Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - peitsamo

Sivuja: 1 ... 116 117 118 [119]
3541
Just, ensimmäisellä yrittämällä ei kuva näkynyt ja luulin, että latasin videon endurokisoista... no, kyllä kuva sitten näky ja asiallista on meininki edelleen. Aja varovasti ja kierrä nuo maalintolpat kaukaa.

3542
jep jep..miehekäs on saundi, näyttäis noista pikku vedoista päätellen, että potentiaalia tehopuolella olis aika hyvin vielä reservissä. Todella siistiä!

3543
No niin, jotenkin tuon äijä homman kuvittelinkin menevän näin. Itsellä kohta 35 mittarissa, joten samoilla aalloilla seilataan..

Aattelin vaan josko tämmösille erikoishärpättimille olis jotain omia tapahtumia tai kisoja, jossa niitä näkis ihan livenä. Tämä kesä on vissiin näiltä osin aika pitkälti taputeltu, ainakin viime päivien kelien perusteella.

3544
Täytyy kunnioittaen hämmästellä mitä äijät (huomaa oletus) saa aikaiseksi, kun on osaamista, näkemystä, tahtoa, taitoa ja aikaa. Valitettavasti itsellä noista elementeistä ei ole kuin tahto, joten toistaiseksi täytyy tyytyä ihailemaan muiden luomuksia.

Missäs tämmöisiin härveleihin voi tutustua oikeessa elämässä? Olis mielenkiintoista nähdä mitä kaikkee tuo todella pitää sisällään ja mitä se sitten aiheuttaa...

3545
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 21.09.07 - klo: 21.29 »
En tiedä minkä auton / motin olet hommannut tai olet aikeissa hommata, mutta ainakin niissä autoissa, joita minä olen omistanut (kaikki HPI:n autoja) on aina tullut mukana yksityiskohtaiset ohjeet kuvien kanssa. Tämän lisäksi paketissa tulee DVD, jossa asiat on ihan videon avulla selvitetty. Auton mukana tulevien ohjeiden pohjalta auton saa aloittelijan ja hieman edistyneemmänkin käskijän tarpeisiin kyllä varmasti säätöihin. Kun ostat auton, tutustu huolellisesti ohjeisiin, lue ne läpi vaikka pariin kertaan ennen kuin edes kosket autoon. Sen jälkeen tekeminen opastaa jo tekijäänsä. Taitaa vaan olla niin, että puhtaasti kyselypohjalta ei tyhjentäviä vastauksia tule, käytännön kokemus/näkemys auttaa. Käy nyt vielä tavaamassa vaikka sieltä Liljeroosin sivuilta kohta polttomoottorit/säätö, siellä se kaikki on asiallisesti ja kohtuullisen tyhjentävästi kerrottu.

3546
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 19.09.07 - klo: 19.32 »
Noi "Ari-Pekan RC-sivut" on kyllä todella hyvät, asiaa on ja vaikka millä mitalla, sen oikeellisuudestakaan ei tarvinne väitellä. Olen tavannut sivuja läpi lähes päivittäin ja näin aloittelijana (ainakin omasta mielestä) oppinut sieltä todella paljon. Omasta puolestani suosittelen lämpimästi ja yhdyn Hoken näkemykseen aiheesta.

3547
Vapaa keskustelu / Vs: vitsipalsta!!!
« : 18.09.07 - klo: 21.24 »
Muunnelma Kauppalehti Presson vitsipalstalta:

Helsinkiläinen näki painajaisunta, jossa turkulaiset olivat valloittaneet koko Etelä-Suomen. Tämä oli johtanut siihen, että täällä oli enää kaksi kaupunkia: Suur-Turku ja Gauniane..

3548
Passaako yhden Savage miehen liittyä seuraan? Mihin aikaan ootte menossa? Mitä taajuuksia teillä on käytössä?

3549
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 16.09.07 - klo: 15.07 »
Noniin, puolentoistatunnin hiekkamonttusuttailun jälkeen auto sitten näyttää tältä. Takana useita onnistuneita loikkia ja muutama ei ihan niin onnistunut.. Lopputuloksena tukivarsi poikki ja koppa säpäleinä.

Ja muutama sana noista renkaista. Se nyt lienee selvää, että tuollaiselle hiekkamontulle tuo rengasvalinta ei ihan nappi muutenkaan ole, mutta yllättävää minulle oli se, että hiekka ilmeisemmin hiertää tuon "kromipinnoituksen" irti. Vanteista lähti kromit lastuina kun ajelun jälkeen putsailin vesiletkulla (siis ei painepesurilla, vaan puutarhaletkulla). Eli käyttötarkoitus puhtaasti asfaltti tms. kova ja ei-irtonainen pinta.

3550
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 14.09.07 - klo: 23.44 »
Saksan maalta HPI-Shopista tilasin:

4729 Phaltline Reifen auf Blast Felgen (140x70mm/2 Stück), Unser Preis:/ Price EUR 49,90
 
www.hpi-shop.com valikon HPI Savage alta löytyy tai HPI:n kotisivuilta:

http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=4729

3551
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 14.09.07 - klo: 17.54 »
Savage X4.6RTR


3552
Polttisautot / Vs: Talviteloille.
« : 12.09.07 - klo: 13.58 »
Jep, kiitos neuvoista.

Ei kai sen auton talviteloille laittamiseen muuta syytä olekaan, kuin yksinkertaisesti ajankäyttö. Alkaa tulla kuvaan talviharrastukset ja toisaalta tuo valoisa aika on aika rajallista. Kolmas ihan pätevä syy on myös tuo muu perhe, eli vaimo ja kaksi lasta joiden kanssa tahtoo nuo lyhyet talvipäivät mennä aikas vilkkaasti. Ai, niin sitten pitäs vielä tuollainen 8-10h/päivä käydä ansiotyössä.

Toki jos aikaa vaan suinkin on, niin en tätäkään harrastusta aio kokonaan talveksi haudata. Valitettavasti vaan sellainen inhorealismi on joskus lähempänä todellisuutta..

3553
Joo, katsojaksi näin ensimmäisellä kerralla, katsotaan sitten kun taidot ja ymmärrys hieman lisääntyy.

Kiitos tiedoista, näillä avuilla pärjätään.

3554
Polttisautot / Vs: Talviteloille.
« : 12.09.07 - klo: 12.25 »
Kaivoin esille kolmisen vuotta vanhan aiheen, kun en tohtinut uuttakaan perustaa, eli käytin hakua..

Mutta asiaan siis. Tästä keskustelusta ei mulle selvinnyt kuinka hyvä talvisäilytys suoritetaan. On paljon mielipiteitä osa perusteltuja osa ei. Kuten kysymys After run oilista. Saisinko lyhyet perustellut ohjeet talvisäilytystä varten, kun ei itsellä ole empiiristä kokemusta aiheesta. Veikkaan, ettei talven aikaan tule paljoakaan ajeltua. Kaipaisin vastauksia seuraaviin kysymksiin:

- Tarvitseeko moottoria purkaa (paitsi puhdistusta varten)?
- Tarvitaanko After runia, vai ajaako polttoaineen öljy samaa virkaa (Sidewinder 25% olen käyttänyt)?
- Kestääkö servot + muut sähköosat kylmyyttä, eli voiko niitä säilyttää esim. ulkovarastossa?
- Diffien, ilmanputsarin ja iskareiden öljyt, pitääkö tyhjätä/puhdistaa, säilytetäänkö "kuivana"?
- Säilyykö akut paremmin ladattuna vai tyhjänä?
- Kestääkö renkaat + muut muovi-/kumiosat pakkasta (tarkoitan säilytystä, ei käyttöä)?
- Kun keväällä/muuten kelien salliessa laitetaan paketti kasaan, tarvitaanko jotain erityistoimepiteitä/huomioita, lyhyt sisäänajo tms.?
- Muita erityishuomioita/toimenpiteitä asiaan liittyen?

Etukäteen tiedoista kiitollinen.

3555
Nyt en tuosta selaamalla löytänyt kellonaikaa milloin olisi tarkoitus äksönin alkaa? Ei sillä, että kisaamaan tällä kertaa vielä tulisin, mutta kiinnostaisi nähdä miten kovaa hemmot painaa, jotta tietää uskaltaako seuraavilla kerroilla tulla.

Elikkäs jonkinsortin aikataulu ja lyhyt kertomus kuinka kisapaikalle löytää.

3556
Polttisautot / Vs: Sähköissä ongelmaa.
« : 11.09.07 - klo: 21.03 »
No sitten eikun härpätin kainaloon ja askeleet kohti asiantuntevaa RC-kauppaa, kyllä sieltä apua saa vaikka auto olisikin alunperin kotoisin jostain muualta. Sähköt on sikäli universaalia tavaraa, että varmaan tarvittavat osat löytyvät Oulua lähempääkin.

3557
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 11.09.07 - klo: 13.42 »
Sama vika. Roto kieputti tyhjää, eli motti ei pyörinyt --> Motti irti, roto levy atomeiksi, puhdistus (ei näkyvää vikaa) ja osat takaisin paikalleen ja homma taas pelittää.

3558
Polttisautot / Vs: Sähköissä ongelmaa.
« : 10.09.07 - klo: 18.20 »
Mulla oli hieman saman tyylinen ongelma, joka tosin juonsi juurensa mittavasta kolaroinnista. Alkuun epäilin kiteiden menneen sököksi, sitten kokeilin toista radiota, sen jälkeen hommasin vastariin uuden akun. Loppujen lopuksi vika oli itse vastaanottimessa. Kun em. on tsekattu ei autossa taida paljon muita sähköllä toimivia osia olla kuin servot, eli jostain tuolta se vika löytyy. Antamatta yksiselitteistä vastausta, kannattaa poisulkea asioita yksi kerrallaan kunnes vika löytyy. Eli myös vastari voi olla rikki :huh:.

3559
Polttisautot / Vs: Mikä polttismonsteri kannattaa???!!!!
« : 06.09.07 - klo: 15.19 »
Oma auto on Savage X4.6, muista ei sen enempää kokemusta eikä tietämystä. Käsittelyyn ja ajotaitoihin verrattuna auto on kyllä kestänyt sen mitä uskaltaa odottaa ja ehkäpä hieman enemmänkin. Vara-/optio-osat löytyy suurelta osin HL:n hyllystä ja lisää saa vaikkapa Saksasta noin viikon toimituajalla: www.hpi-shop.com. Tehoja on ainakin omiin tarpeisiin ja ymmärrykseni mukaan auton ominaisuuksia voi myös säätää melko lailla monipuolisesti.

3560
Sunnuntai ilta voisi olla mahdollinen, muu viikonloppu on buukattu jo kaikennäköistä menoa täyteen. Voisin ennättää Vermoon noin klo 17-18. Olisi mukava jos sinne tulisi seuraa, ei väliä onko aloittelija vai kokeneempi, yhdessä voi ainakin vaihtaa kokemuksia ja ajatuksia.

Ajojen esteenä on tosin vielä autossa oleva (sähkö)vika. Täyskaasulla servot pomppii, eli kaasu pätkii/hirttää samoin ohjaus ei ihan vastaa komentoihin. Ongelmat alkoivat kun otin muutaman metrin loikasta auton katto edellä alas, liekkö sitten vika vastarissa/kiteissä, en tiedä. Jos joku voisi antaa vinkkiä tai on kokemusta vastaavasta, olisin tiedoista kiitollinen.

3561
Moi

Olen aloitteleva RC-harrastaja Espoosta. Hommasin tuossa kesän aikaan Savage X 4.6 RTR paketin ja sillä olen pariin otteeseen käynyt päristelemässä tuolla Vermon montulla. Olisi mukavaa, kun löytyisi seuraakin, sekä ajojen puitteissa, mutta myös neuvonantajia auton säätöön, ajotekniikoihin, muihin ajopaikkoihin jne. Aika hyvää kommenttia näillä foorumeilla em. aiheista on, mutta silti "kädestä pitäminen" lienee se paras tapa oppia asioita.

Aiempina autoina olen omistanut LRP Sharkin ja HPI MT2:n, joilla olen hieman ajotuntumaa yrittänyt kerätä. Perheellisenä ajan löytäminen ei aina ole itsestäänselvyys, mutta aina joku rako mielenkiintoiselle harrastukselle löytyy.

3562
Kertokaapas viisaammat minulle kertaalleen vielä tuo kaasun säätämisen perusteet. Sain tässä joulun alla tuollaisen HPI MT2:n käsiini ja kyllä, vaikka on videot katsottu ja oppia haettu eri foorumeista, on silti totuus se, että säätäminen on aikas herkkää touhua. Ihan tällä "kokemuksella" on helppo yhtyä edellisiin kommentteihin eri asioiden vaikutuksista.

Tuo samainen ilmiö, eli koneen sammuminen jarrutettaessa on vieraillut myös täällä. Kaikenlaisia säätöjä sekä linkkien, trimmien ja ruuvien kanssa olen yrittänyt ja loppupelissä jarru pelaa sammuttamatta konetta, mutta tyhjäkäynti on hieman nopeella, auto ei kuitenkaan liiku tyhjäkäynnillä.

En ihan ymmärtänyt tuota kommenttia, että kaasun täytyy mennä kokonaan kiinni?  :? Voisikos joku vielä valaista asiaa, näin aloittelijallekin. Tämähän lienee nyt ihan perusjuttuja, mutta olisihan se kiva tietää jos jotain periaatteellista on terveellään, ettei tartte tuolla parkkarilla näpit kohmeessa kaikkee yksin opetella. Niin, joo ja kiitos kärsivällisyydestä ihan etukäteen, tätäkin asiaa on varmaan sataan kertaan jahkattu.

Olen lähtenyt liikkeelle valmistajan ohjeiden mukaisista perus setupeista, joista hieman "laihentanut" seosta sekä ylä-, että alaruuvin osalta.

Sivuja: 1 ... 116 117 118 [119]