon ajanu. 👍🏻🏁

24
Polttisautot / Vs: M8 nitro moottori kisakäyttöön
« : 29.01.16 - klo: 09.53 »
Jokaisesta merkistä voin lopulta todeta että kun kaikki niksit on vihdoin oppinut niin eipä noissa eroja ihmeemmin ole.

Tuossapa se olennainen asia taitaa ollakin yhteen lauseeseen kiteytettynä. Veikkaan, että tämän maan krossikuskien osalta 90%:lle on jokseenkin yhdentekevää mikä motti siellä autossa on, kunhan se on kohdalleen säädetty ja sen kanssa on oppinut ajamaan. Ainahan voi spekuloida kromisen kaasarinneulan tai magnesiumkannen vaikutuksesta lopputulokseen, mutta enpä usko niillä olevan kovinkaan suurta merkitystä, kun puhutaan kansallisen tason keskivertokuskista.

25
Hiukka skorppaa kun tyttöystävä sanoo että oon liian laiska, lihava, kiinnostunut vain leluautoista ja kaveraan kersojen kanssa jotka on nuorempia kuin omat pojat.. Pitäs mennä pyörimään Hesan etelärannan juppimestoihin ja sieltä pintabaareihin, mutta kun viina, vit*u eikä hiphop kiinnosta... :(

Ois varmaan kaikille parempi jos joku noista kiinnostas, niin et olis täällä terrorisoimassa muita asiattomilla (yksityis)viesteilläsi. :police:

26
Onko tänään turistiradalla meininkiä? Voisin tulla ajelemaan, jos ei tartte itekseen olla?

27
Polttisautot / Vs: Nitro REMMIAHDIN
« : 02.12.15 - klo: 20.49 »
On hyötyä. Kuluttaa enemmän polttoainetta ja äänet muuttuu. Teho ei kovastikkaan lisäänny kun ahdetaan nitroseokset suoraan pakoputkeen.

28
Bunkkerin pihasta Kuopion Saaristokaupunkiin tänään kisojen jälkeen 3:55h. Että älkää valittako Salpausselän sillä puolen.  :shocked:

29
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2016 SÄÄNTÖKESKUSTELU
« : 02.11.15 - klo: 09.04 »
Pientä kyselyä noista turistiautojen koreista ja takasiivistä, toivottavasti nyt ei minua tästä ristiinnaulita, jos menee ihan ohi aiheen...  :tongue:

Turistiautoissa kun on nuo takasiivelle tarkoitetut "kohokkeet", mihin yleisesti siipi kiinnitetään, niin onko laillista leikata ne pois ja kiinnittää siipi ns. suoraan takakontin päälle, eli ettei siiven ja auton takapään väliin jää tuota jokusen millin ilmarakoa?

Nyt puhtaasti ihan siis teoriamielessä kyselen, enkä suinkaan ole vänkäämässä mitään sääntöjä vastaan  :laugh:

Mielestäni on laillista. Takasiiven osalta säännöissä sanotaan, ettei se saa olla kattolinjaa korkeammalla, siiven leveys ei saa ylittää auton leveyttä ja takaylitys saa olla muistaakseni maks 10mm. Lisäksi siiven päätylevyjen koko on rajattu. Noista tulkitsemalla, mikään sääntö ei siiven laskemista kiellä. Se, onko se sitten auton ajettavuuden kannalta viisasta, onkin kokonaan toinen juttu.

30
Nyt kun olen tässä pienen hiljaiselon jälkeen muutamia rc tilauksia taas tehnyt, niin täytyy kyllä ihan estottomasti kehua EuroRC:n toimintaa. Kyselyihin vastataan, tietoa jaetaan, tilaukset käsitellään todella nopeasti. Tänään töpeksivät lähes puoli tuntia tilauksen jälkeen, ennen kuin paketti oli matkalla.  :wink:

Hintatasokin on ihan kohtuullinen, joten eipä ole paljon tarvetta niistä "ulkomaan kaupoista" tilailla  :azn:


Sivuja: [1] 2 3 4 ... 119