Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - peitsamo

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 119
61
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 21.11.14 - klo: 12.38 »
Tommosella M3 E92 toistaiseksi ajellaan.

Jossain vaiheessa varmaan vaihdetaan M4 todennäköisesti lähitulevaisuudessa..

Onkos sulla ees ajokorttia?  :shocked:

62
Joo eli sinun mielestä on sama vaikutus jos vetää
1kg lihaa
12 tuoppia kaljaa.
Jerzi

Jotakuinnii, eli lähinnä pierettää. :embarrassed:

63
Älkää nyt alkako saivartelemaan siitä kaljan juomisesta, se oli provosoiva esimerkki siitä, että asioita voi joskus ajatella "out of the Box". Se on selvää, ettei se onnistu täällä päiviräsästen luvatussa maassa, koska kaljan juonti tuntuu aina olevan niin herkkä aihe, että siitä ei pysty ilman syyllistämistä/syyllistymistä edes keskustelemaan.

Näyttää pitävän paikkansa.

Nyt taisit Jerzi missata taas pointin tuolla päihdevouhotuksella :)

Jos ei kaveri voi kaljan sijaan juoda alkohoolitonta juomaa kisapäivän aikana niin minun mielestä kaverilla on jonkin sortin alkoholismi.
Jerzi

Ei, kyllä Jerzi osui ihan naulan kantaan.

64
Eli onko ets sarjan kisailijalla mahdollisuus/lupa juoda kesken kisapäivän ja myydäänkö kisa alueella kaljaa.
En tiedä joten kysyin.
Jokaisessa gp em mm kisassa missä itse olen ollut niin siellä on tarjottujuotu ja pidetty hauskaa ja tuloskin on sen mukainen :wink:
Jostain syystä tuntuu että se ei vaan toimi täällä kylmässä pohjolassa.
Jerzi

Kyllä sieltä kaljaa saa ja sitä voi juoda vaikka omalla mekkauspöydällä. Yhtään ördäämistä en kyllä ole nähnyt.

On kuitenkin huonon häviäjän merkki vihata peliä jos oma suorittaminen ei suju haaveiden tasolla.

Ei kyse ole siitä, että peliä itsessään vihaa. Kyse on siitä, että ne isoimmat kiksit ei tule kaikille siitä voiton tavoittelemisesta tai edes hyvin pärjäämisestä, vaan siitä että tapahtuma antaa kokonaisvaltaisesti vastinetta rahalle ja käytetylle vapaa-ajalle. Kysymys ei myöskään ole siitä, että kaikki pitäs saada heti ja nyt, vaan siitä että syntyisi AVOIN KESKUSTELU, mitä voisi tehdä toisin, jotta tapahtumat houkuttelisivat myös niitä, joille osallistuminen on itseisarvo jo sinällään.

65
Älkää nyt alkako saivartelemaan siitä kaljan juomisesta, se oli provosoiva esimerkki siitä, että asioita voi joskus ajatella "out of the Box". Se on selvää, ettei se onnistu täällä päiviräsästen luvatussa maassa, koska kaljan juonti tuntuu aina olevan niin herkkä aihe, että siitä ei pysty ilman syyllistämistä/syyllistymistä edes keskustelemaan.

Näyttää pitävän paikkansa.

66
Kukaan ei pakota ketään osallistumaan, omasta halusta osallistua se lähtee.

Tämä on varsin totta. Mutta jos harrastajamäärät vähenee, koska sitä halua ei löydy, niin eikö asialle olisi hyvä tehdä jotain? Ainakin hieman tuulettaa ajatuksia sen suhteen mitä voisi olla tehtävissä.

Jos ajatus on, se että FTT on vain ja ainoastaan "hardcore"-kilpasarja, niin sitten ollaan ehkä väärillä jäljillä tässä keskustelussa. Mielestäni asia on kuitenkin niin, että koska Suomen harrastajamäärät ei missään tapauksessa kanna kahta erillistä sarjaa, olisi FTT sarjaa syytä kehittää siihen suuntaan, että se olisi mielekkäämpi myös niille ketkä ei halua käyttää harrastukseensa niin paljon aikaa/rahaa tai jos toisaalta kädet ja treenimahdollisuudet eivät mahdollista palkintopallitaisteluja.

67
Se että onko kisoissa hauskaa lähtee monasti omasta korvien välistä, Suomi kun on tunnetusti asennevammasten luvattu maa. Kun auto on sääntöjen mukainen, niin ei se katsastus ole peikko ja katsastuksessahan opastetaan ja huomautetaan jos et itse ole huomannut jotakin mikä autossa on pielessä.

Jos FTT tuntuu liian kilpailuhenkiseltä niin aina kannattaa kokeilla VTR:ssä ajamista. Siellä on rentoa. Ei sirkushuvien tuominen tuo lisää kilpailijoita.

AKK on meidän kattojärjestö joka toimii niin hyvin kun harrastajat haluavat sen toimivan. Lajiryhmän ja harrastajien neuvottelupäivä(t) olisi hyvä lisä tiedonkulkuun.

Eli, vastauksestasi päätelleen FTT toimii tällä hetkellä optimitasolla ja kaikki, jotka eivät tunne sitä mielekkääksi voivat mennä ajamaan jotain toista luokkaa. Asioiden kehittämistä ei tarvita, eikä lisää kuskejakaan?

68
Älkää nyt alkako saivartelemaan siitä kaljan juomisesta, se oli provosoiva esimerkki siitä, että asioita voi joskus ajatella "out of the Box". Se on selvää, ettei se onnistu täällä päiviräsästen luvatussa maassa, koska kaljan juonti tuntuu aina olevan niin herkkä aihe, että siitä ei pysty ilman syyllistämistä/syyllistymistä edes keskustelemaan.

Pointti on just se, mitä Juha tuossa aiemmin otti esille: Mitä oppeja ETS:stä voisi hyödyntää FTT sarjassa? Tämä vaatisi sellaista luovaa keskustelua ilman suurempia tökkimisiä. Erilaisia villejäkin ajatuksia kannattaa heitellä, ei se tarkoita että kaikki ovat toteutuskelpoisia tai edes hyviä, mutta jostain pitäs saada langan pää kiinni

69
No siitä ois ihan hyvä aloittaa. Sitten sitä Currywurstia ja gridgirlejä. Jossain vaiheessa annetaan tuomareille ja katsastajille kenkää ja siirretään vastuuta kuljettajalle. Laaditaan kilpiluihin oheisohjelmaa, vaikka iltatilaisuus jos on kahden päivän kisat. Lisäksi jotain leikkimielistä hommaa mukaan, vaikka kiihdytysautokilpailut. Tilaisuuksien promoamista, jotta saatais edes vähän yleisöä, showmeininkiä, raketteja ja tulta, valkoisia elefantteja ja surmanajoa ihan mitä vaan, kunhan saadaan se helvetin mökötysilmapiiri pois.

Mulle homman tuli stoppi siinä kohtaa kun tajusin aina kisoista kotiin lähtiessä, että eihän mulla ollu ees kivaa. Meni muutama satanen rahaa, viikonloppu aikaa ja sain itselleni huonon mielen. Itsellä ei taidot ole koskaan riittäny näissä karkeloissa ajamaan ihan siellä kärkipäässä, joten se riemu pitää repiä ihan muualta, kun sitä riemun tunnetta ei tule, on aika lopettaa. Veikkaan etten ole yksin tuntemuksieni kanssa.

70
Kyllä tämä Suomessa lajin eteen työskentely ainakin on aika helvetin kaukana kiitollisesta tai motivoivasta toiminnasta, niin paikallisesti kuin valtakunnallisestikin. Ottaen huomioon että siihen kuluu useita tunteja viikossa, ilmaiseksi.

Ehkäpä tuomosta hommaa voisi aika hyvin verrata kansanedustajan työhön jossa oma näkemys ja kokemus on valttia, mutta kansan syviä rivejä kannattaa myös pitää korvalla jotta hommassa menestyy.

71
Vastakkainasettelua on se, että omasta mielipiteestä eroavat näkemykset leimataan välittömästi huuteluksi ja sitä kautta lyödään nyrkillä naamaan, kun ei haluta nähdä muuta kuin oma totuus. Ymmärrän ja tiedän ihan omakohtaisestikin, ettei nämä talkoohommat ole kovin kiitollisia,  mutta sen voisi tehdä kiitollisemmaksi sillä, että pyrkisi synnyttämään avoimen keskustelun ilmapiirin. Kaikkia ei voi miellyttää se on totta, mutta kaikkia voi kuunnella jos haluaa.

72
Ei se ihan noin mene. Kyllä kommentteja pitää ja kannattaa kuunnella, vaikka kaikki kommenttien antajat eivät suoraa työtä asian eteen tekisikään. Jos vastine on se, että turpa kiinni, kun et asian eteen ole mitään tehnyt, niin vaikea on kuvitella sen nostattavan kenenkään motivaatiota tulla asioita sellaiseen porukkaan tekemäänkään. Koko tämä vastakkainasettelu on yksi pahimpia innostuksen tappajia, kun palautetta ei haluta kuunnella, sitä ei jakseta loppujen lopuksi enää antaakaan ja asiat näivettyy olemaan ainoastaan niiden muutaman "tekijän" mielipiteitä sen sijaan, että laajempi näkökanta olisi huomioitu. Tämä on ihan suorassa suhteessa myös osallistujamääriin, uskon minä.

73
Myytiinkö 2 vuotta sitten kisoissa olutta Suomessa, kun osallistujamäärät oli 120-140? Ei.

Suosittelen että jos kotona ei vaimon nähden voi ottaa olutta, ja sen takia pitää kisoja kiertää, niin kannattaa sitten etsiä jokin muu harrastus, jossa se on mahdollista, esim pubibiljardi tai tikanheitto.

Kyllä sitä kotonakin voi ottaa ei se siitä oo kiinni. Eikä se olut nyt tässä muutenkaan ollut pääasia, vaan se että asioita voi tehdä monella tavalla. Jos yksi ei toimi, niin ehkä pitäs kokeilla jotain muuta, eikö?

Ajattelutapa tuntuu vaan olevan se, että turpa kiinni, asiat tehdään niin kuin aina on tehty. Olisi ihan tervettä kaikkien kannalta osata ottaa vastaan palautetta ja yrittää poimia sieltä joukosta se olennainen viesti. Ei kaikki kritiikki ole selkään puukottamista, vaan usein siellä taustalla on ihan aito halu tuoda oma mielipide esille ja saada keskustelua aikaiseksi. Asioilla ei ole mahdollisuutta kehittyä jos ei synny keskustelua. Ja keskustelua ei synny jos kaikki osapuolet ovat mielestään absoluuttisen oikeassa. Eikä tämä Vesa ollut sinua kohtaan, vaan yleisenä kommenttina.

74
Kyse ei ole ehkä niinkään sisällöllisistä asioista, vaan siitä miten sen asian toteuttaa. Itselle tuli vaan mieleen se, että mieluummin kuuntelen Radio Cityn Mötörhead-uutisia, kuin STT:n uutisia, vaikka niissä sama sisältö olisikin.

Isotissiset gridgirlit paikalle ja hevimusa jytäämään, pönöttäminen ja pilkun viilaaminen pois. Buffaan tarjolle Currywurstia ja olutta. Illalla sitten vähän punkkua ja grillattua porsaanniskaa ja kunnon get-together banquetti sosiaalista elämää silmällä pitäen. Siitä se kiinnostus lähtee. :evil:

Ainiin, nuohan oli tosiaan Suomessa kaikki jo kiellettyjen listalla, joten jatketaan vaan samaa rataa ja ihmetellään, missä ne harrastajat on. Ne on siellä missä on oikeesti hauskaa.

75
Kylläpä meni yksinkertainen asia monimutkaiseksi.  :embarrassed:

76
Sehän on se kuuluisa PUIMURI, jossa P=UI ja U=RI ja ämmällähän sähkömies ei tee hevon helevettiä.

Tämän mulle opetti jo noin 20 vuotta sitten laiskanpulskea tekun sähkötekniikan opettaja.

77
Tuon purkavan "polttimon" tehontarvetta voi verrata suoraan vaikka siihen moottoriin mitä käytät sillä akulla. Stanukoneiden tehot taitaa olla luokkaa 200W, virikoneet voi olla jotain 500-700W. Joten saman tehoinen poltin kiinni, niin purkutoiminto pitäs olla hallussa.

78
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2015 keskustelua
« : 21.09.14 - klo: 13.52 »
Minun mielestä Tonin kirjoituksessa oli oleellinen hyvin tiivistettynä. Just näin.

79
Yleinen keskustelu / Vs: RC-työkalut ja varusteet
« : 19.09.14 - klo: 13.48 »
No, kyllä niitä viimestään vuoden päästä jouluna taas saa.

80
Yleinen keskustelu / Vs: RC-työkalut ja varusteet
« : 19.09.14 - klo: 10.08 »
Tuosta olis tarjolla joulupukin konttiin asiallista työkalusettiä:

http://rc10.fi/index.php?topic=38406.msg747378#msg747378

On varmasti laadukas ja kun on nimi kaiverrettu kylkeen, niin ei naapuripöydän mekkarikaan voi enää väittää omakseen.

81
Kaikista helpointahan olis, jos olisi vaan rasti ruutuun kyssäri, onko kaikki sääntöjen mukaista, kyllä vai ei. Eli ollaan taas lähtöruudussa.

Teoriassa tämä on totta, mutta käytännössä ei. Rasti ruutuun menettelyllä on helpompi todeta, että oho, meni väärään kohtaan, tai että en ihan tajunnut mitä tuo tarkoitti, mutta jos itse joutuu esim. välityksensä laskemaan ja kirjoittamaan paperille, niin kynnys tarkoitukselliseen pissittämiseen on jo paljon suurempi. Sama pätee muihinkin osa-alueisiin.

Mainittakoon tuosta katsastuksesta vielä sen verran, että niissä ulkomaan kisoissa mitä minä olen käynyt ajamassa, tärkein katsastuskohde vakioluokassa on ollut lähes aina akkujännite.

82
Tuossa on kuva DHI CUP:ssa käytetystä kortista, siitä varmaan jotain osviittaa hommaan saa, koska sen pohjilta tuntui ainakin Tanskan maalla homma toimivan ihan moitteetta:


83
Kannatan ajatusta, että FTT:ssä otetaan käyttöön katsastuskortti, johon ruksitaan erilaisia asioita eri katsastuksen vaiheissa. Samaan korttiin ohjaaja merkkaa käyttämänsä välityksen ja vastaa tiedon oikeellisuudesta. Voihan siinäkin kusettaa, mutta aika iso kynnys on tieten valehdella. Näinhän tosiaan tuolla suuressa maailmassa on tapana tehdä. Ei siis valehdella, vaan käyttää katsastuskorttia.

Kortti helpottaa myös katsastajien toimintaa, kun näkee heti mikä auto, kene auto ja mitä kohteita siitä on aiemmin tsekattu. Kisan alussa, esim. Harjoitusrundien jälkeen voisi olla hieman isompi "katsastustauko", jonka aikana autot katsotaan läpi sillä tarkkuudella kuin kilpailemisen kannalta on oleellista. Hiittien välissä sitten vaan nopeat pistokokeet, välttämättä ei tarvitsisi minun mielestä kaikkia autoja edes katsastaa joka ikisen ajon jälkeen/ennen.

Kannatan maksimivälityksen asettamista, mutta siihen pitää olla riittävät empiiriset perusteet, jotta homma toimii.

84
Kilpailijoiden kanava / Vs: 200 ilmoittautumista tunnissa
« : 09.09.14 - klo: 22.34 »

ETS stocki luokassa on myös hyvin oleellinen asia moottori säännössä.

Moottorin saa tosiaan lainaan per kisa ja ne dynotetaan kisojen välissä ja ymmärtääkseni poimitaan pois heikommat ja tehokkaammat. Näin kaikki lähtee samalta viivalta moottorien suhteen ja huijaaminen on hyvin vaikeaa. Toisin kuin esim DHI cupissa missä puolet autoista kulkee reilusti lujempaa kuin muut jostain kumman syystä...

Itse uskon että iso osa ETS suosiota, on se että siellä on porukalla hauskaa ja kisat järjestetään siellä missä on kysyntää. Kisoissa on myös semmoinen juttu että kun saadaan tietty kriittinen massa niin saadaan aina tarpeeksi porukkaa paikalle että tulee hyvät ja tasaset kisat (kukaan ei pihtaa ilmoittautumista ja odottaa että tulee tarpeeksi kuskeja niinkuin on ollut Suomessa tapana toimia).

Sääntöjä kun tarkkailee niin pitää myös muistaa että ETS on kaupallinen sarja missä on yksi kauppa taustalla eli Tonisport, joten osa säännöistä on mutoiltu silleen, että ETS sarja on kannattava myös rahallisesti. Tämä on tärkeä asia mitä Suomessa monesti unohdetaan, kisatoiminnan on pakko olla rahallisesti kannattavaa, jotta kisoja järjestetään. Suomessa se tarkoittaa, että seuralle pitää jäädä rahaa kassaan.

Samaa mieltä goosin kanssa. Boldasin mielestäni oleellisimmat.

Omasta kokemuksestani tapahtuman "ätmös" on paljolti vapaamuotoisempi, kuin FTT-sarjan pönötykset. Ehkäpä sieltä voisi löytyä ideaa? Pois kaikki tarpeeton nussuttaminen ja järjestetään tapahtuma kilpailjoiden ehdoilla, niin että jokainen tuntee olevansa tervetullut ja huomioitu. Sanottakoon nyt tässä vaikka se närästystä aiheuttaakin, mutta Currywurstin ja oluenkin saatavuus kisapaikalta tekee jo omansa. Suomessa tahtoo vaan "kukkahattuilu" ja kateellisuus olla kovinkin paljon rajoittavia tekijöitä.

Kyllähän ETS:ssä Uwen omalla karismalla ja tekemisen tavalla on oma iso merkityksensä.

Millos Suomeen järjestetään ETS:ät?

85
Eilen mittailttiin LS5- luokan autojen huippunopeuksia Tattiksen radan pääsuoralla. Nopeudet menivät jotakuinkin haarukkaan 75-85 km/h. Kuriositeettinä mainittakoon, että rataa ajettiin ns. väärään suuntaan.

86
Ei!
Tuplaviikonloppuna tämä on normaali käytäntö.

Ok, kiitos tiedosta. Ei tuo ihan niin kriittistä ole, että tuon takia pitäs harrastus lopettaa.

87
Eikö eräjakoa päivitetä sunnuntaiksi vastaamaan pistetilannetta lauantain jälkeen?

88
Mikähän mahtaa olla kisan tilanne? KITIssä ei näkynyt ainakaan vielä?

Pitäs pikkuhiljaa alkaa tekemään matkasuunnitelmaa, kun jo ma tai viimeistään ti pitäs olla töidenkin takia liikkeellä.

89
Imaisi tuo ratahomma sen verran mukaansa, että nykyään mennään tällä:


90
Tuossa kierros Motoparkin hitaassa ryhmässä:


https://www.youtube.com/watch?v=_r7WPU5VhRA

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 119